Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

skodamig

^ kojelaudan nitinöistä
Itse aiheuttaja on se keskiritilä kojelaudan päällä.
Kylmästä startatessa nitisee n. 5 min lämpiämisvaiheessa eli siis välillä 5 - 10 startista.
Helppo paikaillistaa ko. aikavälillä; laittaa vaan sormilla painoa päälle ja ääni katoaa.
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Napsianen

Ilmeisesti se ritilän nitinä lähtee tuolla pehmusteiden asentamisella pois kaikilla... Eihän sitä nitinää kuule jos laittaa musiikkia kovemmalle, mutta sitten alkaa ovien muovit rätisemään. Varsinkin kun itse kuuntelen klassisen musiikin toista ääripäätä autossa. Onkohan ketään täällä sattumoisin eristänyt ovia täällä? Voisin kuvitella että äänenlaatu paranee kivasti? Muutenkin olen tyytyväinen pelkästään FR:än kahdeksaan kaiuttimeen. Ihan tarpeeksi mökää niistä lähtee jalankulkijoillekkin.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Napsianen - 08.01.15 - klo:10:24
Onkohan ketään täällä sattumoisin eristänyt ovia täällä? Voisin kuvitella että äänenlaatu paranee kivasti? Muutenkin olen tyytyväinen pelkästään FR:än kahdeksaan kaiuttimeen. Ihan tarpeeksi mökää niistä lähtee jalankulkijoillekkin.

Juu, äänieristys on tehty ja paransi sointia huomattavasti. En tiedä FR:stä, mutta Sound Systemin 10 kaiutinta soivat ihan mallikkaasti. Oven välipelti, ovipahvi, takakontti, takapenkin alusta. Musiikki kuuluu vaimentamisen jälkeenkin hämmentävän hyvin myös ulospäin. ??? En tosin laittanut ovien ulkopelteihin vaimennusmattoa, korroosion pelossa. Auto menee ensi viikolla massattavaksi, mikä vaimentanee vielä ainakin alustan rapinoita.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jone26

Autoni on Seat leon cupra 2014 ja pientä ongelmaa tulee kun edlliset korjataan.

-Kuuluuko teillä nitinää ja natinaa kattoluukusta nyt talvella,itselläni kattoluukunatisee.Onko joku käyttänyt huollossa kattoluukun natinan takia,onko korjausta olemassa?Joku takapenkkien suunnalla pitää joskus ääntä mutta en ole löytänyt kohdetta.

-Ajovalot huurtuvat myöskin sisältä,on ollut joskus sisältä hiemat jäässä.Valitin asiasta liikkeeseen niin sanoivat että on Seatin standardien mukaista.Oletteko saaneet led-ajovalot vaihtoon sisältä kostumisen takia,tai sisältä jäätymisen?Huollossa on nimittäin eroja miten helposti menee takuuseen,toiseen saa valittaa 100kertaa toinen ottaa asian hoitoon heti.

-Defa letkulämppärin asennuksen jälkeen on moottorinjäähdytysnestettä kulunut hieman,käytin huollossa mutta ei kuulemma vuoda mistään.Oletteko huomanneet että letkulämppärin käyttäminen kuluttaisi/höyrystäisi nestettä,ja nestettä sen takia kuluisi?

-Bensaluukku usein jäässä ei pomppaa ulos,ei voitelut auta.Samoin oven kahvat ja ylätiivisteet missä nukkapinta.

-Kuskin puolen takaoven tiivisteestä kuuluu tuulen suhinaa.

-Ovipahvien natinoita sen verran että sain takuuseen uudet,niin eipä enää natisekkaan olisko päivitetty pahvit jotenkin.

Auto maksaa Saksassa uutena kaikilla herkuilla 23-25 tuhatta veroineen niin ei sinänsä voi laatua toivoa!

Rice

Omassa led-ajovalot ajoittain huurussa myös sisältä. Tuosta asiasta taisi olla oikein maininta ohjekirjassakin, että huurtuminen olisi normaalia.
Opel Astra
Volvo V60

WKurki

Lainaus käyttäjältä: jone26 - 09.01.15 - klo:20:57
Autoni on Seat leon cupra 2014

Auto maksaa Saksassa uutena kaikilla herkuilla 23-25 tuhatta veroineen niin ei sinänsä voi laatua toivoa!

Uutena halvin Leon SC Cupra 265 Saksan liittotasavallassa ~31000 euroa. http://carconfigurator.seat.de/seat-cc/desktop-desktop-007_DEFAULT-de-normal.view?msk=1#carline

Itsellä n. 20000 km ajettu nyt Leon ST:llä, ei ongelmia, ei nititöitä eikä natinoita.

Ainoa, mikä ärsytti itseä oli muutama rämisevä tavara (pysäköintikiekko, jääraappa jne.) kuljettajan oven ovilokerossa. Tähän ratkaisuna puoli tuntia omaa aikaa (kaavat ovilokeron pohjasta ja reunoista), mustaa ohutta huopaa Eurokankaasta ja kaksipuolista mattoteippiä Clas Ohlsonilta. Tällaiset seikat olisi kiva olla tehtaalla jo huomioituna, hintaluokka siis muutama euro.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

pomo

Lainaus käyttäjältä: jone26 - 09.01.15 - klo:20:57
Autoni on Seat leon cupra 2014 ja pientä ongelmaa tulee kun edlliset korjataan.

-Kuuluuko teillä nitinää ja natinaa kattoluukusta nyt talvella,itselläni kattoluukunatisee.Onko joku käyttänyt huollossa kattoluukun natinan takia,onko korjausta olemassa?Joku takapenkkien suunnalla pitää joskus ääntä mutta en ole löytänyt kohdetta.

-Ajovalot huurtuvat myöskin sisältä,on ollut joskus sisältä hiemat jäässä.Valitin asiasta liikkeeseen niin sanoivat että on Seatin standardien mukaista.Oletteko saaneet led-ajovalot vaihtoon sisältä kostumisen takia,tai sisältä jäätymisen?Huollossa on nimittäin eroja miten helposti menee takuuseen,toiseen saa valittaa 100kertaa toinen ottaa asian hoitoon heti.

-Defa letkulämppärin asennuksen jälkeen on moottorinjäähdytysnestettä kulunut hieman,käytin huollossa mutta ei kuulemma vuoda mistään.Oletteko huomanneet että letkulämppärin käyttäminen kuluttaisi/höyrystäisi nestettä,ja nestettä sen takia kuluisi?

-Bensaluukku usein jäässä ei pomppaa ulos,ei voitelut auta.Samoin oven kahvat ja ylätiivisteet missä nukkapinta.

-Kuskin puolen takaoven tiivisteestä kuuluu tuulen suhinaa.

-Ovipahvien natinoita sen verran että sain takuuseen uudet,niin eipä enää natisekkaan olisko päivitetty pahvit jotenkin.

Auto maksaa Saksassa uutena kaikilla herkuilla 23-25 tuhatta veroineen niin ei sinänsä voi laatua toivoa!

Tiivisteiden osaltahan on niin, että niitä ei saa rasvata,voidella,käsitelöä millään. Siitä alkaa nitinä ja natina joka ei lopu kuin puhdistamalla ja laittamalla sitä ej muista mitä tilalle jota ne laittas tehtaalla!

jone26

Lainaus käyttäjältä: WKurki - 10.01.15 - klo:11:04
Uutena halvin Leon SC Cupra 265 Saksan liittotasavallassa ~31000 euroa. http://carconfigurator.seat.de/seat-cc/desktop-desktop-007_DEFAULT-de-normal.view?msk=1#carline

Itsellä n. 20000 km ajettu nyt Leon ST:llä, ei ongelmia, ei nititöitä eikä natinoita.

Ainoa, mikä ärsytti itseä oli muutama rämisevä tavara (pysäköintikiekko, jääraappa jne.) kuljettajan oven ovilokerossa. Tähän ratkaisuna puoli tuntia omaa aikaa (kaavat ovilokeron pohjasta ja reunoista), mustaa ohutta huopaa Eurokankaasta ja kaksipuolista mattoteippiä Clas Ohlsonilta. Tällaiset seikat olisi kiva olla tehtaalla jo huomioituna, hintaluokka siis muutama euro.


Jos mobile.de sivulta katsoo niin Seat Leon Cupra maksaa halvimmillaan verojen kanssa 22,740â,¬,siis liike myy autoa siihen hintaa.Se on sama mitä Seat.de car configurator sanoo liikkeet myy aivan eri hintaan.Saksassa liikeiden myynti hinnat on alle suomen autoverottoman hinnan jos viitsii katsoa.Voi vaan miettiä mitä auto maksoi Suomen maahantuojille,mutta ei varmaan kannata.

Tai sitten en osaa lukea mobilen myyti hintoja uusissa autossa.


jone26

Lainaus käyttäjältä: jone26 - 10.01.15 - klo:12:27

Jos mobile.de sivulta katsoo niin Seat Leon Cupra maksaa halvimmillaan verojen kanssa 22,740â,¬,siis liike myy autoa siihen hintaa.Se on sama mitä Seat.de car configurator sanoo liikkeet myy aivan eri hintaan.Saksassa liikeiden myynti hinnat on alle suomen autoverottoman hinnan jos viitsii katsoa.Voi vaan miettiä mitä auto maksoi Suomen maahantuojille,mutta ei varmaan kannata.

Tai sitten en osaa lukea mobilen myyti hintoja uusissa autossa.

Tarkoitan uuden 0km ajetun 280 Cupran 2015 perusversion myynti hintaa HVT Automobile GmbH autotalossa Saksassa 22,740â,¬ verojen kanssa.Seuraava hinta 23,675â,¬ toisessa autotalossa ja siitä ylöspäin hinnat menee.

Aiheeseen onko FR tai muissa versiossa esiintynyt alla olevia vikoja.Ei siitä ole hyötyä että joku kirjoittaa että ei ole.FR esim samat korinosat osat paitsi kone,laittakaa ihmeessä jos on jotain ollut ja saaneet takuu vaihtoon.

Autoni on Seat leon cupra 2014 ja pientä ongelmaa tulee kun edlliset korjataan.

-Kuuluuko teillä nitinää ja natinaa kattoluukusta nyt talvella,itselläni kattoluukunatisee.Onko joku käyttänyt huollossa kattoluukun natinan takia,onko korjausta olemassa?Joku takapenkkien suunnalla pitää joskus ääntä mutta en ole löytänyt kohdetta.

-Ajovalot huurtuvat myöskin sisältä,on ollut joskus sisältä hiemat jäässä.Valitin asiasta liikkeeseen niin sanoivat että on Seatin standardien mukaista.Oletteko saaneet led-ajovalot vaihtoon sisältä kostumisen takia,tai sisältä jäätymisen?Huollossa on nimittäin eroja miten helposti menee takuuseen,toiseen saa valittaa 100kertaa toinen ottaa asian hoitoon heti.

-Defa letkulämppärin asennuksen jälkeen on moottorinjäähdytysnestettä kulunut hieman,käytin huollossa mutta ei kuulemma vuoda mistään.Oletteko huomanneet että letkulämppärin käyttäminen kuluttaisi/höyrystäisi nestettä,ja nestettä sen takia kuluisi?

-Bensaluukku usein jäässä ei pomppaa ulos,ei voitelut auta.Samoin oven kahvat ja ylätiivisteet missä nukkapinta.

-Kuskin puolen takaoven tiivisteestä kuuluu tuulen suhinaa ja apukuskin puolelta kanssa.



Napsianen

Hei Jone26

Itse en ole noteeranut noihin huurtuviin valoihin. En tiedä onko parempi että vähän ilmakiertää lämpiössä.  ???

Toi bensaluukku on kyllä helvetillinen ongelma. Tuntuu kovin herkästi jäätyvän kiinni...

Takaikkunoiden suhinasta huomasin oman idioottimaisuuteni. Ajoasentoni on sellainen että sormet osuvat takalasien avausnappeihin ja huomasin, että takalasit eivät olleet kokonaan kiinni. Etulasien nappeihin joudun siis "kurottamaan"...  ;D

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jone26 - 10.01.15 - klo:13:25
Tarkoitan uuden 0km ajetun 280 Cupran 2015 perusversion myynti hintaa HVT Automobile GmbH autotalossa Saksassa 22,740â,¬ verojen kanssa.Seuraava hinta 23,675â,¬ toisessa autotalossa ja siitä ylöspäin hinnat menee.

Aiheeseen onko FR tai muissa versiossa esiintynyt alla olevia vikoja.Ei siitä ole hyötyä että joku kirjoittaa että ei ole.FR esim samat korinosat osat paitsi kone,laittakaa ihmeessä jos on jotain ollut ja saaneet takuu vaihtoon.

Autoni on Seat leon cupra 2014 ja pientä ongelmaa tulee kun edlliset korjataan.

-Kuuluuko teillä nitinää ja natinaa kattoluukusta nyt talvella,itselläni kattoluukunatisee.Onko joku käyttänyt huollossa kattoluukun natinan takia,onko korjausta olemassa?Joku takapenkkien suunnalla pitää joskus ääntä mutta en ole löytänyt kohdetta.

-Ajovalot huurtuvat myöskin sisältä,on ollut joskus sisältä hiemat jäässä.Valitin asiasta liikkeeseen niin sanoivat että on Seatin standardien mukaista.Oletteko saaneet led-ajovalot vaihtoon sisältä kostumisen takia,tai sisältä jäätymisen?Huollossa on nimittäin eroja miten helposti menee takuuseen,toiseen saa valittaa 100kertaa toinen ottaa asian hoitoon heti.

-Defa letkulämppärin asennuksen jälkeen on moottorinjäähdytysnestettä kulunut hieman,käytin huollossa mutta ei kuulemma vuoda mistään.Oletteko huomanneet että letkulämppärin käyttäminen kuluttaisi/höyrystäisi nestettä,ja nestettä sen takia kuluisi?

-Bensaluukku usein jäässä ei pomppaa ulos,ei voitelut auta.Samoin oven kahvat ja ylätiivisteet missä nukkapinta.

-Kuskin puolen takaoven tiivisteestä kuuluu tuulen suhinaa ja apukuskin puolelta kanssa.

Jäätymiset ja nitinät ovat jokatalvinen ongelma, varmaankin jokaisessa VAGginessa. Tuskin muutkaan autot noille immuuneja ovat. Mallivuoden 2014 autossa tyyppivikoja voi olla muutama enemmän kuin 2015 autossa. Eiköhän korinosat ja tiivisteet ole samat kaikissa malleissa, työnjälki myöskin. Vrt. 1M Leon Cupra joka huhujen mukaan kasattiin erillisessä tehtaassa, käsityönä...

Mahtaako täällä kellään olla kattoluukkua? Siinä on monta liikkuvaa osaa ja muovia, huoltoon vaan selvittämään nitinän syytä...

Ajovalot eivät minulla huurru sen enempää kuin ex. TS Leonossakaan. Eiköhän huurre ajaessa häviä, kyllä LED-moduuli sentään hieman lämpöä tuottaa.

Onko tarkistettu, ettei letkulämppärin liitokset vuoda? Pieni jäähdytysnestevuoto haihtuu jälkiä jättämättä, tarkistuttaisin kaikki letkuliitokset.

Bensaluukku tai sen mekanismi jäätyy tässä, niinkuin ex. Leonissakin. Rasvaaminen ei mielestäni auta, ainoastaan pahentaa tilannetta. Mekanismi jäykistyy ja jumittaa entistä herkemmin. Jotain ohutta teflon-spräytä siihen liikkuvaan mekanismiin voisi korkeintaan laittaa. Ensin pitää pestä vanhat rasvat pois brake-cleanerilla, sitten kuivaus ja vähän uutta tilalle. Luukun mustat muoviosat olen käsitellyt Wolf's Chemicals Nano Trim Sealant Trim Coat:lla. Muovi hylkii vettä, siten jäätä muodostuu vähemmän.

Itsekkäkin kuuluu pientä suhinaa kuskin ovesta moottoritienopeuksilla. Ehkä huomautan tästä seuraavassa huollossa.

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jone26

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 11.01.15 - klo:15:03
Jäätymiset ja nitinät ovat jokatalvinen ongelma, varmaankin jokaisessa VAGginessa. Tuskin muutkaan autot noille immuuneja ovat. Mallivuoden 2014 autossa tyyppivikoja voi olla muutama enemmän kuin 2015 autossa. Eiköhän korinosat ja tiivisteet ole samat kaikissa malleissa, työnjälki myöskin. Vrt. 1M Leon Cupra joka huhujen mukaan kasattiin erillisessä tehtaassa, käsityönä...

Mahtaako täällä kellään olla kattoluukkua? Siinä on monta liikkuvaa osaa ja muovia, huoltoon vaan selvittämään nitinän syytä...

Ajovalot eivät minulla huurru sen enempää kuin ex. TS Leonossakaan. Eiköhän huurre ajaessa häviä, kyllä LED-moduuli sentään hieman lämpöä tuottaa.

Onko tarkistettu, ettei letkulämppärin liitokset vuoda? Pieni jäähdytysnestevuoto haihtuu jälkiä jättämättä, tarkistuttaisin kaikki letkuliitokset.

Bensaluukku tai sen mekanismi jäätyy tässä, niinkuin ex. Leonissakin. Rasvaaminen ei mielestäni auta, ainoastaan pahentaa tilannetta. Mekanismi jäykistyy ja jumittaa entistä herkemmin. Jotain ohutta teflon-spräytä siihen liikkuvaan mekanismiin voisi korkeintaan laittaa. Ensin pitää pestä vanhat rasvat pois brake-cleanerilla, sitten kuivaus ja vähän uutta tilalle. Luukun mustat muoviosat olen käsitellyt Wolf's Chemicals Nano Trim Sealant Trim Coat:lla. Muovi hylkii vettä, siten jäätä muodostuu vähemmän.

Itsekkäkin kuuluu pientä suhinaa kuskin ovesta moottoritienopeuksilla. Ehkä huomautan tästä seuraavassa huollossa.

Siksi ajattelin kysyä kattoluukun natinasta että jos joku osaisi kertoa mikä siellä natisee.Tuntuu että kun menee takuunalaisista vijoista sanomaan niin asenne on todella paska huollon puolelta.Parissa pääkaupunkiseudun paikassa käyneenä tämän huomannut että ei takuu asiat kiinnosta.Esim:Autossa oli vika että bensapumppun takaisku oli rikki ja bensat valui auton seisoessa letkuista tankkiin.Tästä seurasi että käynnistys oli epävallisen pitkä.Vein auton huoltoon lukivat vika koodit ei mitään ominaisuus?En niellyt tätä selitystä vaan vaadin bensa pumpun ja bensa linjojen tarkistusta,3viikkoa auto päivinä oli pajalla koska eivät uskoneet minua.Lopulta tarkastivat bensapumpun ja bensalinjat ja vika oli bensapumpun takaisku.Minä asiakas sanoin heille vian mutta akku,starttia,vaikka mitä vaihdettiin,lopulta kun ratkutin tarpeeksi pitkään viitsivät katsoa bensapumpun.Että silleen. Samalla kun räkytin bensapumpun takaiskusta sanoin myös ovipaneeleista,kaikki narinat loppuivat vaihdon jälkeen eli jotain on päivitetty takuulla.

Samalla tuli kokeiltua 280 Cupran 2015 softa boxia on erillainen kuin 2014 maahantuoja myönsi asian.Vaadin oman 2014 boxin takaisin koska auto oli vailla jotain.Ajoin 2015 boxilla viikon lopun yli tietämättä vaihdosta,auto tuntui vaan kummalliselle ajaa.Lopulta huolto myönsi että softat on eri maahantuojan asiantuntia varmisti vielä asian.Veto ja kiihtyvyys oli erillaista sen kyllä huomasi heti jos on autolleen runtua joskus  antanut.Uskon että 2015 mallin on päivitetty moottoria mutta koska sitä en tiedä. (Softa boxilla tarkoita ECM modulia)ei mitään päivitys ohjelmaa.

Led-ajovalojen huurre häviää ajaessa että kyllä ilmakiertää umpiossa.On outoa että huurretta ei ole kaikilla,kerran huurre on jäätynyt sisälle umpioon.

Tankin luukku jäätyy lähes aina ala reunasta pompauttimeen on turha taittaa mitään.

Daatta

Aika paskaa palvelua merkkiliikkeiltä... Lohjalla ei ollut mitään ongelmia, sen kerran kun kävin "valittamassa". Kojetaulun rapinaa etsittiin ihan ajan kanssa. Kaipa liikkeitä lähtökohtaisesti harmittaa, jos asiakas on kovin tietäväinen.  :-X

Natinan löytämisen auttaa, jos apukuski istuu vaikka takapenkillä ja painelee luukun muoveja. Jos siellä on joku muovipaneeli irrallaan, ratina loppuu kun muovia painaa. Sitten vaan jotain materiaali muovin alle tilkkeeksi, ei kovin tieteellinen tapa mutta niin omakin kojetaulun ratina hoidettiin.

Meinaatko että koko ECU on päivittynyt 2015 mallisarjaan? selviäisi, jos jaksaisi katsoa auton ECUsta merkinnät ja/tai mahdolliset muutokset ETKAsta. Itse varmaankin koeajoin 2014 mallia, oma on kuitenkin 2015. 265 mallissa on luonnollisesti eri ECU/softa käytössä.

Luukku jäätyy, kun lumi sulaa ja jäätyy siihen alareunaan. Omani olen saanut toistaiseksi auki, kun vähän painelee sitä alareunaa ennen avausyritystä. Pienempi murhe tuo on ollut kun 1M Leonin luukku, sen jos sai talvella auki niin kiinni se ei ainakaan enää menny.  ;D Hiustenkuivain tuli tutuksi, sen puuttuessa muovipussi täynnä kuumaa vettä. VAG tarvekaluja vuodesta -74.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jone26

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 11.01.15 - klo:23:56
Aika paskaa palvelua merkkiliikkeiltä... Lohjalla ei ollut mitään ongelmia, sen kerran kun kävin "valittamassa". Kojetaulun rapinaa etsittiin ihan ajan kanssa. Kaipa liikkeitä lähtökohtaisesti harmittaa, jos asiakas on kovin tietäväinen.  :-X

Natinan löytämisen auttaa, jos apukuski istuu vaikka takapenkillä ja painelee luukun muoveja. Jos siellä on joku muovipaneeli irrallaan, ratina loppuu kun muovia painaa. Sitten vaan jotain materiaali muovin alle tilkkeeksi, ei kovin tieteellinen tapa mutta niin omakin kojetaulun ratina hoidettiin.

Meinaatko että koko ECU on päivittynyt 2015 mallisarjaan? selviäisi, jos jaksaisi katsoa auton ECUsta merkinnät ja/tai mahdolliset muutokset ETKAsta. Itse varmaankin koeajoin 2014 mallia, oma on kuitenkin 2015. 265 mallissa on luonnollisesti eri ECU/softa käytössä.

Luukku jäätyy, kun lumi sulaa ja jäätyy siihen alareunaan. Omani olen saanut toistaiseksi auki, kun vähän painelee sitä alareunaa ennen avausyritystä. Pienempi murhe tuo on ollut kun 1M Leonin luukku, sen jos sai talvella auki niin kiinni se ei ainakaan enää menny.  ;D Hiustenkuivain tuli tutuksi, sen puuttuessa muovipussi täynnä kuumaa vettä. VAG tarvekaluja vuodesta -74.

Olen kuullut Lohjan huollosta hyvää itsekkin,täytyy kokeilla ja samalla moikata sukulaisia.Kyllä Helsinki,Vantaa,Espoo akselilla huolto pelaa hienosti jos voivat laskuttaa siitä eli ei takuunalainen asia. Samoin auton luovutus takaisin asiakkaalle  takuunalaisissa vikojen korjauksissa venyy loputtomiin kuin niinsä jossa olet maksu miehenä.Asiasta aika paljon tietävänä ja tavallaan sisäpiirissä oleva tiedän että ei ne parhaat esentajat Seatteja korjaa,kun autotaloissa on eri merkkejä niin kalliimmat ja premiumit menee edelle.Kaveri oli ennen eräässä  myös Seattia myyvässä isossa autoliikkeessä korjaamo päälikkö ja sanoi että marssi järjestys menee niin että Seatti on hännillä kaikessa VAG:ssä.

Hyvät huolltot ovat harvassa nykyään kun ei osata lukea kun vikakoodit,mekaaninen tietämys poistui vanhojen asentajien myötä nyt on vann finninaamat koodin lukijoineen.EI VIKAKOODEJA KUNNOSSA! Sama huoltoneuvonnassa ei kuunnella vaikka asiakas tietää vian ja huolto ei,kokemusta parista merkistä ennestään.

Yhdessä Seat liikeessä on on hyvä myyjä,oli ainut merkkiliike jossa tultiin heti kysymään ja esittelemään auto.Sain heti käydä koe ajolla myös mikä oli monessa liikeessä yli voimaista.Tuli kierrettyä kaikki PK-seudun merkki liikkeet kun ei ollut tietoa minkä ostaisi.Siitä plussat Seatille ja yhdelle myyjälle ja liikkeelle ja täten tuli cupra alle.

2015 ECU (ECM)on uusi boxi kokonaan eri sarjanumerolla,nostin asiasta kovan metelin koska luulin huollon laittaneen 265 cupran ecun tai jonkun muun.Asia eteni maahantuojalle koska huolto ei suostunut vaihtamaan auton alkuperäistä ECM:ää takaisin.Asia varmennettiin tehtaalle ja huolto myönsi ecun olevan eri.Sain vanhan ecun takaisin koska vika oli bensapumpun takaiskussa eikä ecussa.Vanhaa ecua ei olisi saanut takaisin jos käynnistys vika olisi ohjelmallinen.Jos autossa on ohjelma vika koko ECM moduli vaihtuu aina.En olisi huomannut vaihtoa jos en olisi ikinä kengittänyt autoa kunnolla.Uudella ECM:llä auto oli eri,en viitsi arvostella että kukaan ei ota hernettä nenään.Uutta ECM:ää tai ecua on muokattu kulutuksen takia sekä päästöjen.En tiedä milloin uudempi ecu versio tehty ja koska tehtyihin autoihin se tulee tai on tullut.




RedBull

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 07.01.15 - klo:12:09
Ohjekirjan mukaan Leoneissa on jarrujen kuivatustoiminto, auto jarruttelee säännöllisin väliajoin kun pyyhkijät ovat päällä. Samassa ohjekirjassa on myös vastuunvapautuslauseke aiheeseen liittyen...

Viime viikolla ajelin motaria noin 40km tihkusateessa pyyhkijät koko ajan päällä-> eikä jarrut toimi siltikään jarrutettaessa.
Eli ei tunnu toimivan tuo kuivaus. Aikanaan omistamassani Octaviassa kuivaus toimi.
Vai onko kuivausväli sitten tyyliin 20km jolloin kerkeävät kastumaan.
Seat Leon FR TDi 184hv , Audi Q7 3.0TDi Quattro

_Q3_

140 hv Style ja kaksi "vikaa".
Ensimmäisen kerran valitin näistä 30 tkm huollossa ja tuloksena:
Vika 1. Sivupeili ei aina palaudu peruutusasennosta
Korjaus: Huollon mukaan peili on asetettava R-asentoon (huoltoon ajettaessa peili ei ollut tässä asennossa). Ei muita toimenpiteitä. Haloo, onko merkkihuollon osaaminen todellakin tällä tasolla. Vikahan ei siis korjaantunut, onko joku saanut oikeasti korjauksen tähän asiaan.
Vika 2. Radio/navigaattori sammuu ja käynnistyy itsestään n. 20 sekunnin kuluttua, tapahtuu satunnaisesti silloin tällöin
Korjaus: Vikakoodit luettiin ja nollattiin. Arvatkaa poistuiko varsinainen vika tällä?
Korjaus 2 (erikseen tilattu korjausaika, peiliasiasta en edes viitsinyt valittaa uudelleen): Vikakoodien luku ja nollaus sekä liitosten tarkastus (näin pitää toimia). Nyt odotellaan poistuiko vika. Yllätys oli se, että huolto pyysi korjauksesta rahaa. No, en todellakaan maksanut, koska autolla on vielä takuuta jäljellä. Onko muilla vastaavia kokemuksia.

LukeH

En tiedä onko tämä vika vai kuuluuko olla näin. Eli keskikonsolin lokeron kantta pitää eka painaa alareunasta ja sitten yläreunasta että sen saa auki. Toimiiko muillaki näin vai pitäiskö toimia niin että aukee itsestään kun on painanu alareunasta?
Seat Leon FR 1,4 -13

-ruoska-

Kyllä sen kannen pitäisi avautua alhaalta painamalla.

Daatta

Rupesin ihmettelemään, että mikä ihmeen lokeron kansi. Mutta tosiaan, tässä sisustassa on kansi lokeron päällä. Cuprassa tuossa on avoin lokero.

Peilin ja radion viat pitäisi ilman muuta korjata takuuna.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

-ruoska-

Joo, nykyäänhän tuo lokeron kansi näyttäisi olevan lisävaruste, toisin oli vuonna 2013.

Tomppa79

En nyt tiedä onko tämä oikea paikka, mutta pakko kertoa vähän miten oman auton korjaus on sujunut merkkikorjaamolla koska auto oli lähes uusi ja 11000km ajettu. Kolaroin oman Seat Leon 1,4 Fr autoni joulukuun 11. päivä Hinautin autoni korjaamoon samana iltana. Autoni on vieläkin korjauksessa, koska siihen ei ole saatu kaikkia osia. Osa auton osista tulee Espanjasta eikä näistä osien saapumisesta ole tietoa korjaamolla. itselläni ei oli onneksi autossa loistokasko eli sijaisauto kuului minulle 40 päivän ajan. Tuo 40 päivää meni umpeen ja se auto piti vaihtaa A Sarjan kokoluokan autoon. Onneksi autovuokraamo suostui samalla hinnalla vuokramaan b kokoluokan auton. Kolarin syypää en ollut minä niin vastapuolen vakuutus maksaa sijaisauton, koska avovaimoni tarvitsee sitä työmatkoihin. Me kumminkin joudumme maksamaan 6 prosenttia tuosta nykyauton vuokrauksesta vakuutusyhtiölle. Laitoin Seatin nyt sitten seisontaan eli pois liikennekäytöstä niin kauan kuin saan sen takaisin.
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

Epes

Lainaus käyttäjältä: LukeH - 30.01.15 - klo:12:04
En tiedä onko tämä vika vai kuuluuko olla näin. Eli keskikonsolin lokeron kantta pitää eka painaa alareunasta ja sitten yläreunasta että sen saa auki. Toimiiko muillaki näin vai pitäiskö toimia niin että aukee itsestään kun on painanu alareunasta?

Kuuluu aueta itsestään pelkästään alareunasta painamalla.

jone26

-Oletteko törmänneet ilmiöön kosteutta leonin takavaloissa?Kosteus on ilmestynyt nyt talviaikaan,valot ovat ledit.Oletteko saaneet takavalo umpiot vaihtoon tai onko asiaa korjattu muuten huollossa?Britti foorumilla on kirjoittelua ongelmasta ja mitä ymmärsin että sillä on vaihdeltu takavalo umpioita takuuseen.

-Oventiivisteet on aivat paskat kaikissa 4 ovessa tuuli suhisee selvästi.Onko ollut saamaa vikaa?Onko huolto vaihtanut tiivisteet tai muuten saanut suhinan kuriin.

-Oven nukka lähtee tiivisteen pinnasta koska jäätyy kiinni peltiin oven karmissa.

-Ovipaneelini vaihdettiin takuuseen kun kitisi/natisi.Kitinä/Natina tullut takaisin 2 oveen,ainut hyvä asia on että kaikki ei natise vielä.

-Kattoluukkun tiivisteet pitää ääntä pakkasella kitinä/natinaa,tai ei laskeudu tarpeeksi alas.

-Takakontin suunnassa jotain  kitinä/natinaa.

-Ovipaneelit vaidettu uusimpaan versioon,ei auta kitisee/natisee 2 ovea taas.

-Bensapumppu vaihdettu takuuseen.

-Bensaluukkku jumii pakkasella.


Olen todella pettynyt Seatin laatuun!Ei enää ikinä kyseistä merkkiä >:(!! Tässä tulee itsestä kitisiä/natisia kun on kokoajan jotain vikaa uudessa autossa. Auto on 10kk vanha Leon cupra,menee kyllä myyntiin/vaihtoon ennen 2v synttäreitä,arvo romahtaa takuun loppumisen jälkeen totaalisesti. Mutta auton valitsin kyllä ihan itse ja siinä se paskakasa pihalla seisoo.

Kyllä sanonta halvalle ei hyvää saa pitää täysin paikkansa. Mutta aina pitää kokeilla firman piikkin niin kauan kun se hyvä auto löytyy. Mazda,Ford,Skoda,Nissan,Toyota,Opel,Seat kokeiltu ja kaikki täyttä kuraa!!!

Ripa76

^ No huh huh. Aika pitkä vikalista ja jos tuohon ynnäisi vielä mahdolliset tulevat viat niin lista tulisi todennäköisesti olemaan pitkä kuin nälkävuosi. Mutta osa noista vioista tulee kyllä vastaan ihan premium merkeissäkin ja jopa sellaisiakin mitä tuossa ei lueteltu eli paljoltikin. Saat varautua jatkossakin kaikenlaisiin narinoihin, kitinöihin ym lastentauteihin. Samoiten myös muihin hälyääniin ja kosteusongelmiin. Noista ei pääse yli eikä alitse. Mutta kyllä tuo väittämä "halvalla ei saa hyvää" pitää paikkansa. Mikset ota kerralla jotain parempaa kuten esim. BMW 1-sarjalainen, Lexus, Mercedes, Volvo tai Subaru? Ainakin Volvo ja BMW ovat petranneet paljolti noissa laaturaportti tilastoissa.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

Miggo

Ainoa oikeasti ärsyttävä vika on surkea radiovastaanotto. Keskikonsolin luukun aukeaminen ei haittaa, se on kuitenkin auki.

Pikku nitinät, ei niitä kuule ku ainoastaan silloin kun ei ole musiikki normivolalla..
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

M1kke

Lainaus käyttäjältä: jone26 - 28.02.15 - klo:21:30
Kyllä sanonta halvalle ei hyvää saa pitää täysin paikkansa. Mutta aina pitää kokeilla firman piikkin niin kauan kun se hyvä auto löytyy. Mazda,Ford,Skoda,Nissan,Toyota,Opel,Seat kokeiltu ja kaikki täyttä kuraa!!!

Mitä noihin kitinöihin ja natinoihin tulee niin niitä ei voi oikein vioiksi väittää, ainakaan tämän maan ilmaston ja tiepintojen kunnosta johtuen. On melkein sama minkä alle omakotitalon hintaisen auton ostat niin muoviosat siellä täällä alkavat pitämään ääntä ensimmäisten 100 km jälkeen kun osien sovitukset alkavat elämään tärinän myötä. Ilmiö tietysti korostuu talvisin.

Jäykähkö alusta ja pienet kumiriekaleet renkaina vain pahentavat tilannetta.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 04.03.15 - klo:16:28
Mitä noihin kitinöihin ja natinoihin tulee niin niitä ei voi oikein vioiksi väittää, ainakaan tämän maan ilmaston ja tiepintojen kunnosta johtuen. On melkein sama minkä alle omakotitalon hintaisen auton ostat niin muoviosat siellä täällä alkavat pitämään ääntä ensimmäisten 100 km jälkeen kun osien sovitukset alkavat elämään tärinän myötä. Ilmiö tietysti korostuu talvisin.

Jäykähkö alusta ja pienet kumiriekaleet renkaina vain pahentavat tilannetta.

vaihdoin skodan pois ja loppui kaikki nitinät ja natinat mitä kojelaudasta tuli. Ja en maksanut omakotitalon hintaa uudesta autosta  :o
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Miggo

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 04.03.15 - klo:16:34
vaihdoin skodan pois ja loppui kaikki nitinät ja natinat mitä kojelaudasta tuli. Ja en maksanut omakotitalon hintaa uudesta autosta  :o

..mutta samalla hinnalla kuitenkin ostaa 2 Seat Leonia..
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Miggo - 04.03.15 - klo:17:01
..mutta samalla hinnalla kuitenkin ostaa 2 Seat Leonia..

ei jos samoilla spekseillä
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Miggo

Nii, eli enemmänkin jopa.. :)

Karvalakki vs. Karvalakki on rahassa 18500â,¬ vs. 41500â,¬
Toisin sanoen halvemmassa ei kannata odottaa samaa kuin premiumissa..
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy