Kirjoittaja Aihe: MY17 Cupra 300?  (Luettu 15201 kertaa)

Poissa Trackpad

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 348
    • Profiili
MY17 Cupra 300?
« : 23.07.16 - klo:20:58 »
Seatin Bulgarian sivulta bongattua, listahinnoissa mielenkiintoinen yksityiskohta. Vastaava myös ST:n hinnoissa.

http://seat.bg/ckfinder/userfiles/files/Price%20lists%2018_07_2016_Leon%205D_EU6.pdf

Listassa komeilee Cupra 300 (300HP) MY17??


Poissa sambolo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.741
  • 08 Leon TDI FR
    • Profiili
Ex vag: Ibiza FR

Poissa JELMERI

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #2 : 09.01.17 - klo:21:18 »
Siinä se cupra 300 hv 4-drive maistiainen:

http://www.seat.com/carworlds/new-leon-cupra/specifications/st.html

Hintoja odotellessa :) ja kovasetti tulossa!

Poissa repomies

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.737
  • Passat Var. 3C BMR DSG ACC RNS510 wannabe-highline
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #3 : 09.01.17 - klo:21:36 »
^Varmaan virhe noissa tiedoissa kun ei neliveto tuo muka kiihtyvyyttä paikaltaan lähtöihin.

Poissa lao

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #4 : 09.01.17 - klo:21:44 »
Passat tai Superb 280  kihtyy huomattavasti nopeammin, vaikka tehoa vähemmän ja painoa enempi. Virhe tai sitten heppoja ei todellisuudessa sitä mitä muissa konsermin sisarmoottoreissa.

Hieno auto muuten ja toivottavasti saadaan tänne katukuvaan muitakin kuin valkoisia...
Tulossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Tulossa Volvo XC60 D4 Business Classic Summum
(odotusautoksi)
Nyk.
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG
Ex.
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Poissa yaska

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #5 : 09.01.17 - klo:22:47 »
Kyllä kait noissa ilmoitetuissa suorituskyky lukemissa jotain mätää on. Audi S3 sportback quattro dsg, 310hp, paino 1540kg, vääntöä 400nm, 0-100km/h 4,6 sekuntia. Lähes vastaavan Leon Cupra 300hp 5,9 sek.

Poissa Sparky

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 26
  • Skoda Octavia Scout -16
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #6 : 10.01.17 - klo:06:50 »
Ja taisi olla etu- ja nelivedon ero 0-100 peräti 0.1 sekuntia, jos oikein katsoin. Eiköhän siinä oikeasti pitäisi olla toista sekuntia? Mutta yhtäkaikki, jos 4wd Cupra on järkevän hintainen, taitaa mennä kaupaksi todella hyvin.

Edit: olikin näemmä manuaali vs dsg tuo 0.1 ja 2wd vs 4wd ero 0.0  ::)

Poissa icemii

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #7 : 10.01.17 - klo:07:34 »
Jos siinä ei ole Launch controlia ja lisäksi automaatti niin ihan normaalia että neliveto on hitaampi paikaltaan, näin on ollut vw konsernilla aina ilmotetuissa arvoissa.

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.328
  • Leon Cupra 265
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #8 : 10.01.17 - klo:10:05 »
Eikö DSG:ssä ole aina Launch Control? Ja DSG on hyvä nimenomaan kiihdytyksessä? Yllättävän hidas tuo on, itsekin olin siinä uskossa että neliveto nipistää sekunnin 0-100 kiihtyvyydestä. Tai sitten mittaukset on tehty pessimistisesti, jotta Golf R:n kiihtyvyysarvoja ei hätyytellä.  No, ainakaan tuon takia ei tarvitse 265 Cupraa päivitellä.  ::)

Poissa sambolo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.741
  • 08 Leon TDI FR
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #9 : 10.01.17 - klo:15:49 »
Eiköhän ilmoitettu arvo ole konsernipolitiikkaa. Selväähän se on että kiihtyy nopeammin jos samalla tekniikalla painavemmatkin kiihtyvät. Ja dsg on vageissa aina ollu nopeampi, oli sitten etu tai neliveto.
Ex vag: Ibiza FR

Poissa yaska

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #10 : 10.01.17 - klo:19:12 »
Eikai mitään järkeä ole tietoisesti valehdella suorituskyvystä, jos totuus on aivan toinen. Aud A3 sportpack 2.0 TFSI quattro dsg, 1460kg, 190 hv, vääntö 320nm, kiihtyvyys 0-100/kmh 6,2 sek, tehoa 110hv vähemmän ja suorituskyky lähes sama, ei tuossa ole mitään logiikkaa.

Poissa Ranssi

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.235
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #11 : 10.01.17 - klo:20:22 »
Eiköhän ilmoitettu arvo ole konsernipolitiikkaa. Selväähän se on että kiihtyy nopeammin jos samalla tekniikalla painavemmatkin kiihtyvät. Ja dsg on vageissa aina ollu nopeampi, oli sitten etu tai neliveto.

Täsmälleen näin uskon minäkin asian olevan, olkoonkin, ettei siinä mitään järkeä ole. Toisaalta, S3:lle luvattu 4,6s tuntuu hiukan optimistiselta.

Poissa JakeS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #12 : 10.01.17 - klo:22:14 »
150 kg painoerollakin varmaan asian kanssa jotakin tekemistä ?
Bemari m135 -16,  Ooppeli 1,6 cdti a6 -17, S-max 2,0 tdci -16

Poissa Boratti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #13 : 10.01.17 - klo:22:24 »
Mitäs veikkauksia suomi hinnasta st 4drive leon cuprasta? 44te?

Poissa lq

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 202
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #14 : 10.01.17 - klo:22:38 »
4 tonnia enemmän kuin vajaaveto, mitä semmoinen nyt sitten maksaakaan.

Poissa yaska

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #15 : 10.01.17 - klo:22:39 »
150 kg painoerollakin varmaan asian kanssa jotakin tekemistä ?

Mihin verrattuna? Audi S3 1540kg, A3 190hp 1460kg. Leon Cupra ST 300hp painot; 1440kg - 1466kg - 1545kg

Poissa Ilkka83

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 178
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #16 : 10.01.17 - klo:23:26 »
Lepääkö tää ST malli nyt farkkumallisen mk7 äR golffin pohjalla...?
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Poissa Gudmund

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 565
  • Kuski on kaunis silloin kun se on nopea.
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #17 : 11.01.17 - klo:11:09 »
Mitäs veikkauksia suomi hinnasta st 4drive leon cuprasta? 44te?

46ke
Octavia III RS TDI

Poissa qsla

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #18 : 11.01.17 - klo:11:50 »
Mitäs veikkauksia suomi hinnasta st 4drive leon cuprasta? 44te?

49 000€
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2 TSI 81KW DSG Highline

Ex:
 Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Poissa Pumpeli

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 941
  • CUPRA ST
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #19 : 11.01.17 - klo:12:17 »
Saksasta poimittua..

Poissa Devl

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #20 : 11.01.17 - klo:12:46 »
Saksasta poimittua..


Saksassa hinnat alkaen malli 39.220 € ja etuvetoisena 37 220 €. Taisit ottaa jo lisävarusteet tuohon ^^.
Skoda Octavia RS 230 DSG 2016 - Steel Grey
Skoda Fabia 1.2 TSI 110 Style 2015 - Brilliant Silver
Ex-VAG: Skoda Octavia RS TSI DSG 2014, Seat Leon FR 170 TDI

Poissa Pumpeli

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 941
  • CUPRA ST
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #21 : 11.01.17 - klo:12:55 »
Saksassa hinnat alkaen malli 39.220 € ja etuvetoisena 37 220 €. Taisit ottaa jo lisävarusteet tuohon ^^.

Poimin tuon foorumilta,en itse tehny..

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.328
  • Leon Cupra 265
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #22 : 11.01.17 - klo:13:10 »
Saksan sivuilta tuon käy äkkiä tarkastamassa: http://konfigurator.seat.de

2.0 TSI Start&Stop 221 kW (300 PS) DSG 4Drive 39.220 €

Siihen suomilisä + verot päälle niin mitä lieneekään. Liikaa, joka tapauksessa.  :D

Poissa Ritzenhoff

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 302
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #23 : 11.01.17 - klo:14:02 »
Saksan sivuilta tuon käy äkkiä tarkastamassa: http://konfigurator.seat.de

2.0 TSI Start&Stop 221 kW (300 PS) DSG 4Drive 39.220 €

Siihen suomilisä + verot päälle niin mitä lieneekään. Liikaa, joka tapauksessa.  :D


Ei mene ihan noin. Suomessa autoveroton hinta sisältäen alvin on huomattavasti vähemmän mitä saksassa.

Esim. Suomessa LEON ST 2.0 TSI 290 CUPRA DSG maksaa ilman autoveroa ~31k€ (sis. ALV) ja Saksassa samainen maksaa ~37k€. Suomessa tuohon tulee vain 10k€ lisää autoveroa päälle, jolloin hinta pomppaa ~42k€. Varusteissa tuskin paljoa eroa SEATilla.

Eli neliveto ST 300 tulee maksamaan Suomessa noin 45-48k€ eli 10-13k€ vähemmän mitä vaikkapa Golf R Variant.

Poissa MoFFe

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.172
    • Profiili
    • Audi S3 Sportback S-tronic 2014
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #24 : 11.01.17 - klo:14:15 »
Uudessa gubrassa on viel vanha dsg? Näyttää olevan...
Saksassa voi jo rakentaa uutta Rä golffia ja siinä 310hp ja DSG 7 vaihteinen laatikko.

Mitä eroa koneessa on? 310hp vs 300hp, onko vaan softa ero?
Back to Audi...

Poissa JakeS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #25 : 11.01.17 - klo:15:16 »
Mihin verrattuna? Audi S3 1540kg, A3 190hp 1460kg. Leon Cupra ST 300hp painot; 1440kg - 1466kg - 1545kg
Päättelin asian farkku vs 5-ovinen +70 kg ja vaggineiden nelivedon tuoma lisäpaino ~ 80 kg.
Bemari m135 -16,  Ooppeli 1,6 cdti a6 -17, S-max 2,0 tdci -16

Poissa Hawtin

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 983
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #26 : 11.01.17 - klo:16:35 »
Jaa-a, epäilen ettei voi olla 10-13 t€ eroa R:ään...ei kukaan ostaisi jälkimmäistä!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI 280 4X4 DSG 2017
Ex: A3 SB 1,8 tfsi business sport quattro s-tronic 2013

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.328
  • Leon Cupra 265
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #27 : 11.01.17 - klo:16:50 »
Jaa-a, epäilen ettei voi olla 10-13 t€ eroa R:ään...ei kukaan ostaisi jälkimmäistä!

Mitä, epäiletkö Volkswagen keulamerkin vaikutusta? Ostaahan jotkut Audejakin.  ::)

Varmasti neliveto-Cupra tulee myymään, mutta tuskin uhkaa Golf R:n tai teho-Audien asemaa. Ollaan ikään kuin eri segmentissä. Seat on tarjonnut hyvää hinta-laatusuhdetta koko 2000-luvun, ilman suurempaa menestystä. Merkki oli pitkään liipasimella, mutta nyt uuden Leonin (ja Atecan) myötä näyttää taas paremmalta. On lupa rakentaa näitä tehoversiota, meidän hintatietoisten iloksi.  8)

Kiihtyvyyslukemat selviävät kun ensimmäiset neliveto Cuprat tulevat myyntiin ja Tubeen ilmestyy testivideoita. Autolehdetkin aikanaan saavat mitattua "viralliset" lukemat, sitten voidaan ihmetellä onko kiihtyvyyttä keinotekoisesti rajoitettu vai mennäänkö samaa tahtia R:n kanssa.

Mutuilen että alusta on sama MQB Cuprassa ja R:ssä. Kone on myös sama EA888 Gen 3 eri tehoversiona. Käytännössä 280 Cuprista on mitattu lähemmäs 300 hv, eli mallinumeron vaihtuminen 290-300 on tapahtunut lähinnä paperilla. 265 Cuprasta en ole dyno-lukemia löytänyt, kiinnostaisi jonkun verran että paljonko tuosta oikeasti lähtee. Sama kone teknisesti, mutta softa.

Poissa xch

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 254
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #28 : 11.01.17 - klo:17:06 »
Kyllä kait noissa ilmoitetuissa suorituskyky lukemissa jotain mätää on. Audi S3 sportback quattro dsg, 310hp, paino 1540kg, vääntöä 400nm, 0-100km/h 4,6 sekuntia. Lähes vastaavan Leon Cupra 300hp 5,9 sek.


Väärin ne tuolla on, oikea lukema 4drive Cupralle on 0-100km/h 4,9 s. Löytyy teknisistä tiedoista, sivu 27:
http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf

Poissa yaska

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Vs: MY17 Cupra 300?
« Vastaus #29 : 11.01.17 - klo:18:58 »
Väärin ne tuolla on, oikea lukema 4drive Cupralle on 0-100km/h 4,9 s. Löytyy teknisistä tiedoista, sivu 27:
http://media.seat.de/flv/seatde/pdf/SEAT_Prospekturen/Preislisten/SEAT_Leon_ST_NEU_Preisliste_Ausstattung_technischeDaten.pdf


Kiitti, nyt on lukemat linjassa.

 










Autodoc.FI