Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

sambolo

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 27.09.18 - klo:23:12
Eipäs juuri syönytkään Mobilia viimeisellä öljynvaihtovälillä, taisin turhaan huolestua.  8)  Leon siis tuli meille n.40tkm ajettuna ja silloin liikkeessä olivat laittaneet Shellin öljyt sisään ja 15tkm aikana ei syönyt yhtään. Seuraava 15tkm vaihtoväli mentiin Castrolin 5w-30 öljyillä ja sitä jostain syystä kului hitusen. Muistelen kuitenkin, että öljynvaihdon jälkeen pinta ei ihan yltänyt ylämerkkiin asti ja n. 15tkm matkalla ei tarvinnut lisätä öljyä, vaikka pinta pikkuhiljaa alkoikin lähestyä alamerkkiä. Sen jälkeen kokeiltiin Mobilin 5w-30 ja tällä tökötillä ajettiin vuodessa vähäiset 13tkm ja ennen vaihtoa pistin merkille, että tämän pinta ei ollutkaan juuri laskenut 13tkm aikana. Tällä viikolla laitettiin uudestaan sisään siis hyväksi todettua Mobilia ja lirutin huollon jälkeen itse vielä hitusen lisää, että öljyn pinta on tasan tarkkaan ylämerkissä. Voin siis vuoden päästä kertoa, että onko syönyt öljyä tippaakaan.  ::)  Nyt siis mittarissa 85tkm.

Itse otin nyt shellin 0w30 kokeiluun, mobilin 5w30 hävisi ainaki hätäsee.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

djoh

Lainaus käyttäjältä: djoh - 16.07.18 - klo:12:21
Oma Seat Leon ST Business 1.0 TSI DSG 10/2017 lähti viikonloppuna hinurin kyydissä Vantaan Airporttiin korjattavaksi. Ensin ei mennyt vaihteet enää kunnolla päälle ja lopuksi ne hävisivät kokonaan, lisäksi pysähtyessä syttyi myös moottorin vikavalo. Mielenkiinnolla odotan raporttia kunhan saavat tutkittua mikä on vikana.

Työnantaja vaihtui ja auto samanlaiseen  Seat Leon ST Business 1.0 TSI DSG 08/2018 malliin. Auto oli eilen Seat center Espoossa tutkittavana kun 1-2 vaihteelle nykäiseen sport asennossa aika tavalla. Totesivat että näin on ja tehtaalle kuvaus maahantuojan kautta. Tänään tuli puhelu että kytkimet vaihtoon kun on kuulemma tullu päivitetty malli siihen. Autolla ajettu noin 2000 km. Usko ei horju  ;D


zonni

Kesän aikana alkanut tuossa 1.4 tsi leonissa ( 2014 ajettu 40tkm ) silloin tällöin epc valo palamaan ja tehot on hävinneet. Auton uudelleen käynnistys ja valo sammunut ja täydet tehot takaisin. Välillä ei ole valo syttynyt moneen tuhanteen kilometriin, nyt sitten useammin.
Nyt sitten käytettiin merkkiliikkeessä ja vika ahtopaineen säädin jumittaa. Hintaa tuli remontille vähän yli 600e, ihanan kallista näillä vag romuilla ajo. Osa oli 250e loput vikakoodin lukua ja vian selvitystä,itse työn osuus 45e. Huvittavin oli että akkua ladattu 9e edestä.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: djoh - 05.10.18 - klo:10:50
Autolla ajettu noin 2000 km. Usko ei horju  ;D

Mitä tähän sanoisi... Toivossa on hyvä elää sano lapamato :)

djoh


Joshua

Merkkiliikkeessä kun käy niin sieltä ei jää ikinä hyvä fiilis, jokainen penni on nyhdetty asiakkaalta.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Devl

Käynnistyykö jollain myös auto huonosti webastolla lämmitämisen jälkeen? Viime talvena oli kunnon pakkasilla kunnon nikottelua lähteä käytiin ja pysyä käynnissä. 5 sekunnin jälkeen käynti tasoittuu. Eli sekoittaako webaston käyttö jonkun anturin?

Cupura

Lainaus käyttäjältä: Devl - 23.10.18 - klo:20:55
Käynnistyykö jollain myös auto huonosti webastolla lämmitämisen jälkeen? Viime talvena oli kunnon pakkasilla kunnon nikottelua lähteä käytiin ja pysyä käynnissä. 5 sekunnin jälkeen käynti tasoittuu. Eli sekoittaako webaston käyttö jonkun anturin?


Itsellä aikanaan vanhemmassa 1m leonissa letkulämmitin teki sitä että jos lämmitti liian vähän aikaa niin lämpötila-anturi luuli koneen jo olevan lämmin vaikkei todellisuudessa ollut ja autoa joutui sahaamaan käyntiin.

eugen7

Lainaus käyttäjältä: djoh - 05.10.18 - klo:10:50
Työnantaja vaihtui ja auto samanlaiseen  Seat Leon ST Business 1.0 TSI DSG 08/2018 malliin. Auto oli eilen Seat center Espoossa tutkittavana kun 1-2 vaihteelle nykäiseen sport asennossa aika tavalla. Totesivat että näin on ja tehtaalle kuvaus maahantuojan kautta. Tänään tuli puhelu että kytkimet vaihtoon kun on kuulemma tullu päivitetty malli siihen. Autolla ajettu noin 2000 km. Usko ei horju  ;D

Koeajoin vastaavan mallin ja mittarissa oli 1000km.
Omat huomiot eivät välttämättä ole vikoja vaan mielipiteitä ja vertailuja omaan litraseen bensa pösöön 308sw@2016 :D

- Star-Stop ei saa pois päältä enään, muistaaksen 2013 Leonissa oli nappi aktivoinnin poistamiseksi
- S-S sammuu ja käynnistyy ihan kuin normaalikäynnistys todella voimakkaasti autoa "ravistellen". Omassa Pösössä s-s toimintaa tuskin huomaa käytössä ja parkkitilanteissa helppo kytkeä pois päältä.
- S-S startin jälkeisessä liikkeellelähdössä on viive kaasupolkimen painallukseen ja mäkilähtöavustimella vielä hitaampi kun ei starttaa jarrun löysäämisellä.
- Litranen moottori on tässä ja toisessa koeajamassani farkussa, Opel Astra, huomattavasti tehottomampi alaväänöillä kuin oma litranen pösö.

+ miellyttävän hiljainen ja pehmeä ajaa
+ Led-valot, vaikka kuvio ajovaloissa oli hiukan omituinen edelliseen Leoniini verrattuna
+ 8" medianäyttö navigaattoreineen ja selkeinen radioasemineen
+ viiden vuoden takuu ja nyt lähtisi 0% korolla

Jos ja kun Strat-Stopin saa ohjelmallisesti tai muuten kytkettyä pois, niin hyvän tarjouksen saatua voin vaihtaa takaisin Sattiin  :)

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: eugen7 - 24.10.18 - klo:09:11
Koeajoin vastaavan mallin ja mittarissa oli 1000km.
Omat huomiot eivät välttämättä ole vikoja vaan mielipiteitä ja vertailuja omaan litraseen bensa pösöön 308sw@2016 :D

- Star-Stop ei saa pois päältä enään, muistaaksen 2013 Leonissa oli nappi aktivoinnin poistamiseksi
- S-S sammuu ja käynnistyy ihan kuin normaalikäynnistys todella voimakkaasti autoa "ravistellen". Omassa Pösössä s-s toimintaa tuskin huomaa käytössä ja parkkitilanteissa helppo kytkeä pois päältä.
- S-S startin jälkeisessä liikkeellelähdössä on viive kaasupolkimen painallukseen ja mäkilähtöavustimella vielä hitaampi kun ei starttaa jarrun löysäämisellä.
- Litranen moottori on tässä ja toisessa koeajamassani farkussa, Opel Astra, huomattavasti tehottomampi alaväänöillä kuin oma litranen pösö.

+ miellyttävän hiljainen ja pehmeä ajaa
+ Led-valot, vaikka kuvio ajovaloissa oli hiukan omituinen edelliseen Leoniini verrattuna
+ 8" medianäyttö navigaattoreineen ja selkeinen radioasemineen
+ viiden vuoden takuu ja nyt lähtisi 0% korolla

Jos ja kun Strat-Stopin saa ohjelmallisesti tai muuten kytkettyä pois, niin hyvän tarjouksen saatua voin vaihtaa takaisin Sattiin  :)

Mulla 2018 malli ja on nappula Start&Stop pois kytkemiselle.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Ukko

Täytyy vain joka käynnistyksen jälkeen kytkeä pois uudelleen ja uudelleen, jos sitä ei ohjelmoi toisin.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: eugen7 - 24.10.18 - klo:09:11

Jos ja kun Strat-Stopin saa ohjelmallisesti tai muuten kytkettyä pois, niin hyvän tarjouksen saatua voin vaihtaa takaisin Sattiin  :)

Osta OBDII palikka - https://www.aliexpress.com/item/Hardware-V1-5-Chip-PIC18F25K80-ELM327-Bluetooth-V1-5-Auto-Code-Reader-Super-MINI-ELM-327/32636557500.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.53e44c4dVcu4jA

Lataa netistä Carista 3.6.5 tai uuedmpi murrettu Android versio >  Customizations > Disable auto start/stop system (method A) > Yes (12.1V limit) ja homma hoidettu.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 24.10.18 - klo:18:59
Osta OBDII palikka - https://www.aliexpress.com/item/Hardware-V1-5-Chip-PIC18F25K80-ELM327-Bluetooth-V1-5-Auto-Code-Reader-Super-MINI-ELM-327/32636557500.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.53e44c4dVcu4jA

Lataa netistä Carista 3.6.5 tai uuedmpi murrettu Android versio >  Customizations > Disable auto start/stop system (method A) > Yes (12.1V limit) ja homma hoidettu.

Miksi tuo ohjelma siis pitää varastaa? Jätätkö kaupassakin parhaaksi katsomasi asiat maksamatta?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 24.10.18 - klo:18:59
Osta OBDII palikka - https://www.aliexpress.com/item/Hardware-V1-5-Chip-PIC18F25K80-ELM327-Bluetooth-V1-5-Auto-Code-Reader-Super-MINI-ELM-327/32636557500.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.53e44c4dVcu4jA

Lataa netistä Carista 3.6.5 tai uuedmpi murrettu Android versio >  Customizations > Disable auto start/stop system (method A) > Yes (12.1V limit) ja homma hoidettu.

Elä tule tänne kiinanpaskaa ja murrettuja softia tyrkyttämään!
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 24.10.18 - klo:19:21
Miksi tuo ohjelma siis pitää varastaa? Jätätkö kaupassakin parhaaksi katsomasi asiat maksamatta?

Jos kokeilu on tyydyttävä, niin ostamaan ehtii myöhemmin:

https://caristaapp.com/adapter
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.prizmos.carista&hl=en
https://caristaapp.com/pricing

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 25.10.18 - klo:08:09
Elä tule tänne kiinanpaskaa ja murrettuja softia tyrkyttämään!

Höpö-höpö, itsehän olet kurkkua myöten kiinanpaskassa, koska autosi elektroniikka, puhelin, tietokone, televisio, radio, mikrouuni, ynnä muut on "Made in China" kuoreen alla.

Daatta

Err, Carista adapteri maksaa 19,99, se toimii Caristan lisäksi monen muun sovelluksen kanssa. ei ole paha hinta toimivasta ODB-BT adapterista. Softa on ilmainen, pääsee kokeilemaan että varmasti toimii ennen sovelluksen ostoa.

Jotta netistä ladatun murretun sovelluksen voi asentaa pitää Androidista sallia muut lähteet. Sovelluksen mukana voi tulla viruksia, mainoksia tai muita ei haluttuja ominaisuuksia. Yleisin lähde matkapuhelinten haittaohjelmille ovat "free" versiot googlesta.

Carista, ODBeleven ja muut vastaavat mobiilisovellukset ovat erityisen herkkiä sovelluspuolen ongelmille. Ne perustuvat makroihin, yhdellä valinnalla sovellus tekee monta muutosta. Joskus on käynyt niin, että makro tekee muutoksia muuallekin kuin oli tarkoitus ja autosta lakkaa jotain toimimasta tai vähintään tulee virheitä logiin ja/tai syttyy vikavaloja. On siis syytä varmistaa että sovelluksesta on käytössä viimeisin (virallinen) versio eikä turvautua kräkättyihin "free" versiohin.

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 25.10.18 - klo:09:14
Höpö-höpö, itsehän olet kurkkua myöten kiinanpaskassa, koska autosi elektroniikka, puhelin, tietokone, televisio, radio, mikrouuni, ynnä muut on "Made in China" kuoreen alla.

On aivan eri asia käyttää Kiinassa tuotettua elektroniikkaa kuin tilata sitä itse kiinalaisista verkkokaupoista. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa laatu- yms. kontrolli jää tilaajalle itselleen. Piraattiversiota ei tällä foorumilla suositella.

Tässä on kuitenkin kyseessä auto, joka maksaa 20-50t ,. Muutaman kympin säästö "free" versiossa ja Alibaba-elektroniikassa ei kannata. Pahimmillaan auto lähtee lavetilla merkkiliikkeeseen tutkittavaksi, jos jotain menee pieleen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

redwood

Lainaus käyttäjältä: eugen7 - 24.10.18 - klo:09:11
- Litranen moottori on tässä ja toisessa koeajamassani farkussa, Opel Astra, huomattavasti tehottomampi alaväänöillä kuin oma litranen pösö.

Astrassa taitaa olla 1,0 l 3-sylinterinen, 105 hp. kone, mutta mikä on tuo litrainen pösö mihin viittaat?
--
Skoda Octavia Kombi Style 2016/2017, 1.0 TSI DSG

kölli

Huollossa ilmoittivat että toinen etuiskari "hikoilee". Onkohan tyyppivika vai "tyyppivika"? Autolla rullattu ~50tkm ja n. 3v. Täytyy tarkkailla ja vaihtaa sitten, jos vuoto jatkuu. ???
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

eugen7

Lainaus käyttäjältä: redwood - 25.10.18 - klo:09:57
Astrassa taitaa olla 1,0 l 3-sylinterinen, 105 hp. kone, mutta mikä on tuo litrainen pösö mihin viittaat?

Peugeot 308 SW Allure Edition PureTech 130 A
Se onkin 1,2 litranen ja 130hp, vm 2016
Pidän tämän ja odotan Seatin uusia malleja.

Vastaava kuin oma:
https://www.nettiauto.com/peugeot/308/9955770

Leonin S-S saakin pois päältä keskikonsolin napilla kuulemma, en vaan huomannut.

Devl

Tuo nappi on leonissa vielä hyvässä paikassa. Startista auto käytiin, penkin lämmitin päälle ja start-stop pois päältä. Kaikki samassa linjassa.  ;)

sambolo

Eikai se edes toimi jos tarvitsee penkinlämmitintä ;D helpoin silti vaan painaa kytkintä..
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

redwood

Lainaus käyttäjältä: eugen7 - 25.10.18 - klo:18:03
Peugeot 308 SW Allure Edition PureTech 130 A
Se onkin 1,2 litranen ja 130hp, vm 2016

Niin mä epäilinkin. Luovuin juuri vastaavasta 2014-mallisesta.

Tilalle tuli Octavia 1.0 TSI DSG. Pösö tuntui liikennevaloista lähtiessä vähän rivakammalta sport-nappi päällä, käytännön suorituskyky muuten jokseenkin sama. Se mitä pösöstä jään kaipaamaan, on automaatin talviasento ja muutenkin mahdollisuus lähteä enintään kolmosella liikkeelle.
--
Skoda Octavia Kombi Style 2016/2017, 1.0 TSI DSG

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: redwood - 25.10.18 - klo:22:16
Niin mä epäilinkin. Luovuin juuri vastaavasta 2014-mallisesta.

Tilalle tuli Octavia 1.0 TSI DSG. Pösö tuntui liikennevaloista lähtiessä vähän rivakammalta sport-nappi päällä, käytännön suorituskyky muuten jokseenkin sama. Se mitä pösöstä jään kaipaamaan, on automaatin talviasento ja muutenkin mahdollisuus lähteä enintään kolmosella liikkeelle.
Ei kyllä näiden tuotteiden luistoneston huipun toiminnan kanssa vaihteiston talviasentoa kaivata? Vai onko sinulla jostain syystä kynnystä lähteä valoista ja antaa luistoneston hoitaa hommansa?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

djoh

Lainaus käyttäjältä: djoh - 05.10.18 - klo:10:50
Työnantaja vaihtui ja auto samanlaiseen  Seat Leon ST Business 1.0 TSI DSG 08/2018 malliin. Auto oli eilen Seat center Espoossa tutkittavana kun 1-2 vaihteelle nykäiseen sport asennossa aika tavalla. Totesivat että näin on ja tehtaalle kuvaus maahantuojan kautta. Tänään tuli puhelu että kytkimet vaihtoon kun on kuulemma tullu päivitetty malli siihen. Autolla ajettu noin 2000 km. Usko ei horju  ;D

Aijai, kytkin vaihdettiin mutta ongelma ei poistunut. Tänään tuli soitto että koko aski romuineen menee vaihtoon, parin päivän työ.


jopi

Mites muilla 1.0tsi dsg yhdistelmän omistavilla, Seat tai muu konsernin, nykäiseekö teillä 1--2 vaihdot sportilla?
Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: jopi - 22.11.18 - klo:18:51
Mites muilla 1.0tsi dsg yhdistelmän omistavilla, Seat tai muu konsernin, nykäiseekö teillä 1--2 vaihdot sportilla?

Kyllä, oma Leon, 1,0TSI, DSG, tekee samoin. Nyt olen myös huomannut, että myös noin 1900-2100 RPM nykii aika ärsyttävästi.

jopi

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 22.11.18 - klo:20:19
Kyllä, oma Leon, 1,0TSI, DSG, tekee samoin. Nyt olen myös huomannut, että myös noin 1900-2100 RPM nykii aika ärsyttävästi.
Myös 1900-2100 nykiminen sportilla? Onko vaihteella väliä?
Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: jopi - 22.11.18 - klo:20:22
Myös 1900-2100 nykiminen sportilla? Onko vaihteella väliä?

Eniten huomaa maantiellä, vaihde 7, nopeudella noin 80-90 km/h, Muuten, käytän vain 98E -ta.

Jerpsu

Lainaus käyttäjältä: jopi - 22.11.18 - klo:18:51
Mites muilla 1.0tsi dsg yhdistelmän omistavilla, Seat tai muu konsernin, nykäiseekö teillä 1--2 vaihdot sportilla?

1.0 TSI DSG -18, tänään muistin kiinnittää tähän huomiota ja kyllä tosiaan tuollainen nykäisy 1-2 vaihdossa sportilla. Tuntui toistuvan vain kohtuullisen rauhallisissa lähdöissä jolloin toki sportin käyttö kyseenalaista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy