Miksi valitsin A4:sen ja mitkä olivat muut kandidaatit ?

Aloittaja Flat, 02.12.09 - klo:21:52

« edellinen - seuraava »

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: a-o - 19.04.10 - klo:23:18
on se hieman matalampi ja vanteet on erilaiset.
Lisäksi lokareissa on s-line merkit.

Aika paljon erilainen, 3 cm matalampi s-line urheilualusta ja 18" vanteet, vakiossa on 16":t
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

pappa99

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 19.04.10 - klo:23:23
Aika paljon erilainen, 3 cm matalampi s-line urheilualusta ja 18" vanteet, vakiossa on 16":t

Täältä se tieto näköjään löytyy, niin kuin arvelinkin. Kohtahan tuo näkyy livenä, kun saavat rahdattua keksinnön Suomen rajojen sisäpuolelle.

Pekka T


pappa99 todella hieno auto sinulle on tulossa, onneksi olkoon ja tervetuloa Vagarenalle.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

pappa99

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 19.04.10 - klo:23:37
pappa99 todella hieno auto sinulle on tulossa, onneksi olkoon ja tervetuloa Vagarenalle.  :)

Kiitos.

Quality

Onnittelut, pappa99, hienosta valinnasta! Täällä pyörii runsaasti uusilla ja uudehkoilla VAGeilla ajavia. Tietotaitoa löytyy moniin auton valintaan ja kevyehköön tuunaamiseen liittyviin kysymyksiin. Oma keskustelu on jopa uutta autoaan odottaville: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=239.0. Käytä sivuston tarjonta hyväksesi.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Flat

LainaaKohtahan tuo näkyy livenä, kun saavat rahdattua keksinnön Suomen rajojen sisäpuolelle.

Aikan mukavan oloinen "pappa" auto tulossa ! Onnittelut ! Koskas tuo kohta on ?

pappa99

Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.04.10 - klo:14:46
Aikan mukavan oloinen "pappa" auto tulossa ! Onnittelut ! Koskas tuo kohta on ?

Toukokuun aikana oli arvio. Ahtaajien lakolla voi olla hieman vaikutusta, mutta katotaan ny.

pappa99

Noheva myyjä ilmoitti, että auto on valmis tehtaalla. Kai se aloittaa kohta kotimatkan??

Flat


pappa99

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.05.10 - klo:15:24
Saat sen kenties toukokuun puolella!

Näinhän sitä luulis, mutta kertoilen tarkemmin kun tuo kotiutuu.

xp9

Lainaus käyttäjältä: pappa99 - 01.05.10 - klo:10:43
Noheva myyjä ilmoitti, että auto on valmis tehtaalla. Kai se aloittaa kohta kotimatkan??

Mun Audi valmistui 20.4. Vielä ei ole tullut kuittausta koska olisi noudettavissa.
Heti samana päivänä kun valmistui oli ilmoitettu "rahdattavaksi" Suomeen, lienee normi setti.
SE-Mäkisellä (vaimikäsenytoli) on kuulemma 2-5 päivää aikaa toimittaa auto liikkeeseen.
Sit vielä esim. mun tapauksessa lohko+sisäpistokkeen asennus ja mitälie säätöö Laakkosella + mahdolliset ruuhkat liikkeessä. Toiveita herättelen, että alkavalla viikolla olisi noudettavissa :)

Flat

Lainaa
Mun Audi valmistui 20.4.

millaista on tulossa ?

xp9

Lainaus käyttäjältä: Flat - 02.05.10 - klo:19:30
millaista on tulossa ?
Perussetti:
1.8TFSI Quattro 30v - Musta
- sporttipaketti
- sound system
- kiiltolistat
- sumarit

Flat

Sedani vai avantti ?
Ja mitä muita merkkejä oli kiikarissa ja mikä sai kääntymään neloseen ?

xp9

Sedani on tulossa ja luovutus tänään 10:00.
Tilasin maaliskuun ekalla viikolla.

pappa99

Luoja paratkoon, kärry on jo Suomessa. Tuli oikein kuvakin, olihan matala ja mustavalkoinen, tai oikeastaan toisinpäin..

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: pappa99 - 21.05.10 - klo:23:03
Luoja paratkoon, kärry on jo Suomessa. Tuli oikein kuvakin, olihan matala ja mustavalkoinen, tai oikeastaan toisinpäin..

Miten voi olla toisinpäin? Ai vastamulkoinenko?  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

pappa99

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 21.05.10 - klo:23:40
Miten voi olla toisinpäin? Ai vastamulkoinenko?  :)

Tämän palstan parhaimpia puolia on porukan huumorintaju ja sanavalmius. Siksi täällä tulee notkuttua ehkä vähä liiankin paljon ;)

Tikka

Lainaus käyttäjältä: pappa99 - 21.05.10 - klo:23:44
Tämän palstan parhaimpia puolia on porukan huumorintaju ja sanavalmius. Siksi täällä tulee notkuttua ehkä vähä liiankin paljon ;)
10 viestiä ja reilut 4 tuntia.... Sinä olet selvinnyt vielä melko vähällä notkumisella ::)

psycho

Alla oli ikaisemmin A3 vm. 2002 ja oli halu pysyä merkissä, koska A3:ssa ei ollut mitään moittimista. 

Aluksi katselin uutta A3:sta ja mielenkiintoisena vertailukohtaina muutaman vuoden vanhaa A4:ää tai A6:sta. A4 B7 oli vähän pettymys, B8:aa ei löytynyt sopivilla varusteilla käytettynä ja A6 oli laiva verrattuna A3:een, joten palasin jälleen uuteen A3:een.

Kun katselin tarkemmin A3:n hintaa ja vertasin sitä A4:ään (A3 Sportsback Business Ambition 1.8T vs. A4 Business 1.8T ovat käytännössä samanhintaisia), vaaka alkoi kallistua uuteen A4:ään. Pyysin tarjouksen B8:sta ja kun kävin koeajolla, asia selvisi: koeajopäivänä tuli tilattua uusi A4.

Rooster

V50:stä loppuu sopimus ja jollain pitää kuitenkin siirtyä työmaalle. Koeajoon asti pääsivät A4 Avant TDI 105kW multilla, Passat Variant TDI 105kW DSG (noitahan ei nyt olisi sitten edes saanutkaan), farkku 318d A, C farkku 200 CDI A ja V70 D3 A.

Volkkariin, Bemariin ja Mersuun ei vakioistuimilla saanut kelvollista ajoasentoa. Takavedot olivat lisäksi ajoltaan pettymyksiä, olin itseasiassa varsin tyytyväinen päästessäni takaisin Volgan puikkoihin. Mersu oli lisäksi laiskan oloinen. Volkkari ei vain sytyttänyt, veikkan että Avensiksen koeajon jälkeen fiilikset olisivat olleet samankaltaiset.

Vakavammassa harkinnassa olivat siis Audi ja V70. Audi on sporttipaketilla aivan loistava ajettava ja Multitronic vaikuttaa toimivalta ratkaisulta. Tilat ovat meille juuri riittävät, tosin yhtään pienempi ei voisi olla. Volvon tiputti huonommat ajo-ominaisuudet (eivät saaneet koeajoon sporttialustalla olevaa) ja D3:n heikohko suorituskyky suhteessa kulutukseen sekä momenttimuuntimen viive vaihtaessa.

Ja kyllähän jo se ensimmäinen koeajo Audilla herätti omistamisen halun. Samaa fiilistä ei tullut muiden kanssa. Maaliskuun alussa pitäisi tulla ajoon ja neljän vuoden sopimuksella. Toivottavasti edessä on yhtä ongelmattomia kilometrejä kuin Volvojen kanssa.

koolkat

Tänne valikoitui aika fiilispohjalta myös A4 Avant 2.0 TDI 105kw + multitronic. Varusteiksi Le Mans paketissa tulleet sporttipenkit, ratti, alusta jne ja noiden lisäksi audi sound system, sisävalosarja, peruutustutka ja bluetooth kommunikaatio-paketti.

Kyseessä siis työsuhdeauto, muista merkeistä valittavissa oli ainakin:

BMW - 318da oli vaihtoehtona loppuun asti mutta Audin parempi varustelu, vaihteisto ja etuveto tuntui paremmalta valinnalta
Alfa - 159 oli tavallaan kiehtova auto mutta ehkä liiankin erikoinen ja talvella mahdollisesti epäluotettava, Alfat mielestäni myös pärjänneet huonosti testeissä
Saab - 93 olisi pohjoismaista osaamista ja moottori oli lupaava mutta jotenkin imago liian "vanhoillinen" + vaarana sairastua saabismiin, merkin tulevaisuus myös arveluttava
Volkswagen - Passat on vähän tylsä vaihtoehto etenkin kun uusittu, paljon nätimpi malli kohta jo tulossa, olisihan tämä ollut isompi ja varmaan vielä paremmin varusteltu
Opel, Fiat ja Renault - näistä ei oikeastaan tullut edes katseltua mitään, jotenkin vain ei sytytä ja ovat vähän eri kategorian kiesejä

Tilaus autosta tehtiin Marraskuun alussa ja toimitus luvattiin Tammikuun loppupuolelle. Ei malttais odottaa!

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: pappa99 - 21.05.10 - klo:23:03
Luoja paratkoon, kärry on jo Suomessa. Tuli oikein kuvakin, olihan matala ja mustavalkoinen, tai oikeastaan toisinpäin..

Onko pappan kärrystä joku nähnyt näyn?  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Newman

Minulla oli loppumetreillä mahdollisuus ostaa joko

1) BMW 3 xDrive

2) Neliveto-golf kaikilla herkuilla (R olisi ollut hivenen liian kallis)

3) Nelivetomaasturi (lähinnä Tiguan kiinnosti jotenkin)

4) A4 maltillisesti varusteltuna

Tavoitteena oli neliveto automaatilla. Joko diesel tai bensa, vaikka kilometrejä tulee vuodessa sellaiset 22-24 tuhatta.

Päädyin jälkimmäiseen, mutta moottorissa (2.0 TFSI) ja nelivedossa ei huvittanut kitsastella. Muuten siinä on vain bluetooth-paketti, taitettavat istuimet, musta sisäkatto, kiiltolistat, urheilualusta, parkkitutka taakse, audi sound system, xenonit, tehdastummennokset ja tietenkin s-tronic-automaatti.

Muista vaan ei saanut samaa fiilistä ja sellaista tunnetta, että tähän kannattaa hassata aivan liikaa rahaa ja säästöjä.  ::)

Itse asennan vielä takaroiskeläpät ja puskurin lastaussuojatarran. Jotain pitää vielä keksiä.

mti

Tarvitsin tehokasta diesel-neliveto-farmaria ja käytetty 3,0 TDI man on nyt ajossa. Bemarin 3 ja 5 olivat vaihtoehtoina, 3 tippui pois tilojensa takia ja 5 ei vakuuttanut ohjaustunnoltaan. Bemarit on malleina myös jo vanhempia (E90 / E60) kuin B8. Xdrive toimii kyllä hienosti ja suora-6 on koneena makea. F10/11 ei minun napit riitä, se on kyllä upea auto.

Alunperin meinasin ostaa uuden Superb-farmarin, mutta minulla ei olisi ollut aikaa puolta vuotta autoa odotella. Ihan alkuun nelivetokaan ei ollut kriteeri, mutta jossakin vaiheessa siitä tuli must. Kävin koeajamassa V60 Vulvaa, se oli hyvä ajettava. Pituussuunnassa auto oli yllättävän pieni ajatellen selkä menosuuntaan turvaistuinasennuksia. Uusi malli, kiva muotoilu, mutta neliveto olisi tullut väkisin automaattina ja hintakin olisi karannut joten se piti unohtaa. Volvon liikkeessä tarjosivat V70 driveä, sen olis saanu saman tien ajoon, uusi auto siis. Hetken piti miettiä, olishan se ollu tilava auto, ok varusteet, mutta 1,6 diesel 109 hv sen kokoisessa autossa...onneksi se meni ohi. Itse asiassa niiden piti lähettää sähköpostilla tarjous autosta, mutta varmaan arvelivat että en ole tosissani autoa ostamassa kun eivät sitä viitsineet laittaa.

Subarukin oli mielessä jossakin vaiheessa, kävin Foresterissa istumassa noin 6 sekuntia ja nousin pois. Penkit on aivan hanurista, reisitukea ei nimeksikään. Ohjaamo ei muutenkaan mitenkään vakuuttanut. Legacy jäi kokeilematta, se olis voinu olla parempikin.

Ihan 240 hv:ta en alunperin ajatellut tarvitsevani, mutta on v6 se kiva mylly. Kakkosella voi lähteä liikkeelle ja ajella pienillä kierroksilla. Eikä tehoo koskaan liikaa ole. Ajellaan sitten niillä driveillä joskus vähän vanhempana...
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

JK1111

Sain viikko sitten alle ensimmäisen Audini. vm, 2011 A4 Avant quattro 2.0 TFSI manuaali. Parkkitutkat edessä ja takana, webasto, sisävalopaketti, säilytystilapaketti, perus musta väri, le mans paketti, Audi sound system, bluetooth - siinä suurin piirtein varustelu. Aikaisempi autoni oli 330i BMW joka oli myös tosi hyvä. Nyt päätin kuitenkin antaa mahdollisuuden Audille. Bemareita oli ollut 3, joten halusin myös kokeilla muuta merkkiä. Mersun ML oli myös jonkin aikaa, mutta se varastettiin 10000 km ajattenu ja mersu ura jäikin aika lyhyeksi. Merkkivalikoimani autojen suhteen on hieman rajoittunut, olen päättänyt pysytellä näissä kolmessa yllä mainitussa merkissä.

Nyt siis ensimmäinen Audi, ja oikeastaan vakavasti otettavia vaihtoehtoja ei ollut muita. BMW oli nyt tällä kertaa pois laskuista, ja nelivedon halusin ehdottomasti. Kävin pyytämässä tarjouksen mersulta C-sarjan farkusta jossa olisi suurin piirtein vastaavat ominaisuudet kun tässä Audissa. No siinä kävi niin että hinta olisi mennyt muistaakseni n.10kâ,¬ kalliimmaksi joten se siitä.

Vähäisen ajokokemuksen perusteella auto vaikuttaa erittäin laadukkaalta. Hiljainen, neliveto vaikuttaa hyvältä ja tehoa on omiin tarpeisiini ihan riittävästi. Seuraavaksi olen ajatellut asennuttaa autoon Becker Ready 43 navin. Se tulisi kiinni kojetaulun vasemmanpuoleiseen tuuletin ritilään ja niin että johdot menee piiloon jotenkin sinne radion taakse. Onko kokemuksia vastaavasta asennukseta, vai onko joku keksinyt jonkin paremman paikan naville? Tässä asennustavassa ei pitäisi autoon jäädä mitään jälkiä, jos asennuksen purkaa joskus.

mjpk

Tulossa joskus toukokuussa :'( A4 2.0 TFSI 132kW -porrasperä manuaalina. Perus-business, merkittävinä lisinä vain B&O:t, parkkitutka ja kommunikaatiopaketti. Rengastus mallia lantikka. Värikin valkoinen elikkä kokonaisuus on juuri sellainen jota tuossa jossain toisessa ketjussa "kehuitte". ;D

Harkinnassa oli vahvasti mukana S/V60 D3, C220 CDI ja Passat 2.0TDI 125kW. Ja aluksi Yeti 2.0TDI 125kW.

Yeti putosi heti kättelyssä pois meluisuuden ja saatavissa olevien audioiden huonouden vuoksi. Muuten jätti hyvän vaikutelman.

Pasaati tuntui oikein hyvältä, mutta kun myyjä ei saanut aikaiseksi vastata muutamiin tarkentaviin kysymyksiini, into hiipui. Pitäkööt jos ei kaupanteko kiinnosta. Ja olihan siinäkin ajoasentoon liittyviä ongelmia erityisesti ratin etäisyyssäätövaran rajallisuuden osalta. Ja onhan se vähän turhan tankki...

Volvon kuvittelin olevan itsestäänselvä valinta, mutta S/V60 osoittautuikin pettymykseksi. Laatuvaikutelma sisällä minusta jotenkin hutera (yliyrittämistä?), koeajoilla molemmat kappaleet sirisivät ja kolisivat enemmän tai vähemmän, keskikyynärnoja narahti aina siitä tukea kunnolla ottaessa jne. Mutta nämäkin olisi voinut hyväksyä ellei manuaalin liikerata olisi niin bussimaisen pitkä ja tunnoton, ja istuinosa ja meikäläisen ahteri olisivat sopineet toisillensa. Sillä onhan tuossa paljon hyvääkin; ajettavuus, hiljaisuus, luonteikas vitosdiesel ja varsin hyvin leluja kohtuuhintaisissa paketeissa. Myyjän palveluasenne ja -alttiuskin olivat Biliassa kohdallaan.

Mese sitten todella vaikutti (vaikka oli vielä tätä pre-FL:ää tässä vaiheessa, uudistettu vakuuttaa todennäköisesti vielä enemmän). Todella laadukasta menoa ja tuntumaa niin ajollisesti kuin sisustan laatuvaikutelman suhteen. A4 vs. C -vertailun perusteella Mese on hienoisesti mutta selvästi Audia tasokkaampi. MB olisi tullut valittua, suuremmasta panostustarpeesta huolimatta, jos istumamukavuus olisi ollut kohdallaan. Mutta kun ei ollut, niin ei.  :(

Eli jäljelle jäi A4 jossa siinäkin on kaksi (minulle selkävaivaiselle ja puolisokealle) "isoa" kysymysmerkkiä, nimittäin liian taakse sijoittuva niskatuki ilman säätömahdollisuutta ja (koeajokokemuksenkin perusteella) kehnot kaukovalot. Kun nämä kuitenkin tuntuisivat olevan korjattavissa (niskan tuki esim. tukien "tankoja" muokkaamalla, ja kaukovalot lisäpitkät hankkimalla), ja muuten auto miellytti, niin rinkeliä pureskellaan jatkossa. A:n kohdalla B vs. D kääntyi ihan kokeilunhalusta B:n puoleen. Todennäköisillä ajomäärillä kokonaiskustannusero kun jää kaikien kokeilemieni laskurien (omat excelit mukaanlukien) perusteella muutamaan sataseen. Itse asiassa ihan kohtuulliset odotukset tuosta koneesta, vaikka nuhaisempi versio onkin.  :P

Se vielä pakko sanoa että vähän väkisin joutui tämän ostamaan. Palvelun aktiivisuus Airportissa ei kehuja ansaitse vaikka muutoin se olikin hyvää. Meneekö Audia niin hyvin etteivät katso tarpeelliseksi panostaa asiaan. Joka tapauksessa tässä suhteessa niin Veho kuin Biliakin loistavat (tämän kokemuksen perusteella), ja jos tuon Airportin kompleksin on tarkoitus myydä se 10% kaikista Suomen Audeista ja VW:eistä, niin ehkä kannattaisi vähän panostaa.




strongelf

Parisen viikkoa on takana yhteiseloa 2.0 TFSI Avant man. Quattrolla. Aiempi kulkine oli bensa Ocu RS, jolla tuli paineltua viimeset kolme vuotta.

Hyvin tyytyväinen olin Räsään, ja pitkälti siitä johtuen farkku Superbi oli kiinnostuksen kohde 1. ja A4 tuli seuraavana.

Toinen tarjosi lähes kaikki varusteet maan päältä vakiona ja hulppeat tilat, toinen sitten pienemmät mutta kohtuulliset tilat ja nelikon.

Päätös kääntyi A4:seen siinä vaiheessa, kun Superbin toimitusajaksi kerrotiin min 6kk. Toi neliveto tuli kans itselle lopulta tärkemmäks kriteeriks kuin dsg.

Näinpä sitä ollaan sitten ekan Audin puikoissa - ja aikalailla hymyillen on tullu ajeltua liukkailla  ;D
Winter Fun

->  ->
->  ->
Bmw 520dA Touring businness exlusive 14 (ex)
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)
Octavia 2.0 TDI Elegance 04 (ex)

fleetwood

Se on sitten tännekin tulossa A4 Avant 2.0T quattro stronic nykyisen B7 Avant 2.0T multitronicin tilalle. Kaupat tuli tehtyä pari viikkoa sitten. Alunperin toimitusajan piti olla joskus toukokuussa, mutta tehtaan valmistusohjelmasta löytyi sopivasti tyhjä lokonen ja auto menee linjalle jo ensi viikolla.

Vaihtoehtona oli lähinnä uusi Passat (enemmän tilaa, tarjolla enemmän lisävarusteita kohtuullisemmalla hinnalla). Parempi ajettavuus ja quattro-kuun kampanja vei kuitenkin voiton - ja hyvityshinta vanhasta; volkkarimyyjä ei edistänyt asiaansa ollenkaan pitäytymällä aivan liian alhaisessa hyvityshinnassa voivottelemalla että "jaa muut tarjoaa enemmän, mutta eikös se olisi kiva että rahat jäisivät tänne paikalliselle tasolle eivätkä menisi toiseen kaupunkiin". Saman kaupungin ja saman talon toisessa päässä olevalla Audin puolella yritystä kuitenkin yllättäen löytyi.
Passat GTE Variant

pizza_delivery

Meidän perheessä A4 isoin ongelma oli juurikin se, että tilaa tarvitaan joten farmari olisi ollut se ainut vaihtoehto.  Tämän ongelma kuitenkin on se, että näyttää ruumis autolta ja likaantuu takaata aina oli keli mikä tahansa.  Myös nykyiseen bemariin verrattuna ei paljon enempää A4 tarjonnut kun meidän E46.  Myös moottorin päästöt 3.0tdi mallissa oli suhteellisen isot verrattuna 525/530d F10 tai etenkin A7. 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy