quattrot

Aloittaja Tuuliviiri, 29.11.09 - klo:14:15

« edellinen - seuraava »

SciroSJK

Aivan huippu kuva, pakko vajaavetomiehenäkin todeta :D

Lainaaei voinu toi luistella noin

Nooh...oon mä nähny joakus pätkän missä vajaaveto 325 juuttui tasamaalle ;)

MVQ

Mä en lähde tuohon juupas-eipäs (Torsen Haldex tms.) kisaan mukaan mutta sen verran pitää oma lusikkansa tämän ketjun nurkkaan heittää ja reilun kuuden vuoden quattro kokemuksella kommentoida että ensimmäisestä koeajosta lähtien (pöpperöinen talvikeli) niin tämän miehen valinta oli selvä. Se nastojen ropina tai kitkojen kahina viereisellä kaistalla valoista lähtiessä on jotain aina hymyn huulille tuovaa.

Ja ihan (ainakin) Flatin ärsyttämiseksi voisi vielä tähän heittää että "Audi ilman quattroa on kuin kahvi ilman kofeiinia"  ;)
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

Tos®

Lainaus käyttäjältä: MVQ - 09.12.09 - klo:10:10
"Audi ilman quattroa on kuin kahvi ilman kofeiinia"  ;)
Ja näitähän on; miten lapsille opetetaan: Auto alkaa A:lla siinä on neljä (vetävää) rengasta jne..
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tuuliviiri

LainaaSe nastojen ropina tai kitkojen kahina viereisellä kaistalla valoista lähtiessä on jotain aina hymyn huulille tuovaa.

quattromiehen/quattronaisen onni muodostuu autoilun saralla pienistä, jokapäiväisistä asioista. Ei aina tarvitse olla se hankalin keli tajutakseen tehneensä hyvän valinnan autoilun saralla, jos on quattron ostanut.  ;D

Täältä myös tuloo sovinnon käsi kaikille nelivedon ystäville: Olkaamme yhtä ja sulassa sovussa. Riittää, että autossa on edes jokin neliveto. Aina se on parempi, kuin vajaaveto.  ;)


LainaaEn omista Haldexia, mutta laitoin tämän linkin joskus vanhalle foorumille:

Ja hyvä pätkän laitoitkin. Kyllä Haldex pelitti todella hyvin. Videon henkilö edusti paljon omaa ideologiaani: Käytäntö totuuden kriteeri. Siinä oli selvästi perheellinen mies kypsähtänyt jaaritteluun eri nelivetotekniikoiden toimivuudesta eri tilanteista ja päättänyt käydä itse testaamassa. Tässähän alkaa kohta taas nousta se maasturikuume.  :o

Itse olen myös kahlannut quattrollani mutalällyssä. Taisi olla marraskuussa 2008. Siinä oli mutalällyraja nippa ja nappa alle auton pohjan. Pysähdyin keskelle lällyä ja kiihdyttelin. En jäänyt jumiin.


VAG!

#94
qq

Vmatti

Tänään saatu aikataulun mukaisesti q taas alle ja elämä hymyilee. :D
Aivan valtava ero autossa CC:hen verrattuna - nyt voidaan sanoa, että auto on kiinni tiessä ja lisäksi tuplasti ketterämpi kaikissa tilanteissa.
q on q vaikka voissa paistais ;D

Ja nyt odotellaan sitten lumen tuloa niin meno senkun riehaantuu entisestään...
 
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Pertsa


Kuvia ja speksejä kehiin Vmatti...

Tuuliviiri

LainaaTänään saatu aikataulun mukaisesti q taas alle ja elämä hymyilee.
Aivan valtava ero autossa CC:hen verrattuna - nyt voidaan sanoa, että auto on kiinni tiessä ja lisäksi tuplasti ketterämpi kaikissa tilanteissa.

Volkkarikiertueella tuli myös koeajettua ja kengitettyä Passat cc nelivedolla. Kyllähän sillä pääsi rivakasti eteenpäin ja nelivetokin pelasi hyvin. Mutta kun sitten kävin heittämässä saman reitin omalla kärrylläni, niin perstuntumalta quattro tarjosi paremman kyydin. Meno oli selkeästi vakaampaa ja tuntuma tiehen parempi. Mikä oli sitten alustan ja mikä nelivedon vaikutusta, mene ja tiedä.

Pointti on se, että hyvään tottuu. Omakin alkaa tuntua jokapäiväiseltä. Käypi sitten testaamassa muita, jonka jälkeen huomaa, että omahan on todella hyvä. Kannattaa kokeilla.  8)

Flat

LainaaTänään saatu aikataulun mukaisesti q taas alle ja elämä hymyilee.

ja autotalliin tiedot....

skula

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 10.12.09 - klo:09:35
LainaaTänään saatu aikataulun mukaisesti q taas alle ja elämä hymyilee.
Aivan valtava ero autossa CC:hen verrattuna - nyt voidaan sanoa, että auto on kiinni tiessä ja lisäksi tuplasti ketterämpi kaikissa tilanteissa.

Volkkarikiertueella tuli myös koeajettua ja kengitettyä Passat cc nelivedolla. Kyllähän sillä pääsi rivakasti eteenpäin ja nelivetokin pelasi hyvin. Mutta kun sitten kävin heittämässä saman reitin omalla kärrylläni, niin perstuntumalta quattro tarjosi paremman kyydin. Meno oli selkeästi vakaampaa ja tuntuma tiehen parempi. Mikä oli sitten alustan ja mikä nelivedon vaikutusta, mene ja tiedä.

Pointti on se, että hyvään tottuu. Omakin alkaa tuntua jokapäiväiseltä. Käypi sitten testaamassa muita, jonka jälkeen huomaa, että omahan on todella hyvä. Kannattaa kokeilla.  8)

CC:ssä alusta on selkeästi erilainen. En pidä sitä huonona/huonompana, mutta se on mukavuuspainotteisempi - tekee kyydistä pehmeämmän, hyvässä ja pahassa.

Flat

Jokos tänään on q miehet päässeet nauttimaan hankinnastaan, ainakin meilläpäin oli aamulla pikkutiet mukavan liukkaat?

Tos®

:'( EI!!!!
Niin on kuivat tiet...
Kävin kokeilmassa ruopia ison jäätyneen lätäkön päällä.
Takarenkaat sutas kun ne oli hiekalla ja etupää jäällä.. ooh
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Flat

Vai että jo on jäätyneistä lätäköistä haettu apua. Tuntuu silt että tuo q-sairaus tai ylipäätään nelivetosairaus on aika vakavaa. Heti kun näköpiiriin ilmestyy jokin kohta/maastonmuoto jossa on mahdollista jäädä kiinni/saada renkaat luistamaan,niin sinne pitää mennä. Loistaavaa asennetta.

Me sivistyneet vajaavetomiehet kierrämme nuo paikat ja ihmettelemme q miesten ähellystä/lapioleikkejä.

Tuuliviiri

LainaaNiin on kuivat tiet...
Kävin kokeilmassa ruopia ison jäätyneen lätäkön päällä.
Takarenkaat sutas kun ne oli hiekalla ja etupää jäällä.. ooh

Ei ole enää pitkä aika jouluun. Kohta sitä saa taas roppakaupalla kokea "aah"-elämyksiä, myös autoilun saralla.  ;) Jokos muilla quattroilijoilla häämöttää edessä pitkä matka-ajoreissu? Perheellämme aikomusta ajaa karauttaa ensiksi Kajaaniin ja sieltä uudeksivuodeksi Rovaniemelle. Meneekö joku vieläkin pohjoisemmaksi?

Saas nähdä, maltanko jättää lumikasat rauhaan.  8) I do not think so!  ;D

Pertsa

Joo kyllä pitää reissuu lähteä ensi perjantaina jo. Matkaa tulee yhteen suuntaan vajaat 800km. Ihan Rovaniemelle saakka ei mennä, mutta aika lähelle.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 13.12.09 - klo:11:25
Saas nähdä, maltanko jättää lumikasat rauhaan.  8) I do not think so!  ;D

Pakko tuottaa pettymys: täällä ei ole lunta kasoiksi asti :-[ Hyvä että väriksi on maassa...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Flat

Lainaatäällä ei ole lunta kasoiksi asti  Hyvä että väriksi on maassa...

No entäpä tänään, joko Q miehiä hymyilyttää ?

Vajaavedollakin hymyilyttää, saa kisailla ESP valon kanssa. Miten lähteä risteyksestä ilman diskovaloja. Jännää ja opettavaista.

lq

No joo, onhan toi liikennevaloista irtautuminen hiukan kätevämpää tuolla takaakin raapivalla nastarengastetulla kipolla, kuin ~250hp etuvetovinguttimella ja kitkoilla. Osittain siitä syystä kai, että tää 170hp diesel on niin laiska, ettei juurikaan jaksa sutia, vaikka miten yllyttäisi.  ;D


Pertsa

LainaaNo entäpä tänään, joko Q miehiä hymyilyttää ?
No pikkuisen kieltämättä hymyilytti aamulla. Ekat (tai ehkä tokat) liukkaat ja ensimmäisiä kokemuksia kitkoilla ajamisesta liukkaalla, aikaisemmin aina ollut nastat. Eihän tuota saanut edes sutimaan vaikka yritti valoista lähtiessä ;) Toki ASR/ESP oli päällä...


Markku J

Jopa harmittavan hyvin oli kitkoissa pitoa, kun olisi hiukan tehnyt mieli nelipyöräsuditella. Pitoa oli Misukan kitkoissa lumipinnallakin niin, että laillisilla nopeuksilla sudittelu jäi vähiin. Olisi kiva päästä tänäkin talvena ajamaan Audin talviajokoulun tyyppistä kokeilua.

Jokos tänä vuonna saataisiin kokoon omakustanteinen ajoporukka talviajoradalle, vai löytäisimmekö jopa sponsoreita hankkeelle ?

Simola

LainaaJokos tänä vuonna saataisiin kokoon omakustanteinen ajoporukka talviajoradalle, vai löytäisimmekö jopa sponsoreita hankkeelle ?

Kuulostaa hienolta idealta! Pääsisiköhän etuvetokuskit mukaan? =)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Markku J

Toki kaikki halukkaat mukaan mahtuisi, jos jotain saadaan järjestettyä - eihän ajatus ole pyhitetty quattroille. Katselin tuon Premier Parkin nettisivuja - paikka, jossa Audin talviajokoulu oli viime vuonna. Audi on hävinnyt sponsorilistalta ja myös Audit kalustona kaiketi. Viime vuonna kuvissa oli laaja kirjo Audeja, Q7, TT, A4, A3. Nyt on Metro-Auto mainostajana.

Joka tapauksessa paikka oli ihan OK, kunhan vaan talvea riittäisi tänne etelään. Muitakin paikkoja varmaan löytyy. Viime vuonna kun kyselin hintaa, jäi tämä liian kalliiksi omakustanteiselle kurssille. Heittäkää ideoita, onko muita paikkoja ruuhka-Suomessa ?

http://www.premierpark.fi

Vmatti

Juu-u, kyllä alkaa hymy irtoamaan taas. Pikkasen lisää lunta niin sais ihan kunnon q "ajoharjoittelua" - suljetulla alueella tietty ;)
Mutta kyllä eron entiseen q:hun (50:50) jo huomaa, kivasti alkaa tässä (60:40) perää työntämään edelle - sillei hallitusti.
Työnsihän se edellinenkin, mutta hiukan eritavalla.

Muutama muu huomio:

* S tronic + rattiläpyskät ja "ASR/ESP off" - ihan kiva yhdistelmä q keleillä (sanoisko must juttu)
* perinteinen käsijarru ois kuitenkin satunnaisesti ihan kiva (vähän sellainen backup juttu)
* vaatii vielä "harjoittelua" jotta tulee luotto autoon
* bensa kelpaa q keleillä kiitettävästi - ja näyttää tuo kelpaavan ihan normikelilläkin  :o

No kerrotaan siten lisää kun on enempi kokemusta...
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

RTWteam

Mitteehän mahollisesti noin about maksas tuollanen "talviajoharjoittelupäivä?" Itellä tietty vw ni en tiiä sit saisinko tulla tuollaseen audi porukan harjotteluun  ;D idea ihan hauska..

Flat

LainaaKuulostaa hienolta idealta! Pääsisiköhän etuvetokuskit mukaan? =)

verkkoaidan taakse.....portilla tarkastetaan että sisäänajavilla on q-badge autossa

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.12.09 - klo:07:10
LainaaKuulostaa hienolta idealta! Pääsisiköhän etuvetokuskit mukaan? =)

verkkoaidan taakse.....portilla tarkastetaan että sisäänajavilla on q-badge autossa

Shh, Slamitilla on kohta teippihylly tyhjänä :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Simola

LainaaShh, Slamitilla on kohta teippihylly tyhjänä.

kyllä se totuus tulee pian esille siellä radalla. ;)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

mick

Onhan tää liukastelu aika hauskaa quattrolla. Itellä kun on ekaa kertaa neliveto omassa autossa.
Yllättävänkin kiva toi haldexikin on. Kyllä sillä ihan kivasti perä lähtee sivulle ja silti kontrolli on uskomattoman hyvä.

Vähän on vielä tottumista siihen, että liukkautta ei oikeen huomaa muuta kun jarruttaessa.

Markku J

Viime talvikaudella, kun pyysin tarjousta talviajokoulusta, olisi kustannuksia tullut 100-150 eur per osallistuja (autokuntien määrästä riippuen). Aika arvokasta siis. Kolmen tunnin setti tuo oli opetuksineen ja harjoitteluineen.

Aika kivaa oli quattroilu tänäänkin aamuliikenteessä. Mukavasti tämä tarjoaa perää sivulle, kun hiukan kaasua polkaisee. ESP toki lopettaa hauskuuden aika nopeasti, mutta niinhän se tuolla liikenteen seassa nautiskellessa pitää olla.

Tos®

Oli ensimmäistä kertaa "liukasta" kiihdyttäessä suoralla tiellä 60 > 80kmh perä heilahti (vain vähän ja esp korjas) kuin takavetosella ;D
Summasummarum; haldex kytkeytyy kaasun annostelun mukaan...

Ei nastarenkaiden aikaan näin käyny heh.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy