Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

kölli

Morjensta pöytään. Se alkoi kauko-ohjaimen patteri kulumaan jatkuvasti loppuun aina n. viikon käytön jälkeen.

Tehtyjä toimenpiteitä;
-vaihdettu molempiin avaimiin samaan aikaan patterit (CR2025 kai tuo oli, 3V). Toinen avain (kauko) viaton
-eka patteri tyhjäksi, vaihdettu uusi
-toka patteri tyhjäksi, vaihdettu patterin merkkiä ja haettu uusi kaupasta
-kolmas patteri tyhjäksi. Opiskeltu miten oven saa auki ilman kaukoa...

Ideoita/vinkkejä? Huoltoon mars vai onko jotain tehtävissä itse? Onneksi sentään toinen kauko toimii...

Outoa kerta kaikkiaan...auto siis -15 ja kilsoja n. 40tkm.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

jukkanen

Onkos tuossa vielä takuu?

kölli

Ei ole takuuta enää, siksi tässä juuri kyselläänkin...
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

sakal83

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 11.05.18 - klo:19:11
Siriseekö kellään takaoven yläosa, siitä avauskahvan yläpuolelta/edestä? Tämä kuskin puolen takaovessa. Kun siitä nappaa kädellä kiinni, sirinä lakkaa.
Juu sirisee. Oon sitä nyt tässä kevään kuunnellu, mutta vielä jaksanut lähteä toimenpiteisiin.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 11.05.18 - klo:23:52
Juu sirisee. Oon sitä nyt tässä kevään kuunnellu, mutta vielä jaksanut lähteä toimenpiteisiin.

Ok, kohtalotovereita löytyy. Minulla on huolto parin viikon päästä, saavat katsoa silloin.

kootee

Viime perjantaina olin kauppareissulle lähdössä 2013 1.4 tsi 122hp versiolla. Kuuma oli auto pihalla auringonpaisteessa, mutta kun näitä Espanjassakin käytetään, niin ei luulis vaikuttavan.

Ekalla starttausyrityksellä kone ei käynnistynyt. Näyttöön tuli teksti "Use key to start the car" tai jotain sen suuntaista. Toisella yrityksellä näyttöön tuli "Oil Pressure!" varoitus. Kurkkasin auton alle eikä ollut vuotoa näkyvissä. Öljytikusta tarkistin ja oli hiukan alarajan alapuolella pinta, joten lisäsin vajaa puoli litraa öljyä, kun sattui takakontissa olemaan litran pänikkä.

Jälleen uusi käynnistysyritys ja lähtikin käyntiin, mutta jotenkin oudolta tuntui käynti ensi alkuunsa. Ihan kuin ois kolmella pytyllä käynyt tai jotain. Tasoittui kyllä pian ja sen jälkeen on auto toiminut taas ihan normaalisti. Kopkop...
Kilsoja vasta karvan päälle 60 tkm.

sambolo

^Kannattaa ainakin koodit koittaa lukea :o ja enemmän öljyä lisäisin jos alarajan alapuolella ollut.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

kölli

No niin, ensimmäinen varsinainen vika tuli autoon joku viikko takaperin. Eli toinen kauko-ohajin kuluttaa patterin loppuun n. viikko patterin vaihdosta. Tuli tehtyä tosiaan testiä, eli vaihdettua patteria ja merkkiäkin välillä. Varasin huollosta ajan ja kuulemma menee ainakin toinen kake uusiksi sekä toisen avaimen ja itse auton "koodaus" uudelle avaimelle.

Tämä kaikki kustantaa n. 300e, josta maahantuoja korvaisi puolet, auton iän huomioiden. Tehdastakuu on tosiaan jo loppunut, koska oli "vanhanmukainen" 2v. Se ei poista kuitenkaan valmistajan/maahantuoja virhevastuuta. Olen ensimmäinen omistaja kaiken lisäksi. Se auttaa näissä takuuajan jälkeisissä "takuuhommissa". Ainakin yleensä.

Varsinainen auton myyjäliike osoitti osaamattomuutensa ja epäammattimaisuutensa, kun kysyin asiaa sieltä. On kuulemma "hajonnut asiakkaan käytön takia". Melkein pistän pääni pantiksi että tästä maasta ei löydy sellaista henkilöä joka saisi tuon "normikäytössä" rikki. Siis siten ettei putoa/kastu/koira ei syö aamupalaksi. Mutta ilmeisesti nämä kaket ovat sitten asiakkaan rikkomia joka tapauksessa. Laitoin asian vielä varmuudeksi kuluttajasuoja-asiamiehelle, niiin katsotaan tuleeko sieltä vastaantuloa. Epäilen... >:(

Näillä eväillä kohti (toivottavasti) huoletonta kesää... 8)
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Arctic

Itsellä toinen avain hajosi samalla tavoin vajaan kahden vuoden ikäisenä ja sen vaihto meni takuuseen (2v takuu) eli ei ole ainakaan ainutkertainen tapahtuma.

kölli

Jep, ei ole ensimmäinen VAG-auto itsellä joten osaa suhtautua näihin lukko-ongelmiin... Sama vääntö takuuasioista jatkuu vaikka merkki on eri (aiemmin VW:tä). Asiaa ei auta myöskään että myyjäliike lopetti Seat-edustuksen, joten tullee mielenkiintoisia vääntöjä tulevaisuudessa. Siis jos/kun jotain isompaa hajoaa...

Kyllä tässä oikeasti alkaa harkitsemaan niitä automerkkejä, joilla +5v takuu tulee ilman lisävänkäämisiä. Jotenkin niin kyllästynyt automyyjien p**kapuheisiin. Ehkä se tästä.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: kölli - 28.05.18 - klo:09:59
Jep, ei ole ensimmäinen VAG-auto itsellä joten osaa suhtautua näihin lukko-ongelmiin... Sama vääntö takuuasioista jatkuu vaikka merkki on eri (aiemmin VW:tä). Asiaa ei auta myöskään että myyjäliike lopetti Seat-edustuksen, joten tullee mielenkiintoisia vääntöjä tulevaisuudessa. Siis jos/kun jotain isompaa hajoaa...

Kyllä tässä oikeasti alkaa harkitsemaan niitä automerkkejä, joilla +5v takuu tulee ilman lisävänkäämisiä. Jotenkin niin kyllästynyt automyyjien p**kapuheisiin. Ehkä se tästä.
Eikös Seatissa 5v takuu ole ollut jo hetken aikaan ja VW saatavissa myös pienellä lisähinnalla? Huolenpitosopimusta sitten kehiin jos ei muu auta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tet

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 28.05.18 - klo:13:29
Eikös Seatissa 5v takuu ole ollut jo hetken aikaan

Onhan tuo jo parisen vuotta ollut, mutta "vain tämän kuun loppuun". ;) ;D ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.05.18 - klo:14:49
Onhan tuo jo parisen vuotta ollut, mutta "vain tämän kuun loppuun". ;) ;D ;D
Niin juuri, tilapäinen kampanja :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

sambolo

Itellä teki yks päivä tälleen. Startstopilla moottori sammuksiin, pysähdys kesti sen verta että käynisti itse itsensä. Tämän jälkeen kuskin puolelta alko puhaltaa kumaa ilmaa ja apparin puoli kylmää. Vasta sammuttaessa ja käynistäessä uudestaan sain sen puhaltamaan molemmilta puolilta kylmää :o vika ei ole uusinut, pitäisikö olla huolissaan?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Foxit

Muistelen että jollain oli vastaavia ongelmia myös Atecan kaukosäätimen kanssa. Patterit tyhjenee kuulemma hyvinkin nopeasti.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

kölli

Niin joku sanoikin tuossa että saa näihin 5 vuoden takuun. Fiksuimmat voinee päätellä että 2015 syksyllä sitä ei vielä tainnut olla saatavilla. Niin tyhmä en minäkään ole että olisin jättänyt "ruksimatta".

Ihmettelen muuten kun joillain on edelleen se asenne, että on ok jos autosta alkaa hajota osia 2,5v käytön jälkeen. Tämä on varmaan normaalia VAG-autoilijoille. Ei ihme kun laatu ei parane...

Mutta eipä se auta kuin vaihtaa merkkiä jos ei miellytä. :'(
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: kölli - 29.05.18 - klo:09:43
Niin joku sanoikin tuossa että saa näihin 5 vuoden takuun. Fiksuimmat voinee päätellä että 2015 syksyllä sitä ei vielä tainnut olla saatavilla. Niin tyhmä en minäkään ole että olisin jättänyt "ruksimatta".

Ihmettelen muuten kun joillain on edelleen se asenne, että on ok jos autosta alkaa hajota osia 2,5v käytön jälkeen. Tämä on varmaan normaalia VAG-autoilijoille. Ei ihme kun laatu ei parane...

Mutta eipä se auta kuin vaihtaa merkkiä jos ei miellytä. :'(
Ei nämä uudenmalliset avaimet hajoa enää samaan malliin kuin ennen. Maahantuoja maksaa puolet, saat 150â,¬ kuntoon vian ja silti valitat? Mekaanista kulutusta ja mahdollista tippumista kohtaava avain kuitenkin kyseessä. Itse kai sen päätöksen teet, otatko riskin ja pidät autoa yli takuuajan tai jätät maksamatta huolenpitosopimuksesta kun ajattelet pääseväsi halvemmalla ilman sitä? Nyt se riski kohdallasi realisoitui, ei mitenkään erityisen tyypillisen vian suhteen mutta kuitenkin.

Ei se ruoho ole sen vihreämpää muualla, toki kilpailutilanne on jo konsernia ajanut meidän kuluttajien osalta parempaan suuntaan eli pidempää takuuta on sentään jo kampanjoiden ja lisähintaisten jatkoturvien muodossa saatavilla. Surkeaahan se nykytekniikan kanssa on, mutta itselläkin uuden auton hankintaprosessissa lähtökohta oli se, että metriäkään en aja ilman takuuta. Sitten piti vain miettiä miten se toteutetaan halvimmalla :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Daatta

Cupraan vaihdettiin mittaristo ja moottorin pakoventtiin säätöaktuaattori. Mittariston (700â,¬) maksoi 50/50 valmistaja ja myyjäliike, itselle jäi maksettavaksi työ 150â,¬. Aktuaattori töineen meni omaan piikkiin, 180â,¬. Olihan tuo harmillista kun kolmivuotiaasta autosta menee kriittisiä komponentteja vaihtoon. Auto juurikin 2015 vuosimallia eli 5v. takuu tuli vasta sen jälkeen. No rahalla selvittiin ja Turun VW-auto hoiti korjaukset kunnialla. Mitä nyt vaihtoivat ensin väärän aktuaattorin, oli hymyssä pitelemistä kun vika palasi parin päivän jälkeen (moottori vikatilaan ja tehot pois).

Kaikesta huolimatta (?) tilasin/varasin uuden Cupran. MY18 eli tässä on viiden vuoden takuu, lisäksi 4v huolenpitosopimus 25â,¬/kk. Lähin huolto on edelleen Turussa, eli aikaa ja vaivaa siellä ramppaamisesta aiheutuu. Tuleva Cupra on hyvin sisäänajettu, eli ärsyttäviä pikkuvikoja ei pitäisi olla.  :P
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

kölli

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 29.05.18 - klo:10:50
Ei nämä uudenmalliset avaimet hajoa enää samaan malliin kuin ennen. Maahantuoja maksaa puolet, saat 150â,¬ kuntoon vian ja silti valitat? Mekaanista kulutusta ja mahdollista tippumista kohtaava avain kuitenkin kyseessä. Itse kai sen päätöksen teet, otatko riskin ja pidät autoa yli takuuajan tai jätät maksamatta huolenpitosopimuksesta kun ajattelet pääseväsi halvemmalla ilman sitä? Nyt se riski kohdallasi realisoitui, ei mitenkään erityisen tyypillisen vian suhteen mutta kuitenkin.

Ei se ruoho ole sen vihreämpää muualla, toki kilpailutilanne on jo konsernia ajanut meidän kuluttajien osalta parempaan suuntaan eli pidempää takuuta on sentään jo kampanjoiden ja lisähintaisten jatkoturvien muodossa saatavilla. Surkeaahan se nykytekniikan kanssa on, mutta itselläkin uuden auton hankintaprosessissa lähtökohta oli se, että metriäkään en aja ilman takuuta. Sitten piti vain miettiä miten se toteutetaan halvimmalla :).

No niin, tämä keissi on nyt selvä. Autoon tuli uusi avain ja siihen päälle "koodaukset" autoon ja ehjään avaimeen. Lasku n. 150â,¬ ja maahantuoja tuli vastaan 70%.

Aion kyllä jatkossakin toimia samoin, joku toinen saattaa hyväksyä auton leviämisen käsiin alle 3v mutta minä en. Oli ensimmäinen kerta ikinä kun joutuu avaimia korjailemaan. Sentään liki 10 autoa ollut 20v aikana,  useampia merkkejä.

Ihan tyytyväinen olen lopputulokseen.  :)
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Daatta

Taival uuden Cupran kanssa alkoi hyvin, mutta sitten menin pesemään sen ja ongelma ilmeni heti. Taustatarinaa sen verran, että edellisessä Cuprassa narisi kuljettajan oven tiivisteet ihan urakalla. Olin (erehdyksessä) käyttänyt jotain hoitotuotetta (mukamas turvallista) ja luulen että ongelmat alkoivat siitä. Loppuvaiheessa nitinä oli jatkuvaa, sen sai hiljenemään silikonirasvalla mutta se tahraa kaikki paikat ja nitinä palasi heti rasvan kuivuttua.  ???

Nyt pesun jälkeen farkku-Cupran kuljettajan ovi alkoi nitisemään! Ns. normaali pesu: Autofoam, raudanpoisto, kinnastelu lampaanperseellä ja Auto-Washilla, kuivausapuna Auto-QD. Tuotteet Bilt Hamberin valikoimista, tunnettu ja turvallinen autonhoitosarja. Auton kuivuttua siirsin sitä pihalla muutaman metrin ja nitinä oli heti läsnä. Olo oli aika epäuskoinen, mitähän ihmettä. :( Nitisee ajossa, eniten epätasaisella pinnalla pienessä vauhdissa kun kori (?) vähän elää. Luulin että sain nitinää vähennettyä pyyhkimällä ovenvälit rasvan(silikonin) poistoaineella, mutta se oli pelkkää kuvitelmaa. Joskus ovenvälien vahaaminen on aiheuttanut nitinää, siitäkään ei tässä pitäisi olla kyse.

Eilen kävin huollossa kysymässä neuvoa, ei ollut mitään ratkaisua heittää eikä Erwin tarjonnut kuin oven sisäosan tuentaan liittyvän kampanjan. Se tehdään ensi viikolla jos en keksi mitään ennen sitä. Ilmeisesti VAG:lla ei ole mitään tiivisteiden voiteluainetta, ainoastaan kattoluukkuun on sellainen. Sekin voidellaan vasta 60t huollossa, tuskin sinne asti edes pääsen. Ilmeisesti VAG:n tiivisteet on käsitelty tehtaalla, jälkikäsittelyä ei tarvitse/saa tehdä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 15.06.18 - klo:15:58
Taival uuden Cupran kanssa alkoi hyvin, mutta sitten menin pesemään sen ja ongelma ilmeni heti. Taustatarinaa sen verran, että edellisessä Cuprassa narisi kuljettajan oven tiivisteet ihan urakalla. Olin (erehdyksessä) käyttänyt jotain hoitotuotetta (mukamas turvallista) ja luulen että ongelmat alkoivat siitä. Loppuvaiheessa nitinä oli jatkuvaa, sen sai hiljenemään silikonirasvalla mutta se tahraa kaikki paikat ja nitinä palasi heti rasvan kuivuttua.  ???

Nyt pesun jälkeen farkku-Cupran kuljettajan ovi alkoi nitisemään! Ns. normaali pesu: Autofoam, raudanpoisto, kinnastelu lampaanperseellä ja Auto-Washilla, kuivausapuna Auto-QD. Tuotteet Bilt Hamberin valikoimista, tunnettu ja turvallinen autonhoitosarja. Auton kuivuttua siirsin sitä pihalla muutaman metrin ja nitinä oli heti läsnä. Olo oli aika epäuskoinen, mitähän ihmettä. :( Nitisee ajossa, eniten epätasaisella pinnalla pienessä vauhdissa kun kori (?) vähän elää. Luulin että sain nitinää vähennettyä pyyhkimällä ovenvälit rasvan(silikonin) poistoaineella, mutta se oli pelkkää kuvitelmaa. Joskus ovenvälien vahaaminen on aiheuttanut nitinää, siitäkään ei tässä pitäisi olla kyse.

Eilen kävin huollossa kysymässä neuvoa, ei ollut mitään ratkaisua heittää eikä Erwin tarjonnut kuin oven sisäosan tuentaan liittyvän kampanjan. Se tehdään ensi viikolla jos en keksi mitään ennen sitä. Ilmeisesti VAG:lla ei ole mitään tiivisteiden voiteluainetta, ainoastaan kattoluukkuun on sellainen. Sekin voidellaan vasta 60t huollossa, tuskin sinne asti edes pääsen. Ilmeisesti VAG:n tiivisteet on käsitelty tehtaalla, jälkikäsittelyä ei tarvitse/saa tehdä.

tiivisteiden voiteluaine.G  052172A1
ilmeisesti sama,millä voidellaan kattoikkunoiden tiivisteitä
itse tuota laitoin ja natinat katos..
kallistahan tuo on..muistaakseni n.40e tuo pikku purkki.

tuolla samaa pikkuisen edukkaammin:
https://shop.ahw-shop.de/original-vw-audi-seat-skoda-spezial-gleitmittel-100ml-krytox-spray

Daatta

Kiitoksia, tuota olen joskus katsellutkin. Pitää laittaa tilaukseen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ctrlk

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 04.04.18 - klo:08:20
Koko kahva menee vaihtoon tän nupin taki :D

Täällä sama homma. Muutaman kerran asettelin napin takaisin, mutta nyt jousi onnistui häviämään jonnekin, joten kai se on huoltoon vaivauduttava. Paljonko tuolle operaatiolle tuli hintaa?

sambolo

Lainaus käyttäjältä: ctrlk - 19.06.18 - klo:18:23
Täällä sama homma. Muutaman kerran asettelin napin takaisin, mutta nyt jousi onnistui häviämään jonnekin, joten kai se on huoltoon vaivauduttava. Paljonko tuolle operaatiolle tuli hintaa?

Myyjäliike hoiti mulla tän. Muistaakseni koko kahvahomma oli satasen luokkaa hinnaltaan, nupinki ois saanu erikseen, mutta en tiedä oisko korjaantunu sillä. Purkamista tossa kai jonku verta on mutta alle tunti meni hommassa.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Laars

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 19.06.18 - klo:09:47
Kiitoksia, tuota olen joskus katsellutkin. Pitää laittaa tilaukseen.

Kokeile pikaisesti häviääkö narina, jos työnnät tai vedät ovea kädellä ajon aikana. Jos kyllä, niin säädä oven lukitushakasta hieman.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Laars - 19.06.18 - klo:22:29
Kokeile pikaisesti häviääkö narina, jos työnnät tai vedät ovea kädellä ajon aikana. Jos kyllä, niin säädä oven lukitushakasta hieman.

Narina on oudosti hävinnyt lähes kuulumattomiin tässä huoltoa odotellessa. Lupasivat kyllä tarkistaa oven kohdistuksen, jos siinä on jotain sanomista.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Devl

Aikoinaan 1P Leonissa vänkärin oven narina hävisi juurikin kiristämällä oven hakasta, että oli sulkeutui tiukemmin.

Laars

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 20.06.18 - klo:08:32
Narina on oudosti hävinnyt lähes kuulumattomiin tässä huoltoa odotellessa. Lupasivat kyllä tarkistaa oven kohdistuksen, jos siinä on jotain sanomista.

Kaikki autoon liittyvät asiat kannattaa hoitaa ensisijaisesti itse, ennenkuin päästää huollon sepät hieromaan haalareita pitkin tuliterän autosi kylkiä ja potkimaan sisustapaneelit naarmuille  ;D

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Laars - 20.06.18 - klo:21:31
Kaikki autoon liittyvät asiat kannattaa hoitaa ensisijaisesti itse, ennenkuin päästää huollon sepät hieromaan haalareita pitkin tuliterän autosi kylkiä ja potkimaan sisustapaneelit naarmuille  ;D

Tuo on kyllä totta, yleensä kun huollossa käy niin muistoksi jää naarmuja muovipaneeleihin. Tässä tapauksessa vikaa ei pystytty paikallistamaan joten sille ei myöskään tehty mitään. Ovi istuu paikkaansa, säädöt ovat kohdallaan. Eikä se pirun tiiviste tosiaan nitise tällä hetkellä. Lupasin palata asiaan jos vika ilmenee uudestaan, tai sitten en...

Kävi ilmi että huollon pitää "todistaa" vian olemassaolo tehtaalle ennen kuin sille saa tehdä mitään. Videokuvaa suositeltiin.  Muussa tapauksessa korjaus jää liikkeen maksettavaksi. Esim. oven tukipellin liimasauman korjausta ei voitu tehdä, koska vikaa ei pystytty todentamaan. Helppohan tuo on tarkistaa/liimata kun käyttää oven auki, äänieristys on vielä siltä osin tekemättä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

sambolo

Alkaa olee keula samannäköinen kun vanhemmassa leonissa mikä mulla oli. Eikö seatilla osata maalata vai mitä helvettiä!? Keula aivan täynnä pientä reikää mistä loistaa valkoinen pohjamaali, ilmeisesti pieninkin pölyhiukkanen tekee maaliin reiän. Seuraavaks varmaa lakat lähtee ympäriltä niinkuin viimeksikin. Voiko tästä valittaa, 2013 lopussa rekattu..

Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy