Auton moottorin koko merkki takana

Aloittaja Late, 29.03.11 - klo:07:48

« edellinen - seuraava »

Late

Oletteko huomaneet jos auttossa tuo takana moottori merkkintä paikoillaan niin tullaan aikas lähelle jos isokin kone ;)

Itse vaan huomannut tuolla liikenteessä ;)

0yxxy0

Lainaus käyttäjältä: Late - 29.03.11 - klo:07:48
Oletteko huomaneet jos auttossa tuo takana moottori merkkintä paikoillaan niin tullaan aikas lähelle jos isokin kone ;)

Itse vaan huomannut tuolla liikenteessä ;)


Pitäähän se käydä katsomassa. Oon huomannut että osa autoista joissa on kaksi pakariakin niin ei tahdo kiihtyä ei sitten millään (moottoritielle). No varmaan kaikki raha mennyt autoon/imagon nostoon ettei oo varaa painaa kaasua.
Volvo 940 -95 2,3 ajettu >470tkm ja lmc 590-90 sekä MB124 2,5D -90 ajettu >600tkm

rob-s

Itse olen kaikista autoistani aina ottanut takaluukun tyyppimerkinnät pois..myös quattro logot. Saattaa ollakin, että ilman merkintöjä autosta tulee vähemmän "provosoiva".

Toisaalta niinkuin ylläolevasta kirjoituksestakin selviää, voi pakoputkien määräkin vaikuttaa asiaan.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Marko

Porvoossa oli aikoinaan 124 koppanen Mersu taksina,jossa takaluukussa 200D.
Konehuoneessa olikin sitten ihan joku muu mylly.
Monen ohitusta aikovan leuat loksahtaneet paikoiltaan,kun olivat ohitusta alkaneet tekemään,eikä sitten oikein luonnistunutkaan ;D
Varmaan ollu taksikuskilla kivaa :D
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

fleetwood

Uusissa aanelkuissa ei takana enää moottorikokoa olekaan, on vain TFSI tai TDI. Sopii hyvin itselleni.
Passat GTE Variant

JoJio

Lainaus käyttäjältä: Late - 29.03.11 - klo:07:48
Oletteko huomaneet jos auttossa tuo takana moottori merkkintä paikoillaan niin tullaan aikas lähelle jos isokin kone ;)

Itse vaan huomannut tuolla liikenteessä ;)


Siks onki 1600cc vectralla kiusailla motarilla isompia.. Ei se kiihtyvyys vaan vauhti  ;D Eräs volvo kerran lähti leikkimään, joku s60. Niin ajeltiin motarin lopussa 160kmh ja volvo jäi..  ;D Minähän en periks anna, niin kauan ku ekat sakot saa..  ;)

makelja

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 29.03.11 - klo:15:05
Uusissa aanelkuissa ei takana enää moottorikokoa olekaan, on vain TFSI tai TDI. Sopii hyvin itselleni.

Ei mullakaan lue kuin GTD. Se riittää.

Sande

LainaaSiks onki 1600cc vectralla kiusailla motarilla isompia.. Ei se kiihtyvyys vaan vauhti   Eräs volvo kerran lähti leikkimään, joku s60. Niin ajeltiin motarin lopussa 160kmh ja volvo jäi..   Minähän en periks anna, niin kauan ku ekat sakot saa.. 

Jaa-a... mitähän tähän nyt sanois... Sanotaan nyt vaikka että toivottavasti ymmärtäisit mennä leikkimään vaikka mikroautoilla... :-*
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Late

Taidan tuon 3.2 tekstin ottaa ainakin pois perästä ;)

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 29.03.11 - klo:08:39
Pitäähän se käydä katsomassa. Oon huomannut että osa autoista joissa on kaksi pakariakin niin ei tahdo kiihtyä ei sitten millään (moottoritielle). No varmaan kaikki raha mennyt autoon/imagon nostoon ettei oo varaa painaa kaasua.

Eikös se toinen pakoputkenpää ole ainakin näissä tavallisen kansan autoissa ihan pelkkää imagon nostoa, harvemmassa taitaa tulla koneelta 2 putkea...

Muistuu mieleen Amis5000 "puolikas" pakoputki...
Amis 5000

eGetin

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 29.03.11 - klo:15:38
Siks onki 1600cc vectralla kiusailla motarilla isompia.. Ei se kiihtyvyys vaan vauhti  ;D Eräs volvo kerran lähti leikkimään, joku s60. Niin ajeltiin motarin lopussa 160kmh ja volvo jäi..  ;D Minähän en periks anna, niin kauan ku ekat sakot saa..  ;)
Heh, taisi S60:ssä olla joku totaalisen mopo kone tai sitten kuski ei vain jaksanut kisata, kyllä tuollaiselle 1.6 Vectralle luulisi pärjäävän, vaikkei ne Volvotkaan mitään tykkejä todellakaan ole :)

BTW miksi moinen "kisailu"? Tuliko Volvo loosterissa kiinni vai häh?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.03.11 - klo:16:44
Heh, taisi S60:ssä olla joku totaalisen mopo kone tai sitten kuski ei vain jaksanut kisata, kyllä tuollaiselle 1.6 Vectralle luulisi pärjäävän, vaikkei ne Volvotkaan mitään tykkejä todellakaan ole :)


Joillakin on tuloja sen verran ettei todellakaan huvita ottaa päiväsakkoja jonkun tyhmän kisailun takia.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.03.11 - klo:17:02
Joillakin on tuloja sen verran ettei todellakaan huvita ottaa päiväsakkoja jonkun tyhmän kisailun takia.

Tai sitten ei vois vähempää kiinnostaa...

downtime

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.03.11 - klo:16:44
Heh, taisi S60:ssä olla joku totaalisen mopo kone tai sitten kuski ei vain jaksanut kisata, kyllä tuollaiselle 1.6 Vectralle luulisi pärjäävän, vaikkei ne Volvotkaan mitään tykkejä todellakaan ole :)

BTW miksi moinen "kisailu"? Tuliko Volvo loosterissa kiinni vai häh?

Öhöm.... Dieselit ehkä ei mutta bensakoneet on. Siis ne turbolliset. On tullut muutaman kerran todistettua kuinka livakasti volvo poistuu paikalta. Yhdellä kerralla olin valoissa s80 vollen takana kun vasemmalta kaistalta joku nuori jeppe yritti isukin turbo audilla kiilata. Valojen vaihtuessa ei audi kuski ollut kunnolla saanut edes pykälää silmään kun volvo meni jo menojaan.
Toisella kertaa itse jäin vanhemmalle v70 volvolle valoissa kun olin a4 allroadilla koeajolla. Ei ollut mitään jakoja vaikka oli liukas talvikeli.

Nuo volvojen koneet taitavat olla melko otollisia virityksen kohteita. Niistä saanee suht pienellä vaivalla aika koviakin tehoja ulos.

_Mikko_

Itsellä myös käynyt mielessä tuon VRS merkin pois kirvoittaminen. Kyllähän sen auton muutenkin erillaiseksi ocuksi tunnistaa mutta kaipa tuon provo-kyltin vois pois perästä ottaa. Tuntuu olevan monille kuin punainen rätti härälle.

Ainoa asia vaan mikä tuossa mietityttää on että kummoinen jälki takaluukkuun jää. Totta että se merkki on vaan liimalla, muuta kun se on ollut siinä vuodesta 2006. Alta saattaa löytyä astetta kirkkaampaa maalia.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.03.11 - klo:16:44
Heh, taisi S60:ssä olla joku totaalisen mopo kone tai sitten kuski ei vain jaksanut kisata, kyllä tuollaiselle 1.6 Vectralle luulisi pärjäävän, vaikkei ne Volvotkaan mitään tykkejä todellakaan ole :)

Ei taida Volvoista sellaista mopokonetta löytyä, jolla ei 160 km/h pääsisi. Aika harvasta autosta itse asiassa löytyy. Pakettiautotkin taitavat päästä noihin lukemiin.

Niin ja eihän se loosterissa kiinni roikkuminen mikään syy kaahaamiseen ole, vaikka eräs tangokuninkaallinen taisikin joskus vuosi sitten niin kuvitella.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Urlaub

Suorastaan huvittavaa kuvitella jollain tonnikuussatasella Ooppelilla ajavan fiilistelevän, kuinka sillä ja sillä automallilla ei ollut mitään jakoja oletetussa kilpa-ajossa.

Ensinnäkään normaaleista tiellä liikkujista häviävän pieni joukko on liikenteessä kilpailumielessä ja toiseksi tuollaisen 1,6-litraisen Ooppelin nyt pieksee melkein mikä tahansa auto, jos vaan on halua. Mainitussa (vanhakorisessa) Volvo S60:ssäkään kun ei ole ollut tarjolla yhtään moottorivaihtoehtoa, jolla se ei kulkisi 200 km/h. Pikkulohko-Ooppelista en olisi niinkään varma..


hildebad

LainaaSanotaan nyt vaikka että toivottavasti ymmärtäisit mennä leikkimään vaikka mikroautoilla...

OT:on muuten pirun hauskaa käydä välillä päästelemässä vähän höyryjä noilla!

Ehkä itsekin ottaisin pois ylimääräiset lätkät sieltä kontista, jos niitä ei olisi jo otettu aikasemman omistajan toimesta. Turhaan saattavat provosoida tosiaan viherhihhuleita ja muita hulluja vahingontekoon.

jjj84

Lainaus käyttäjältä: downtime - 29.03.11 - klo:17:13
Nuo volvojen koneet taitavat olla melko otollisia virityksen kohteita. Niistä saanee suht pienellä vaivalla aika koviakin tehoja ulos.

Nuo volvon erämaa-automaatit liikahtaa ihan niinkuin muutkin automaatit, tosin volvoissa nyt yleensä pienin turbokone on 2.4T 200 hepalla. Jos taas rinnalle tulee peruskinneri niin useimmiten ovat ainakin 50hp vähempitehoisia, eli eiköhän se volvon nopeus sieltä juonna juurensa.

Itselläni oli v50 t5 automaatti (2,5l ja 250hp) ja jätti kyllä monta vehjettä paikoiltaan kuin seisomaan (ja vauhdista), mutta ei se ollut se merkki keulalla, vaan voima joka puhui jo tyhjäkäynniltä asti :) Automaatilla ei tarvii kuin nilkka ojentaa niin auto on jo kaukana, jos moottorissa on voimaa.

Nykyinen nelikko menee 0-50kmh 0,5s nopeammin kuin vanha etuvetovolvo, mutta sen jälkeen volvo kirmaa iloisesti 1,5s edelle kun 100kmh on saavutettu.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 29.03.11 - klo:17:46
Ainoa asia vaan mikä tuossa mietityttää on että kummoinen jälki takaluukkuun jää.

Hieman offaria, multa poistettiin se pieni quattro-badge viime syksynä - ei mitään jälkeä. Kaveri nosti sen irti ja veti semmosella paksulla laikalla, joka oli tarkoitettu juuri sen tyyppisen liiman poistoon, nätisti liimajäänteet pois.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Vaginisti

Tätä keskustelua seuratessa alan ymmärtää näiden kotisohvien kimiräikkösten ajatuksen juoksua liikenteessä...käsittämätöntä...

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: _Mikko_ - 29.03.11 - klo:17:46
Ainoa asia vaan mikä tuossa mietityttää on että kummoinen jälki takaluukkuun jää. Totta että se merkki on vaan liimalla, muuta kun se on ollut siinä vuodesta 2006. Alta saattaa löytyä astetta kirkkaampaa maalia.

Juuri kk takaperin poistelin vm. 2005 Ocusta nuo merkinnät takaa ja ainakaan tässä hopeisen harmaassa värissä ei erota mitään missä merkki olisi koskaan ollutkaan.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

xmasa

Ikinä ei ole ollut tarvetta ketään alkaa haastamaan kisailemaan missään suhteessa. Mun mielestä on prkl lapsellista jos sitä pitää alkaa harrastamaan liikenteessä. Jos nyt jotain sattuu sen verran alkaa lapsettamaan niin antaa sitten mennä vaan, kunhan se ei tapahdu millään tavalla muiden kustannuksella.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

mol

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.03.11 - klo:17:02
Joillakin on tuloja sen verran ettei todellakaan huvita ottaa päiväsakkoja jonkun tyhmän kisailun takia.

Ei ne sakot niinkään haittaa mutta se haittaa ja paljon jos vievät kortin pois, minimiaika taitaa nykyään olla 3kk. Yllättävän äkkiä sitä on semmoisetkin lukemat mittarissa...

Itse aiheesta sen verran että minulle on aivan sama onko takana merkkejä eli ei. Mikäli takaluukussa ne ovat niin silloinpahan ei tarvitse uteliaiden kysellä moottorista.

Markku

Eipä ole kuin Tdi -merkki takana, olkoot siellä.
Joskus tosin mietin auton tuunaamista siten että maalaisi ainakin sen i:n punaiseksi.  8)
Mikälie sopiva väri tuohon, joku varmaan koodin sillekin löytää?
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

Wilburi

LainaaItse aiheesta sen verran että minulle on aivan sama onko takana merkkejä eli ei. Mikäli takaluukussa ne ovat niin silloinpahan ei tarvitse uteliaiden kysellä moottorista.

Samoilla linjoilla. Minulle on ihan yhden tekevää, mitä takana lukee. Jos lisätekstinä on esim. MTM tai ABT, niin silloin merkintä saattaa herättää kiinnostusta, muuten tuskin kovinkaan montaa ihmistä kiinnostaa. Aika suuri osa ihmisistä, kun ei tiedä autoista juurikaan mitään, mukaan lukien monet automyyjät.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 29.03.11 - klo:18:20
Tätä keskustelua seuratessa alan ymmärtää näiden kotisohvien kimiräikkösten ajatuksen juoksua liikenteessä...käsittämätöntä...

Juu ei täysin samaa mieltä. Noi Volvokuskien kommentit ei ihmetytä kyllä ne siihen malliin noilla 2.5 T vehkeillä muille näyttää miten sitä ajetaan, pitäis koko Volvo kieltää laissa :)

nemos

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.03.11 - klo:20:00
Juu ei täysin samaa mieltä. Noi Volvokuskien kommentit ei ihmetytä kyllä ne siihen malliin noilla 2.5 T vehkeillä muille näyttää miten sitä ajetaan, pitäis koko Volvo kieltää laissa :)

Minulla oli S60 2.4T aikoinaan ja muutaman kerran ohitin BMW:n. Jokaisella kerralla BMW:n kuljettaja katsoi tarpeelliseksi korjata tilanne mahdollisimman nopeasti ohittamalla minut. Audilla on voinut ohittaa BMW:n ilman jälkiseurauksia.
Volvo XC60 T8 Inscription

JoJio

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 29.03.11 - klo:17:05
Tai sitten ei vois vähempää kiinnostaa...

Totta tuokin, ite pitäs vaan nyt malttaa ajaa rauhassa, kun alkaa c-kortin ajaminen  :P

isopahasusi

#29
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 29.03.11 - klo:17:02
Joillakin on tuloja sen verran ettei todellakaan huvita ottaa päiväsakkoja jonkun tyhmän kisailun takia.
Samaa mieltä, kerrasta opin.
Lainaus käyttäjältä: nemos - 29.03.11 - klo:20:08
Minulla oli S60 2.4T aikoinaan ja muutaman kerran ohitin BMW:n. Jokaisella kerralla BMW:n kuljettaja katsoi tarpeelliseksi korjata tilanne mahdollisimman nopeasti ohittamalla minut. Audilla on voinut ohittaa BMW:n ilman jälkiseurauksia.
En tiedä mikä noissa bimmereissä mahtaa olla vikana, kun ne tuntuu välillä tientukkeena tuolla olevan, mutta jos erehdyt alinopeutta-ajavaa bmw:tä ohittamaan, niin johan niistä vauhtia löytyy. Ajaisivat sitten edes rajoitusten mukaan, kun autot kerta kulkevat.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy