Oletteko huomaneet jos auttossa tuo takana moottori merkkintä paikoillaan niin tullaan aikas lähelle jos isokin kone ;)
Itse vaan huomannut tuolla liikenteessä ;)
Lainaus käyttäjältä: Late - 29.03.11 - klo:07:48
Oletteko huomaneet jos auttossa tuo takana moottori merkkintä paikoillaan niin tullaan aikas lähelle jos isokin kone ;)
Itse vaan huomannut tuolla liikenteessä ;)
Pitäähän se käydä katsomassa. Oon huomannut että osa autoista joissa on kaksi pakariakin niin ei tahdo kiihtyä ei sitten millään (moottoritielle). No varmaan kaikki raha mennyt autoon/imagon nostoon ettei oo varaa painaa kaasua.
Itse olen kaikista autoistani aina ottanut takaluukun tyyppimerkinnät pois..myös quattro logot. Saattaa ollakin, että ilman merkintöjä autosta tulee vähemmän "provosoiva".
Toisaalta niinkuin ylläolevasta kirjoituksestakin selviää, voi pakoputkien määräkin vaikuttaa asiaan.
Porvoossa oli aikoinaan 124 koppanen Mersu taksina,jossa takaluukussa 200D.
Konehuoneessa olikin sitten ihan joku muu mylly.
Monen ohitusta aikovan leuat loksahtaneet paikoiltaan,kun olivat ohitusta alkaneet tekemään,eikä sitten oikein luonnistunutkaan ;D
Varmaan ollu taksikuskilla kivaa :D
Uusissa aanelkuissa ei takana enää moottorikokoa olekaan, on vain TFSI tai TDI. Sopii hyvin itselleni.
Lainaus käyttäjältä: Late - 29.03.11 - klo:07:48
Oletteko huomaneet jos auttossa tuo takana moottori merkkintä paikoillaan niin tullaan aikas lähelle jos isokin kone ;)
Itse vaan huomannut tuolla liikenteessä ;)
Siks onki 1600cc vectralla kiusailla motarilla isompia.. Ei se kiihtyvyys vaan vauhti ;D Eräs volvo kerran lähti leikkimään, joku s60. Niin ajeltiin motarin lopussa 160kmh ja volvo jäi.. ;D Minähän en periks anna, niin kauan ku ekat sakot saa.. ;)
Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 29.03.11 - klo:15:05
Uusissa aanelkuissa ei takana enää moottorikokoa olekaan, on vain TFSI tai TDI. Sopii hyvin itselleni.
Ei mullakaan lue kuin GTD. Se riittää.
LainaaSiks onki 1600cc vectralla kiusailla motarilla isompia.. Ei se kiihtyvyys vaan vauhti Eräs volvo kerran lähti leikkimään, joku s60. Niin ajeltiin motarin lopussa 160kmh ja volvo jäi.. Minähän en periks anna, niin kauan ku ekat sakot saa..
Jaa-a... mitähän tähän nyt sanois... Sanotaan nyt vaikka että toivottavasti ymmärtäisit mennä leikkimään vaikka mikroautoilla... :-*
Taidan tuon 3.2 tekstin ottaa ainakin pois perästä ;)
Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 29.03.11 - klo:08:39
Pitäähän se käydä katsomassa. Oon huomannut että osa autoista joissa on kaksi pakariakin niin ei tahdo kiihtyä ei sitten millään (moottoritielle). No varmaan kaikki raha mennyt autoon/imagon nostoon ettei oo varaa painaa kaasua.
Eikös se toinen pakoputkenpää ole ainakin näissä tavallisen kansan autoissa ihan pelkkää imagon nostoa, harvemmassa taitaa tulla koneelta 2 putkea...
Muistuu mieleen Amis5000 "puolikas" pakoputki...
Amis 5000 (http://www.youtube.com/watch?v=1NfsotaxcPQ#)
Lainaus käyttäjältä: JoJio - 29.03.11 - klo:15:38
Siks onki 1600cc vectralla kiusailla motarilla isompia.. Ei se kiihtyvyys vaan vauhti ;D Eräs volvo kerran lähti leikkimään, joku s60. Niin ajeltiin motarin lopussa 160kmh ja volvo jäi.. ;D Minähän en periks anna, niin kauan ku ekat sakot saa.. ;)
Heh, taisi S60:ssä olla joku totaalisen mopo kone tai sitten kuski ei vain jaksanut kisata, kyllä tuollaiselle 1.6 Vectralle luulisi pärjäävän, vaikkei ne Volvotkaan mitään tykkejä todellakaan ole :)
BTW miksi moinen "kisailu"? Tuliko Volvo loosterissa kiinni vai häh?
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.03.11 - klo:16:44
Heh, taisi S60:ssä olla joku totaalisen mopo kone tai sitten kuski ei vain jaksanut kisata, kyllä tuollaiselle 1.6 Vectralle luulisi pärjäävän, vaikkei ne Volvotkaan mitään tykkejä todellakaan ole :)
Joillakin on tuloja sen verran ettei todellakaan huvita ottaa päiväsakkoja jonkun tyhmän kisailun takia.
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.03.11 - klo:17:02
Joillakin on tuloja sen verran ettei todellakaan huvita ottaa päiväsakkoja jonkun tyhmän kisailun takia.
Tai sitten ei vois vähempää kiinnostaa...
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.03.11 - klo:16:44
Heh, taisi S60:ssä olla joku totaalisen mopo kone tai sitten kuski ei vain jaksanut kisata, kyllä tuollaiselle 1.6 Vectralle luulisi pärjäävän, vaikkei ne Volvotkaan mitään tykkejä todellakaan ole :)
BTW miksi moinen "kisailu"? Tuliko Volvo loosterissa kiinni vai häh?
Öhöm.... Dieselit ehkä ei mutta bensakoneet on. Siis ne turbolliset. On tullut muutaman kerran todistettua kuinka livakasti volvo poistuu paikalta. Yhdellä kerralla olin valoissa s80 vollen takana kun vasemmalta kaistalta joku nuori jeppe yritti isukin turbo audilla kiilata. Valojen vaihtuessa ei audi kuski ollut kunnolla saanut edes pykälää silmään kun volvo meni jo menojaan.
Toisella kertaa itse jäin vanhemmalle v70 volvolle valoissa kun olin a4 allroadilla koeajolla. Ei ollut mitään jakoja vaikka oli liukas talvikeli.
Nuo volvojen koneet taitavat olla melko otollisia virityksen kohteita. Niistä saanee suht pienellä vaivalla aika koviakin tehoja ulos.
Itsellä myös käynyt mielessä tuon VRS merkin pois kirvoittaminen. Kyllähän sen auton muutenkin erillaiseksi ocuksi tunnistaa mutta kaipa tuon provo-kyltin vois pois perästä ottaa. Tuntuu olevan monille kuin punainen rätti härälle.
Ainoa asia vaan mikä tuossa mietityttää on että kummoinen jälki takaluukkuun jää. Totta että se merkki on vaan liimalla, muuta kun se on ollut siinä vuodesta 2006. Alta saattaa löytyä astetta kirkkaampaa maalia.
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.03.11 - klo:16:44
Heh, taisi S60:ssä olla joku totaalisen mopo kone tai sitten kuski ei vain jaksanut kisata, kyllä tuollaiselle 1.6 Vectralle luulisi pärjäävän, vaikkei ne Volvotkaan mitään tykkejä todellakaan ole :)
Ei taida Volvoista sellaista mopokonetta löytyä, jolla ei 160 km/h pääsisi. Aika harvasta autosta itse asiassa löytyy. Pakettiautotkin taitavat päästä noihin lukemiin.
Niin ja eihän se loosterissa kiinni roikkuminen mikään syy kaahaamiseen ole, vaikka eräs tangokuninkaallinen taisikin joskus vuosi sitten niin kuvitella.
Suorastaan huvittavaa kuvitella jollain tonnikuussatasella Ooppelilla ajavan fiilistelevän, kuinka sillä ja sillä automallilla ei ollut mitään jakoja oletetussa kilpa-ajossa.
Ensinnäkään normaaleista tiellä liikkujista häviävän pieni joukko on liikenteessä kilpailumielessä ja toiseksi tuollaisen 1,6-litraisen Ooppelin nyt pieksee melkein mikä tahansa auto, jos vaan on halua. Mainitussa (vanhakorisessa) Volvo S60:ssäkään kun ei ole ollut tarjolla yhtään moottorivaihtoehtoa, jolla se ei kulkisi 200 km/h. Pikkulohko-Ooppelista en olisi niinkään varma..
LainaaSanotaan nyt vaikka että toivottavasti ymmärtäisit mennä leikkimään vaikka mikroautoilla...
OT:on muuten pirun hauskaa käydä välillä päästelemässä vähän höyryjä noilla!
Ehkä itsekin ottaisin pois ylimääräiset lätkät sieltä kontista, jos niitä ei olisi jo otettu aikasemman omistajan toimesta. Turhaan saattavat provosoida tosiaan viherhihhuleita ja muita hulluja vahingontekoon.
Lainaus käyttäjältä: downtime - 29.03.11 - klo:17:13
Nuo volvojen koneet taitavat olla melko otollisia virityksen kohteita. Niistä saanee suht pienellä vaivalla aika koviakin tehoja ulos.
Nuo volvon erämaa-automaatit liikahtaa ihan niinkuin muutkin automaatit, tosin volvoissa nyt yleensä pienin turbokone on 2.4T 200 hepalla. Jos taas rinnalle tulee peruskinneri niin useimmiten ovat ainakin 50hp vähempitehoisia, eli eiköhän se volvon nopeus sieltä juonna juurensa.
Itselläni oli v50 t5 automaatti (2,5l ja 250hp) ja jätti kyllä monta vehjettä paikoiltaan kuin seisomaan (ja vauhdista), mutta ei se ollut se merkki keulalla, vaan voima joka puhui jo tyhjäkäynniltä asti :) Automaatilla ei tarvii kuin nilkka ojentaa niin auto on jo kaukana, jos moottorissa on voimaa.
Nykyinen nelikko menee 0-50kmh 0,5s nopeammin kuin vanha etuvetovolvo, mutta sen jälkeen volvo kirmaa iloisesti 1,5s edelle kun 100kmh on saavutettu.
Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 29.03.11 - klo:17:46
Ainoa asia vaan mikä tuossa mietityttää on että kummoinen jälki takaluukkuun jää.
Hieman offaria, multa poistettiin se pieni quattro-badge viime syksynä - ei mitään jälkeä. Kaveri nosti sen irti ja veti semmosella paksulla laikalla, joka oli tarkoitettu juuri sen tyyppisen liiman poistoon, nätisti liimajäänteet pois.
Tätä keskustelua seuratessa alan ymmärtää näiden kotisohvien kimiräikkösten ajatuksen juoksua liikenteessä...käsittämätöntä...
Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 29.03.11 - klo:17:46
Ainoa asia vaan mikä tuossa mietityttää on että kummoinen jälki takaluukkuun jää. Totta että se merkki on vaan liimalla, muuta kun se on ollut siinä vuodesta 2006. Alta saattaa löytyä astetta kirkkaampaa maalia.
Juuri kk takaperin poistelin vm. 2005 Ocusta nuo merkinnät takaa ja ainakaan tässä hopeisen harmaassa värissä ei erota mitään missä merkki olisi koskaan ollutkaan.
Ikinä ei ole ollut tarvetta ketään alkaa haastamaan kisailemaan missään suhteessa. Mun mielestä on prkl lapsellista jos sitä pitää alkaa harrastamaan liikenteessä. Jos nyt jotain sattuu sen verran alkaa lapsettamaan niin antaa sitten mennä vaan, kunhan se ei tapahdu millään tavalla muiden kustannuksella.
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.03.11 - klo:17:02
Joillakin on tuloja sen verran ettei todellakaan huvita ottaa päiväsakkoja jonkun tyhmän kisailun takia.
Ei ne sakot niinkään haittaa mutta se haittaa ja paljon jos vievät kortin pois, minimiaika taitaa nykyään olla 3kk. Yllättävän äkkiä sitä on semmoisetkin lukemat mittarissa...
Itse aiheesta sen verran että minulle on aivan sama onko takana merkkejä eli ei. Mikäli takaluukussa ne ovat niin silloinpahan ei tarvitse uteliaiden kysellä moottorista.
Eipä ole kuin Tdi -merkki takana, olkoot siellä.
Joskus tosin mietin auton tuunaamista siten että maalaisi ainakin sen i:n punaiseksi. 8)
Mikälie sopiva väri tuohon, joku varmaan koodin sillekin löytää?
LainaaItse aiheesta sen verran että minulle on aivan sama onko takana merkkejä eli ei. Mikäli takaluukussa ne ovat niin silloinpahan ei tarvitse uteliaiden kysellä moottorista.
Samoilla linjoilla. Minulle on ihan yhden tekevää, mitä takana lukee. Jos lisätekstinä on esim. MTM tai ABT, niin silloin merkintä saattaa herättää kiinnostusta, muuten tuskin kovinkaan montaa ihmistä kiinnostaa. Aika suuri osa ihmisistä, kun ei tiedä autoista juurikaan mitään, mukaan lukien monet automyyjät. ;D
Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 29.03.11 - klo:18:20
Tätä keskustelua seuratessa alan ymmärtää näiden kotisohvien kimiräikkösten ajatuksen juoksua liikenteessä...käsittämätöntä...
Juu ei täysin samaa mieltä. Noi Volvokuskien kommentit ei ihmetytä kyllä ne siihen malliin noilla 2.5 T vehkeillä muille näyttää miten sitä ajetaan, pitäis koko Volvo kieltää laissa :)
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.03.11 - klo:20:00
Juu ei täysin samaa mieltä. Noi Volvokuskien kommentit ei ihmetytä kyllä ne siihen malliin noilla 2.5 T vehkeillä muille näyttää miten sitä ajetaan, pitäis koko Volvo kieltää laissa :)
Minulla oli S60 2.4T aikoinaan ja muutaman kerran ohitin BMW:n. Jokaisella kerralla BMW:n kuljettaja katsoi tarpeelliseksi korjata tilanne mahdollisimman nopeasti ohittamalla minut. Audilla on voinut ohittaa BMW:n ilman jälkiseurauksia.
Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 29.03.11 - klo:17:05
Tai sitten ei vois vähempää kiinnostaa...
Totta tuokin, ite pitäs vaan nyt malttaa ajaa rauhassa, kun alkaa c-kortin ajaminen :P
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.03.11 - klo:17:02
Joillakin on tuloja sen verran ettei todellakaan huvita ottaa päiväsakkoja jonkun tyhmän kisailun takia.
Samaa mieltä, kerrasta opin.
Lainaus käyttäjältä: nemos - 29.03.11 - klo:20:08
Minulla oli S60 2.4T aikoinaan ja muutaman kerran ohitin BMW:n. Jokaisella kerralla BMW:n kuljettaja katsoi tarpeelliseksi korjata tilanne mahdollisimman nopeasti ohittamalla minut. Audilla on voinut ohittaa BMW:n ilman jälkiseurauksia.
En tiedä mikä noissa bimmereissä mahtaa olla vikana, kun ne tuntuu välillä tientukkeena tuolla olevan, mutta jos erehdyt alinopeutta-ajavaa bmw:tä ohittamaan, niin johan niistä vauhtia löytyy. Ajaisivat sitten edes rajoitusten mukaan, kun autot kerta kulkevat.
Lainaus käyttäjältä: JoJio - 29.03.11 - klo:15:38
Siks onki 1600cc vectralla kiusailla motarilla isompia.. Ei se kiihtyvyys vaan vauhti ;D Eräs volvo kerran lähti leikkimään, joku s60. Niin ajeltiin motarin lopussa 160kmh ja volvo jäi.. ;D Minähän en periks anna, niin kauan ku ekat sakot saa.. ;)
+1 ;)
Mikäli törmäätte liikenteessä rajoituksia noudattavaan (ok, ehkä 5 km/h yli sallitun, en jeesustele) V70 Volvoon, se olen minä.
Itse en ole muihin törmännyt, kaikilla muilla on paaaaaljon kovempi kiire.
Ihan vailla faktaa tai edes kerättyä dataa, mutta noin 40000 / vuosi ajavana kyllä minä nimenomaan V70 Volvot poimin ylinopeuksien ja älyttömien ohitusten tekijöiden enemmistönä. Samoin, aika usein nuo perheenisukit V70 Volvoineen ovat näitä "haastajia" jotka provosoituvat merkkinä esimerkiksi BMW:stä. Ocussa myös VRS merkintä tuntui aiheuttavan haastamisen tarvetta. No, minua tuo ei haittaa, säälittää vaan kun usein takapenkillä oli pari lasta turvaistuimissaa, pelkääjän paikalla itseään paklaava blondi (tämä nyt sinänsä ei säälittänyt) ja takaloosterissa lastenrattaat ja kultainen noutaja. Noin arvokasta lastia luulisi kuljettajan kunnioittavan.
Sitten niistä menohaluista, isäukolla oli tuo V70 T5 jollain luola-ajan automaatilla. En minä tuon koneen tehoista tiedä, mutta tuo automaatti jätti jäljelle max. 150 hv eli nipin napin 2-litraisen perhekipon tahtiin tuolla pääsi. Itsellä on tämä mopoin malli, olisiko tehoa vajaat 150 hv joskin manuaali, aikalailla saa kierrätellä liikenteenrytmissä pysymiseksi. Tosin, hienot äänethän noissa on kierroksilla.
Eipä voisi Makkis enempää oikeassa olla. V70 kuskit provosoituvat BMW:n lisäksi Audista ja VW:sta. Ennen valitettavasti lähdin tuohon leikkiin mukaan ja nopeudet oli välillä ihan päättömiä ja adrenaliini virtasi.
Nykyisin minulla on kyydissä kultaakin arvokkaampi "lasti", joten puren huulta enkä provosoidu Vulvien hölmöilyistä, säälin heitä oikeastaan.
Kun tästä on kaveripiirissäkin ollut juttua niin lauantaina kun lähdettiin allekirjoittaneen Golfilla kruisailemaan, ruvettiin sitten katselemaan että mitkäs autot ne siellä pehvassa hiillostaa ja painaa kunnon kyytiä ohi kun itse ajellaan rajoitusten mukaan. Veljen kyydissä kun on aiemmin jo huomannut että se GT TDI -merkintä takaloosterissa on provosoiva.
No, yllättäen Volvot olivat ainoita jotka siinä puskurissa olivat parin sentin etäisyydellä, ja niitä jotka painoivat kovaa ohi. Tietysti itse olen jo pitkän aikaa pelkääjän paikalta liikennettä seurannut ja voin sanoa ettei ne Volvot ainoita ole, mutta ihan mielenkiintoinen tulos se oli että viisi Volvo V70:iä (vuosimallista välittämättä) menivät varsin jännällä tyylillä liikenteessä. Ooppelikuskit sun muut osasivat pitää kiltisti etäisyyttä eivätkä itsekään ilmeisesti halunneet sen enempää ylinopeutta ajaa, Volvo-kuskeilla sitten oli siinä lauantai-iltana 19-02 aikavälillä kiire :)
Täytynee joskus ottaa uusiksi vähän pidemmälläkin reissulla tuollainen seuranta, voisi oikeasti olla ihan mielenkiintoista.
Lainaus käyttäjältä: K70 - 29.03.11 - klo:21:18
V70 kuskit provosoituvat BMW:n lisäksi Audista ja VW:sta.
Ja nimenomaan V70, muut volvot tuntuvat olevan rauhallisempia.
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.03.11 - klo:21:26
Täytynee joskus ottaa uusiksi vähän pidemmälläkin reissulla tuollainen seuranta, voisi oikeasti olla ihan mielenkiintoista.
Tulokset täytyisi sitten vielä suhteuttaa kunkin automallin yleisyyteen. Esim. V70 on Suomen yleisimpiä automalleja heti Korollan ja Kolopallon jälkeen.
V70:stä on myyty uutena jo pian 15 vuotta enemmän kuin kilpailijoiden farkkuja yhteensä. Siihen päälle vielä suosituimman käytettynä tuodun auton titteli, niin kyllähän niitä riittää.
Tuosta moottorin kokomerkinnästä en niin tiedä - koska ajan "mopoilla" - mutta kahta kansanautoa vuorottain kepittävänä huomaa väkisinkin hieman ikääntyneiden (arviolta 6-2 vuotiaiden) premium-autojen kuskien provosoituvan maantieliikenteessä kaikkein helpoimmin. Passatilla vielä saa useimmiten ajella rauhassa ja valita nopeutensa sopivaksi, mutta Seatilla ei sitten tarvitsekaan samoja nopeuksia ajella tasaisesti. Huomattavan useasti valitessani todellisen nopeuteni sinne rajoitusten tuntumaan, löytävät em. kuljettajat vanhoista takseistaan (provokatiivinen ilmaisu) kaasupolkimen havaitessaan spanskin tulevan moottoritiellä vasenta ohi tai loosteriin kiinni ohittaakseen. Myös valitettavan usein nämä oikealta kaistalta tulevat nopeudennostot aiheuttavat vaarallisia kaistanvaihtoja sekä kivi- ja p...aryöppyjä muiden tuulilaseille, kun "siihen viimeiseen väliin on pakko mahtua" ohittavan eteen. Toisaalta edestä pakenevat pahentavat haitariliikettä entisestään, kun useimmiten pienen vetäisyn jälkeen juurikin nämä toverit pudottavat nopeutensa takaisin siihen aiempaan, oletettavasti vakkarilla säädettyyn ja varmistavat taas hetken kuluttua, ettei heitä ohiteta. En enää aikoihin ole jaksanut muistuttaa näitä maallisen elämän sankareita ja todellisia menestyjiä juuri muulla kuin peukalon nostolla: toivottavasti edes joku siellä rottelossaan on joskus ymmärtänyt viestin.
Tuota V70-syndroomaa voisikin alkaa seuraamaan ihan omaksi iloksi työmatkoilla.
- tämän saa siirtää tuonne "Mikä liikenteessä hatuttaa"-osioon, jos siltä tuntuu. Avautumiseksihan tämäkin taas meni.
Lisään V70 kastiin Sprinterit. Niiden kuskeilla on vissiin joku napoleon -kompleksi kun eivät oikeaa täysperävaunua ole vielä päässeet ajamaan ja sika-Topikin vittuilee radiossa koko ajan.
No, hieman off-topic. Vuosia sitten ohitin 80 km/h alueella noin 75 km/h ajaneen minkä lie Viggenin, Saabi kuitenkin, se iso malli eli 9-5. Tuon kuski (pelkääjän paikalla paklaava blondi, takapenkillä anoppi ja appi) provosoitui VRS merkistä kyllä ihan kympillä. Siihen malliin valot räpsyi, onneksi eivät häirinneet taustapeilistä koska saapin väli ocun loosteriin oli about 20 cm.
No, minäkin joskus provosoidun jos ajopelissä siihen on substanssia ja olosuhteet sen sallivat. Provosoitumiseni ilmenee täyskaasukiihdytyksenä sallittuun nopeuteen ja tämän saapin kanssa kävi niin, että käännyttiin ajastaan molemmat samalle 80 km/h rajoitetulle pienemmälle tielle joka lähti loivana mäkenä pitkään suoraan. Tuossa sitten ajattelin tipauttaa saapin loosterista, mutta koska räsä oli tuolloin vielä softaamaton ja se saapi joku viggeni, niin eihän se tippunut loosterista. Homma karkasi vähän käsistä, adrenaliini virtasi ja pelkokin tuli, mutta järki ennen kuin saapi alkoi tippumaan kelkasta. Kun saapin voimavarat oli puntaroitu ja selkeä hajurako saatu, löysäsin toki heti laillisiin lukemiin. Loppumatkan saapi muuten piti ihan asiallisen turvavälin ja valojen välkekin loppui.
Mitä tuli todistettua? Räsän vakioalusta EI RIITÃ,, ALKUUNKAAN ko. automallin huippunopeuteen turvallisesti suomen teillä. No, useampaan kertaan myöhemmin sama asia tuli todistettua suljetulla radalla turvallisissa olosuhteissa ja liikenteessä nopeudet pysyi olosuhteet huomioon ottaen lain sallimissa maksimeissa.
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 29.03.11 - klo:21:34
Tulokset täytyisi sitten vielä suhteuttaa kunkin automallin yleisyyteen. Esim. V70 on Suomen yleisimpiä automalleja heti Korollan ja Kolopallon jälkeen.
V70:stä on myyty uutena jo pian 15 vuotta enemmän kuin kilpailijoiden farkkuja yhteensä. Siihen päälle vielä suosituimman käytettynä tuodun auton titteli, niin kyllähän niitä riittää.
Tietysti. Itse kuitenkin olisin olettanut että lauantai-iltana olisi muutkin reikäpäät olleet liikkeellä kuin Volvo-kuskit :) Jos seuraavalla kertaa sitten BMW:t tai Audit tulisivat? ;D
A4:senhan pitäisi periaatteessa olla yleisempi mulkerokuskien joukossa, sitä kun myydään niin paljon, ja monet Audejakin aina kiroavat kun perseilevät liikenteessä. Eipä ole kuitenkaan tähän mennessä omalla kohdalla heitä sattunut. Ehkei suosittu 2.0TDI provosoi niin pahasti? ;)
Audin A4:t ovat suurelta osin työsuhdeautoja, eikä niitä ajeta provosoiden. Koneinakin niissä 1.8 TFSI ja 2.0 TDI. Maltillisesti noita kuskataan.
Audilla haastajat on lähinnä ikivanhoilla aa-jotain ajavia tokmanniledirimpsu teinejä, en minä B8 kuskeissa ole huomannut mitään poikkeavaa vaikka helevetin yleinen kippo tuo on. Totta myös se, että V70:iä on aivan älyttömästi liikenteessä.
No, kolmatta tuhatta euroa itsekin valtiolle pulitin ja jokusen kuukauden kävelin ihan ilman provosoitumista, normi rekan ohitus 80 km/h alueella. Perusperhekippokin, tässä tapauksessa mopoin dieselbemari, kelaa tuossa rinnalla helposti sen 140 km/h. Sen verran perstaskussa tuo sakko tuntui, että on tullut kiinnitettyä kovasti huomiota ohituksiin.
Kohtalon ivaako? Viime lauantaina, tismalleen samassa paikassa, tismalleen sama tilanne. Edellä taas mäkiin 60 km/h hyytyvä rekka. Nyt vaan alla vaimon mopoin bensabemari, sama ohitus, sama nopeus nupin kohdalla. Kilometri ohituksen jälkeen vastaan ajoi poliisimaija.
Mitä opimme, on minulla PERKELE PAKSU KALLO!
Niin, siis nyt siinä ei ollut tutkaa... taas muistaa ohittaa hitaasti vaarantaen itsensä ja muun liikenteen. Tai, tyytyä ajamaan 60 km/h 80 km/h alueella.
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.03.11 - klo:21:41
Tietysti. Itse kuitenkin olisin olettanut että lauantai-iltana olisi muutkin reikäpäät olleet liikkeellä kuin Volvo-kuskit :) Jos seuraavalla kertaa sitten BMW:t tai Audit tulisivat? ;D
Ajelin tänään Joensuusta Tampereelle, enkä kyllä nähnyt yhtään mulkerokuskia. Ihme, kun toiset törmäävät niihin jatkuvasti.
Pari hieman suurempaa nopeutta käyttänyttä ohittajaa toki näkyi. Ensimmäinen reikäpää ajoi Heinolassa moottoritiellä MB Vitolla ja paahtoi Tsadia kohti arviolta 150 km/h. Ei toki ollut juurikaan liikennettä, mutta nopeusrajoitus oli talvinen 100 km/h.
Toinen ajoi ohitseni jossakin Hauhon ja Pälkäneen välissä I-kopan Primeralla, joka häipyi melkoista haipakkaa taivaanrantaan.
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 29.03.11 - klo:21:54
Ajelin tänään Joensuusta Tampereelle, enkä kyllä nähnyt yhtään mulkerokuskia. Ihme, kun toiset törmäävät niihin jatkuvasti.
Pari hieman suurempaa nopeutta käyttänyttä ohittajaa toki näkyi. Ensimmäinen reikäpää ajoi Heinolassa moottoritiellä MB Vitolla ja paahtoi Tsadia kohti arviolta 150 km/h. Ei toki ollut juurikaan liikennettä, mutta nopeusrajoitus oli talvinen 100 km/h.
Toinen ajoi ohitseni jossakin Hauhon ja Pälkäneen välissä I-kopan Primeralla, joka häipyi melkoista haipakkaa taivaanrantaan.
Auto vaikuttaa paljon. Veljen siirryttyä tuosta GT Golfista neloskoppaiseen tavalliseen farkku-golfiin jossa ei ole mitään provosoivaa, kertoi pehvan tutkailunkin loppuneen siihen pisteeseen. Vanha auto ja sopivat lätkät takaloosterissa on sellainen yhdistelmä joka niitä imee, sama on sitten auton koon suhteen.
Edit:
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 29.03.11 - klo:21:44
Audin A4:t ovat suurelta osin työsuhdeautoja, eikä niitä ajeta provosoiden. Koneinakin niissä 1.8 TFSI ja 2.0 TDI. Maltillisesti noita kuskataan.
Eikös ne Volvotkin yhtälailla työsuhdeautoiksi mene? :) Ja tehoakin saa irti siinä missä Volvoistakin.
Poistettuani takaluukusta Golperon mallimerkinnän "aTSIiih" ja samalla myös Golf-tekstin, on provosoiminen havaittavasti vähentynyt. Toki jäljellä on tutut vakikaurat eli Volvot ja Bemarit, mutta monet tavistylsimysperhefarmarit ovat rauhallisempia. Syytä en tiedä, olisiko supertummat takalasit plus tähänkin mopomalliin naurettavalla tavalla laitettu pakoputkenpään tuplaulostulo syynä...
Kyllähän maantiellä haastajia riittää kuitenkin aina, ja nykypakut aika suuressa roolissa. Suurin v...tutus sattui pari viikkoa sitten porintiellä, kun ohituskaistalla alinopeutta ajanut Mersu Vito isoimmalla dieselkoneella (yli 200 hv) painalsi yllättäen rinnalla kaasua ja golpero jäi vaikka tallan tungin melkein lattian läpi. Oli vaan kertakaikkiaan pakko jättäytyä, kun en halunnut menettää ajokorttia. Ennen vanhaan en olisi periksi antanut, olisin tunkenut ohi vaikka keltaisella sulkuviivalla. Tuo asia kyllä suututti -myönnän että lapsellisella tavalla- ja oli halu mennä heti ostamaan yli 200-kaakkinen ajokki, vaikka käytetty. No, viime viikolla tuli postissa kirje poliisilta jossa oli taas huomautus nopeusylityksestä samalta reissulta, 80-alueella mahtavat 85 todellista. En itse auringonpaisteessa ainakaan huomannut kameraräpsyä mutta kovin ovat alhaalla toleranssit. Onneksi ei mitannut ohitusyrityksen nopeuslukemaa... Eli taitaisi olla se 1,2-vapari täysin riittävä nykykamerateille. Kaikken vapainta nopeudenpito tuntuu olevan -vielä- moottoriteillä, kun ei kameroita ole ja partion sattuminen paikalle on sattuman kauppaa.
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 31.03.11 - klo:09:50
Kyllähän maantiellä haastajia riittää kuitenkin aina, ja nykypakut aika suuressa roolissa. Suurin v...tutus sattui pari viikkoa sitten porintiellä, kun ohituskaistalla alinopeutta ajanut Mersu Vito isoimmalla dieselkoneella (yli 200 hv) painalsi yllättäen rinnalla kaasua ja golpero jäi vaikka tallan tungin melkein lattian läpi.
Kaikken vapainta nopeudenpito tuntuu olevan -vielä- moottoriteillä, kun ei kameroita ole ja partion sattuminen paikalle on sattuman kauppaa.
Pakujen kuljettajista ei monikaan taida tietää autonsa ajoneuvokohtaista nopeusrajoitusta. Enkä nyt puhu muinaisesta 80 km/h:ssa.
Pakuillahan ei moottoritielläkään saa ajaa yli satasta eli kun paku kuski kaahaa 130 km/h, niin polliisin sattuessa kohdalle puhutaan jo ajokortin mahdollisesta riistämisestä, kun henkilöautokuski selviää nuhteilla.
No onpa tuolla 80km/h nopeus alueella ohittanut auto peräkärry perässä ja mennyt lujaa ohi talvikelillä. Eikö ne muista, että peräkärry perässä saa ajaa vain 80km/h.
Tähän badge eli takamerkkitopicciin tuli vielä mieleen muutaman vuoden takainen bongaus. Hesan keskustassa näin Audi RS2 farkun jossa oli 1.9TDI merkintä takabaksissa. SE on asia!
Lainaus käyttäjältä: Late - 31.03.11 - klo:10:39
No onpa tuolla 80km/h nopeus alueella ohittanut auto peräkärry perässä ja mennyt lujaa ohi talvikelillä. Eikö ne muista, että peräkärry perässä saa ajaa vain 80km/h.
Eikä tämä vielä mitään. Joku aika sitten tuli Lahden motarilla bongattua tapaus, joka hinasi perässään toista autoa noin kahden metrin pitusella liinalla n. 80 km/h lasissa.
Omasta autosta nuo moottorimerkinnät puuttuvat takaloosterista, enkä ole mitään kummempaa provosoitumista havainnut, vaikka automalli voisi sellaista aiheuttaakin. Edes Type-R:t eivät ole yrittäneet haastaa kisailemaan, vaikka jostain syystä niiltä sitä itse odottaisi (=toivoo?). Sciroccoja tunteva huomaa toki heti pakoputkista, että pellin alla on korkeintaan 160 hv, joten ehkä minä sitten saan vain sääliviä katseita osakseni. Tai sitten pääosin rauhallinen ajotyylini on tarttuvaa, ken tietää.
V70-kuskina täytyy ihmetellä kuinka paljon huonoja kokemuksia ko. mallin kuskeista löytyy. Kuten aikaisemminkin olen todennut, en itse ole tähän 'ongelmaan' törmännyt vaan aika tasapuolisesti eri merkkien kuskit tuolla tien päällä kunnostautuvat.
( Tietysti huomioiden ko. automerkin/mallin yleisyys liikenteessä. )
Yhdessä vaiheessa olin kyllä jonkin verran osoittamassa Audi-kuskeja huonosta käytöksestä, mutta ehkä tämäkin oli vaan kiinni siitä mihin oman huomionsa kiinnittää. Ehkäpä tuo minun diesel-mallinen V70 ei saa aikaan niin voimakkaita reaktioita kuin bensa-turbot, itselläni siis löytyy moottorimerkintä takaa ja tässä tapauksessa se saattaakin rauhoittaa kanssa-autoilijoita koska eivät näe tuossa todellista vastusta kisailuihinsa.
Helppohan tuolla liikenteessä on toisia provosoida halutessaan, provosoituvan kuskin kyllä tunnistaa ajotyylistä, mutta eiköhän lähes kenet tahansa saa provosoitua huonolla käytöksellä. ( Itse en kuitenkaan tunnusta roikkuneeni Peevelin enkä muidenkaan perässä, en ennen enkä jälkeen mallimerkintöjen poistamista )
Mutta miksei vaan anneta kiireisten mennä menojaan, helpotetaan ohitusta tarvitaessa ja kun itse 'törmätään' siihen hitaampaan kanssakulkijaan niin tehdään ohitus maltilla ja tyylikkään ilmavasti.
Näin helposti sitä minäkin sitten tavallaan provosoiduin näistä V70-kirjoitteluista, mutta rupesihan tuo jo kuulostamaan kohtuuttomalta - peiliin katsominen tekisi varmasti itse kullekin joskus hyvää.
Kyllä meilläkin on ollut V70:nen, mutta silti pidän niiden kuskeja teiden m****uina. Mopokausi kun alkaa niin eniten saa varoa noita "piirimyyjiä" V70:sissään. Pitäisi alkaa keräämään peilejä, kun meinaavat ajaa päälle, niin olisi helppo laskea kauden lopussa montako peiliä ja miltä merkiltä löytyy (lähtee potkaisemalla hyvin irti ja urpo saa sen päänkin käännettyä siinä vaiheessa sekä irroitettua sen luurin korvalta).
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 31.03.11 - klo:09:50
No, viime viikolla tuli postissa kirje poliisilta jossa oli taas huomautus nopeusylityksestä samalta reissulta, 80-alueella mahtavat 85 todellista. En itse auringonpaisteessa ainakaan huomannut kameraräpsyä mutta kovin ovat alhaalla toleranssit.
Taitaa olla ne uudet viralliset toleranssit otettu kameroihinkin, eli 3 km/h ylityksestä huomautus ja 9 km/h ylityksestä sakko. Tutkalla mitaten pistävät noihin sen 3 km/h virhemarginaalin päälle, eli vasta 6 km/h ylinäyttämällä pitäisi tulla huomautus tutkasta. Ilmeisesti tuo lisätoleranssi ei koske telkänpönttöjä, niiden langat asfaltin alla lienevät sitten selvästi tarkempia kuin tutka.
Lainaus käyttäjältä: tet - 31.03.11 - klo:13:16
Taitaa olla ne uudet viralliset toleranssit otettu kameroihinkin, eli 3 km/h ylityksestä huomautus ja 9 km/h ylityksestä sakko. Tutkalla mitaten pistävät noihin sen 3 km/h virhemarginaalin päälle, eli vasta 6 km/h ylinäyttämällä pitäisi tulla huomautus tutkasta. Ilmeisesti tuo lisätoleranssi ei koske telkänpönttöjä, niiden langat asfaltin alla lienevät sitten selvästi tarkempia kuin tutka.
Omakohtaiseen kokemukseen perustuen sanon, että telkänpönttöjen tuloksista vähennetään 3km/h ennen lapun tulostamista.
Lainaus käyttäjältä: jf - 31.03.11 - klo:13:22
Omakohtaiseen kokemukseen perustuen sanon, että telkänpönttöjen tuloksista vähennetään 3km/h ennen lapun tulostamista.
Näin on.
Lainaus käyttäjältä: jni - 31.03.11 - klo:13:43
Näin on.
Vahvistan.
Itse asiassa pönttöjen mittaustarkkuus on pienempi kuin perinteisten tutkien mutta vähentävät kaikista saman verran. Varsin tarkka pönttöjen mittauskin on sillä gps:n ja lapussa lukeneen nopeuden ero oli juuri tuo 3 km/h.
Jollakin aikaa noita yli 3km/h huomautuksia kirjoitella.. Saisi se aika kyllä minnä minusta muhun.
Lainaus käyttäjältä: vincent - 31.03.11 - klo:12:54
V70-kuskina täytyy ihmetellä kuinka paljon huonoja kokemuksia ko. mallin kuskeista löytyy. Kuten aikaisemminkin olen todennut, en itse ole tähän 'ongelmaan' törmännyt vaan aika tasapuolisesti eri merkkien kuskit tuolla tien päällä kunnostautuvat.
( Tietysti huomioiden ko. automerkin/mallin yleisyys liikenteessä. )
Yhdessä vaiheessa olin kyllä jonkin verran osoittamassa Audi-kuskeja huonosta käytöksestä, mutta ehkä tämäkin oli vaan kiinni siitä mihin oman huomionsa kiinnittää. Ehkäpä tuo minun diesel-mallinen V70 ei saa aikaan niin voimakkaita reaktioita kuin bensa-turbot, itselläni siis löytyy moottorimerkintä takaa ja tässä tapauksessa se saattaakin rauhoittaa kanssa-autoilijoita koska eivät näe tuossa todellista vastusta kisailuihinsa.
Helppohan tuolla liikenteessä on toisia provosoida halutessaan, provosoituvan kuskin kyllä tunnistaa ajotyylistä, mutta eiköhän lähes kenet tahansa saa provosoitua huonolla käytöksellä. ( Itse en kuitenkaan tunnusta roikkuneeni Peevelin enkä muidenkaan perässä, en ennen enkä jälkeen mallimerkintöjen poistamista )
Mutta miksei vaan anneta kiireisten mennä menojaan, helpotetaan ohitusta tarvitaessa ja kun itse 'törmätään' siihen hitaampaan kanssakulkijaan niin tehdään ohitus maltilla ja tyylikkään ilmavasti.
Näin helposti sitä minäkin sitten tavallaan provosoiduin näistä V70-kirjoitteluista, mutta rupesihan tuo jo kuulostamaan kohtuuttomalta - peiliin katsominen tekisi varmasti itse kullekin joskus hyvää.
Eikai sitä nyt omaa väkeä viitsitä kiusata :) Eikä se peilin tuijottelukaan useimmiten auta kyllä yhtään tähän.
Tai tietysti auton peileistä näkyy edelleen se Volvon keula ;D
Itsellä ei ole takana moottorin tilavuusmerkintaa ollenkaan vaan ainoastaan sivussa kummallakin puolella hiukan peilien alapuolella. Eli jos toinen kanssa-autoilija haluaa nähdä mikä moottori autossani on, niin ensin hänen pitaisi päästä vierelle katsomaan, mikä ei ehkä niin helposti onnistukaan :)
No leikki sikseen. Onhan tuossa omassakin autossa takana teksti GT, mikä viittaa V8-koneeseen. Se ei tosin viela kerro onko kyseessa uudempi 5.0L- vai vanhempi 4.6L-moottori. Itse tykkasin edellisesta Golffista, koska siinä oli ainoastaan moottoriin viittaava merkintä keulassa. Ei aiheuttanut provoja ja toisaalta joskus saattoi muille tulla yllätyksenä kuinka livakkaasti auto lähtikin liikkeelle valoista.
Yleisesti ottaen, mitä tulee tuohon muiden autoilijoiden provosoitumiseen isoista moottoreista, niin täällä Jenkeissä se on paljon vähäisempää kuin Suomessa. En ainakaan itse ole vielä kokenut kertaakaan, että joku lähtisi kilpasille valoissa tai provosoituisi muuten tehokkaista autoista. Ehkä syy löytyy siitä, että täällä on tehokkaita isoja V8-autoja moninverroin enemmän kuin Suomessa. Jos noista provosoituisi, niin pitäisi olla jokaisissa valoissa valmiina ajamaan täysiä. Lisäksi ajokulttuuri on mielestäni lepposampi kuin Suomessa eikä jengi jaksa samalla tapaa stressata liikenteessä. Aika varmasti oma auto siis aiheuttaisi enemman provotoitumista Suomessa kuin täällä. Suurin syy tosiaankin se, että Suomessa ei Mustangeja juuri näy, mutta täällä niitä on pilvin pimein. Mustangi on täällä vähän sama kuin Suomessa Corolla.
No kerran joku 335 coupe Bemari lähti renkaat vinkuen valoista, mutta en viitsinyt edes lähteä leikkiin mukaan. Eikä tuollaiselle muutenkaan viitsi pölyä syöttää keskellä muuta liikennettä. Drag stripille vaan, jos haluaa turvallisesti ja tasapuolisesti nähdä kenen auto on nopein.