Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

Hankitaksi

Media System Plussa ei enää reagoi lähestyvään käteen. Painikkeet ovat koko ajan esillä, kun aikoinaan tulivat "aktiiviseksi" vasta kun käsi lähestyi näyttöä. No samapa tuo, jos saisivat noille soittimen muille sekoiluille jotain tehtyä... Varmaan poistettu tarkoituksella tuo lähestyvän käden ominaisuus kun tuota masiinaa on päivitelty...

Muistitikkuihin on olemassa muuten tarkka listaus mikä koneeseen käy ja mikä ei. Valitin huoltoon kun tikkua piti olla koko ajan irrottamassa, ja tutkivatkin tuota pariinkin eri otteeseen vikana kunnes lopulta antoivat listan oikeista "hyväksytyistä" tikuista. Mielestäni tuo listaus tulisi olla käyttöohjekirjan mukana. En ole sitä itse löytänyt sieltä. Tuo neljän A4 paperin nippu tullee mulle maksamaan kuulemma n.300â,¬. "Turhaa vianetsintää tuntityönä" Saan kuulemma onneksi alennusta kun ovat tehneet useampana päivänä niin monta tuntia töitä että summa tulisi oikeasti olla suurempi.

Onko muut löytäny tuollaista listausta uuden auton mukana tulleena? Kirjassa kyllä mainitaan tikun alustukset ja muut formaattijargonit.

No, jos ei ole ja joku sellaisen listauksen minulta haluaa, niin sitä voi kysellä 100â,¬/kopio...

Ai niin, kahiseeko kellään ohjaus käänneltäessä, voi tietty olla ihan ominaisuuskin...

Leon_122

Tuossa linkissä tuetut tikut:
http://www.seat.de/content/de/brand/de/service---zubehor/teile---zubehoer/bluetooth---multimedia.html

On varmaan niin pitkä lista ettei kannata painaa paperille. Oma stylen vakioradio ei ole kovinkaan tarkka noille tikuille tai sc-korteille, kaikki mitä olen kokeillut on toiminut.

xch

Lainaus käyttäjältä: Hankitaksi - 24.10.13 - klo:19:50
Media System Plussa ei enää reagoi lähestyvään käteen. Painikkeet ovat koko ajan esillä, kun aikoinaan tulivat "aktiiviseksi" vasta kun käsi lähestyi näyttöä. No samapa tuo, jos saisivat noille soittimen muille sekoiluille jotain tehtyä... Varmaan poistettu tarkoituksella tuo lähestyvän käden ominaisuus kun tuota masiinaa on päivitelty...

Muistitikkuihin on olemassa muuten tarkka listaus mikä koneeseen käy ja mikä ei. Valitin huoltoon kun tikkua piti olla koko ajan irrottamassa, ja tutkivatkin tuota pariinkin eri otteeseen vikana kunnes lopulta antoivat listan oikeista "hyväksytyistä" tikuista. Mielestäni tuo listaus tulisi olla käyttöohjekirjan mukana. En ole sitä itse löytänyt sieltä. Tuo neljän A4 paperin nippu tullee mulle maksamaan kuulemma n.300â,¬. "Turhaa vianetsintää tuntityönä" Saan kuulemma onneksi alennusta kun ovat tehneet useampana päivänä niin monta tuntia töitä että summa tulisi oikeasti olla suurempi.

Onko muut löytäny tuollaista listausta uuden auton mukana tulleena? Kirjassa kyllä mainitaan tikun alustukset ja muut formaattijargonit.

No, jos ei ole ja joku sellaisen listauksen minulta haluaa, niin sitä voi kysellä 100â,¬/kopio...

Ai niin, kahiseeko kellään ohjaus käänneltäessä, voi tietty olla ihan ominaisuuskin...

Mielestäni naurettavaa edes pyytää korvausta moisesta. Eiköhän se ole huollon tehtävä ehdottaa jo heti alkuun tarkistamaan tikun tyyppi jos kerran moinen listaus löytyy ja on huollon tiedossa. En maksaisi kyllä itse huollolle mitään.

Repost

Lainaus käyttäjältä: Hankitaksi - 24.10.13 - klo:19:50
Media System Plussa ei enää reagoi lähestyvään käteen. Painikkeet ovat koko ajan esillä, kun aikoinaan tulivat "aktiiviseksi" vasta kun käsi lähestyi näyttöä.

Tuo neljän A4 paperin nippu tullee mulle maksamaan kuulemma n.300â,¬. "Turhaa vianetsintää tuntityönä" Saan kuulemma onneksi alennusta kun ovat tehneet useampana päivänä niin monta tuntia töitä että summa tulisi oikeasti olla suurempi.

Muistan nähneeni tuolla media systemin valikoissa vaihtoehdon jolla saa tuon näytön "animaation" käden lähestyessä kytkettyä päälle ja pois.
Oliko kyse siitä että se asetus on sulla vaan jossain vaiheessa mennyt pois päältä asentoon.

Tohon Muistitikku hommaan ei voi todeta muuta kuin että toihan on huoltoliikkeen puolelta naurettavaa toimintaa.
Ã,,lä ihmeessä maksa penniäkään.

xch

Lainaus käyttäjältä: Repost - 24.10.13 - klo:09:30
En tiedä onko tämä "ongelma" tai "vika" mutta kysytään onko kukaan muu huomannut samaa ominaisuutta:

Vaikka vauhtia on auton mittarissa jo 60km/h ja kolmosella painaa kaasun pohjaan niin sutimiseneston merkkivalo alkaa vilkkua.
Tiedän että missään tapauksessa autossani ei ole niin paljon tehoa että ote tiehen menetettäisiin oikeasti tuollaisessa tilanteessa varsinkin sulalla kuivalla asvaltilla.

Onko siis Leonissa jokin järjestelmä joka ennakoi, tai ehkä ennemminkin yli-reagoi kiihdytyksiin ja rajoittaa tarpeettomasti sutimisen estolla ettei kaikki teho siirry pyörille ?

Tähän mennessä en aiemmisssa VAG-konsernin tuotteissa ole vastaavaa huomannut. Tähän mennessä sutimisenesto on alkaanut vilkuttaa vasta kun pito oikeasti on menetetty tai on juuri siinä rajalla.

Viikonloppuna tuli testattua ja nastarenkailla vilkuttelee sutimisenesto täyskiihdytyksessä kostealla pinnalla jopa nelosvaihteella... Ei vaan taida olla pitoa tarpeeksi.

Repost

Käyttäjien kokemuksista vois päätellä että tämä on siis täysin normaalia eikä ole syytä huolestua. Case closed :)

tet

Lainaus käyttäjältä: Hankitaksi - 24.10.13 - klo:19:50
Muistitikkuihin on olemassa muuten tarkka listaus mikä koneeseen käy ja mikä ei. Valitin huoltoon kun tikkua piti olla koko ajan irrottamassa, ja tutkivatkin tuota pariinkin eri otteeseen vikana kunnes lopulta antoivat listan oikeista "hyväksytyistä" tikuista. Mielestäni tuo listaus tulisi olla käyttöohjekirjan mukana. En ole sitä itse löytänyt sieltä. Tuo neljän A4 paperin nippu tullee mulle maksamaan kuulemma n.300â,¬. "Turhaa vianetsintää tuntityönä"

Et tietenkään maksa tuota laskua jos autossa on takuuaika menossa. Jos auton mukana ei ollut listaa tuetuista tikuista, eikä ohjekirjassa muutakaan mainintaa että jotain tikkuja ei tueta, niin silloin tuo listaus on takuukorjaus valittamaasi vikaan. Eikä takuukorjauksista voi mitään veloittaa, vaikka ensin tekisivätkin turhaa työtä kuinka monta tuntia tahansa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

hni

Lainaus käyttäjältä: xch - 28.10.13 - klo:10:46
Viikonloppuna tuli testattua ja nastarenkailla vilkuttelee sutimisenesto täyskiihdytyksessä kostealla pinnalla jopa nelosvaihteella... Ei vaan taida olla pitoa tarpeeksi.
Sama juttu itsellä, jopa 1.2 DSG:llä vilkuttelee sutimisenesto nastarenkailla, kun noin 60 nopeudesta painaa kaasun pohjaan ohitukseen lähtiessä, ja keli oli kostea asfaltti.

msr

Ensimmäiset 100km takana talvirenkailla (contivikingcontact 5 225/40/18), ja tuo luistoneston käyttäytyminen on kyllä hämmentävää. Tänään mm. kuivalla asfaltilla lähes täyden kaasun kiihdytyksellä n. 50km/h vauhdista ei pelkästään vilkutellut valoa, vaan myös leikkasi tehot oikein kunnolla, kunnes päästiin 4000rpm yli. Vaikuttaisi olevan hieman turhan herkällä. Auto siis 103kw 1.4TSI.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

Miga^^

No niin viimeinkin eilen sain eturoiskeläpät leoniin.. samassa yhteydessä
leoniin vaihdettiin tuulilasi kun meni keskeltä halki kun kivi sattui moottoritiellä
lentämään sopivasti, mutta lasi tuli eilen vaihdettua mutta kun menin noutamaan
autoa iltapäivällä klo 16.00 niin liikkeestä sanottiin että varasimme sinulle ensi torstaiksi
uuden ajan jolloin viemme auton nelipyörä suuntaukseen ja kalibroimme kaistavahdin ja
valoautomatiikan.. :) ystävällistähän tuo ja varmaan oikein halpaa vakuutus yhtiölle
kun minulla oli jo päivän sijaisauto, ja nyt tarvitsen sijaisauton vielä 2 päiväksi :)
jutun pointtina pidän sitä eli jos vaihdatatte tuulilasia jossa on kaistavahti niin suosittelen
mainitsemaan asiasta jo kun varaatte aikaa huoltoon :)
ja hienointa tässäkin on se että lahden laakkosella ei olla ikinä tehty tälläistä kaistanvahti kalibrointia
joten autoni tulee olemaan ensinmäinen johon tämä tehdään..
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

Leon_122

Miten tyytyväisiä uuden Leonin omistajat ovat ohjauksen tunnokkuuteen? Ocu3-ketjussa on juttua ohjauksen huonoudesta, mutta voisi kirjoitella tännekkin. Itse en ole täysin tyytäväinen auton ohjaukseen varsinkin talvirenkailla. Autolla on vaikea ajaa suoraan varsinkin kovalla tuulella, ohjaus on jotenkin yliherkkä. Eniten ihmetyttää ohjaustunto joka vaihtelee, välillä tunto on hyvä ja välillä aivan surkea. Omaan autoon on tehty ohjauskulmien säätö+kaikki päivitykset mitä on, tällä ei ollut mitään vaikutusta ohjaukseen. Onko autosta sitten tehty liian kevyt, vähentynyt massa tuo mukanaan tunteen että auto "liitää" eikä kunnon tuntumaa tiehen ole?

Miga^^

Lainaus käyttäjältä: Leon_122 - 06.11.13 - klo:16:30
Miten tyytyväisiä uuden Leonin omistajat ovat ohjauksen tunnokkuuteen? Ocu3-ketjussa on juttua ohjauksen huonoudesta, mutta voisi kirjoitella tännekkin. Itse en ole täysin tyytäväinen auton ohjaukseen varsinkin talvirenkailla. Autolla on vaikea ajaa suoraan varsinkin kovalla tuulella, ohjaus on jotenkin yliherkkä. Eniten ihmetyttää ohjaustunto joka vaihtelee, välillä tunto on hyvä ja välillä aivan surkea. Omaan autoon on tehty ohjauskulmien säätö+kaikki päivitykset mitä on, tällä ei ollut mitään vaikutusta ohjaukseen. Onko autosta sitten tehty liian kevyt, vähentynyt massa tuo mukanaan tunteen että auto "liitää" eikä kunnon tuntumaa tiehen ole?

Minun mielestä ohjaus on todella kiitettävää kun ajaa sport asetuksella mutta normaali asetuksella
tuntuu olevan todella herkkä ja "löysä" ohjaus..
muistaakseni style varusteltu auto ei taida ainakaan sisältää ajo mode valintoja.. elikkäs olisikohan siinä sitten se normaali pakosti kokoajan vain käytössä.. liekö sinulla sitten style varusteltu?
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

msr

Lainaus käyttäjältä: Leon_122 - 06.11.13 - klo:16:30
Miten tyytyväisiä uuden Leonin omistajat ovat ohjauksen tunnokkuuteen? Ocu3-ketjussa on juttua ohjauksen huonoudesta, mutta voisi kirjoitella tännekkin. Itse en ole täysin tyytäväinen auton ohjaukseen varsinkin talvirenkailla. Autolla on vaikea ajaa suoraan varsinkin kovalla tuulella, ohjaus on jotenkin yliherkkä. Eniten ihmetyttää ohjaustunto joka vaihtelee, välillä tunto on hyvä ja välillä aivan surkea. Omaan autoon on tehty ohjauskulmien säätö+kaikki päivitykset mitä on, tällä ei ollut mitään vaikutusta ohjaukseen. Onko autosta sitten tehty liian kevyt, vähentynyt massa tuo mukanaan tunteen että auto "liitää" eikä kunnon tuntumaa tiehen ole?
Onko sinulla driving mode selectionia? Ainakin FR:ssä normal-mode on liian löysä, sport-mode taasen oikein sopiva. Ajomoodiksi olenkin valinnut aina joko sport- tai individual-moden (ohjaus sport, muut normal). Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen FR:n ohjaustuntumaan, keskittää hienosti, ja ohjaus on tarkka ja tuntuma hyvä. Talvirenkailla (contiwintercontact5 225/40/18) hieman keskialueella löysää, mutta menee renkaiden piikkiin. Samoin talvirenkailla on hieman uraherkkyyttä, mitä kesärenkailla ei ollut. Tuulelle ei tunnu olevan herkkä kummallakaan rengaistuksella
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

Leon_122

Lainaus käyttäjältä: Miga^^ - 06.11.13 - klo:17:11
muistaakseni style varusteltu auto ei taida ainakaan sisältää ajo mode valintoja.. elikkäs olisikohan siinä sitten se normaali pakosti kokoajan vain käytössä.. liekö sinulla sitten style varusteltu?

Style on, eli ei ole ajomode-valintoja. Olisi näköjään pitänyt ostaa FR-malli, ehkä tuo Style sitten on tarkoitettu kaupunkiautoksi, siellä tuolla ajotuntumalla ei ole mitään merkitystä. Tulee vaan itse ajettua enimmäkseen maantiellä.

-ruoska-

Saako tuota modea muutettua esim VCDS:llä tjms?

Kaipaisin enemmän vastetta ohjaukseen, varsinkin nyt kun on nuo talvirenkaat alla

Epes

Lainaus käyttäjältä: Leon_122 - 06.11.13 - klo:16:30
Miten tyytyväisiä uuden Leonin omistajat ovat ohjauksen tunnokkuuteen? Ocu3-ketjussa on juttua ohjauksen huonoudesta, mutta voisi kirjoitella tännekkin. Itse en ole täysin tyytäväinen auton ohjaukseen varsinkin talvirenkailla. Autolla on vaikea ajaa suoraan varsinkin kovalla tuulella, ohjaus on jotenkin yliherkkä. Eniten ihmetyttää ohjaustunto joka vaihtelee, välillä tunto on hyvä ja välillä aivan surkea. Omaan autoon on tehty ohjauskulmien säätö+kaikki päivitykset mitä on, tällä ei ollut mitään vaikutusta ohjaukseen. Onko autosta sitten tehty liian kevyt, vähentynyt massa tuo mukanaan tunteen että auto "liitää" eikä kunnon tuntumaa tiehen ole?

Anna minä arvaan, sinulla on Nokian talvirenkaat?

Minulla ei ole stylessä mitään valittamista Continental IceContacteilla mutta otinkin ne rehvakkaasta kokoluokasta 195/65x15". Ei liitele, ei leijaile ja menee suoraan.

xch

Lainaus käyttäjältä: Miga^^ - 06.11.13 - klo:17:11
Minun mielestä ohjaus on todella kiitettävää kun ajaa sport asetuksella mutta normaali asetuksella
tuntuu olevan todella herkkä ja "löysä" ohjaus..
muistaakseni style varusteltu auto ei taida ainakaan sisältää ajo mode valintoja.. elikkäs olisikohan siinä sitten se normaali pakosti kokoajan vain käytössä.. liekö sinulla sitten style varusteltu?

Erittäin hyvä ajotuntuma itsellänikin ja auto menee luotisuoraan. Itsellänikin ohjauksessa aina Sport-mode päällä, normal-modella on mielestäni liian löysä.

Entä jos kysyisi huollosta saisiko ohjaukseen Sport-moden koodattua päälle?

M1kke

Ei ole minullakaan valittamista ohjauksen osalta. Sport-mode käytössä aina, mutta menee myös ilman tuota suoraan ja kaitsematta. Kesäkumit tosin vieläkin alla, katsotaan miten sitten käy 205/50/17 nastoilla. 8000 km alkaa olemaan mittarissa ja positiivista on se ettei yhtäkään vikaa tai ongelmaa ole ilmennyt.

Hankitaksi

Tämmöinen audeissakin joskus havaittu "mutteri" ilmiö on tullut ohjaukseen satunnaisesti. Välillä kun ajaa suoraa tietä, mutta auto vaatisi hienoisen suunnanmuutoksen ratti ei käännykkään sujuvasti vaan vaatii lisää voimaa, jonka jälkeen "pykälä" antaa periksi ja kimpoilu omalla kaistalla alkaa. Tähän kun moottoritievauhdissa lisää sivutuulen, niin ei meinaa kaksi kaistaa riittää... Pitemmillä matkoilla todella rasittava ilmiö.

Octaviaosaltolla oli muitakin jotka kyseisen ominaisuuden on huomanneet. Leonin omistajat taitavat vielä pääsääntöisesti olla tyytyväisiä?

Boot

Sama ilmiö oli mk VI Golf Variantissa itsellä uutena. Ei se kovin tahmmannut.  Suunta pysyi kuitenkin, vaikka tie olisi ollut millainen tahansa. En tuolle mitään tehnyt ja vaiva poistui ajamalla. Pistin tiukan nivelistön piikkiin. Nyt kun autolla on rullattu yli 150 k, ei nivelistössä vieläkään ole mitään välyksiä.
Suomi on ahdin valtakunta

Miga^^

noniin tänään tuli auto käytettyä kaistavahdin kalibroinnissa ja nelipyöräsuuntauksessa
kaikki meni ihan ok, mitä nyt tietysti sanovat että aurauskulmat ovat olleet pielessä tehtaalta tullessaan.
samalla vaihtoivat talvirenkaat alle (nastat) 16 tuumasilla aluilla ja continentalin gummit, enkä huomannut
itse mitään luiston eston vilkuttelua ainakaan vaikka 4:lla löi lämän tiskiin motarille kiihdyttäessä
oli vain mainittava tuokin asia kun siitä ihmiset ovat täälläkin puhuneet..
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

Repost

Lainaus käyttäjältä: Miga^^ - 02.11.13 - klo:10:46
No niin viimeinkin eilen sain eturoiskeläpät leoniin.. samassa yhteydessä
leoniin vaihdettiin tuulilasi kun meni keskeltä halki kun kivi sattui moottoritiellä
lentämään sopivasti, mutta lasi tuli eilen vaihdettua mutta kun menin noutamaan
autoa iltapäivällä klo 16.00 niin liikkeestä sanottiin että varasimme sinulle ensi torstaiksi
uuden ajan jolloin viemme auton nelipyörä suuntaukseen ja kalibroimme kaistavahdin ja
valoautomatiikan.. :) ystävällistähän tuo ja varmaan oikein halpaa vakuutus yhtiölle
kun minulla oli jo päivän sijaisauto, ja nyt tarvitsen sijaisauton vielä 2 päiväksi :)
jutun pointtina pidän sitä eli jos vaihdatatte tuulilasia jossa on kaistavahti niin suosittelen
mainitsemaan asiasta jo kun varaatte aikaa huoltoon :)
ja hienointa tässäkin on se että lahden laakkosella ei olla ikinä tehty tälläistä kaistanvahti kalibrointia
joten autoni tulee olemaan ensinmäinen johon tämä tehdään..

Ihan uteliaisuuttani kyselen että miten vakuutusyhtiö suhtautui asiaan ? Maksoiko ihan mukisematta kaiken vai jouduitko tappelemaan korvauksista, ja mikä oli vakuutusyhtiö ?
Tutultani meni tuulilasi rikki ja hänellä on myös Leon kaistanpitoavustimella. Kun hän oli soittanut vakuutusyhtiöön ja kysellyt asiasta niin siellä ei oltu osattu sanoa mitään, lupasivat selvitellä asiaa.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Hankitaksi - 07.11.13 - klo:09:12
Tämmöinen audeissakin joskus havaittu "mutteri" ilmiö on tullut ohjaukseen satunnaisesti. Välillä kun ajaa suoraa tietä, mutta auto vaatisi hienoisen suunnanmuutoksen ratti ei käännykkään sujuvasti vaan vaatii lisää voimaa, jonka jälkeen "pykälä" antaa periksi ja kimpoilu omalla kaistalla alkaa. Tähän kun moottoritievauhdissa lisää sivutuulen, niin ei meinaa kaksi kaistaa riittää... Pitemmillä matkoilla todella rasittava ilmiö.

Octaviaosaltolla oli muitakin jotka kyseisen ominaisuuden on huomanneet. Leonin omistajat taitavat vielä pääsääntöisesti olla tyytyväisiä?

Pitäisikö iskarien yläpään laakerointiin kiinnittää huomiota? Pistää just noin hanttiin kun jumittaa.......

Hankitaksi

Lainaus käyttäjältä: Epes - 11.11.13 - klo:22:54
Pitäisikö iskarien yläpään laakerointiin kiinnittää huomiota? Pistää just noin hanttiin kun jumittaa.......

No kun tuosta käänneltäessä kahisevasta ohjauksesta tännekin kirjoitin ja mietin kyllä itsekin voisiko nuo liittyä toisiinsa. Viikolla auto kävi taas korjaamolla ja yrittivätät kolmatta kertaa päivittää soitinta että saisi sen järkiinsä, siinä muuten taas onnistumatta. Samalla sanoin ohjauksen pykällyksestä, kävivät ajamassa auton ja sanoivat että "tuon kuuluu olla tuommoinen". Jännä homma että uudessa ocussa tuo on vika.

Jos esittelyauto olisi saman tempun minulle tehnyt niin tuskin olisi kauppoja syntynyt...

Miga^^

Lainaus käyttäjältä: Repost - 11.11.13 - klo:17:31
Ihan uteliaisuuttani kyselen että miten vakuutusyhtiö suhtautui asiaan ? Maksoiko ihan mukisematta kaiken vai jouduitko tappelemaan korvauksista, ja mikä oli vakuutusyhtiö ?
Tutultani meni tuulilasi rikki ja hänellä on myös Leon kaistanpitoavustimella. Kun hän oli soittanut vakuutusyhtiöön ja kysellyt asiasta niin siellä ei oltu osattu sanoa mitään, lupasivat selvitellä asiaa.


Moi juu liikkeestä ottivat yhteyttä vakuutus yhtiöön (if) ja sieltä tuli vastaus
heti että korvaavat sen ilman muuta.. :) nyt tässä ollaan sitten huristeltu menemään viikon verran jo uudella lasilla
ja valoautomatiikkakin siinä kalibroitiin uusiksi, ni sehän vain parani mielestäni, kun aikaisemmin oli fiilis että vaihtaa liian myöhään noita lyhyitä ja pitkiä valoja pimeällä kun autoja ajelee vastaan.. mutta nyt se tuntuu olevan paljon herkempi reagoimaan vastaan tulevia..
Seat Ateca 1.5Tsi Evo Fr

Epes

Lainaus käyttäjältä: Hankitaksi - 12.11.13 - klo:09:02
No kun tuosta käänneltäessä kahisevasta ohjauksesta tännekin kirjoitin ja mietin kyllä itsekin voisiko nuo liittyä toisiinsa. Viikolla auto kävi taas korjaamolla ja yrittivätät kolmatta kertaa päivittää soitinta että saisi sen järkiinsä, siinä muuten taas onnistumatta. Samalla sanoin ohjauksen pykällyksestä, kävivät ajamassa auton ja sanoivat että "tuon kuuluu olla tuommoinen". Jännä homma että uudessa ocussa tuo on vika.

Jos esittelyauto olisi saman tempun minulle tehnyt niin tuskin olisi kauppoja syntynyt...

Kerro hiukan tarkemmin minkälaisia ongelmia soittimessa on?

silli

Aikaisemmin olen kertonut omaa 184 FR:ää vaivaavasta asiasta: taka-akselin suunnasta kuuluu kuminaa/jyrinää. Tänään auto oli korjaamolla, koeajettiin mekaanikon kanssa, jonka jälkeen autoon vaihdettiin molemmat takalaakerit. Ã,,äni ei poistunut mihinkään. Tutkimuksia äänen aiheuttajasta jatketaan myöhemmin.

Harmittaa tämä asia, koska auto on muuten toiminut erittäin hyvin. Auton melutaso on muuten siedettävä, mutta tämä takaa kuuluva humina pilaa nautinnon. 

kootee

Lainaus käyttäjältä: silli - 02.12.13 - klo:17:00
Aikaisemmin olen kertonut omaa 184 FR:ää vaivaavasta asiasta: taka-akselin suunnasta kuuluu kuminaa/jyrinää. Tänään auto oli korjaamolla, koeajettiin mekaanikon kanssa, jonka jälkeen autoon vaihdettiin molemmat takalaakerit. Ã,,äni ei poistunut mihinkään. Tutkimuksia äänen aiheuttajasta jatketaan myöhemmin.

Harmittaa tämä asia, koska auto on muuten toiminut erittäin hyvin. Auton melutaso on muuten siedettävä, mutta tämä takaa kuuluva humina pilaa nautinnon.

Jotain iloa siis mopomallin yhdystukiakselistosta ;) Voisko vaan olla, että tuo erillisjousitus on meluisampi? Ei kyllä mitään hajua, että voisko siitä olla kiinni, mutta ei mun 122 heppasessa kuulu takaa mitään häiritseviä ääniä. 225/40/18 renkaat toki pitää enempi ääntä kuin korkeampiprofiiliset, mutta varsin inhimillisellä tasolla mennään verrattuna Altea XL:n metakkaan. Alussahan Leon tuntui superhiljaiselta, mutta korva alkaa pikkuhiljaa vaatia enemmän ikäänkuin. Radiota kuunnellessa tajuaa sitten, että ei tarvitse huudattaa soitinta niinkuin Altea XL:ssä saadakseen puheesta selvää!  ;D

xch

Lainaus käyttäjältä: kootee - 03.12.13 - klo:10:34
Jotain iloa siis mopomallin yhdystukiakselistosta ;) Voisko vaan olla, että tuo erillisjousitus on meluisampi? Ei kyllä mitään hajua, että voisko siitä olla kiinni, mutta ei mun 122 heppasessa kuulu takaa mitään häiritseviä ääniä. 225/40/18 renkaat toki pitää enempi ääntä kuin korkeampiprofiiliset, mutta varsin inhimillisellä tasolla mennään verrattuna Altea XL:n metakkaan. Alussahan Leon tuntui superhiljaiselta, mutta korva alkaa pikkuhiljaa vaatia enemmän ikäänkuin. Radiota kuunnellessa tajuaa sitten, että ei tarvitse huudattaa soitinta niinkuin Altea XL:ssä saadakseen puheesta selvää!  ;D

Ei ole erillisjousitus meluisa. Leonissani ei kuulu mitään ylimääräistä, joten vikaahan tuossa sillin autossa on... Erityisen hiljainen Leon ei ole, mutta toki paljon hiljaisempi kuin Altea XL.

Epes

Lainaus käyttäjältä: xch - 03.12.13 - klo:10:39
Ei ole erillisjousitus meluisa. Leonissani ei kuulu mitään ylimääräistä, joten vikaahan tuossa sillin autossa on... Erityisen hiljainen Leon ei ole, mutta toki paljon hiljaisempi kuin Altea XL.

Meillä ei ole erillisjousitusta mutta sen olen havainnut, että Leon on hiljainen 100km/h nopeuteen asti mutta kun lähdetään motarille kesänopeuksilla, niin meteliä alkaa löytyä samaan tahtiin kuin muillakin. Moottori 2.0TDI + DSG.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy