Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

msr

Lainaus käyttäjältä: Hankitaksi - 17.07.13 - klo:09:12
Ihan kuin itsellä olis ollu tuo herkkyys jostain säädettävissä... Car valikosta? En muista tarkkaan.
Kolme eri herkkyysvaihtoehtoa löytyy valikosta. Tuntuisi olevan oletuksena olleella keski-asetuksellakin melko herkkä vaihtamaan ajovaloille, kun eilen illalla ajellessa asiaa tarkkailin.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

kootee

Lainaus käyttäjältä: Hankitaksi - 17.07.13 - klo:09:12
Jonkinlainen "nyykähtämis" oire tulee joskus vastaan liikennevaloista lähtiessä. Lähinnä kun koittaa lähteä valoista kuin ns. normaalit ihmiset. Samoin joskus on nyhtänyt hieman kylmällä koneella.
Kyseessä 140hv 1,4

Sama nyykähtämisoire valoista lähtiessä on 122 hv versiossakin. Kaipa se on turboviivettä. Pitää vaan polkea vähän tarmokkaammin  ;D
Mulla on auto työpäivisin lämpimässä parkkihallissa ja joskus olen ollut huomaavinani pientä nyhtämistä töistä pois lähtiessä. Ulkoa ajoon lähtiessä en ole huomannut mitään nyhtämistä. Liekö vaan aistiharha vaiko ei tuo parkkihallinyhtäminen?! Ei se kauaa kestä kylläkään.

Mainittakoon myös, että rengasmelu tuntuu aavistuksen lisääntyneen, kun alle laitettiin 8x18 vanteet orggisten 7,5x18 sijaan. Samalla kyllä nostettiin myös rengaspaineita, kun rengasliikkeen kaveri suositteli 2,8 kesällä ja 2,9 talvella. Että voihan se kovempi rengaskin aiheuttaa lisää mökää. Ja tietysti korva on jo tottunut uuteen autoon, joka tuntui Altea XL:n jälkeen todella luksushiljaiselta  :)

frozzu

Lainaus käyttäjältä: kootee - 17.07.13 - klo:15:26
Sama nyykähtämisoire valoista lähtiessä on 122 hv versiossakin. Kaipa se on turboviivettä. Pitää vaan polkea vähän tarmokkaammin  ;D
Mulla on auto työpäivisin lämpimässä parkkihallissa ja joskus olen ollut huomaavinani pientä nyhtämistä töistä pois lähtiessä. Ulkoa ajoon lähtiessä en ole huomannut mitään nyhtämistä. Liekö vaan aistiharha vaiko ei tuo parkkihallinyhtäminen?! Ei se kauaa kestä kylläkään.


Kylmällä koneelle nykii hieman tasakaasulla ajettaessa. Ihan alkuun tosin vain.

Itsellä ei tunnu tuota nyykähtämistä. 95E10:llä hieman tuntui tuollaista puutumista, mutta nyt kun olen tankannut vain 98E niin tuo ominaisuus on mielestäni hävinnyt. Jos puhutaan samasta asiasta.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

kootee

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 17.07.13 - klo:15:30
Kylmällä koneelle nykii hieman tasakaasulla ajettaessa. Ihan alkuun tosin vain.

Itsellä ei tunnu tuota nyykähtämistä. 95E10:llä hieman tuntui tuollaista puutumista, mutta nyt kun olen tankannut vain 98E niin tuo ominaisuus on mielestäni hävinnyt. Jos puhutaan samasta asiasta.

Täytyy varmaan testata 98E:tä itsekin. Onkohan kukaan tilastoinut, että kuinka paljon vähemmän 98E:tä kuluu kuin 95E:tä? Siitä vois näppärästi sitten laskea senkin, että kumpi on kukkarolle edullisempi.

Mitenkähän tuo pitkän ajan kulutuksen seuranta oikein toimii? Mun autolla on ajettu nyt yli 5 tuhatta, mutta pitkän ajan kulutuksen seuranta laskee mukaan vain muistaakseni 3300 km suunnilleen. Onkohan tuo laskuri nollattu jossain vaiheessa (esim. silloin, kun autoon tehtiin jonkinlainen ohjelmistopäivitys) vai justeeraako se itse itseään!? Tuo pitkänajan keskikulutus muuten on omassani 6,5 l/100 km, eli hiukan odotuksia kovempi. Autohan on entinen demoauto, joten tuossa 3300 km kulutuksessa on kyllä vielä niitä demoajeluita mukana, eli eiköhän se tuosta laske.

Kopsu

Lainaus käyttäjältä: kootee - 17.07.13 - klo:15:57
Täytyy varmaan testata 98E:tä itsekin. Onkohan kukaan tilastoinut, että kuinka paljon vähemmän 98E:tä kuluu kuin 95E:tä? Siitä vois näppärästi sitten laskea senkin, että kumpi on kukkarolle edullisempi.

Mitenkähän tuo pitkän ajan kulutuksen seuranta oikein toimii? Mun autolla on ajettu nyt yli 5 tuhatta, mutta pitkän ajan kulutuksen seuranta laskee mukaan vain muistaakseni 3300 km suunnilleen. Onkohan tuo laskuri nollattu jossain vaiheessa (esim. silloin, kun autoon tehtiin jonkinlainen ohjelmistopäivitys) vai justeeraako se itse itseään!? Tuo pitkänajan keskikulutus muuten on omassani 6,5 l/100 km, eli hiukan odotuksia kovempi. Autohan on entinen demoauto, joten tuossa 3300 km kulutuksessa on kyllä vielä niitä demoajeluita mukana, eli eiköhän se tuosta laske.

Itse oon ajellut nyt jo jonkin aikaa 98:lla, en tiedä onko homma päänupista kiinni mutta tuntuu tehokkaammalta kuin 95:lla. Tarkkaa kulutusseurantaa en ole pitänyt, mutta tietokoneen "long term" kulutus on jämähtänyt 5,7 litraan sadalla. Jos ajaisin tuolla ainoastaan itse niin pari-kolme desiä luultavasi tippuisi vielä pois. 95:sta tuntuisi palavan ehkä tuo 0,3 l/100 km enemmän. Tosin nämä kaikki on ihan perstuntumalla testattua illuusiota eli ei välttämättä pidä paikkaansa.

Long term mittarihan nollautuu itsekseen aina sadan tunnin välein, eli riippuu ihan keskinopeudesta milloin tuo aloittaa uudelleen nollasta.

frozzu

Lainaus käyttäjältä: Kopsu - 17.07.13 - klo:16:12
Itse oon ajellut nyt jo jonkin aikaa 98:lla, en tiedä onko homma päänupista kiinni mutta tuntuu tehokkaammalta kuin 95:lla.

Tuota yritin tuolla Audi A3 -ketjussa sanoa, mutta eihän mua kukaan uskonut :D. Samaa mieltä siis, tuntuu kyllä tehokkaammalta 98:lla. Itsellä pitkäaikainen kulutus 5,9 tai 6,0. Pitkän aikaa oli 6,1. Mittarissa 4500km
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

mrtbag

Palataanpa itse aiheeseen ja vikoihin. Tässä listaa mitä omassani (FR 140hv) on ollut ja siis nyt korjattu:

-Etupään jousitus piti kummaa kitinää mm. hidastetöyssyissä. Lueskelin sitten tuota saksalaisten foorumia ja siellä oli samaa vikaa - yläpään laakerien rasvaus tms. korjauksena. No, mulla vaihdettiin lopulta molemmat yläpään laakerit ja kumit.

-Ovien tiivisteet natisivat, mutta tokeni Gummipflegellä (oma korjaus).

-Vasemman etuoven ikkuna ei mennyt alas asti ilman kaameaa naksausta. Johtosarja tai liitin panttasi mekanismiin.

-Kaistanpitoavustin ei toiminut ollenkaan. Moduli oli huonosti kiinni.

Auto lienee ensimmäisiä linjalta valmistuneita joten huolimatonta työtä nuo viat tähän asti. Tuntuu että moottoritilasta kuuluisi välillä sirinää jota pitää nyt alkaa tarkkailla. Ai niin se oikea sivupeili - ei palaudu aina omaan säätöön vaan menee defaultille.
Superb 1.4 ACT Combi

Arcca

Lainaus käyttäjältä: mrtbag - 18.07.13 - klo:20:50

-Vasemman etuoven ikkuna ei mennyt alas asti ilman kaameaa naksausta. Johtosarja tai liitin panttasi mekanismiin.

-Kaistanpitoavustin ei toiminut ollenkaan. Moduli oli huonosti kiinni.

Auto lienee ensimmäisiä linjalta valmistuneita joten huolimatonta työtä nuo viat tähän asti.

Auts, nyt saisi spanskit olla tarkkana tällaisten asioiden kanssa jos meinaavat tehdä "skodat" mainekuvansa parantamisessa.

Harmi jos hieno tuote pilataan kokoonpanotössimisellä. Nuo kaksi vikaa on sitä paitsi sellaisia, jotka pitäisi IMHO huomata lopputestauksessa. Tulee mieleen skodan prosessista kertova juttu, ja kyllä siinä ainakin oli muistaakseni aika tiukkaa laaduntarkkailua.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: mrtbag - 18.07.13 - klo:20:50
Palataanpa itse aiheeseen ja vikoihin. Tässä listaa mitä omassani (FR 140hv) on ollut ja siis nyt korjattu:

-Etupään jousitus piti kummaa kitinää mm. hidastetöyssyissä. Lueskelin sitten tuota saksalaisten foorumia ja siellä oli samaa vikaa - yläpään laakerien rasvaus tms. korjauksena. No, mulla vaihdettiin lopulta molemmat yläpään laakerit ja kumit.

-Ovien tiivisteet natisivat, mutta tokeni Gummipflegellä (oma korjaus).

-Vasemman etuoven ikkuna ei mennyt alas asti ilman kaameaa naksausta. Johtosarja tai liitin panttasi mekanismiin.

-Kaistanpitoavustin ei toiminut ollenkaan. Moduli oli huonosti kiinni.

Auto lienee ensimmäisiä linjalta valmistuneita joten huolimatonta työtä nuo viat tähän asti. Tuntuu että moottoritilasta kuuluisi välillä sirinää jota pitää nyt alkaa tarkkailla. Ai niin se oikea sivupeili - ei palaudu aina omaan säätöön vaan menee defaultille.

Eli sitä manjaanameininkiä edelleen...vanhat muistot 2006 FR-Ibizasta tuli mieleen. Siinä oli tyyppiongelmana myös etupuolen yläpään laakerit; karmea natina töyssyissä ja paikallaan ratista kääntäessä. Muuta huolimattomuusvirhettä riitti ja auto vieraili lähes 20 kertaa vuoden aikana korjaamolla.

Toivottavasti olisi nyt kyse vain alkusarjan autosta, eikä yleisemmästä jatkuvasta laatuongelmasta.

psxgamer

Ajaessani eilen FR Leonilla panin taas merkille oikealta pelkääjän paikan tienoilta kuuluvan nitinän. Eikös tästä puhuttu jo foorumillakin? Onko tämän aiheuttaja tunnistettu? Tälläiset natitat olisi ihan hyvä korjata nopeasti tuotantoautoihin. Toinenkin FR Leon natisi aika pahasti kuskin oven paikalta, eikä tälläinen kyllä kuulu täysin uuteen autoon millään tasolla. On omiaan latistamaan autokuumetta kyllä.  ???

mrtbag

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 19.07.13 - klo:13:34
Ajaessani eilen FR Leonilla panin taas merkille oikealta pelkääjän paikan tienoilta kuuluvan nitinän. Eikös tästä puhuttu jo foorumillakin? Onko tämän aiheuttaja tunnistettu? Tälläiset natitat olisi ihan hyvä korjata nopeasti tuotantoautoihin. Toinenkin FR Leon natisi aika pahasti kuskin oven paikalta, eikä tälläinen kyllä kuulu täysin uuteen autoon millään tasolla. On omiaan latistamaan autokuumetta kyllä.  ???
Osaatko kertoa minkälaisissa olosuhteissa tuo nitinä kuului?
Oventiivisteet ei natise kuin jos esim. ylittää katukiveyksiä tai tiessä on suuria heittoja ja kori elää. Omassani ei kyllä nitise enää mikään, mitä nyt soitimen alta jostain tulee pientä sirinää välillä. Pelkääjän paikan turvavyön solki kolisee pilariin jos sen unohtaa laittaa vyössä olevaan "taskuun", mutta tuskin tätä tarkoitat.
Voisiko liittyä puolinahkaverhoiltuun penkkiin? Istuiko siinä joku?

Itselläni kokemus autosta on kuitenkin erittäin positiivinen vaikka tässä ketjussa nyt ongelmia tuodaankin esille  :)
Superb 1.4 ACT Combi

frozzu

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 04.07.13 - klo:21:31
Tänään kävin huollossa vaihdattamassa madallusjouset ja samalla kysyin tuosta sirinästä. Huomasivat saman äänen ja oli tullut tiedote asiasta. Hukkaportin tangossa on väljyyttä, josta johtuu tuo ääni. Ei kuulemma haittaa ajoa tai ei ole kiire korjauksen kanssa, mutta kuitenkin varattiin heti aika. Tähän on siis korjaussarja olemassa ja itsellä tuo korjausaika varattiin 22.7. Joten tämän jälkeen tiedän enemmän auttoiko.

Tähän sen verran päivitystä, että Laakkoselta soitettiin ja sanottiin, että tehtaalta saa korjaussarjaa vasta syyskuun puolessa välissä. Varaosanumerot on jo valmiina, mutta vasta silloin on tulossa. Joten en pääse vielä kommentoimaan ensi viikolla auttoiko tuo sirinään.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: mrtbag - 19.07.13 - klo:14:42
Osaatko kertoa minkälaisissa olosuhteissa tuo nitinä kuului?
Oventiivisteet ei natise kuin jos esim. ylittää katukiveyksiä tai tiessä on suuria heittoja ja kori elää. Omassani ei kyllä nitise enää mikään, mitä nyt soitimen alta jostain tulee pientä sirinää välillä. Pelkääjän paikan turvavyön solki kolisee pilariin jos sen unohtaa laittaa vyössä olevaan "taskuun", mutta tuskin tätä tarkoitat.
Voisiko liittyä puolinahkaverhoiltuun penkkiin? Istuiko siinä joku?

Itselläni kokemus autosta on kuitenkin erittäin positiivinen vaikka tässä ketjussa nyt ongelmia tuodaankin esille  :)

Pelkääjän paikalla ei istunut ketään, enkä uskoisi äänen penkistä tai ainakaan sen nahasta johtuvan. Parhaiten ääni kuului ajellessa Kehä III:sta. Tiehän ei tunnetusti ole mitenkään erityisen hyvässä kunnossa, joten natina tuli hyvin pelkääjän paikasta selville. Mielestäni se kuului ovesta eteenpäin pyörän suuntaan.

Toisessa Leon FR:ssä natina taas kuului selkeästi kuskin ovesta.

Leon_122

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 19.07.13 - klo:14:52
Tähän sen verran päivitystä, että Laakkoselta soitettiin ja sanottiin, että tehtaalta saa korjaussarjaa vasta syyskuun puolessa välissä. Varaosanumerot on jo valmiina, mutta vasta silloin on tulossa. Joten en pääse vielä kommentoimaan ensi viikolla auttoiko tuo sirinään.

Hyvä homma, tuskin tulee sillonkaan. Sama homma roiskeläppien kanssa siirtyy aina 3kk eteenpäin.
Etuovista kuuluva narina kuuluu turvavyön alla olevasta listasta, kannattaa käydä huollossa valittamassa siihen on korjaus olemassa. Nyt on muutenkin tullut monta päivitystä moottorinohjaukseen ja muihin vikoihin, pitäisi korjata mm. alaväännön puutetta ja muita täällä esillä olleita vikoja.

Ocu_P

Natinoita ei pidä leimata pelkästään Leonin heikkoukdeksi.

Kyllä ainakin meidän vajaat 20000 km ajettu seiskagolf natisee erityisesti kun ajaa kävelyvauhdilla katukiveyksen yli pihasta pois. Ei tullut huollossa kuntoon.Toinen melunlähde on hansikaslokeron kansi, joka ei aina sulkeudu kunnolla, vaan jää roikkumaan hiukan oikeasta reunastaan.

Temmi_H

Omassa Leonissa ei noita natinoita ole ilmaantunut ensimmäisen 1000km aikana....

Suurinta harmistusta aiheuttaa soittimessa (Media System Plus) oleva asetus, jolla kosketusnäyttö pimenee 10s kuluttua jos käyttämätön. Asetus toimii kyllä...kunnes sammutat auton  >:( Ominaisuus, jota Bimmeristä kaipaan. Siinä sai asetettua ratin nappiin toiminnon, jolla saat esim. yöllä ajaessa iDriven ison näytön tummaksi napin painalluksella. Leonin näyttökin sen verran kirkas tummimmallakin asetuksella, että rupenee häiritsemään yöllä pitkää siivua ajaessa
Nykykalusto:
- Seat Leon ST FR 1.4TSI ACT DSG7 (-15)
- Skoda Octavia II Combi 1.2TSI (-12)

Edeltäjät:
- VW Polo BlueGT 1.4TSI ACT (-13)
- Seat Leon X-perience 2.0TDI DSG6 (-15)
- Skoda Octavia III Combi vRS 2.0TSI (-13)
- Seat Leon FR 1.8TSI DSG7 (-13) 
- Skoda Fabia vRS 1.4TSI DSG7 (-10)

mrtbag

No niin, hyvä että alkaa  natinoihin löytyä korjauksia.

Tässä muuten poimintoja työmääräyksestä liittyen jousien yläpään kitinään joka omasta FR:stä takuukorjattiin:
DISS BA/ID 46608626
TPI 2033337/2 viankuvaukseen liittyen. Varataan poimusuojukset ja iskarin yläpään laakerit työlle.


Osista tärkeimpinä:
5Q0412249E LAAKERI 30,19â,¬ kpl
5Q0413175C KUMIPALJE 14,14â,¬ kpl
lisäksi pultteja ja muttereita...
Superb 1.4 ACT Combi

Loungeliner

Toistaiseksi ei nitinöitä tai natinoita ole kuulunut omasta yksilöstä. Erittäin tyytyväinen olen ollut kaikin puolin. Ainoa "harmittava" asia on ollut se, että rekisteriotteenkin mukaan tuohon olisi kelvannut 16" talvipyörät, sellaiset kun on listattuna otteeseen. No, nyt on 18" vanteet olemassa ja niille Hakka8 -talvikumit tilattuna. Näillä mennään :)

kootee

Espoo-Taivalkoski eilen hiukan rajoitukset ylittäen, vaihtelevassa kelissä, runsaasti ohituksia, tankissa 98E5. Tasan 6,0 litraa ajotietokoneen mukaan, keskinopeus 93 km/h. Loppumatkasta pimputti rengapaineen varoitusvaloa, mutta ehjiltä renkaat näyttää vielä nytkin. Noita virhehälytyksiä tuli Altea XL:lläkin. Yksin olin liikenteessä ja kyllä ohitukset sujui ihan ripeästi, kun laittoi nelosen silmään!

b1mpo

Voiskohan pyöränkulmat olla syypää herjoihin, toinen rengas lämpenee enemmän ku toinen?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

frozzu

Lainaus käyttäjältä: kootee - 22.07.13 - klo:11:42
Espoo-Taivalkoski eilen hiukan rajoitukset ylittäen, vaihtelevassa kelissä, runsaasti ohituksia, tankissa 98E5. Tasan 6,0 litraa ajotietokoneen mukaan, keskinopeus 93 km/h. Loppumatkasta pimputti rengapaineen varoitusvaloa, mutta ehjiltä renkaat näyttää vielä nytkin. Noita virhehälytyksiä tuli Altea XL:lläkin. Yksin olin liikenteessä ja kyllä ohitukset sujui ihan ripeästi, kun laittoi nelosen silmään!

Itselläkin syttyi kerran. En ole kalibroinut uusien kesärenkaiden vaihdon jälkeen ja huomasin että yhdessä renkaassa oli 2,5bar painetta ja toisessa lähemmäs 2,0bar. Olisiko tästä johtunut. Nyt täytetty renkaat samaan ja kalibroitu uudestaan. Pelästyin alkuun, että nyt loppui matka tähän, mutta ehjät olivat kumit.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

b1mpo

Niin kannattaisikohan katsoa paineet määräajoin? Eikai noista herjoista kannata kirjoittaakkaan jos ei ole paineita tarkistellut.. :P
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

leon_13

Autolla ajettu noin 4500 tässä vikoja joita olen huomannut tähän asti. Vielä en ole huoltoon vienyt. Lähinnä kiinnostaa ovatko muut huomanneet tuota kuvan mukaista vikaa. Elikkä onko ominaisuus vai vika, jonka voi korjata uusilla osilla.

1. Ilmastoinnin numerot epäselvät jos auto on seissyt koko päivän helteessä. Kts kuva. Elikkä siis ylimääräisiä viivoja syttyy palamaan.
2. Kiihdyttäessä joskus sirinää, joka ilmeisesti tulee kuten muuallakin kuvattu moottorin ylkopuolisesta osasta. Onko tähän kukaan saanut korjausta?
3. Oiken puoleisen sisä etuvalon näppäin hieman takertelee verrattuna vasemman puoleiseen. En tiedä onko ei katto luu kullisissa autoissa samanlainen sellainen 2 senttiä pitkä näppäin ja pyöreä valo molemmilla puolilla.


kootee

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 22.07.13 - klo:12:52
Voiskohan pyöränkulmat olla syypää herjoihin, toinen rengas lämpenee enemmän ku toinen?

Ei ainakaan puolla ja rattikin on suorassa. Kävin tsekkaamassa paineet ja oli ihan ookoo. Kalibroin varmuuden vuoksi uudestaan. Ei ole kuin tuon yhden kerran tullut tuo rengaspaineherja.

Jinxed

Lainaus käyttäjältä: leon_13 - 24.07.13 - klo:11:42
3. Oiken puoleisen sisä etuvalon näppäin hieman takertelee verrattuna vasemman puoleiseen. En tiedä onko ei katto luukullisissa autoissa samanlainen sellainen 2 senttiä pitkä näppäin ja pyöreä valo molemmilla puolilla.

Oma Leon on ilman kattoluukkua ja juuri tuo matkustajan puolella oleva karttavalon kytkin korjattiin takuuseen. Näppäin takerteli ja tuntuma oli erilainen kuskinpuoleiseen verrattuna. Korjauksen jälkeen tuli kuntoon.

frozzu

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 24.07.13 - klo:08:39
Niin kannattaisikohan katsoa paineet määräajoin? Eikai noista herjoista kannata kirjoittaakkaan jos ei ole paineita tarkistellut.. :P

Lähinnä tuli omat kokemukset tuosta asiasta mieleen kun kootee asiasta mainitsi. En tarkoittanut että välttämättä vikaa olisi, täytyy seurata asiaa. Rengasliikkeessä "piti" laittaa kaikkiin 2,4bar mutta pientä heittoa näytti olevan, 2 rengasta 2,4, 1 rengas 2,5 ja 1 jotain 2.2 tai vähän alle. En tiedä onko jo niin isot erot että rengaspainevaroitin alkaa ilmoittelemaan. Nyt kaikissa sama, joten tarkastellaan.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

b1mpo

Kyllä se taitaa aika pienen paine-eron/kehänopeuseron tunnistaa. Samoja antureita käyttää ajonvakautus/abs ja nekin ovat hyvin herkkiä ja nopeita nykyään.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Arcca

Niinkuin frozzu jo epäilikin, mitä todennäköisimmin hälytykset johtuu vaan siitä ettei renkaan vaihdon, tai renkaiden paineiden muutoksen jälkeen ole kalibroitu. Se kannattaa/pitää tehdä aina edellä mainittujen toimenpiteiden jälkeen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

-ruoska-

Täällä muutama puute:
1. Takana sisävalot eivät pala ovia aukaistaessa. Ja vain toinen syttyy, kun niitä pistää erikseen päälle.

2. Oikean takaoven sisäkahva resonoi ärsyttävästi.

3. Edessä hinauskoukun suojalevy lähti vauhdissa irti ja hakkasi keulasta kolmesta kohti maalia pois.

Nämä hoitunevat takuuhuollossa, kunhan saan kerättyä toisenkin kuukauden kokemuksia.

Muutoin meno maistuu ja kulutus kohtuullista sisäänajosta ja kesälomakauden moottoritieajoista huolimatta.  8)

kootee

Tää on vaan kysymys, ei ongelma tai vika, luultavasti. Mun Leonissa käsijarru menee päälle normivoimalla vaan 1 naksun ja enemmällä voimalla 2 naksua. Mites teillä muilla?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy