VW Polo GTI 1,4 TSI(132kW) DSG 4-ov 2011 "W&B" MYYTY

Aloittaja Apaju, 21.10.10 - klo:21:09

« edellinen - seuraava »

MasTurbo

Eli laakkonen ois tehny sulle uuden koneen ilman että siinä ois vikaa? ;D
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 26.03.12 - klo:20:38
Itsellä vaihdettiin kaksoisahdetusta puola kun kiihdytyksessä myös sytytti samaiset valot. Tosin siitä oli se misfire-vikakoodi kyllä tallentunut.

Huoltoneuvoja soitti juuri VV centeristä ja Polossani oli todettu sama vika kuin tuossa Wekotinkin ilmoitti aiemmin omassa autossaan aikoinaan olleen. Eli auto tänään noudettavissa, tuntuupa taas mukavalta ;D

Ei ollut sitten sen vakavampaa "moottorivikaa" hyvä niin. Ja matka jatkuu...
VW ID.3 Life

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 30.03.12 - klo:11:32
Huoltoneuvoja soitti juuri VV centeristä ja Polossani oli todettu sama vika kuin tuossa Wekotinkin ilmoitti aiemmin omassa autossaan aikoinaan olleen. Eli auto tänään noudettavissa, tuntuupa taas mukavalta ;D

Ei ollut sitten sen vakavampaa "moottorivikaa" hyvä niin. Ja matka jatkuu...

;D

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 30.03.12 - klo:11:32
Huoltoneuvoja soitti juuri VV centeristä ja Polossani oli todettu sama vika kuin tuossa Wekotinkin ilmoitti aiemmin omassa autossaan aikoinaan olleen. Eli auto tänään noudettavissa, tuntuupa taas mukavalta ;D

Ei ollut sitten sen vakavampaa "moottorivikaa" hyvä niin. Ja matka jatkuu...

No hyvä jos tuli kuntoon! Kumma ettei VW:llä vieläkään nuo puolat tunnu kestävän.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 01.04.12 - klo:18:51
No hyvä jos tuli kuntoon! Kumma ettei VW:llä vieläkään nuo puolat tunnu kestävän.

Ja sitä aikoinaan kuvitteli, että vain Polski-Fiatissa vika on puolan johdossa...onkohan volkkarin puolat tehty Puolassa? ;D

Apaju

Onneksi sain auton ammattitaitoiselle korjaamolle ja vika löytyi.
Olisi voinut olla vitsit vähissä, kun olisivat Laakkosella purkaneet moottorin osiin ja auton oltua korjaamolla yli viikon, ja kun viaksi olisi selvinnyt noinkin mitätön vika.
Tosin nyt omalla kokemuksella Laakkosesta tuli mieleen , että eihän ne siitä mitään vikaa olisi edes löytäneet ;D

Kaiken kaikkiaan VV Herttonimestä jäi tosi hyvä fiilis, heti alussa huoltoneuvoja oli aidosti kiinnostunut minusta ja auton viasta. Minut pidettiin kokoajan hyvin tietoisena missä korjauksessa mennään ja selvittelyvaiheessa yhteydenpito toimi.

Ja hieno homma oli, kun menin hakemaan autoa, että auto odotti minua pestynä parkkipaikalla.
10 pistettä VV Herttoniemelle.

VW ID.3 Life

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 01.04.12 - klo:20:12
Kaiken kaikkiaan VV Herttonimestä jäi tosi hyvä fiilis, heti alussa huoltoneuvoja oli aidosti kiinnostunut minusta ja auton viasta. Minut pidettiin kokoajan hyvin tietoisena missä korjauksessa mennään ja selvittelyvaiheessa yhteydenpito toimi.

Ja hieno homma oli, kun menin hakemaan autoa, että auto odotti minua pestynä parkkipaikalla.
10 pistettä VV Herttoniemelle.

Loistava homma, että jäi tästä kaikesta kuitenkin positiivinen fiilis, vaikka asia ikävä olikin. Niin ja hyvä, ettei koneessa sen enempää vikaa sitten ollutkaan :)

Apaju

Päivitystä Poloisen matkan etenemiseen. Autolla ajettu nyt 48 tkm ja öljyä
on viimeisen huollon jälkeen kulunut 2,7 litraa, lisäykset jakaantuneet
seuraavasti:
30000 huolto
37293 lisätty 0,5 l
41413 lisätty 0,7 l
44046 lisätty 0,5 l
47145 lisätty 1,0 l

Eli öljyä menee edelleen jonkin verran, muttei nyt ainakaan ”VWnormit”
ylittävästi.

Viimeisen parin tuhannen kilometrin ajan olen huomannut, että auto
kiihdyttäessä ja varsinkin samalla kaartaessa tärisyttää ”hieman”, tai
ehkä hieman enemmän, koska myös vaimo on asiasta maininnut muutaman
kerran.
Vika ilmenee siis toistaiseksi satunnaisesti, mutta aina lämpimällä
koneella eli taitaa olla DSG remppaa(kytkin) tulossa seuraavaksi ;D

Mitään muuta ihmeellisempää ei ole ollut, mitä nyt itse virittelemäni
hansikaslokeron valo palaa nyt kokoajan virtojen päällä ollessa. Tämä
johtuu varmaakin siitä, että kuumaliimalla kiinnittämäni katkaisin on
irronnut. Pitää lomalla purkaa hansikaslokero ja laittaa katkaisin kiinni
sikafleksillä, niin toivottavasti pysyy paremmin kiinni. Samalla voisi
varmaan asennella oviin vielä noita jäljelle jääneitä äänierityslevyjä, ei
sillä että pitäisin poloista meluisena, mutta johonkin ne hankitut
tarvikkeet pitää hävittää!

Muuten kyllä Pololla ajelu maistuu edelleen ja kaikki sen ominaisuudet
ovat ainakin minulle kohdillaan.

VW ID.3 Life

TeBsu

jotenkin tuo öljyn kulutus kuulostaa paljolta? vai olenko väärässä?  ::)
lord of the rings

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Qyy - 01.07.12 - klo:20:20
jotenkin tuo öljyn kulutus kuulostaa paljolta? vai olenko väärässä?  ::)

Minustakin.

Apaju

Taas on matka edennyt ja polo oli toisessa LL huollossa km 58 592, auto ei vielä huudellut huoltoon, mutta takuu päättyy   11.11.2012 niin päätin teettää huollon ennen sitä 8)
Huolto tehtiin MetroAuto Kalliossa ja se oli normi huolto, mutta sen lisäksi......
Varattiin uusi aika 23.11.2012, jolloin autoon vaihdetaan kytkin ja tehdään se joku huohotin päivitys.

Kun tuossa aiemmin kirjoitin:
Viimeisen parin tuhannen kilometrin ajan olen huomannut, että auto
kiihdyttäessä ja varsinkin samalla kaartaessa tärisyttää ”hieman”, tai
ehkä hieman enemmän, koska myös vaimo on asiasta maininnut muutaman
kerran.
Vika ilmenee siis toistaiseksi satunnaisesti, mutta aina lämpimällä
koneella eli taitaa olla DSG remppaa(kytkin) tulossa seuraavaksi


Niin sehän siellä oli, eli kytkinpakka tai mikä lie menee vaihtoon. Ja kun huoltoon viedessä sanoin öljyn kulutuksesta eli sitä on nyt yhteensä mennyt 11,5 litraa, niin lupasivat tehdä myös tuon huohotinpäivityksen ;)

Seuraavaksi olen menossa 14.11. auton kanssa Laakkoselle korjauttamaan vielä kesän 2011 kolarikorjaukseen liittyen oikean etupuskurin ja etulokasuojan asennuksen eli menevät uudelleen asemointiin, on jäänyt asennuksessa liikkumasauma kokonaan pois, joten pelti hinkkaa peltiä=pidemmän päälle saattaapi ruoste lähteä liikkeelle kirkkaasta peltipinnasta 8)

Että sellaista tällä kertaa... ja taas mentiin.
VW ID.3 Life

Apaju

Poloinen oli kytkimen vaihdossa ja myös luvattu huohotinkampanja tehdäänkin vasta ensi viikolla, koska kytkimen vaihto vei odotettua enempi aikaa. Eli kytkintä irrotettaessa laakeri, joka normaalisti irtoaa helposti oli tietty ;D jäänyt jumiin ja irronnut vain osina, niin aikaa meni kytkinremontissa koko päivä.

Nyt ei kytkin ravistele ja toiminta on muutenkin sellaista, kun se alunperinkin oli, eli kaikki kunnossa kytkimen osalta.
VW ID.3 Life

Apaju

Poloisesta voisi jotain koontia kirjoitella, kun se ensi viikolla menee vaihdossa Audi A3 Sportback Business Sport 1.4 TFSI 90 kW Stronic -13:een.

Auto on nyt ollut minulla marraskuusta 2010 lähtien ja kilometrejä on tullut reilut 70 tkm.
Auto on toiminut minulla varsin hyvin ja ainoat tehdyt korjaukset, jotka ovat johtuneet vioista oli yhden puolan vaihto huhtikuussa -12 ja kytkimen vaihto marraskuussa -12.

Auto on kyllä viettänyt korjaamolla noitten lisäksi varsin paljon päiviä, kiitos Hgin kaupungin lakaisukoneen kuljettaja heinäkuussa -12 ja sen jälkeen Laakkosen korikorjaamon (Hyvinkää) korjausjälkien korjaus. Lisäksi heti alussa ja myöhemminkin Laakkonen Keravan ”ammattitaitoisen” sähköasentajan ansiosta auto oli useita kertoja korjaamolla. Kaikkia näitä juttujahan löytyy tästä tallikirjoituksesta, ei niistä enää sen enempää.

Öljyhän tälle pololle on maistunut ja oman kirjanpito mukaan olen sille normi öljynvaihtojen lisäksi ”syöttänyt” 15 litraa öljyä, mutta kuten sanottua taitaa olla tämän mallin ominaisuus ja Saksasta tilattuna on 12 L:n setin saanut suht edullisesti.

Auto on vastannut odotuksiani sekä kulun, että kulutuksen suhteen. Tarvittaessa voi paikalta poistua suht rivakastikin, mutta todellinen keskikulutus on kuitenkin pysynyt 6,6 litran tasolla.
Saa nähdä miltä tuntuu kun 60 hevosta katoaa konepellin alta Audiin vaihdon myötä. Tuntuuko että lattiaa saa turhaan polkea, no aikakin normiajossa luulisin tuolla Audillakin ehtivän.

Jotain pientä on autoon tullut laitettua sen paremmin persoonalliseksi saamiseksi ja ainakin omaan silmään teippaukset siinä auttoivat ihan kivasti. Katon teippaus vaikuttaa vielä näin kahden vuoden kuluttua ihan siistiltä ja ehjältä eikä ole mistään kohti irtoillut. Samoin itse tekemäni VW-logojen ja sumuvalojen teippaukset ovat hyvin kestäneet konepesut ja painepesuripesut.

Näin lähtee tämä polo gti kiertoon, kilometrejä sillä on edessä vielä runsaasti näin uskon ja toivon!
VW ID.3 Life

s-mod

Varmasti tulee parempi pirssi, mutta ei tehojen ja suorituskyvyn suhteen (paino ero kai autoissa olematon). Harmi kun ei ole 103kW kone, joka on taloudellisempi, tai koko konsernissa hmm. Jos dsg saisi johonkin muuhun niin konseni kaatuis heti!
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy