Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - pokkus

#1
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.11.13 - klo:08:41
Taitaa olla vielä niin, että tuo jenkkimallin satelliittiradio on Suomessa toimimaton laite eri taajuuksien vuoksi ?

Ei kai satelliittiradio toimi taajuuksilla samalla tapaa kuin normi FM-radio? Fordeissa on ainakin valittavissa ainoastaan kanavat ja luulisi, että jos yhteys tarvittaviin satelliitteihin löytyy Suomessa niin sen pitäisi toimia normaalisti. Onko Suomessa edes mitään satelliittiradiokanavia? Jenkeissähän noista kanavista pitää maksaa noin 35 dollaria vuodessa niin saa reilu 100 kanavaa kuunneltavaksi ilman mainoksia.
#2
BMW / BMW X5 (F15)
11.11.13 - klo:02:08
Laitetaas tälle uudelle X5:llekin oma ketju pystyyn. Täällä voi yleisesti puhua mallista ja kommentoida ajokokemuksista.

Itse kävin tänään isänpäivän kunniaksi kiertelemässä paikallisen BMW-liikkeen valikoimaa läpi. Tarkoituksena oli katsastaa tämä uusi X5 ja verrata sitä tähän nykyiseen X3:seen. Paikalla oli myös uusi 435i M-sporttina, joka oli muuten aivan pirun hieno...

Heti liikkeen pihassa seisoi uusi mustanvärinen X5 M-sporttina. Oli oikein hieno kokonaisuus tuolla paketilla, mutta värin ottaisin ehkä jonkun muun, koska korisarjan hienoudet minusta hiukan hukkuu tuohon mustaan väriin. Liikkeen sisälle päästyä vastassa oli tummanruskea X5 vaaleilla nahoilla, joka oli todella mykistävä näky. Tuo ruskea ulkoväri oli todella hieno ja valkea sisustus korosti kokonaisuutta. Hetken aikaa rupattelin myyjän kanssa ja sitten lähdetiin koeajelulle. Tämän kertaiseksi koeajoautoksi tuli valkoinen X5 35i sDrive eli pelkkä takapotkuversio autosta. Sisusta oli tumman ruskeaa nahkaa, joka oli kanssa mielettömän hieno.

Ulkoisesti minusta auto on todella onnistunut ja tykkäsin ulkonäöstä paljon. Sisällä on kanssa laadukas tunnelma ja kabiini on kokonaisuudessaan erittäin hieno. Minusta ero edelliseen korimalliin on selkeä tämän uuden mallin eduksi. Ulkoapäin uusi keula on agressivinen ja todella näyttävä livenä. Tilat ovat varmaan samaa luokkaa kuin edellisessä mallissa. Etupenkillä sai nopeasti hyvän ajoasennon, mutta Bemarin penkit ovat selkeästi "kovemmat" kuin Fordilla. Peruspenkit on aika littanat, joilla varmasti pärjää ajaa mukavasti pidempää matkaa, mutta itse ruksisin sporttijakkaraa tilalle. Takapenkillä tiloissa hävitään pituussuunnassa selkeästi Edgelle, mutta leveyttä taitaa olla enemmän. X5:n kontti on isompi etenkin syvyyssuunnassa, joka on hyvä juttu.

Ajossa auto muistuttaa hyvin paljon edellistä korimallia. Voimansiirto tässä yksilössä oli aivan mahtava ja etenkin vaihteisto toimi paremmin kuin aiemmin ajamani käytetyn X5:n kanssa. Moottori ja vaihteisto toimi kuin unelma yhteen ja takapotkuna auto oli todella nautinnollinen ajaa. Tänne vakituiseksi autoksi valitsisin varmaan pelkän takavedon mutta Suomeen tuotaessa pitäisi ehdottomasti löytyä neliveto. Kiihtyvyys tuolla moottorilla on todella kiitettävällä tasolla ja moottori liikuttaa tätä "tonnikeijua" vaivattomasti. Täällä moottoriksi valitsisin tuon 3-litraisen bensaturbon. Suomeen tuotaessa pitäisi varmaan ottaa diesel.

Isosta koosta huolimatta auto ei juurikaan huojunut tai heijannut käännöksissä tai jarrutuksissa. Auto näyttää isolta ulkopäin, mutta ajossa se on yhtä helppo käsitellä kuin mikä tahansa muukin auto ja tuntuu ratin takana kokoaan pienemmältä. Ajettavuus on isoksi SUV:ksi sporttinen. Auto oli sisältä hiljainen lukuunottamatta run-flat renkaista johtuvaa jatkuvaa jurnutusta. En ymmärrä miksi tämmöinen luksusauto pilataan jurnuttavilla renkailla, vaikka se olisi millainen turvallisuustekijä.

Auton selkeästi suurin heikkous on uusi elektroninen ohjaustehostin. Ohjaus on aivan liian kevyt ja täysin tunnoton kaupunkipyörityksessä. Edes sport-asento ei jämäköittänyt ohjausta tarpeeksi. Kovemmissa nopeuksissa (>45mph) ohjaus jämäköityy selkeästi ja tunto palaa ohjauspyörään. Näissä nopeuksissa ohjauksessa ei ole mitään vikaa ja se toimii hyvin. Edgen elektroninen tehostus on kuitenkin paljon onnistuneempi kokonaisuus. Pahiten X5:n uuden ohjauksen puutteet kävi ilmi, kun ajoin reipasta vauhtia suoraan (~40mph) ja yhtäkkiä piti kääntyä 90 astetta oikealle. Käännöksen aluksi tuntuma oli hyvä, mutta kun vauhti hidastui tarpeeksi, niin ohjaus keveni kesken käännöksen ja tuntuma hävisi siinä samalla. Auto kyllä kääntyi sinne minne pitikin, mutta ratin tuntuman perusteella ei olisi voinut sanoa onko renkaat suorassa vai kääntyneet.

Kaiken kaikkiaan paketti oli todella houkutteleva ja haluttava. Onhan tuossa autoa isolla A:lla, mutta on sillä kyllä hintaakin. Hintalappu kohoaa jopa täällä puolen palloa nopeasti suuriin lukemiin. Omalla kohdalla tämä olisikin suurin kysymysmerkki, koska jos laittaisin Edgen vaihdossa, niin tarvittava käsirahan suuruus on edelleenkin sitä luokkaa, että voisin sillä ostaa vaikka toisen Edgen pihaan uutena ja jäisi vielä jotain taskuspohjallekin :) Toki eihän näitä autoja voi suoraan rahallisesti verratakaan keskenään, mutta kyllä BMW:n kohdalla paljon extraa maksetaan siitä premiumista.

Harmi, että kuvaa ei tullut otettua yhdestäkään autosta, kun sen verran oli kiirettä tänään. Varmaan tulee käytyä tekemässä toinen koeajokierros vielä tässä myöhempänä...
#3
Chevrolet / Corvette C7
29.10.13 - klo:19:17
Aika hätäiseen lähtee uusi C7 pelkän softan avulla  8)

Quickest All Motor C7 Corvette - 11.47 @ 121.9mph - LMR Tune Only
#4
Chevrolet / Camaro Z/28
16.10.13 - klo:04:23
Uusi Camaro Z/28 kellotti sitten loppujen lopuksi aika todella kovan ajan Nurrella:

"The track-biased, limited-edition Camaro Z/28 lapped the Nordschleife in 7 minutes and 37 seconds. According to Chevy, that makes the Z/28 quicker around the ’Ring than the latest Porsche 911, in addition to outrunning the heavier, but more powerful ZL1"the Camaro that almost became the Z/28."

"Making no excuses for what Chevrolet describes as “damp pavement and  pouring rain” when the hot lap was recorded, extrapolations from the  brand’s engineering team estimate that the Z/28 could be “as much as six  seconds faster on a dry track.”"


2014 Camaro Z/28 Laps the Ring Pretty Damn Quickly - Car and Driver

Nurburgring Lap Times: 2014 Camaro Z28 Tops Published Times | Chevrolet

Kelasi muuten ~160mph mittariin tuossa pääsuoralla... :)
#5
Tämmöiseen mielenkiintoiseen uutiseen törmäsin eli VW aikoo ostaa miljoona kappaletta 8-vaihteista automaattilaatikkoa Aisinilta. Ilmeisesti syynä saattaa olla kalliit korjausongelmat DSG:n kanssa. Voisiko tämä jopa enteillä DSG:n poistumista kokonaan mallistosta?

http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin

Alkuperäinen artikkeli on valitettavasti vain toisella kotimaisella kielellä, mutta alta löytyy MS- ja Google-käännetty versio englanniksi:

http://www.microsofttranslator.com/bv.aspx?from=&to=en&a=http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin
http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.automotorsport.se%2Fartiklar%2Fnyheter%2F20130912%2Fvws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin

Korjattu Aisi --> Aisin. - Quality -
#6
Tämmöinen näköjään kehitteillä:

http://wot.motortrend.com/volkswagen-developing-10-speed-dual-clutch-transmission-360307.html#axzz2Rqz0VtQw

Eiköhän tuo ala kohta variaattoria jo muistuttamaan... ::) Jostain luin joku aika sitten, että ZF:n edustaja oli sanonut, että 8-vaihdetta enempää en kannata autoihin laittaa, koska hyötyä ei enää sen jälkeen saa.
#7
Tuossa nyt kun on ollut keskustelua polttoaineenkulutuksesta, niin itsellä tuli mieleen, että kuinka tarkkaan porukka muuten laskee autoilun kokonaiskustannuksia. Ajatuksena on siis ottaa huomioon mahdollisimman tarkasti kaikki, mitkä muodostavat kuluja autoilussa. Pilkunviilaamiseen ei ole kuitenkaan tarkoitus mennä :)

Omassa tapauksessa tähän mennessä mennyt suurin piirtein näin. Arvonalenema arvioitu KBB:n avulla tähän päivään mennessä.

Mustang (21kk):
Pääoma: 380$/kk (~+-0 jos tuo Suomeen)
Vakuutus: 81$/kk
Verot: 5$/kk
Huollot: 5$/kk
Bensat: 98$/kk
Tietullit 3$/kk
Renkaat: 0$/kk
Pesut: 5$/kk
Lisävarustelu/tuunaus: 95$/kk
Yhteensä: 672$/kk (tai 292$/kk Suomeen tuotuna)

Edge (9kk):
Pääoma: 310$/kk (~+-0 jos tuo Suomeen)
Vakuutus: 81$/kk
Verot: 6$/kk
Huollot: 5$/kk
Bensat: 70$/kk
Tietullit 3$/kk
Renkaat: 0$/kk
Pesut: 3$/kk
Lisävarustelu/tuunaus: 30$/kk
Yhteensä: 508$/kk (tai 198$/kk Suomeen tuotuna)

Kyllähän sitä aika paljon tulee laitettua rahaa kiinni autoon per kuukausi. Selkeästi huomaa, että arvonalenema muodostaa suurimman osan kustannuksista ja omalla kohdalla isoin säästö syntyisi kun malttaisi pitää autot ja tuoda ne Suomeen asti. Vakuutukset ja bensat on toiseksi kalleimpia ja Mustangin tapauksessa huomaa, että aika suuria summia on laitettu myös jälkikäteen tapahtuvaan lisävarusteluun. Luultavasti kulut on todellisuudessa jopa hiukan suurempia, koska ihan kaikkea ei kuitenkaan muista ottaa laskelmissa huomioon.
#8
Alla erinomainen malliesimerkki hyvästä myynti-ilmoitukesta, jolla varmasti parannat mahdollisuuksia onnistuneelle kaupalle. Erityiskiitokset Marko_K:lle!
----------

Myydään upea ja näyttävä AMG Sport varusteltu E-sarjalainen. Ensirekisteröity Suomeen [päivämäärä], ollut puhtaassa matka-ajossa koko 11 kuukautta.

[Nettiauto-linkki]

Poikkeuksellisesti varusteltu yksilö

Tästä yksilöstä et löydä Avantgarden hiostavia keinonahkapenkkejä, vaan auto on tilattu tehtaalta Elegance-varustelulla ja laadukkaalla täyskangasverhoilulla. Sisustuksen viimeistelee lämmin avohuokoinen saarni. Mukavan matkanteon takaavat kymmenellä eri säädöllä varustetut istuimet ja harman/kardon äänentoistojärjestelmä luo äänimaailman, jollaista en ole eläissäni kokenut tehdasasenteisten audiopakettin kohdalla. ,,äni on puhdas, avara ja värittymätön.

Ajamisen iloa

Tässä autossa yhdistyy samassa autossa mukava matka-auto, jolla ajaa väsymättä 1000 kilometriä, ja nautittava leikkikalu, jolla pikkutiet ovat juhlaa. Vaikka auto on iso, Direct Control -alusta ja -ohjaus saavat auton tottelemaan nöyrästi kuljettajaansa ja leveät 265/35R18 renkaat välittävät jokaisen 500 newtonmetristä valittamatta tiehen. Matka-ajossa matala melutaso ja viimeistelty ergonomia tekevät ajosta rentouttavaa ja miellyttävää.

Visuaalista näyttävyyttä

AMG Sport -varusteltu auto on kirkaslakattuna valkoisena jumalaisen kaunis ja näyttävä. Autoa on hoidettu hyvin, naapurini mukaan sairaalloisen tarkasti. Pesty säännöllisesti käsin, maalipinta käsitelty sekä uutena että keväällä 2012 Silver One -kestopinnoitteella ammattilaisen toimesta. Eläimiä autoon ei ole päästetty koskaan, turvaistuinten alla on käytetty istuinsuojaa. Verhoilu on käsitelty tekstiilisuoja-aineella.

Kaikki kohdallaan

Auto on hoidettu huolto-ohjelman mukaisesti merkkihuollossa. Mittarissa on nyt 49810 kilometriä ja auto pyytää seuraavaa laajempaa B-huoltoa 51300 kilometrin kohdalle. Huolto suoritetaan 7.5.2012 ja sisältyy kauppahintaan. Tehdastakuu on voimassa 1.6.2013 asti, Mobilo-liikkumisturva on voimassa. Moottori lämmitetty talvella aina ennen ajoa kaukosäätöisellä Webastolla.

Taloudellisuutta ja ekologisuutta

Suuresta koostaan ja tehokkaasta moottoristaan huolimatta auto kuluttaa vähän. Muista Nettiauton 250 CDI -yksilöistä poiketen tämä auto on varustettu modernilla 7-vaihteisella 7G-Tronic Plus -automaattilla antiikkisen 5-vaihteisen sijasta. Sen lisäksi, että uusi vaihteisto on dramaattisesti nopeampi ja mukavampi ajossa, se laskee merkittävästi auton kulutusta ja päästöjä. Matka-ajossa tällä autolla on mahdollista ajaa 1600 kilometriä yhdellä tankillisella.

Järkevään hintaan

Kokonaisuudessaan kyseessä on täydellisyyttä hipova, hyvin varusteltu E 250 CDI. Uutena vastaava auto maksaa businesshinnaston nettohinnalla noin 73000 euroa. Liikkeestä et tällaista löydä, samaan hintaan voit toki käydä hakemassa perusvarustellun mallin, jos sellaisen haluat. Tämä ei ole sellainen. Halutessasi voit ostaa tämän yksilön myös rahoituksella, edullisella korolla ja noin 10% käsirahalla.

Alla vielä yksityskohtaiset varustetiedot. Tervetuloa koeajolle!

---

Tilattu 11.4.2011, valmistunut 13.5.2011, rekisteröity [päivämäärä].

Väri: Kalsiitinvalkoinen [650]
Sisustus: Kangasverhous Toulon, musta [480]
Moottori: 250 (2.1) CDI 150 kW kahdella ahtimella ja hiukkassuodattimella [OM652]
Vaihteisto: 7-vaihteinen 7G-Tronic Plus -automaatti [427]]

Tehtaalta tilatut varusteet:

- Varustepaketti Elegance [955]:
   - Automaattisesti himmentyvä sisätaustapeili
   - Häikäisysuojien peilit valaistut
   - Kangasverhoilu Toulon
   - Kromilistat kyljissä ja sivuikkunoiden alareunassa
   - Tunnelmavalaistus, säädettävä valaistus jalkatilassa sekä kojelaudan ja ovien verhoilussa

- Elegancen vakiopähkinäpuulistojen tilalle:
   - Somiste-elementit ruskeaa avohuokoista saarnia [H09]

- Varustepaketti AMG Sport [950]:
   - 18-tuumaiset AMG-kevytmetallivanteet, väri sterlinghopea, edessä 8,5Jx18, rengaskoko 245/40R18, takana 9Jx18, rengaskoko 265/35R18 [786]
   - AMG-ohjauspyörä, 3-puolainen [277]
   - AMG-styling, urheilulliset etu-, sivu- ja takahelmat [772]
   - Vaihde- ja valitsinvivuissa kromikoristeet
   - Direct Select -vaihdevivut ohjauspyörässä ja manuaalinen vaihtamisohjelma automaattivaihteiston yhteydessä [428]
   - Direct Control -ohjaus, sisältää ajonopeuden mukaan säätyvän ohjaustehostuksen [213]
   - Rei'itetyt etujarrulevyt, jarrusatuloissa Mercedes-Benz-teksti
   - Urheilullinen, madallettu Direct Control -alusta [677]
   - Urheilulliset polkimet harjattua jaloterästä, kuminoppapinta
   - Kromattu soikea AMG-pakoputkenpää
   - Musta sisäkatto
   - Velourimatoissa AMG-teksti

- AMG Sport -paketin urheiluistuinten tilalle:
   - Monisäätöiset etuistuimet [409]
      - Istuimen etäisyyssäätö mekaanisesti
      - Selkänojan kaltevuussäätö portaattomasti sähköllä
      - Istuinosan etureunan korkeussäätö portaattomasti sähköllä
      - Istuinosan takareunan korkeussäätö portaattomasti sähköllä
      - Istuinosan pituussäätö portaattomasti paineilmalla
      - Alaselän tuen säätö portaattomasti paineilmalla
      - Ristiselän tuen säätö portaattomasti paineilmalla
      - Selkänojan sivutukien säätö portaattomasti paineilmalla
      - Niskatuen korkeussäätö mekaanisesti
      - Niskatuen syvyyssäätö mekaanisesti
      - Aktiiviset Neck Pro -niskatuet

- Varustepaketti valopaketti [P35]:
   - Adaptiivinen kaukovaloavustin [608]
   - Kääntymisvalotoiminto [619]
   - Intelligent Light System, adaptiiviset kaksoisksenonvalot [622]

- Lisälämmitin kaukokäytöllä [228]
- Suurempi polttoainesäiliö (80 l) [915]
- Parktronic-pysäköintiavustin [230]
- Lastenistuimen automaattinen tunnistus etumatkustajan istuimella [U18]

- Audio:
   - Radio Audio 20 CD, MP3-toisto, sisältää 6 levyn CD-vaihtajan, 8 kaiutinta ja lasiantennin [510]
   - Media Interface (UCI) [518]
   - Sound System surround harman/kardon Logic7, 580 W, 14 kaiutinta [810]

- Ei tyyppimerkintää takaluukussa [260]

Jälkikäteen asennetut varusteet:

- Ikkunatummennukset B-pilarista taaksepäin 20% kalvolla
- Blue Efficiency -merkit poistettu

- Concertina taitettava puskurin kuormaussuoja [A212 680 0246]
- Käännettävä tavaratilan suojamatto [A212 680 00]

- Auton maalipinta käsitelty AutoSmart Silver One -kestopinnoitteella kesällä 2011 ja keväällä 2012 sekä verhoilu tekstiilisuoja-aineella

Renkaat ja vanteet:

- Kesärenkaat Bridgestone Potenza RE050A 245/40R18 & 265/35R18 97Y, 6-kaksoispuolaiset AMG-kevytmetallivanteet 8,5J x 18 ET48 / 9J x 18 ET54 [786]
- Talvirenkaat Continental ContiIceContact 245/45R17, 5-kaksoispuolaiset kevytmetallivanteet 8J x 17 ET48 [R11]

---

E-sarjan farmarin vakiovarusteet

Turvallisuus ja ajonhallinta

- Adaptiiviset jarrut, sis. mm. hätäjarrutusavustimen, Hold-toiminnon ja mäkilähtöavustimen
- Ajovaloautomatiikka
- Ajovalojen pesimet
- Attention Assist -vireystilan avustin
- Automaattisesti poiskytkeytyvä takalasinlämmitin
- Dieselhiukkassuodatin dieselmalleissa
- Edessä aktiiviset Neck-Pro-pääntuet
- Turvavöiden kiristimet ja turvavyövoiman rajoittimet edessä sekä takana reunapaikoilla, takana keskellä kolmipisteturvavyö
- Ensiapulaukku tavaratilassa
- ESP ajovakauden hallintajärjestelmä (sis. ASR)
- Isofix-lastenistuinkiinnikkeet takaistuimella
- Lämmitettävä lasinpesujärjestelmä
- Mukautuvat jarruvalot
- Etumatkustajan istuimen käytön tunnistus turvatyynyn laukaisulle
- Poistumisvalot ovissa (4kpl)
- Polttonesteen esilämmitys (dieselmoottorit)
- Pre-Safe® (ennakoiva turvallisuusjärjestelmä)
- Radio-ohjattu keskuslukitus, elektroninen virta-avain
- Rengaspainevaroitin
- Sadetunnistin
- Taka-akseliston ilmajousitus, tasonsäätö
- Takana alaslaskettavat pääntuet
- Turvatyynyt: kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt (kaksivaiheinen täyttyminen), sivuturvatyynyt ja lantioturvatyynyt edessä sekä ikkunaturvatyynyt, kuljettajan polviturvatyyny
- Ulkopeilien sähkösäätö
- Ulkopeilien lämmitys; automaattinen sekä yhdessä takalasin lämmityksen kanssa
- Upfront-tunnistimet tunnistavat törmäysvoimakkuuden ja ohjaavat turvatyynyjen toimintaa
- Vakionopeussäädin ja säädettävä nopeusrajoitin
- Ympäriajotunnistin turvavöiden kiristimien ohjaamiseen

Sisätilan varusteet

- Ajotietokone ja monitoiminäyttö mittaristossa
- AUX-IN-liitäntä keskikyynärnojassa audiolle
- Bluetooth, langaton yhteys
- Easy-Pack takaluukku
- Easy-Pack taittuva tavaratilan lattia
- Easy-Pack tavaratilan peite
- Easy-Pack quickfold käännettävät takaselkänojat
- Etuistuinlämmitys, automaattisesti poiskytkeytyvä, 3 tehoa
- Etuistuinten osittainen sähkösäätö (istuimen korkeus ja selkänojan kaltevuus)
- Hehkulamppujen vikailmaisin
- Huoltonäyttö
- Ilmastointiautomatiikka
- Kyynärnoja edessä, säilytyslokerollinen
- Kyynärnoja takana, mukipidikkeet
- Lehtitaskut etuistuinten selkänojissa
- Lukuvalot edessä sisäpeilin alaosassa, takana kattovaloyksikössä
- Monitoimiohjauspyörä nappanahkaverhoiltu, manuaalisesti säädettävä, ohjauspyörän pituus- ja korkeussuuntainen säätö
- Mukinpidike edessä
- Nestepintojen merkkivalot
- Ovenkahvasyvennysten valaistus
- Raitisilmasuodatin
- Ristiseläntuen mekaaninen säätö kuljettajan istuimessa
- Seisontajarrun varoitussummeri
- Sisävalon sammumisviive aktivoitavissa
- Sähkötoimiset lasinnostimet (4 kpl), mukavuuskäyttö kaukosäädinavaimella, väliinjäämissuoja, PreSafesulkemistoiminto
- Tummennetut lasit
- Turvavyöt sisustuksen väriset
- Ulkolämpömittari
- Vaihde-/valitsinvipu nappanahkaverhoiltu

Ulkopuoli

- Auton väriset ovenkahvat
- Nanokirkaslakka

Hinta [eurosumma]

[Omat yhteystiedot: nimi, puhelinnumero, paikkakunta, sähköposti]
#9
Kori ja valot / PlastiDip - "kumimaali"
25.06.12 - klo:01:48
Jotkut saattoivat jo huomatakin kun mietiskelin tätä tuotetta tuolla autotallin puolella. Ajattelin nyt laittaa ihan erillisen ketjun aiheesta, jos muilla on kokemuksia tuotteesta. Itse en ole tuotetta kokeillut, mutta ajattelin ostaa ja kokeilla ihan lähiaikoina. Laittelen kokemuksia sitten myöhemmin.

Kyseessä siis "kumimaali", jolla voi päällystää mattamustaksi esimerkiksi etugrillin, logoja, tekstiä, sisustan osia, vanteet tai vaikkapa koko auton :) Muitakin värejä ja glossipinnoite löytyy.

Tuolla tuotteen englanninkielinen sivusto:
http://dipyourcar.com/shop/page/1?shop_param=

FAQ:
http://dipyourcar.com/shop/page/51?shop_param=

Videoita:
http://dipyourcar.com/shop/page/2?shop_param=

Tuotteella näyttää olevan myös ihan suomalainenkin tarjonta:
http://www.plastdip.fi/
#10
Tuli tämmöinen kysely mieleen, kun täällä Jenkeissä on nyt katsottua hiukan liikaakin noiden paikallisten pelleilyä autolla ajaessa. Valitettavan usein täällä kun näkee ihmisten puhuvan kännykään aivan koko ajan ajossa. Suuri osa myös tekstailee valoissa ja jopa kovassakin liikenteessä. Tämä aiheuttaa todella pahoja vaaratilanteita ja on minusta verrattavissa jopa kännissä ajamiseen. Mielestäni Suomessa asia ei ollut lähellekään näin paha kuin täällä ja toivotaan, että sama asenne myös jatkuu Suomessa. Itse todellakin toivoisin, että koko kännykän käyttö tehtäisiin laittomaksi moottoriajoneuvolla ajettaessa (nyt tarkoitan Jenkkejä) ja tarpeeksi kovat sanktiot sen rikkomisesta. Suomessahan tämä jo on laitonta, mutta valvonta taitaa hiukan uupua.

Itsellä molemmat autot onneksi tarjoavat mahdollisuuden siihen, että kännykkä voi olla koko aika taskussa eikä siihen tarvitse koskea ollenkaan. En edes muista milloin olen viimeksi kaivanut kännykän pois taskusta autossa istuessa. Puhuessa siis käytän auton omaa handsfreetä, joka on bluetoothilla yhdistetty kännykkään. Samalla tapaa silloin tällöin soitan kännykässä olevaa musiikkia. Itse en tekstaa ajossa missään muodossa, koska koen sen kaikista vaarallisimmaksi eikä oma englanti ole tarpeeksi sujuvaa, että auton "voice to text" siitä mitään ymmärtäisi :)

Katsotaan nyt hiukan kuinka tunnollisia kuskeja tältä foorumilta löytyy :) Mahdollisimman paljon viimeisiä vastauksia olisi tietenkin ideaalitilanne, mutta ei varmaan monen tapauksessa realistinen vaihtoehto. Nyt voi valita kolme vaihtoehtoa (yksi vaihtoehto puhumiseen, yksi tekstaamiseen ja yksi muuhun käyttöön). Valitse siis puheen, tekstauksen ja muun käytön kohdissa se jota eniten käytät/teet.
#11
Lainaus käyttäjältä: Thorgen - 29.12.11 - klo:02:38
Edelleen, Cupran ja S3 alusta on jotain mitä et tule ikinä ymmärtämään.

Nyt kerran kun on saatu selville, että en tajua näistä mitään, niin selvennätkö vielä sitten minulle miksi esimerkkinä Porschet, Lambot, Ferrarit ja muut todelliset urheiluautot eivät ole etuvetoja? Käsittääkseni noissa edellämainituissakin autoissa on hyvä alusta, tai näin olen ainakin kuullut, mutta miksi niistä ei sitten löydy etuvetoa? On ilmeisesti jotain muutakin mitä en ole ymmärtänyt... onneksi on aina viisaampia auttamassa, kiitos siitä ;D Olisiko muuten pyöräsikin parempi etuvetona?
#12
Lainaus käyttäjältä: APR Finland Oy - 22.11.11 - klo:21:33
Unohda RS3:sta haaveilu ja piristä perhepirssisi RS:iä nöyryyttävään kuosiin APR Stage3+ kitillä!

APR esittelee ensimmäisenä maailmassa +500hv 2.0TSI:n.

APR Stage3+ kitti on virityssarja, jolla 200 tai 211-hevosvoimainen TSI-
moottori saa uuden elämän lähes 500hv tehoreserveistä 98 oktaanisella
bensiinillä ja yli 500hv kilpapolttoaineella.

APR Stage3+ kittiin kuuluu turboahdin, uudet suuttimet ja pakosarja mukaan
lukien kaikki, mitä asennukseen tarvitaan.

Virityssarjan lisäksi tarvitaan pakoputkisto, ilmanottokitti, kytkin ja vauhtipyörä.
Lisäksi kiertokankien vaihtoa suositellaan. Kaikki nämä ovat saatavilla APR:ltä.

Hinta alkaen 6750 eur.

Sopivuus: Golf Mk6, Audi A3 8p, VW Scirocco, Seat Leon, Skoda Octavia, Vw
Passat cc, Tiguan

Maahantuonti ja myynti sekä asennus pääkaupunkiseutu:

APR FInland oy

www.aprfinland.fi
044 741 9552
sales ät aprfinland.fi

Satakunta

Kalectro
Katavatie 4 27320 Ihode
www.kalectro.com

jaka ät kalectro.com
p. 044 533 2142

Tampere

Artic Performance
Pehtoorintie 56 37800 Toijala
www.hevosvoima.com

myynti ät hevosvoima.com
p. 040 9033 025

Savonlinna

Savon Autotune
Tuottajantie 3 57230 Savonlinna
www.savonautotune.fi

myynti ät savonautotune.fi
p. 045 111 7732

Kuopio

Savo Power / Findiesel
Kisällinkatu 6 70780 Kuopio
www.findiesel.fi

info ät findiesel.fi
p. 050 387 3781


www.savopower.fi
info ät savopower.fi

p. 0440 33 22 11

Pohjois-Suomi

JS-Tuning
Kelukatu 9 95450 Tornio
Rävstigen 28 95336 Haparanda
www.js-tuning.com

myynti ät js-tuning.com
p. 040 765 8020

Luvataanko tuollaiselle paketille jonkinlaista takuuta?


Uusi aihe aloitettu, jotta alkuperäinen topicci pysyy siistinä.
APR:n vastaus takuuseen myös omassa aiheessa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7548.0
#13
Elektroniikka / Kiihtyvyysmittarit
05.09.11 - klo:21:11
Tämmöinen asia nyt tuli mieleen, kun oli näistä puhetta eräällä toisella foorumilla. Eli omaako porukka kiihtyvyysmittareita tai päässyt edes kokoeilemaan sellaista käytännössä. Tarkoitan nyt sellaisia kiihtyvyysmittareita, joilla voi mitata auton kiihtyvyyksia kuten 0-100km/h, varttimaili jne. Tekniikan Maailmakin noita testasi 12/2009 ja vaikuttaa siltä, että suht tasaista porukkaa nuo kaikki ovat. Hiukan omista tarpeista ja kiintymyksistä riippuen voi sitten valita sopivan mallin itselleen.

Itse olen miettinyt tuollaista G-tech Pro SS mallia, joka tarjoaa minusta hinta-laatusuhteeltaan ehkä parhaat ominaisuudet itselleni. Siitä on näköjään viime vuonna ilmestynyt uusi malli eikä hinta uutenakaan ole kovin paha. Käytettynä Ebaysta tosin tuollaista voisi katsoa, koska ei tuota nyt niin monta kertaa tule käytettyä.

http://www.gtechpro.com/ss_fanatic.html

Tuollaisella voisi sitten ajella suljetulla alueella "ilmaisia" varttimaileja.
#14
Moottori ja voimansiirto / Öljynerotin
17.08.11 - klo:22:42
Onkohan kellään kokemusta tämmöisestä kapistuksesta uusissa tai vanhemmissa autoissa? Onko kannattava sijoitus ja onko tuosta oikeasti mitään hyötyä?
Ymmärtääkseni ahdettujen kohdalla ainakin on hyvä, että imupuolelle ei ylimääräistä öljyä pääsisi, mutta onko vapareiden kanssa samaista tarvetta?

Allaolevissa linkeissä lisää infoa tuosta öljynerottimesta:

http://jlttruecoldair.com/ZenCart/index.php?main_page=product_info&cPath=357_359&products_id=397
http://www.svtperformance.com/forums/front-page-news-143/789246-svtperformance-separation-anxiety-jlt-oil-separator-review.html
#15
Nyt kun on jo oma topicci auton pesulle miten vältytään naarmuhen synnystä, mutta mitä sitten jos niitä naarmuja onkin jo päässyt autoon. Tässä erityisesti tarkoitan omalla kohdalla sellaisia hiukan isompia naarmuja, jotka ovat tulleet selvästi jonkun toisen esineen kosketuksesta. Tietenkin pienempienkin hiusnaarmujen poistamisesta voi keskustella.

Tämä nyt lähti siitä liikkeelle, kun huomasin omassa autossa toissapäivänä sellainen 20 cm pitkän suoran naarmun etupuskurissa. Naarmu ei ole kovin syvä eikä leveä, mutta selvästi rikkonut maalipinnan siten, että alustamaali on näkyvissä.
Mitäs tuollaiselle nyt voisi itse tehdä ja mitkä olisi oikeat tuotteet/välineet noiden poistoon? Vai kannattaako suoraan viedä auto fixarille korjattavaksi jos hyvää haluaa?

Itse jo kokeilin lähikaupan Turtle Waxin scratch removeria. Siinä oli sellainen lakkakynä, jolla ohuen naarmun sai nätisti piiloon ja häviämään. Mukana tuli myös muutamia erilaisia hionta-padeja, joilla oli tarkoitus tasoittaa tuo lakka auton oman maalipinnan tasalle. Noitakin hiukan kokeilin, mutta en ehkä uskaltanut tarpeeksi ottaa, koska eron kahden pinnan välillä vielä tuntee selvästi. Muuten “virheettomässä” maalipinnassa tuollaiset pienetkin hiusnaarmut paistaa aika helposti läpi, jotka tuosta hionnasta syntyi. Lopuksi pinnat käsittelin viela mukana tulleella hiontavahan tyylisella aineella ja 3 kerroksella Colliniten 476s vahaa. Veikkaan että tulos olisi ollut vieläkin parempi, jos tuon colliniten tilalta olisi käyttänyt jotain hieman hiovaa vahaa, joka olisi poistanut paremmin noita pienempiä hiusnaarmuja. Nyt tuo collinite hiukan haihdutti naarmuja, mutta ei kuitenkaan niin hyvin kuin jotkut aiemmin käyttämäni hiovat vahat.

Eli mitkäs konstit seuraavaksi käyttöön? Tai ehkä se on vaan helpointa vuoden päästä viedä auto fixarille, joka laittaa kaikki virhepaikat kerralla kuntoon…
#16
Sisätilat / Nahkapenkkien hoito
16.01.11 - klo:08:03
En tämänlaista ketjua löytänyt, joten päätin tehdä uuden, koska itsellä aihe on nyt ajankohtainen. Eli tähän voi laittaa kaikenlaisia vinkkejä ja hoito-ohjeita miten auton nahkapenkkejä ja muita nahkaisia olevia pintoja kannattaa huoltaa.
Omat kokemukset eri tuotteista on myös tervetulleita tähän topicciin.
#17
Otsikon mukainen asia saattaa olla kohta harkinnassa. Tai no itse tuonti on vasta vuosien päästä, mutta itse auton osto voi tulla kyseeseen jo lähiaikoina, jos onnetar suosii tarpeeksi.
Eli mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon muuttoautoa ostaessa ja mitä kaikkea ylimääräistä veroa ja maksua siihen tulee lisäksi kun auto tuodaan Suomeen? Maksimi verovähennyshän on 13450 euroa, joten kannattavintahan melkein on tähdätä mahdollisimman lähelle tuota summaa.

Erilaisia autovaihtoehtojahan tuolla maassa on vaikka kuinka paljon, joten valinta tulee olemaan hankala joka tapauksessa. Järkivalintahan olisi varmasti ottaa joku 335 bemari tai S4 audi, mutta itsellä jotenkin mieli vetäisi noihin uusiin jenkkipeleihin kuten 2010 vuoden V8 Camaroon (http://www.chevrolet.com/camaro/) ja muutama vuotta vanhempaa Corvetteen. Onko palstalaisilla hyviä vinkkejä tähän?

Kaikki mahdollinen apu otetaan kiitollisena vastaan :)
#18
Mietin tämmöistä hommaa, että mites tuollainen jarrusatuloiden maalaaminen pitäisi tehdä oikeaoppisesti? Nyt kun on tulossa uudet ja näyttävät vanteet, niin satuloidenkin pitäisi olla iskussa. Ainakin mahdollisesta ruosteesta pitäisi päästä eroon. Helpointa olisi tietenkin, ettei tarvitsisi ottaa satuloita irti putsaamisen ja maalaamisen ajaksi, vaan että koko homman voisi tehdä satulan ollessa paikallaan. Parempaan lopputulokseen varmaan kyllä pääsisi jos satulat irrottaisi.

Miten tuo puhdistustyö kannataisi tehdä? Riittääkö pelkkä ruosteen poisto teräsharjalla ja liuottimella? Itsellä ei ainakaan helposti ole mahdollisuutta minkäänlaiseen hiekka-/lasikuulapuhaltamiseen.
Ja millaista maalia tuohon kannattaa käyttää ja tarviiko maali päälle vielä esim. lakkakerroksen?
Maalaus on varmasti helpomaa suorittaa siveltimellä kuin alkaa sprayn kanssa leikkimään. Ei ainakaan tarvitse niin paljon suojata autoa, jos homman tekee satulat kiinni autossa.

Katsotaan jos tuollaisen operaation jaksaisi suorittaa seuraavan renkaanvaihdon yhteydessä. Nyt vain sitten miettimään sopivaa väriä. Perus punainen ei varmaankaan näyttäisi hirveän pahalta... :)
#19
Tämänlaisen homman huomasin tänään kun etulasia putsasin lumesta. Eli kun kummatkin etulasin pyyhkijät nostaa yläasentoon, niin niitä liikutellessa kiinnityskohdassa on selvä välys. Se sinne muovin alle jääva mekanismi siis liikkuu kokonaisuudessaan. Jos jomman kumman pyyhkimen laskee alas (tai kummatkin) niin tuota samaa välystä ei sinne jää. Kiristysmutterit tuntuu olevan kiinni kunnolla ja pyyhkimet kyllä muuten toimii ihan normaalisti ja hyvin. Ei viitsisi koko mekanismia alkaa purkamaan vain tarkistaakseen asian.

Kuuluuko tuossa olla tuollainen välys? Jäi vaan mietityttää, että ovatko viime huollossa laittaneen pyyhkimet kunnolla kiinni, koska joutuivat ne irroittamaan jotain huoltotyötä varten.
#20
Tänne voi kirjoitella omia kokemuksia V-mallin Golfeista. Yritetään pitää tämä aihe pelkästään kokemuksille pyhitettynä ja kaikenlainen ongelmien puinti käytäisiin omissa aiheissaan.
#21
Olen omassa autossani saanut otsikon mukaisen virheilmoituksen näillä kovimmilla pakkasilla, jos auto on seissyt muutaman päivän ilman minkäänlaista ajoa. Tuo virheilmoitus siis tulee ajotietokoneen näyttöön hetken sen jälkeen kun auton on käynnistänyt. Samalla ilmoitus käskee sammuttamaan auton heti ja katsomaan ohjeita manuaalista (mistä ei ole mitään apua tässä tapauksessa). Ilmoituksen saa poistumaan kunhan ensin sammuttaa auton ja starttaa auton uudestaan kerran tai kaksi. Onko jollain tietoa tarkemmin tuosta ilmoituksesta ja pitäisikö olla huolissaan?

Jäähdytysnestettä näyttäisi olevan ihan tarpeeksi ja se on kunnolla juoksevaa säiliössä. Viime kesänä tehty mittaus jäähdytysnesteen pakkasenkestosta oli -33 astetta ja nämä ongelmat on esiintynyt jo -15 asteen pakkasissa, vaikka auton on ollut melkein 2h lämmityksessä (säteilylämmitin). En siis usko että jäähdytysnesteen pakkasenkestossa olisi mitään ongelmia.
#22
Auto ostettu yksityiseltä henkilöltä 6/2009 jolloin mittarissa oli noin 89tkm. Auto tuotu Saksasta Suomeen vuonna 2008 Rintajoupin toimesta.

Kuvia:


6/2009


4/2010


5/2010

Väliaikatietoa:
9.9.2009
Nyt mittarissa reilu 95tkm ja pari viikkoa sitten auto jätti tielle. Syynä rikki mennyt EGR-venttiili.

Perus GT varustus (trendline varustuksen lisäksi):
- Kevytmetallivanteet ClassiXs
- Kaksiosainen pakoputkenpää
- Jäähdyttimen säleikkö mustilla lamelleilla ja GT-merkillä
- Korinväriset kylkisuojalistat
- Korinväriset puskurit ja puskurinsuojalistat
- Korinväriset ovenkahvat
- Etupuskuri urheilullisesti muotoiltu
- Säilytystaskut etuistuinten selkänojissa
- "Black Onyx" -somisteet kojelaudassa ja ovissa
- 3-puolainen nahkaverhoiltu ohjauspyörä
- Vaihdetangonnuppi ja käsijarrukahva nahkaverhoiltu
- Urheiluistuimet edessä korkeuden- ja ristiseläntuensäädöillä
- Istuinverhoilu "Brick"
- ESP - elektroninen ajonvakautusjärjestelmä
- Talviajo-ohjelma
- Kaksi lukuvaloa edessä ja takana (edessä kromikehyksellä)
- Urheilullinen GT-alusta - noin 15 mm madallettu
- Häikäisysuojissa valaistu meikkipeili
- Pistorasia tavaratilassa

Varustelistaa perus GT varustuksen lisäksi:
- Tummansininen metalliväri
- 6-portainen DSG-vaihteisto
- Monitoimiohjauspyörä rattivaihtein
- Bi-xenon-ajovalot
- Keskikyynärnoja edessä
- Coming home-paketti: sadetunnistin, automaattisesti himmentyvä taustapeili
- Vakionopeudensäädin
- Climatronic täysautomaattinen-ilmastointi
- Parkkitutka takana
- Laajempi ajotietokone
- Matkapuhelinvalmius (joillekin Nokian malleille)
- Kesäpyörissä 18" R8 Style replica-alumiinivanteet ja 225/40R18 Kenda KR20-renkaat
- Talvipyörissä 17" ClassiXs-alumiinivanteet ja 225/45R17 Bridgestone Noranza 2-renkaat
- Punaiseksi maalatut etu- ja takajarrusatulat
- Lukkopultit (2 sarjaa)
- Ilman malli- ja moottorimerkintää
- Mustat kangasmatot edessä ja takana
- Isofix kiinnikkeet takana
- Hainevä-antenni
- Defa säteilylämmittin ja sisäpistoke
- Takalasi ja takasivulasit tummennettu Llumar 20% kalvolla (Shining Center)
- SBM turvamerkinnät kaikissa ikkunoissa
- Iso UVW-tarra takalasissa ja pieni oikeassa takasivulasissa
- Xenon polttimot (Philips D2S+ 4100K) + pitkät H7-polttimot (Osram NightBreaker) vaihdettu 14.10.2009

Tulevaisuudessa ehkä hankittavaa:
- Valojen koodaus skandeiksi eli ns. tunnelitoiminnon uudelleenkoodaus
- Uusi kosketusnäytöllinen soitin

Kulutustiedot:

http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=33118
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy