Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - M0gstis

#1
Golf VI (08–13) / Vs: Golf VI Chat
07.04.16 - klo:20:26
Tarkoituksena olis vaihtaa nykyinen -08 Passatti, 2010-2011 vuosimallin 2.0 tdi (dsg?) farmari Golffiin.
Mitkä on ne paikat, viat, ominaisuudet, eli tyyppiviat, joita kannattaa koeajossa tarkkailla ja myyjältä kysellä?
#2
Omani onnistui heittämään Parking Brake Faultin muutama päivä takaperin. Marmorilta uusi katkaisia ja pajalla vikakoodien nollaus, ei apuja. Käsijarru toimii oikein, lukitsee/vapauttaa joka kerta nappia painaessa, merkkivalo ei syty vaan häiriövalo ja ajotetokoneeseen teksti.

Napin vaihdon jälkeen ainoa löytynyt vikakoodi oli 02845 (vag-comia ei käytettävissä)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02845

Eli boksi paskana vai?
#3
Eilen oli sen verra aikaa ja virtaa että jaksoin ruuvata kesäpyörät omaankin autoon. Emännän ja äidin autoon tuli vaihdettua jo aikasemmin. Yllättävän pieni ero oli ajettavuudessa kitka- ja kesärenkaiden välillä. Aikasemmin tottunut että nastarenkaiden ja kesäpyörien välillä on huomattava ero ajettavuudessa. Suurin ero oli tällä kertaa jonkin verran voimistunut rengasmelu.
#4
Tuolla lisää juttua tuosta Liqui Molyn puhdistusaineesta. Tuota voi itekkin joskus kokeilla, jos uskaltaa  :P
#5
Nyt viikonloppuna oli tarkotus pariin autoon vaihtaa kesäkumit mutta näyttää vielä räntää ja yöpakkasia lupailevan tänne keski-suomeen joten ei riitä pokka vaihtaa.
#6
Lainaus käyttäjältä: tmv - 12.04.12 - klo:19:36
Oliko MOgstisllä se vika tuossa tiivisteessä ?  Omassa -06 2.0 TDI:ssä sama oire , normaali kiihdytyksessä usein nykäisee kerran tai kaksi 2000 kierroksen kohdalla. Tosi hiljaa tai kovaa kiihdytettäessä vikaa ei huomaa.  Vikakoodeja ei ilmoittanut.

Kyllä toi tiivisteen vaihto auttoi ja nykiminen loppui. Kannattaa kokeilla, ei ainakaan maksa paljoa.
#7
Kauniin kelin kunniaksi tuli aamupäivästä pyörähdettyä mökillä makkaran paistossa. Aika helmi kun hanki kestää kävellä missä vaan. Eilenkin tuli tunnin verran käppäiltyä jäällä kauniissa auringonpaisteessa. Nythän sitä joutaakin sitten istumaan sisällä loppupäivän  ;)
#8
Tää on kyllä ihan päivästä kiinni. Suurimman osan ajasta pärjäis kyllä varsin mainiosti joillain 3-ovisella riisikupillakin, mutta välillä tuota tavaraa joutuu siirtelemään vähän reilumminkin jolloin farkku on just passeli. Ja välillä on enemmänkin porukaa kyydissä, jopa 5 aikuista, niin kyllä sitä lippalakkicorollassa alkais olla ahdasta. Farkuilla on tullut tähän asti ajeltua ja erittäin suuri vaara piilee että seuraavakin ajoneuvo on farmari, kun ei niiden käyttökustannuksetkaan taida kovin paljoa sedaneita kalliimmat olla.
#9
On kyllä hienoin V60 minkä oon tavannut ja hyvillä varusteilla :P Ainut miinus tulee sisustan väristä, ei sovi meikäläisen silmään, mutta erottuupahan tummista kangasjakkaroista.
#10
Passat B7 (11-14) / Vs: Passat Alltrack
02.04.12 - klo:23:45
Kävin tuolla VW:n nettisivuilla, rakenna oma Passat Variant- osiossa ruksailemassa ja huomasin että tän Alltrackin kohdalla näyttää lukevan "Vain tilauskannassa olevat autot, ei enää uusia tehdastilauksia."  ???
#11
Eipä täälläkään ole toi dpf valo palanut kertaakaan. Pariin otteeseen autosta poistuessa huomannut outoa käryä, vähän saman tyylinen mille jarrut haisee, mutta ilmeiseti tulee dpffän poltosta.

Ilmottaako auto kun dpf on tukossa ja vaihdon tarpeessa vai pitää tutkituttaa huollossa? Jossain oli juttua että pitäis vaihdattaa noin 200tkm välein, itellä alkaa kysein kilometri määrä lähenemään...
#12
Eipä tuo merkki asiaan vaikuta, taitaa olla enempi päivästä kiinni...
#13
Eipä täällä keskisessä suomessa ole käynyt vielä mielessäkään luopua talvirenkaista. Päivisin noi päätiet alkaa olla hyvässä kunnossa mutta pienemmät tiet on aika hyvin vielä loskassa ja jäässä, ja viikonloppuna tulee lisää pakkasen kera. Ja pääsiäisen jälkeen on vielä lapin reissu tulossa, että katotaan sen jälkeen mille näyttää.
#14
Kyllähän se niin on että jos pimeällä jotuu paljon ajamaan ja haluaa kunnolla nähdä niin ei muutakun lisää lamppuja keulalle. Rumentaahan ne toki auton ulkonäköä mutta enempi niistä kuitenkin hyötyä on.
#15
Meikäläisellä on takaoven saranassa olevat rullat ruostunut jumiin, pitää kohtuu ärsyttävää narinaa. Yrittivät huollossakin saada niitä pyörimään, mutta turhaan.
#16
En tiiä voiko sitä ihan avaimenperäksi kutsua mutta autonavaimen yhteydessä on litteä kahdella ledillä varustettu led-lamppu.
#17
Edellisessä hävis myös nestettä kovilla pakkasilla. Alavesiletku vuoti liittimestä, maahan ei jäänyt minkäänlaista jälkeä vaikka nestettä hävisi useampia desejä, Kuulemma normaali ominaisuus letkulämmittimissä kovilla pakkasilla.
#18
Muut merkit / Vs: MB C 63 AMG farmari
19.02.12 - klo:22:23
Nyt löyty kyllä varsin pätevä laite, niin ulkoisesti kuin sisäisestikkin  :P
#19
Voiko liittyä jollain tavalla egr:ään? Tuli laitettua kuristava tiiviste egr:ään ja mielestäni noi äänet hiljeni sen jälkeen...
#20
Kesäisin tulee kurviltua 225/45/17 kumeilla. Ei noista mitään pahaa sanottavaa ole, tietysti mitä matalmpi profiili niin sen kovemmalta ne tuntuu muttei noi liian kovat tai uraherkät ole. En huomannut kovinkaan suurta eroa edellisiin 205/55/16 renkaisiin
#21
Taitaa RS4 olla aika monen pojan hankintalistalla, ja omalla nimenomaan farkkuna. Mutta tossa noi listat pistää kyllä aika voimakkaasti silmään, vois olla ennemmin vaikka tylsän mustat. Tästä syystä jätän auton hankkimatta.
#22
Noiden kovien pakkasten aikaan eräänä kauniina aamuna päätti passatin puhallin lakata toimimasta. Autossa viisi henkeä sisällä ja ikkunat alkoi jäätymään sisältä päin. Laitoin puhallinta isommalleen vaan eipä puhallin enää pyörinyt. Seuraavana päivänä vähän lauhempaa ja puhallin alkoi toimia moitteettomasti. Alkuun laitoin vian tietysti pakkasen piikkiin kun sieltä oli aikaisemmin kuulut alkumatkasta vikinää. Mutta jälkeenpäin tuli mieleen että saattoikohan johtua myös akun alhaisesta jännitteestä? Kovaa pakkasta ollut useamman päivän ja eeperia käytetty reilusti, kuten sinäkin aamuna.
#23
Tuolla alkupäässä oli juttua että dpf pitää vaihtaa tai tarkastaa 200tkm välein. Ihan mielenkiinnosta, miten tommonen tarkastetaan, rälläköidään auki, todetaan että onkin vielä hyvässä kunnossa ja hitsataan kiinni?
Ja mistä tietää milloin vaihtoa vailla, sitten kun vikavalo syttyy?
#24
Kävin vajaan 600km lenkin heittämässä ja ajotietokone näytti kulutukseksi 5.3litraa. Kovilla pakkasilla pätkäajossa otti koville päästä alle 7litran. Noihin saa lisätä vajaa puolilitraa niin pääse lähemmäksi todellista arvoa. Ja aina ennen lähtöä tulee huudatettua eeperiä puolen tunnin verran.
#25
Edellisessä oli ledit rekisterivaloina eikä niistä katsastuksessa mitään mainittu, vaikka laittomathan ne taitaa olla. Ton kirkkausongelman ratkaisin kääntämällä valon osoittamaan ylöspäin.
#26
Monesta suusta kuullut varoittelua ettei autoa kannata säilyttää lämpöisessä tallissa koska ruostuu helpommin. En ole ikinä jaksanut uskoa moista. Tietysti jos tallista tehdään sademetsä jossa on 27 astetta lämmintä ja kosteusprosentti lähentelee 110 niin varmasti ruostuu helpommin kuin ulkosalla. Mutta jos lämpötila pidetään jossain reilussa 10asteessa ja ilmanvaihto pelaa niin ei taida ongelmia tulla.

Lämmityskulut on varmaan joillekkin yks syy olla käyttämättä lämmintä tallia. Kovilla pakkasilla kun neljäänkin kertaan avaa isot ovet ja ajaa kylmän ja lumisen auton talliin niin kyllä siinä patterit hetken huutaa...
#27
Jokunen aika takaperin emäntä valitteli ettei apukuskin penkki lämmitä kuin toista pakaraa, en uskonut kun ajattelin että joko se lämmittää kokonaan tai sittei ei ollenkaan. Mutta saattoi se näköjään olla (kerrankin) oikeassa.

Millanen homma toi penkin verhouksen purkaminen on, kannattaako ruveta?
#28
Huomenna pitäis autovakuutus vaihtaa Lähivakuutukselta Turvaan. Säästöä tulee noin 300â,¬ vuodessa. Taitaa toi Turva olla ihan pätevä paikka vakuutuksille, vai onko jollain negatiivista sanottavaa?
#29
Jep, katto myös mustaks, muuten vähän oudon näkönen. Mutta muuten varsin näppärä laite, etenkin toi r-desing on iso +
#30
Omani alamaskin peitin sisäpuolelta retkipatjan suikaleella jonka vedin muutamalla nippusiteellä kiinni. Tosin nyt suoja on alkanut antaa nippusiteiden kohdalta periksi, pitäis lähiaikoina patentoida joku muu systeemi sinne.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy