VAGarena.fi

Galleria => Autotalli => Skoda => Aiheen aloitti: PeHa - 28.01.12 - klo:12:09

Otsikko: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: PeHa - 28.01.12 - klo:12:09
Ensirekisteröinti 25.1.2012. Haku Rovaniemeltä.
Scoutin perusvarusteilla + Plus-paketti, metalliväri Cappucino Beige.
LIsää kuvia myöhemmin.
Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: RSOCUstin - 28.01.12 - klo:13:59
Onnea uudesta hankinnasta. Nyt sitten ajokokemuksia ja kulutuskäppyrä näytille sekä tietysti kuvia :D
Minkälaisella kulutuksella kotimatka taittui vs. RS?
Hyviä kilometrejä varmasti tiedossa, on tuo vain peli.
Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: Nipademu - 28.01.12 - klo:16:06
Tervetuloa tyytyväisten ”partiolaisten” joukkoon!  ;D
Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: PeHa - 29.01.12 - klo:19:24
Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 28.01.12 - klo:13:59
Onnea uudesta hankinnasta. Nyt sitten ajokokemuksia ja kulutuskäppyrä näytille sekä tietysti kuvia :D
Minkälaisella kulutuksella kotimatka taittui vs. RS?
Hyviä kilometrejä varmasti tiedossa, on tuo vain peli.
Kotimatka taittui 6,5 kulutuksella keskinopeuden ollessa n. 120km/h ensimmäiset vajaat 200km ja 100km/h loput reilut 300km. RS menomatkakulutus oli 5,8L, joka myös viimeisen 10 tkm kulutuslukema. Mut kaikki menee mitä tankkiin laittaa.  :D
1100km mittarissa, ajotuntuma erinomainen. Jousitus tuntuu jämäkältä, mutta paljon pehmeämpi kuin RS. Ohjaustuntuma herkempi kuin RS.
Hiljaisempi kuin RS maantieajossa, renkaina Goodyearin Ultragrip Ice+ 205/50-17 kokoisena, RS:ssä oli alla Nokian RSI 215/55-16 kokoisena. Täytyy kokeilla niitäkin Scoutin alla talven mittaan, saa paremmin vertailtua.
Ja mielenkiintoisena ilmiönä mainittakoon takalasin / perän lumettomuus verrattuna RS. Johtuneeko alustan korkeudesta ja / tai takaspoilerista, joka on RS paikoillaan.
Menomatkalla RS 2cm kerros lunta koko peräpeilissä, tulomatkalla Scoutin perä täysin puhdas, eikä lunta satanut kumpaankaan suuntaan.

Brilliant-maalipinnankäsittely seuraavana listalla, Eberin laitto helmikuussa.
OEM kattospoileri hankittuna, mietityttää vielä laitto viitaten edellisiin kokemuksiin. Lepuutustuki myös hankittuna, asennus kun ehtii. Takalasien tummennus myös listalla, häiritsee sunset-tummennusten vihreä sävy.

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 28.01.12 - klo:16:06
Tervetuloa tyytyväisten ”partiolaisten” joukkoon!  ;D

Kiitoksia!

Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: muusi - 29.01.12 - klo:19:58
Kappas, ihan samanlainen kuin mulla, väriä ja vanteita myöten.  ;) ;D
Tuon scoutin kulutus laskee hieman kunhan kilsoja tulee lisää alle. Parhaimmillani tulin uutena vuotena 400km 5.1L kulutuksella puhdasta maantieajoa. Se on nelivedolle vähän.
Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: Nipademu - 29.01.12 - klo:20:16
Lainaus käyttäjältä: muusi - 29.01.12 - klo:19:58
Kappas, ihan samanlainen kuin mulla, väriä ja vanteita myöten.  ;) ;D
Tuon scoutin kulutus laskee hieman kunhan kilsoja tulee lisää alle. Parhaimmillani tulin uutena vuotena 400km 5.1L kulutuksella puhdasta maantieajoa. Se on nelivedolle vähän.

Juurikin näin. Itselläni on vielä pumppusuutin kone (ei cr), tosin lastutettuna. Nyt ajettu 164 000 ja alimmillaan syksyllä maantiekulutuksen saanu menemään 4,7 litraan. (Todellista, kulutusmittari näyttää - 0,4)
Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: PeHa - 01.02.12 - klo:14:01
6,4L on ajotietokoneen mukaan 1500km keskikulutus, eiköhän se siitä laskene kun kone hioutuu ja pakkaset helpottaa.
Parit pikaiset kuvat lisää.
Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: PeHa - 31.03.12 - klo:20:28
Päivityksiä autotalliin kuvien kanssa.
Eberi + kaukosäätö asennettu viime kuussa.
Finikorin Brilliant pinnoite laitatettu -> todella helppo pestävä, ei voi kuin kehua.
Takalaseja tummennettu hivenen lisää -> ei vihreä lasin väri vaivaa enää.
Bolerokin löytyi käytettynä, kehys vielä tulossa.
Kilometrejä kertyy mukavasti ja erittäin mieluisasti. Erittäin hyvä ajaa, hiljainen, ei nitinöitä eikä kitinöitä kovilla pakkasillakaan. Viime tankillisen laskettu kulutus 5,7L.
Kesävanteet mietinnässä, kaksiväriset Proteukset tai Yetin Dolomitet??
Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: RSOCUstin - 31.03.12 - klo:21:58
Ota toi Pörhön lätkä pois perästä :D
Hienolta näyttää...
Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: jkvi - 31.03.12 - klo:22:05
Ja vaihda, joku vaggineen polttimo ;)
Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: PeHa - 01.04.12 - klo:17:59
Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 31.03.12 - klo:21:58
Ota toi Pörhön lätkä pois perästä :D
Hienolta näyttää...

Kävi niin harmillisesti Brilliantin laiton yhteydessä, unohdin kertoa fixarille, että ottaa kaikki merkit perästä pois. Nyt jos poistaa, jää ikävän näköinen läikkä. Vuoden päästä ns. 2. käsittely, sit häviää merkit.

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 31.03.12 - klo:22:05
Ja vaihda, joku vaggineen polttimo ;)

Kokeilin silloin JS-Tuningilta tilattuja rekkarikilven led-valoja, nätisti loistivat kuten heti toi merkkivalokin ???
Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: PeHa - 07.02.13 - klo:15:41
Scoutti ehti olla vuoden ja 21 päivää. 40500km siinä ajassa, hyvin palveleva peli oli.
Joudutaan siirtymään kahden auton taktiikkaan ja seuraavanlaisia on tulossa ensiviikolla:

Volkswagen Golf Variant VI Highline+ 1.4TSI DSG ( 122hv ) vaimolle
- Deep Black metalliväri
- Golf Variant paketti II
- Golf Variant paketti III
- tehdas koukku
- radio- ja navigointi RNS 315
- tehdas Webasto kaukosäädöllä ja ajastimella
- 16" talvialut + Nokian HKPL7 nastat

ja itselle

-07 Toyota Hilux Extra Cab 2,5D-4D 120 4WD SR AC

- ilmastointi
- 2 x alut
- kromiputkea edessä ja takana
- yms.
Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: RSOCUstin - 07.02.13 - klo:15:50
No johan on laitteet :D
Joko SCOUT myyty vai menikö vaihossa?
Otsikko: Vs: Octavia Scout 2.0TDI DSG 2012
Kirjoitti: PeHa - 07.02.13 - klo:16:28
Scout menee vaihdossa noihin molempiin autoihin. Sattuivat löytymään sopivasti samasta liikeestä.
Ensiviikon loppupuolella tulee Pohjanmaalle hyvä Scoutti myyntiin.