Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Vekkula

#1
Noh, Touran tavaratila on 7-paikkaisena 137 litrainen ja Kodiaq 270 litraa.

https://youtu.be/kWqHHeUwOyg

https://youtu.be/QSiaXoGnvGs
#2
Mulla on ollut 2 Leon farkkua 1.0 dsg lootalla eikä mitään pahaa sanottavaa.
Kulkua on ihan riittävästi muun liikenteen rytmissä ajoon eikä ohituksetkaan jääneet tekemättä tehon puutteen takia.
Työmatkat meni parhaimmillaan kolmosella alkavilla lukemilla, 4,2-4,3 oli tyypillisesti sen kummemmin yrittämättä.
Jarrullista kuomukärryä vetäessä saattoi kulutus lipsahtaa kutosella alkavaksi.
Ajotietokone valehteli 0,05 litraa joten hyvin tarkka.
#3
Saksalaista jälleenmyyjäähän tuo tarjoaa kun laittaa lokaatioksi Suomen.
#5
Lainaus käyttäjältä: psy - 25.04.22 - klo:12:50
Onko mitään tapaa saada Sport-ajomoodia ilman pakotettua rekuperaatiota? Sportilla on mukava ajaa hybridimoodissa kun kaasuvaste on hyvä ja yhteisteho on heti saatavilla. On kuitenkin rasittava käyttää sitä moodia, kun muuten on tottunut rullailemaan minimi rekuperaatiolla sähkömoodissa.

Heittääkö Sportilla vaihteiston S tilaan? Jos laittaa niin muuttuuko tilanne kun tökkää D asentoon?
Tuossa ei taida saada Individual tilassa säädettyä erikseen rekuperaatiota.
#6
Eikös Octaviassa 184 heppainen tdi ole ilman kusilaitteita?
#7
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
15.03.22 - klo:17:57
Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 15.03.22 - klo:16:50
Mitäköhän nappia tarkoitat, ei se käsijarru valo pala. Mutta mielestäni on ollut mittaristossa vihreä valo jossa on jalan ja jarrupolkimen kuva kun se on aktivoitunut. Nyt ei mitään



#8
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
15.03.22 - klo:16:09
Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 15.03.22 - klo:15:27
Onko muilla kadonnut tuo "pysäköintijaaru/Hill hold/tmv". Eli kun valoihin pysähtyy niin jarru jää pohjaan. Minulta toi ominaisuus on kadonnut...
Palaako Autohold nappulassa kuitenkin valo vai onko se ihan mykkä?
#9
Tuo on Reference malli jossa Media System Touch, ei sisällä bluetoothia.
#10
Edellisessä Leonissa mulla oli Eibach Sportline 45/40 madaltavat jouset eikä kertaakaan ollut mitään ongelmia mataluuden kanssa, hidastetöyssyt, kanttikivetyksien ylitykset jne jne ei aiheuttaneet mitään osumia. Toki ajelen muutenkin niin että kyseisissä paikoissa hidastetaan riittävästi, ei kuitenkaan mitään älyttömiä 0,5km/h kiemurteluita mitä välillä näkee matalien autojen tekevän.
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
07.02.22 - klo:15:18
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 07.02.22 - klo:09:48


Nyt kun sain työsuhdeauton ja alla Q3 hybridi (työnantaja määrää lataushybridin tai täyssähkärin) niin ymmärrys hybridin kuluista muuttunut vielä enemmän dieselin eduksi. Tämä siis isommalla akulla (sama kuin Passat FL) niin todellinen sähkö range samaa luokkaa kuin mitä pienemmän akun hehkutetaan Passatissa riittävän. Bensaa myös palaa aika helvetisti, 8-9L/100km kun akku tyhjä. Työsuhdeautoa voin ladata töissä, eli auto kotona 10A laturissa ja töissä 16A laturissa aina kun auto parkissa. Nyt reilu 7800km keskikulutus auton mittarin mukaan 5,8L/100km ja siihen sähköt päälle. Onneksi on täysi autoetu ja verottaja myönsi 1.1.2022 alkaen 145e alennuksen lataushybridin verotusarvoon sekä tähän kaupanpäälle 2â,¬/L litrahinta niin ei voi kuin nauraa hybridiautoilun järjettömyydelle.  :D

Millainen latausasema sulla on? Itsellä tässä sama tilanne tulossa ja pitäis hommata latauslaite jolla voi latailla omia vehkeitä omaan pussiin ja sitten työsuhdeautoa erikseen niin että sen sähköt laskutetaan työnantajalta.
#12
ID.3 / Vs: VW ID.3
02.02.22 - klo:12:56
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 02.02.22 - klo:12:23
Noita nollarahoituksia olen ihmetelly. Yleensä niissä on sitten joku 15-25e kuukaudessa joitakin hallinnollisia kuluja ja on ollut joku iso loppuerä sitten viimeisenä maksuna.

Samapa se millanen se loppuerä on, sama loppusumma joka tapauksessa. Ja loppuerän on aina saanut neuvoteltua juuri sellaisen kokoiseksi kuin itse haluaa tai kokonaan pois, maksaa sitten vaan isompaa kk erää.
Yhden auton ostanut niin että 0% korko ja täysin ilman käsittelykuluja eli oikeasti kuluton osamaksu, ei tosiaan mitään järkeä nostaa rahaa tuottavista sijoituksista pois kun ilmaiseksi saa velkaa.
Tälläkin hetkellä on ainakin yhdellä autoliikkeellä kampanja parin eri merkin uusista varastoautoista, 0% korko ilman käsittelykuja.
#13
Varusteluettelosta Skodan sivuilta:

"PTC-sähkölämmityskenno lämminilmakanavassa (vain jos dieselmoottori tai 1.0 TSI, ei jos
polttoainetoiminen lisälämmitin)" Vakiona kaikissa varustetasoissa.

"Lämmitettävä tuulilasi (ei jos manuaalivaihteinen 1.0 TSI)" Vakiona kaikissa varustetasoissa.
#14
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
26.01.22 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: finnman - 26.01.22 - klo:11:01
Hmm. Matriisivalot ovat tärkein varuste millä auto valitaan? No jokainen taplaa tyylillään.
Corollassa on mittausten mukaan hyvinkin hyvät valot ja omassa koslassani Led Performance valot millä näen vallan mainiosti. Itse laittaisin(jos jonkin varusteen vuoksi jokin auto jää ostamatta) kynnysvarusteeksi kohtuuhintaisen tehtaalla asennetun polttoainelämmittimen ja/tai esiin käännettävän vetokoukun. Niitä kun ei Corollaan ja Ceediin saa ollenkaan. (Corollaan törkeän hintainen webasto jälkiasenteisena maahantuojan toimesta ei houkuta tai Ceedin törkeän hintainen irroitettava vetokoukku  :)  )

Kun ajelee paljon valaisemattomilla teillä jossa on kokoajan molempiin suuntiin liikennettä niin tavalliset pitkät ovat käyttökelvottomat koska et voi niitä koskaan laittaa päälle.
Matrixit päällä kokoajan varjostaen muun liikenteen.
Edellisissä autoissa ehkä 2-3 kertaa vuodessa sai tökätä pitkät päällä muutamaksi sekunniksi ku latu oli vapaa, nyt voi painella pitkät päällä koko ajan ja pientareet on aina valaistu kunnolla, peuroja tms. elukoita kun loikkii omilla reiteillä hyvin runsaasti.
#15
Esitteen mukaan XDS ei ole TGI versiossa saatavana.
#16
Octavia IV (20-) / Vs: Matrix Led ongelma
19.01.22 - klo:15:55
Mitenkäs muuten on, toimiiko Matrixit VAG vehkeissä myös lähivaloilla varjostaen muun liikenteen vai pelkästään pitkillä?
#17
Yleinen VAG-keskustelu / Vs: Vw Taigo
17.12.21 - klo:09:50
Ei ole tullut nähtyä livenä mutta tässäkin sama homma kuin useimmissa korotetuissa malleissa, mustat oksettavan rumat ämpärimuoviset lokasuojan kaaret eikä rahallakaan saa korinvärisenä. Edellisessä autossa joutui teippauttamaan korinväriseksi kun vitutti aina autoa kohti kävellessä kattella niitä.
#18
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
25.11.21 - klo:15:11
Ja kannattaa huomioida lasivakuutuksen sisältö, joillain yhtiöillä sisältää myös umpiot ja muut lasit ja toisilla taas pelkkä tuulilasi.
#19
No älä nyt moottoriöljyä sinne jäähdytysnesteen sekaan ala tunkemaan.
#20
Lipsuu jo ohi aiheen mutta eipä nuo  vRS mallit ole koskaan mitään raketteja olleet, se on vain lähinnä varustetaso.
Esim. uuden Octavian voi ostaa myös Ambition varustetasolla 200 heppaisella nelivedolla ja se kiihtyy 0-100 nopeammin kuin mikään uusi Octavia vRS versio  ;D
#21
Polo MK6 (17-) / Vs: Polo GTI 2018
18.10.21 - klo:14:36
Mitäs eroa tuossa on edelliseen, alle 30kâ,¬ maksaneeseen versioon?
Muutama lisähumma ja matriisi ledit ainakin, mahtaako olla muuta?
#22
Projektit / Vs: Kesäjetta -86
14.10.21 - klo:19:22
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 14.10.21 - klo:11:19
Yksi hyvä puoli museoautoissa on se, että ne tarvitsee katsastaa vain joka neljäs vuosi. Ja tietääkseni museoautoon ei saa pidempää kuin se 30 päivän vakuutus. Noita päiviä ei tosin laske muut kuin v-mäinen naapuri jos se tietää, että kyseessä on museoauto ;D

Itsellä ei ole kuin museomopo ja tänä vuonna käyttöpäiviä tasan nolla, kuten kilometrejäkin. Kysykää vaikka mökkinaapureilta 8)
Museoajoneuvoon saa myös ihan tavallisen liikennevakuutuksen jolla voi ajella ilman rajoituksia. Museoajoneuvo on myös vapautettu ajoneuvoverosta.
#23
Paina 0.0 nappulaa ja pidä pohjassa niin hetken kuluttua näytöllä vaihtuu haluttu data tuossa kohdassa.

#24
Itse jättäisin kyllä tuonkin version kauppaan.
1.0tsi on ihan ok moottori normaaliin muun liikenteen seassa suhaamiseen ja jos kiukkuisempaa menoa haluaa niin sitten 1.8/2.0 GTI.
#25
Lainaus käyttäjältä: autoilija14 - 27.09.21 - klo:10:13
Just luin ruotsalaislehdestä jossa Seat Leonin lämmönsäätöpaneeli oli testijakson aikana jähmettynyt kolme kertaa niin että lämpötilaa ei päässyt säätämään ja piti villapaitaa pukea päälle ...
Onko se sitten alkanut itsekseen säätämään lämpötilaa alaspäin vai?
Mä laitan ite uuden auton luovutuksessa aina automaatti-ilmastoinnin pyynniksi 21-22(riippuu autosta miten ilmastointi pelittää) ja seuraava omistaja voi sitten säätää haluamansa lämpötilan uudestaan jos tarve vaatii, ei ole ollut mitään tarvetta veivata lämpötilaa ylös alas.
#26
Mutta mikä ne jarruPALAT sieltä on kuluttanut pois jos/kun takajarruja ei juurikaan käytetä?
#27
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
23.09.21 - klo:08:34
Eipä se nollakelillä vaadi kuin 5-10 minuuttia auton lämmitystä ja jos olit n.20min ennen ajastettua lähtöaikaa jo autolla niin tuskin oli vielä aloittanut edes lämmitystä.
#28
Ei ole Skodaa mutta yleisesti matriisivaloista on kokemusta.
Nykyisessä Mercedeksessä aivan ehdoton varuste, toimii todella nätisti ja aina on maksimaalinen määrä valoa.
Mulla tulee tyämatkalla paljon valaisemattomia tieosuuksia ja liikennettä on kokoajan molempiin suuntiin sen verran että aikaisemmalla autolla ei koskaan saanut pitkiä laitettua päälle, nyt voi ajella pitkät päällä kokoajan kun valot ei häikäise ketään.
Ja jos mäen takaa tulee joku vastaan niin ainakin mersu varjostaa valokeilan juuri siltä kohdalta josta vastaantulevan valot alkavat näkymään, ennen kuin itse auto on tullut nyppylän takaa.
Kertaakaan ei ole vilkuteltu valoja.
Itse koen niin hyväksi varusteeksi että nyt kun pitäisi kohta autoa vaihtaa niin esim. uusi Leon on poissuljettu vaihtoehto sen takia että siihen ei kyseisiä valoja saa.
#29
Miksi Tiguan vaihtui Octaviaan noin tuoreeltaan?
#30
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.09.21 - klo:12:55
Ei ole Passat GTE mutta mä olen käyttänyt polttoainekäyttöistä lämppäriä käytännössä aina ennen liikkeellelähtöä kun on alle 5 astetta lämmintä, myös silloin kun käyn vajaan 2km päässä kaupassa. Ja weba laulaa myös sen kaupassakäynnin ajan parkissa talvikeleillä. Tuosta tulee muutama minuutti ajoa edestakaisin ja lämppäri ehkä 20min yhteensä käynnissä.
Näitä pätkäajoja tulee 1-2 päivässä.
Pisimmillään ajan 40km matkaa jos joutuu töissä käymään tai mökille menee, kerran pari kuukaudessa ehkä.
Ei oo akkuja tarttenu vaihdella enkä ole erikseen ladannut sen 1-2 vuoden aikana mitä autoja tulee pidettyä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy