Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

Epes

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 04.03.15 - klo:16:28
Mitä noihin kitinöihin ja natinoihin tulee niin niitä ei voi oikein vioiksi väittää, ainakaan tämän maan ilmaston ja tiepintojen kunnosta johtuen. On melkein sama minkä alle omakotitalon hintaisen auton ostat niin muoviosat siellä täällä alkavat pitämään ääntä ensimmäisten 100 km jälkeen kun osien sovitukset alkavat elämään tärinän myötä. Ilmiö tietysti korostuu talvisin.

Jäykähkö alusta ja pienet kumiriekaleet renkaina vain pahentavat tilannetta.

Käytin Leonin 30tkm huollossa ja valitin nitinästä sekä kojelaudasta että kuljettajan ovipaneelista. Ei nitissyt hirveästi, kylmänä jonkun verran ja kun sisätilat lämpenivät niin nitinät loppuivat. 7/13 rekisteröidyssä autossa oli kuulemma neljä "nitinäkampanjaa" avoinna. Kaikki tehtiin ja nyt ei nitise, ei missään olosuhteissa eikä millään ajopinnoilla. Nyt kelpaa.

Ripa76

#481
Lisätään tähän vielä edelliseen postaukseeni, että ehdottamistani vaihtoehdoista jätin väliin Honda Civic, koska tuota voi suositella varauksin. Itse ajelen vm.2008 Civic Executive automaatilla. Nitinät ja natinat ovat olleet todella vähäisiä, vaikka mittarissa on 113tkm. Välillä pitää jotain pientä natinaa kuskin ovesta ja välillä ei ollenkaan. Ennen sataatuhatta vain pyyhkijän viiksen tihkukytkin resonoitti, mutta se loppui aikanaan toistaiseksi. Muuten hyvä peli, mutta luetellaanpa plussat ja miinukset.

+ Hyvä suorituskyky. Tehdas lupailee sataseen ajassa 10,9 sek.
+ Kohtalainen polttoainekulutus. Sekalaisessa 7-8 litraa ja motarilla jopa alle 6.
+ Hyvät tilat matkustajille.
+ Luotettava tekniikka. Ei mitään ongelmaa omistukseni aikana (ajettu yli 50tkm).
+ Ajettavuus varauksin.
+ Automaatti vaihtaa pehmeästi.
+ Edulliset huollot. Ainakin ekohuollossa.
+ Kohtalaisen hyvä ruostesuojaus. Vieläkään ei mitään kunnon kukkasta.
+ Materiaalit keskiverto luokkaa.

- Sedanin takakontin lastattavuus rajoitteellinen viistoperään verrattuna.
- Melu varauksin. Karkealla kuuluu jo huomattava rengasmelu.
- Mutkissa auto kallistelee jos vauhtia on tarpeeksi.
- Ohjaus ei ole riittävän tarkka keskialueelta, mutta ei sentään tarvi vispata rattia edestakaisin. Yhtä e34 bemaria sai jatkuvasti paimentaa, vaikka oli jämäkkä ajettava ja tarkka.
- Ergonomia varauksin. Penkit voisi olla vähän paremmat.
- Näkyvyys rajoitteellinen mm. taakse.
- Kiihdytyksissä moottoriäänet alkaa kuulumaan eli turbon puute haittaa jotenkin.
- Liian jämäkkä alusta huonokuntoiselle tielle.

Sorry offtopic. Kyllä VAG konsernin autot ovat hyviä tietyillä osa-alueilla.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

SVAG

Lainaus käyttäjältä: Epes - 04.03.15 - klo:22:33
7/13 rekisteröidyssä autossa oli kuulemma neljä "nitinäkampanjaa" avoinna. Kaikki tehtiin ja nyt ei nitise, ei missään olosuhteissa eikä millään ajopinnoilla. Nyt kelpaa.

Olisi kyllä hienoa jos myyjä/maahantuoja ilmoittaisi itse kampanjoista... Ehkäpä uskallan käydä nyt sanomassa pelkääjän puolesta ovesta kun natisee ja rämisee ilman että huoltoneuvoja kirjaa "asiakkaan päässä natisee".  ::)
MB E220d -18

Miga^^

Lainaus käyttäjältä: Epes - 04.03.15 - klo:22:33
Käytin Leonin 30tkm huollossa ja valitin nitinästä sekä kojelaudasta että kuljettajan ovipaneelista. Ei nitissyt hirveästi, kylmänä jonkun verran ja kun sisätilat lämpenivät niin nitinät loppuivat. 7/13 rekisteröidyssä autossa oli kuulemma neljä "nitinäkampanjaa" avoinna. Kaikki tehtiin ja nyt ei nitise, ei missään olosuhteissa eikä millään ajopinnoilla. Nyt kelpaa.

olisi hyvä jos näissä mainittaisiin aina missä liikkeessä ovat sanoneet kampanjan olevan voimassa kun välillä tuntuu
että se on ihan liikkeestä ja paikkakunnasta kiinni että mitä kampanjoita on avoinna..
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

Epes

Länsi-Auto, Raisio. Valitin kojelaudan ja kuskin oven nitinöistä ja sanoivat tosiaan neljä kamppista autoon tehneensä, kun noudin sen. Hyvin ainakin onnistuivat, kun ei enää nitise mistään.

jvhy

Leon ST 1.2TSI '14 ajettu noin 36tkm. Eilen alko kuuluun "rallatusta", kun kiihdytin moottoritielle. Mitään muuta ihmeellistä ei vielä tuossa vaiheessa ollut...Ekalta rampilta pois ja Laakkosen suuntaan (oli ihan lähellä). Syttyi EPC-valo ja auto sammui. Hinurilla Laakkosen pihaan ja sijaisauto alle.

Tänään aamulla soittelivat huollosta ja kertoivat, että kone menee vaihtoon. Nokasta, hihnasta, kiristimestä (jostain sieltä) kait lähtenyt tuho liikkeelle. Ens viikon lopulla uusi kone paikallaan, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan.

Että näin...

-Janne

gunman

Jepjep. Ei kuulosta kovin kivalle, kun TSI ei kestä edes hihnalla  ???

(kai noin uusi kone jo hihnalla on, eikä ketjulla?)
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Daatta

Murheellista kyllä, jos tuo hajonnut on uuden tyypin hihnakone... Toisaalta, voihan se olla yksittäistapaus. ??? Pääasia kuitenkin, että auto tule kuntoon.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jvhy

Hihnakonehan tuo...ei paljoo naarata, sano savolainen!  :o


-Janne

kootee

Onkohan näistä 5F Leonin bensakoneisista jo kestotestiraportteja? Itsellä 122 heppanen 1.4 TSI.

ctrlk

Yritin etsiä vastaavia tapauksia ulkomailta, mutta ei tullut vastaan. Tässä vaiheessa vaikuttaa vielä yksittäiseltä vialta (materiaali- vai asennusvirhe?).

jvhy

Itsekin yritin eilen googletella, enkä kyllä oikeen mitään löytänyt näihin uusiin koneisiin liittyen. Toivotaan että ois maanantaikappale...

-Janne

jvhy

Soon moro!

Leksa taas nipussa, hain tänään pois huollosta.

Nokan säätötsydeemistä kuulemma lähteny homma liikenteeseen ja sit katkennu remmikin. Jokin lukitusruuvi löystynyt (ei ollu lukitetta tms) ja sit päässy osaa irti. Tämän jälkeen venat käyny morjestamassa mäntiä.

Yksi samanmoinen tapaus kuulemma tiedossa ja toinen samankaltainen. Eli ei pitäs olla mikään tyyppivika. Maanantaikappaleeks / asennusviaksi vois siis luokitella.

Tehtaan piikkiin meni 100 prosenttisesti.

Uuden osan eli perusmoottorin takuusta kysyin, et onko sen kaks vuotta mitä orkkis varaosilla. Ei kuulemma ole, vaan mennään auton takuun mukaan. Jäljellä siis noin vuosi. Jos oisin itse joutunut maksamaan osan, niin sit ois kuulemma tullut varaosatakuu. Täytyypä tätä vähän selvitellä, huollon mukaan kuitenkin noin menee.

Joutuuko vuoden päästä vaihtamaan merkkiin millä pitkä takuu? 😐

-Janne

Miggo

Uh oh, yhteistä taivalta 1kk ja 4000km ja eilen alkoi viljuttamaan hehkun valoa kun kiipesin motarin ramppia ylös.
Sammuttaessa auton huoltsikan pihalla tärisi kivasti ja tuntui vaihdekepisdä ja penkissä.

Tänään sytytti vielä lisäksi moottorivalon palamaan.

Syypää oli kaasuläppä. Tilaustavaraa ja tiepalvelusta auto alle.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Miggo

No mutta, tässähän kävi vielä kaikenlisäksi sellaset pienet jumpat, että kun halusin säästää tiepalvelun rahoja, ja autolla pystyi ajamaan niin ajoin sitten muutaman sata metriä enkä tilannu lavettia, niin enpäs saanutkaan sijaisautoa, vaan meni sitten kunnolla veivaamiseksi.

Lopulta sain sitten VW UP! sijaisautoksi, ja lasku lähtee auton myyjälle. Kaikki hyvin, paitsi eilen moottoritiellä (mopoautolla) tuli spontaaneja kaistanvaihtoja kun tuuli hieman puhalsi kylkeen..

300km tullu tuolla pyöriteltyä, aika koominen kioski kyllä kaikin puolin.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Miggo

Ja jatkoa seuraa.. kaksoismassan vaihtoon varataan aikaa.
No vielä on elokuulle asti aikaa hajota ihan vapaasti, sitten vaihdan autoa kun takuu loppuu..
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

kai75

Lainaus käyttäjältä: Miggo - 23.03.15 - klo:13:57
Ja jatkoa seuraa.. kaksoismassan vaihtoon varataan aikaa.
No vielä on elokuulle asti aikaa hajota ihan vapaasti, sitten vaihdan autoa kun takuu loppuu..
Eix sulla ala olemaan Seatissa 200tkm ajettuna? Alkaa "kaikki" kuluvat osat "uusiutumaan" noissa kilsoissa (kolme omaa autoa yli 200tkm ajaneena tiedän tunteen, varsinkin kahden Volvon osalta  :P) mutta jos sulla kerran takuu on niin siinähän ne vaihtuu sopivasti myyjän piikkiin  :D
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Miggo

Onha tuo 200tkm kohta taulussa.. elokuulle takuu voimassa, voi olla että ehtii vielä ennen vaihtaa jakohihnan.
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Daatta

Aika hyvin rullattu. Ihan mielenkiinnosta, korvaako takuu noita kuluvia osia? Jakohihna tuskin menee takuuseen, ellei katkea ennen huolto-ohjelman mukaista vaihtoaikaa. ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Miggo

ainakin kaksoismassa menee takuuseen ja kaasuläppä meni, kun ei ole km-rajaakaan niin vaikea puhua poiskaan..
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Paschat77

Sain Leonin eilen alle ja ihmettelin sitä illalla. Pitäisikö FR:ssä sivupeilien kääntyä koria vasten ovia lukitessa? Pistin täpän valikossa, mutta eivät kääntyneet. Pitääkö lisäksi olla jotain muita asetuksia tai nippeleitä tietyssä asennossa? Manuaalista en löytänyt mitään aiheeseen liittyvää.
Entä saako takalasin automaattipyyhinnän pois asetuksista?
BMW 420i GC M-Sport 2017
Ex: Leon ST 1.4 TSI ACT FR DSG 2017
Ex: Leon ST 1.4 TSI ACT FR 2015

Epes

Lainaus käyttäjältä: Paschat77 - 25.04.15 - klo:11:32
Sain Leonin eilen alle ja ihmettelin sitä illalla. Pitäisikö FR:ssä sivupeilien kääntyä koria vasten ovia lukitessa? Pistin täpän valikossa, mutta eivät kääntyneet. Pitääkö lisäksi olla jotain muita asetuksia tai nippeleitä tietyssä asennossa? Manuaalista en löytänyt mitään aiheeseen liittyvää.
Entä saako takalasin automaattipyyhinnän pois asetuksista?

Ainakin stylessä peili kääntyy, kun pitää kaukosäätimen lukitusnappia hetken aikaa pohjassa.

jone26

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.10.14 - klo:09:20
Viimeksi eilen katselin moottoritilaa, en löytänyt kiertovesipumppua tai letkuja. Mutta pääasia on, että vesi kiertää  :)

Kävin eilen näyttämässä autoa Lohjalla, tarkoitus oli koodata takalasinpyyhkimen automaattitoiminto pois. Ei ollut mitenkään suoraviivainen tehtävä, huolto ei ollut koodausta aikaisemmin tehnyt eikä maahantuojalta/tehtaalta ollut tuohon ohjeita. Lopulta sopiva asetus löytyi, mutta edelleen pyyhin vihmoi. Heitin sitten, että mahtaako asetus olla ilmestynyt Mirrors and wipers -menuun ja pitää sieltä erikseen (de)aktivoida. Näin todellakin oli, asetus löytyy nyt valikosta ja toimii niin kuin sen olisi alun pitäenkin pitänyt toimia.

Samalla mainitsin kojetaulun ratinasta. Kaveri tutki sulakerasian seutua, eikä löytynyt mitään ilmeistä (itse olin toki jo todennut saman). Lähdettiin koeajolle, rapina ilmeni hyvin. Huoltomies tunnusteli toisella kädellä muoveja ja ohjasi toisella, lopulta löytyi kohta mistä vetämällä ratina hiljeni. Ajettiin takaisin halliin (sormi edelleen kojetaulussa) ja tutkimaan tilannetta. Syyllinen oli ratin alla oleva muovipaneelin kiinnitys, alkuperäiset metallikiinnikkeet eivät pysy paikoillaan (lentelevät avatessa mihin sattuu). Muovipaneelin liitos korjattiin muutamalla kumiputken pätkällä. ;D Ei rätise enää, asentajalle suuri kiitos viitseliäisyydestä!

Tosin taas tuli huomattua, että yhden paikan kun saa hiljenemään niin toinen alkaa kuulua sitä kovemmin... Kuljettajan oven tiiviste tms. viheltää yli 110 km/h vauhdissa. Pitää katsoa että tiivisteet ovat hyvin paikallaan ja palata asiaan seuraavan käynnin yhteydessä.

Missä kohti ratin takana ratina tarkalleen oli? Olen äänieristänyt eristänyt koko auton ja nyt ratisee ratin ja mittariston tienoilla ainoastaan. Olen yrittänyt selvittää mistä ratina tulee,mutta turhaan.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jone26 - 25.04.15 - klo:13:56
Missä kohti ratin takana ratina tarkalleen oli? Olen äänieristänyt eristänyt koko auton ja nyt ratisee ratin ja mittariston tienoilla ainoastaan. Olen yrittänyt selvittää mistä ratina tulee,mutta turhaan.

Miltei suoraan ratin alla oleva muovipaneelien sauma. Taitaa olla polvi-airbagin yläpuolella, kuvaa ei ole laittaa tähän hätään. Paneelien liitos on tehty peltisellä kiinnikkeellä, mikä ei ainakaan omassa pitänyt yhtään.

Oletko auton etupäätä äänieristänyt? Omaa projektia jos meinaisi jatkaa, niin lattiamattojen alle pitäisi sukeltaa seuraavaksi. Eilen kuuntelin omaa autoa vaihteeksi pelkääjän paikalta. Mitään häiriöääniä ei kuulunut moottoritienopeuksissa, eli sikäli hyvässä hantissa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jone26

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 27.04.15 - klo:10:14
Miltei suoraan ratin alla oleva muovipaneelien sauma. Taitaa olla polvi-airbagin yläpuolella, kuvaa ei ole laittaa tähän hätään. Paneelien liitos on tehty peltisellä kiinnikkeellä, mikä ei ainakaan omassa pitänyt yhtään.

Oletko auton etupäätä äänieristänyt? Omaa projektia jos meinaisi jatkaa, niin lattiamattojen alle pitäisi sukeltaa seuraavaksi. Eilen kuuntelin omaa autoa vaihteeksi pelkääjän paikalta. Mitään häiriöääniä ei kuulunut moottoritienopeuksissa, eli sikäli hyvässä hantissa.

Kiitos tiedosta sain korjattua tänään! Konepelti ja kojelaudan alustaa on eristetty.Koko auton eristys homma on niin järjetön että en enää ikinä tee sitä itse. Rengas äänet kuulluu aika kovana edelleen mutta natinat on loppu,mikä oli tarkoitus.Seuraava auto on kyllä sen verran laadukkaampi  että ei tarvitse eristään ja korjailla liitoksia.

Pema

Tulipa taas tehtyä kevätvahaus Leoniin.  Sama homma kuin viime vuonnakin, kiveniskua taas keula täynnä. Onneksi suurin osa pientä pistettä. Mutta kaikkinensa kelvoton maali tuossa on, takalokasuojan kaarien sisätaitteessa on samaa kiveniskua. Yhdestä kohtaa oli n. 5 mm. suuruinen pala maalia irronnut. Ja naarmuuntumaan maali on tosi herkkä, kaiketi pehmeä lakka syynä. Tarkalle autonpitäjälle tämä on kyllä hankala tapaus...Eipä ole muissa merkeissä ollut vastaavia ongelmia maalin suhteen. Toki kiveniskuja ja naarmuja tulee kaikkiin autoihin, mutta Leonissa on niitä vajaan kahden vuoden (22000 km) jälkeen luvattoman paljon. No samaa ongelmaa kai Skodissa,  ym....

Daatta

Olen huomannut saman ongelman. Ilmeisesti VAG on saanut optimoitu maalipinnan äärimmilleen, laadun ja ohuuden suhteen. Uutena Nevada White "kolmikerros erikoisväri" oli todella näyttävä, yhtään virhettä en pinnasta löytänyt. Mutta jo ensimmäinen kivenisku paljasti totuuden, maalipintaan ei tule edes kunnon kuoppaa koska pinta on niin ohut. Paljas pelti vaan näkyy. Puskurin takakaaret on kuin haulikolla ammuttu, takaroiskeläppiä kun ei virallisesti saanut. Paikkamaalausta saa harrastaa ahkeraan, vielä ei tiedä miten helposti ruoste tarttuu... Cupra on suojattu Finikorilla, mutta kiveniskemiä saa silti tarkkailla.

Naarmuuntuminen on myös todella nopeaa, lähinnä pesunaarmuja eli "hämähäkinseittiä" omassa tapauksessa. Itse pesen lähes viikoittain mutta pesumenetelmät ovat kunnossa. Jotain huhuja on jo kuulunut perinteisen, kovan VAG lakkapinnan pehmenemisestä. Muutaman naarmun myllytin pois takapuskurista, lähtivät melko helpolla. Samalla heräsi kysymys lakkapinnan paksuudesta, eli paljonko siinä on myllytettävää. Vähiten tuo naarmuuntuisi jos ei pesisi ollenkaan. ???

Yliteippaus tai clear bra olisi varteenotettava vaihtoehto. Tosin hintaa on paljon, ehkäpä sitten muutaman vuoden päästä kun pinta on jo pilalla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Pema

Näin valitettavasti on. Ei tunnu kiveniskuihin auttavan vaikka, kuinka koittaa pitää turvaväliä kun kuitenkin kiveä ja nastaa lentää väistämättä talvella. Laitoin viime syksynä kiveniskuteippiä takarenkaiden taakse, takapuskurin alle, mihin tuntuu tulevan hiekkasuihkua. Se ainakin auttoi siihen kohtaan.  Itselläkin on tullut pesunaarmua käsinpesusta, hankasin niitä Korrekin Cleanerilla ja aika hyvin kyllä häipyivät. Mutta kaikkinensa herkästi tuo maali (Montsant Red) kyllä "ryvettyy" normikäytössä. 

Joens

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.05.15 - klo:12:44
Olen huomannut saman ongelman. Ilmeisesti VAG on saanut optimoitu maalipinnan äärimmilleen, laadun ja ohuuden suhteen. Uutena Nevada White "kolmikerros erikoisväri" oli todella näyttävä, yhtään virhettä en pinnasta löytänyt. Mutta jo ensimmäinen kivenisku paljasti totuuden, maalipintaan ei tule edes kunnon kuoppaa koska pinta on niin ohut. Paljas pelti vaan näkyy. Puskurin takakaaret on kuin haulikolla ammuttu, takaroiskeläppiä kun ei virallisesti saanut. Paikkamaalausta saa harrastaa ahkeraan, vielä ei tiedä miten helposti ruoste tarttuu... Cupra on suojattu Finikorilla, mutta kiveniskemiä saa silti tarkkailla.

Naarmuuntuminen on myös todella nopeaa, lähinnä pesunaarmuja eli "hämähäkinseittiä" omassa tapauksessa. Itse pesen lähes viikoittain mutta pesumenetelmät ovat kunnossa. Jotain huhuja on jo kuulunut perinteisen, kovan VAG lakkapinnan pehmenemisestä. Muutaman naarmun myllytin pois takapuskurista, lähtivät melko helpolla. Samalla heräsi kysymys lakkapinnan paksuudesta, eli paljonko siinä on myllytettävää. Vähiten tuo naarmuuntuisi jos ei pesisi ollenkaan. ???

Yliteippaus tai clear bra olisi varteenotettava vaihtoehto. Tosin hintaa on paljon, ehkäpä sitten muutaman vuoden päästä kun pinta on jo pilalla.

Mielenkiintoinen huomio. Pesukintaan puolella yleinen huomio VAG autojen maalipinnoista on, että kovia ovat. Oma autoni, joka tuli ajoon 2/2012 sai ylleen uutena Opti-Coat 2.0 pinnoitteen. Tein huolellisen kevät pesun juuri ja 2 pientä kiveniskemää löytyi (ajettu 55tkm). Jos ylläolevat havainnot voidaan yleistää muihinkin uusiin VAG autoihin niin täytyy pitää huolta, että tulee pinnoitettua uusi/uudet autot aina kovimmalla pinnoitteella mitä löytyy.
Seat Leon 1.4TSI FR-Edition -12 (28.2.2012)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7564.0

Daatta

Ei näitä Kintaalla taida olla vielä jonoksi asti. Kovia nämä VAGit ovat perinteisesti olleet, ex. 1M Leonia sai kanttailla huolella karvalla menemään naarmuja poistettaessa. Siinä ei ollut muuta ongelmaa kuin kova haalistuminen, keltainen väri menetti parhaimman kirkkautensa jo muutamassa vuodessa.

Cuprassa tosiaan on 8700km takana, en ole laskenut kiveniskuja. Kuvittelin pärjääväni ilman pinnoitetta, mutta jälkeenpäin ajateltuna ajattelin väärin. Parempi onni seuraavan uuden auton kanssa. :-\
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy