Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

Erkka

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.08.20 - klo:11:14
Saa toki, mutta joskus pitää kääntää nupista. Esimerkiksi autotalliin ajaessa, muuten kopsahtavat ikävästi ovenkarmiin. :D

Voihan avaimenperää käyttää peilinkääntämiseen autoa käytettäessäkin (ajaessa). Vai voiko. En ole tetannut. Pitääkin testata.

Erkki
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.08.20 - klo:08:48
AA on parasta mitä autojen liitettävyydelle on tapahtunut, koskaan.


Jos AA on parasta, niin kai Sun vaatimukset ovat hyvin alhaiset ja Tesla ei sitten ole Sinua varten ollenkaan :).

tet

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 10.08.20 - klo:12:03
Voihan avaimenperää käyttää peilinkääntämiseen autoa käytettäessäkin (ajaessa). Vai voiko. En ole tetannut. Pitääkin testata.

Erkki

Varmaan, jos haluaa tehdä asiat vaikeimman kautta. Se nuppi on kuitenkin siinä helposti käden ulottuvilla, kun avain on taskussa. ::)

Ja jos avaimesta lukitsee ovet ja kääntää peilit, niin tallissa autosta poistuessa kääntyvät takaisin.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.08.20 - klo:13:37
Varmaan, jos haluaa tehdä asiat vaikeimman kautta. Se nuppi on kuitenkin siinä helposti käden ulottuvilla, kun avain on taskussa. ::)
Ja jos avaimesta lukitsee ovet ja kääntää peilit, niin tallissa autosta poistuessa kääntyvät takaisin.

Kessyllä tulee käytettyä eniten oven hipaisupainiketta, samalla sulkeutuu kattoluukku jos on jäänyt auki.

Nyt en ole ihan varma miten peilejä komensin, napista vai peilien säätönupista. Pitää testailla lisää.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 10.08.20 - klo:12:31
Jos AA on parasta, niin kai Sun vaatimukset ovat hyvin alhaiset ja Tesla ei sitten ole Sinua varten ollenkaan :).

Ehh, mielestäni on hyvä että saa Maps/Wazen auki ja samalla musiikin soimaan Spotifyn kautta. Teslassa lähtökohta on hieman eri, AA:ta ei tueta laisinkaan vaan kaikki on integroitu Premium Connectivity palveluiden taakse. Sattumalta Model 3 on kiinnostuksen kohteena, jos VAG ei saa puserrettua sopivaa sähköautoa ulos lähiaikoina.  ;)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 10.08.20 - klo:12:31
Jos AA on parasta, niin kai Sun vaatimukset ovat hyvin alhaiset ja Tesla ei sitten ole Sinua varten ollenkaan :).

Teslassa ei ole edes mittaristoa kuljettajan edessä (Model 3). Siihen spartalaiseenko tässä verrataan? Pieru-appeja autosta kyllä löytyy, mutta esim. Applen Carplay ei toimi. Surkeaa sanon minä. Eikä sitä korvaa joku big-ass ruutu, joka on auton ainoa käyttölittymä.  ::)

Vaikka Tesla on cool ja hip, niin valitettavasti merkin laatu on alle arvostelun ja kokemattomuus auton valmistajana näkyy. Pellit ei istu, maalipinta ja maalauksen laatu on surkeaa. Takaluukusta tulee vedet sisään. Tiivisteet irvistävät ja talvella kehyksettömät ikkunat aiheuttavat ongelmia, kun ovia ei saa auki. Työkaveri manasi melkein 70 tonnin ostostaan, jossa pellit irvistävät: oikealla puolella on ovissa monen millin rakoja verrattuna vasempaan kylkeen. Väkisin pistää vähän naurattamaan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jasca

#1326
Soittimen (Navi System 6P0) vaimennustoiminto on lakannut pelittämästä. Ei vaimenna auton oman navigaattorin tai Wazen höpötysten aikana, ei kytkettäessä peruutusvaihde, eikä muutenkaan. Mute toimii, siis painettaessa ohjauspyörän volume-rullaa. Asetukset kaikki näyttäisivät olevan ok. Soitin kokeiltu resetoida, ei auttanut. Joutuukohan tässä varaamaan huoltoajan (autossa takuu)..?

P.S. VCDS:ää ei käytettävissä. Toki jos joku VCDS-velho pk-seudulla haluaa ojentaa auttavaa kättä, otetaan apu ilomielin vastaan.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

tet

^ Oletko katsonut asetuksista, ettei vaimennuksen volume ole sama kuin normaali starttivolume? En ole ihan varma, mutta jos kääntää volumea silloin kun vaimennus on päällä, uusi taso taitaa jäädä muistiin seuraaviin vaimennuksiin myös.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jasca

Lainaus käyttäjältä: tet - 12.08.20 - klo:11:57
^ Oletko katsonut asetuksista, ettei vaimennuksen volume ole sama kuin normaali starttivolume? En ole ihan varma, mutta jos kääntää volumea silloin kun vaimennus on päällä, uusi taso taitaa jäädä muistiin seuraaviin vaimennuksiin myös.
Ei se vaimennus taida sinänsä tallentua mitenkään, vaan ainoastaan se, millä voimakkuudella mitäkin toistetaan. Eli jos vaimennuksen ollessa aktiivinen kääntää volumea, tallentuu uusi taso. Vaimennuksen pitäisi kuitenkin vaimentaa äänilähde, kun esim. navigaattori alkuu pulputtamaan ohjeita. Nyt se ei siis sitä tee, vaan esim. radion äänenvoimakkuus pysyy muuttumattomana. Pitää nyt vielä käydä ne asetukset kertaalleen läpi...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

tet

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 12.08.20 - klo:13:01
Ei se vaimennus taida sinänsä tallentua mitenkään, vaan ainoastaan se, millä voimakkuudella mitäkin toistetaan. Eli jos vaimennuksen ollessa aktiivinen kääntää volumea, tallentuu uusi taso. Vaimennuksen pitäisi kuitenkin vaimentaa äänilähde, kun esim. navigaattori alkuu pulputtamaan ohjeita. Nyt se ei siis sitä tee, vaan esim. radion äänenvoimakkuus pysyy muuttumattomana. Pitää nyt vielä käydä ne asetukset kertaalleen läpi...

Olen ollut siinä uskossa, että vaimennuksen aikana säädetty volume tallentuu vaimennuksen uudeksi volumeksi. Aivan samalla tapaa, kuin vaikkapa tehdasnavigaattorin opastuksen aikana säädetty volume tallentuu navin opastuksen volumeksi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jasca

Lainaus käyttäjältä: tet - 13.08.20 - klo:11:20
Olen ollut siinä uskossa, että vaimennuksen aikana säädetty volume tallentuu vaimennuksen uudeksi volumeksi. Aivan samalla tapaa, kuin vaikkapa tehdasnavigaattorin opastuksen aikana säädetty volume tallentuu navin opastuksen volumeksi.
Juu, niin se tekeekin. Mutta kun koko vaimennus ei aktivoidu. Jos laitan vaikka R-vaihteen päälle - jolloin vaimennuksen pitäisi aktivoitua, jotta pysäköintipiipittimet kuullaan - ei äänentoisto vaimene mihinkään, ja äänenvoimakkuuden säätö vaikuttaa vain alkuperäiseen asetukseen. Eli kun kytken takaisin D-vaihteelle ja lähden ajamaan, ei äänenvoimakkuus palaa lähtötasolle. Vaimennus -toiminto ei siis aktivoidu jostain syystä...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Jasca

No nyt taas toimii. Käytin Entertainment vaimennus -säätimet molemmat ääriasennoissaan (Off -> Mykistys), niin sen jälkeen alkoi taas pelittämään. Jokin bitti ilmeisesti jollain tapaa poikittain...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Ukko

Toinen etuvaloumpio vaihdettu, oli kosteutta. Aikaisemmin vaihdettu toinen takavalo, oli kosteutta myös. Kyseessä ledvalot.

sepotin

Lieneekö tämä vika vai ominaisuus: vakionopeussäädin päällä alamäessä laatikko pitääkseen nopeuden kurissa vaihtaa joskus jopa nelosellekin. Ei siinä mitään, mutta joskus jättää sitten tuon tiheämmän välityksen päälle, vaikka seiskalla normaalisti menee kepoisesti. Kun heittää sitten välillä vapaalle ja sitten taas ajovaihteelle niin homma normalisoituu.

svalkein

#1334
Lainaus käyttäjältä: sepotin - 13.09.20 - klo:12:54
Lieneekö tämä vika vai ominaisuus: vakionopeussäädin päällä alamäessä laatikko pitääkseen nopeuden kurissa vaihtaa joskus jopa nelosellekin. Ei siinä mitään, mutta joskus jättää sitten tuon tiheämmän välityksen päälle, vaikka seiskalla normaalisti menee kepoisesti. Kun heittää sitten välillä vapaalle ja sitten taas ajovaihteelle niin homma normalisoituu.

Sanoisin että ominaisuus, oma tekee samoin. Kunhan malttaa odottaa laatikko tajuaa kyllä vaihtaa suuremmalle vaihteelle jonkin ajan kuluttua tai sitten käyttää vakkaria pois päältä ja laittaa heti uudelleen päälle niin homma normalisoituu tai sitten vapaan kautta kuten kirjoitit. 
M-B A250e -22

SaKo68

Pari viikkoa sitten ostin 46tkm ajetun 2017 joulukuun lopussa käyttöönotetun Leon ST 1,0 TSI 115 Ecomotive Style Business DSG. Olen kyllä erittäin tyytyväinen ollut. Varusteetkin melkein kaikki mitä halusinkin. mm. Webasto, navi, automaatti. Vakkari vaan on perinteinen, mutta webasto kun oli niin ostopäätös oli helppo :)

Jotain pientä oon huomannut eli mikähän on kun esim risteyksestä oikealle kääntyessä, kun vähän rivakammin lähtee, niin kuuluu rutinaa tai nakutusta jostain? Mielestäni takaa. Vaikea kuvata miltä kuulostaa, mutta takaa tuntuu tulevan etten usko vetoakselin olevan kyseessä. ,,äni kuuluu vain hetken kun on veto päällä. Takuuhan tuossa on voimassa niin täytyy seuraavassa huollossa mainita siitä.

Lisäksi kun kylmänä käynnistää niin alta kuuluu sirinää. Jostain luin ettei kannata huolestua ja ääni tulee katista ja on ominaisuus, mutta täytyy siitäkin mainita huollossa.

Ei nyt vika, mutta kysäsen samalla huolloista.Näyttö näyttää huollot:
Tarkastushuoltoon 12000 km tai 45 päivää
Öljynvaihtohuoltoon 12000 km tai 410 päivää.

Eli mikähän tuo tarkastushuolto on ja mitähän mahtaa pitää sisällään? Tuntuu vaan hölmöltä "välihuollolta" jos kohta taas joutuu viemään öljynvaihtoon. Niin ja mihinköhän Vantaalla tai lähistöllä kannattaa viedä huoltoon?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: SaKo68 - 15.09.20 - klo:16:55
Ei nyt vika, mutta kysäsen samalla huolloista.Näyttö näyttää huollot:
Tarkastushuoltoon 12000 km tai 45 päivää
Öljynvaihtohuoltoon 12000 km tai 410 päivää.

Eli mikähän tuo tarkastushuolto on ja mitähän mahtaa pitää sisällään? Tuntuu vaan hölmöltä "välihuollolta" jos kohta taas joutuu viemään öljynvaihtoon. Niin ja mihinköhän Vantaalla tai lähistöllä kannattaa viedä huoltoon?

Huollon sisältö selviää tiskiltä kysymällä. Jos omilla rahoilla maksaa (ei huoltosopparia) kannattanee teettää öljynvaihto- ja tarkastushuolto samalla kertaa. Itse olen huoltanut Lohjalla, ei valittamista.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: SaKo68 - 15.09.20 - klo:16:55
Pari viikkoa sitten ostin 46tkm ajetun 2017 joulukuun lopussa käyttöönotetun Leon ST 1,0 TSI 115 Ecomotive Style Business DSG. Olen kyllä erittäin tyytyväinen ollut. Varusteetkin melkein kaikki mitä halusinkin. mm. Webasto, navi, automaatti. Vakkari vaan on perinteinen, mutta webasto kun oli niin ostopäätös oli helppo :)

Jotain pientä oon huomannut eli mikähän on kun esim risteyksestä oikealle kääntyessä, kun vähän rivakammin lähtee, niin kuuluu rutinaa tai nakutusta jostain? Mielestäni takaa. Vaikea kuvata miltä kuulostaa, mutta takaa tuntuu tulevan etten usko vetoakselin olevan kyseessä. ,,äni kuuluu vain hetken kun on veto päällä. Takuuhan tuossa on voimassa niin täytyy seuraavassa huollossa mainita siitä.

Lisäksi kun kylmänä käynnistää niin alta kuuluu sirinää. Jostain luin ettei kannata huolestua ja ääni tulee katista ja on ominaisuus, mutta täytyy siitäkin mainita huollossa.

Ei nyt vika, mutta kysäsen samalla huolloista.Näyttö näyttää huollot:
Tarkastushuoltoon 12000 km tai 45 päivää
Öljynvaihtohuoltoon 12000 km tai 410 päivää.

Eli mikähän tuo tarkastushuolto on ja mitähän mahtaa pitää sisällään? Tuntuu vaan hölmöltä "välihuollolta" jos kohta taas joutuu viemään öljynvaihtoon. Niin ja mihinköhän Vantaalla tai lähistöllä kannattaa viedä huoltoon?

Tässähän xds, tasauspyörästön "lukko" joka rutisee kyllä hieman tuolla tavalla mutta ei takaata tietenkään, tai ainakin olen olettanut sen tulevan xds:stä kun rajoittaa sutivaa pyörää.
Seat Center Airportissa itse huollattanut omilla öljyillä ja suodattimilla, ei valittamista.

”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

SaKo68

Joo vaikea paikantaa sitä ääntä ja voi olla että se tulee edestäkin ja jos muillakin samantapaista ääntä kuuluu niin varmaan se on just se tasauspyörästö.Täytyy vielä kysästä siitä huollon yhteydessä.

ksuuk

Onko se vika vai ominaisuus, kun Seat Leon -n ilman puhaltimista tulee erilämpöistä ilmaa?
Esimerkiksi on lämpötilaksi säädetty 25 astetta, valittu kaikki puhaltimen asetukset, kaikki puhaltimet ovat täysin auki, mutta äärimäisten ja keskimmäisten ero on noin 7 astetta, eli riittävän iso, jotta sen (häiritsevästi) huomaa.

Puhaltimien asetusten resetointi - https://www.youtube.com/watch?v=1DTxQJ0KPEQ ei auta. Huolto ei vika löytänyt. Onko teillä samoin? Pystyykö ohjemonilla sitä eroa parantamaan?





ram1

Ei itsellä mitään hajua, mutta pitääkö niistä edes tulla samanlämpöistä ilmaa. Laseja kohti lämpimämpää ettei huurru, ja keskeltä hiukan viileämpää tasoittamaan pyydetyn lämpötilan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 21.09.20 - klo:20:24
Ei itsellä mitään hajua, mutta pitääkö niistä edes tulla samanlämpöistä ilmaa. Laseja kohti lämpimämpää ettei huurru, ja keskeltä hiukan viileämpää tasoittamaan pyydetyn lämpötilan.

Sen kyllä huomaa, että rattia pidellessä, vasen käsi on lämmin ja oikea palele, sen lisäksi on keskimmäisten puhaltimien teho myös huomattavasti vaimeampi.

dwntime

Minkä ikäinen Leon ksuukilla on?

Ram1 on oikeassa että noista ei pidäkään tulla yhtä lämmintä vaan keskimmäiset yleensä kylmemmillä keleillä hiukan viileämpää. Mutta ei ehkä ihan noin iso ero ole.

Kannattaa etsiytyä jonkun vcds kaverin luo ja luetuttaa vikakoodit. Huoltohan noita ei välttämättä sen enempää selvittele. Säätömoottoreissa voi olla jotain häikkää vaikka eivät vielä vikaa antaisikaan. Vcdsllä voi meas blockeista seurata niiden säätöarvoja

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 21.09.20 - klo:20:58
Minkä ikäinen Leon ksuukilla on?

Ram1 on oikeassa että noista ei pidäkään tulla yhtä lämmintä vaan keskimmäiset yleensä kylmemmillä keleillä hiukan viileämpää. Mutta ei ehkä ihan noin iso ero ole.

Seat Leon 5D, 2018, en muistaaksesi ole huomannut sellaista eroa toisissa merkeissä. Mutta tuntuu, että tämä on ominaisuus - https://www.seatcupra.net/forums/threads/air-outlets.425770/#post-4624762

"My centre right outlet delivers air commanded by the passenger temperature control. It also feels a lower pressure, but the temperature difference on my hands annoys me!"

Joten nyt pitää tutkia, saako VCDS -llä apua.

ksuuk

En ole varma, onko se vika, mutta muistini mukaan, en ole joutunut ennen 90K ajetussa autossa vaihtamaan etujarrulevyt (kierossa) ja jarrupalat (4 mm oli jäänyt).

Ukko

Niin kyllä automaattivaihteisessa autossa on ihan normaalia että jarrupaloja vaihdetaan hyvissä ajoin. Itse vaihdatin jarrupalat eteen ja taakse 80 000 kilometrin kohdalla. Ei palanut vielä vaihtovalo, mutta meni samalla muun huollon yhteydessä. Edessähän ne kuluu nopeammin, joka on normaalia ja vaihtovalo syttyy kun on pintaa alle 2 millimetriä. Levyihin en ota kantaa, ovat hyvässä kunnossa.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 21.09.20 - klo:21:08
Seat Leon 5D, 2018, en muistaaksesi ole huomannut sellaista eroa toisissa merkeissä. Mutta tuntuu, että tämä on ominaisuus - https://www.seatcupra.net/forums/threads/air-outlets.425770/#post-4624762

"My centre right outlet delivers air commanded by the passenger temperature control. It also feels a lower pressure, but the temperature difference on my hands annoys me!"

Joten nyt pitää tutkia, saako VCDS -llä apua.
Keskimmäisistä suuttimista kuuluu tulla viileämpää ilmaa. Niitä suuttimia voi suunnata ja sulkea oman maun mukaan. Myös puhalluksen alueita voi muuttaa itse halutessaan ilmastointipaneelin namiskuukkeleista. Kolmen automaattipuhalluksen tehon lisäksi on täysin mahdollista säätää puhalluksen nopeus myös itse. Säädettävää ja automatiikkaa löytyy siis melko paljon, että luulisi sieltä myös sopivaa vaihtoehtoa löytyvän?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 29.09.20 - klo:20:00
Keskimmäisistä suuttimista kuuluu tulla viileämpää ilmaa.

Mistä sellainen tieto? Onko se virallinen Leon -n kohtainen, kun muista toisista autoista sellaista eroa ei lämpötilan eikä voimakkuuden suhteen?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 29.09.20 - klo:20:44
Mistä sellainen tieto? Onko se virallinen Leon -n kohtainen, kun muista toisista autoista sellaista eroa ei lämpötilan eikä voimakkuuden suhteen?
Se on täysin normaali käytäntö kaikissa automaatti-ilmastoiduissa autoissa ja voi olla jopa manuaali-ilmastoiduissakin. Yleensähän siitä ei edes puhalleta, ellei kabiinia tarvitse jäähdyttää tai aurinko paista anturiin. Tietysti jos itse siitä valitsee puhalluksen lämmityskaudella, niin silloinhan siitä keskisuuttimesta puhalletaan(ja kärsitään).
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

hemppa3000

Leonista mennyt vasemmanpuoleinen etusisälokasuoja palasiksi. Mistähän tuollaista kannattaisi metsästää?
Nykyinen: Seat Leon ST 1.0 -17
Vanhat: Passat Variant 2.0 TDI (CFFB) -12
Audi A4 Avant 1.9 tdi -01
Audi TT 1.8 -99

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy