Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

Mustalaa

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.07.21 - klo:13:15
Jossain vaiheessa täällä puhuttiin muutamasta tapauksesta jossa moottorin ja vaihteiston välistä vuoti öljyä, isotöinen korjaus eli kallis jos vastaantulot huonot.

Mekatroniikkavika oli jossain vaiheessa muotia, muistaakseni bensa- ja sähkömoottorin välisen kytkimen käyttö estyi ja sitten pystyi ajamaan vain sähköllä ja vika oli mekatroniikassa.

Akkuja ilmeisesti vaihdettu (tai kotelointia korjattu) jonkun korrosio ongelman takia, nämä ilmeisesti ihan kampanjan muodossa tehtyjä.

DSG öljyjä kuuluu vaihdella, yleisesti huoltoväli on 15tkm eli puolet pienempi kuin normaali bensa ja diesel versioilla.

https://huolto.volkswagen.fi/ tonne vain rekisterinumeroa ja kilsoja niin saa suuntaa-antavia tietoja huollon hinnasta. Katsoin muutamaa itseä kiinostanutta yksilöä joilla oli ajettu karvan vajaa 90tkm niin huollot olisi maksanut reilu 1000â,¬ Vantaan VW liikkeessä.

Päädyin itse kuitenkin dieseliin kun ei-FL Passat GTE:n sähkörange on niin huono etten saa tuosta hybridiydestä mitään iloa, vain kalliimmat huollot ja kalliimmat energiakulut.

Kiitos tiedoista. Meillä on suhteessa paljon lyhyttä ajoa ja alle 15 tkm/vuosi, joten siihen tuo lyhyemmänkin kantaman hybridi sopisi ihan hyvin.
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

Vilttonen

Noniin nyt taisi kajahtaa ilmastointi 2017 GTE:stä. Auto seisoi ajon jälkeen auringossa +33 asteessa puolisen tuntia ja kun sillä lähdettiin liikkeelle yhtään kylmää ilmaa ei tule kabiiniin. Kokeilin sammuttaa, laittaa Max AC:ta ja AC:ta päälle pois, ei auta mitään. Ei mitään eloa eikä tippaakaan nestettä edes auton alla kotipihassa. Mitähän on mennyt hajalle?  >:( :'(

traktori

Lainaus käyttäjältä: Vilttonen - 10.07.21 - klo:18:37
Noniin nyt taisi kajahtaa ilmastointi 2017 GTE:stä. Auto seisoi ajon jälkeen auringossa +33 asteessa puolisen tuntia ja kun sillä lähdettiin liikkeelle yhtään kylmää ilmaa ei tule kabiiniin. Kokeilin sammuttaa, laittaa Max AC:ta ja AC:ta päälle pois, ei auta mitään. Ei mitään eloa eikä tippaakaan nestettä edes auton alla kotipihassa. Mitähän on mennyt hajalle?  >:( :'(
11/2016 GTE oli meillä 60 -> 90 tkm. Joka kevät ja loppukesästä sai lisätä kylmäainetta. Mitään vuotoja ei VW:llä tai pienemmässä liikkeessä löydetty. Epäilen itse pumpun tiivistettä, mutta ei sitäkään kannattanut alkaa vaihtamaan jos 1:llä tai 2:lla täytöllä pärjää per vuosi.

tet

Lainaus käyttäjältä: Vilttonen - 10.07.21 - klo:18:37
Ei mitään eloa eikä tippaakaan nestettä edes auton alla kotipihassa.

Kylmäaine tulee ulos kaasuna päätyen taivaan tuuliin, mitään jälkeä ei jää. Kompressoriöljyä voi tulla joskus myös, siitä luonnollisesti jää jälki, samoin väriaineesta jos sellaista on joskus järjestelmään laitettu. Mutta eihän ole sanottua, että sieltä mitään on karannut.

Lainaus käyttäjältä: traktori - 10.07.21 - klo:21:39
11/2016 GTE oli meillä 60 -> 90 tkm. Joka kevät ja loppukesästä sai lisätä kylmäainetta. Mitään vuotoja ei VW:llä tai pienemmässä liikkeessä löydetty. Epäilen itse pumpun tiivistettä, mutta ei sitäkään kannattanut alkaa vaihtamaan jos 1:llä tai 2:lla täytöllä pärjää per vuosi.

Onko GTE:ssä remmivetoinen kompressori? Oletin että olisi sähköinen, niitähän ei ole mitään järkeä tehdä muutoin kuin hermeettisesti suljettuina. Sellaisia nuo sähköiset yleensä aina ovat, oli kyse sitten ilmalämpöpumpusta tai vaikkapa jääkaapista. Niistä ei aine karkaa, jollei metalli anna periksi, vaikkapa revenneen hitsaussauman muodossa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: Vilttonen - 10.07.21 - klo:18:37
Noniin nyt taisi kajahtaa ilmastointi 2017 GTE:stä. Auto seisoi ajon jälkeen auringossa +33 asteessa puolisen tuntia ja kun sillä lähdettiin liikkeelle yhtään kylmää ilmaa ei tule kabiiniin. Kokeilin sammuttaa, laittaa Max AC:ta ja AC:ta päälle pois, ei auta mitään. Ei mitään eloa eikä tippaakaan nestettä edes auton alla kotipihassa. Mitähän on mennyt hajalle?  >:( :'(

Tsekkaa keulan kenno, B8 Pasuunoissa on ollut murtumia kennon putkissa ja on myös altis kivenistymille auton keulassa.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

duke7

^^ sähkökäyttöinen kompura näissä on.

SNG

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 11.07.21 - klo:12:02
^^ sähkökäyttöinen kompura näissä on.

Ja eikös käytetä peräti lämmityksessäkin tuota kompuraa hyödyksi?

duke7

Lainaus käyttäjältä: SNG - 11.07.21 - klo:12:13
Ja eikös käytetä peräti lämmityksessäkin tuota kompuraa hyödyksi?
Ei, se on vain viilennykseen. Lämpöä tehdään vastuksella sähköajossa.

SNG

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 11.07.21 - klo:12:17
Ei, se on vain viilennykseen. Lämpöä tehdään vastuksella sähköajossa.

Ok. Jostain sain sitten väärän tiedon. Tuossa olisi kyllä ideaa, kun sähkökompura kerran jo käytössä.

duke7

Lainaus käyttäjältä: SNG - 11.07.21 - klo:15:37
Ok. Jostain sain sitten väärän tiedon. Tuossa olisi kyllä ideaa, kun sähkökompura kerran jo käytössä.
Täyssähköissä on kyllä ilmalämpöpumppuja mutta ei niissäkään kaikissa.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 11.07.21 - klo:17:12
Täyssähköissä on kyllä ilmalämpöpumppuja mutta ei niissäkään kaikissa.

Audin TFSIe hybrideissä (ainakin A6 ja Q7) on myös ilmalämpöpumppu.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Vilttonen

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 11.07.21 - klo:10:19
Tsekkaa keulan kenno, B8 Pasuunoissa on ollut murtumia kennon putkissa ja on myös altis kivenistymille auton keulassa.

Tämä oli kyllä varsin mielenkiintoinen ongelma. Seuraavana päivänä kun auto oli ollut tallissa ja oli enää vaan +28C mittarissa ilmastointi taas toimii. Mitähän ihmettä reissulla oikein tapahtui? Eihän tuon kanssa uskalla lähteä pidemmälle ajolle mihinkään. Autossa oli murhaavan kuuma silloin kun vika oli päällä ja 2-vuotias muksu kyydissä. Onneksi ei tarvinnut pidemmältä tulla kotiin  >:(


ps. manuaalissa sanotaan, että ilmastointi ei lähde päälle jos jäähdytysneste on liian lämmintä. Voiko tästä olla kyse? Sähköllä ajelin parkkiin silloin ja tosiaan +33C näytti mittari kun oltiin liikkeessä. Seisonnassa varmasti kuumempi koska auto on tumman harmaa.

jaripetteri

Passat GTE 2016, EPC valo palaa ja moottori limp tilassa. Antaa seuraavaa vikakoodia:

P334B/013131 - Charge Pressure Control Actuator: Mechanical Malfunction

Ross-tech kertoo tuollaista:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P334B/013131

Onko tullut muilla vastaan? Reissussa niin tarvii varmaan aamulla etsiä Oulusta paja kattomaan. Sinällään ei hirveästi rajoita menoa kuitenkaan, rekkojenkin ohi pääsee GTE tilassa. Pitäisi ylihuomenna jatkaa eteenpäin.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

jaripetteri

OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

zäbää

Onko porukalla ollut ongelmia dsg laatikoissa?

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: zäbää - 13.07.21 - klo:09:32
Onko porukalla ollut ongelmia dsg laatikoissa?

Mekatronikkavikaa ja öljynvuotoa vauhtipyörän pulttien takia kait ainakin esiintyy näissä mutta ei ilmeisesti mahdottoman yleinen. Laatikko itsessään pitäisi olla kestävää tekoa.

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=48634.0
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

zäbää

Onko sama dsg mikä vanhemmissa vai parannettu?

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: zäbää - 13.07.21 - klo:15:45
Onko sama dsg mikä vanhemmissa vai parannettu?

Peruskonstruktio sama kun 6 lovisessa märkälevy laatikossa sillä erolla että tässä kaksoiskytkinlaatikossa on kolme kytkintä ja siihen kolmanteen liittyy nuo mekatroniikka viat.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

duke7

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 13.07.21 - klo:16:42
Peruskonstruktio sama kun 6 lovisessa märkälevy laatikossa sillä erolla että tässä kaksoiskytkinlaatikossa on kolme kytkintä ja siihen kolmanteen liittyy nuo mekatroniikka viat.
Niin ja se sähkömoottori lisänä myös.
Dsg6 sinänsä on vanha ja luotettavassa maineessa oleva laatikko.

Mustalaa

Onko kellään kokemusta tuontiautojen osalta takaisinkutsukampanjoissa? Noita liisarikauden ikäisiä Ruotsista uitettuja GTE Passatteja on hyvin tarjolla vähemmän ajettuina tai paremmilla varusteilla kuin Suomeen alunperin rekisteröityjä. Mutta kuinka esimerkiksi tuo nyt käynnissä oleva korroosiokampanja. Tekeekö Volkkari mutisematta niihinkin ne?

Noiden mekatroniikkavikojen osalta varmaan paljon vaikuttaa onko autoa Ruotsissa huollettu Volkkarilla, mutta taitaa olla aika nihkeetä vastaantulot joka tapauksessa?
2019 Passat GTE variant , 2012 A5 Sportback 2.0 TFSI Quattro S-Tronic

jaripetteri

Kyll ne takaisinkutsut hoitaa tuontiautoihinkin. Goodwillit on sitten tapauskohtaisia. Kaverin ruotsin tuontiin vaihdettiin mekatroniikka käytännössä kustannuksetta mutta onpa niitä tapauksia että artisti maksaa koko homman.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

BasicDude

Onkos porukka vaihtanut 12v akkua itse? Ilmeisesti autolle pitää kertoa akun vaihdosta?

muaddib

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 15.07.21 - klo:10:19
Onko kellään kokemusta tuontiautojen osalta takaisinkutsukampanjoissa? Noita liisarikauden ikäisiä Ruotsista uitettuja GTE Passatteja on hyvin tarjolla vähemmän ajettuina tai paremmilla varusteilla kuin Suomeen alunperin rekisteröityjä. Mutta kuinka esimerkiksi tuo nyt käynnissä oleva korroosiokampanja. Tekeekö Volkkari mutisematta niihinkin ne?

Noiden mekatroniikkavikojen osalta varmaan paljon vaikuttaa onko autoa Ruotsissa huollettu Volkkarilla, mutta taitaa olla aika nihkeetä vastaantulot joka tapauksessa?

Mulla oli juurikin tuo akuston uusiminen Ruotsista tuotuun. Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja löytyy toki. Tarjosivat itse kampanjaa kun olin yhteydessä muissa asioissa.

Anita Hirvosen hiukset

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 15.07.21 - klo:10:19
Onko kellään kokemusta tuontiautojen osalta takaisinkutsukampanjoissa? Noita liisarikauden ikäisiä Ruotsista uitettuja GTE Passatteja on hyvin tarjolla vähemmän ajettuina tai paremmilla varusteilla kuin Suomeen alunperin rekisteröityjä. Mutta kuinka esimerkiksi tuo nyt käynnissä oleva korroosiokampanja. Tekeekö Volkkari mutisematta niihinkin ne?

Noiden mekatroniikkavikojen osalta varmaan paljon vaikuttaa onko autoa Ruotsissa huollettu Volkkarilla, mutta taitaa olla aika nihkeetä vastaantulot joka tapauksessa?

Mulla vaihdettiin Volkkarin piikkiin vm.2017, ruotsintuonti Passat GTE:n mekatroniikka goodwillinä (eli tehdastakuu oli jo ohi). Myöskin kaikki kamppikset hoituvat kyllä. En niistä kamppiksista tosin mitään mainoksia/tietoa postilaatikkooni saa, mutta käyn muutaman kuukauden välein kurkkaamassa omavolkkari-palvelusta tilanteen ja jos siellä kamppiksia näkyy, niin varaan ajan ja homma hoituu kyllä.

Että ei huolia, vaikka on tuontiauto, kunhan on huoltohistoria kunnossa. Niin se toki pitää olla kunnossa ihan tännekin myydyissä yksilöissä.

M_M

Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 15.07.21 - klo:11:32
Onkos porukka vaihtanut 12v akkua itse? Ilmeisesti autolle pitää kertoa akun vaihdosta?

Juu, vaihdossa ei sinänsä ole mitään kummallista, helppo homma. Tarvitaan vain VCDS tai Obdeleven jolla kerrotaan autolle akun olevan uusi ja mahdollisesti aiemmasta muuttuneet akun speksit.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

concorde

VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

jaripetteri

Vaihdoin kanssa akun talvella ja pistin alkuperäisen olikohan 58Ah tilalle 70Ah akun kun poppivehkeitä on tarkoitus päivittää ja autossa webastokin. Sinne menee vielä reilusti isompikin tarvittaessa.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

concorde

Lainaus käyttäjältä: Mustalaa - 15.07.21 - klo:10:19
Onko kellään kokemusta tuontiautojen osalta takaisinkutsukampanjoissa?

Noita ihan tarjotaankin ilmaiseksi: https://huolto.volkswagen.fi/products/tuontiautotarkastus

LainaaHaluamme pitää asiakkaistamme parasta mahdollista huolta, ja tarjoamme tuontiautosi kuntotarkastuksen täysin veloituksetta heti, kun autosi on saapunut Suomeen.
Kuntotarkastuksessa varmistamme, että autosi soveltuu kaikilta osin Suomen olosuhteisiin ja tarkastamme muun muassa autoosi kohdistuvien valmistajan laadunparannuskampanjoiden tilanteen sekä huoltohistorian ajantasaisuuden

Eli mun mielestä ei ole syytä olla viemättä...
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

makelja

Meni autosta maapallo harmaaksi taas kerran. Nyt on ollut jo tiistaista asti off-linessä.
Tein vikailmoituksen Weconnect tukeen. Varmaan sieltä tulee taas se sama viesti että teepä tehdasresetti ja jos ei auta niin kiikuta huoltoon.
Nyt aiemmasta viisastuneena laitoin myös vaatimuksen että jatkavat tuota sopimusta ilman lisämaksua. Menee vanhaksi loppukuusta.

zäbää

Onko porukalla mennyt noita aikoja?monta vuotta akku takuu?8v? Pystyykö laakkosel tai jossain mittaa akun jäljel olevan tehon?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy