Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - magnahlf

#1
Itsellä ollut T5.1 ja nyt T6 ja molemmat suurimmalla koneella ja aika huolettomat ovat olleet.
T6 mallissa ainoa mitä olen vaihtanut huoltojen ulkopuolella on apulaitehihnat ja rulla mutta meni takuuseen kun ilmastointikompura tiputtaa vedet niiden päälle sen takia kestävyys ei ole paras mahdollinen.
Itsellä on 17 vuosimalli eli voi olla että myöhemissä versioissa on tehty muutoksia.
Suosittelisin tuota 150hv mallia on sopivasti vääntöä ja voi vetää peräkärryä mutta jos on käsivaihteilla se on varman sama mitä T5.1 malli eli sammuu herkästi.
Itsellä on Dsg laatikko ja on toiminut hyvin mutta kun 200tkm täyttyy se on monella laatikonvaihto edessä tai korjaus.
Myös suosittelen jälkikäteen lisäovitiivisteiden laittoa saa tieäänet hieman poistettu.

Itse alustasuojan aina auton ostaessa niin ruoste ei ainakaan itsellä ole ongelma.
Muita vikoja on T5.1-T6.1 malleissa on etupään kolina erityisesti pesun tai kovalla pakkasella kun kääntyy ja on kuuppaista niin keula paukkuu on enemmän ominaisuus kun vika.
Raidetangon päät on osasyy kun kuivuvat mutta ne ovat vielä halpoja vaihtaa.

Perus versiot ovat varustettu aika hunosti eli suosittelen hankkimaan sellaisen missä on tuo monitoiminäyttö ja nahkainen ratti tuon muovisen sijaista.
Ylesesti ovet toimii aika hyvin kunhan saranoita ja ovitoppareita voitelee ja käsijarrulla ei ole ikinä ollut ongelmia verratuuna nähin ranskalasiin ja ford pakuihin mitä tulee töissä käytetty
Jos on varaa myös led ajovalot on hyvä varuste mutta ainostan lähivalot ovat hyvät eli lisävalot on tarpeseen kuten kaikissa muissa pakuissa.
#2
Caddy / Vs: Caddyn lisäkaukopaneeli
20.12.19 - klo:20:02
Itsellä on transporterissa upotettu 2kpl ledejä alamaskin mallikohtaiset DSM merkkiset ja en suosittele asentamaan ainakaan niitä kun valo osuu maahan n4m pästä eikä ole tilaa säätää ylöspäin.
Koitan ensi kesänä vaihtaa toisenlaiset sinne jos satun löytämään hieman pienemmät ja saan ne kiinnitetty suht helposti.
Ongelma on kiven alle sijoittelussa että on aika lähellä maatasoa eli suosittelisin kapealla valokeilalla oleva mallia ettei valoaa tule liikaa suoran autoon eteen.
#3
Caddy / Vs: Caddy Maxi kokemuksia
20.12.19 - klo:19:54
Töissä on noita caddy on 3 kappaletta ja yksi on tuota maxi versio ja ihan kohtalainen ajaa mutta on turhan matala ajokourkeus ja välillä joutuu noita työmaateitä ajamaan niin tulee herkästi kosketuksia.Ihan tätä uusinta mallia en ole koittanut mutta ei kai niissä ole muuta eroja kun kojelauta,puskurit ja valot.
#4
Löytyy nykyää rekisterikilven alle menevä asennusrauta mitä on uppoasennusta varten tehty mutta haittapuolena että ovat tehty tiettyä lisävaloa varten.
#5
T5GP mallin vakio kaiuttimet on laadultaan todella huonot ja voi olla että liimaukset on pettänyt helteessä.
Tietysti se voi olla myös johtovika mutta on sen verra uusi auto.
Ovien aukaisulla homma selviää ja samalla voi mitata kaiutinjohdot.
Samalla voi hieman äänieristää ovea niin saa jo paljon paremmat äänet tai vaihtaa toiset kaiuttimet kun sinne saa 8" erillisarjan asennettu ilman mitään suuria muutoksia.
Yhtä surkea ääni on myös T6 mallissa ainoa ero om että diskantit on a pilarissa.
Ja toi dynaudio äänijärjestelmän saa ainostaan caravelle tai multivan malliin.
#6
Onko tietoja sopiiko multivan ovien alumiini kahvat ja listat normi T6 paku malliin vai onko niissä mitään eroja?
Haluaisin vähän väriä ohjaamoon.
#7
Itse päivitin juuri kameratolpat Discover media Transporter T6 vm 17(2018 versio) ja toimi edge selaimella mutta ei firefox antoi jotain virheilmoituksen.
En ole vielä testannut toimivuutta mutta näkyvät kartalla.
Vielä kun saisi kartan päivitetty kun käsin asentaminen sd kortille päivitetyn 12.12-2017 karttamateriaalin(vanha 2016) asennus ei onnistu sekä vw oma ohjelma ei löydä päivitettyä kartastoa netistä ja lisäksi antaa virheilmoituksen lopussa.
Jos joku tietää hyvät vinkit niin viestiä.
#8
Eikö tuo DSG laatikko kestä n200tkm jos olen ymmärtänyt oikein eli varman on laatikon vaihto edessä kohtapuolin.
#9
Voi olla ettei hehkutulppa ole ihan uudenveroisessa kunnossa ja sen takia käryää mutta se on vain arvaus.
Myös palopesä voi oll viallinen kun ne ovat kulutustavaraa.
Syttymishetkellä webasto usein käryää jonkun aikaa mutta sitten sen pitäisi loppua.
#10
Voisko olla EGR vikä eli jotain jäätyy kovemmilla pakkasilla.
Onko kaikki muovisuojat paikallaan?
Myös kannattaa tarkistaa alipaineletkut(en muista kuinka monta transporterissa löytyy) jos joku vuotaa niistä pakkaasella.
Voi olla hankala löytää vika ellei löydy mitään selvää vikakoodia.
#11
Itsellä on tuommoinen helposti irroitettava suoja mitä käytän jos joudun menemään töihin omalla autolla mutta ainakin omasta kokemuksesta tiedän että ne ovat paljon penkin muotoilusta kiinni kuinka hyvin ne pysyy esim työkonessa samanlainen suojus ja se irtoaa melkein joka kerta kuin istut.
Eli suosittelen ihan kunnollisia istuinpäälliset jos tarvitset jatkuvaan käyttöön ja niitä saa myös likaa kestäviä malleja mutta ulkonäkö on niissä usein aika huono.
#12
Itsellä on x-vision dominator led kaukovalot transporterin keulassa ja ne valaisevat kyllä hyvin mutta hinta on turhan kova niissä.
Mutta ne olivat ainoat lisävalot mitä mahtui lisävaloraudan kanssa syvyyden puolesta,muuten olisi joutunut muokkamaan kiinnityksettai ostamaan pienet halogeenit..
Niissä on lähellä katsoessa aika viivamainen valokuvio eli suuntaus pitää olla tarkempi.
Ja valon väri on sinertävä eli on tietysti makuasia.
Kantama on  ilman mittauksia ainakin 200m  ja leveys on ainakin omalla kohdalla riittävä mutta ei ehkä sovellu autoihin missä on muuten kapea valokuvio.
Ja paras näissä että ovat 30ref luku eli ei noita hellan järkyttävän suuret luvut.
#13
Transporter T5 (03-) / Vs: Vanteet
17.07.13 - klo:15:40
Itsellä on T5gp 18" 255/45 kumeilla kun 235 versioita ei  löytynyt sillä painoluokalla ja 255 leveillä renkailla tulee uraherkyyttä.
#14
Transporter T5 (03-) / A tolpan kahvat
30.05.13 - klo:23:20
Onko saatavilla A pilarin tartuntakahvat T5GP transportterin kun vanhemmilla ihmisillä on vähän vaikeuksia päästä kyytin matkustajan puolella?
#15
Edellinen auto Golf IV v6 ei kuluttanut öljyä ja nykyinen T5 olen tikussa huomannut pientä vähennystä mutta esimmäinen öljynvaihto ei ole vielä tehty.
#16
Sekä bensa ja diesel käy hyvin mutta pitää muistaa ladata akkua välillä kun nykyautot kuluttavat virtaa ja diesel auto vaatii välillä pitempiä lenkkejä hiukkasuotimen takia mutta bensa autoa ei myöskään tykkää lyhyistä lenkeistä vaatii myös kunnon lämpeämisen ja katalysaattorin takia pideämpiä lenkkejä.
Ja jos ajaa paljon lyhyitä matkoja pitää myös miettiä tiheämpiä huoltoja kun öljy huononee tuntuvasti nopeammin.
Yleinen nyrkkisääntö jos käyttää lisälämmitintä on että jos lämmitin on päällä 30min niin pitää myös ajaa 30min.
#17
Itse olen saanut täyden tankin  yhden autovaihdon yhteydessä ja 2 viimeistä vaihdossa sain(uudet autot)t laadukkaat takit ja lippikset.
#18
Omien kokemuksien perustella suosittelen bensakonetta jos ei tarvitse ajaa hirveän pitkiä matkoja.

Diesel moottorit ovat myös ihan ok jos muistaa vain että alavääntö on tietyissä moottoreissa liikellelähdöissä surkean huono ja talvella ei pärjää ilman lisälämmitintä jos haluaa nauttia ajoista.
Myös nykydiseleiden vaihteistot ovat ylipitkät ja joutuu sen takia jatkuvasti tekemään enemmän vaihtoja esim oma T5Gp ei pysty mitenkään ajamaan hieman alle sallitun 80km/h nopeutta joutuu jatkuvasti vaihtamaan alas ja ylös jos liikenne vähänkin hidastelee , ja taas minun edellinen auto mikä oli golf IV v6 niin pystyi jopa pudottamaan nopeuden 60km/h nopeuteen ilman vaihtoa.
Tietysti kulutus on diesel autoissa pienempi mutta järkevällä ajolla päsee nyky bensakoneilla myös alhaisiin lukemiin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy