Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

mikama83

Mulle tuli kanssa kutsu. Mulla tosin Vw Polo mutta sama kone. Nokka-akselin säädin luki syyksi ja vaihto kestää noin puolikkaan päivän.

JoLah

Syy lienee tässä Golfin ketjussa kerrottu:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12788.msg515037#msg515037

Seuraava viesti viittaa juurikin tähän nokka-akselin säätimeen. Eli kannattaa varmaan mennä nopeasti vaihtamaan :)

Lainaus käyttäjältä: AudiMikko - 26.07.15 - klo:13:54
Nonii nyt uudella moottorilla ajeltu eka kilometrit ja kaikki tuntus pelaavan taas "lähes" kuin uutena :).
Sijaisauton kanssa taas tuttua pihtailua, kun osia ei löytynyt ihan pariin päivään mut automyyjä hommas jatkoa omaan piikkiinsä.
Nokka-akselin ajotuksensäädin oli pettänyt ja aiheuttanut venttiileiden törmäämisen mäntiin.
Tuntu olevan jonkin verran kyseisiä ongelmia tulleen esiin kun tehtaalta oli saatavilla päivitetty säädin, minkä pitäs sitten kestää  ???
Uuteen moottoriin vaihdettiin vielä päivitetty säädin ennen auton luovutusta eli ilmeisesti takasinkutsu tulee tän vuoden puolellakin valmistetuille autoille (mun oli 8/2014).
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

isosubbari

Hienoa... no nyt autolla mittarissa 41tkm ja puolentoistaviikon päästä on sitten vaihtoaika, toivottavasti ovat nyt jotain oikeasti parantaneet :o

kootee

Eilen liikennevaloista lähdön jälkeen alkoi moottori käymään huonosti ja syttyi EPC-valo mittaritauluun. LCD-näyttöön tuli joku start-stop systeemin herja.Seuraavissa valoissa ei sitten tosiaan start-stop tominut (stop toimi, start ei), vaan piti avaimesta käynnistää. Pysäytin läheisen huoltsikan pihaan, kun en tiennyt mitä tuo EPC-valo tarkoittaa, joten plarasin käyttöohjekirjaa ja moottorin ohjausyksikön häiriöönhän se viittaa. Käynnistin auton uudelleen eikä mitään häikkää enää ollut, kuten ei tänä aamunakaan töihin ajaessa. Onkohan jotain hajoamassa, vai tekeekö nää satunnaisesti tällaista?

Daatta

Vikakoodit lukuun, merkkiliikkeessä tai VCDS-ohjelmalla. Joku vikatilanne siellä on ollut päällä, mahdoton selvittää ilman vikamuistin lukemista. Akun varaustilan voi tarkistaa itsekin: Virrat pois päältä, avain virtalukossa, painaa tripin nollauspainiketta niin kauan että ruutuun tulee akun kuva. Se näyttää prosentteina varausasteen, tyhjä akku voi aiheuttaa vaikka mitä ongelmia.

Toinen asia on, että Start-Stop järjestelmää ei kannattaisi käyttää pätkäajossa. Itse painan tuon aina pois päältä...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ctrlk

Lainaus käyttäjältä: kootee - 17.09.15 - klo:16:24
Eilen liikennevaloista lähdön jälkeen alkoi moottori käymään huonosti ja syttyi EPC-valo mittaritauluun. LCD-näyttöön tuli joku start-stop systeemin herja.Seuraavissa valoissa ei sitten tosiaan start-stop tominut (stop toimi, start ei), vaan piti avaimesta käynnistää. Pysäytin läheisen huoltsikan pihaan, kun en tiennyt mitä tuo EPC-valo tarkoittaa, joten plarasin käyttöohjekirjaa ja moottorin ohjausyksikön häiriöönhän se viittaa. Käynnistin auton uudelleen eikä mitään häikkää enää ollut, kuten ei tänä aamunakaan töihin ajaessa. Onkohan jotain hajoamassa, vai tekeekö nää satunnaisesti tällaista?

On tullut muutaman kerran satunnaisesti samankaltaiset oireet. Oma autoni ei ole aivan vakio, joten olen liittänyt oireet tehonnostoon, mutta onhan se mahdollista, että S/S:ssa on vikoja.

Joshua

Mihinhän alustanosaan voisi liittyä sellainen aika äänekäs ulvova ääni, esiintyy hitaassa vauhdissa, esim parkkeerauksessa kun kääntää rattia ja painaa jarrua samaan aikaan.
Ei esiinny aina eikä ole perinteistä jarrupaloista tulevaa kitinää.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

kimppikoo

Tänään heitin Xperienceen uudet Hakka 8 talvigummit alle. Voi jumankauta mikä nastojen huutometeli!!!  :o
Korvatulpat ilmeisesti laitettava pidemmille matkoille korviin. En tiedä, onko siis tuossa näin surkea äänieristys, koska kesärenkaat nyt olivat ihan kohtuullisen hiljaiset. Vai onko nuo kasit jotenkin poikkeuksellisen metelöivät?

Daatta

Eipä siellä liikaa äänieristeitä ole. Minulla se on toisinpäin, kun laittaa kitkat alle niin meteli loppuu...

Kannattaa etsiä vinkkejä äänieristykseen esim. tältä foorumilta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Arcca

Lainaus käyttäjältä: kimppikoo - 20.10.15 - klo:21:25
Tänään heitin Xperienceen uudet Hakka 8 talvigummit alle. Voi jumankauta mikä nastojen huutometeli!!!  :o
Korvatulpat ilmeisesti laitettava pidemmille matkoille korviin. En tiedä, onko siis tuossa näin surkea äänieristys, koska kesärenkaat nyt olivat ihan kohtuullisen hiljaiset. Vai onko nuo kasit jotenkin poikkeuksellisen metelöivät?

Onneksi kokemuksien perusteella nastarenkaat hiljenevät jonkin verran kun muutama tonni on takana. Ihan uuden renkaan äänestä ei siis kannata tehdä lopullista päätelmää.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

MikHei

Moro,
tässä kirjoittelee uusi foorumilainen ihka ekaa kertaa.  8)

Laitoin Tuusulasta autoliikkeestä tilaukseen Leon FR 1.4 TSI 140hv -13 43tkm ajettuna. Se tulee samaisen autoliikkeen Oulun pisteen pihaan vielä tulevan viikon aikana. Onko näin uudessa autossa mitään paikkoja tarkastettavana, tai yleensäkin mitä kannattaa ottaa huomioon kunhan pääsen autoa syynäämään ja koeajamaan? Ois kiva varautua ennen kuin tili tyhjenee, kirjoitan nimen paperiin ja automyyjä myhäilee tyytyväisenä.  ;) Millon esimerkiksi on eka jakohihnan vaihto tiedossa ym.? Auto on juuri huollettu ja katsastettu kyseisen liikkeen toimesta. Yritin saada edellisen omistajan kommentit autosta, mutta kun liike ei voinut yhteystietoja antaa, niin tämä saattaa jäädä haaveeksi.

Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Rice

Eikös rekisterinumeron avulla saa edellisen omistajan tiedot?
Opel Astra
Volvo V60

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Rice - 08.11.15 - klo:22:18
Eikös rekisterinumeron avulla saa edellisen omistajan tiedot?

Jos sen haluaa sallia
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Wibe

Tänään meni sitten oma Leon 1.8 TSI (09/2013) Länsiautolle tarkistetavaksi, kun moottori ei pidä lämpöjä yllä.
Tuomiona termari rikki ja kustannusarvio korjaukselle n. 750 euroa, sisältäen maahantuojan 70% alennuksen uudesta termostaatista.
Tuo termostaatti on niin vaikeassa paikassa moottorin takana, että menee noin 4 tuntia aikaa.
Kuulemma toinen Leon, mihin tuo on vaihdettu.
Takuukin umpeutui sopivasti pari kuukautta sitten.. >:( >:(

MikHei

Lainaus käyttäjältä: Wibe - 16.11.15 - klo:11:07
Tänään meni sitten oma Leon 1.8 TSI (09/2013) Länsiautolle tarkistetavaksi, kun moottori ei pidä lämpöjä yllä.
Tuomiona termari rikki ja kustannusarvio korjaukselle n. 750 euroa, sisältäen maahantuojan 70% alennuksen uudesta termostaatista.
Tuo termostaatti on niin vaikeassa paikassa moottorin takana, että menee noin 4 tuntia aikaa.
Kuulemma toinen Leon, mihin tuo on vaihdettu.
Takuukin umpeutui sopivasti pari kuukautta sitten.. >:( >:(
Eikös tuosta sais jo "goodwilliä" kuten oma morsian ilmaisi, kun työpaikallaan tietotekniikka huoltofirmassa korjasivat vähän jo takuuajan ylittäneitä koneita valmistajan piikkiin? Kannattaa ainakin kokeilla, josko tulisivat enemmänkin vastaan kuin tuon 70% osan hinnasta.

Ps. Oma 2013 vm. Fr nyt ollut omistuksessani pari viikkoa ja on kyllä kiva auto kruisailla. kunhan vastaavia ongelmia ei ihan heti eteen tulisi.  ::)

Oho viesti olikin jo 10 päivää vanha, taitaa olla jo uus termostaatti asennettuna..
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Zaasa

On helvetin kallis termostaatti remppa  :o Kullastako se on tehty jos hinta sisältää 70% alennuksen termarin hinnasta?

Tiq

Onko kenelläkään ilmaantunut "Fault: Vehicle lighting" ilmoitusta? Kaikki valot kyllä palavat ja ilmoitus ei lähde pois. Kaveri koitti lukea vikakoodeja, mutta ei selvinnyt kyseisellä laitteella mistä mahtaa ilmoitella.

leon_13

Lainaus käyttäjältä: Ikuvaari - 07.07.15 - klo:14:29
Onko kellään ilmennyt ongelmia Leon 2015 monitoiminäytön kanssa? Omassani näyttö aika ajoin jumittuu eli sitä ei pysty vaihtamaan eri näyttötilaan ratin säätimillä, eikä näyttötilassa pysty scrollamaan eri tietojen välillä. Näyttö sinällään toimii siinä tilassakin mihin se on jumittunut. Jumi saattaa poistua kun auton käynnistää uudelleen muttei läheskään aina. Radion rattisäätimet (vasemmalla) toimivat, samoin kuin itse radiossa olevat eri näyttömodet. Huollossa ei vikaa pystytty tunnistamaan. Löytyykö apua?
Autostani vaihdettiin vuosi sitten näyttö koska kosketus ei toiminut kosteilla / kylmillä keleillä. Nyt sama vika taas.

Daatta

Vikakoodien lukuun ainoa toimiva kampe (merkkiliikkeen lisäksi) on VCDS, sillä näkee mikä polttimo on hajonnut/hajoamassa. Vähän kallis piuha tietysti tuohon käyttöön, voisi sama tieto näkyä ajotietokoneellakin...

Valoista puheen ollen. LED valot kummastuttivat aamulla, lähdin ajelemaan töihin ja katselin että kovin alas näyttää. Pitkiä väläyttämällä valon määrä lisääntyi, mutta ledit pysyivät edelleen ala-asennossa. Töihin päästyäni sammutin auton ja käynnistin kokeeksi uudestaan, valokuvion raja nousi selvästi. Täytyy katsoa jos olisi jäänyt vikakoodi, merkkihuollolle ihmeteltävää.

Muista ongelmista mainittavaa on lähinnä takakontin luukku. Se narahtaa aina kylmällä ilmalla, veikkaan sen johtuvan pumpuista. Saranat on hyvin voideltu, narahdus tulee selvästi pumpun suunnalta. Huollossa käydessäni ilma oli sen verran plussan puolella, ettei narahdusta esiintynyt. Pumput ovat myös luvattoman heikot, eivät nosta luukkua omin voimin edes parissa plussa-asteessa. Tätä huollossa ihmeteltiin, mutta ei tehty mitään koska ei ole mitään vikaa...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 30.12.15 - klo:14:01

Muista ongelmista mainittavaa on lähinnä takakontin luukku. Se narahtaa aina kylmällä ilmalla, veikkaan sen johtuvan pumpuista. Saranat on hyvin voideltu, narahdus tulee selvästi pumpun suunnalta. Huollossa käydessäni ilma oli sen verran plussan puolella, ettei narahdusta esiintynyt. Pumput ovat myös luvattoman heikot, eivät nosta luukkua omin voimin edes parissa plussa-asteessa. Tätä huollossa ihmeteltiin, mutta ei tehty mitään koska ei ole mitään vikaa...
Sama narahdus omassani, kuin vanha ladon ovi. Tuskin kuuluu pumpuista ellei sitten pumppujen saranoinnista. Pumppujen nostokyky selvästi heikkenee pakkasella.

Daatta

Ehh, mukava kun löytyy kohtalotovereita. Ajattelin kokeilla seuraavaksi ruiskuttaa teflonrasvaa pumppujen korvakkeisiin. Jos jaksan, niin otan pumput irti, puhdistan ja voitelen oikein vaseliinilla. Sikäli ääni voisi tulla pumpu(i)sta, kun se kuuluu aina luukkua suljettaessa/avattaessa eli pumppujen ollessa kiinni painettuna. Varsinainen korjaus olisi hommata (omaan piikkiin) voimakkaammat pumput. Harmittaa kun autotallin nosto-ovessa on samaa voimattomuutta, laitettiin uudet saksalaiset pumput mutta niin vaan saa työntää oven auki pakkasella. ???
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

JELMERI

Terve,

Samaa vikaa täälläkin (SEAT leon st 2014) ja sain jopa pumputkin vaihdettua maahatuojan piikkiin vaan eipä se auta, että uudet yhtä tehottomat pumput laitettiin tilalle. Edelleen jää kontti kovin alas kylmillä keleillä. Tuosta kun jaksaa marista niin voipi olla, että maahatuoja ottaisi asian tosissaan hoidettavakseen. Kertokaa ihmeessä jos rasvaukset poistaa vian...

Daatta

Jaksoin käyttää pumput irti pesun yhteydessä, oli "pallonivel" aika karussa kunnossa. Yltä päältä ruosteessa, pylpyrä on vielä rungossa kiinni eli sitä ei saa edes vaihdettua. Puhdistin nivelet, rasvasin tuhdisti vedenkestävällä vaseliinilla ja kasasin paikoilleen. Ei narise enää (ilmassa plus asteita) mutta tuntuu että sama korahdus sieltä kuuluu, vaimeampana tosin. Pumpuissa ei ole mitään mainintaan voimakkuudesta, jos noita lähtee itse vaihtamaan niin mikä NM olisi sopiva? Takuun voisi muuttaa omaehtoiseksi korjaukseksi. ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

veski

Terve,

Miten muilla käyttäytyy "coolant temp" arvot ajettaessa pakkasella? Autossani on 1.4 TFSI 140 hv moottori ja olen huomannut, että coolant temp nousee aluksi melko nopeasti 90 asteeseen ja tämän jälkeen lämpötila romahtaa alaspäin, pahimmillaan 1 palkkiin eli alle 50 asteeseen. Tämä oli pahimmillaan kovilla pakkasilla. Oma diagnoosi oli, että termostaatti rikki, eli se aukeaa liikaa, mikä romahduttaa lämpötilan, kun kylmää jäähdytysnestettä alkaa virrata lohkoon. Tämä samainen ilmiö tosin tapahtuu, kun moottoria ei kuormita, eli tyhjäkäynnillä tai hitaasti ajettaessa. Mielenkiintoista on myös se, että coolant temp voi käydä alempana kuin öljyn lämpötila, auto ajettu siis lämpimäksi. Käytin autoa merkkihuollossa, ja siellä todettiin, että ei vikakoodeja. Samalla selvisi se, että ko. coolant temp anturi ei ole sama kuin mitä termostaatti mittaa nesteenlämpötilaksi. Ko. anturin arvoa kuitenkin käytetään mm. tyhjäkäynnin säätämiseen, eli auto voi käydä "ryyppy päällä", vaikka moottori olisikin lämmin. Make no sense.

Ilmiössä on myös omanlaatuista se, että coolant temp arvoon vaikuttaa sisätilalämmityksen puhallusnopeus. Mikäli ei käytä automaattiasentoa, vaan säätää puhallustehon max 2 pykälään, lämmöt pysyvät nätisti ylhäällä, kovallakin pakkasella. Tämän havaitsin ensimmäisen kerran siten, kun kytkin lämmityksen kokonaan pois, niin auton lämmöt hyppäsivät 90 asteeseen. Huollon mukaan tämä ei ole loogista, koska nykyiset autot nostavat ensiksi moottorin lämpötilan 90 asteeseen, sen jälkeen alkaa vasta hytti lämmitä. Tämä siis päästöjen vuoksi.

Anturivikaan viittaa myös se, että ajon jälkeen esim. lämpimästä parkkihallista käynnistäessä moottorin kierrosluku nousee yli 1500 rpm, eli tapahtuu pappakaasu ilmiö. Auto myös välillä käynnistettäessä humppaa kierroslukua, kunnes se tasaantuu normaaliin noin 800 rpm kierroslukuun. 

Toivottavasti saatte sekavasta tekstistä käsityksen, mutta mielestäni autossa on kyllä termostaatti/lämpötila-anturi rikki, tätä ei kuitenkaan nähdä vikakoodista, joten huolto ei tee asialle mitään. Tosin huoltoneuvoja sanoi, että termostaatissa ei ole mitään älyä, joten miten siitä voisi saada sitten vikakoodin esiin  ::)

Veski

Wibe

Lainaus käyttäjältä: veski - 13.02.16 - klo:11:38
Terve,

Miten muilla käyttäytyy "coolant temp" arvot ajettaessa pakkasella? Autossani on 1.4 TFSI 140 hv moottori ja olen huomannut, että coolant temp nousee aluksi melko nopeasti 90 asteeseen ja tämän jälkeen lämpötila romahtaa alaspäin, pahimmillaan 1 palkkiin eli alle 50 asteeseen. Tämä oli pahimmillaan kovilla pakkasilla. Oma diagnoosi oli, että termostaatti rikki, eli se aukeaa liikaa, mikä romahduttaa lämpötilan, kun kylmää jäähdytysnestettä alkaa virrata lohkoon. Tämä samainen ilmiö tosin tapahtuu, kun moottoria ei kuormita, eli tyhjäkäynnillä tai hitaasti ajettaessa. Mielenkiintoista on myös se, että coolant temp voi käydä alempana kuin öljyn lämpötila, auto ajettu siis lämpimäksi. Käytin autoa merkkihuollossa, ja siellä todettiin, että ei vikakoodeja. Samalla selvisi se, että ko. coolant temp anturi ei ole sama kuin mitä termostaatti mittaa nesteenlämpötilaksi. Ko. anturin arvoa kuitenkin käytetään mm. tyhjäkäynnin säätämiseen, eli auto voi käydä "ryyppy päällä", vaikka moottori olisikin lämmin. Make no sense.

Ilmiössä on myös omanlaatuista se, että coolant temp arvoon vaikuttaa sisätilalämmityksen puhallusnopeus. Mikäli ei käytä automaattiasentoa, vaan säätää puhallustehon max 2 pykälään, lämmöt pysyvät nätisti ylhäällä, kovallakin pakkasella. Tämän havaitsin ensimmäisen kerran siten, kun kytkin lämmityksen kokonaan pois, niin auton lämmöt hyppäsivät 90 asteeseen. Huollon mukaan tämä ei ole loogista, koska nykyiset autot nostavat ensiksi moottorin lämpötilan 90 asteeseen, sen jälkeen alkaa vasta hytti lämmitä. Tämä siis päästöjen vuoksi.

Anturivikaan viittaa myös se, että ajon jälkeen esim. lämpimästä parkkihallista käynnistäessä moottorin kierrosluku nousee yli 1500 rpm, eli tapahtuu pappakaasu ilmiö. Auto myös välillä käynnistettäessä humppaa kierroslukua, kunnes se tasaantuu normaaliin noin 800 rpm kierroslukuun. 

Toivottavasti saatte sekavasta tekstistä käsityksen, mutta mielestäni autossa on kyllä termostaatti/lämpötila-anturi rikki, tätä ei kuitenkaan nähdä vikakoodista, joten huolto ei tee asialle mitään. Tosin huoltoneuvoja sanoi, että termostaatissa ei ole mitään älyä, joten miten siitä voisi saada sitten vikakoodin esiin  ::)

Veski

Mulla oli sama juttu -13 1.8 TSI Leonissa.
Lämmöt nousi normaalisti ja heti sen jälkeen romahti ajossa 1-2 palkkiin. Pitkän motariajon jälkeen flekti huusi kun viimestä päivää. Pitkään paikalla ollessa lämmöt nousi pikkuhiljaa.
Huollossa löytyi vikakoodi muistaakseni jostain taaemmasta lämpöanturista. Ongelma oli rikkinäinen termostaatti, joka siis jäi aina auki. Korjaus maksoi länsiautossa yli 700e, vaikka sain -70% uuden termostaatin hinnasta. Kuulemma se sijaitsee todella vaikeassa paikassa.

Holms23

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 31.12.15 - klo:09:16
Jaksoin käyttää pumput irti pesun yhteydessä, oli "pallonivel" aika karussa kunnossa. Yltä päältä ruosteessa, pylpyrä on vielä rungossa kiinni eli sitä ei saa edes vaihdettua. Puhdistin nivelet, rasvasin tuhdisti vedenkestävällä vaseliinilla ja kasasin paikoilleen. Ei narise enää (ilmassa plus asteita) mutta tuntuu että sama korahdus sieltä kuuluu, vaimeampana tosin. Pumpuissa ei ole mitään mainintaan voimakkuudesta, jos noita lähtee itse vaihtamaan niin mikä NM olisi sopiva? Takuun voisi muuttaa omaehtoiseksi korjaukseksi. ::)

Itse tilasin alla mainitusta osoitteesta jouset, joilla kontti aukeaa avaimen napista. Haittapuolena toki, että joutuu käyttämään voimaa jotta saa painettua takaisin kiinni. Kalliinpuoleiset, mutta todella yksinkertaiset asentaa. Vaihdetaan vain vanhojen kaasujousien tilalle. Toimituskuluineen taisi olla 135 â,¬. Hyvin ovat toimineet, suosittelen!

http://schaefer-metallverarbeitung-shop.com/epages/39704e8e-6cb4-4ceb-8548-a5d41479d6a7.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/39704e8e-6cb4-4ceb-8548-a5d41479d6a7/Products/2014031
Audi A4 Avant TDI 2.0 Quattro
Seat leon 1.2 TSI style -15

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Holms23 - 27.02.16 - klo:11:51
Itse tilasin alla mainitusta osoitteesta jouset, joilla kontti aukeaa avaimen napista. Haittapuolena toki, että joutuu käyttämään voimaa jotta saa painettua takaisin kiinni. Kalliinpuoleiset, mutta todella yksinkertaiset asentaa. Vaihdetaan vain vanhojen kaasujousien tilalle. Toimituskuluineen taisi olla 135 â,¬. Hyvin ovat toimineet, suosittelen!

Kiitoksia vinkistä. Onko pumppuihin painettu voima (Nm), melkein riittäisi jos saisi päivitettyä OEM-laatuiset pumput vahvempiin. Noita avausjousia on viritelty takaluukkuihin kautta aikain, mutta onhan valmis ratkaisu siistimpi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Raatojooseppi

Iltoja!
Ilmeni seuraava ongelma uudehkossa Xperiencessä: aloin ihmettelmään kun auto tuntuu turhan lämpimältä sisältä. Mittasin lämpötiloja  autossa useammasta paikasta ja lopputulema oli se, että lämpötila auton sisällä on 4-6 astetta korkeampi kuin asetus arvo Climatronicissa. Tämä myös pidemmän, esim, parin-kolmen tunnin ajon jälkeen.
Auto kävi liikkeessä pajalla em. asian vuoksi, jossa säädettiin jotain lämpötilan läppää aukeamaan aikaisemmin tms. mutta vika ei häipynyt mihinkään. Onko esiintynyt muilla vastaavaa?

kootee

Lainaus käyttäjältä: Raatojooseppi - 23.03.16 - klo:21:36
Iltoja!
Ilmeni seuraava ongelma uudehkossa Xperiencessä: aloin ihmettelmään kun auto tuntuu turhan lämpimältä sisältä. Mittasin lämpötiloja  autossa useammasta paikasta ja lopputulema oli se, että lämpötila auton sisällä on 4-6 astetta korkeampi kuin asetus arvo Climatronicissa. Tämä myös pidemmän, esim, parin-kolmen tunnin ajon jälkeen.
Auto kävi liikkeessä pajalla em. asian vuoksi, jossa säädettiin jotain lämpötilan läppää aukeamaan aikaisemmin tms. mutta vika ei häipynyt mihinkään. Onko esiintynyt muilla vastaavaa?

En ole mittallut sisälämpöä kuin perstuntumalla, eli että onko kylmä vai hiki. Empiirinen kokemus on, että kun lähden kylmällä autolla kylmästä liikkeelle, niin 19 atetta on yleensä passeli lukema Climatroniciin. Kun lähden työpaikan lämpimästä parkkihallista kylmään ulkoilmaan, niin 21-22 astetta on sopiva asetus. Noin ylipäänsä kylmällä säällä tuntuu Climatronin sopivin asetus olevan 19-20 astetta ja kesähelteillä 22-24 astetta.

Daatta

Mielestäni automaatti-ilmastoinnin idea on se, että siihen laitetaan lukema jonka auto pitää vakiona kesät-talvet. Tämä on toiminut uudellakin Leonilla melko hyvin, pientä hienosäätöä pitää tehdä lähinnä talvella vaatetuksen mukaan (toppatakki-neule).

Oletteko laittaneet ilmastoinnin profiilin Strongille? Eli Setup ja siellä on säätö. Tein tuon heti alkuun ja lämpötila on pysynyt kohdallaan. Myös ikkunat ovat pysyneet auki, ongelma joka monilla tuntuu olevan.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy