Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

JaSa

"Roiskesuojien valmistus alkaa viikolla 35 eli toimitukset Suomessa menevät syyskuun lopulle tai jopa lokakuulle."

Että näin...  >:(

Pinch

#91
Lainaus käyttäjältä: JaSa - 22.08.13 - klo:14:43
"Roiskesuojien valmistus alkaa viikolla 35 eli toimitukset Suomessa menevät syyskuun lopulle tai jopa lokakuulle."
Taisivat tuon ilmoittaa minullekin valmistusajankohdaksi, mutta sanoivat että saapuisivat Suomeen parin viikon kulttua valmistuksesta. Sehän nähdään. . .

edit: tarkennus
2013 Audi A4 Avant quattro
ex: 2013 Seat Leon FR
ex: 2006 VW Passat Variant Sportsline

kootee

Lainaus käyttäjältä: kootee - 22.08.13 - klo:10:51
Soitin Espoon Seat Centeriin ja kyselin asiasta. Kuulemma vaihtavat vasemman pyyhkijän sulan, mutta mun autoon se on kuulemma jo vaihdettu! Siltikin vetää sateella vettä takaisin päin iloisesti enkä ole moista ominaisuutta aikaisemmissa autoissani huomannut. Kehottivat tulemaan pikahuoltoon näyttämään autoa.

Poistuiko kyseinen ominaisuus "Pinch":ltä tuon takaisinkutsun jälkeen?

Kävin paikan päällä Seat Centerissä ja edelleen koneen näyttäessä, että sulka on jo vaihdettu, niin eivät tulleet edes katsomaan. Tokaisi huollon kaveri vain, että ehkei se vaan sitten auttanut.

Mutta selvis sitten virallisesti, että autoon on tehty valojen uudelleenohjelmointi, moottorin uudelleenohjelmointi sekä ilmastointiaineen täyttö. Olikohan muuta? Ei nyt muistu mieleen, mutta mahdollisesti jotain pientä.

Mitenkä teillä muilla, jotka tämän lukee? Tuleeko vesi kuskin puolen pyyhkimen mukana takaisinpäin, kun pyyhin palaa A-pilarin vierestä kohti ala-asentoa?

msr

Lainaus käyttäjältä: kootee - 23.08.13 - klo:19:19
Mitenkä teillä muilla, jotka tämän lukee? Tuleeko vesi kuskin puolen pyyhkimen mukana takaisinpäin, kun pyyhin palaa A-pilarin vierestä kohti ala-asentoa?
Tulee kyllä ehkä parin sentin verran, olen pitänyt enemmänkin ominaisuutena. Ei ole kuitenkaan häirinnyt niin paljoa, että olisin viitsinyt enempää ruveta tutkimaan, mutta pitää varmaan (kerta jokin korjaus on) jos huoltoon tulee asiaa ottaa esille. Tuossa suhteessa edelliskoppaisen laidoista tulevat pyyhkimet olivat paremmat. Sen sijaan sitä vaivannut veden valuminen tuulilasilta sivulasille ei tunnu uutta Leonia vaivaavan ainakaan samassa määrin.

Sanoivatko yhtään onko valojen ja moottorin ohjelmointi kuinka tuoreita, eli onkohan jo tuohon minun mv.2014 Leoniin tehty...
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

_Q3_

Oikean puoleinen peili on muutaman kerran kääntynyt osoittamaan taivaalle kun sen pitäisi palautua normaaliasentoon peruutusasennosta.
Onkohan tähän korjausta olemassa (lienee softaongelma?), toiminto on ilmeisesti kokonaan poistettu 2014 malleista...
Lienee helpointa olla käyttämättä ko. toimintoa, peilihän kääntyy itse asiassa suhteellisen vähän alaspäin, ja valittaa asiasta vasta ensimmäisessä huollossa.


xch

Onkos kellään  muulla noussut moottorista käryä ajelujen jälkeen? Huomasin tänään että lyhyen ajon jälkeen savua nousee pellin alta, kuikkasin sinne ja vaikutti pikaisesti siltä että jotakin rasvoja siellä käryää...  :o

peku

Todennäköisesti hiukkassuodattimen puhdistus on jäänyt kesken. Nostaa pakokasujen lämpöjä. Ajossa ei sitä juuri huomaa.

xch

Lainaus käyttäjältä: peku - 26.08.13 - klo:13:41
Todennäköisesti hiukkassuodattimen puhdistus on jäänyt kesken. Nostaa pakokasujen lämpöjä. Ajossa ei sitä juuri huomaa.

Noinkohan polttelisi jos on vasta 100km mittarissa  ???

-ruoska-

Suojarasvat varmaan käryää pakojärjestelmistä. Ei haisse palaneelle moottoriöljylle tai muoville/kumille?

kootee

Lainaus käyttäjältä: msr - 23.08.13 - klo:21:36
Tulee kyllä ehkä parin sentin verran, olen pitänyt enemmänkin ominaisuutena. Ei ole kuitenkaan häirinnyt niin paljoa, että olisin viitsinyt enempää ruveta tutkimaan, mutta pitää varmaan (kerta jokin korjaus on) jos huoltoon tulee asiaa ottaa esille. Tuossa suhteessa edelliskoppaisen laidoista tulevat pyyhkimet olivat paremmat. Sen sijaan sitä vaivannut veden valuminen tuulilasilta sivulasille ei tunnu uutta Leonia vaivaavan ainakaan samassa määrin.

Sanoivatko yhtään onko valojen ja moottorin ohjelmointi kuinka tuoreita, eli onkohan jo tuohon minun mv.2014 Leoniin tehty...

Sain auton touko-kesäkuun vaihteessa ja nuo päivitykset on tehty sitä ennen. En sen enempää tiedä asiasta.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: xch - 26.08.13 - klo:13:48
Noinkohan polttelisi jos on vasta 100km mittarissa  ???

Jos noin vähän on mittarissa, niin en ottaisi mitään stressiä pienistä käryistä. Jos käryjä tulee vielä 300km jälkeen, kun voimalinja on ajettu jo useampaan kertaan kunnolla lämpimäksi, niin sitten voisin jo alkaa tutkailemaan tilannetta tarkemmin.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: xch - 26.08.13 - klo:13:04
Onkos kellään  muulla noussut moottorista käryä ajelujen jälkeen? Huomasin tänään että lyhyen ajon jälkeen savua nousee pellin alta, kuikkasin sinne ja vaikutti pikaisesti siltä että jotakin rasvoja siellä käryää...  :o

Ihan kunnolla kärysi oma vastaava ensimmäiset ajokerrat. Kun tulin autolla ensimmäistä kertaa pihaan niin emäntäkin huolestui, että haiseeko tämä aina näin. :)
250 km jälkeen en huomannut enää mitään.

xch

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 26.08.13 - klo:14:30
Ihan kunnolla kärysi oma vastaava ensimmäiset ajokerrat. Kun tulin autolla ensimmäistä kertaa pihaan niin emäntäkin huolestui, että haiseeko tämä aina näin. :)
250 km jälkeen en huomannut enää mitään.

Kiitosta kommenteista kaikille, eiköhän siellä suojarasvat vain käryä  :)

frozzu

Lainaus käyttäjältä: kootee - 26.08.13 - klo:13:59
Sain auton touko-kesäkuun vaihteessa ja nuo päivitykset on tehty sitä ennen. En sen enempää tiedä asiasta.

Itse sain toukokuun alussa jo maassa olevan auton käyttööni ja siihen tehtiin luovutushuollossa päivitys jossa myös valot suuntautui ylemmäs.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

tet

Lainaus käyttäjältä: _Q3_ - 26.08.13 - klo:11:29
Lienee helpointa olla käyttämättä ko. toimintoa, peilihän kääntyy itse asiassa suhteellisen vähän alaspäin, ja valittaa asiasta vasta ensimmäisessä huollossa.

Eikös sen peilin pitäisi kääntyä juuri siihen asentoon mihin sen asettaa kääntymään? ??? Ainakin edellisessä Golfissani se toimi niin että peilin säätönappi oikean peilin puolelle, pakki päälle ja sitten peilin säätö siihen haluttuun peruutusasentoon. Sen jälkeen se kääntyi aina siihen asentoon mihin oli säädetty. Tosin se säätönuppi piti olla aina siinä oikean puolen säätöasennossa, jotta koko systeemi yleensä toimi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Kopsu

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.08.13 - klo:15:05
Eikös sen peilin pitäisi kääntyä juuri siihen asentoon mihin sen asettaa kääntymään? ??? Ainakin edellisessä Golfissani se toimi niin että peilin säätönappi oikean peilin puolelle, pakki päälle ja sitten peilin säätö siihen haluttuun peruutusasentoon. Sen jälkeen se kääntyi aina siihen asentoon mihin oli säädetty. Tosin se säätönuppi piti olla aina siinä oikean puolen säätöasennossa, jotta koko systeemi yleensä toimi.

Näinhän sen pitäisi toimia, mutta minullakin on satunnaisesti samaa vikaa eli peili sojottaa kohti taivasta omatoimisesti. Noh, pitää kitistä tästä ja tuosta sumu-kulmavalojen puutteesta kunhan roiskeläppien asennusaika joskus tulee. Muutenhan auto toimiikin vallan mainiosti, 10000 km on nyt mittarissa eikä muita vikoja havaittu kuin tuo peili. Öljyäkään ei tunnu moottoriin häviävän, joten varsin mainiosti Leon on pelittänyt ensimmäiset puoli vuotta.

tet

Lainaus käyttäjältä: Kopsu - 26.08.13 - klo:15:45
Näinhän sen pitäisi toimia, mutta minullakin on satunnaisesti samaa vikaa eli peili sojottaa kohti taivasta omatoimisesti.

Tarkoitin lähinnä tuota kommenttia että  peilihän kääntyy itse asiassa suhteellisen vähän alaspäin", että sen pitäisi kääntyä niin paljon kuin sen haluaa kääntyvän eikä "suhteellisen vähän".
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

_Q3_

Voiko peilin alaspäin kääntymistä säätää jotenkin?
Tarkoitan siis oikeanpuoleisen peilin automaattista kääntymistä kun peruutusvaihde kytketään päälle.

hni

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.08.13 - klo:15:05
Eikös sen peilin pitäisi kääntyä juuri siihen asentoon mihin sen asettaa kääntymään? ??? Ainakin edellisessä Golfissani se toimi niin että peilin säätönappi oikean peilin puolelle, pakki päälle ja sitten peilin säätö siihen haluttuun peruutusasentoon. Sen jälkeen se kääntyi aina siihen asentoon mihin oli säädetty. Tosin se säätönuppi piti olla aina siinä oikean puolen säätöasennossa, jotta koko systeemi yleensä toimi.

Noinhan sen pitäisi kai toimia, mutta ongelmana minullakin on useaan kertaan ollut, että se peili palautuu sieltä ala-asennosta osoittamaan taivaisiin, kun sen pitäisi palata siihen asentoon, josta se lähti laskeutumaan. Varsin raivostuttava ongelma, kun sen yleensä huomaa vasta sitten, kun yrittää peilistä katsoa taustan tilannetta. Sitten taas huomio kiinnittyy muuhun kuin liikenteeseen, kun sitä peiliä pitää ryhtyä säätämään.

Yksi kunnon pimeällä ajo on tehty, ja vähän oli totuttelemista lyhyiden LEDien valokeilaan, joka loppui varsin jyrkästi, ikäänkuin "mustaan seinään". Onkohan tuolla tekemistä jotain niiden valojen noston kanssa softapäivityksellä? Jos valokeilaa nostetaan, niin eikö vastaantulijat häikäisty, vai tehdäänkö se vain kaukovaloille?

Myös täällä kerrottua tuulilasien pyyhinongelmaakin on vähän esiintynyt, varsinkin alussa. Esimerkiksi pissapojan kanssa jättää pyyhkäistessään jälkeensä ikäänkuin roiskeita pyyhkäistylle alueelle kuskin puolen tuulilasin alareunaan.

Kesäkuun alusta on nyt kurvailtu reilut 7000 kilsaa. Viiden tonnin paikkeilla ei ollut mainittavaa öljyn pinnan laskua havaittavissa. Alussa tankkasin 95:ta, ja keskikulutus oli 5.6, sitten noin 3000 km:ssa vaihdoin 98:iin, nyt keskikulutusmittari on lukemassa 5.4. Tuollaisella erolla kustannuspuoli taitaa mennä likimain tasoihin. Kone on 1.2 ja vaihteisto DSG. Noin 80-90 % ajoista on maantieajoa vakkarilla likimain tienopeus +5, jos tie on vapaa. Joskus saa "loikotella" tuohon malliin pitkiäkin matkoja, mutta välillä on tyytyminen ruuhkassa köröttelyynkin, ja aika ajoin eteen osuu yksittäinen, noin tienopeutta -5 ajeleva, josta ohituksen pystyy tekemään vain polkaisemalla kaasun pohjaan. En ole kyllä katsonut, millainen hetkellinen "hörppö" Leonista silloin tulee....

tet

Lainaus käyttäjältä: _Q3_ - 26.08.13 - klo:20:13
Voiko peilin alaspäin kääntymistä säätää jotenkin?
Tarkoitan siis oikeanpuoleisen peilin automaattista kääntymistä kun peruutusvaihde kytketään päälle.

Luepa viestini tuosta kolme viestiä omaasi (tuota lainaamaani) ylempänä, siinä juuri kerron miten se säätäminen tapahtuu. Siis ainakin Golfissa, ja muiden vastauksista päätellen myös Leonissa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

_Q3_

Ok, kiitos.
Täytyy varmaan lueskella enemmän käyttöohjekirjaa, saattaa löytyä muitakin hyödyllisiä asioita...
Harmi vaan jos peilin kääntö ei toimi luotettavasti, joissain tilanteissa se olisi mukava ominaisuus.

_Q3_

Testailin sivupeilin kääntymistä pakki päällä, ja se kääntyi aina saman verran alaspäin. Ilmeisesti kääntymistä ei voi säätää tai sitten olen vaan liian tumpelo. Ohjekirjakaan ei antanut minkäänlaista neuvoa.

tet

Lainaus käyttäjältä: _Q3_ - 31.08.13 - klo:19:28
Testailin sivupeilin kääntymistä pakki päällä, ja se kääntyi aina saman verran alaspäin. Ilmeisesti kääntymistä ei voi säätää tai sitten olen vaan liian tumpelo. Ohjekirjakaan ei antanut minkäänlaista neuvoa.

No kokeilitko kääntää siitä nappulasta lisää, eikö se säätönuppi toiminut lainkaan pakilla? Vai muuttiko se sitä perusasentoa? Siis senhän pitäisi toimia niin, R-asennossa se "joystick" säätää peruutusvaihteella peruutusasentoa, muilla vaihdekepin asennoilla normaalia asentoa. Vasemman puolen peilillä ei ole peruutusasentoa, joten L-asennossa varmaankin säädetään aina perusasentoa, oli vaihdekeppi missä hyvänsä asennossa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

hni

Lainaus käyttäjältä: tet - 01.09.13 - klo:13:12
No kokeilitko kääntää siitä nappulasta lisää, eikö se säätönuppi toiminut lainkaan pakilla? Vai muuttiko se sitä perusasentoa? Siis senhän pitäisi toimia niin, R-asennossa se "joystick" säätää peruutusvaihteella peruutusasentoa, muilla vaihdekepin asennoilla normaalia asentoa. Vasemman puolen peilillä ei ole peruutusasentoa, joten L-asennossa varmaankin säädetään aina perusasentoa, oli vaihdekeppi missä hyvänsä asennossa.
Olen itsekin tuota yrittänyt testailla, enkä ole saanut toimimaan. Esimerkiksi ajosuunta pakille (DSG), sitten säädän R-asennossa haluamaani ala-asentoon, ja lähden pakittamaan. Eteenpäin ajettaessa peili palautuu normaaliasentoon. Seuraavalla pakituskerralla tuo asettamani ala-asento ei ole jäänyt muistiin, vaan peili asettuu johonkin ilmeisesti ennalta tehtaalla aseteltuun ala-asentoon. Jätänkö jotain tekemättä, koska ala-asento ei jää muistiin, vai onko yksinkertaisesti softan "ominaisuus"?

Joskus peili palautuu pakitusasennosta osoittamaan yläilmoihin, enkä ole keksinyt mitään yhteistä nimittäjää, joka tuohon voisi olla syynä. Pitänee kuralätkien asennuksen yhteydessä ottaa tuo puheeksi.

silli

Lainaus käyttäjältä: Leon_122 - 20.08.13 - klo:19:14
Jättääkö muilla vasen pyyhkijä sateella viivaa näkökenttään? Tähänkin on korjaus olemassa, kannattaa kysellä huollosta jos häiritsee.

Mulla jätti viivaa juuri näkökenttään. Sulan ja etulasin puhdistan kerran viikossa, mutta aina viiva tuli samaan paikkaan. Kävin tänään huollossa. Eivät meinanneet aluksi suostua vaihtamaan uutta sulkaa. Sanottiin että vikaa on ollut mallivuoden -13 autoissa, ei näissä "uudemmissa". Tällä perusteella eivät  suostuneet vaihtamaan. Menin sitten vieressä sijaitsevan Seat liikkeen myyjän pakeille. Hänen avustuksellaan sain sitten huollosta uuden sulan. Tosin lasku meni myyjäliikkeelle.

Kummallista touhuaa, että virheellistä osaa ei suostuta vaihtamaan takuun piikkiin, vaan laskuttavat autoliikettä. 

Muuten olen ollut tyytyväinen autoon (FR 184). Pitkän ajan kulutus tällä hetkellä 4.6l/100km.

SVAG

Lainaus käyttäjältä: silli - 03.09.13 - klo:17:36
Mulla jätti viivaa juuri näkökenttään. Sulan ja etulasin puhdistan kerran viikossa, mutta aina viiva tuli samaan paikkaan. Kävin tänään huollossa. Eivät meinanneet aluksi suostua vaihtamaan uutta sulkaa. Sanottiin että vikaa on ollut mallivuoden -13 autoissa, ei näissä "uudemmissa". Tällä perusteella eivät  suostuneet vaihtamaan. Menin sitten vieressä sijaitsevan Seat liikkeen myyjän pakeille. Hänen avustuksellaan sain sitten huollosta uuden sulan. Tosin lasku meni myyjäliikkeelle.

Kummallista touhuaa, että virheellistä osaa ei suostuta vaihtamaan takuun piikkiin, vaan laskuttavat autoliikettä. 

Muuten olen ollut tyytyväinen autoon (FR 184). Pitkän ajan kulutus tällä hetkellä 4.6l/100km.

Mulla seisoi auto tänään tunnin verran huollossa kun vaihtoivat tuota sulkaa.. Tiedä sitten mitä muuta tekivät kun vaimoke käytti autoa eikä huomannu kysyä mikä siinä niin kovin kesti. Ja puhelimessa aikaa varatessa sanottiin että sanomattakin selvää että menee takuun piikkiin, kun uusi auto kyseessä.
MB E220d -18

mikkoj

Viestiketjun alussa oli joitakin viestejä kylmänä nykimisestä... Vieläkö siitä on muilla havaintoja?

Omani nykii selvästi kylmänä kun lähden työpaikan parkkitalosta työpäivän lopuksi. Lähinnä tuon huomaa kun parkkitalosta alaspäin tullessa (kaikki tasot kaltevia) kierrokset laskee ja vaihde on kakkosella. Mutkaan nostan jalan kaasulta ja mutkan jälkeen taas kaasua lisää. Juuri tuolloin alkaa nykiminen, joka loppuu kun kone saa kierroksia tarpeeksi. Tuota ongelmaa en ole havainnut kun lähden kotoa kylmällä moottorilla, koska siinä ei tule missään vaiheessa samanlaista moottorijarrutusta.

En ole vielä jaksanut suunnata huoltoon kun odottelen myyjän ilmoitusta että auton saa tuoda moottorilämmittimen asennusta varten heille. Sais sit samalla molemmat asiat kuntoon...
Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 4x4 Ambition DSG ja Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG
Skoda Kodiaq 2.0 TDI 200 4x4 Scout DSG, Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 4x4 Exclusive DSG, Seat Leon ST 1.8 TSI DSG FR, Seat Leon 1.8 TSI FR, Skoda Octavia Combi RS, vm 2004 (1.8T), 2006 (2.0 TFSI) ja 2010 (2.0 TDI DPF DSG), ex-autot

Taskukeke

^Uudesta Leonista ei ole niin paljon kokemuksia, mutta voin kommentoida oman auton osalta tuota. Itsellä Scirocco (1.4 90 kw) tekee ihan samaa välillä kun starttaa auton kylmänä ja auto käy ns. korotetulla tyhjäkäynnillä. Kulutus on tällöin n. 5,4 L/h ja liikkeelle lähdettäessä hieman nykii alakierroksilla. Jos jaksan startattuani odottaa 30 sek - 1 minuutin kone käynnissä, ongelmaa ei ole koska tyhjäkäynti on tällöin laskenut tuonne 2 L/h paikkeille. Tätä tapahtuu aika ajoin ja olen huomannut sen olevan riippuvainen lämpötilasta, yleensä kun on hieman alle 20 astetta lämmintä niin tekee tuota. Pakkasella en muista törmänneeni tuohon ilmiöön. En ole jaksanut tuota ihmetellä sen enempää, arvelen olevan vain ominaisuus.  ;)

Hankitaksi

Sisävalot ei syty välillä kun autolle menee pimeän aikaan, ei lukitusta avatessa eikä vielä oviakaan fyysisesti avatessa (ja ennenkuin joku valopää kirjottaa tänne että sisävalokatkaisija on väärässä asennossa niin... kyllä tosiaan, pidän katkaisijaa offilla ja narisen sitten täällä... En viitsi mennä enää valittamaan huoltoon, kun ei media systemin sekoiluun, tai kylmänä nykimiseen löydy mitään maahantuojan ohjeistusta. Ja kun ei ole maahantuoja ohjeistuksia antanut niin ei voi olla mitään vikaakaan.

Iskarin yläpäät pitää kanssa rattia käännettäessä aika kahinaa, mutta pitää varmaan odottaa että vika tulee oikeasti jostakin ulos, nehän nauraa mut huollosta pihalle jos sinne vielä keulaani käännän. Fordin huollossa olivat ennen sentään nöyriä ja myönsivät itsekin että autossa oikeasti voi olla jotain vikaa. VAGinoissa on kaikki toisin, vehkeet pelaa hienosti, ainankin jos huollosta kysytään. Takuuajan ulkopuolella aloitetaan koko sähköjärjestelmän vaihtaminen ja varmuuden vuoksi vaihdetaan vielä jotain muutakin... (tämä oli esimerkki toisesta tapauksesta)

Ai niin, pakki on välillä niin tiukassa päällä että hirvittää riuhtoa sitä keppiä, meinaan tuntuu että viimeistään särkyy, tämäkin kun vielä tapahtuu niin ettei kytkintä ole mahdollista nostaa ja liikuttaa autoa kymmentä senttiä lisää ja kokeilla uudelleen niin on hauislihaksilla töitä.

Tuote itsessään pitää vielä hymyn huulilla, kun ei mitään vakavampaa kyseessä  :)

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Hankitaksi - 12.09.13 - klo:13:28
Sisävalot ei syty välillä kun autolle menee pimeän aikaan, ei lukitusta avatessa eikä vielä oviakaan fyysisesti avatessa.
En viitsi mennä enää valittamaan huoltoon, kun ei media systemin sekoiluun, tai kylmänä nykimiseen löydy mitään maahantuojan ohjeistusta. Ja kun ei ole maahantuoja ohjeistuksia antanut niin ei voi olla mitään vikaakaan.

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta toisaalta olet ollut ja olisit autosi vikoineen merkittävässä roolissa muille uuden Leonin omistajille että maahantuojalle karttuu huoltojen kautta tietoa vioista ja ongelmista. Edelläkävijän osa on joskus hankala  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy