VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => Navigointi => Aiheen aloitti: JouniJL - 31.01.18 - klo:08:05

Otsikko: RNS510 V15 West
Kirjoitti: JouniJL - 31.01.18 - klo:08:05
Uudet kartat näyttää ilmestyneen.
Onko kukaan ehtinyt asentaa, kokemuksia, toimiiko?
V14 karttoja en saanut enää DVD:ltä asennettua, mutta SD:ltä ne meni.

https://www.gpspower.net/volkswagen-seat-skoda/346784-v15-west-europe-rns510-rns810.html (https://www.gpspower.net/volkswagen-seat-skoda/346784-v15-west-europe-rns510-rns810.html)

https://gpsunderground.com/forum/forum/car-navi-system/car-gps-systems/volkswagen-seat-skoda/1329535-rns-510-v15-versionsd (https://gpsunderground.com/forum/forum/car-navi-system/car-gps-systems/volkswagen-seat-skoda/1329535-rns-510-v15-versionsd)

Otsikko: Vs: RNS510 V15 West
Kirjoitti: jawa59 - 31.01.18 - klo:11:42
Asennettu on ja DVD:ltä. Ainakaan pääkaupunkiseudulla en ole huomannut mitään uutta vanhaan verrattuna.
Otsikko: Vs: RNS510 V15 West
Kirjoitti: o.b. - 02.02.18 - klo:18:05
Tiedostot olisi, mutta miten se karttojen päivitys SD-kortilta menee? Mitä pitää kopioda ja mihin kansioon? Vai kopiodaanko ISO-imagen sisältö sellaisenaan SD-kortin juureen? Sitten soittimen resetointi?

Väärin tekemällä ilmeisesti saa kartat häviämään ja koko laitteen pimeäksi :o

Sen verran lueskelin muilta foorumeilta, että muistikortin pitää olla hyvälaatuinen ja adapterinkin kunnollinen. Kingstonin HC SDC10/32GB meinasin kokeilla.
Otsikko: Vs: RNS510 V15 West
Kirjoitti: o.b. - 02.02.18 - klo:23:05
Niin vielä se lisäinfo, että kyseessä on uudempi RNS510, jossa ei ole fyysistä kovalevyä (onneksi)
Otsikko: Vs: RNS510 V15 West
Kirjoitti: toippa - 12.02.18 - klo:14:41
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 02.02.18 - klo:18:05
Tiedostot olisi, mutta miten se karttojen päivitys SD-kortilta menee? Mitä pitää kopioda ja mihin kansioon? Vai kopiodaanko ISO-imagen sisältö sellaisenaan SD-kortin juureen? Sitten soittimen resetointi?

Väärin tekemällä ilmeisesti saa kartat häviämään ja koko laitteen pimeäksi :o

Sen verran lueskelin muilta foorumeilta, että muistikortin pitää olla hyvälaatuinen ja adapterinkin kunnollinen. Kingstonin HC SDC10/32GB meinasin kokeilla.
Tuossa V14 West ketjussa on ohjeet miten iso-imagen saa sd-kortille. Itsellä meni V14 päivitys hieman monivaiheisemmin. V15 päivitystä ajattelin loppuviikosta koettaa. Restorelevy on hyvä olla hollilla, kun näitä rupeaa päivittelemään.
Otsikko: Vs: RNS510 V15 West
Kirjoitti: o.b. - 13.02.18 - klo:15:53
En tiedä, miten nuo ohjeet toimii, kun ei ole sitä HDD:tä noissa uusimmissa soittimissa? Ikoni näkyy kyllä Media nappulaa painettaessa, mutta harmaana.

Kokeilen poltella DL DVD +R levylle ja katson miten käy.
Otsikko: Vs: RNS510 V15 West
Kirjoitti: toippa - 14.02.18 - klo:15:04
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 13.02.18 - klo:15:53
En tiedä, miten nuo ohjeet toimii, kun ei ole sitä HDD:tä noissa uusimmissa soittimissa? Ikoni näkyy kyllä Media nappulaa painettaessa, mutta harmaana.

Kokeilen poltella DL DVD +R levylle ja katson miten käy.
RNS-510 ilman kovalevyä? Onko sellaisiakin olemassa? Tuolloin sen luulisi lukevan karttadatan joko DVD:ltä tai sitten SD-kortilta.
Otsikko: Vs: RNS510 V15 West
Kirjoitti: Len - 14.02.18 - klo:16:04
niissä on SSD (same same but different)
Otsikko: Vs: RNS510 V15 West
Kirjoitti: o.b. - 14.02.18 - klo:17:45
En tiedä, onko ihan fyysinen SSD. Luulisi olevan halvempaa juotella ne muistipiirit suoraan piirilevyille kuin laittaa erillinen liitin ja teline SSD:lle. Ei viitsi nyt katsoakaan kun on vielä tehdastakuuta jäljellä loppuvuoden.

Mutta jonnekkin ne kartat upposivat kuin vanhaan ihmiseen ;D Levy oli Verbatim DL DVD R- ja poltto Nerolla 4x nopeudella. Aikaa vajaa tunti. Levy koneeseen ja kolmen napin buutti. Jossain vaiheessa kyseli, käytetäänkö DVD-levyltä tilapäisesti vai asennetaanko. Asennus päälle ja sitten asenteli taustalla issekseen. Asennuksen statuksen sai näkymään kun painoi Ejectiä. Lopuksi tuli ilmoitus, että valmista on:

(http://preview.ibb.co/ivnzan/NAVI1.jpg) (http://ibb.co/c7Zean)

Ja tässä lopputulos:

(http://preview.ibb.co/fBHnT7/NAVI2.jpg) (http://ibb.co/hsaKan)
Otsikko: RNS510 V15 West
Kirjoitti: iCe.j - 27.03.18 - klo:17:23
käykö v15 columbus navigaattoriin (-09)?
firmware 2760
Otsikko: Vs: RNS510 V15 West
Kirjoitti: JouniJL - 05.04.18 - klo:22:39
Muistaakseni kartat v13 eteenpäin vaatiin uudemman Firmwaren, jossa kovalevy osiodaan uudelleen ja kartalle varataan kovalevyltä isompi osio.
Itsellä vuoden -10 Columbus, johon päivitin täältä https://www.my-gti.com/3868/volkswagen-rns-510-firmware-download-repository (https://www.my-gti.com/3868/volkswagen-rns-510-firmware-download-repository) 5238 firmwaren, joka sopii versioihin C3 lähtien. Sitten tuo v15 kartta menee DVD:tä sisään.
Otsikko: Vs: RNS510 V15 West
Kirjoitti: petaso - 22.05.18 - klo:18:02
Onnistuneekohan karttapäivitys. Aiempi karttaversio minulla V9. HW: 71 ja SW: 4120. Meinaa olla reitit hieman vanhoja jo tuollla.
Otsikko: Vs: RNS510 V15 West
Kirjoitti: petaso - 22.05.18 - klo:19:51
Ei onnistunut enään muokkaamaan viestiä. Onkohan kenelläkään tuota karttamediaa missään muodossa ja vielä Kajaanin tuntumassa? Ei oikein nappaa ladata tuota nyt kun kestää aika kauan.