VAGarena.fi

Yleiset => Autoilu, liikenne ja ajotavat => Aiheen aloitti: Heksula - 31.07.15 - klo:09:53

Otsikko: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Heksula - 31.07.15 - klo:09:53
Tikkurilan Metro-auto lopettaa toimintansa viimeinen päivä syyskuuta. Voi olla että siellä ei motivaatio autokaupan tekoon ole kaikista korkein. Kannattaa kysyä jostain muualta tarjous.  ;)
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Sokota09 - 31.07.15 - klo:16:43
Mielenkiintoista, sitten jää PK-seudulle jäjelle vain Espoon toimipiste ja Viikin rengashotelli. Meneekö lappu luukulle kokonaan, vai mikä tässä on takana? Viime vuonna lopetti toimintansa Viikin toimipiste.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Heksula - 31.07.15 - klo:20:35
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 31.07.15 - klo:16:43
Mielenkiintoista, sitten jää PK-seudulle jäjelle vain Espoon toimipiste ja Viikin rengashotelli. Meneekö lappu luukulle kokonaan, vai mikä tässä on takana? Viime vuonna lopetti toimintansa Viikin toimipiste.

Tikkurilan toimitilat omistaa catamount. Metrolla loppuu vuokrasopimus. Myös kallion toimipiste lopetettiin viime vuonna. Villi veikkaus on että koko firma ajetaan hallitusti alas.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Sokota09 - 31.07.15 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: Heksula - 31.07.15 - klo:20:35
Tikkurilan toimitilat omistaa catamount. Metrolla loppuu vuokrasopimus. Myös kallion toimipiste lopetettiin viime vuonna. Villi veikkaus on että koko firma ajetaan hallitusti alas.

Olisi kyllä aika kova paukku, jos näin perinteikäs firma löisi hanskat naulaan Suomessa. Toimintaa on tietysti myös Ruotsissa, missä taitaa olla aavistuksen paremmat markkinat automyynnissä kuin Suomessa. Mitenkäs käy esim. MV Finland Oy:lle, joka myy tojotaa Itiksessä ja Airportissa?
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Heksula - 31.07.15 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 31.07.15 - klo:21:28
Olisi kyllä aika kova paukku, jos näin perinteikäs firma löisi hanskat naulaan Suomessa. Toimintaa on tietysti myös Ruotsissa, missä taitaa olla aavistuksen paremmat markkinat automyynnissä kuin Suomessa. Mitenkäs käy esim. MV Finland Oy:lle, joka myy tojotaa Itiksessä ja Airportissa?

Tuskin Toyota myyntiin vaikuttaa mitenkään. Iso arvaus menee myös siihen että nykyiseen tikkurilan toimipisteeseen tulee auto-aritan skoda myymälä, koska catamount omistaa.  Metron touhuista on aika selkeä visio koska espoon toimitilat on myynnissä.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Sokota09 - 31.07.15 - klo:23:50
Lainaus käyttäjältä: Heksula - 31.07.15 - klo:23:12
Tuskin Toyota myyntiin vaikuttaa mitenkään. Iso arvaus menee myös siihen että nykyiseen tikkurilan toimipisteeseen tulee auto-aritan skoda myymälä, koska catamount omistaa.  Metron touhuista on aika selkeä visio koska espoon toimitilat on myynnissä.

Aaika jännä juttu, että 90-vuotias autoliike on tullut tiensä päähän. Tai siis yksi osa sitä, ns. emoyhtiö Metroauto.

Ja mikäs juttu tämä Arita on? Niitähän löytyy ympäri Suomea. Ovatko kauppias vetoisia autoliikkeitä ja keskittyvät joihinkin tiettyihin merkkeihin vai mikä on jutun juoni. Esim. Järvenpäässä on Auto-Arita, joka on pitkänlinjan tojota liike. Vantaalla toimii Arita Airport, joka myy Nissania.

e. ja vastaus yllä olevaan pohdintaan löytyy tästä linkistä: http://www.catamount.fi/ (http://www.catamount.fi/)
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Heksula - 31.07.15 - klo:23:58
http://www.catamount.fi/konserni.asp (http://www.catamount.fi/konserni.asp)

Onhan noilla jo hertsikassa yksi skoda myymälä. Eikä se metron touhu sinäänsä kummallista ole koska kannattamattoman liikeyrityksen pitäminen on melko turhaa.

Menee jo aika lailla offtopic.  :D
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: los los - 01.08.15 - klo:01:40
Toistakymentä vuotta kyseisen firman asiakkaana,en pidä lopettamista ihmeenä enkä suurena tappiona. :D
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Sokota09 - 01.08.15 - klo:08:05
Lainaus käyttäjältä: los los - 01.08.15 - klo:01:40
Toistakymentä vuotta kyseisen firman asiakkaana,en pidä lopettamista ihmeenä enkä suurena tappiona. :D

Ei minullakaan heidän toiminnastaan ole mitään positiivista kerrottavaa ja tästä syystä en ole heidän kanssaan kauppaa tehneet. Kerran meinasin, mutta onneksi sain purettua kaupan. Todella huonoja tarjouksia aina tullut.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Peeveli - 01.08.15 - klo:08:35
Huolestuttavinta on autokaupan keskittyminen muutamalle suurketjulle. Esim. Laakkoselta saa lähes aina surkeita tarjouksia. Suurketjuissa huono puoli näin it-aikakaudella on myös se, ettei toisen paikkakunnan samaan ketjuun kuuluvasta (ja vaikkapa toista merkkiäkin edustavasta) liikkeestä kannata pyytää toista tarjousta, koska se eka tarjous samasta ketjusta on se mihin stoppi tulee.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: HiTecci - 01.08.15 - klo:09:03
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 31.07.15 - klo:23:50
Aaika jännä juttu, että 90-vuotias autoliike on tullut tiensä päähän.
Jos ei dinosaurus pysy nykyvauhdissa mukana, se kuolee sukupuuttoon. Onhan noita ollut jo mp-puolellakin kun kymmeniä vuosia pystyssä pysyneitä on tässä viime vuosina lopettanut toimintansa. Nyt tämä laputus vaan leviää auto-puolelle kun taitetta yleiseen talouden kohentumaan ei vieläkään ole näkyvissä ja tuo autoveron "poistokin" oli lopulta mikä oli :-\

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.08.15 - klo:08:35
Huolestuttavinta on autokaupan keskittyminen muutamalle suurketjulle.
Alalla kuin alalla. Tuo ajaa markkinat kohta bipoliin, jossa pari suurinta dominoi markkinoita yli 90% ja sanelevat sen hintatason. Näin on käynyt jo mm. katsastus-toiminnassa ja polttoaineiden myynnissäkin ollaan jo aika lähellä kun ABC valtasi markkinat Esson poistuttua :-\

Päivittäistavaroissa sen sijaan noiden parin kirjaimen hallitsemille markkinoille on onneksi tunkemassa (saksalaista) kilpailijaa, niin ruoeaa tuokin ala tervehtymään ja hintatasokin pysyy näin kuluttajalle maltillisempana. Onhan tuossa S-ryhmänkin "alensimme hintoja" -kampanjassa aimo annos media-humpuukiakin joukossa, mutta kilpailu sen tuohon on pakottanut. Ei tuo todellakaan ollut mikään hyvää hyvyyttään tehty ele, vaan agressiivista markkinaosuuksien puolustamista - ja kuluttaja kiittää 8)
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Typ2 - 01.08.15 - klo:09:36
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 31.07.15 - klo:23:50
Aaika jännä juttu, että 90-vuotias autoliike on tullut tiensä päähän. Tai siis yksi osa sitä, ns. emoyhtiö Metroauto.

Metroautolta on kadonnut monta tukijalkaa.

GM-USA toiminta on ajettu GM:n puolelta Euroopassa lähes kokonaan alas. Metroautohan oli nimenomaan jenkkiautotalo. Chevrolet veronkiertopakuja myytiin tuhansia ja tuhansia, sitten tuli Pontiac Transport tila-autobuumi. Rinnalla tietysti Corvetet, Cadillacit jne. Kaikki nämä ovat vain muisto.

Toinen ongelma oli Opelin romahdus. Vielä 90-luvulla Opel oli Suomen myydyin automerkki ja Metroauto oli ylivoimaisesti suurin kauppias. Bisnes kukoisti, kunnes GM:n laskutikkumiehet keksivät huonontaa laatua. Opelin myynnillä ei ole enää vuosikymmeneen elänyt kukaan.

Kolmas ongelma oli kauppias Wreden kuolema moottoripyöräonnettomuudessa. En väitä, etteikö leskirouva olisi kova bisnesnainen, mutta ainakin talon sisältä on kuulunut, että myös talon henki kuoli samalla.

Neljäs ongelma on varmasti koko autoalaa koskeva ongelma eli automyynti on madellut koko 2000-luvun. Kun uusista jää joka kolmas auto myymättä, niin ei ole huoltoonkaan ruuhkaa.

Jotain hyvääkin täytyy listata ja kyllähän Skodan ja Toyotan edustusten hankkiminen on varmasti kannatellut koko konsernia. Harva tietää, että Toyota Itäkeskus ja Airport ovat Metroauton bisneksiä. http://www.toyotaitakeskus.fi/ (http://www.toyotaitakeskus.fi/)
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Heksula - 01.08.15 - klo:09:46
Tuossa noita syitä tulikin jo pitkä lista. Leskirouva ei ole ilmeisesti kiinnostunut uudistamaan kilpailukyvytöntä firmaa pahasti sukeltavalla alalla. Opelin edustus ja huolto myytiin viime vuonna länsiautolle, myös työntekijät muuttivat sinne.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Patomursu - 01.08.15 - klo:17:49
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.08.15 - klo:08:35
Huolestuttavinta on autokaupan keskittyminen muutamalle suurketjulle. Esim. Laakkoselta saa lähes aina surkeita tarjouksia. Suurketjuissa huono puoli näin it-aikakaudella on myös se, ettei toisen paikkakunnan samaan ketjuun kuuluvasta (ja vaikkapa toista merkkiäkin edustavasta) liikkeestä kannata pyytää toista tarjousta, koska se eka tarjous samasta ketjusta on se mihin stoppi tulee.

Mitäs väliä sillä on? Auton saa silti sieltä listahinnalla. Itse en jaksa kinata parista tonnista, ostan sen auton mihin rahat riittää kun tiedän että saan laadukkaan auton.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: lemmentalja - 01.08.15 - klo:18:21
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.08.15 - klo:17:49
Mitäs väliä sillä on? Auton saa silti sieltä listahinnalla. Itse en jaksa kinata parista tonnista, ostan sen auton mihin rahat riittää kun tiedän että saan laadukkaan auton.

Onpas hölmö kommentti!  ;D

Haluat siis antaa tuon "pari tonnia" autoliikkeelle, ihan vaan koska sinua ei nappaa...? Tämän lisäksi haluat vielä antaa tuolle  monopoliasemassa olevalle myyjälle tuon "parin tonnin" kylkiäisenä vielä vaikka muutaman lisää, koska se "listahinta" on noussut kilpailun puutteen vuoksi.

Loppukaneettina vielä kysyn, että mistä sinä tiedät että tuo ylihinnoiteltu auto minkä ostat on laadukas?  Eikös tällä foorumillakin ole jo todettu, että laitat autoon sitten 20kâ,¬ tai 100kâ,¬ niin lopputuloksena on vaihteistovikainen, mutteriohjauksella varustettu ketjuvikainen öljysyöppö?
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: skriko - 01.08.15 - klo:18:28
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.08.15 - klo:08:35
Huolestuttavinta on autokaupan keskittyminen muutamalle suurketjulle. Esim. Laakkoselta saa lähes aina surkeita tarjouksia. Suurketjuissa huono puoli näin it-aikakaudella on myös se, ettei toisen paikkakunnan samaan ketjuun kuuluvasta (ja vaikkapa toista merkkiäkin edustavasta) liikkeestä kannata pyytää toista tarjousta, koska se eka tarjous samasta ketjusta on se mihin stoppi tulee.
Peeveli kirjoittaa täyttä asiaa. Laakkoselta saa todellakin aina huonoja tarjouksia. Ilmeisesti kuitenkin suurin osa autonostajista jaksaa raahautua töihin kaksi viikkoa sen parin tonnin vuoksi, mutta ei jaksa tingata tuntia auton hinnasta pois sitä paria tonnia. Jos sellaisia asiakkaita ei olisi, ei Laakkonenkaan pitkälle pötkisi. Itse olen ostanut 20 autoa henkilökohtaiseen käyttöön ja muutaman sata firmalleni. Koskaan en ole päässyt Laakkosella minkäänlaiseen kauppaan.
Siitä näkee että ei ymmärretä autokaupan päälle lainkaan, kun ei koroteta saman konsernin eri kaupungissa annettua hintaa.
Autojen hinnat eri kaupungeissa ovat erilaiset ja kysyntä esim. erikoiselle urheilulliselle autolle on pääkaupunkiseudulla aivan toisenlaista kuin maakunnissa. Tähän ei edes netti vaikuta. Harvat viitsivät lähteä hakemaan autoa 300 km päästä, saatikka ulkomailta. Ai miksikö??. No jos ei jaksa tingata 2000 euroa jos saa vain laadukkaan auton niin kuinka sitä autoa sitten lähtisi hakemaan 300 km päästä ja uhraisi hommaan päivän?
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Ouzi - 01.08.15 - klo:18:30
Näköjään nykyjään mikään firma ei ole varma. Kaikki voi olla huomenna toisin. Olen kyllä katsonut et metroauto merkit vähenee ja pisteitä suljetaan. Metroautosta oma mielipide et ihan perus normaali kiska. Eli ei nyt mikään loistava mut ei varmasti huonoinkaan. Nykyisen autoni ostin viikistä. Ja skodani olen metroautosta aina huollattanut tai takuu korjannut. Paitsi pari kertaa nykyinen käynyt autokeskuksessa. Lähinnä sen takia koska ajan saanut nopeasti ja se on läheisin Skoda paikka. Tosin kyllä viime vuosina metroautoonkin on nopeasti päässyt. Jotenkin muistelisin et 2000 luvun alkupuolella oli usein viikko tai kaksi jonoa huoltoon. Ei enään  ::)
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: vwmies - 01.08.15 - klo:19:26
Lainaus käyttäjältä: Heksula - 01.08.15 - klo:09:46
Tuossa noita syitä tulikin jo pitkä lista. Leskirouva ei ole ilmeisesti kiinnostunut uudistamaan kilpailukyvytöntä firmaa pahasti sukeltavalla alalla. Opelin edustus ja huolto myytiin viime vuonna länsiautolle, myös työntekijät muuttivat sinne.

Talouselämä - lehden mukaan konserni on ollut jo vuosia tappiolla.

Muistaakseni Metro-Auto myi Tukholmassa manan majoille mennyttä Saabia.

Itsellä on muutama huono kokemus, maalivika uuden auton luovutuksessa, pakusta puuttuivat noudettaessa luetellut talvivarusteet ja -renkaat, koeajoauton palautuksessa töykeä myyjä ja Koskelon huollossa veloitettiin firmaa korjauksesta, joka ei onnistunut 150 markkaa. Peruste oli, että "poikien pitää saada palkkaa". Huomautan heti, että kuluttajansuojalaki ei koske yrityksen välisiä kauppoja jne..

Juu, ja Viikissä ei lyöty määräaikaishuollossa leimaa kirjaan.
Hain sen erikseen, kun olin vaihtamassa I Ocuani 1. 2002 Passattiini. (OT: autoilla oli muuten huima ero)  :o

No, onhan näitä muitakin liikkeitä.
Laakkosen tarjous vähän ajetusta Passatistani oli niin laiha, että heidän saranoitaan tuskin enää toiste kulutan autokauppojen merkeissä.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Timppe - 01.08.15 - klo:19:38
Metroauto on kyllä ollut omissa tarjouskierroksissani ihan pohjanoteeraus:

- 2003 mallisesta 40000km ajetusta hyvin varustellusta Peugeot 207:sta 10000â,¬ v. 2006, kun Järvenpäästä sai 13200â,¬. Samassa kaupassa alennusta uudesta Ocusta 6%, Järvenpäästä 8%.

- Tuosta Ocusta sitten tarjottiin Metroautossa 40000km ajettuna 16000â,¬ netto vaihdossa uuteen Superbiin v. 2010 ja alennus 8%. Vehosta tarjottiin 18000â,¬ netto  ja 11% alennusta. Möin auton itse 20000â,¬:lla viikossa suoralla kaupalla yksityiselle ja uusi tilaus meni Vehoon.

Enää en ole vaivautunut edes tarjousta pyytämään Metroautosta. Taitavat keskittyä vain liisarikauppoihin. Myyjätkin on olleet Metroautossa lievästi sanottuna ylimielisiä  >:(


Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Patomursu - 01.08.15 - klo:20:04
Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 01.08.15 - klo:18:21
Onpas hölmö kommentti!  ;D

Haluat siis antaa tuon "pari tonnia" autoliikkeelle, ihan vaan koska sinua ei nappaa...? Tämän lisäksi haluat vielä antaa tuolle  monopoliasemassa olevalle myyjälle tuon "parin tonnin" kylkiäisenä vielä vaikka muutaman lisää, koska se "listahinta" on noussut kilpailun puutteen vuoksi.

Loppukaneettina vielä kysyn, että mistä sinä tiedät että tuo ylihinnoiteltu auto minkä ostat on laadukas?  Eikös tällä foorumillakin ole jo todettu, että laitat autoon sitten 20kâ,¬ tai 100kâ,¬ niin lopputuloksena on vaihteistovikainen, mutteriohjauksella varustettu ketjuvikainen öljysyöppö?

siksi en skodaa enää ostanukkaan vaan asion veholla  ;)
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Typ2 - 01.08.15 - klo:20:24
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.08.15 - klo:20:04
siksi en skodaa enää ostanukkaan vaan asion veholla  ;)

Vehohan myy Skodaa ja on varmasti suurimpia Skodan myyjiä koko tasavallassa.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: lemmentalja - 01.08.15 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.08.15 - klo:20:04
siksi en skodaa enää ostanukkaan vaan asion veholla  ;)

Niin eli lahjoitit sen pari tonnia veholle. Niin kuin skrikokin tuossa jo kirjoittikin, itse olisin pitänyt vaikka palkattomana vapaana tuon kaksi viikkoa minkä tälläinen keskituloinen sen rahan eteen hikoilee!  ;D

Uskoisin, että tuo veho (missä ilmeisesti on kaikki paremmin) toimii juuri Peevelin kirjoittamalla tavalla ja kilpailun vähetesssä nuo vaihtohyvitykset ja "listahinnat" tuskin ainakaan asiakkaan eduksi kallistuisivat. Mutta jokainen saa tietenkin tehdä juuri niin kuin haluaa!

OT Off :)
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: HiTecci - 01.08.15 - klo:21:04
Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 01.08.15 - klo:20:24
Vehohan myy Skodaa ja on varmasti suurimpia Skodan myyjiä koko tasavallassa.

Myyhän he monia muitakin merkkejä, jopa ranskalaista ;)
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Patomursu - 01.08.15 - klo:21:08
Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 01.08.15 - klo:20:51
Niin eli lahjoitit sen pari tonnia veholle. Niin kuin skrikokin tuossa jo kirjoittikin, itse olisin pitänyt vaikka palkattomana vapaana tuon kaksi viikkoa minkä tälläinen keskituloinen sen rahan eteen hikoilee!  ;D

Uskoisin, että tuo veho (missä ilmeisesti on kaikki paremmin) toimii juuri Peevelin kirjoittamalla tavalla ja kilpailun vähetesssä nuo vaihtohyvitykset ja "listahinnat" tuskin ainakaan asiakkaan eduksi kallistuisivat. Mutta jokainen saa tietenkin tehdä juuri niin kuin haluaa!

OT Off :)

On iso plussa että saa sieltä huollot halvemmalla ja aina sijaisauton tilalle ilmatteeksi. Ja sijaisauto ei ole mikään pikku kirppu kuten muilla  :)
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Ouzi - 01.08.15 - klo:21:10
Joo kohtuu hintaiset huollot siellä. Keväällä maksoi 30tkm huolto 217â,¬
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Sokota09 - 01.08.15 - klo:21:36
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 01.08.15 - klo:21:08
On iso plussa että saa sieltä huollot halvemmalla ja aina sijaisauton tilalle ilmatteeksi. Ja sijaisauto ei ole mikään pikku kirppu kuten muilla  :)

Olet juuri maksanut autostasi extraa (listahinnan) ja mainostat halpoja huoltoja ja ilmaisia sijaisautoja, jotka eivät ole edes kirppuja. Aikamoinen kauppamies olet...
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Ranssi - 01.08.15 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 01.08.15 - klo:09:36
Metroautolta on kadonnut monta tukijalkaa.

GM-USA toiminta on ajettu GM:n puolelta Euroopassa lähes kokonaan alas. Metroautohan oli nimenomaan jenkkiautotalo. Chevrolet veronkiertopakuja myytiin tuhansia ja tuhansia, sitten tuli Pontiac Transport tila-autobuumi. Rinnalla tietysti Corvetet, Cadillacit jne. Kaikki nämä ovat vain muisto.

Toinen ongelma oli Opelin romahdus. Vielä 90-luvulla Opel oli Suomen myydyin automerkki ja Metroauto oli ylivoimaisesti suurin kauppias. Bisnes kukoisti, kunnes GM:n laskutikkumiehet keksivät huonontaa laatua. Opelin myynnillä ei ole enää vuosikymmeneen elänyt kukaan.

Kolmas ongelma oli kauppias Wreden kuolema moottoripyöräonnettomuudessa. En väitä, etteikö leskirouva olisi kova bisnesnainen, mutta ainakin talon sisältä on kuulunut, että myös talon henki kuoli samalla.

Neljäs ongelma on varmasti koko autoalaa koskeva ongelma eli automyynti on madellut koko 2000-luvun. Kun uusista jää joka kolmas auto myymättä, niin ei ole huoltoonkaan ruuhkaa.

Jotain hyvääkin täytyy listata ja kyllähän Skodan ja Toyotan edustusten hankkiminen on varmasti kannatellut koko konsernia. Harva tietää, että Toyota Itäkeskus ja Airport ovat Metroauton bisneksiä. http://www.toyotaitakeskus.fi/ (http://www.toyotaitakeskus.fi/)

Listalta uupuu Saappi, jonka myyminen lieni kohtuullista liiketoimintaa vielä ainakin 90-luvulla.

On kyllä yksi kaikkien aikojen suurimpia ruumiita autokauppa-alalla Suomessa!
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Typ2 - 01.08.15 - klo:22:19
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 01.08.15 - klo:22:08
Listalta uupuu Saappi, jonka myyminen lieni kohtuullista liiketoimintaa vielä ainakin 90-luvulla.

On kyllä yksi kaikkien aikojen suurimpia ruumiita autokauppa-alalla Suomessa!

Näin tekee ja täytyy muistaa, että Metroauto oli hankkinut omistukseensa Ruotsin suurimmat Saab-liikkeet. Saabin kuolema teki sellaisen iskun, josta Metroauto ei taida enää nousta.

http://www.talouselama.fi/uutiset/saabin+kuolema+ajoi+metroauton+historiallisiin+tappiohin/a2196666 (http://www.talouselama.fi/uutiset/saabin+kuolema+ajoi+metroauton+historiallisiin+tappiohin/a2196666)
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: audioman - 01.08.15 - klo:22:36
Lainaus käyttäjältä: los los - 01.08.15 - klo:01:40
Toistakymentä vuotta kyseisen firman asiakkaana,en pidä lopettamista ihmeenä enkä suurena tappiona. :D
Samaa mieltä kymmenen asiakkuusvuoden ja kolmen auton kokemuksella. Muutama vuosi sitten lopetimme työsuhdeautojen hankkimisen ko. firmasta. Syynä oli huono palvelu. Skoda on edelleen suosituin työsuhdeautomerkkimme, mutta nykyisen yhteistyökumppanimme palvelu on asiallista.   
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Arcca - 02.08.15 - klo:08:44
Lainaus käyttäjältä: Heksula - 31.07.15 - klo:20:35
Villi veikkaus on että koko firma ajetaan hallitusti alas.


Huh, jos Koskelokin ajettaisi alas niin esim Subarulla olisi todella isolla talousalueella uudellamaalla, kymenlaaksossa, hämeessä ja päijät-hämeessä vain yksi Veljekset Laakkosen ulkopuolinen myyjä; pieni Auto Makkonen Hyvinkäällä :o
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Ekomies - 02.08.15 - klo:09:29
Itselleni Koskelon piste ollut lähin kauppa,missä on asioitu jo yli kymmenen vuotta ja Skodia on tullut ostettua jo 6 kpl.Olisi sääli jos se ajettaisiin alas,sillä parempaa myyntiä ja huoltoa ei ole pk-seudulla itselleni osunut,vaikka kokemuksia on myös Bilian,Autokeskuksen,Vehon ja menneen Automaan palveluista.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: V-O - 02.08.15 - klo:09:41
Myös täällä hyviä kokemuksia Koskelon toimipisteestä, sekä Skodan että aiemmin myös Opelin osalta.

Automaa oli muuten aika kamala...
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Popo - 02.08.15 - klo:09:46
 
Lainaus käyttäjältä: audioman - 01.08.15 - klo:22:36
Samaa mieltä kymmenen asiakkuusvuoden ja kolmen auton kokemuksella. Muutama vuosi sitten lopetimme työsuhdeautojen hankkimisen ko. firmasta. Syynä oli huono palvelu. Skoda on edelleen suosituin työsuhdeautomerkkimme, mutta nykyisen yhteistyökumppanimme palvelu on asiallista.

Metroauton palvelukulttuuri oli 'Omassa luokassaan'. Opelin ostaminen pysähtyi kaksi kertaa huonoon palveluun. Ehkä pitäisi kiittää...  ;)

Skodan ostaminen sujui kokemattoman myyjän kanssa ok, mutta luovutuksen jälkeen läheteltiin autosta uusi lasku.Talvirengassarjassa mukana kaksi jo käytettyä rengasta. Kyllä kaikkea sattuu ja tapahtuu, mutta suhtautuminen asiakkaaseen sekä tilanteen hoitamiseen ratkaisee. Missään muualla en ole kuullut niin vuolasta 
selittelyä, kuinka 'kokemusta jo vuodesta -89 ja emme tee virheitä'. Aasiakas oli väärässä ja automyyjä luikki toimistotädin taakse piiloon. Talvipyörien vaihdon automyyjä sopi kanssani rengashotelliin, mutta eipä ilmoittanut ko.psikkaan mitään. Lopulta asiat selvisivät, mutta sain vaikutelman, että myös nuorta automyyjää kyykytettiin.

Huolto Viikissä oli ok, Tietenkin sekoilua sielläkin, mutta asiallinen työnjohtaja hoiti hommsnsa asiallisesti ja ystävällisesti, kun asiat menivät heidän osaltaan pieleen. Nyt sama kaveri ja kaksi asentajaa Viikistä on siitynyt Aritaan. Ei ole kassatätiä sun muuta oheisporukkaa,, mutta homma toimi ainakin helmikuussa. Suhtautuminen esim. TSI-ketjuongelmiin vaikuttaa asialliselta. Metron kanssa hirvitti, pitäisikö selvissäkin tilanteissa tapella, jos kohdalle sattuisi...

Väkisin en autoa ole koskaan ostanut, jos palvelu on ollut huonoa. Metroautoa ei tule ikävä.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: mremonen - 02.08.15 - klo:11:24
Metroautosta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta Laakkoselta olen saanut parhaat Audi-tarjoukset verrattuna mihinkään muuhun suomalaiseen Audi-liikkeeseen. Uusimmassa vaihdossa haitari oli muistaakseni melkein parikymmentä tonnia ja seuraavaaksi parhaaseen taisi olla eroa kuusi (tarkat luvut löytyy varmaan tältäkin foorumilta jostain mun vanhasta postauksesta).

Ei pahaa sanaa Laakkosesta... (vaikka OT:ksi menikin).
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: enkero - 02.08.15 - klo:11:55
Tikkurilasta kysyin viime vaihdon yhteydessä tarjouksen; melko asiallinen PKS tarjoukseksi, mutta ei vetänyt vertoja Aritan kokonaisuudelle. Myyjällä oli kyllä ihan asiallinen ote ja soitti peräänkin.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Patomursu - 02.08.15 - klo:11:56
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 02.08.15 - klo:11:24
Metroautosta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta Laakkoselta olen saanut parhaat Audi-tarjoukset verrattuna mihinkään muuhun suomalaiseen Audi-liikkeeseen. Uusimmassa vaihdossa haitari oli muistaakseni melkein parikymmentä tonnia ja seuraavaaksi parhaaseen taisi olla eroa kuusi (tarkat luvut löytyy varmaan tältäkin foorumilta jostain mun vanhasta postauksesta).

Ei pahaa sanaa Laakkosesta... (vaikka OT:ksi menikin).

kysyitkö tarjousta netin välityksellä vai kävitkö paikan päällä näyttämässä autoa?
Skodan minkä vaihdoin niin väliraha nousi 2500 â,¬ kun kävin paikan päällä näyttämässä ja sanoin että sillä vaihtohinnalla kaupat syntyy.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: dosetti - 02.08.15 - klo:12:43
Metroauto Espoosta takuukorjauskokemuksia kolmen aiemman vuoden osalta: työnjohto otti asiat hienosti ja asiallisesti, itse huolto-ja maalaustyönjälki ollut luokattoman huonoa. Juuri äsken Facebook näytti kivoja muistojani vuosi sitten, kun kolmesti takuukorjattu juttu piti reklamoida kolmeen kertaan, että tuli kuntoon takuukorjauksien jäljiltä (maalari värisokea, verhoilujen ja tiivisteiden takaisin asentamatta jättäminen JA virheellinen kasaus jne). Tiedä sitten, oliko työntekijöillä tiedossa tällaiset kuviot lopettamisesta tms.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: cannon - 04.08.15 - klo:20:16
Onko tuosta lopettamisesta ja toimintojen alasajosta jotain faktatietoa vai onko lähteenä se kuuluisa hevosmiesten tietotoimisto? Lehdistä tai netistä muualta en ole tästä mitään löytänyt.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: vwmies - 04.08.15 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: cannon - 04.08.15 - klo:20:16
Onko tuosta lopettamisesta ja toimintojen alasajosta jotain faktatietoa vai onko lähteenä se kuuluisa hevosmiesten tietotoimisto? Lehdistä tai netistä muualta en ole tästä mitään löytänyt.

Eipä ole, kävin eilen koeajamassa uutta SuperBia eikä myyjä kommentoinut mitenkään, kun sanoin että vaihdan ehkä ensi vuonna.
Luultavasti (siis oma arvaus) karsivat heikommin kannattavia toimipisteitään (Skoda Koskelo + Tikkurila, Viikki oli liikaa).
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Typ2 - 04.08.15 - klo:20:57
Lainaus käyttäjältä: cannon - 04.08.15 - klo:20:16
Onko tuosta lopettamisesta ja toimintojen alasajosta jotain faktatietoa vai onko lähteenä se kuuluisa hevosmiesten tietotoimisto? Lehdistä tai netistä muualta en ole tästä mitään löytänyt.

Toimintojen eli toimipaikkojen, edustettujen merkkien ym. laajamittainen alasajo on tosiasia, jonka voit todeta vaikka Metroauton nettisivuilta tai pistäytymällä Metroauton perinteisillä toimipaikoilla nykimässä ovenkahvoja.

Lopullinen lapun luukulle paneminen on varmastikin hevosmiesten tietotoimiston uutisia, mutta ennusmerkit ovat sen suuntaiset, että siinä voi hyvin olla perääkin.

http://www.metroauto.fi/Ajankohtaista.aspx (http://www.metroauto.fi/Ajankohtaista.aspx)
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: SNG - 04.08.15 - klo:21:54
Tilikauden tulos viime vuonna noin 3M€ pakkasella:

http://chart.apis.google.com/chart?chxl=1: (http://chart.apis.google.com/chart?chxl=1:)|2011/12|2012/12|2013/12|2014/12&chxr=0,-2907,649&chxt=y,x&chbh=a,8&chs=466x225&cht=bvg&chco=AA0033&chds=-2907,649&chd=t:649,-2103,-2053,-2907&chg=0,-1,5,3&chtt=1000%20EUR&chts=676767,12.5

EDIT: Linkki menee kopioitaessa tänne rikki. Kopioi koko url ja pastaa browserin url-kenttään.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: SNG - 04.08.15 - klo:21:58
Tässä linkki jossa näkyy liikevaihto. Tabia clikkaamalla tulee esille tulos ja henkilöstömäärä. Aika kylmä on ollut kyyti viime vuosina, jatkuu tai ei.

http://yritys.taloussanomat.fi/y/metroauto-oy/helsinki/0762711-3/ (http://yritys.taloussanomat.fi/y/metroauto-oy/helsinki/0762711-3/)

Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: TommyW - 05.08.15 - klo:10:05
Näyttää kokemukset vaihtelevan, mutta juuri tuli kolmas perättäinen Skoda ostettua Tikkurilan pisteestä ja palvelu on aina ollut hyvää (myynnissä ja huollossa) sekä tarjous uudesta autosta peitonnut joka kerralla Vehon, Autokeskuksen ja Mäkelän Auton vastaavan.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: VAGabond - 05.08.15 - klo:11:16
Koskelon huoltoa tullut aina käytettyä ja ei sen osalta valittamista. Palvelu ollut pääsääntöisesti asiallista. Ensimmäinen ja viimeinen kokemus Koskelon myynnistä oli muutama viikko takaperin, eikä jäänyt kyllä hyvä kuva toiminnasta. Myyjä jaksoi paukutella henkseleitä ja muistuttaa muutamaan otteeseen miten monta autoa on tullut jo heinäkuussa ja tänä vuonna myytyä. Oli niin vastenmielinen kokemus että ostin auton muualta. Lisäksi koeajoon varattu esittelyauto oli melko sotkuinen. Ei se pintalika haitannut, mutta sisällä oli jonkun myyjän romut (lasten istuinkoroke, röökiaski yms. sälää, kontti lastattu täyteen tavaraa). En tiedä miten normaalia toi on kun en kovin usein autoja koeaja, mutta muualla koejamani esittelyautot vaikuttivat hyvin pidetyiltä ja siisteiltä. Tavara ei tuolla kertaa haitannut, mutta joskus ollaan koko perheen voimin koitettua auto omilla lastenistuimilla yms. Silloin ei välttämättä kiva purkaa ensin toisen kamoja autosta.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: clacson - 05.08.15 - klo:12:33
Metroauto Tikkurilasta kokemusta tasan yhden vaihdon verran, ei valittamista ja asiallista kaupankäyntiä.
Vehossa ei haluttu tehdä kauppaa, 7v saman myyjän kanssa oli vain paperia. He tarjosivat yli 2000 e vähemmän ja myyjän kommentti saatuun parempaan tarjoukseen, ettemme parempaa pysty ja en minä nyt omalla myyntipalkkiollakaan vastaan tule.

Mielenkiintoista lukea näitä kommentteja käteis- ja muista alennuksista, ne kun autokaupassa pitää ehdottamasti vaatia ja saada. Listahinnalla ostava onkin sitten jengin petturi, jota ei alkuunkaan ymmärretä. Sillä menollahan kohta kukaan ei saa mitään alennuksia. No ei kohta niitä kauppiaitakaan enää ole ja autot ostetaan netistä. :-\
Ilmeisesti porukka myös asuntokaupassa vaatii samanlaisen alennuksen ja kesämökin kaupan päälle?  :o
Sekä maitolitraa ostettaessa vähintään 10% pois ja kahvikerma mukaan kimppaan?  ::)
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: BobSmith - 05.08.15 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: clacson - 05.08.15 - klo:12:33
Metroauto Tikkurilasta kokemusta tasan yhden vaihdon verran, ei valittamista ja asiallista kaupankäyntiä.
Vehossa ei haluttu tehdä kauppaa, 7v saman myyjän kanssa oli vain paperia. He tarjosivat yli 2000 e vähemmän ja myyjän kommentti saatuun parempaan tarjoukseen, ettemme parempaa pysty ja en minä nyt omalla myyntipalkkiollakaan vastaan tule.

Mielenkiintoista lukea näitä kommentteja käteis- ja muista alennuksista, ne kun autokaupassa pitää ehdottamasti vaatia ja saada. Listahinnalla ostava onkin sitten jengin petturi, jota ei alkuunkaan ymmärretä. Sillä menollahan kohta kukaan ei saa mitään alennuksia. No ei kohta niitä kauppiaitakaan enää ole ja autot ostetaan netistä. :-\
Ilmeisesti porukka myös asuntokaupassa vaatii samanlaisen alennuksen ja kesämökin kaupan päälle?  :o
Sekä maitolitraa ostettaessa vähintään 10% pois ja kahvikerma mukaan kimppaan?  ::)
Alkaa mennä pahasti ohi alkuperäisen aiheen, mutta saanen silti heittää repliikin. Kun en olenkaan tajunnut, mikä pointti tässä vuodatuksessa oli? Eikö autokaupassa saisi yrittää tinkiä? Niin on tehty perinteisesti aikojen alusta asti. Totta kai noin hintavassa hyödykeostoksessa jokainen yrittää säästää omia ropojaan. Samoin asuntokaupoissa. Muutama välittäjä yrittää suosia ns. tarjouskauppa-menettelyä, mutta minun nähdäkseni se homma ei oikein toimi.

Enpä usko, että autokaupan huono tulos johtuisi siitä, että autoja myytäisiin tappiolla, vaan siitä, että firmoja on liikaa, jolloin nykyisissä kurjissa suhdanteissa kaikille ei riitä asiakkaita.


Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Laars - 05.08.15 - klo:13:49
Itse olen yhden uuden auton toimituksen ottanut Koskelosta, joka oli varsin huono kokemus, johtuen lähinnä heidän täysin ammattitaidottomasta kalvottajasta, joka jätti sormenpään kokoisia roskia kalvojen alle ja toisella yrityksellä veteli lasit mattopuukolla vaihtokuntoon. Huoltopalveluita käytin aikani ennekuin kyllästyin ja siirryin Veholle. Kyseessä kun oli liisari, niin tuntuivat todella härskisti vetävän kaikki huoltotyöt laskulle vaikka kyseessä oli selkeästi ollut takuunalaisia vikoja. Sijaisautoina tyrkyllä oli aina ainoastaan Citigoja.

Toisen Skodan reklamaatiokeissi onkin muuten edelleen avoinna.. taisin käydä toukokuussa tekemässä ilmoitusta kun kontti rupesi kukkimaan. Siitäkään ei ole kuulunut mitään eikä varmasti kuulu. No, autokin kerkesi mennä jo vaihtoon. 

Ei liikkeen mikään lasi/marmoripalatsi tarvitsekkaan olla, mutta onhan tuo Koskelon piste jo todella aikansa elänyt ja varsin nuhjuinen ja ei ainakaan itselleni anna sellaista ostokokemusta, että sinne tekisi mieli monia kymppejä laittaa. Josseivät lappua laita luukulle niin ainakin remppa tai muutto olisi tarpeen.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: cannon - 18.08.15 - klo:19:17
Lainaus käyttäjältä: Heksula - 31.07.15 - klo:09:53
Tikkurilan Metro-auto lopettaa toimintansa viimeinen päivä syyskuuta. Voi olla että siellä ei motivaatio autokaupan tekoon ole kaikista korkein. Kannattaa kysyä jostain muualta tarjous.  ;)

Noin niinku toimintaansa lopettelevaksi firmaksi aika paljon käyttää paukkuja mainontaan ja markkinointiin kun Hesarissa useampana päivänä kokosivun ilmoituksia julkaisee...
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: V-O - 20.08.15 - klo:22:41
Kilpailijoiden duunarit ne vaan trollaa et Metroauto lopettaa ::)...

Ei pidä kuvitella että toimipaikkojen karsiminen tarkoittaa toiminnan lopetusta.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: nira - 21.08.15 - klo:05:44
Itse olen ollut huipputyytyväinen Metroauton Koskelon huoltoon, korikorjaamoon, myyntiiin ja muuhunkin. Olen ollut asiakkaaana yli 10 vuotta ja olen käynyt huollossa ja korikorjaamossa ja asennuttanut varusteita autoihin:  Seat Leon 05, Seat Ibiza Sport, Volkswagen Golf 02, Seat Ibiza Ecomotive 08, Skoda Citigo 12. Olen ostanut heiltä uuden Skoda Citigon. En ole edes harkinnut käyväni muualla huollossa ja korikorjaamossa kuin Metroauto Koskelossa.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Asterion - 21.08.15 - klo:08:04
Koskelo tuli liiankin tutuksi, koska Skodani kävi siellä takuukorjauksissa turhankin usein. Paikka oli jotenkin nuhjuinen, ikävä fiilis alkoi jo siitä kun kurvasi paikalle, usein vapaata paikkaa autolle ei löytynyt kuin tontin ulkopuolelta, jostain kadun varrelta. Tontillahan on iso parkkialue, joten en ymmärrä miksi huollon asiakkaille ei riittänyt paikkoja. Toinen perusongelma oli se perinteinen, eli asiakaspalvelu. Jos yritit päästä puhelimella läpi, se tarkoitti useampaa soittoyritystä pitkin päivää. Hermothan siinä menee. Miksei ole toimivaa takaisinsoittojärjestelmää?

Paikanpäälle kun joutui menemään, tarkoitti se sitten odottelua muiden kärsimättömien asiakkaiden kanssa epämääräisessä "jonossa". Jonottajiahan siellä huoltotiskin edessä riitti aina. Yrität siinä sitten painaa mieleesi, ketkä kymmenen henkilöä olivat jo ennen sinua, ja ketkä jälkeen. Penkkejäkin oli vain muutama. Miten ylivoimaisen vaikeata olisi hankkia samanlainen numerojonotusjärjestelmä kuin kaikissa apteekeissakini on? Tai että pystyisit netistä varaamaan palveluajan tiskille, samalla lailla kun haet passin poliisilta.

Vaihtohyvityksistä sen verran, että perinteisesti Koskelo (josta siis ostin uuden Skodani) antoi selkeästi heikoimman vaihtohyvityksen. Oli yli kaksi tuhatta heikompi kuin seuraavaksi huonoin. Tiesivät vissiin ongelmallisen autonsa ja mitä sen kanssa oli odotettavissa tulevaisuudessa  :o Vastauksen antamiseenkin meni viikon verran. En tiedä onko Skodan ostajat yleensä niin merkkiuskollisia, että myyjillä on tuntuma, että kerran Skodan ostaneet ostavat heiltä uudenkin, ilman mitään panostamista. No, mina en ostanut  :)

Minun tapauksessa Laakkonen antoi selkeästi parhaan vaihtohyvityksen. Tässä varmaankin vaikutti paljon se, että uuden autoni maahantuojalla oli isot subventoinnit pelissä.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Laars - 21.08.15 - klo:08:23
Lainaus käyttäjältä: nira - 21.08.15 - klo:05:44
Itse olen ollut huipputyytyväinen Metroauton Koskelon huoltoon, korikorjaamoon, myyntiiin ja muuhunkin. Olen ollut asiakkaaana yli 10 vuotta ja olen käynyt huollossa ja korikorjaamossa ja asennuttanut varusteita autoihin:  Seat Leon 05, Seat Ibiza Sport, Volkswagen Golf 02, Seat Ibiza Ecomotive 08, Skoda Citigo 12. Olen ostanut heiltä uuden Skoda Citigon. En ole edes harkinnut käyväni muualla huollossa ja korikorjaamossa kuin Metroauto Koskelossa.

Kiva mainos.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Emil - 21.08.15 - klo:11:22
Eikai se vielä mainostamista ole, jos kertoo olevansa tyytyväinen saamaansa palveluun. Itsekin ollut asiakkaana vuosikausia.

Muutenkin, toimintojen keskittäminen ei vielä ole lopettamisen merkki.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Typ2 - 21.08.15 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: Emil - 21.08.15 - klo:11:22
Muutenkin, toimintojen keskittäminen ei vielä ole lopettamisen merkki.

Ei ehkä olekaan, jos säästöt auttavat tervehdyttämään firman. Lopun alkua tuollaiset monesti tuppaavat olemaan. Tai sitten koko loppuroska myydään vaikka Länsiautolle tai Laakkoselle.

Metroauton talousvaikeudet ovat luettavissa tunnusluvuista ja talouslehtiä lukemalla. Esimerkiksi Ruotsin suurimman Saab-dealerin osto juuri ennen Saabin kuolemaa oli taatusti äärimmäisen kallista ja huonoa bisnestä.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Sokota09 - 21.08.15 - klo:11:58
Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 21.08.15 - klo:11:35
Esimerkiksi Ruotsin suurimman Saab-dealerin osto juuri ennen Saabin kuolemaa oli taatusti äärimmäisen kallista ja huonoa bisnestä.

Ei kai tuo Opelinkaan myynti ollut mikään kultakaivos, kun sen jo myivät muutama vuosi takaperin Länsiautolle...
Yksi liike (Skoda myynti)Pääkaupunkiseudulla on aika vähän vs muut suuremmat autoliikkeet. Tietysti tojota liikkeitä on sitten kaksi kappaletta.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Ouzi - 09.09.15 - klo:13:22
Juuri huomasin. Oli lisätty 8.9. Joku sitten oikeasti tiesi tiksinlopetuksesta ;)

Tikkurilan Skoda myynnin palvelut siirtyvät MetroAuto Espoon Koskeloon. Skoda -huolto löytyy jatkossa sekä Espoosta että uudesta toimipisteestämme, MetroAuto Airportista. BMW -huolto siirtyy MetroAuto Espooseen. Palvelemme teitä huollossa normaaliin tapaan Tikkurilassa 19.9. asti ja automyynnissä 28.9. asti.

Tervetuloa jatkossa MetroAuto Airporttiin ja MetroAuto Espooseen!

MetroAuto Airport
Å KODA -merkkihuolto
Ohtolankatu 6, 01510 Vantaa
Skoda huolto: 010 615 2710
Huom! Airport aukeaa 28.9.
Otsikko: Vs: Metroauto lopettaa?
Kirjoitti: Automaatti - 09.09.15 - klo:20:02
Kuulin, että Metroauton tiloihin tulee Arita Airportin Nissan myynti.