Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - yaska

#1
Lainaus käyttäjältä: Kilu7 - 07.02.22 - klo:11:47
Tämäkö se on sitten uusin ongelma, kun parkkipaikat ja tienvarret eivät ole palavia sähköautoja täynnä? Ei voi nauramatta näitä juttuja lukea.

Mahtaa olla suurin autoista johtuvien palojen syynä nykyiset polttomoottoriautojen sisätilan lämmittimet ja niiden käyttövirheet. Sähköautoissa sisätilat lämpiävät ja jäähtyvät kiinteillä ilmalämpöpumpuilla muutamassa minuutissa, joten jatkossa näitä irtohärpäkkeitä tarvitaan vähemmän ja vähemmän.

Lopputulema lienee, että kokonaisuudessaan autoilun sähköistyessä autoilusta aiheutuvat palot tulevat vähenemään.

Selvitin as. oy rivarin katokseen asennettavat toimenpiteet laturille, jossa sähköt menevät kaikilla omaan mittariin. Pistorasian tilalle voi meillä asennuttaa halutessaan omalla kustannuksellaan kiinteän 1-vaihe 16 A laturin ilman mitään muita muutostöitä. Taloyhtiöön toki ilmoitukset muutoksista. Huoneisto rakennettu 2018.
#2
ID.4 / Vs: VW ID app,
03.02.22 - klo:13:29
Vastaan itse itselleni kun sain apuja volkkarilta. Jos haluat jonkun toisen käyttävän äppiä samaan autoon niin sen käyttäminen ei sitten itseltä onnistu. On kyllä harmittava homma.

"Tällä hetkellä vain yksi ajoneuvon käyttäjä voi rekisteröityä We Connect ID. -sovellukseen.
Tarkoituksena on tulevaisuudessa mahdollistaa useamman kuin yhden käyttäjän rekisteröityminen.
Sovelluksen pitäisi kuitenkin olla käytettävissä samoilla tunnuksilla myös muissa laitteissa, mutta ei samanaikaisesti."
#3
ID.4 / Vs: Vw id app,
03.02.22 - klo:00:12
Taloudessa useampia saman auton käyttäjiä. Olisiko tietoa miten saisi We Connect id äpin lisättyä ja linkitettyä toisen henkilön puhelimeen samalle ajoneuvolle? Eikait se voi niin olla,  että vain pääkäyttäjä omalla laitteellaan voi vain hallita mm. etänä ilmastoinitlaitetta?

Asetuksista ei löydy kohtaa missä voi päivittää muita käyttäjiä ja jos yrittää toisella laitteella kirjaantua samoilla tunnuksilla niin tulee herja

"Kirjaantuminen epäonnistui, Mahdollinen yhteysvirhe tai et ole sallinut pääsyä Volkswagen -käyttäjätilillesi. Yritä uudelleen."
#4
ID.4 / Vs: ID.4
01.02.22 - klo:10:35
No niinpä näyttäisi löytyvän. Kiitos tiedosta!
#5
ID.4 / Vs: ID.4
31.01.22 - klo:22:25
Viikko ja parisataa kilometriä takana Id.4:llä. Mukava auto ja etelän viikonlopun lumipöperössäkin pärjää kitkarenkain.

Mutta miten olette ratkaisseet virran ulosottoasiat? Autosta löytyy 4 USB -C liitintä. Ei muita. Adaptereilla nuo saa muutettua kätevästi USB A portiksi. Mutta onkohan olemassa adapteria, joka muuttaa USB-C liittimen 12V tupakansytyttimeksi. mm. matkajääkaapin tarpeisiin? Kuukkelista ei löydy.
#6
2021 heinäkuun puolessa välissä tilattu ID.4. Luovutus viikolla 3.2022
#7
Löysin tällaisen sivuston.
http://m.cbg100.net/products/biokaasuhenkiloautot-2018/
Tämän mukaan uudessa mallissa ei suorituskyky juuri muutu. Toimintasäde tippuu n. puoleen. Ennen kaasulla 410km ja 50l bensatankilla 900km = yhteensä 1310km. Uudessa kaasulla 480km + 12l! Bensatankilla 200km= yhteensä 680km. En kyllä ymmärrä miksi on pitänyt pienentää tankkia noin paljon kun kuitenkaan ei juuri kaasun määrä lisäänny samassa suhteessa.  Tulee ajeltua joka vuosi niin Ruotsin kuin Suomenkin Lapissa sekä Norjan puolella. Tuolla uudella mallilla  ei kyllä sinne ole asiaa nykyisellä kaasun tankkausverkostolla.
#8
Olisiko tietoa mikä on uuden 1.5TGI ST DSG mallin WLTP päästöarvo? Vanhassahan se oli 96. Entä toimitusajat? Vetokoukkua ei liene tähänkään saatavissa?
#9
A3 8V (12–) / Vs: Audi A3 vai ei
18.05.17 - klo:19:04
Kun kävin tammikuussa ajamassa facelift mallia niin Seatin myyntipäällikkö pyysi kiinnittämään huomiota erityisesti äänieristykseen, jota on parannettu tähän päivitettyyn malliin.

Myös näissä julkaisuissa on maininta paremmasta äänieristyksestä.

http://www.iltalehti.fi/autotestit/201611252200032304_at.shtml

"Alustan suhteen Leon on entisellään - eikä auton ajokäytöksessä, ohjauksessa tai jousituksessa ole valittamista. Sileillä espanjalaisasfalteilla meno oli hiljaista, mistä on osaltaan kiittäminen aiempaa parempaa äänieristystä."

http://www.seat.fi/SEAT-tietoa/uutiset/uutiset.html

"SEAT Leonin uudella muotoilulla on saatu aikaan yhtenäisempi ilme niin auton sisä- kuin ulkopuolellakin. Uuden SEAT Leonin etu- ja takaosa on nyt terävämpi, siinä on enemmän voimakkaampia sivulinjoja kuin edeltävässä mallissa. Uudistuksien myötä SEAT Leon on myös hiljaisempi kuin edeltäjänsä."



#10
A3 8V (12–) / Vs: Audi A3 vai ei
17.05.17 - klo:23:49
Lainaus käyttäjältä: VAGon - 17.05.17 - klo:12:08
Kiitos vastauksista. A3 spaceback vaikuttaa ihan ok valinnalta.

Jos ei A3, niin mika muu olis hyvä vaihtoehto? kriteereitä:
-Hiljanen
-Mukava
-Hyvä ajettava
-Vähintään A3 kokoinen auto
-Maks 20 tonnin hinta
-Vähän käytetty tai uusi.
-Bensa (ei ketjukone)

Sullehan passaisi uusi facelift leon st. Kaikki kriteerit täyttyy. Meillä on tällä hetkellä Audi A3 180hv TFSI DSG  ja Seat X-perience TDI 184 DSG -15. Kävin ajamassa tammikuussa myös uutta facelift 1.0 Leon ST, jossa on satsattu äänieristykseen. Näistä kolmesta kaikkein hiljaisin oli uusi leon 1.0 kitkarenkailla ja Audi Continentalin Contipremium renkailla on selkeästi hiljaisempi kuin  x-perience, jossa on Michelinin Primacy 3 renkaat.
#11
Onko teille auennut mikä noiden business mallien idea oikein on? Olen kuvitellut, että nämä ovat ns. työsuhdeautoja, joissa on paremmat varusteet normimalleihin nähden huomattavasti halvemmalla hinnalla?

Esimerkiksi LEON ST 2.0 TDI 150 4DRIVE STYLE BUSINESS DSG, 32 129,25
Sisältää mainospuheiden mukaan varusteet; Style Business
DSG-automaattivaihteisto, vakiona muutenkin, ei lisävaruste
Navigointijärjestelmä 8" kosketusvärinäytöllä, hinta lisävarusteena 985,75
LED-ajovalot highway-toiminnolla, hinta lisävarusteena 859,67
LED-päiväajovalot, vakiona muutenkin, ei lisävaruste
Metalliväri, hinta lisävarusteena 458,49
Pysäköintitutka edessä ja takana, hinta lisävarusteena 424,10

Sama normaali Leon ST 2.0 TDI 150 4DRIVE DSG STYLE hinta 29 558 euroa, plus edellä mainitut varusteet 2755,01, yhteensä 32 313,01, Hintaero business malliin samoilla varusteilla -183,76 euroa?
Tämäkö on etu valitsemalla business malli?

#12
Aikoinaan asennutin kiinteän koukun A3 sportpackiin koukkupajalla 500 eurolla. Puskaradiosta on kuullut, että jälleenmyyjät käyttävät samaa yritystä jälkiasenteisissa koukkujen asennuksissa, mutta tietenkin ottavat jotain välistä.
#13
Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 22.03.17 - klo:15:43
Mitenkähän vetokoukku kannattaa laitattaa ST 1.0 Ecomotiveen? Hinnasto ei oikein anna mitään vaihtoehtoja juuri ecomotiveen, ei täyttä asennusta eikä esiasennusvalmiutta...? :o Vai eikö siihen saa laittaa ollenkaan tyyliin monet hybridit? :o

Teknisissä tiedoissa ST 1.0 Ecomotiven sallittu perävaunumassa jarruin / jarruitta, kg 1000 / 610 eli luulisi saavan laittaa koukun. Kaikissa ST Cuprissa on vain viivaa ko. tiedon kohdalla.
#14
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon X-Perience
21.03.17 - klo:22:17

Kyllä tuolta löytyy vielä tuon alltrackin wintereditionin hinnat 38 083,06, 129g. Tosin koskee varastossa olevia autoja.  Uusi naamankohotusmalli on sitten uusilla hinnoilla ja päästöillä.

Sama juttu Skodan kanssa. Vanha malli 38 413,32, päästöt 129g. Jännää kun uusissa malleissa päästöt nousee vanhoihin malleihin verrattuna pl. x-perience, jossa uudella ja vanhalla on samat päästöt 139g.  Tämä selittäneet Alltrackin  ja Scoutin hinnan nousut?

http://www.volkswagen.fi/content/medialib/vwd4/fi/hinnastot/ha-vw-hinnasto_4motion-winteredition/_jcr_content/renditions/rendition.download_attachment.file/ha-vw-2017-01-01-4motion-winter-edition-nro-16.pdf

http://web.skoda.fi/lataukset/octavia/octavia-combi/skoda-octavia-combi-hinnasto.pdf?time=1490126537


#15
Audin A3 2013 malliin 60tkm maahantuojan huollossa Haldex -öljynvaihdon hinta oli 122,34, josta öljyn osuus 850ml 59 euroa.  DSG:n öljynvaihto olikin jo kalliimpi juttu 349,34e.
#16
Lainaus käyttäjältä: vag4life - 02.03.17 - klo:12:27
Moikka,

Mites näissä Audi A3 sedan malleissa 1.4TFSI ja 1.8TFSI joko näissä on päästy lapsuksista eroon (öljynkulutus & ketjun venyminen)
Itseäni kiinnostaisi kyseinen malli siksi käyttö kokemukset enemmän kuin mieluisia, kiitos.

2013 uudesta asti ollut 1.8 TFSI, alkuperäinen uuden auton kaupan mukana tullut varaöljyputeli on edelleen korkkaamatta.
#17
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V viat/murheet
15.02.17 - klo:23:19
Laitetaan tähän omakin kokemus sportpack A3 TFSI 1.8 DSG quattrosta. Auto on ollut meillä uudesta saakka, rekisteröity 7/2013. Kilometrejä takana nyt n. 55 000. Autoon tehty perushuollon lisäksi vain termostaatin vaihto (joka oli ns. uuden mallin lastentautiosastovikaa -> kuluton vaihto) Autossa on ollut uudesta saakka huolenpitosopimus ja siitä ei ole ollut nyt mitään apuja, mutta se onkin otettu mielenrauhan "vakuutukseksi" jos jotain sattuisi. Siitä tosin nyt palautuu rahaa takaisin autoa myytäessä, jos uusi omistaja ei halua jatkaa sopimusta.

Mikä Junu on sulle vähän ajettu? Pitäisikö meidän alkaa hieromaan kauppoja?
#18
Lainaus käyttäjältä: golffisti IV - 20.01.17 - klo:22:22
Tuossa mielenkiintoinen näkökulma.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701202200056556_uu.shtml

"Yksi päätarkoituksista on periä autovero uudelleen nykyisiltä autojen omistajilta"

Linkin jutussa ylläoleva maininta. Se on just näin eli uusi tuplaverotus rangaistuksena kun järkevä kansa ei ole kiikuttanut rahoja kiltisti uusiin autoihin, jotta autoverot olisi kartuttaneet valtion kassaa.

Ajatelkaapa tällä hetkellä tieliikenteessä olevia jo autoveron maksaneita 3 miljoonaa ajoneuvoa. Näistä idea äidin mukaan aloitetaan vuosittainen uudelleen "autoverotus". Kun Suomessa on viime aikoina myyty n. 100 000 - 130 000 uutta autoa niin kuinka monta vuotta kestää, että tämä tuplaverotus on saatu päätökseen? Uusia autoja ostetaan vuosittain n. 4 % liikenteessä olevien autojen määrästä.

Trafin laskelmat on tarkoituksella tehty koskemaan vain uuden auton ostajia ja teoreettisia jäljellä olevia veronmääriä.

Suomessa on muuten myyty eniten autoja, n. 175 000 vuosina 1988-1989, jolloin elettiin lähihistorian suurinta lamaa edeltänyttä kuplaa kun pankeista kannettiin lainarahaa "muovipusseissa" lainasääntelyn purkaannuttua.

Koko uudistuksen voisi jotenkin ymmärtää, jos tämä koskisi vain tulevina vuosina ostettuja/rekisteröityjä autoja ja entisten verotusmalli jatkuisi samana. Mutta tämähän ei käy virkamiehille kun tällöin tätä ennen ostetuista autoista tulisi haluttuja pienemmän verotuksen  "verovapaita" autoja ja niiden suhteellinen arvo vain nousisi ja niillä ajettaisiin Kuuban malliin seuraavat 50 vuotta.

#19
Suomessa ajetaan kunnittain vaihtelevasti 8 - 15 vuotta vanhoilla autoilla. Kas kummaa Kauniaisissa on tuoreimmat autot, pienimmät verotukset ja suurimmat tulot. Itä- ja Pohjois-Suomessa löytyy vanhimmat autot, samoilla alueilla on pienimmät käytettävissä olevat tulot, korkeimmat kunnallisverot, suurimmat työttömyysluvut, pisimmät välimatkat sekä huonoimmat julkiset yhteydet. " Maaseudulla" elämä tehdään entistä vaikeammaksi.

Onkohan tuo Berner oikeesti kokoomuksen bulvaani keskustan riveissä?

http://www.hs.fi/autot/art-2000002898193.html
#20
Kodiaq (16-) / Vs: Uusi Kodiaq tilattu
19.01.17 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 19.01.17 - klo:12:50
Pelottavinta tässä oli rouva ministerin avaamat ovet kaikenlaisille maksuille tulevaisuudessa. Eli nyt rakennetaan rahankulun kanavat ja tulevaisuudessa tulee tiedot mistä kaikesta ruvetaan maksamaan.

Juuri näin. Autoilun kustannukset pilkotaan moneen hämärästi määriteltyyn osaan, jotta kuluttajat eivät hahmottaisiko kokonaiskuluja. Jatkossa valtion tulot eivät ole enää kiinni autokaupan nihkeästä käynnistä vaan nykyisestä liikenteessä olevasta 3 miljoonasta jo verotetusta ajoneuvosta, joista autoverot kerätään jatkossa joka vuosi uudestaan ja uudestaan.

On aivan turha tehdä mitään keskiarvolaskelmia. Jokainen vähänkään politiikkaa seurannut on huomannut ne jatkuvat polttoaineverojen ja vuosittaisten päästöverotusten korotukset parametrejä muuttamalla. "Veroruuvi" on tämän jälkeen valmis ruuvattavaksi vai uskotteko, että kun kaikki autot Suomessa ovat 0 päästöisiä niin verotus loppuu...

Jokin hyvä porkkana tähän tulee sähköautoille, jotta sähköautokauppa saadaan liikkeelle ja keppiä sitten myöhemmin perään kun kansa on ne hankkinut.
#21
Vaikka olen viime vuodet ajanut suhteellisen tuoreilla autoilla niin tästä autoverottomuudesta ei tule kuin lisälaskuja kuluttajille pitkällä tähtäimellä. Pahiten kärsivät ne jotka haluavat ajaa halvoilla autoilla ja jos niitä joutuu pitämään taloudessa vielä useita. Julkinen liikenne ei ole vaihtoehto isossa mittakaavassa.

Tästä saadaan lähes jokaista suomalaista taloutta koskeva sähkönsiirtoon verrattavissa oleva monopoliraha-automaatti jollekin yritykselle, jossa johtajat kuittailevat jättioptioita. Kansa vain vikisee, eikä asialle voida myöhemmin tehdä mitään.

Autoveron poisto olisi ihan normaalitoimenpide ja mitään muuta maksua ei tarvitse tulla tilalle. Tästä huolimatta autoilusta kertyvät verot riittäisivät siitä aiheutuviin kuluihin kun ne korvamerkittäisiin Ruotsin mallin mukaisesti teiden hoitoon. Suomessa joka 7. veroeuro on kynitty autoilijoiden lompakosta. On aivan turhaa perustella teidenkäyttömaksuja teiden ylläpitoon liittyvillä kuluilla. Ne on katettu jo moninkertaisesti. Kustannuksia pitää lähteä karsimaan pöhöttyneestä julkisesta sektorista sekä digitalisoida yhteiskunta työpaikkojen/kulujen kustannuksella.

#22
Ei tarvitse paljon mielikuvituksen laukata kun ajattelee mihin kaikkeen näitä tietoja voidaan käyttää. Kaikkea tullaan perustelemaan liikenneturvallisuuden lisäämisellä. Tiedot myydään vakuutusyhtiölle, jotka seuraavat ajotapaasi. Kovat kiihdytykset, jarrutukset sekä ylinopeudet lisäävät riskikäyttäytymistä, joka näkyy vakuutusmaksuissa.

Tietoja käyttävät myös poliisit työssään rikollisten/epäilyjen seurannassa. Poliiseille tulee myös mahdollisuus etäpysäyttää autot. Normikansalaisen ajotapaa seurataan ja verrataan nopeutta tiekohtaiseen rajoitukseen, jolloin perinteinen nopeusvalvonta poistuu. Kun nopeusrajoitus on ylitetty 15km/h niin tästä lähtee automaattisesti sakko auton haltijan kotiosoitteeseen. Autoihin pakkoasennetaan myös kamera kuvaamaan sisäpuolelta kuka autoa kuljettaa tai autoihin pakkoasennetaan sormenjälkitunnistin, joka tallentaa aina autoa käynnistettäessä kuljettajan sekä tarkistaa voimassa olevan ajo-oikeuden. Ajo-oikeuden menettäneiden sormenjäljillä autojen käynnistämien ei onnistu. 
#23
Tuli käytyä Helsingin Seat Centterissä katselemassa ja koeajamassa uusi Leon ST facelift. Koeajettavana heillä oli kolme bensamallia, joista ajoin 1.0 DSG styleä. Auto oli kyllä huomattavan hiljainen. Tosin johtui varmaan myös alla olleista kitkarenkaista. Olen joskus vuosia sitten ajanut nastarenkaisella Leon ST:llä ja siinä kyllä nastojen ropina kuului selvästi. X-perience ei tule muuttumaan ulkopuolelta niin paljon kuin muut mallit. Toimitusajoiksi sanoivat uusille facelifteille olevan n. 3-4 kuukautta.
#24
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon X-Perience
13.01.17 - klo:23:08
Virhe Scoutin hinnassa, piti olla 38 644,70.
#25
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon X-Perience
13.01.17 - klo:22:20
Uuden leon x-perience 2.0 TDI 184 4DRIVE DSG faceliftin hinta on muuten laskenut n. 2000e, uusi hinta 34 911,10. Golf Alltrakck Winter editionin hinta on nyt kampanjassa 38 083,06, Skoda scout 38 083,06, scoutiin on tarjolla tällä hetkellä winter-paketti kaupan päälle. Kovaa kisaa käyvät mallit keskenään.

#26
Leon 5F (12–19) / Vs: Leon X-Perience
12.01.17 - klo:21:51
Seatilla tullut uusi vaihtoehto korotettuun farkkuluokkaan.
LEON X-PERIENCE 2.0 TDI 150 4DRIVE DSG, hinta 32 786,63
#27
Leon 5F (12–19) / Vs: MY17 Cupra 300?
11.01.17 - klo:18:58
Lainaus käyttäjältä: xch - 11.01.17 - klo:17:06
Väärin ne tuolla on, oikea lukema 4drive Cupralle on 0-100km/h 4,9 s. Löytyy teknisistä tiedoista, sivu 27:
http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf

Kiitti, nyt on lukemat linjassa.
#28
Leon 5F (12–19) / Vs: MY17 Cupra 300?
10.01.17 - klo:22:39
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 10.01.17 - klo:22:14
150 kg painoerollakin varmaan asian kanssa jotakin tekemistä ?

Mihin verrattuna? Audi S3 1540kg, A3 190hp 1460kg. Leon Cupra ST 300hp painot; 1440kg - 1466kg - 1545kg
#29
Leon 5F (12–19) / Vs: MY17 Cupra 300?
10.01.17 - klo:19:12
Eikai mitään järkeä ole tietoisesti valehdella suorituskyvystä, jos totuus on aivan toinen. Aud A3 sportpack 2.0 TFSI quattro dsg, 1460kg, 190 hv, vääntö 320nm, kiihtyvyys 0-100/kmh 6,2 sek, tehoa 110hv vähemmän ja suorituskyky lähes sama, ei tuossa ole mitään logiikkaa.
#30
Leon 5F (12–19) / Vs: MY17 Cupra 300?
09.01.17 - klo:22:47
Kyllä kait noissa ilmoitetuissa suorituskyky lukemissa jotain mätää on. Audi S3 sportback quattro dsg, 310hp, paino 1540kg, vääntöä 400nm, 0-100km/h 4,6 sekuntia. Lähes vastaavan Leon Cupra 300hp 5,9 sek.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy