Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Qrmu

#1
Ã,,rsyttää sattumanvaraisten sanojen sattumanvarainen korostus.

Miksi? Ei se selvennä tekstiä ollenkaan. Päin vastoin, jos korostuksella yritetään painottaa jotain sanaa millä kirjoittajan mielestä on jotain oleellista merkistystä. Ei lukija pysty arvaamaan mikä se merkitys saattaisi olla vain siitä että sana on alleviivattu. Tuloksena on vain väärinkäsityksen moninkertaistaminen.

En nyt siis tarkoita tuota pokkuksen edellistä viestiä. Siinähän on korostettu sitä kohtaa lainauksesta mitä kommentoidaan, joka vain selventää viestiä.
#2
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
27.10.12 - klo:14:55
Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 27.10.12 - klo:14:20
Eikös bkaseissa oo kaikissa tunkkia ja varapyörää?

Ei ihan kaikissa. E-ekomallissa taisi ainakin olla vain paikkapullo painonsäästön takia.
#3
Lainaus käyttäjältä: skula - 24.10.12 - klo:14:23
Se on tuo viinakone semmonen ettei siihen ole oikein tarjolla noita polttoainelämmittimiä.. Lohkolämmitin + sisäpistoke lienee aivan täysin turha yrittää enää tinkiä tuohon kauppaan..

Lohkolämmitinhän tulee vakiona tuohon multifueliin. Sisäpistokkeesta en tiedä.
#4
Lainaus käyttäjältä: ConD - 22.10.12 - klo:09:29
http://palkki.oulu.fi/~cond/reffit.jpg

Eli reffit on mitä on... kertokaapa viisaammat miten noi tulkitaan.
Viisaammasta en tiedä, mutta kun nuo on Saksalaisten kirjoittamia, niin luottaisin että tuossa on ihan logiikka.

Tulkitsisin itse ainakin niin, että referenssit ylhäältä alaspäin vastaa kaukovaloja vasemmalta oikealle. Siis HR = 25 ja DCR = 12.5.
#5
Keskiarvoksi tulee 2.4 vuotta per auto. Todellisten omistusaikojen haarukka on tosin vajaasta vuodesta noin 5 vuoteen.

Nykyinen auto täyttää kohta 2 vuotta ja tuntuu siltä että tällä autolla autonvaihtovälin keskiarvo tulee nousemaan. Vaikka haku on ollut välillä kova, niin ei vaan löydy toista autoa joka täyttäisi nykyiset autotarpeet paremmin kuin tämä A4.
#6
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
18.10.12 - klo:09:21
Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 17.10.12 - klo:20:19
Osaako kukaan kertoa mahdollisimman tarkkaan mikä värilämpötila beekasin xenoneissa/drl:ssa on? 5000k?

Tietääkseni 4100K. Nuo edellämainitut 4350K ovat ainakin todella lähellä.
#7
Lainaus käyttäjältä: nasse - 16.10.12 - klo:14:38
Laina-auto (vaikka maksuakin vastaan) olisi optimaalinen ratkaisu. Haluaisin kuitenkin ihan itse konffaamani uuden auto eikä sellaista välttämättä löydy.

Kauppaa tulen käymään pks-Hyvinkää akselilla.

Näin suurelta alueelta löytyy useampikin jälleenmyyjä lähes kaikille konsernin merkeille. Kyselyä vain eri liikkeisiin, missä kerrot tilanteesi ja millaisen auton haluat. Luulisi että ainakin jostain löytyy liike joka on valmis myymään sopivalla hinnalla ja laina-auto-ehdolla.
#8
Aseta autokaupan ehdoksi että saat odotusajaksi jonkun auton käyttöön. Ei ole mikään mahdoton pyyntö, eikä välttämättä edes maksa paljoa ylimääräistä.
#9
Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 16.10.12 - klo:08:46
Mietin vaan, että milloinkahan näihin ministerin virkoihin tulee oikeasti jotkut pätevyysvaatimukset? Ei tästä asiasta sen enempää...

Eikös lain mukaan ministeriksi voi valita kenet vain, eikä vain eduskuntaan päässeiden joukosta? Sinänsä siis olisi mahdollisuus valita ministereiksi ne kaikista pätevimmät ihmiset, kun edes kansan mielipiteestä ei tarvitsisi välittää.

Mutta niin kauan kun koko ministerivalintaprosessi on pelkkää poliittista rinkirunkkausta, niin mitään pätevyysvaatimuksia ei ole.
#10
Toyota / Vs: Toyota
15.10.12 - klo:12:06
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 15.10.12 - klo:11:30
Hiacen seuraaja on esitelty. Tulokas saa nimen Proace.

Naurattaa. :D

Onko Liteacen seuraaja Amateurace?
#11
Scirocco / Vs: Yleistä Sciroccosta
12.10.12 - klo:17:59
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 10.10.12 - klo:18:12
Omasta mielestäni en ole käyttänyt autoa mitenkään poikkeavasti. Välikaasuhan on sellainen juttu, että en olisi moisesta varmaan edes tietoinen, jos lukiokaveri ei olisi kokeillut rallia ja joskus tuosta välikaasusta ohimennen maininnut. Autokoulussa sitä ei opetettu, eikä siitä taidettu puhuakaan.

Ei välikaasusta tosiaan taidettu autokoulussakaan puhua. Sen muistan kyllä, että autokoulussa opetettiin nimenomaan vaihtamaan pienemmälle että moottorijarrutus olisi parempi. Toisaalta kysymys onkin, että miksi moottorijarrutuksen pitäisi olla parempi? Ei siitä mitään käytännön hyötyä ole. Muutenkin takanaolevalle liikenteelle on parempi, jos ei pelkästään moottorijarruta, vaan painaa myös jarrua vähän.

Mutta synkrohan on vain kartionmuotoinen kytkinlevy. Kun sitä luistattaa, niin se kuluu, ihan niin kuin kytkinkin.

Oikeastaan pointtini tässä oli, että vika on sellainen että siitä on helppo syyttää auton kuljettajaa. Joten vääntö huollon ja maahantuojan kanssa on siitä johtuen vaikeampaa. Esimerkiksi vaihdelaatikon tai kaksoismassavauhtipyörän hajoaminen ei ole niinkään kuljettajan toiminnasta riippuvaista, mutta kytkimen tai synkrojen on.

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 10.10.12 - klo:15:41
Huono trolli.

Keskity sä vain omiin öljytrollailuihis. :D
#12
Scirocco / Vs: Yleistä Sciroccosta
10.10.12 - klo:15:06
Lainaus käyttäjältä: PTG - 10.10.12 - klo:14:47
Joku tosin sanoo heti perään, että manuaalin saa rikki väärällä käytöllä....

Nyt ollaan asian ytimessä. ;)

Minusta tuo tehtaan vastaantulemisen prosentti on ihan asiallinen. Manuaalivaihteen kytkimen ja synkrojen kuluminen kun on ihan käyttäjästä kiinni. Esim jos moottorijarruttelee liikennevaloihin niin, että vaihtaa aina kakkoselle ilman välikaasua, niin varmasti saa kakkosvaihteen synkron kulutettua suhteellisen nopeasti.

Tietty tuosta remontista kannattaa kysellä hintoja muualtakin kuin vain merkkikorjaamolta.
#13
Lainaus käyttäjältä: MVA - 29.08.12 - klo:21:27
Mitähän Poliisi sanoisi kun huomaisi että siviilillä on tutka autossa???  ;D

Hyvä kysymys. Toisaalta eihän adaptiivinen vakionopeudensäädinkään ole laiton, vaikka nekin toimivat samoilla periaatteilla kuin nopeusvalvontatutkat. ;)
#14
Lainaus käyttäjältä: ptme - 04.10.12 - klo:19:10
Tuo uutuus on just se pointti: jos A3 ja A4 olisi malli-iältään samoissa, olisi valinta ilmanmuuta A4. Toki silloin sisustuskin olisi modernimpi, ja tokkopa hintasuhdekaan sama!
Nyt hiukan tökkii ottaa autoa, joka jo vajaan vuoden käytettynä on edellistä mallia...

Toisaalta joillain autoilla tuolla mallin iällä ei ole niin paljoa väliä. A4 B7:kin näyttää sisältä ja ulkoa edelleen ihan modernilta, enkä usko että A4 B8 vanhenee yhtään sen huonommin.

Ainoa CC millä olen ajanut natisi ikävästi jostain ratin takaa. Itseasiassa kaikki volkkarit millä olen vuoden sisään (tiguan, CC, passat, kaikki nelivetoina) ovat natisseet tai kitisseet suurinpiirtein samasta paikasta. Mikä niissä oikein on?
#15
Lainaus käyttäjältä: K70 - 05.10.12 - klo:08:42
No olenpas minä ollut naiivi, kun olen luullut, että koeajolla ei läpi Suomen ajeta :) Joutuuko polttoaineet maksamaan itse?

Tottakai polttoaineet maksetaan itse. Ei ne mitään vapaasti käytettävää luottokorttia sentään anna mukaan. ;)
#16
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 04.10.12 - klo:12:16
Pikaliimaa varmaankin kokeilen.. 2k- epoksin käyttö houkuttaisi sikäli, että sillä voisi muotoilla vähän lisävahviketta ruuvinsankaan. Läträtään sitä jos ensimmäinen yritys ei kestä.

Pikaliiman kanssa kannattaa kostuttaa liimattavat pinnat esim. suihkupullolla. Täysin kuivat pinnat liimannut pikaliima ei oikein kestä jatkuvaa tärinää.

Pikaliima kun "kuivuu" vedestä. Tämä on se perimmäinen syy miksi pikaliimalla on niin helppo liimata sormensa.
#17
Tietääkseni jotain polypropeenia. Se kestää hyvin lämpöä, ei reagoi herkästi muihin aineisiin eikä syty palamaan niin helposti kuin muut muovilaadut.
#18
Lainaus käyttäjältä: papparatsi - 30.09.12 - klo:13:30
Pelkään että kotoisissa olosuhteissamme LED-lisäpitkillä ollaan liemessä heti kun on keli jossa valon pintaan kertyy lunta/jäätä -> ei lämpene niin että sulaisi vaan menee umpeen ja hukkaa valotehoa. Ongelma on jo xenonienkin kanssa ja ne sentään lämpiävät vielä karvan verran.

Pahasti näyttää että nuo Hella Luminatorit eivät sulata yhtään jäätä lasin edestä. Ledin tuottaman lämmön jäähdytys on hoidettu lampun takaosassa olevalla jäähdytysrivalla. Se ei paljoa lämmitä ajovalon lasia.

Esim. Audin OEM led-ajovaloissa on sentään tuulettimet, jotka kierrättävät lämmön ledien takaa ajovalon ulkolasille. Tässärakin ratkaisussa on suurena erona se, että perinteisessä ajovalossa lämpö tulee suoraan säteilynä lampun lasille, ja ledissä se kuljettuu ilmaa pitkin. Jälkimmäinen on huomattavasti hitaampi keino sulattaa jäät ajovalon lasista. Säteily kun on vielä suoraan kohdistettu lasia kohti ja umpion sisällä oleva ilma taas ei.
#19
Lainaus käyttäjältä: Janneh - 28.09.12 - klo:15:31
Ostin auton loka-marraskuussa 2011 Jolloin auto oli about 2v ja 9kk ollut liikenteessä. Viimeiset 9kk seisoin autoliikkeessä. Entinen omistaja vaihtoi siis autoa kun skodan 2v voimansiirron takuu loppui.

Eli maaliskuu 2012 on alle 6 kuukautta ostohetkestä? Myyjän virhevastuun tässä pitäisi olla vielä voimassa, ja maahantuojan osallistuminen virheen korjauksen kustannuksiin olisi myyjäliikkeen sisäinen ongelma.

Tietty käy se näinkin. Eri portaat syyttelevät toisiaan ja pesevät käsiään, ja lopputuloksena on vain tyytymätön asiakas ja huonompi maine.
#20
Lainaus käyttäjältä: Janneh - 28.09.12 - klo:15:14
Entinen omistaja oli siis käyttänyt autoa käyttöautolla koska oli mennyt sukset ristiin seinäjoen skoda-huollon kanssa. Että näin Loput merkkihuollot olikin tehty sitten vaasassa skodan merkkiliikkeessä :D

Taustallahan on ihan oikea tarina.

Kyseessä on siis käytettynä ostettu auto. Missä vaiheessa ostit itse auton?

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.09.12 - klo:15:11
Jos auto pyytää huoltoon tasan 15 tonnin tai tasan vuoden ikäsenä, niin veikkaisin, että huolto-ohjelma on koodattu väärin autoon ;) Jos siis tarkoituksena on ajaa LL-ohjelmalla.

No vaihdetaan kilometrit 13 337 ja ajaksi 1 vuosi ja 37 päivää. Tämä on siis täysin mahdollista LL-ohjelman parametreilla.
#21
Lainaus käyttäjältä: Janneh - 28.09.12 - klo:15:01
Jos ei löydy niin suutun ja rikon jotain jos vaikka tulisi parempi mieli  ;D

Riko nyt vaikka rälläkällä se ruostunut kohta autostasi. Sitten tökerö paikkamaalaus päälle ja sen päälle teksti "Laakkosen korjaama". ;)
#22
Ajotietokone jos kutsuu LL öljynvaihtoon 15 000 km kohdalla vuoden vanhalla autolla. Mitä muuta siitä huollosta merkitään huoltokirjaan kuin öljynvaihto?
#23
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 28.09.12 - klo:14:27
Ei tietenkään erileimoja, mutta useissa huoltokirjoissa on omat sarakkensa määräaikaishuolloille ja muille töille. Ei sitä määräaikaan tai ajomäärään perustuvaa huoltoa voida pelkällä öljynvaihdolla kuitata. Johan takuuehdotkin vaativat määräaikaishuolto-ohjelman noudattamista.

Konsernin autoissa long-life huolloissa saattaa öljynvaihto ja muu tarkistushuolto osua eri ajoille. Omassakin autossani on nyt pelkkä LL-öljynvaihto tehty, merkkiliikkeen leimalla.

Semantiikkaa onko tuo pelkkä öljynvaihto oikeastaan määräaikaishuolto vai ei. Auto siitä kuitenkin ilmoittaa ja se on huolto mikä pitää tehdä määräaikaan mennessä. Jos olisin tehnyt tuon oman pelkän öljynvaihdon jossain läheisessä nyrkkipajassa, niin esimerkiksi liikkumisturva ei olisi enää voimassa.

Janneh selvästi ymmärsi pointin. Eikä ole mikään yksittäisen maahantuojan ongelma, vaan jotkut muutkin maahantuojat kikkailevat ihan samalla tekosyyllä.
#24
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 28.09.12 - klo:14:16
Ei kyllä heru leimaa merkkiliikkestäkään pelkän öljynvaihdon perusteella. Toki jostakin on voinut leiman saadakin, mutta silloin on toimittu virheellisesti. Pelkkä öljynvaihto voidaan toki merkitä huoltokirjaan, mutta siihen kirjoitetaan sen olleen pelkkä öljynvaihto.

Öljynvaihto ruksataan huoltokirjaan ja työn tekijän kohtaan tulee merkkihuollon leima. Ei niillä mitään omia leimoja ole eri töille.
#25
Yksilö pitänyt arvonsa muita paremmin. Tai vaihtoehtoisesti VV-autolla vaan on varaa pistää ihan omia pyyntihintojaan.

Esim. http://www.nettiauto.com/audi/a4/5023685

Ovat selvästi haistaneet että talvi ja lumet tulee. Kohta quattroissa myydään ei-oota ja sitten viedään noi ylihintasetkin käsistä. :P
#26
Lainaus käyttäjältä: Janneh - 28.09.12 - klo:13:59
Sehän tässä hauskinta onkin että Skoda ei hyväksy saman konsernin (VW, Audi, Seat) merkkihuollon tekemää öljynvaihtoa. Silmään kusemista sanon minä!

Sama emokonserni, eri maahantuoja.. Aika selvää mihin suuntaan tässä kannattaa sormeaan osoitella.
#27
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.09.12 - klo:13:48
Ikävähän tämä on sanoa, mutta sittenhän tilanne on varsin selkeä, eli autoa ei ole huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Kaikista ikävin vaihtoehto olisi se, että tuo öljynvaihto olisi viimeisin autolle tehty "huolto". Viralliseen huolto-ohjelmaanhan kuuluu mm. maalipinnan tarkistus. Eipä sitä kukaan taida merkkiliikkeessäkään tarkistaa, mutta jos merkkiliikkeen leima löytyy, niin sitten se on paperien mukaan suoritettu.

Tässähän varsinainen vitsi piileekin. Jos merkkiliikkessä teettää pelkän öljynvaihdon, niin saa virallisen leiman ja huolto on ollut virallinen määräaikaishuolto. Jos jossain muussa liikkeessä tekee täyden määräaikaishuollon tarkistuksineen, niin silloin kyseessä ei ole virallinen määräaikaishuolto ja virhevastuu kärsii.
#28
Olisko Le mans ollut urheiluistuimet, sporttialusta, vanteet ja jotain. Tosin eikö Le mansissa ollut 17" 10-puolaiset star:t? Tuossahan niitä ei ole.

Edit: Niin, munkin auto taitaa olla A4 Le Mans. Eli urheiluistuimet, sporttialusta, vanteet, 3-puolainen monitoimiratti ja takatutkat(?). Ei enää muista mikä oli paketissa ja mikä lisävaruste.
#29
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 28.09.12 - klo:13:42
Markkinat ovat kait varsin tiukat, itseäni on ihmettänyt että oheinen yksilö ei ole löytänyt uutta omistajaansa, ollut tarjolla jo alkukesästä, toki nyt syksyn ja vuodenvaihteen taas jo lähestyessä auto vanhenee 'vauhdilla' (etenkin kun on 1.2011 rekisteröity).

http://www.nettiauto.com/audi/a4/4873889
Voisin kuvitella että yli 40 000 euron arvoisen auton myynti yksityiselle vaatii jo myyntimiestä, varsinkin jos melkein mikään vaihtoautokaan ei kelpaa. Ei välttämättä riitä että jättää alennushintaisen ilmoituksen nettiautoon ja toivoo parasta.
#30
^ Noita hintoja kun vertaa http://www.nettiauto.com/audi/a4/5073328, niin kaksi vuotta vanhan auton arvo ei ole tippunut yhtään siitä kahden kuukauden vanhasta. ;)

Talvi tulee, käytetynkin quattron arvo vaan nousee.

Edit: korjasin url:n
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy