Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - kimik

#1
Lainaus käyttäjältä: Miga^^ - 25.04.14 - klo:20:12
ei paha hinta sisältikö tuo valoautomatiikan säädöt ja kaistavahdin kalibroinnit? vai oliko autossasi niitä? =)

Kaistavahtia mulla ei ole. Eli sitä kameraa, luojan kiitos. Mitäköhän se olisi maksanut? ;D
Tuollainen valoautomatiikan säätö ei tullut mulla mieleenkään. Huomenna meen viemään auton lasin vaihtoon ja keskiviikkona sitten näen miten valot toimivat. Vai täytyykö käydä jossain vielä säädättämässä. Hirveästi ei harmita, ettei sitä lasivakuutusta ole, kun kerran näin halvalla uuden lasin saa.

Täytyy kyllä nyt varmaan se vakuutus ottaa, jos sitten pienempiä iskuja tulee, josta korjauksella selviäisi.
#2
Nyt täytyy taas kehua tätä palstaa...

Onhan tuo kojelauta aina silloin tällöin hieman narissut ja varsinkin kylmänä. Nyt alkoi kuitenkin sirisemään todella ärsyttävällä taajuudella. Aikas vaikea oli paikallistaa mistä ääni lähtee, enkä siinä onnistunut, vaikka kavereita kyytiin istutin. Sirinä oli niin paha, että 15km matka tuntui ihan tuskalta. Ajattelin, että pakkohan tämä on marmorille viedä, eihän tuollaista ääntä tarvitse uudessa autossa sietää. No onhan sillä nyt 7,5t jo ajettu... ;D

Luin sitten tätä ongelma ketjua läpi ja sainkin ajatuksen. Joku oli maininnut takapenkkien kaato mekanismin lukituksessa olevasta väljyydestä. Ja että se voisi aiheuttaa resonointia. Samalla tulikin mieleen, että kaadoin penkit ekan kerran eilen, kun piti saada polkupyörä mahtumaan kyytiin.

Sitten ei muutakuin testaamaan. Penkit nurin ja mitään sirinöitä ei enään kuulunut! :D Nostin penkit takaisin pystyasentoon, eikä sirinät palanneet. No nyt ainakin tiedän jos ääni palaa, että mihin kohtaan tungen pehmustetta. Inhottavinta näissä äänissä on aina se, kun ei ole hajuakaan mistä ääni tulee... Tämäkin tuntui tulevan jostain apukuskin jalkatilasta...

Asia 2. Napsahti sitten kivi tai nasta motari vauhdissa lasiin. Halkesi alas asti ja siitä 15cm ylöspäin. On nyt päivän aikana haljennut vain lisää. Korjata ei voi ja lasi täytyy vaihtaa. Pelkäsin mitä tulee hinnaksi, koska lasivakuutusta mulla ei ole. Yllätys oli suuri, myös lasifirmalle. 290, asennettuna ja sisältää sadetunnistimen, aikas halpaa sanoisin. Ei takuulla A3 Audiin saa samalla hinnalla... ;)

#3
Tästähän on täällä ollut ennenkin juttua. On se vaikeaa suunnitella ajovalopesuri niin, että kaukovalojen osuuskin edes kastuisi ;D. Eipä tämä nyt itseäni juuri haittaa, kun tulee putsailtua noita muutenkin. Kuvassa siis vasemmassa reunassa kaukovaloledit ja kuiva/likainen lasi pesun jälkeen...

Nyt on 3000km ja reilu kuukausi takana. Kerran on varoittanut rengaspaineista, muita häiriöitä/vikoja ei ole ollut. Apparin puolelta silloin tällöin jotain ärsyttävää kojelaudan nitinää/natinaa. Kerran on pidemmässä maantieajossa ohjaustehostus "nukahtanut" +2 asteen lämmössä, mutta ei ole toistunut... Tyytyväinen olen ollut ja toivottavasti ongelmat pysyvätkin poissa. Jos vaikka ne kojetaulun nitinätkin ajallaan häipyvät, tai sitten kuskin korva tottuu ;D.
#4
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
10.02.14 - klo:23:57
Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 10.02.14 - klo:00:35
Se on pirkka Skoda, ei Audi ;) Voisiko tuollainen maantiellä nuukahtaminen liittyä jotenkin jonkinlaiseen virransäästöpolitiikkaan, ja tässä tapauksessa ei vain systeemi herää riittävän aikaisin? Tyyliin katkaisee suoralla tiellä vallan sähköt tehostimelta?

Pirkka kuin pirkka ;D. Töissäkin ajelin tänään pirkka-mersulla, vaikka onhan se oikea Actros. Kyljissä vaan on pirkkateipit ;D. No joo, se offtopikista...

Leonissa se oli jonkinlainen ohjaustehostuksen nukahtaminen. Ei siis minkäänlaista mutterointia käännyttäessä tai muutenkaan... Ei ole tehnyt kuin kerran sen, kuukauden ja 3000km omistusajalla. En ymmärrä miksei ole toistunut, mutta sehän ei kyllä haittaa ;D.

Eli ei mikään ihme ettei kaikki Leonin/Octavian/Golfin omistajat oli raportoineet ohjaustehostuksen nukahtamisesta, kun itselläkin se on tehnyt sen vaan sen yhden kerran!

#5
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
10.02.14 - klo:00:03
Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 08.02.14 - klo:13:14
Kyllä ongelma on olemassa ja monet a3, golf, ocu ja leon omistajat ovat tällä foorumilla viasta maininneet.

Ohjauksen äkillinen jäykkeneminen maantieajossa n. +5 - 0 asteessa ei voi olla ominaisuus.

Lisäksi auto alkaa tarjota kahvikuppia, koska ohjausta joutuu kokoajan korjaamaan ja pienet liikkeet force feedback ratilla ovat mahdottomia.

Tänään kun keli oli kokoajan pakkasen puolella, ei 600km reissulla ollut mitään ongelmaa.

Pari viikkoa sitten, kun ajelin Turusta 8-tietä Raumalle ja takaisin lämpötilan ollessa juuri siinä 0-2 lämpöasteen tuntumassa. Tunsin Leonissani ohjauksen keskialueen nukahtamisen. Ensin ei meinannut ratti kääntyä, mutta pienellä voiman lisäyksellä sitten kääntyikin jo. Naureskelin jo, että löytyikö tästä pirkka-Audistakin nyt se kuuluisa mutteriohjaus. Se ei ollut kuitenkaan mikään paha ongelma. Ainoastaan, kun tiedän näistä muiden mutteriohjauksista, niin tuli itsekin tuohon kiinnitettyä huomiota. Ajattelinkin jo, että kyllä minä tämän kanssa pystyn elämään, koska ongelma oli niin lievä...

Noh, välissä oli kovat pakkaset ja nyt on ollut Turun seudulla taas nollakeliä jonkun aikaa. Eikä tietoakaan ohjaustehostuksen nukahtamisesta. Vaikka olen oikeen hakemalla hakenut, että tees nyt taas se minkä teit Rauman reissulla ;D. Mutta ei, ei mitään tahmeutta/mutterointia/nukahtelua havaittavissa. Koputtaa puuta...

Että mikäköhän mahtoi olla, kun ei ole kuitenkaan uusiutunut. Luulis nyt aina olevan samanlainen ohjaus? Ja autonahan on siis 2014 Seat Leon 1.4tsi 122hv Style Contin kitkarenkailla.
#6
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 5F renkaat
09.02.14 - klo:11:23
Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 08.02.14 - klo:23:56
Tähänastisissa VAGgineissa OEM-vanteet ovat olleet samoilla pulteilla riippumatta siitä, onko vanne peltiä vai alua. Tarvikealuissa joskus tarvitaan erilaiset pultit, mutta sellaisten vanteiden mukana ne yleensä kuuluu kauppaan.

Kiitos vastauksesta, näinhän se sitten varmasti onkin...
Entisessä Ibizassani oli tarvikealut ja kahdet pultit. Sen takia niitä Leonin takaluukustakin etsin... ;D
#7
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 5F renkaat
08.02.14 - klo:23:16
Onkos tietoa onko Leonin ensiasennusrenkaat kiinni samoilla pulteilla. Mulla nyt Contin kitkat alla ja kun noita kesärenkaita tutkin, niin en löytänyt pultteja ollenkaan? Onkohan myyjä unohtanut antaa pultit mukaan, vai meneekö samoilla pulteilla talvirenkaiden kanssa??

Kysymällähän tämäkin tietysti selviäisi, mutta jos joku täällä nyt tietää, ennenkuin nolaan itseni täydellisesti kyselemällä myyjältä tyhmiä ;D
#8
Tyytyväinen olen myös viikon ajon jälkeen ollut ledeihin. Jotain kosteutta taitaa olla umpioissa mullakin, kun ovat välillä huurussa. No nyt on aika märkää aikaa ollut ja sitten tuli nämä pakkaset... Täytyy seurailla tilannetta.
#9
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
13.01.14 - klo:14:39
Lainaus käyttäjältä: leon_13 - 13.01.14 - klo:09:54
En ole asentanut kumpaakaan. Käsittääkseni vaihtoehtoina ovat säteily tai letku lämmitin.

Mun Leoni on parhaillaan Eberspächerin asennuksessa. Sieltä tulikin soitto, että homma viivästyy ja joku automaatti-ilmastointia ohjaava rele joudutaan tilaamaan Helsingistä. Hain auton takaisin ajoon ja parin päivän päästä sitten uusi yritys. Ei toimikaan kuulemma näissä uusissa Golffeissa/Leoneissa vanha ohjausrele. En tiedä mitä eroa niillä on, mutta hintaa tuli lisää kivasti 300,. Tekniikka se vaan kehittyy ja kallistuu... ;D
#10
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
20.11.13 - klo:11:58
Lainaus käyttäjältä: Nisze - 19.11.13 - klo:19:36
Marjo on nykyään maahantuojan Seat-myyntipäällikkö.

Ok. No en kyllä ihmettele miksi on noussut portaassa ylöspäin...

Olis kysymys Leonin peruutusvaloista. Minkä tehoiset ovat? Kai nekin ledit on ainakin led packin myötä? Näkeekö niillä peruuttaa säkkipimeässä? Tällä hetkellä omassa Ibizassa on kyllä niin onnettomat peruutusvalot, että pakko laittaa takasumarit päälle ja eikä silti meinaa hirveästi nähdä minne peruuttelee.

Lisäperuutusvalothan ovat lainmukaan hieman hankalat, mutta kyllä sellaisetkin joka taksissa tuntuu olevan ;D.
#11
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
19.11.13 - klo:13:07
Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 19.11.13 - klo:12:25
Mutta Marjo taitaa olla poistunut Seat myyjien vahvuudesta.

Mihinkäs hän on siirtynyt, onko tietoa? Pelästyin itsekin, kun ei löytynyt enään yhteystietoja seat center herttoniemen sivuilta. Vastasi kuitenkin sähköpostiini ja luovuttaa minulle tilaamani Leonin alkuperäisen suunnitelman mukaan tammikuun alussa.
#12
Lainaus käyttäjältä: Lepu - 20.10.13 - klo:22:13
Valitettavasti en jaksa lukea kaikkia 34 ketjun sivua läpi, joten pahoitteluni siitä. Mutta asiaan eli autona 2.0 tdi -06 octavia jälkiasennettu webasto thermo top e ja 1533 kellolla varustettuna, moottorin lämmittää kyllä, mutta sisätiloja ei lämmitä vaikka olisin jättänyt puhaltimen mihinkä asentoon vaan ja autosta siis löytyy automaatti-ilmastointi. Mistä kannattaa ruveta paikantamaan, että mistä johtuu tämä hauskuus, kun ei jaksais raapata ikkunoita joka aamu kerran webasto on.
l
Mulla oli nyt syksyllä n. 2 vuotta vanhasta jälkiasenteisesta webastosta mennyt joku rele. Näin ollen lämmitti kyllä moottorin, muttei puhaltanut sisälle ollenkaan ja automaatti-ilmastointi on mullakin. Pikkuhomma oli tuo releen vaihto, eikä olis varmaan paljon edes maksanut, mutta meni vielä takuuseen.
#13
Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 06.09.13 - klo:10:42
Mä olin joskus juniorina Keskolla kesäduunissa ja tutustuin päivän ajan Keskon rekkakuskin työhön. Käytiin jakelulenkki Tampereelta Turun suuntaan. Kuski täytteli matkan aikana rahtikirjoja ratin päällä turvavälin ollessa jotain max. pari kolme metriä. Muutama aika hullu ohituskin tuli tehtyä tämän ammattiautoilijan toimesta. Kyllä vähän kylmäsi muiden tielläliikkujien puolesta!   

Säästö se on pienikin säästö ajassa  ;D. Samoja hommia, kun itsekin teen niin voin kertoa, että aikataulut ovat erittäin kireät. Tottakai järjenkäyttö on sallittua, eikä nyt mitään rahtikirjoja aleta ratin päällä ajon aikana täyttelemään. Itsekin lähes aina puol tuntia/ tunnin myöhässä "aikataulusta", mutta minkäs teet, ajamalla sitä ei kiinni saa. Liikenneturvallisuus ennen kaikkea. Kuormanpurku nopeudella taas saa aikaa kiinni, kun painaa hommia menemään.

Että älkää ihmetelkö jos näätte keskon kuskin joka juoksee "pääkolmantena jalkana".  ;D
#14
Lainaus käyttäjältä: Seba - 02.09.13 - klo:22:58
Uutta Leonia olen ajanut 140hp versiolla ja se tuntui ihan mielettömän pirteälle ja jopa yhtä nopealle kuin Polo BlueGT. Vääntöä piisaa kivasti alhaalta lähtien. 122hp konehan on vanhempaa moottoriperhettä eli ketjujakopäällä kun 140hp on hihnalla.

Eikös nää uudet pienemmät TSI oo kaikki ns. uutta moottorisukupolvea eli jakopää hihnalla. Jos 122hv olis ketjulla niin sitten ei tarvis edes unelmoida moisesta ;D

Terv. nykyään 1.2 TSI kerran korjatulla ketjujakopäällä ajeleva ja uutta venymistä peläten  :D
#15
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 02.09.13 - klo:22:07
Jos 800, erotuksella saat niin ota ja maksa 140hv.

Joo näin mää kans vähän meinasin.

Mut pohdiskelin vaan sitä, että hyödyttääkö se lisävääntö esim. tasaisessa maantieajossa kulutuslukemaa alentavasti vai lisätehon myötä kasvattavasti.

Tiedän et erot on varmaan pieniä, eikä valintaa ihan sen perusteella kannata tehdä, mutta kiinnostaa vaan tuo asia ;D.
#16
Pitipäs kaivaa oikein vanha ketju esiin, kun kerran tälläinen on jo.

Eli näistä 1.4 TSI eri tehoversioista. Esim. Leonissa jossa on ainakin toistaiseksi tuo 140hv kone ilman sylinterien lepuutteluja, niin kiihtyvyydeksi ilmoitetaan reilun sekunnin nopeemmaksi 0-100km/h. Mutta toisaalta taas EU-yhdistetty kulutuslukema on sama ja maantie/kaupunkiajossakin on vain desin heittoja.

Sitten se kysymys. Kummalla versiolla tuosta koneesta on mahdollista päästä alhaisempiin kulutuslukemiin? 140hv on enemmän vääntöä, joten sitä hyödyntämällä voisi (ehkä?) päästä pienemmällä. Sehän nyt taitaa olla selvä, että jos sitä tehoa käyttää ja polkee menemään niin sittenhän 140hv vie enemmän soppaa.

Pientä pohdiskelua, kun tuo 122hv-versiokin mainiosti riittäisi, mutta kun hintaeroa on vain n. 800,. Ja eihän ne reservissäkään olevat ylimääräiset tehot/väännöt koskaan mitään haittaisi ;)

Olikos se tuulilasin testissä, kun oli Leon 1.4TSI 122hv versio ja pienellä oli mennyt maantiellä ja jopa motarivauhdeissa. Voiskohan teoriassa (muttei käytännössä ;D) 140hv mennä vielä pienemmällä?

Mitäs mieltä olette?

#17
Aamuyöstä bongattu Paimion k-supermarketin laiturissa valion ajossa oleva Vip cargon Volvo fm 13. Rekkari siis tuossa on VAL-10, ei sovi kyllä muuhun kuin juuri maitoautoon ;D.
#18
Tänää tulleen tuulilasin viimeisillä sivuilla kerrotaan, että seuraavassa numerossa on uuden Seat Leonin täydellinen testi.

Can`t wait 17.7. Tulee kyllä tosi tarkkaan luettua ja sitten voikin jo syksymmällä pistää tilausta sisään  ;D
#19
Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 25.06.13 - klo:16:26
Ajan muutaman kerran viikossa saman noin 13 km:n ajorupeaman esikaupunkialueella keskinopeudella 45 - 46 km/h. Autona Golf VII HB 103 kW 1.4 ACT DSG-7. Olen kokeillut, kuinka pienellä kulutuksella tuo matka on mahdollista ajaa eri taktiikoilla kuitenkin niin, että ajan nopeusrajoitusten ja muu liikenteen rytmin mukaisesti.

Tässä tuloksia:
a.   huolimaton ajo kiinnittämättä mitään huomiota taloudelliseen ajotapaan: 5,6 l/100km
b.   taloudellinen ajotapa + vaihde koko ajan kytkettynä: n. 4,5 l/100km
c.   taloudellinen ajotapa + rullaus vapaalla silloin, kun on selkeä mahdollisuus rullaukseen: n. 4,5 l/100km
d.   taloudellinen ajotapa + ajomoodi ”eco”, jolloin automaattirullaus aina kaasua kevennettäessä: n. 4,5 l/100km

Siis taloudellisella ajotavalla kulutus pienenee huolimattomaan ajotapaan verrattuna n. 1 litralla per 100 km.

Yllätys yllätys: kaikissa vaihtoehdoissa b. " d. minimikulutus on ollut käytännöllisesti katsoen sama eli n. 4,5 l/100km. Syynä on se, että taloudellista ajotapaa noudattamalla kulutus laskee jo niin lähelle minimiä, että eri taktiikoille ei jää enää juurikaan mahdollisuuksia alentaa kulutusta. Eco-moodikaan ei pääse loistamaan, koska ko. matkalla automaattirullaukselle sopivia paikkoja on varsin vähän eikä sen paremmin ilmastointi kuin vakkarikaan ole ollut käytössä.

Pidän todennäköisenä, että pitkällä, monipuolisella matkalla taktiikalla d. (= ecomoodi) kulutus olisi pienin ja taktiikalla c. (rullaus) toiseksi pienin.

On tuo vkjoki melkoinen kulutustaituri, mielenkiinnolla luen testejäsi. Taitaa tuo uusi moottoriperhe olla aika taloudellinen.

Itse ajan 1.2 TSI(vanha surullisen kuuluisa ketju-kone) ibizalla 9km suuntaansa työmatkan pääasiassa 50km/h alueella ja pieni pätkä 80-100km/h. Yöllä kun menen klo 2.15 niin muuta liikennettä ei ole ja muutamat liikennevalot ovat vain pilaamassa kulutusennätyksiäni. Keskimäärin menee n. 6L/100km ja ennätys taitaa olla 5,5L/100km. Takaisinpäin puolenpäivän aikoihin voikin olla sitten mitä vaan 6,0 ja 7,5 välillä, riippuen pitkälti muusta liikenteestä. Tänään ilmastointi huusi täysillä koko paluumatkan ja tulos oli 7,3L/100km

Silläkin on suuri vaikutus noin lyhkäisen matkan keskikulutukseen kiihdytänkö 100-alueella (joka on muuten ylämäkeen) sataseen vai tyydynkö 80km/h. Useimmiten tyydyn 80, kun matka tuolla tiellä on vain kilometrin mittainen niin vaikutus matka-aikaan on sekuntien luokkaa.

Ja sitten ne muutamat liikennevalot pilaavat välillä koko homman. Ketään ei liiku missään ja vihreä palaa, no eikös ne sitten vaihdu punaisiksi kun lähestyn. Ei mitään järkeä, että ovat ylipäätään päällä siihen aikaan.

Rullatessa vapaalla ajotietokonehan näyttää tyhjäkäynti kulutusta (n.0,7l/h). Kun taas vaihde päällä 0L/100km, mutta käyhän se moottori kuitenkin. Katkaiseeko se oikeasti polttoaineen syötön=kulutuksen? ts. Meneekö pienemmällä määrällä polttoainetta kuin vapaalla, jos ei oteta huomioon vapaalla pidemmälle rullausta?
#20
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
25.06.13 - klo:15:14
Mitenköhän tuo "rullaus" toiminto vaikuttaa polttoaineenkulutukseen. Ns. vaihde päällä rullatessa eli moottorijarruttaessahan kulutus on 0,0l/100km, kun taas yleensä vapaalla rullaillessa näyttää henkilöautossa n. 0,7L/tunti.

Sehän on selvä että vapaalla rullaa pidemmälle, mutta säästääkö se sittenkään polttoainetta?

Työmersu Actros heittää automaatti-tilassa myös eco-moodin päälle ja heittää vapaalle. Tällöin kulutus näyttää mittarissa n. 4L/tunti. Pakottamalla E-tilasta pois menee vaihde takaisin päälle ja tällöin rullauksessa kulutus on 0,0L/100km.

Olis tekniikanmaailmalle tms. testin paikka kumpi edellämainituista on se taloudellisempi ajotapa. Itse olen rullannut vaihde päällä, koska menee kuorma päällä silläkin liian kovaa ja kauas alamäessä.
#21
Samalla koneella olevaa Ibizaani olen myös muutamia kertoja pitänyt talvella ctek:kin älylaturin päässä yön yli. Ihan webaston käytön ja lyhkästen ajomatkojen vuoksi, eikä mitään ongelmia ole ollut.
#22
Se rampilta tulijaa väistäminen vasemmallehan on tieliikennelain mukaan kielletty. Oma isoäiti ajoi kolarin niin, että väisti vasemmalle kun huomasi että sieltä tuleekin auto ja veti takaisin oikealle ja auto lähti käsistä ja metsään. Ei onneksi käynyt muuta kuin auto lunariin.

Mutta laki ja tervejärki ei aina kulje käsi kädessä. Itse kun ajan täysperävaunua niin olen tyytyväinen, että esim. kehä kolmosella, kun laittaa vilkun päälle niin tilaa järjestyy. Koska vauhtia ei saa millään pienellä kiihdytyskaistalla nostettua muiden tielläliikkujien tasolle. Henkilöautollahan on helppo liittyä joukkoon, kun ehtii kiihdyttää vauhdin samaksi kuin muilla.

Itse en pääsääntöisesti väistä vasemmalle(koska sehän oli kiellettyä ;D), jos rampista tulee henkilöauto. Voin kyllä höllätä kaasua ja näin järjestää tilaa liittyä mukaan. Jos vasen kaista vaan vapaana on niin raskasta liikennettä väistän jos tilanne sitä vaatii.
#23
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon 2013 Chat
13.06.13 - klo:12:01
Lainaus käyttäjältä: Nisze - 13.06.13 - klo:08:49
Maahantuojalta. ACT-konekkin viivästyy ja tulee vasta ensi kesänä saataville.
Lainaus käyttäjältä: Epes - 13.06.13 - klo:09:37
Tämähän on loistava uutinen ....... 8)

;D Itsekin kun ehkä talveksi olen Leonia tilailemassa, niin pähkäilen noiden 1.4tsi 122hv ja 140hv mallien välillä. Jos 140hv ehtisi muuttua ACT-koneeksi valinta olisi aika helppo ja kääntyisi halvempaan 122hv malliin. Sori nyt vaan, mutta jakoketjut ja DSG-ongelmat sen verran kummittelee mielessä. Tekniikanmaailmassakin ihmeteltiin jos tuo systeemi tulee kestämään.

Sen vuoksi en nyt hätäile tämän auton vaihdon kanssa, vaan katselen rauhassa miten uusi tekniikka toimii muilla  ;D
#24
TT-12 eli Audi TT Coupé 1.8T bongattu tänään Helsinki-Turku motarin varrella haukanpesällä.
#25
Audi / Vs: Audin ohjausongelma
31.05.13 - klo:21:20
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 31.05.13 - klo:21:15
Eli tuolla voimanlinjalla noilla KM määrillä niin käyty tankilla päivittäin  :D

Ihanan kallista  ;D
#26
Seat / Vs: Seat Leon 1.4 tsi Style 2013
31.05.13 - klo:20:34
On se komia 8). Tuntuu olevan aika suosittu tuo valkoinen väri Leoniin. En ole nähnyt vielä yhtään esim. mustaa Leonia liikenteessä, autoliikkeessä tai täällä arenalaisilla.

No jos ei tää autokuume tästä laske, niin voi olla ittellä sit ehkä sellainen ens vuoden puolel.

Ps. Ei oo mikään paras autokuumelääke tää Arenan selailu ja autotallissa toisten hienojen autojen kyttäily.  ;D
#27
Ulkopinnat / Vs: Uuden auton pesu?
31.05.13 - klo:16:57
Ei oo nyt enään mikään uus auto, mutta kai tää sopii tähän kun kerran pesemisestä on kyse.

Eli onko muita mustan auton kanssa tuskailevia? Musta on niin tyylikäs väri, mutta vain puhtaana. Ja se on helpommin sanottu kuin tehty. Pesen kesäisin n. kerran viikossa ja pysyy kauempaa katsottuna ihan ok puhtaana. Lähempää tarkastelua ei kyllä enään kestäkään.

Tarvis joka päivä pestä eikä edes se riittäis. Ei taida olla toista yhtä vaikeesti puhtaana pidettävää väriä kuin musta, kenties valkoinen?

Tänäänkin sain pestyä viikon siitepölyt jne... töhnät pois päältä ja ajelin 15min kotiin moottoritietä pitkin. Kesken kaiken aivan järjetön ukkoskuuro ja vesi lensi. Talliin ajettuani näin jo, että märän auton kyljessä on hieman likaa ja perässä ihan kuraakin. En malta odottaa että lähden huomenna aamulla töihin ja näen kuivuneen auton taas likoineen. En edes tullut mitään hiekkatietä vaan pelkkää asfalttia.

Mikä mahtaa olla helppohoitoisin väri. Harmaa?
Vinkkejä mustan auton puhtaana pitämiseen?  ;D
#28
Videosta se näkyykin hyvin, että pitkät ovat hyvät ja lähivalot taasen näyttää liiankin lähelle. Onko siellä jotain ajovalojenkorkeudensäätö namiskaa niinkuin normaalisti? Vai pitääkö säädättää pajalla jos haluaa lähivaloja ylemmäs? Vai pystyyköhän ylipäätään säätämään, vai nouseeko pitkät valot sitten taivaaseen? ;D
#29
Henkilöautoilla n. 20tkm ja työmersu Actrosilla n. 55tkm= +- 75tkm vuodessa.
#30
Hienolta näyttää. Laitatko vielä suoraan edestä ja takaa kuvat niin pystyy vertailemaan halogeeneja kaikissa mainoskuvissa oleviin ledeihin. Löytyykö sieltä ajotietokoneesta samat valikot/tiedot kuin uudesta golffista eli; Jäähdytysnesteen lämpö, öljynlämpö, akun varaustila % jne... mitä muuta niitä nyt on??
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy