Octavia 1.0 TSI - kokemuksia?

Aloittaja Joke_R, 23.08.16 - klo:08:48

« edellinen - seuraava »

Ritzenhoff

Mutta asiaan, voi tosiaan olla että lähtee 1.0 jo tällä viikolla tilaukseen (kello on jo yli puolenyön). Ambitionissakin on jo pirun kova hinta-laatusuhde ja lähemmäs 120 hepan tehot ja 220Nm todellinen vääntö lisäävät entisestään kiinnostusta.

https://youtu.be/GUto4y2u0Ro
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.01.17 - klo:23:29
Mistä tällä kertaa osuit ohi? Kaikkeahan voi tehdä, mutta sinä nyt et ainakaan voi vakiotehoisella 1,9 TDI Oculla voi kadulla ajaa, koska suorituskykyisemmilläkään et lähikauppaa kauemmaksi pysty lähtemään. Tuollainen Ocu hyytyisi jo ensimmäiseen ramppiin käytössäsi ja kärryn kanssa et pääsisi pihaltasi pois. Haluan myös nähdä sen perusnakuttajafarkun, josta on tehty täysin katulaillinen raaseri  omine kisakarttoineen radalle ja vartille. Millä hyväksynnät omaavalla virisarjalla olet nuo tuplat ottanut?

Kyseisen ocun uusi omistaja totesi jälkikäteen, että kummasti nousi busteri paremmin järvestä, kuin vapari hiacella eikä tarvinnut olla tientukkeena. Tästäkin on aikaa pari vuotta joten pointtisi oli?

Ja tuplatehot olen ottanut bluebird:stä, joka edelleen taitaa olla Suomen tehokkain CA18ET:llä ja kaikki oli muutoskatsastettu sekä auto katulaillinen.

Koskas käyt sen Laanilan rampin ajamassa vai vieläkö keksit selityksiä puoli vuotta?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Joke_R

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.01.17 - klo:07:13
Kyseisen ocun uusi omistaja totesi jälkikäteen...
Osaatko ikinä lopettaa? Kommenttisi ei liity MILLÃ,,Ã,,N tavalla tämän ketjun aiheeseen.
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Joke_R - 02.01.17 - klo:07:17
Osaatko ikinä lopettaa? Kommenttisi ei liity MILLÃ,,Ã,,N tavalla tämän ketjun aiheeseen.

Eiköhän tuo lopettaminenkin ole useamman kauppa? Vai oletko eri mieltä?

Teräksenharmaan vetoa tosin odottelen, joka liittyi hyvinkin tähän 1.0TSI:n, kun heitti haasteen ettei Suomesta löydy sellaista motarinramppia missä 1.0TSI:llä ei saisi laillisia nopeuksia kelattua.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

belkin67

Kehittäkää oma ketju tuohon suomi24h keskusteluunne, te sabotoitte koko keskustelupalstan... Jos ei ole mitään älykästä sanottavaa, pitää tajuta olla hiljaa...

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.01.17 - klo:07:13
Kyseisen ocun uusi omistaja totesi jälkikäteen, että kummasti nousi busteri paremmin järvestä, kuin vapari hiacella eikä tarvinnut olla tientukkeena. Tästäkin on aikaa pari vuotta joten pointtisi oli?

Koskas käyt sen Laanilan rampin ajamassa vai vieläkö keksit selityksiä puoli vuotta?
Ponttini on se, että tuo on laiton viritys.

Vierailen Laanilassa heti kun vain Pohjois-Suomessa olen liikkeellä. Kaikki menee alkuperäisen aikataulun mukaan ja selitykset ovat vain harhaisen mielesi luoma jankutus.

Mutta joo, eiköhän tämä ollut tässä. Jatkan niiden kanssa, jotka osaavat keskustella aiheestakin.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.01.17 - klo:11:54
Ponttini on se, että tuo on laiton viritys.

Onhan ne teropetterin led kilpivalotkin laittomat, kuten myös led polttomot skeidan päivävaloissakin. Myös sinäkin syyllistyt/olet syyllistynyt laittomuuksiin tien päällä  ::)

Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

kt

Pitää kysyä, kun ei tiedä. Onko tuo Octavian 1,0 TSI kehitetty tästä Citigon 0,99-moottorista?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Joke_R

Sylinterimitat ja puristussuhde ovat Autobildin mukaan samat, joten arvatenkin jossain määrin sama perusrakenne niillä on. Liikkuvista osista tuskin löytyy paljon samaa ahtamattoman ja ahdetun välillä, mm. tuplaantuneen vääntömomentin vuoksi.
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

teräksenharmaa

Samaa EA211-moottoriperhettähän nuo 1-1,4 litraiset ovat.

kt

Samaa arvelin. Olen ajellut tuolla Citigon 75 kW ASG-vaihteella ja kyllähän se kaipaisi tätä TSI-ominaisuutta. Mutta hinta tietenkin ratkaisee. Citigolla on todella opeteltava ennakoiva ajotyyli, jos ylämäki on näköpiirissä. :)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

b1mpo

Tässä epätieteellinen vertailu 1.0tsi ja 1.2tsi välillä. Google kääntäjä kääntää auttavasti.

http://autobible.euro.cz/skoda-octavia-1-0-tsi-vs-1-2-tsi-cernobila-zalezitost/

Yllättävää oli se, miten vähän kuorma, joka vastaa omaa kuormaa maksimissaan käytännössä, vaikuttaa kiihtyvyyteen. Yllättävää on myös se, miten vähällä aineella 1.2tsi menee ja mihin kykenee pienemmän väännön takia.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05


vwmies

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.01.17 - klo:18:41
Tässä AMS:n vertailu Golf 1.0 TSI:n, 1.2 TSI:n ja 1.6 TDI:n välillä.

http://www.volkswagen.de/content/medialib/vwd4/de/dialog/testberichte/golf_testberichte/golf_ams1715_052-pdf/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/golf_ams1715_052.pdf

Erot eivät ole suurensuuria, mutta toki ne saadaan saksalaisella täsmällisyydellä esiin.
Paljon ajavalle 1.6Tdi on paras valinta. 1.2TSi on moottoriltaan "sivistyinein" käynniltään.
Yllättävää kyllä, 1.0TSi on (aavistuksen verran) hiljaisin, sillä on lyhyin jarrutusmatka ja vielä nopein 0-100km/h. Lisäksi tämä on nopein "kaksinkertaisessa kaistanvaihdossa".

Pikkuisen kun maitopurkki vielä kehittyy, niin disuka voi jäädä toiseksi ja onhan vm. selvästi kalliimpikin..... :o  :) ;) :D ;D
Yritetään pärjätä.

b1mpo

On tuon 1.0tsi:n käynti sivistyneempi, kuin 1.2tsi:n, joka on melko äänekäs varsinkin kaupungissa ja kylmänä. Jos konehuoneeseen kurkistaa koneet käynnissä, niin silloin nelipyttynen näyttää sivistyneemmältä. Octaviassakin tuo 1.2tsi oli äänekäs, puhumattakaan fabiasta sillä kaasutellessa. Toki äänekkyys ei häiritse isommissa vauhdeissa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Joke_R

Tarkemmin kun miettii, niin kesällä testaamassani Golf Sportsvanissa tuo maitopurkki kuullosti äänekkäämmältä. Ehkä tuossa on mallikohtaista eroa. Litrainen Ocu on koneääniltään hiljaisin (hybridit poislukien) auto jolla olen itse ajanut.
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

TAG

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 02.01.17 - klo:19:09
Erot eivät ole suurensuuria, mutta toki ne saadaan saksalaisella täsmällisyydellä esiin.
Paljon ajavalle 1.6Tdi on paras valinta. 1.2TSi on moottoriltaan "sivistyinein" käynniltään.
Yllättävää kyllä, 1.0TSi on (aavistuksen verran) hiljaisin, sillä on lyhyin jarrutusmatka ja vielä nopein 0-100km/h. Lisäksi tämä on nopein "kaksinkertaisessa kaistanvaihdossa".

Pikkuisen kun maitopurkki vielä kehittyy, niin disuka voi jäädä toiseksi ja onhan vm. selvästi kalliimpikin..... :o  :) ;) :D ;D

Lukaisin myös testin läpi ja sen pohjalta 1.0 TSI olisi aika selvä voittaja Suomessa, jos huomioidaan käyttövoimavero. Ei oikein sellaista ajomäärää ole, jolla 0,5L kulutuseron saisi paikattua dieselin käyttövoimaverot. Pitäisi ajaa noin 40 000km vuodessa, että oltaisiin vasta tasoissa. Itse valitsisin tuosta porukasta ilman muuta 1.0 TSI:n jos Suomeen pitäisi rekisteröidä auto.

Hesse

Tässä tsekkivertailussa 1.2 TSI Octavia kulutti aavistuksen vähemmän kuin 1.0 TSI. Tosin 1.2 oli 24 tuhatta ajettu ja eri renkailla, 1.0 oli Skoda Auton pressiautoja. Kommenteissa kolmisylinterisen käyntiä verrataan Warreen.
https://translate.google.com/translate?sl=cs&tl=en&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fautobible.euro.cz%2Fskoda-octavia-1-0-tsi-vs-1-2-tsi-cernobila-zalezitost%2F&edit-text=
Alkukielinen: http://autobible.euro.cz/skoda-octavia-1-0-tsi-vs-1-2-tsi-cernobila-zalezitost/

pajunen3

DSG:stä itsellä sen verran kokemusta että omassa Tigussani oleva DG500-maalinen 7-vaihteinen laatikko tuntuu ihan mukavalta. Suurin sallittu vetomassa jarruin varmasti riittää, 2500kg. Joskus olen miettinyt mitä DSG tykkää ison kuorman liikkeelle vetämisestä kun se joutuu luistamaan. Lisäksi vielä kakkosellakin ryömiessä on valmistaja ohjelmoinut sen luistamaan. Lukittuu vasta arviolta 10km/h nopeudessa. Luusisi että luistaminen on huono DSG:lle. Kuitenkin esim tässä uudessa Tiguanissa tuo 2500kg:n vetomassa on tarjolla vain ym. laatikkomallilla. Manuaalina siihen ei saa sitä vetomassaa millään moottorilla. Eli ei sen ihan pienestä luistamisesta pitäisi heti räjähtää.
http://www.appari.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/(vw5_t)?open&m=AD1#diesel
http://www.appari.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/(vw5_t)?open&m=AD1#bensiini

vwmies

Lainaus käyttäjältä: TAG - 02.01.17 - klo:21:07
Lukaisin myös testin läpi ja sen pohjalta 1.0 TSI olisi aika selvä voittaja Suomessa, jos huomioidaan käyttövoimavero. Ei oikein sellaista ajomäärää ole, jolla 0,5L kulutuseron saisi paikattua dieselin käyttövoimaverot. Pitäisi ajaa noin 40 000km vuodessa, että oltaisiin vasta tasoissa. Itse valitsisin tuosta porukasta ilman muuta 1.0 TSI:n jos Suomeen pitäisi rekisteröidä auto.

Kyllä näin asia on helppo käsittää pienellä km-määrällä. Jos verrataan 150tkm / 5v. ajettua 1.0TSi vs. 1.6TDi, niin olisi erittäin mielenkiintoista (spekulatiivista) verrata jm-arvoja. Suuremmalla hyvityserolla (sisäänajetun) disukan ja ehkä turbon vaihtoa vaativan maitopurkin pienempi hinta kompensoituvat. Mutta tätähän ei kukaan voi tietää, sen enempää kuin tulevia autoverotuksenkaan kuvioita.  :o

P.S. pienillä km ja etupäässä taajama-ajoon 1.0TSi voisi hyvinkin olla "oma valintani"
Yritetään pärjätä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: pajunen3 - 03.01.17 - klo:13:08
DSG:stä itsellä sen verran kokemusta että omassa Tigussani oleva DG500-maalinen 7-vaihteinen laatikko tuntuu ihan mukavalta. Suurin sallittu vetomassa jarruin varmasti riittää, 2500kg. Joskus olen miettinyt mitä DSG tykkää ison kuorman liikkeelle vetämisestä kun se joutuu luistamaan.
Lähtökohtaisesti märät kytkimet eivät ole niin herkkiä luistamisen suhteen kuin kuivat.

Joona N.V

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 03.01.17 - klo:13:15
Kyllä näin asia on helppo käsittää pienellä km-määrällä. Jos verrataan 150tkm / 5v. ajettua 1.0TSi vs. 1.6TDi, niin olisi erittäin mielenkiintoista (spekulatiivista) verrata jm-arvoja. Suuremmalla hyvityserolla (sisäänajetun) disukan ja ehkä turbon vaihtoa vaativan maitopurkin pienempi hinta kompensoituvat. Mutta tätähän ei kukaan voi tietää, sen enempää kuin tulevia autoverotuksenkaan kuvioita.  :o

P.S. pienillä km ja etupäässä taajama-ajoon 1.0TSi voisi hyvinkin olla "oma valintani"

Minkä takia tuota litraista ajatellaan aina paremmaksi kaupunkiin ja dieseliä motarille/maantielle?
1.0 tsi:ssähän on parempi ohituskiihtyvyys noiden testien mukaan?
Vai tarkoitetaanko tässä dieselin huonoutta kaupungissa kapean tehoalueen takia?

Taitaa olla varmempi tuo bensa vaikka turbon joutuisikin vaihtamaan,  dieselistä menee samoilla kilometreillä dpf, egr ja kaksoismassavauhtipyörä vaihtoon huonolla tuurilla..  :-\
Seat Leon 1.0tsi -17 alor blue, MB vito 3.0 v6 -12 
ex. caddy maxi -09, Golf 1.4 tsi/dsg -09

b1mpo

#412
Diesel soveltuu omasta mielestä maantielle "paremmin" hitaamman lämpenemisen, dpf:n ja pienemmän kulutuksen takia varsinkin paljon ajettaessa. Itse tulin toimeen kaikissa ympäristöissä yhtä hyvin pikkudieselillä,  kuin tällä bensalla.

Ps. Jos vetotarpeita olisi paljon tai raskas auto, olisi diesel ehdoton reilun 30tkm vuosiajoilla omalla kohdallani.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Edelliseen lisäten. Manuaalilla ajellen 1.6tdi:n vaihdevälitykset eivät olleet niin hyvät, kuin tässä litraisessa. Tämä litrainen on myös hyvin joustava moottori kierrosalueeltaan dieseliin verrattuna. Tarkoitan sitä, että 5 vaihdetta dieselissä oli liian vähän kun moottori "huusi" tai jurnutti esim. 50 ja 70 nopeuksissa. 80 päälle ei ollut mitään ongelmaa. Tässä onneksi vielä 6 pykälää.

Tänään tuli ensimmäistä kertaa ajettua vähän kylmemmällä. Minulla on alamaski peitossa. Lämmöt pysyivät tuossa 80-90 asteisena kaupunkiajossa ja öljyt 65-70 asteissa. Ajotyyli on rauhallinen.  Maantiellä öljy kipusi gps 90 vauhdissa sinne 90 asteen korville. Eli hyvin tuo tuntuu lämpenevän dieseliin verrattuna. Kulutusta tuntuu nostavan pakkasella jonkin verran, siis yli viiden meni. Myös kierroksia pitää tyhjäkäynnillä korkeammalla(n.1100), vaikka moottori lämmin ja s/s toimii.

Ps. Pakkasta oli 20 ja kylmä kova tuuli.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Insinöörimajuri

Omassa ei ole maskisuojia, eilen moottoritietä ajellessa lämmöt koko ajan 90 astetta ja öljyn lämpövaihteli 80-90 (kuten lämpimämmälläkin kelillä). Paremmin tarkenee kuin edellisillä diesel-autoilla, jossa näissä lämpötiloissa (-20) oli pakko laittaa maskisuojaa, jotta lämmöt nousi 90:een.
Skoda Octavia Combi 1.0TSI DSG MY19

Ex: Skoda Octavia Combi 1.0TSI MY17

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Insinöörimajuri - 05.01.17 - klo:10:17
Omassa ei ole maskisuojia, eilen moottoritietä ajellessa lämmöt koko ajan 90 astetta ja öljyn lämpövaihteli 80-90 (kuten lämpimämmälläkin kelillä). Paremmin tarkenee kuin edellisillä diesel-autoilla, jossa näissä lämpötiloissa (-20) oli pakko laittaa maskisuojaa, jotta lämmöt nousi 90:een.

Dieselissä on pienempi kulutus ja moottorin lämpötila jopa laskee tyhjäkäynnillä.... eli on energiatehokkaampi.  :o
Yritetään pärjätä.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Insinöörimajuri - 05.01.17 - klo:10:17
Omassa ei ole maskisuojia, eilen moottoritietä ajellessa lämmöt koko ajan 90 astetta ja öljyn lämpövaihteli 80-90 (kuten lämpimämmälläkin kelillä). Paremmin tarkenee kuin edellisillä diesel-autoilla, jossa näissä lämpötiloissa (-20) oli pakko laittaa maskisuojaa, jotta lämmöt nousi 90:een.

Mulla on tuo 2.0TDI ajossa, ja ei ole tarvittu maskinsuojia vielä kertaakaan ja kolmas talvi jo menossa. Aina on tarjennut sekä auto että kuski, eli normilämmöt. Toki autolla pitää ajaa eikä vain parkkipaikalla käyttää, jos haluaa koneen normaalilämmön saavuttaa.

Hyvä että myös tämä 1.0 TSI toimii pakkasilla ilman keulapahveja. Jotenkin olen aina pitänyt epämiellyttävänä lisätä auton keulaan jotain "lämpölevyjä", kyllä täällä etelä-Suomessa pitäisi talvi pärjätä ilman auton keulan tuunausta.
Octavia III RS TDI

Insinöörimajuri

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 05.01.17 - klo:10:32
Dieselissä on pienempi kulutus ja moottorin lämpötila jopa laskee tyhjäkäynnillä.... eli on energiatehokkaampi.  :o

Kovin suurta eroa kulutuksessa ei ole tämän bensan ja dieselin välillä, mutta ihan asiaa puhut. Ilmeisesti tässä 1.0TSI:ssä on kehittyneempi "lämmönhallinta".

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 05.01.17 - klo:10:41
Mulla on tuo 2.0TDI ajossa, ja ei ole tarvittu maskinsuojia vielä kertaakaan ja kolmas talvi jo menossa. Aina on tarjennut sekä auto että kuski, eli normilämmöt. Toki autolla pitää ajaa eikä vain parkkipaikalla käyttää, jos haluaa koneen normaalilämmön saavuttaa.

Vanha 1.9TDI ei lämmennyt näillä keleillä kuin n. 75 asteeseen, 2.0TDI:llä tarvittiin jo -30 pakkasta jotta lämpöjen kanssa oli vaikeampaa. Sisällä kyllä tarkeni, kiitos sen sähkövastuksen jota 1.9 ei ollut.
Skoda Octavia Combi 1.0TSI DSG MY19

Ex: Skoda Octavia Combi 1.0TSI MY17

puolihop

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 05.01.17 - klo:10:41
Mulla on tuo 2.0TDI ajossa, ja ei ole tarvittu maskinsuojia vielä kertaakaan ja kolmas talvi jo menossa. Aina on tarjennut sekä auto että kuski, eli normilämmöt. Toki autolla pitää ajaa eikä vain parkkipaikalla käyttää, jos haluaa koneen normaalilämmön saavuttaa.

Minulla on myös RS TDI ja ilman webastoa olisi aika kauhea ajella näillä keleillä. Ei ainakaan pääkaupunkiseudun liikenteessä lämpene millään normilämpöiseksi, jos kabiinissa haluaa pitää 18-19 astetta. Tuonkin sisälämmön saavuttamiseen menee puoli tuntia. Sama koski aiempaa 2.0 TDI autoa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 05.01.17 - klo:10:41
Mulla on tuo 2.0TDI ajossa, ja ei ole tarvittu maskinsuojia vielä kertaakaan ja kolmas talvi jo menossa. Aina on tarjennut sekä auto että kuski, eli normilämmöt. Toki autolla pitää ajaa eikä vain parkkipaikalla käyttää, jos haluaa koneen normaalilämmön saavuttaa.

Hyvä että myös tämä 1.0 TSI toimii pakkasilla ilman keulapahveja. Jotenkin olen aina pitänyt epämiellyttävänä lisätä auton keulaan jotain "lämpölevyjä", kyllä täällä etelä-Suomessa pitäisi talvi pärjätä ilman auton keulan tuunausta.
Lähes kaikillä nykyautoillä pärjää talven ilman viimasuojia, mutta suojien kanssa pärjäisit vielä paremmin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy