VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

f080421

Lainaus käyttäjältä: mikkoan - 08.07.23 - klo:16:24
Tuota SOS ongelmaa esiintyy yleisesti. Itsellä ollut kerran. Ei poistunut yön aikana, mutta seuraavalla kauppareissulla hävisi. Mobile phone connection herjaa esiintyy ymmärtääkseni kaikilla 3.2 versiossa. Molempiin tulee varmaan joskus päivityskorjaus. Ei kannattane varata aikaa huoltoon. Facebookissa noista löytyy keskustelua.

Itsellenikin on kerran tuo SOS-"vika" tullut 3.2-päivityksen jälkeen, mutta hävisi seuraavassa käynnistyksessä. Jokunen kerta on myös kaiuttimista kuulunut pari poksahdusta ja 4G-yhteys on hävinnyt hetkeksi eli liittynee todennäköisesti tuohon samaan asiaan. Ehdin joitakin kuukausia ajaa 3.0:lla eikä siinä ollut vastaavaa "ominaisuutta". Mutta muuten 3.2 on pelannut hyvin.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Jmj

Edellisesti ilmeisesti löytyi vastaus myös kysymykseeni.

f080421

Nyt on muutaman viimeisen päivän aikana joka ajokerralla noin 10 min jälkeen SOS-moduuli buutannut itsensä poksunoiden kera. Ã,,sken taas sama juttu, mutta nyt auto jäi siihen SOS-modulin vikailmoitukseen eikä enää palauttanut yhteyttä. Onko tämä nyt siis jokin tunnettu ongelma 3.2:ssa? Ihmetyttää vain se, kun tämä on viime päivinä omassa autossa yleistynyt yhtäkkiä.
ID.3 Pro Performance Business 2021

TDiih

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 27.07.23 - klo:20:56
Nyt on muutaman viimeisen päivän aikana joka ajokerralla noin 10 min jälkeen SOS-moduuli buutannut itsensä poksunoiden kera. Ã,,sken taas sama juttu, mutta nyt auto jäi siihen SOS-modulin vikailmoitukseen eikä enää palauttanut yhteyttä. Onko tämä nyt siis jokin tunnettu ongelma 3.2:ssa? Ihmetyttää vain se, kun tämä on viime päivinä omassa autossa yleistynyt yhtäkkiä.

Taitaa valitettavasti olla ominaisuus. Moduuli vaihdettu kesäkuussa uuteen 3.2 päivityksen yhteydessä, niin tuskin siinä ainakaan vikaa. Keskikaiutin omassakin poksunu tällä viikolla eilistä lukuunottamatta joka päivä työmatkalla mennen tullen. Keskiviikkona sytytti SOS-valon ja navi heitti auton Karkunvuoren tunnelille keskelle metsää, vaikken ollu lähimaillakaan. Mut eipä se 3.5 taida tuoda tähän ongelmaan vielä apua.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

f080421

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 28.07.23 - klo:06:36
Taitaa valitettavasti olla ominaisuus. Moduuli vaihdettu kesäkuussa uuteen 3.2 päivityksen yhteydessä, niin tuskin siinä ainakaan vikaa. Keskikaiutin omassakin poksunu tällä viikolla eilistä lukuunottamatta joka päivä työmatkalla mennen tullen. Keskiviikkona sytytti SOS-valon ja navi heitti auton Karkunvuoren tunnelille keskelle metsää, vaikken ollu lähimaillakaan. Mut eipä se 3.5 taida tuoda tähän ongelmaan vielä apua.

Erikoinen homma. Minulla tuota alkoi tapahtua vasta 3.2-päivityksen jälkeen.
ID.3 Pro Performance Business 2021

pellita

Oliko tästä kellään kokemusta?


Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 03.05.23 - klo:09:06
Onko kukaan laittanut kattotelineitä omaan id kolmoseen? Valmistajan kiellosta huolimatta autoon on kuitenkin saatavilla näitä ja ulkomailla ihan menestyksekkäästi porukka kuljetellut pyöriä yms. Tuli arvioitua silmämääräisesti sisätilat vähän turhan isoiksi mitä ne todellisuudessa on, joten kiinnostaisi laittaa katolle kaiteet ja pyöräteline elämää helpottamaan. Amazonista löytyi tämmöinen setti:

https://www.amazon.com/HCZS-Volkswagen-Aluminium-Transportrack-Lockable/dp/B0B6RLZ3CX/ref=sr_1_2?crid=22PMHQRR04X3U&keywords=id3+roof+bars&qid=1683093401&sprefix=id3+roof+bars%2Caps%2C173&sr=8-2

Jos on kokemuksia ja suosituksia, niin kaikki otetaan mielellään vastaan.

Iku

Kuukausi sitten ID.3 ilmoitti: sähköjärjestelmä toimii osittain hakeudu korjaamolle. Oli vajaan viikon pajalla. Nyt tänään taas tuo sama ilmoitus. Onko kellään ollut vastaavaa? Ei viitsis millä viedä pajalle. Id.3 1st ja syyskuun puolessa välissä tulee 3 vuotta täyteen.

Daatta

^Pakkohan se on viedä, jos vika ei poistu ns. itsestään. Onneksi näissä vaikuttaa "laajennettu" takuu toimivan, ainakaan itse en joutunut maksamaan mitään vaikka vikoja takuuajan jälkeen tutkittiin ja korjattiin.

3.2 päivitys oli muuten positiivinen, mutta kaistavahdin toimintaan tuli ikävää kovuutta. Ohjaus tempoilee voimakkaasti mutkaisellä tiellä ajettaessa, auto ilmeisesti menettää "lukituksen" reunaviivoihin ja sen palatessa ohjausta korjataan voimallisesti. Vaikka koko ajan olisi oikealla linjalla. Ikävää veivausta tuosta aiheutuu, ihmettelen vaan miksi reunaviivojen seuranta on noinkin huonoa. Vaikka viivat olisi juuri maalattu.

En ota kaistavahtia pois päältä, kyseessä on kuitenkin turvallisuusvaruste.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikaanikko

Sama kokemus 3.2 jälkeisestä kaistavahdista. Onneksi vielä jaksaa vääntää rattia.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

f080421

Kipeän vähän tuo kuluttaa tällaisessa kelissä (+17 astetta) taajama-ajossa. Ã,,sken tuli noin 14 km kauppareissu tehtyä (edes takaisin) 11,7 kWh / 100 km. Eikä tuo ollut vielä edes mitään ekoajoa.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 11.08.23 - klo:11:05
Sama kokemus 3.2 jälkeisestä kaistavahdista. Onneksi vielä jaksaa vääntää rattia.

Minä en ole huomannut mitään eroa vanhaan. Ehkä ei vain ole tullut ajeltua "ongelmallisia" teitä.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Iku

Lainaus käyttäjältä: Iku - 10.08.23 - klo:17:44
Kuukausi sitten ID.3 ilmoitti: sähköjärjestelmä toimii osittain hakeudu korjaamolle. Oli vajaan viikon pajalla. Nyt tänään taas tuo sama ilmoitus. Onko kellään ollut vastaavaa? Ei viitsis millä viedä pajalle. Id.3 1st ja syyskuun puolessa välissä tulee 3 vuotta täyteen.
Vajaan viikon jälkeen herja hävisi. Ajan kerkesin varata huoltoon. En peru vielä jos vaikka tulisi uudestaan. Autossa ei tuntunut mitään vikaa olevan. Jostain softa tulkkasi, että vikaa on.

Kleeti

Latausluukku ei aukea. Tiukasti lukossa, ei reagoi avaimeen. Taasko pitää viedä huoltoon >:(

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Kleeti - 15.08.23 - klo:12:46
Latausluukku ei aukea. Tiukasti lukossa, ei reagoi avaimeen. Taasko pitää viedä huoltoon >:(

Rämpytä avausnappia ja paina/hakkaa kovaa luukun päältä.

https://www.id3forums.co.uk/viewtopic.php?t=2625

Luukku on täsmälleen sama kuin polttomoottoriautoissa, samat ongelmat vaivaa... Lukitusmekanismin voitelu silikoniöljyllä voi auttaa, tai sitten uusi "aktuaattori".
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Kleeti

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 15.08.23 - klo:13:09
Rämpytä avausnappia ja paina/hakkaa kovaa luukun päältä.

https://www.id3forums.co.uk/viewtopic.php?t=2625

Luukku on täsmälleen sama kuin polttomoottoriautoissa, samat ongelmat vaivaa... Lukitusmekanismin voitelu silikoniöljyllä voi auttaa, tai sitten uusi "aktuaattori".


Ei auta. Solenoidi ilmeisesti rikki. Huoltoon menee.  :o
Paska auto.

Iku

Lainaus käyttäjältä: Kleeti - 15.08.23 - klo:12:46
Latausluukku ei aukea. Tiukasti lukossa, ei reagoi avaimeen. Taasko pitää viedä huoltoon >:(

Mulla oli sama tilanne keväällä. Solenoidi rikki.

Antore

Miksi latausluukku edes lukittuu? Akkuun ladattua sähköä on aika vaikea pölliä ja tuskin ketään haittaa jos joku auton luvatta lataa. Jos tavoitteena on estää ilkivallan tekeminen latausportille, niin se kyllä onnistuu vaikka luukku onkin lukittu.

mikaanikko

Jäänne bensa-aikakaudelta. Turhake.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Antore

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 15.08.23 - klo:19:57
Jäänne bensa-aikakaudelta. Turhake.

Näin minustakin. Omassa autossa latausluukku ei lukitu.

jt

Lainaus käyttäjältä: Antore - 15.08.23 - klo:19:55
Miksi latausluukku edes lukittuu? Akkuun ladattua sähköä on aika vaikea pölliä ja tuskin ketään haittaa jos joku auton luvatta lataa. Jos tavoitteena on estää ilkivallan tekeminen latausportille, niin se kyllä onnistuu vaikka luukku onkin lukittu.
Varautumista 2-suuntaiseen lataukseen, jossa akku voi myös antaa virtaa? :)
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Julevi

Onko tiedossa olevaa ratkaisua miten onnistuu kirjautua pääkäyttäjänä autoon 3.2 päivityksen jälkeen. Kirjautumisyritys epäonnistuu autonpäästä. Apin mukaan kirjaantuminen onnistuu ja jää synkronoidaan tietoja vaiheeseen jumiin. Auto ilmoittaaa, että kirjaantuminen epäonnistui

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: Julevi - 18.08.23 - klo:07:53
Onko tiedossa olevaa ratkaisua miten onnistuu kirjautua pääkäyttäjänä autoon 3.2 päivityksen jälkeen. Kirjautumisyritys epäonnistuu autonpäästä. Apin mukaan kirjaantuminen onnistuu ja jää synkronoidaan tietoja vaiheeseen jumiin. Auto ilmoittaaa, että kirjaantuminen epäonnistui
Kannattaa laittaa viestiä Volkwagenin We Connect tukeen (ei esim. K-Autoon) yhteystiedot taitaa olla virheilmoituksessa tai puhelin sovelluksessa.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Julevi

Lainaus käyttäjältä: Julevi - 18.08.23 - klo:07:53
Onko tiedossa olevaa ratkaisua miten onnistuu kirjautua pääkäyttäjänä autoon 3.2 päivityksen jälkeen. Kirjautumisyritys epäonnistuu autonpäästä. Apin mukaan kirjaantuminen onnistuu ja jää synkronoidaan tietoja vaiheeseen jumiin. Auto ilmoittaaa, että kirjaantuminen epäonnistui

Soittamalla sähköisten palveluiden asiakaspalveluun hoomma selvisi. Kaupasta piti etsiä alimaisena oleva WeConnect-palvelu ja odottaa sähköposti, joka vahvisti palvelun käyttöönoton. Tämän jälkeen kirjautuminen auton pääkäyttäjäksi onnistui.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Julevi - 18.08.23 - klo:11:51
Soittamalla sähköisten palveluiden asiakaspalveluun hoomma selvisi. Kaupasta piti etsiä alimaisena oleva WeConnect-palvelu ja odottaa sähköposti, joka vahvisti palvelun käyttöönoton. Tämän jälkeen kirjautuminen auton pääkäyttäjäksi onnistui.

Sieltä kaupasta kannattaa ne kaikki muutkin We Connect -paketit asentaa, jotta saa kaikki palvelut käyttöön. Toimii myös netissä https://connect-shop.volkswagen.com/
ID.3 Pro Performance Business 2021

Antore

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 19.08.23 - klo:19:22
Sieltä kaupasta kannattaa ne kaikki muutkin We Connect -paketit asentaa, jotta saa kaikki palvelut käyttöön. Toimii myös netissä https://connect-shop.volkswagen.com/

Sähköautoilu kun tuntuu olevan monelle vielä kovin vaikeaa, niin vähän ihmetyttää miksi tällaisia paketteja pitää käyttäjän itse osata asentaa. Jos kysymys on veloituksettomista palveluista, niin miksi ne ei asennu ihan omia aikojaan?

f080421

Lainaus käyttäjältä: Antore - 19.08.23 - klo:22:24
Sähköautoilu kun tuntuu olevan monelle vielä kovin vaikeaa, niin vähän ihmetyttää miksi tällaisia paketteja pitää käyttäjän itse osata asentaa. Jos kysymys on veloituksettomista palveluista, niin miksi ne ei asennu ihan omia aikojaan?

Ne We Connectin lisäpalveluthan ovat vain sen pari ensimmäistä vuotta maksuttomia. Onhan Teslallakin käsittääkseni erillinen "premium connectivity". Voisihan se toki olla niinkin, että ne asentuvat automaattisesti ja sitten jos ei myöhemmin halua jatkaa sopimusta niin poistaa ne, mutta nyt on haluttu tehdä asia näin. Ei noita lisäpalveluita varsinaisesti mitenkään välttämättä tarvitse auton käyttöön, koska peruspalveluihin jo kuuluu akun varaustilan näyttö ja ilmastoinnin etäohjaus.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Chrisillä hyvä video kaikesta siitä mitä VW teki ID.3:ssa OIKEIN:

https://www.youtube.com/watch?v=pp_hPswf4zU
ID.3 Pro Performance Business 2021

avtsi

Edellisessä volkkarissa oli ominaisuus, jolla sai oikean sivupeilin kääntymään alaspäin peruutusvaihteen kytkeytyessä päälle. Toimiakseen piti peilinsäätönupin olla käännettynä oikean peilin asentoon.

Löysin täsmälleen saman ominaisuuden ID.3:sta, ja se toimikin..kunnes auton sammutti. Onko tosiaan niin, että tuo peilinsäätörulla ei muista mihin asentoon sen jättää, vaan se lähtee joka kerta 0-asennosta kun lähtee liikkeelle? Ei tuosta ominaisuudesta ole juuri hyötyä, jos sen joutuu itse aina aktivoimaan kun kytkee pakin.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

tjk

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 29.08.23 - klo:19:58
Edellisessä volkkarissa oli ominaisuus, jolla sai oikean sivupeilin kääntymään alaspäin peruutusvaihteen kytkeytyessä päälle. Toimiakseen piti peilinsäätönupin olla käännettynä oikean peilin asentoon.

Löysin täsmälleen saman ominaisuuden ID.3:sta, ja se toimikin..kunnes auton sammutti. Onko tosiaan niin, että tuo peilinsäätörulla ei muista mihin asentoon sen jättää, vaan se lähtee joka kerta 0-asennosta kun lähtee liikkeelle? Ei tuosta ominaisuudesta ole juuri hyötyä, jos sen joutuu itse aina aktivoimaan kun kytkee pakin.

Kyllä se noin menee, Cupra Bornissa ainakin ja samathan näissä on systeemit.

mikaanikko

Voisikohan sen muuttaa OBDn avulla?
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy