Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Filixon

#1
Voiko DSG6:n startata muutenkin kuin niin, että vaihde on P-asennossa ja samalla painetaan jarrupoljinta?
#2
Golf VII (12-) / Vs: Golf Sportsvan
26.05.14 - klo:23:46
Mittatietojen mukaan GPlus näkyy kasvaneen Sportsvaniksi muututtuaan. Niinhän niille uutuusmalleille tahtoo käydä.
#3
Pakko oli manuaalia lueskella kun sai tämän TSI-DSG-yhdistelmän omakseen. Poikkesi niin paljon entisistä perinteisistä.
#4
Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 09.03.14 - klo:01:03Toki jotain helposti hajoavaa TSI-DSG -purkkaviritystä on turha suojata, mutta mahdollisesti jopa nykyajan VAG:n ilman noita heikoimpia komponentteja (manuaali-TDI).
Mihinkäs näiden TSI-DSG-viritelmien kovat kuoret ja siistit sisäpuolet joutuvat kymmenen vuoden päästä? Keksittäisiinkö niille muuta uusiokäyttöä kuin romutus?
#5
En tiedä miten suojaus nykyään tehdään, mutta kun aikoinaan suojautin vanhan Passatini, sen konehuone ryvettyi melkoisesti työn yhteydessä.
#6
Toyota / Vs: Toyota
26.02.14 - klo:20:00
Meilläkin on kokemusta Hondan CVT:stä. Kyllä sillä ajelee siinä missä Golfin DSG:llä, vaikka tuntuma on erilainen.
#7
Kun DSG:ni on ajettu kuumaksi, olen havainnut taipumusta pieneen nykimiseen, kun parkkeeraan hallipaikalleni, jossa on loivaa nousua "ylämäkeen".
#8
Vaihdetaanko DSG-öljyt aina 60 tuhannen kilometrin välein? Eikö vaihdolle ole mitään vuosimääräväliä, jos autolla ajetaan tosi vähän? TSI:n moottoriöljythän pitää vaihtaa aina kahden vuoden perästä, vaikka 30 tuhannen määrä ei olisi lähimainkaan täynnä.
#9
Lainaus käyttäjältä: pomo - 09.02.14 - klo:17:49
Vag omistajat on kai sitten nihilistejä, joiden pitäs saada parasta halvalla?

Meissä saattaa olla aika paljon pedantteja nipottajia, jos itsekritiikki sallitaan. Mutta valmistajan ja autokauppiaan pitäisi ottaa se huomioon.
#10
Lainaus käyttäjältä: Kasis - 09.02.14 - klo:13:55
Ekös noihin alun (05-09 vm) dsg6 ollut ongelmallisempia, - -

Ongelmia oli. Meille vaihdettiin mekatroniikka vajaan vuoden ajon jälkeen. Vaihde tökki alusta alkaen, mutta ensin uskoin, että se oli ominaisuus. Mutta sen jälkeen DSG on toiminut moitteettomasti pian neljä vuotta (joskin ajoa on ollut aika vähän).
#11
Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 09.02.14 - klo:09:40

Öljynvaihtoväleistä: kuluttajalla on oikeus ajaa se 30t. Tämä on oikeus. :)

Ei ole tuota oikeutta, jos kaksi vuotta tulee täyteen sitä ennen.
#12
Onkos siitä jossakin tilastotietoa, miten iso osa uusista myydyistä on DSG-vaihteisia suhteessa manuaaleihin?
#13
Vaimo päättää itse, minkä auton ostaa, mutta saan minäkin osallistua ostokeskusteluun.
#14
Jutuissa puhuttiin öljynvaihdosta DSG7:n yhteydessä. Eikös se ole kuivakytkinvaihteisto? (Minulla on märkäkytkiminen DSG6.)
#15
Scirocco / Vs: mukava ylläri
07.02.14 - klo:17:58
Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 07.02.14 - klo:10:12
VW huoltoväli longlife öljyillä taitaa olla 30t km...

...tai kaksi vuotta sen mukaan kumpi täyttyy ensin.
#16
Scirocco / Vs: mukava ylläri
07.02.14 - klo:00:20
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 06.02.14 - klo:23:20
Siksi lastu myös mietinnässä, koska jos jotain laukeaa en huuda täällä vaan olen vittuuntunut ja maksan omasta pussista (olettaen että lastufirman antama takuu ei yllättäen katakaan korjauksia).

Miksi omaa autoa yleensäkään pitäisi ryöstöviljellä?
#17
Scirocco / Vs: mukava ylläri
05.02.14 - klo:23:39
Tuhat lukukertaa tullut vuorokaudessa lisää. Tähänkö se nyt tyssäsi? Pyytäkää lisää kauniimmin...
#18
Scirocco / Vs: mukava ylläri
04.02.14 - klo:22:31
Kuitenkin stooria näkyy luetun jo pitkälti yli 5000 kertaa. ;D
#19
Honda / Vs: Honda
04.02.14 - klo:20:23
Kuulostaa ihan hyvältä. :)
#20
Honda / Vs: Honda
04.02.14 - klo:18:56
Lainaus käyttäjältä: Rooivalk - 04.02.14 - klo:17:34
" " Ja tuo soppari on tosiaan minullakin, 28,22,/kk.

Ei tuo sopimus mitenkään huonolta tunnu. Tuleepahan maksetuksi huollot ennalta. Mutta onko sinulla kokemusta tai tietoa, millaisissa tilanteissa huolenpitosopimus toteutuu ihan nimensä mukaisesti? Mitä ylimääräistä turvaa tai palveluja se tuottaa? Joskus noita sopimuksia markkinoidaan siten, että ne antaisivat takuuseen vuoden lisäajan. Niin taisi markkinoida Hondakin.
#21
Honda / Vs: Honda
04.02.14 - klo:17:23
Lainaus käyttäjältä: Filixon - 30.01.14 - klo:17:15
Honda Jazz on osoittautunut epäluotettavaksi talviautoksi. " " Päätimme asennuttaa omalla kustannuksella lohkolämmittimen yhteyteen akkulaturin.

Jazz tänään sai takuuseen uuden akun simahtaneen patterin tilalle. Se on samanlainen 35 Ah:n nysä kuin alkuperäinen. Saman tien asennetulle Defan ylläpitolaturille jäi tinkimisen jälkeen hintaa 276,90 euroa. En tiedä, oliko se vitsi, kun huoltoneuvoja lohdutteli, että ”katsotaan sitten seuraavassa huollossa jotakin vastaantuloa” " autossahan on huolenpitosopimus, jolla huollot maksetaan ennalta n. 29 euron kuukausierissä.

Huoltoneuvoja myönsi, että Hondaa ei välttämättä ole tarkoitettu Suomen talvioloihin. Silloin olisi kohtuullista, että lohkolämmittimeen asennettaisiin myös akkulaturi, jos lämmitin kuuluu kampanjatarjoukseen. Aika monelta liikkumisturvan hinaukselta vältyttäisiin, eikä asiakkaan luottamus merkkiin tärväytyisi, niin kuin nyt taisi käydä...
#22
Scirocco / Vs: Re: mukava ylläri
03.02.14 - klo:01:08
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 03.02.14 - klo:00:57
Taidan olla vähän pessimisti ja epäillä peikon sotkeutuneen asiaan, ...

Tähän aikaan saattaa spiritus fortiskin olla liikkeellä. :D
#23
Scirocco / Vs: mukava ylläri
03.02.14 - klo:00:46
Sori, 10 k tarkoittaakin autokielessä kymmentätuhatta. :)
#24
Scirocco / Vs: mukava ylläri
03.02.14 - klo:00:43
Lainaus käyttäjältä: Lasu - 03.02.14 - klo:00:34

10k välein kannattaakin öljyt vaihtaa. Öljyjen puolesta siis paremmassa kunnossa kuin suurimmalla osalla .


10 kk:n välein... Ihanko riippumatta ajettujen kilometrien määrästä?
#25
Scirocco / Vs: mukava ylläri
03.02.14 - klo:00:02
Lienee epäasiallista kysyä, minkä hintainen tuo auto oli kolme vuotta sitten ostettaessa.
#26
Scirocco / Vs: mukava ylläri
02.02.14 - klo:23:53
Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 02.02.14 - klo:23:42
Eli kuten tässä jo jotkut ovatkin vihjanneet, kannattaa peli viheltää poikki ja korjauttaa auto jossakin muualla, hieman edullisemmin.

Ja sitten varmaan panna kiertoon...?
#27
Honda / Vs: Honda
30.01.14 - klo:17:30
Lainaus käyttäjältä: Rooivalk - 30.01.14 - klo:17:26
Jazzin akut ovat olleet alusta asti täyttä paskaa, asennutin tähän uudempaan ekan talven jälkeen Defa 1204 laturin ja hyvin pelittää.

Kiitos tuostakin tiedosta. Edellinen vastaukseni koski laitteen hintaa. Mutta paljonko se maksoi Jazziin asennettuna?
#28
Honda / Vs: Honda
30.01.14 - klo:17:28
Kiitos tiedosta. Pitänee yrittää vähän tinkiä tuosta, kun on ollut noita harmeja edellisinä talvinakin. Mutta auttavatko laturit ihan oikeasti virran riittävyydessä?
#29
Honda / Vs: Honda
30.01.14 - klo:17:15
Honda Jazz on osoittautunut epäluotettavaksi talviautoksi. Sähkö ei riitä pakkasjaksoilla, vaikka auto on yöt lämpimässä tallissa ja työpäivinä ulkosalla pari tuntia lohkolämmityksessä ennen kotiinpaluuta. Nyt kolmantena talvena akku uusitaan takuuseen sitten, kun niitä saadaan korjaamolle " viipeellä kovan menekin vuoksi.

Päätimme asennuttaa omalla kustannuksella lohkolämmittimen yhteyteen akkulaturin. Toivottavasti siitä on apua, niin ettei hinauksiin enää tarvitsisi turvautua. Kustannus lienee parin sadan euron luokkaa. Onkohan foorumilaisilla kokemusta tuollaisista lisälaitteista?
#30
Talven merkkejä, talven merkkejä... Seuraavaksi saattaa tulla kaasupolkimen katkeamisia.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy