Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 19.03.14 - klo:14:43
Eipä ole välttämättä Saksassa vakiona tuota poiskytkentää.

Ok, hyvä tietää niin tarvii varmistaa tuokin.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Tourano

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 19.03.14 - klo:14:43
Eipä ole välttämättä Saksassa vakiona tuota poiskytkentää.

Varsinkin 2007-2009 malleissa Suomi-autot ovat Business-varusteltuina (käytännössä kaikki myytiin Business-mallina) runsaammin varusteltuja kuin useimmat 'Saksa-autot'.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

PetkeQ

Pari kommenttia,

3 istuinta menee aika hyvin B8 takapenkille, ja jopa toimii ihan mukavasti jos ei käytä isofixiä. Reunimmaisia voi vetästä sivummalle kun napsauttelee turvavyöt kiinni. Jos nykyiset lastenistuimet on liian leveät niin halvemmalla pääsee kun vaihtaa lasten penkit vs. ostamalla leveämmän auton...

En muista että bägin poiskytkentä olisi ollut lisävarusteena, ja vaikka olisi, niin kannattaa miettiä onko vaivan väärti lähteä merta edemmäs kalaan jos kulimalli menee speksiin.

3.0 TDI mosan tyyppivikoja löytyy haulla, EGR cooler osui kohdalle n. 100tkm kohdalla.

jaripetteri

Kyllähän tuolla Saksanmaalla valikoima on ihan toinen ja kun varusteita tykkään että autossa on niin varmaan sieltä seuraavakin löytyy. Nyt vielä kartoitus käynnissä ja enkä oikeen ihan varma ole mitä haluan niin tutkitaan ja ihmetellään. Nykyinenhän olisi tietty helpoin vaihtaa liikkeessä toiseen suoraan kotimaassa mutta eipä tuo auton myyminenkään suoraan välttis mikään taikatemppu ole. Kevät ja kaikki tulossa, saattaa jopa jotain säästääkin moisessa...

Tuo istuin homma nyt lähinnä siksi että olisi helpommin rouvalle myytävissä tuo auton vaihto idea. Mielumminhan ne istuimet laittaisi fixeihin kiinni ja eihän muksua hyvä olisi ollenkaan eteen laittaa vaikka bagin saisikin kytkettyä pois. Mutta antaa tuo poiskytkeminen vaikka väliaikaisesti lisää mahdollisuuksia änkeä porukka autoon. Britti foorumilta löysin sellaisen kommentin että heillä olisi isofixien kanssa ollut samassa paketissa tuo pois kytkeminen.

OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

rob-s

LainaaKyllähän tuolla Saksanmaalla valikoima on ihan toinen ja kun varusteita tykkään että autossa on niin varmaan sieltä seuraavakin löytyy

Onhan se varma, että siellä on laajempi valikoima ja siten myös enemmän runsaasti varusteltuja. Toisaalta Suomessakin on jo niin paljon tuotuja B8:ja että varmasti sopivan värinen ja speksinen löytyy.

Se mihin kannattaa kiinnittää huomiota on keskinäyttöön (se 6,5") koska Saksassa on todella monessa entisissä työsuhde-/liisariautoissa sellainen pikkuinen punanäyttö jota ei niin vaan voi vaihtaa värilliseen.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 19.03.14 - klo:20:22Se mihin kannattaa kiinnittää huomiota on keskinäyttöön (se 6,5") koska Saksassa on todella monessa entisissä työsuhde-/liisariautoissa sellainen pikkuinen punanäyttö jota ei niin vaan voi vaihtaa värilliseen.
Ja siihen ajotietokoneen näyttöön kans, eli molemmat mieluusti värillisiä (soitin Concert tai Symphony, tai sitten MMI).

On kyllä käsittämätöntä miten paljon noita karvalakkimalleja on ulkomailta tuotu, siis sellaisia joista puuttuu kaikki ihan urheilupenkeistä, Xenoneista, vakkarista että keskikyynärnojasta lähtien. Ja tosiaan, Suomi-Business malleissa nuo kaikki pl. urheilupenkit on ollu vakiokamaa.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

fisutus

Mitähän luokkaa on A4 Allroadin toimitusajat? Onko kukaan tilannut / tiedustellut. Harkinnassa on, mutta jos toimitusaika on vieläkin luokkaa 11kk tms. niin pitää harkita uudelleen.

wiba

Mistä olette tilanneet jarrusatuloihin tarroja? Ebaystä tietysti, mutta onko jotain tiettyä myyjää suositella ja minkä kokoiset tarrat menee hyvin B8 satuloihin? Tarkoitus laittaa joko S-Line tai Audin rinkulat kesärenkaiden vaihdon yhteydessä uusiksi maalattuihin satuloihin.

Juuso

Oman A4 allroadin toimitus noin 2kk. Tammikuussa tilattu ja nyt maaliskuussa toimitus.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: wiba - 20.03.14 - klo:11:58
Mistä olette tilanneet jarrusatuloihin tarroja? Ebaystä tietysti, mutta onko jotain tiettyä myyjää suositella ja minkä kokoiset tarrat menee hyvin B8 satuloihin? Tarkoitus laittaa joko S-Line tai Audin rinkulat kesärenkaiden vaihdon yhteydessä uusiksi maalattuihin satuloihin.
eBaysta joskus itsekin tilasin, en muista myyjää. Kyllä en kaikki myynnissä olevat varmaankin on sellaisia mitkä menee satulaan kuin satulaan.

wiba

Vaihtaako kaikki kolmelitraisten dieseleitten omistajat öljyt 15tkm välein? Miten saa VCDS:llä huoltovälin muutettua?

PetkeQ

30tkm muuttuvan öljynvaihtovälin mukaan mennään, auto haluaa huoltoon tyypillisesti pari satkua yli 30tkm välein. En ole nähnyt tarvetta tihentää öljynvaihtoväliä kun mediaanimatka n. 50km ja 30tkm tulee 11kk+ välein eteen. Pari kierrosta menty Mobililla ja yksi Casrtolilla, talvet ilman öljygrilliä. Siinä mielessä aika helppo olettaa että öljyt kestää normaalin muuttuvan huoltovälin.

Jos ajaisin suuruusluokassa 15tkm / vuosi niin voisin harkita huoltovälin puolittamista. Tai jos oman auton öljyistä tehty öljyanalyysi oikeasti kertoisi jotain mitä en olisi halunnut tietää...

viikinki

Ite olen vaihtanu 15 tuhannen välein. Öljy kuitenkin halpaa saksasta tilattuna. Castrol edge fst 5w-30 öljyä olen käyttänyt.

Mulla pysty huoltovälin nollaamaan suoraan mmi:stä ja seuraava huolto siirtyi suoraan 15 tuhannen päähän. Inspektion huolto säilyi kuitenki siinä 30 tuhannen syklissä.

rob-s

LainaaVaihtaako kaikki kolmelitraisten dieseleitten omistajat öljyt 15tkm välein? Miten saa VCDS:llä huoltovälin muutettua?

30tkm/2 vuotta eli näytön mukaisesti. Ei taida olla mitään todellista syytä vaihtaa tiheämmin.

VCDS:llä tosiaankin voi muuttaa huolto-ohjelman Long-life:sta normaaliksi. Muistelen että muutamassa paikassa pitää tarkistaa sen jälkeen km seuraavaan huoltoon ja päiviä seuraavaan huoltoon jne.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 25.03.14 - klo:22:30
30tkm/2 vuotta eli näytön mukaisesti. Ei taida olla mitään todellista syytä vaihtaa tiheämmin.

No, jos ajatuksena on pitää autoa pidempään niin ei tuo vallan väärin ole.. kyllä noista LL öljyistä on monta testiä ja tutkimusta missä näkyy millaista kuraa se on 30tkm jälkeen. Jos ajatuksena olisi pitää vaikka 6-7-8 vuotta samaa autoa ja kilsoja tulisi maltillisesti, niin tekisin extrana tuon 15tkm öljyn vaihdon ja 30tkm huollot LL mukaisesti päälle.

Itselleni tulee kilsoja se 50tkm vuodessa joka tapauksessa, niin ei öljyt paljoa vanhene.. ja auto pysyy 3-4 vuotta max, joten tuolla ei ole merkitystä. Sen ajan autossa on takuuta alkuun ja huolenpitosoppari päälle. Jos LL pettää, niin joku muu maksaa viulut.

Olipahan tällä viikolla 5th gearissa vanhalla R32 Golfilla tehty "tieteellinen" testi missä varttimaililla(vai olikohan 0-160km/h) suorituskyky parani keskimäärin 0,5s kun vanhat kuraöljyt vaihdettiin tuoreeseen synteettiseen.. eli moottorin suorituskyky oli selvästi parempi uusilla öljyillä sisäisten kitkojen pienennyttyä.

Noh, tuossa oli muutakin muuttujaa.. varmaan olosuhteetkin muuttuivat öljyn vaihdon aikana tms. Mutta jotain se tuokin kertoo.

Käytön ja omistusajan suhteen kannattaa tuota 15tkm öljyn vaihtoa miettiä.

//Juha
Sent from my iPad using Tapatalk HD

wiba

Mitäs siihen inspektion huoltoon oikein kuuluu? Minulla taitaa öljynvaihtoväliksi kone laskea noin 20tkm.

viikinki

Lainaus käyttäjältä: wiba - 26.03.14 - klo:09:51
Mitäs siihen inspektion huoltoon oikein kuuluu? Minulla taitaa öljynvaihtoväliksi kone laskea noin 20tkm.

Käsittääkseni inspektion huollossa tarkastetaan auto läpikotaisin ja putsataan ja voidellaan esim. konepellin lukkohaka, kattoluukku yms. Akku testikin muistaakseni tehtiin. Tuossa huollossa kävi ilmi myös tuo vaihteiston poskilaakeri joka on vaivannu näitä 08-> olevia manuaali 3 litraisia, että sinänsä ei menny hukkaan tuo huolto, kun itellä ei tullu mielen viereenkään tarkistaa tuota laakeria.

Omegapo

Mitä mieltä olette kesäkumeille rengaspaineesta 2,3bar joka kulmaan? renkaina 225/55-16 ja auto B8, oven tarra suosittaa 2,0bar mutta se tuntuu alhaiselta paineelta.
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-tronic Open Sky Edition Business Sport -16

a4b8

Onkohan A4B8 FL 1.8 TFSI jakohihna vai -ketju?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 28.03.14 - klo:16:47
Onkohan A4B8 FL 1.8 TFSI jakohihna vai -ketju?

Ketjukone
Audi A4 1.8 TFSI

qmckone

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 26.03.14 - klo:08:30
No, jos ajatuksena on pitää autoa pidempään niin ei tuo vallan väärin ole.. kyllä noista LL öljyistä on monta testiä ja tutkimusta missä näkyy millaista kuraa se on 30tkm jälkeen. Jos ajatuksena olisi pitää vaikka 6-7-8 vuotta samaa autoa ja kilsoja tulisi maltillisesti, niin tekisinextrana tuon 15tkm öljyn vaihdon ja 30tkm huollot LL mukai...

//Juha


No nää on nyt niin näitä konditionaalijuttuja, että ehkä tekisin tai sitten en tekisi. Siis melkein tieteelistä faktaa.


A4 2.0Tq

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 29.03.14 - klo:00:18
No nää on nyt niin näitä konditionaalijuttuja, että ehkä tekisin tai sitten en tekisi. Siis melkein tieteelistä faktaa.

Näinhän se on. Toisaalta useammasta öljyn vaihdosta ei ole muuta haittaa, kuin kohonneet kustannukset. Liian harvasta taas selvästi enemmän.. mutta tuo on kunkin henk.koht. valinta.

//Juha


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Rokkitapsa

Onkohan tämä nyt ihan normaalia.. Pesun jälkeen huomasin maalissa lohkeaman tuulilasin yläpuolella, lisäksi yksi kolo löytyy vasemman takaoven pokkauksesta. Keulassakin pari säröä maalipinnassa on, mutta ne johtuvat kiveniskemistä.

Surullisenkuuluisat lokarit ovat kunnossa, joskin pieni kiveniskemän tekemä lohkeama löytyy.

Auto myllytettiin ja Lacroe -käsiteltiin joulukuussa. Pitäisiköhän tässä kääntyä Laakkosen vai fiksarin puoleen? Autolla ajettu nyt 196tkm, kuvia laitan, kun pääsen töistä tauolle.

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Rokkitapsa

Ohessa pari huonoa kuvaa.





Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla

A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Zachaeus

Ajattelin täältä tulla tiiraamaan onko 2.0 tfsi quattron kulutuksista kirjotettu, niin vissiin "sisäänajo" nyt ajettu kun aika matalaks mielestäni saanu 165kw myllyn kulutuksen.. 16tkm takana, matka-ajoa n.80%, ja matkakulutus on ollut alimmillaan 6.1, jolloin keskinopeus oli muistaakseni 77kmh. Aika lähelle siis tehtaan ilmottamaa (5.6); tuo siis plussakelillä. Ajotietokone näytti 6.2, ja tankkauksesta laskettuna 6.1. Alla H8 viime syksynä ostetut; kesärenkaina ne Michelinit jotka mukana tulee, tais olla Pilot Sport 3, molemmis koko 245/40 R18. "Normaali" matkakulutus keskinopeus 85-86kmh ollu 6.5 (kovilla pakkasilla tietenkin jopa puoli litraa enemmän), eli vois luulla että kulutus kohta niin matala kuin vois olla; alussa matkakulutuskin aina 8+. Kaupungissa yleensä n.10. Kesärenkaat vie pari desiä enempi vaik sama vauhti, viime viikolla vaihtuivat. Kesärajotukset nostaa tietenkin kulutusta jopa litran. Ohitukset reippaasti ja adaptive cruise dynamicilla. Keskikulutus kaikista ajoista Lumian softalla väännettynä 7.9.

Ootteko kokeilleet N-asentoa kulutuksn vähentämiseks? Eli pitkät alamäet rullaten. Tekeeköhän tuo huonoa dsg:lle? Muutaman 200km työmatkapätkän oon tollei leikkiny ja huikeen desin ehkä saanu tikistettyä vilä pois normaalista =D ... Kaupungissa kun oon testannut niin vaikutus on ollut isompikin.

98 pitäs ottaa testii ni näkis tippusko kukutus vielä lisää..
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

msvahn

Hyviä lukemia bensalaitteelle. Meillä on bensamoottorit uudesta tyypillisesti pudottaneet kulutusta ihan 10-20tkm välille asti.  Toki ekat tonni tai pari kuluttaa useita desejä enemmän, mutta silti vuoden jälkeen on olleet lukemat vielä matalampia.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

mikkom

Kuinkahan yleistä on maalien kuoriutuminen takapuskurin päistä, siis siitä pokkauksesta mikä on just takarenkaan keskikohdan takana? Oudosti vielä semmonen muutaman sentin maaliton pätkä pystysuoremmassa osassa eli ei ihan alhaalla. Onhan se toki alttiina suunnilleen kaikelle mikä tiestä irtoo, mutta aika heikolta suoritukselta vaikuttaa kun ei tuolla hiekkateitä oo juurikaan sahailtu ja reilu 30k vasta mittarissa.
A4 Avant 1.8TQ -12

Pertsa

^Ei ole normaalia, varsinkaan noilla kilsoilla. Itse menisin reklamoimaan välittömästi. Laitappa kuvaa, olis mielenkiintoista nähdä miltä näyttää.

Latexi

Ajattelin täältä tulla tiiraamaan onko 2.0 tfsi quattron kulutuksista kirjotettu,

Sekalaisessa ajossa 8 molemmin puolin, matka-ajossa on mennyt joskus siihen seiskan pintaan, jopa hieman allekin. Aluksi kulutus oli siinä kympin paikkeilla, mutta sisäänajon jälkeen lukemat putosivat. Ja on A4 tfsi quattro avant 155 kw vm. -12.
Latexi

mikkom

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 05.04.14 - klo:20:32
^Ei ole normaalia, varsinkaan noilla kilsoilla. Itse menisin reklamoimaan välittömästi. Laitappa kuvaa, olis mielenkiintoista nähdä miltä näyttää.

Tuossa oikealta puolelta kuva, vasen vähän parempi mutta sama kehitys nähtävissä.

A4 Avant 1.8TQ -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy