Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

Laars

Sama homma on huomattu myös Skodassa. Edellistä kävin näyttämässä maalipinnan paksuuden mittauksessa, kun jo alle 10tkm mittarissa keula oli mustassa autossa jo aikalailla rujon näköinen. Normaali maalipinta kuulemma oli. Ei tuo nyt niin erityisesti kiinnostanut, niin en vääntänyt enempää.

Sama nykyisessä, keula, puskuri ja etukaaret pisteillä. Takapuskurin alareunat jo hyvin pitkälti tekemättömässä kunnossa. Olisi pitänyt roiskeläpät laittaa. 70tkm tuossa mittarissa.

En ole vakuuttunut.

Karvesak

Tätä samaa ongelmaa on kyllä muissakin merkeissä.Yksi edellisistä autoistani BMW 528 F10 oli myös maaliltaan sanoisinko alarvoinen kuudenkympin autoksi.Eturoiskeläppiä en asentanut vaan laitoin helman alaosaan kiveniskuteippiä jottei hiekka riko maalipintaa.No normi talvi ensimmäisen talven jälkeen kivenjälkiä etuovien alaosissa lukuisia ja myös nokkapellissä.Nyky maalaukset ei kestä ja pieninkin napsaus tietää varmaa maalin lähtöä.Myös auton profiili näyttää vaikuttavan mitä neliskanttisempi nokka sitä varmemmin näyttää ottavan kaikki etureunaan.Entinen auto WV Scirocco omasi niin viistot pinnat ettei jälkiä juurikaan ollut vaikka melkein kaksi vuotta ajossa.En usko onko juuri Seatin maalaus sen huonompi kuin muidenkaan Vaggineiden taitaa olla samat proseduurit pitkälle.Audissa oli mielestäni paras maalipinnan kestävyys näistä konsernin tuotteista. :-\

Epes

Jaahas, vettä oli sitten sateisen yön jälkeen aika lammikko apumiehen puolen kumimatolla. Ikkuna oli kiinni. Osa vedestä on varmasti mennyt maton ohi lattiaverhoiluihin. Vesinoro oli juossut kynnysmuovin yli ihan oven etuosasta, suurin piirtein kaiuttimen kohdalta. Viimeksi tällaista vikaa oli 10 vuotta sitten Octaviassa. Eivät ole tainneet mitään oppia? Onko muilla ollut vastaavaa?

Daatta

Ei ole tainnut oven rakenne kymmenessä vuodessa muuttua... Onhan oven vedenpoistoreiät auki, muuten vesi hakee seuraavan läven ja tulee juurikin kaiuttimen kautta sisään. Ovessa on reikiä enemmänkin, varsinaista välipeltiä ei enää ole eli sikäli on kehitystä tapahtunut.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Q.Atro

Takaluukun avaus kahvasta (Seat-merkistä) lakkasi toimimasta. On jo reistaillut jonkin aikaa, mutta nyt meni kokonaan mykäksi. Avaimen napista toimii. Onkohan tätä ongelmaa enemmänkin?
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

Migilous

2014 cupralla ruuvattuna 10k ilmennyt seuraavaa:

Eriskummallinen metallinen "sirinä" kiihdyttäessä n.1500-3500 rpm. Moottorista tulee apparin puolelta. Onko muilla mahdollisesti ilmennyt vastaavaa / tietoa mikä voisi olla? VW-auton vastaus oli taas "no ei tästä mitään kampanjaa ole"

DSG vammailee välillä. Manuaali modella kun ajelee vähän kovempaa niin välillä harvoin menee jotenkin tillttiin pienemmälle vaihdettaessa. esim. 3:lta 2:lle ei vaihdakkaan, tiputtaa kiekat tyhjäkäynnille ja sitten nostaa hyvin rauhallisesti kierrokset oikealle tasolle ja vihdoin vaihtaa vaihteen. Ylläri VW-auton vastaus oli jälleen "no ei tästä mitään kampanjaa ole"

En löytänyt muualta tälläisia ongelmia raportoiduksi  :)

Daatta

Takaluukun kahvassa on mikrokytkin, joka avaa lukon. Vaihtoon vaan.

Metallinen sirinä tulee Sound Aktorista, joka sijaitsee tulipellissä eli vesikaukalossa pyyhkijöiden alla. Sen tehtävä on vahvistaa moottoriääniä, ajoprofiilin mukaisesti. Olen pudottanut Sound Aktorin tasoa VCDS:llä -> 50%, silti särisee jonkin verran kovassa kiihdytyksessä. Korjaus olisi varmaankin vaimennuskumin lisääminen Aktorin ja rintapellin väliin. Tai sitten koko laitoksen poistaminen toiminnasta, menee vaan aika hiljaiseksi koko auto...

Huolto korjaa ne ominaisuudet mistä on kampanja. Muut saa itse korjata tai opetella elämään sen kanssa. DSG:stä en osaa sanoa, kun omassa on keppivaihteet.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Joshua

No niin, viikko sitten haettu Leoni Länsiauto Turusta ja eilen tuli aamulla ilmoitus "Starter system faulty. Workshop!" joka ei ole poistunut.
Käynnistyy kyllä mutta ei sammu normaalilla tavalla, sammuu vasta kuin avaimen ottaa kokonaan pois virtalukosta.
Jotta Länsiauto tulisi vastaan kuluissa niin se pitäisi käyttää Länsiauton toimipaikassa ja varasinkin jo 16. päivä Vantaalle ajan.
Aika hölmöä vaan että minun pitäisi siitä sitten maksaa kun auto ehtinyt olla viikon itselläni, vai?
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Joshua - 30.06.15 - klo:12:07
No niin, viikko sitten haettu Leoni Länsiauto Turusta ja eilen tuli aamulla ilmoitus "Starter system faulty. Workshop!" joka ei ole poistunut.

Eli vika start-stop järjestelmässä, vai eikö auto oikeasti sammu avaimesta kääntämällä? Mutta miksei huolto onnistu Länsiauton Raision toimipisteessä? Seat-merkkihuolto sielläkin on. ??? Omituista jos pitää lähteä Vantaalle asti ajelemaan, vähintään pitäisi matkakulut saada pois...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Joshua

Sori olisi pitänyt sanoa tarkemmin, asun siis itse Helsingissä  :)
Start & Stop toimii kyllä siis yleisesti.
Auto sammuu mutta ei normaalisti eli eli kun kääntää siihen asentoon että radio jää päälle, silloin auto pitäisi sammua mutta auto sammuu vasta kun avaimen kääntää ihan ekaan asentoon ja ottaa pois virtalukosta.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

tet

Lainaus käyttäjältä: Joshua - 30.06.15 - klo:12:07
Aika hölmöä vaan että minun pitäisi siitä sitten maksaa kun auto ehtinyt olla viikon itselläni, vai?

Kuluttajansuojalain mukaan käytettyjen autojen kaupassa (liikkeestä ostetuissa, ei yksityiseltä tietenkään) sovelletaan 6 kk virheolettamaa. Eli jos autoon tulee ensimmäisen puolen vuoden aikana vikaa, sitä kohdellaan aivan kuten se vika olisi ollut autossa jo ostohetkellä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 04.05.15 - klo:18:46
Tätä samaa ongelmaa on kyllä muissakin merkeissä.Yksi edellisistä autoistani BMW 528 F10 oli myös maaliltaan sanoisinko alarvoinen kuudenkympin autoksi.Eturoiskeläppiä en asentanut vaan laitoin helman alaosaan kiveniskuteippiä jottei hiekka riko maalipintaa.No normi talvi ensimmäisen talven jälkeen kivenjälkiä etuovien alaosissa lukuisia ja myös nokkapellissä.Nyky maalaukset ei kestä ja pieninkin napsaus tietää varmaa maalin lähtöä.Myös auton profiili näyttää vaikuttavan mitä neliskanttisempi nokka sitä varmemmin näyttää ottavan kaikki etureunaan.Entinen auto WV Scirocco omasi niin viistot pinnat ettei jälkiä juurikaan ollut vaikka melkein kaksi vuotta ajossa.En usko onko juuri Seatin maalaus sen huonompi kuin muidenkaan Vaggineiden taitaa olla samat proseduurit pitkälle.Audissa oli mielestäni paras maalipinnan kestävyys näistä konsernin tuotteista. :-\

Olisko sitten kannatanut ne roiskeläpät ostaa kuitenkin?  ;D Ja keulan kiveniskemiä voi vähentää jos ei aja koko ajan edellä olevan perseessä kiinni kuen 95%:lla on tapana.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Pema

No ainakin itse olen huomannut, että Seatiin tulee keulaan herkemmin kiveniskuista jälkeä kuin entiseen autoon. Ajotapa on pysynyt samana. Vältän turhaa perseessä kiinni roikkumista niin paljon kuin se on mahdollista. Ainahan siltä ei kuitenkaan voi välttyä ruuhkissa. Lisäksi takarenkaiden helmataitoksista on lähtenyt maalia kiveniskuista, sitä ongelmaa ei esiintynyt juurikaan edellisessä autossani. Eli kyllä maalin kestävyydessä jotain parannettavaa olisi.

DreAxl

Lainaus käyttäjältä: Pema - 06.07.15 - klo:10:00
No ainakin itse olen huomannut, että Seatiin tulee keulaan herkemmin kiveniskuista jälkeä kuin entiseen autoon. Ajotapa on pysynyt samana. Vältän turhaa perseessä kiinni roikkumista niin paljon kuin se on mahdollista. Ainahan siltä ei kuitenkaan voi välttyä ruuhkissa. Lisäksi takarenkaiden helmataitoksista on lähtenyt maalia kiveniskuista, sitä ongelmaa ei esiintynyt juurikaan edellisessä autossani. Eli kyllä maalin kestävyydessä jotain parannettavaa olisi.

Täällä XPerience omistettu kolme viikkoa ja ensimmäiset kunnon kiveniskemät löytyi konepellistä, jopa pienelle lommolle asti ja ihan peltiin saakka. Autodentistä Espoosta jo varattu aika käsittelylle. Maalipintana lisäksi metalliväri Nevada White, jonka pitäisi olla kestävää laatua...
Seat Leon X-Perience 2,0 TDI 184 4Drive DSG

Joshua

Mitä suojausta tuohon konepellille/kiveniskemiin voisi itse kotikonstein tehdä?
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Ikuvaari

Onko kellään ilmennyt ongelmia Leon 2015 monitoiminäytön kanssa? Omassani näyttö aika ajoin jumittuu eli sitä ei pysty vaihtamaan eri näyttötilaan ratin säätimillä, eikä näyttötilassa pysty scrollamaan eri tietojen välillä. Näyttö sinällään toimii siinä tilassakin mihin se on jumittunut. Jumi saattaa poistua kun auton käynnistää uudelleen muttei läheskään aina. Radion rattisäätimet (vasemmalla) toimivat, samoin kuin itse radiossa olevat eri näyttömodet. Huollossa ei vikaa pystytty tunnistamaan. Löytyykö apua?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Joshua - 07.07.15 - klo:09:43
Mitä suojausta tuohon konepellille/kiveniskemiin voisi itse kotikonstein tehdä?

Kiveniskemiin puhdistus ja paikkapullosta maalia. Varsinainen suojaaminen onkin sitten vaikeampi juttu. Vahaus tai edes kestopinnoite ei auta, ainepaksuudet ovat liian pieniä. Teippaus tai ns. clear bra voi auttaa, mutta luultavasti iskemä syntyy silti. Paras keino välttää iskemiä on ajella kunnon turvavalillä, mutta ei sekään aina riitä. Kuuluu ns. normaalin kulumisen piiriin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Ikuvaari - 07.07.15 - klo:14:29
Onko kellään ilmennyt ongelmia Leon 2015 monitoiminäytön kanssa? Omassani näyttö aika ajoin jumittuu eli sitä ei pysty vaihtamaan eri näyttötilaan ratin säätimillä, eikä näyttötilassa pysty scrollamaan eri tietojen välillä. Näyttö sinällään toimii siinä tilassakin mihin se on jumittunut. Jumi saattaa poistua kun auton käynnistää uudelleen muttei läheskään aina. Radion rattisäätimet (vasemmalla) toimivat, samoin kuin itse radiossa olevat eri näyttömodet. Huollossa ei vikaa pystytty tunnistamaan. Löytyykö apua?

Onko USB-portissa joku laite kiinni? Jos esim. Lumia 925 on kiinni  autoa käynnistäessä, menee systeemi aivan solmuun. SD-kortti kannattaa myös poistaa kokeeksi, jos johtuu siitä. 2015 malliin on tullut ainakin yksi softapäivitys, mutta itsekään en ole sitä laittanut koska ongelmia ei ole ollut. Tuo kuulostaa kyllä takuunalaiselta vialta, näyttö ja/tai keskusyksikkä vaihtoon. Eli painetta vaan huollon suuntaan, omassa ei ole mennyt näyttö kertaakaan jumiin, pl. tuo Lumia-episodi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Lainaus käyttäjältä: DreAxl - 06.07.15 - klo:21:29
Täällä XPerience omistettu kolme viikkoa ja ensimmäiset kunnon kiveniskemät löytyi konepellistä, jopa pienelle lommolle asti ja ihan peltiin saakka. Autodentistä Espoosta jo varattu aika käsittelylle. Maalipintana lisäksi metalliväri Nevada White, jonka pitäisi olla kestävää laatua...

Kokemuksesta voin sanoa, että Nevada White (jos muukaan) ei ole kovin kestävä väri. Etupuskuri ja tuulilasin etureuna keräävät herkästi iskemiä, takakaarien alaosa näyttää kuin haulikolta ammutulta. Konepelti on jo maalattu parkkipaikkalommon takia, maalari ihmetteli että on vaikea väri. Sävypohja, massa + lakka, maalaus onnistui silti hyvin ja uusi pinta on ilmeisesti vanhaa paksumpi koska kiveniskemät ovat vain raapaisseet pintaan. Eli uudelleen maalaaminen voi olla vaihtoehto, hyvin tehtynä uusi maalipinta on tehdaspintaa kestävämpi. Cupralla on 11kk/10tkm takana, maalatulla konepellillä puolet siitä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Ikuvaari

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 07.07.15 - klo:14:45
Onko USB-portissa joku laite kiinni? Jos esim. Lumia 925 on kiinni  autoa käynnistäessä, menee systeemi aivan solmuun. SD-kortti kannattaa myös poistaa kokeeksi, jos johtuu siitä. 2015 malliin on tullut ainakin yksi softapäivitys, mutta itsekään en ole sitä laittanut koska ongelmia ei ole ollut. Tuo kuulostaa kyllä takuunalaiselta vialta, näyttö ja/tai keskusyksikkä vaihtoon. Eli painetta vaan huollon suuntaan, omassa ei ole mennyt näyttö kertaakaan jumiin, pl. tuo Lumia-episodi.

Mitään laitetta ei ole, eikä ole ollut USB-portissa. Käytetty ainoastaan cd-soitinta. Mitään "omia", eikä tehtaan päivityksiä ole tehty.

DreAxl

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 07.07.15 - klo:14:52
Kokemuksesta voin sanoa, että Nevada White (jos muukaan) ei ole kovin kestävä väri. Etupuskuri ja tuulilasin etureuna keräävät herkästi iskemiä, takakaarien alaosa näyttää kuin haulikolta ammutulta. Konepelti on jo maalattu parkkipaikkalommon takia, maalari ihmetteli että on vaikea väri. Sävypohja, massa + lakka, maalaus onnistui silti hyvin ja uusi pinta on ilmeisesti vanhaa paksumpi koska kiveniskemät ovat vain raapaisseet pintaan. Eli uudelleen maalaaminen voi olla vaihtoehto, hyvin tehtynä uusi maalipinta on tehdaspintaa kestävämpi. Cupralla on 11kk/10tkm takana, maalatulla konepellillä puolet siitä.

Ok!
Tilasin tuota Nevada paikkamaalia (maalikynä setti) ja teetän tuolla sitten työn Autodentilla. Joutunevat myös oikomaan tuota konepeltiä iskemän aiheuttaman lommon/painauman osalta. En lähde itse sörkkimään tuon paikka-aineen kanssa, vaan maksan mielelläni ekstraa siitä että tulee hyvä. Toinen juttu on sitten se, että jos rupeaa viikkotolkulla uusia iskemiä syntymään, niin ei ole kovin kustannustehokasta käydä jokaista täyttämässä pajalla. Eri juttu on sitten, että käy vaikka kerralla hoitamassa pidemmällä aikavälillä syntyneet jäljet, kuten olen aiemmin toiminut. Nyt sitä vaan uuden auton myötä on turhan herkkänä kaikista jäljistä jotka maalipintaan syntyvät :)
Seat Leon X-Perience 2,0 TDI 184 4Drive DSG

kimppikoo

Lainaus käyttäjältä: DreAxl - 08.07.15 - klo:11:34
Nyt sitä vaan uuden auton myötä on turhan herkkänä kaikista jäljistä jotka maalipintaan syntyvät :)

Käyttöä vartenhan autot ostetaan. Jos jokaisesta riimusta ja raamusta alkaa harmittamaan, niin lienee parempi ajella 20 vuotta vanhalla juuri ja juuri leiman ansainneella rakkineella  :-X

Joshua

Lainaus käyttäjältä: Joshua - 30.06.15 - klo:12:07
No niin, viikko sitten haettu Leoni Länsiauto Turusta ja eilen tuli aamulla ilmoitus "Starter system faulty. Workshop!" joka ei ole poistunut.
Käynnistyy kyllä mutta ei sammu normaalilla tavalla, sammuu vasta kuin avaimen ottaa kokonaan pois virtalukosta.
Jotta Länsiauto tulisi vastaan kuluissa niin se pitäisi käyttää Länsiauton toimipaikassa ja varasinkin jo 16. päivä Vantaalle ajan.
Aika hölmöä vaan että minun pitäisi siitä sitten maksaa kun auto ehtinyt olla viikon itselläni, vai?

Lainaus käyttäjältä: tet - 02.07.15 - klo:10:28
Kuluttajansuojalain mukaan käytettyjen autojen kaupassa (liikkeestä ostetuissa, ei yksityiseltä tietenkään) sovelletaan 6 kk virheolettamaa. Eli jos autoon tulee ensimmäisen puolen vuoden aikana vikaa, sitä kohdellaan aivan kuten se vika olisi ollut autossa jo ostohetkellä.
Tänää oli huollossa ja virtalukon pohja ja virtalukko pitäisi vaihtaa, nyt tehty joku väliaikainen ratkaisu.
Kuulemma joku 400-500â,¬ maksaa operaatio.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

janti

#533
USB-median toisto ei paladu/jatku peruutuksen jälkeen. Löytyykö tähän mitään korjausta?

Eli -15 Leon Style, jossa Media System Colour -audiojärjestelmä ja Style Packin kautta pysäköintitutka edessä ja takana optinen pysäköintiavustin.

USB-toisto toimii ihan mallikkaasti kunnes laittaa pakin päälle tai pysäköintitutkat aktivoituvat, jolloin toisto keskeytyy. Ongelmana on se että toisto ei jatku kun peruutus on loppunut tai tutkien toimita loppunut. USB-toisto jää siis jumiin. Mitään ei tapahdu vaikka kuinka näyttöä painelee. Radion saa kyllä kuulumaan, mutta kun laittaa takaisin USB-toistolle ei taphdu mitään. Ainut joka toimii on tikun irroitus.

Sorry tuplapostaus tänne. Josko täällä Leon-ketjussa olisi paremmin tietoa/kokemusta.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=27631.0

tet

Lainaus käyttäjältä: Joshua - 16.07.15 - klo:15:35
Tänää oli huollossa ja virtalukon pohja ja virtalukko pitäisi vaihtaa, nyt tehty joku väliaikainen ratkaisu.
Kuulemma joku 400-500â,¬ maksaa operaatio.

Yrittävät uunottaa sinua. Tee niille selväksi, että tunnet kuluttajansuojalain säännöksen 6kk virheolettamasta. Kysy sitten, meinaavatko ne tosissaan että ostaisit heiltä auton jonka virtalukko on rikki.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Joshua

Juu siis homma on OK maksupuolelta kyllä, en joudu maksamaan vaan myyjäliike hoitaa kulut  :)
Vein siis auton sinne viikko sitten torstaina, sain sen illalla takaisin koska tekivät väliaikaisen ratkaisun että auto sammuu oikein ja sovittiin oikea virtalukon ja pohjan vaihto aika pitkälle 11.8. asti.
Mutta seuraavana päivänä kun töihin ajelin niin auto ei sammunutkaan enää ollenkaan vaikka avaimen otti virtalukosta pois, ja vaikka siis moottori ei ollut päällä niin kun oven avasi tuli huuto että "Ignition on!" eli kaiken virran olisi vienyt joten eikun takas Länsi-autolle, lupasivat että auto on kunnossa viimeistään viime torstaina eli 23. päivä mutta oli ollut jotain sekoilu mekaanikkojen kanssa että toinen oli aloittanut ja lähtenyt lomalle ja toinen jatkanut mutta ilmeni että murtopulttejakaan ei oltu tilattu joten saan auton takaisin huomenna maanantaista eteenpäin varmaankin.
Eipä siinä sinänsä hätä, torstaina vaan piti päästä reissuun Joensuuhun niin sain ja saan käyttää tilapäis Toledoa maksutta siihen asti kun tarve vaatii.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Wibe

Lämpeneekö muilla bensamoottori normaalisti?

Mulla vuoden 2013 1.8 tsi ja ei meinaa moottori lämmetä millään.
Esim äsken ajelin Espoon Niittykummusta Helsinkiin Haagaan ja öljy/jäähdytinneste lämmöt ei noussut ajotietokoneen mukaan yli 68c (mittarissa 2 palkkia). Joku flekti lähti päälle samantien, kun käynnistin koneen.
Joskus harvoin on noussut lämmöt puoleen väliin mutta myös laskenut sitten nopeasti yhteen tai kahteen palkkiin.

Eipä tuota nyt mitenkään huomaa ajossa, mutta vielä kun on takuu voimassa niin onkohan tuossa jotain vikaa mikä kannattaisi korjata?

janti

Lainaus käyttäjältä: janti - 26.07.15 - klo:13:19
USB-median toisto ei paladu/jatku peruutuksen jälkeen. Löytyykö tähän mitään korjausta?

Juu vikahan oli sitten siinä muistitikussa. Toisella muistitikulla toimii ihan OK.  :D

MN_987

Lainaus käyttäjältä: Wibe - 27.07.15 - klo:16:54
Lämpeneekö muilla bensamoottori normaalisti?

Mulla vuoden 2013 1.8 tsi ja ei meinaa moottori lämmetä millään.
Esim äsken ajelin Espoon Niittykummusta Helsinkiin Haagaan ja öljy/jäähdytinneste lämmöt ei noussut ajotietokoneen mukaan yli 68c (mittarissa 2 palkkia). Joku flekti lähti päälle samantien, kun käynnistin koneen.
Joskus harvoin on noussut lämmöt puoleen väliin mutta myös laskenut sitten nopeasti yhteen tai kahteen palkkiin.

Eipä tuota nyt mitenkään huomaa ajossa, mutta vielä kun on takuu voimassa niin onkohan tuossa jotain vikaa mikä kannattaisi korjata?

Mulla oli sama vika reilu vuoden vanhan 1.8 tsi koneen kanssa ja ilmoitin siitä öljynvaihdon yhteydessä Helsingin Seat Centeriin. Vaihtoivat jonkun osan ja ongelma hävisi eli kannattaa korjauttaa takuuseen.

isosubbari

Itellä 1.2TSI ja auto vähän li vuoden vanha, eilen soittivat merkkiliikkeestä josta olen tilannut että pitäisi tuoda laadunparannuskampanjaan, vaihdetaan nokka-akselin säätöpyörä tai vastaava??
Onko muille tullut tällaista ja mikähän mahtaa olla syy?
Sanoivat vain että varmuuden vuoksi ja on ollut muutamia tapauksia, jonka vuoksi vaihdetaan... :-X

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy