VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat B8 (14-23) => Aiheen aloitti: ABC-123 - 17.08.21 - klo:20:45

Otsikko: Passatin akun lataus
Kirjoitti: ABC-123 - 17.08.21 - klo:20:45
Terve,
ymmärsin aiemmista keskusteluista, että kannattaisi ylläpitoladata konehuoneen
puolelta vaikka akku sijaitsisikin takakontissa. Apuvirran plussan löysinkin, mutta miinuksen valmistajan osoittamasta  maadoituspisteestä en ole satavarma. Onkohan se tämä plussan takavasemmalta löytyvä (kuva)?

(https://i.ibb.co/WB058NS/0-A7-B3121-67-ED-4-D96-AE34-7-D9-B0104-A885.jpg) (https://ibb.co/Jrqt6WX)
Otsikko: Vs: Passatin akun lataus
Kirjoitti: Iro - 17.08.21 - klo:20:49
Se on juurikin se.
Otsikko: Vs: Passatin akun lataus
Kirjoitti: ABC-123 - 17.08.21 - klo:23:17
Hieno homma, kiitos👍
Otsikko: Vs: Passatin akun lataus
Kirjoitti: concorde - 18.08.21 - klo:07:48
Jep. ja GTE:ssä näistä

(http://veep.ee/GTE_lataus.jpg)
Otsikko: Vs: Passatin akun lataus
Kirjoitti: Passova - 18.08.21 - klo:09:56
Lainaus käyttäjältä: concorde - 18.08.21 - klo:07:48
Jep. ja GTE:ssä näistä
Tästäpä heräsi minulla kysymys, että onko GTE:ssä siis ajoakun lisäksi perinteinen akku?

Ja lisäkysymys, jos ajoakku vaurioituu, niin voiko sillä ajaa bensalla, vai tyssääkö kaikki ajot siihen?
Otsikko: Vs: Passatin akun lataus
Kirjoitti: duke7 - 18.08.21 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: Passova - 18.08.21 - klo:09:56
Tästäpä heräsi minulla kysymys, että onko GTE:ssä siis ajoakun lisäksi perinteinen akku?

Ja lisäkysymys, jos ajoakku vaurioituu, niin voiko sillä ajaa bensalla, vai tyssääkö kaikki ajot siihen?
On myös perinteinen akku. Kuten taitaa olla useimmissa täyssähköissäkin.
Tuohon toiseen en osaa vastata. Ilmastointi ei ainakaan anna enää kylmää jos ajoakusta ei saa virtaa.
Otsikko: Vs: Passatin akun lataus
Kirjoitti: concorde - 20.08.21 - klo:07:48
Lainaus käyttäjältä: Passova - 18.08.21 - klo:09:56a lisäkysymys, jos ajoakku vaurioituu, niin voiko sillä ajaa bensalla, vai tyssääkö kaikki ajot siihen?

Mun valistunut arvaus on, että matkanteho tyssää. Missään valikoissa ei ole ajomoodia "vain bensa",  joten sähkö on aina osa ajoa ja jos se puuttuu, niin...
Otsikko: Vs: Passatin akun lataus
Kirjoitti: duke7 - 20.08.21 - klo:08:58
Lainaus käyttäjältä: concorde - 20.08.21 - klo:07:48
Mun valistunut arvaus on, että matkanteho tyssää. Missään valikoissa ei ole ajomoodia "vain bensa",  joten sähkö on aina osa ajoa ja jos se puuttuu, niin...
No joo ja moottoria ei ainakaan saa enää käyntiin. 
Otsikko: Vs: Passatin akun lataus
Kirjoitti: UseampiVW - 20.08.21 - klo:09:23
Kokemuksesta voin kertoa, että matkateko GTE:llä tyssää, mikäli 12 V akku on tyhjä. Koska autossa on julmettu määrä elektroniikkaa, niin pitkään seisomista akkua lataamatta ei voi suositella.

Alkuperäinen AGM akku on suhteellisen pieni. Kyselin akkuliikkeestä suurempaa ja sellaisen kuulemma saa, mutta asennuksen jälkeen auto on uudelleen ohjelmoitava oikealle Ah -arvolle.

Jos autoa joutuu seisottamaan, niin akkulaturi on hyvä pitää autossa. Erilaisista tiepalveluista ei ole apua, koska hybridien sielunelämä tuppaa olemaan heille hepreaa. Ainakin omassa tapauksessani kieltäytyi antamasta latausvirtaa.