Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

sakal83

En oikein tiedä kelle ja mistä tuossa ”viassa” valittaa. Parempi vain hommata:
https://www.kerasil.fi/epages/Kerasil.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kerasil/Products/626252&Locale=fi_FI
Ja auton värin mukaan maalia ja kääriä hihat ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Daatta

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 13.07.18 - klo:12:41
Alkaa olee keula samannäköinen kun vanhemmassa leonissa mikä mulla oli. Eikö seatilla osata maalata vai mitä helvettiä!? Keula aivan täynnä pientä reikää mistä loistaa valkoinen pohjamaali, ilmeisesti pieninkin pölyhiukkanen tekee maaliin reiän. Seuraavaks varmaa lakat lähtee ympäriltä niinkuin viimeksikin. Voiko tästä valittaa, 2013 lopussa rekattu..

Lol, nykyinen esittely-Cupra näytti tuolta minulle tullessaan, 3000km mittarissa. Mustassa autossa puskurin iskemät eivät onneksi erotu, tuntuvat kylläkin. Konepellissä iskemät paistavat läpi senkin edestä.

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 14.07.18 - klo:13:21
626252 Tarkkuuskynä

Kiitos linkistä, pitääkin tilata tuollainen odottamaan inspiraatiota.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

DeepBlack-13

Seat leon st -17 aloitti ääntelyn kimeällä äänellä erityisesti hitaasti ajettaessa ja samalla käännyttäessä. Ihan kuin metalli ottaisi metalliin. Kestää hetken ja poistuu sitte. Ei kuulu joka kerta käännyttäessä. Onko kenelläkään kokemuksia äänen aiheuttajasta?
Nyk. Seat Leon st 1.0 dsg -17, Seat Leon st 1.2 dsg -15, Mazda 3 sedan 2.0 at -15, VW golf VII 1.2 hb dsg -13

djoh

Oma Seat Leon ST Business 1.0 TSI DSG 10/2017 lähti viikonloppuna hinurin kyydissä Vantaan Airporttiin korjattavaksi. Ensin ei mennyt vaihteet enää kunnolla päälle ja lopuksi ne hävisivät kokonaan, lisäksi pysähtyessä syttyi myös moottorin vikavalo. Mielenkiinnolla odotan raporttia kunhan saavat tutkittua mikä on vikana.

djoh

Lainaus käyttäjältä: djoh - 16.07.18 - klo:12:21
Oma Seat Leon ST Business 1.0 TSI DSG 10/2017 lähti viikonloppuna hinurin kyydissä Vantaan Airporttiin korjattavaksi. Ensin ei mennyt vaihteet enää kunnolla päälle ja lopuksi ne hävisivät kokonaan, lisäksi pysähtyessä syttyi myös moottorin vikavalo. Mielenkiinnolla odotan raporttia kunhan saavat tutkittua mikä on vikana.

Päivitystä tilanteeseen eli mekatroniikka paskana, auto pajalla 2 viikkoa kun osia ei ole suomessa.

JJambs

Oliko ihan oireeton ennen täystuhoa?
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

djoh

Lainaus käyttäjältä: JJambs - 16.07.18 - klo:15:33
Oliko ihan oireeton ennen täystuhoa?

Ei oikeastaan oirehtinut juurikaan aikaisemmin tai ainakaan niin että olisin erityisesti kiinnittänyt huomiota asiaan. Perheessä on toinenkin saman ikäinen ja samanlainen Leon ja pistäähän tämä mietityttämään näiden kestoa 5 vuoden takuusta huolimatta.


sambolo

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 14.07.18 - klo:13:21
En oikein tiedä kelle ja mistä tuossa ”viassa” valittaa. Parempi vain hommata:
https://www.kerasil.fi/epages/Kerasil.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kerasil/Products/626252&Locale=fi_FI
Ja auton värin mukaan maalia ja kääriä hihat ;)

Joo ei.. kylmä ennemin vaihan autoo kun arviolta muutaman tuhannen reiän maalaan, ei tosta saa millään mitään siistiä ellei vedä kokonaan uuden maalin koko keulaan. Kuva ei ehkä paljastanu koko totuutta, on aika hankala kuvattava tuo punanen väri. Kyllä omasta mielestä on ihan vika jos maali on noin heikkoa. En muissa autoissa, paljon vanhemmissakaan ole vastaavaa nähnyt, mut pakko kai sen halvan hinnan on jossain näkyä. Kaikki isommat kraaterit olen paikkaillu, niitäkin satoja varmaan ja joka pesulla huomaan kymmenkunta lisää.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Ukko

Paljonko oli ajettu? Onneksi on se 5 vuoden takuu!

Keilouslam

Moi!

Pientä kosmetiikkahaittaa auton molemmilla puolilla. Yrittänyt pestä niitä pois, mutta ei millään lähde. Onko kellää niksejä tähän? Maalipinta tässä autossa erittäin huono muutenkin.
Auto on siis Seat Leon ST 2016



VW GOLF Highline 1,4TSI ACT -15
Seat Leon FR 2.0TDI 4DRIVE -16
Seat Leon FR 1.8T -05

Vekkula

Pienpoisto + raudanpoisto aineet testattu?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Keilouslam

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 16.07.18 - klo:19:29
Pienpoisto + raudanpoisto aineet testattu?

Ainiin, ei tullut ajatelluksi tota raudanpoistoainetta, pitääpä testata! Kiitos! :D
VW GOLF Highline 1,4TSI ACT -15
Seat Leon FR 2.0TDI 4DRIVE -16
Seat Leon FR 1.8T -05

hge

Vahvasti näyttää lentoruosteelta, omankin valkosen Seatin kyljet oli talven jäljiltä täynnä. Kannattaa ostaa Bilthamber Korrosol, menee kerralla oikein ja sillä sutasee vanteetkin
U jelly?

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 16.07.18 - klo:16:25
Paljonko oli ajettu? Onneksi on se 5 vuoden takuu!

Mulla 130tkm. On mulla ollu yli 300tkm ajettuja missä parempi maalipinta :-[ Mut ehkä nykyää enemmän lentää kaikkea skeidaaki noilla huonokuntosilla teillä.. mikää perseessäroikkuja en ole.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Ukko

Ei vaan kuinka paljon oli ajettu tällä 1.0 DSG 2017 autolla josta oli vaihteisto mennyt? Taitaa olla yksittäistapaus, kun on ensimmäinen tapaus josta foorumilla kerrotaan.

Maali ja lakkapinnat nyt on nykyään kaikissa autoissa huonoja.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: DeepBlack-13 - 16.07.18 - klo:11:54
Seat leon st -17 aloitti ääntelyn kimeällä äänellä erityisesti hitaasti ajettaessa ja samalla käännyttäessä. Ihan kuin metalli ottaisi metalliin. Kestää hetken ja poistuu sitte. Ei kuulu joka kerta käännyttäessä. Onko kenelläkään kokemuksia äänen aiheuttajasta?

Luultavasti pieni kivi jarrulevyn ja suojapeltin välissä.

AjR1978

#886
Lainaus käyttäjältä: djoh - 16.07.18 - klo:12:21
Oma Seat Leon ST Business 1.0 TSI DSG 10/2017 lähti viikonloppuna hinurin kyydissä Vantaan Airporttiin korjattavaksi. Ensin ei mennyt vaihteet enää kunnolla päälle ja lopuksi ne hävisivät kokonaan, lisäksi pysähtyessä syttyi myös moottorin vikavalo. Mielenkiinnolla odotan raporttia kunhan saavat tutkittua mikä on vikana.

Täällä 6/17 käyttöönotetussa 1.0Tsi Leonissa mekatroniikka vaihtoon 18tkm ajettuna,  16tkm kohdalla kesken maantieajon ilmoitus mittaristoon "Vika vaihteisto, ajoa voi jatkaa". Soitto tien päältä huoltoon että mites toimitaan, annettiin lupa ajaa autolla normaalisti jos vaihteet vaihtuu eikä muuta oiretta kuin ajotk:n ilmoitus.
Laatikko toimi kyllä kutakuinkin normaalisti mutta tuo herja ilmestyi aina hetken kuluttua lähdöstä.

Auto kävi vikakoodin luvussa ja koodit viittasi mekatroniikkaan, jotkut paineet oli alhaiset tms? Sen pari tuhatta kilometriä autolla ajettiin ennenkuin kävi pajalla mekatroniikan vaihdossa. Nyt 21tkm ajettu ja kaikki ollut ok. Ajattelin itsekkin että dsg-ongelmat olisi jo menneen talven lumia koska noita on jo aika kauan tehty mutta ei nyt ihan laatu vakuuta...
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

tet

Lainaus käyttäjältä: djoh - 16.07.18 - klo:14:09
Päivitystä tilanteeseen eli mekatroniikka paskana, auto pajalla 2 viikkoa kun osia ei ole suomessa.

Tämmöisiä selityksiä kuulee usein ja aina nämä jaksaa ihmetyttää. UPS yms. kuriiripalvelut toimittavat sen varaosan kyllä huomiseen mennessä perille, jos vaikka Saksasta tänään osan tilaa. Uskottavampi selitys voisi olla se, ettei osia ole olemassa, ne pitää valmistaa. Mitä taas en oikein usko mekatroniikan tapauksessa, sen verran rikkoutumisherkästä vempeleestä on kyse että niitä luulisi hyllyt notkuvan, varsinkin kun niitä tuupataan uusiin autoihin kiinni kaiken aikaa.

Uskottavin selitys kai siis kotoisen "pajan" asentajien kesälomat...
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ukko

Itsellä muutaman kerran startin jälkeen ei ole oikein kytkenyt ensimmäistä vaihdetta päälle, pitänyt käydä jarrulla ja takaisin, niin toimii normaalisti. Näin siis muutaman kerran, takana jo 35 000 kilometriä. Kyseessä 1.0 DSG 2017. Itse ajattelen että kovaa käyttöä, takuu hoitaa jos on tarvetta. Öljyä menee jonkin verran huoltovälillä.

djoh

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 16.07.18 - klo:23:19
Ei vaan kuinka paljon oli ajettu tällä 1.0 DSG 2017 autolla josta oli vaihteisto mennyt? Taitaa olla yksittäistapaus, kun on ensimmäinen tapaus josta foorumilla kerrotaan.

Maali ja lakkapinnat nyt on nykyään kaikissa autoissa huonoja.

Aika tarkkaan 20 000 oli mittarissa kun mekatroniikka porsi.

djoh

Lainaus käyttäjältä: djoh - 20.07.18 - klo:18:45
Aika tarkkaan 20 000 oli mittarissa kun mekatroniikka porsi.

Tänään Leoni sitten kotiutui korjattuna. Mekatroniikka vaihdettu, sopeutus tehty sekä joku kampanjakorjaus samalla (kiristelty jotain maadoitukseen liittyviä muttereita). Kysyin myös mitä tuli maksamaan niin mekatroniikan hinta oli noin 1400 euroa ja työtä noin 600 euroa päälle.

Ukko

Olisit kysynyt vielä montako noita on mennyt, tosin rehellistä vastausta tuskin olisi tullut. ;D

kimppikoo

”Tämä oli ensimmäinen mihin on törmätty”  ;D ;D

djoh

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 24.07.18 - klo:19:35
Olisit kysynyt vielä montako noita on mennyt, tosin rehellistä vastausta tuskin olisi tullut. ;D

Niin kysyinkin, tai lähinnä sanoin että vaihtelette näitä vissiin paljonkin -> vastaus oli että säännöllisen epäsäännöllisesti  ;D

Hintaa kyseiselle korjaukselle oli huoltoneuvojan mukaan 1400 osalle ja noin 600 euroa työlle.

tet

#894
Lainaus käyttäjältä: djoh - 30.07.18 - klo:09:06
Niin kysyinkin, tai lähinnä sanoin että vaihtelette näitä vissiin paljonkin -> vastaus oli että säännöllisen epäsäännöllisesti  ;D

Mikä ei liene erikoislaatuista, DSG:n myyntimäärät huomioon ottaen. Ja sen, että kyseessä on aika iso kokonaisuus joka vaihdetaan aina jos siitä jotain vikaantuu. Eli yksikössä olisi vaikka kuinka paljon pienempiä komponentteja joita voisi putsata tai vaihtaa, mutta näin ei tehdä, vaan aina koko yksikkö vaihtoon.

Eli mekatroniikan vaihtomäärien ihmettelyä voisi verrata siihen, että moottorin vikaantuessa vaihdettaisiin aina koko moottori. Sitten palstoilla ihmeteltäisiin, miten voi niin paljon olla moottorin vaihtoja vag-autoissa. ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 25.04.18 - klo:16:49
Oon nyt lisänny 2l öljyä ~2770 kilsan sisällä. Olikos seatilla raja 0,5l/1000km vai 1.0l/1000km että toleransseissa?

Ps. Edelleen ihmetyttää että ajoin ennen huoltoa 10tkm lisäämättä öljyä. Nykyisellä kulutuksella se ois vaatinu 7l lisäämistä. Jäikö öljyproppu auki :D

Onko tähän sambololla tullut mitään uutta? Meillä 1.2 TSI alkanut myös imuttelemaan öljyä erikoisen paljon. Alkoi joskus 105 tkm jälkeen ja syö n. litran, tai jopa vähän reilu, per 4-5tkm. Eli 30tkm vaihtovälillä menee 6 litraa öljyä. Minusta aika paljon.

Leon_ST

Alkanut ovet natisemaan todella ärsyttävästi ajaessa. Huomaa kaltevalla pinnalla ja käännöksissa esim. kaupungissa tai kun ajaa auton pihaan. Mitäs tuolle olisi tehtävissä? Eli ei siis ovipahvit vaan ilmeisesti tiivisteet natisee/narisee.

sambolo

Ajot vähentyny, mutta juurikin tänään alkoi öljyvalo palamaan taas, 6tkm edellisen valon jälkeen.. vain tikun kärki kostui hieman, lisäsin litran mikä oli varalla.. Seat center ehdotti omakustanteista kulutusmittausta, mutta en lähde siihen, varsinkin kun ajot vähentyny huomattavasti, mutta kyllähän tuo vituttaa ja ihmetyttää.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

dwntime

Samalta kuulostaa kuin miten meilläkin.

Ajattelin kokeilla Forte käsittelyn teettämistä joulukuussa kun tulee inspection huolto. Samalla tulee teetätettyä väliöljynvaihto.
Sitä voi olla apua tai sitten ei, mutta ei kustannuksena ole iso.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Leon_ST - 12.08.18 - klo:22:50
Alkanut ovet natisemaan todella ärsyttävästi ajaessa. Huomaa kaltevalla pinnalla ja käännöksissa esim. kaupungissa tai kun ajaa auton pihaan. Mitäs tuolle olisi tehtävissä? Eli ei siis ovipahvit vaan ilmeisesti tiivisteet natisee/narisee.

Saavutin läpimurron ovitiivisteiden nitinän eliminoimisessa. Ehdin käyttää jo autoa huollossa nitinän takia, siellä sitä ei saatu toistettua eikä mitään korjausohjetta ollut. Tilasin myös netistä VAG kattoluukkuun tarkoitettua voiteluainetta (nitinänpoistoaine), ei mitään vaikutusta. Sitten tajusin kiinnittää huomiota oven ikkunan kehyksen tiivisteisiin, joissa on nukkapinta. Nitinä esiintyi ikkunan kehystä painelemalla, järkeilin että nukkatiivisteeseen on jäänyt vahaa tms. joka aiheuttaa nitinän. Puhdistin nukkatiivisteet mikrokuituliinalla ja rasvanpoistoaineella (ns. silikoninpoistoaine, Motonet tai automaalikauppa), sen jälkeen nitinä lakkasi ja on pysynyt poissa!

Olisinpa keksinyt tuon jo aikaisemmin, nitinä vaivasi myös edellistä Cupraa. Ovivälien vahaamisella on varmasti osuutta asiaan.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy