VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Tos®

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 14.07.20 - klo:13:50
https://www.youtube.com/watch?v=mtzEgshWy3c
Yllä oleva pätkä taitaa olla Hollannista ja siinä on alla 215/50R19 93T renkaat.
Kylläpäs kolahti tojotamaisesti konepelti kiinni ;)

Play ja pause polkimet, hauska idea  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.07.20 - klo:16:17
Kylläpäs kolahti tojotamaisesti konepelti kiinni ;)
Tuo on sähköautoille luontaista. Kun ei tarvitsee vaimentaa pörisevän ja nakuttavan moottorin ääniä, niin konepellistä kannattaa tehdä kevytrakenteinen.

Ukko

"Aluksi avattiin jo vuosi sitten ID.3 1ST -lanseerausmallin ennakkomyynti. Menekki ei ollut aivan odotetun kaltaista, vaan Suomen kiintiössä on edelleen ennakkovaraajien jäljiltä autoja jäljellä."

https://tekniikanmaailma.fi/volkswagen-tuo-id-3-sahkoautostaan-suomessa-myyntiin-viisi-erikoismallia-halvinta-perusmallia-kuitenkin-pantataan-edelleen/

Jareqq

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 14.07.20 - klo:17:45
"Aluksi avattiin jo vuosi sitten ID.3 1ST -lanseerausmallin ennakkomyynti. Menekki ei ollut aivan odotetun kaltaista, vaan Suomen kiintiössä on edelleen ennakkovaraajien jäljiltä autoja jäljellä."

https://tekniikanmaailma.fi/volkswagen-tuo-id-3-sahkoautostaan-suomessa-myyntiin-viisi-erikoismallia-halvinta-perusmallia-kuitenkin-pantataan-edelleen/

Sisusta ainakin halvan näköinen 40-50tâ,¬ autoon. Selittäisikö osaltaan huonoa menekkiä.

jamo75

no voisko vaikka johtua siitä että enakko varaaminen piti tehdä viime vuoden kesällä ja ihan kaikkia ei ole kiinnostanut odottaa 1,5v toimitusta ja siirtyi vielä viime metreillä usealla kuukaudella jos haluaa auton täysin valmiina

Lainaus käyttäjältä: Jareqq - 14.07.20 - klo:21:34
Sisusta ainakin halvan näköinen 40-50tâ,¬ autoon. Selittäisikö osaltaan huonoa menekkiä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

saksalaiset ovat peranneet noita pressi infoja ja jos ne pitävät paikkaansa eikä niissä ole mitään väärin käsityksiä niin nämä sarjatuonto mallit ovat halvempia kuin 1st edition. ainoa ero 1st edistionissa on että siinä on alumiini vanteet, 1st logot ja ilmainen vuoden lataus. lisäksi sarjatuotanto malliin tulee progressiinen ohjaus ja DCC alusta. joista ei ole mitään lausetta missään 1st mallistossa. ja autojen toimitus tosiaan on lokakuusta alkaen. jos nämä pitävät paikkaansa varsinkin joulukuun 1st edition valinneet kyllä kokevat karvaan pettymyksen.

hintoja on vaikea verrata suoraan koska tuossa uusimmassa on jo mukana saksan alennettu arvon lisävero kun alkuperäiseissä hinnoissa sitä ei ole vaan se lasketaan erikseen

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 13.07.20 - klo:22:33
Jos näitä lehdistötiedotteita ja 1st esitettä lukee voi päätellä:

1st:ssä on aluvanteet, tekstiilimatot, suko-kaapeli, 2-alue ilmastointi (Lifessä 1-alue) ja kaukovaloavustin enemmän kuin Lifessä.
Lifessä on taas langaton lataus ja USB-liitännät takapenkkiläisille, jotka 1st:n perusversiosta puuttuvat.

Kun 1st:n perushinta saksassa on likimain sama kuin suomessa, voisi Life maksaa 38kâ,¬ suomessa, eli 2kâ,¬ vähemmän kuin 1st.

Kyllä minä ennemmin tuon Lifen ottaisin, koska tarvikealut saanee noin 500-600â,¬:lla.

Takakaiuttimien puute on melkein show-stopper. Jälkiasennus lienee mahdotonta? Perheautokäyttöä (4 henkilöä) hankaloittaa se, ettei suksia saa katolle ja läpilastaus tullee mukaan vasta korkeammissa varustetasoissa. Hinnat nousevat todella nopeasti varusteiden mukana, esim 1st plussan hinnalla (46kâ,¬) katselisin jo muita vaihtoehtoja.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

SlOrbA

Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Daatta

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 15.07.20 - klo:09:52
TM on näköjään päässyt koe ajamaan ID.3:sta.

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/14a-2020/tm-ajettua-volkswagen-id-3-1st-askel-uuteen-aikakauteen/

Ei paljon hyödytä minua tuo maksumuurin takana oleva juttu. Jos on tunnukset voisi kopsata artikkelin tähän tai johonkin pilvipalveluun.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04


tet

Muuten tuo sisusta näyttää minusta ihan hyvälle, mutta keskinäyttö on kyllä karmea. Mietin pitkään, mitä se oikein muistuttaa, kunnes keksin. Minulla oli pentuna tommonen table top -mallinen Donkey Kong -pelikonsoli. Siinähän se yhtäläisyys oli. ;D




Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.07.20 - klo:10:47
Muuten tuo sisusta näyttää minusta ihan hyvälle, mutta keskinäyttö on kyllä karmea.
...

Itse en ole tykännyt mistään noista törröttävistä navi-näytöistä. Mutta se on varmaan kestettävä, jotta niihin saadaan kokoa ja ilma-aukot alemmaksi. Keskinäyttö ID.3:ssa on muutoin täysin sama kuin uudessa Golfissa.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

tet

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 15.07.20 - klo:10:58
Itse en ole tykännyt mistään noista törröttävistä navi-näytöistä. Mutta se on varmaan kestettävä, jotta niihin saadaan kokoa ja ilma-aukot alemmaksi. Keskinäyttö ID.3:ssa on muutoin täysin sama kuin uudessa Golfissa.

Näyttö voi olla sama, mutta kuoret ei. Eihän Golfissa ole tuollaista kassakoneen näköistä hirveää pönttöä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jamo75

se pönttö on eri kohdassa kojelautaa reunat siinäkin on

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.07.20 - klo:11:05
Näyttö voi olla sama, mutta kuoret ei. Eihän Golfissa ole tuollaista kassakoneen näköistä hirveää pönttöä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

tet

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 15.07.20 - klo:11:19
se pönttö on eri kohdassa kojelautaa reunat siinäkin on

On on, mutta se ei ole irrallaan erillisessä pöntössä, vaan integroituna kojelautaan. Onhan noilla nyt eroa kuin yöllä ja päivällä. Minustakin irrallisen näköinen keskinäyttö on aina ruma, mutta kyllä tuo ID.3 kassakonepömpeli voittaa rumuudessa Golfin mennen tullen.

Golf:


ID.3:

Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 15.07.20 - klo:10:02
Näkyisikö tämä
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/14a-2020/tm-ajettua-volkswagen-id-3-1st-askel-uuteen-aikakauteen/?shared=1082430-043b9564-4

Näkyy, kiitoksia. Ihan peruspositiivinen kuva tuosta jäi.

Hyvää

    takamatkustajien tilat
    ripeys taajama-ajossa

Huonoa
    osa sisustuksen materiaaleista
    päivitykset vielä kesken

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.07.20 - klo:11:30
Minustakin irrallisen näköinen keskinäyttö on aina ruma, mutta kyllä tuo ID.3 kassakonepömpeli voittaa rumuudessa Golfin mennen tullen.

Nyt voidaan kiistellä kummassa on rumempi keskinäyttö: Model 3:ssa vai ID.3:ssa  ;D

Kun ohjaamoon halutaan lisää ilmavuutta ja "tilaa", on ratkaisu keskinäytön irroittaminen omaksi elementikseen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 15.07.20 - klo:11:35Kun ohjaamoon halutaan lisää ilmavuutta ja "tilaa", on ratkaisu keskinäytön irroittaminen omaksi elementikseen.
Tuo on hyvin luonteva tapa saada se näyttö käden ulottuville ja optimaaliseen kohtaan näkökentässä. Ne, jotka haluaisivat GT-karttaan pohjautuvan navigointijärjestelmän ja C-kasettisoittimen varustelistalle, eivät tykkää, kun jo kymmenien vuosien takaa tuttu ja turvallinen muotoilu on nyt rikottu.

jamo75

osa syy varmasti on myöskin se että useissa autoissa nykyisin info härpäke on niin pitkällä ettei lyhyt kätinen edes yllä ajaessa sitä painamaan. tästä syystä näyttö pitää saada lähemmäs käden ulottovuutta kun ei niitä nappejakaan enää ole

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 15.07.20 - klo:11:47

Tuo on hyvin luonteva tapa saada se näyttö käden ulottuville ja optimaaliseen kohtaan näkökentässä. Ne, jotka haluaisivat GT-karttaan pohjautuvan navigointijärjestelmän ja C-kasettisoittimen varustelistalle, eivät tykkää, kun jo kymmenien vuosien takaa tuttu ja turvallinen muotoilu on nyt rikottu.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Erkka

Minä valitsisin ilman muuta tuon Golfin keskinäytön. On mielestäni paremmin sijoitettu Golfiin kuin "kassakoneen" näköinen ID.3 näyttö.

Erkki
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

TDInoPWR

Itselläni kaatuu varmasti id.3:n hankinta tuohon käsittämättömän rumaan näyttöön. Muistuttaa jotain 3 vuotiaitten lelu pädiä tuon paksun ja kiiltävän kuoren ansioista. Sitten vielä tuo muoto joka ei ole näytön mukainen ja siinä on ihan törkeän paksuiset bezelit. Vaalean värisenä vielä kauheampi. Eikä siinä nopesmittaristossakaan ole kehumista. Näyttää kunnon budjetti kyhäelmältä!

Voisi kuvitella, että vuonna 2020 osattaisiin ja älyttäisiin tehdä tuollainen irralinen näyttö tyyliin Tesla 3. Kaikki muut ratkaisut on jäätävän rumia.

Mersujakaan ei ole voinut ostaa 10 vuoteen, kun niissä kaikissa on se ihan heeelvetin ruma irralinen lelunäyttö tiskissä, hirveän paksuisilla bezeleillä. Vasta 2017 E sarjassa tuli hieno widescreen mittaristo/ näyttö. Siinä on malliesimerkki miltä mittariston pitäisi näyttää.

jamo75

niin tesla3ssahan se nopeus näyttö on siinä keskikonsoliin liimatussa ipadissa ja hud näyttöä ei saa edes rahalla
lisää varmasti liikenne turvallisuutta kun pitää siirtää katse tiestä sivuun että näkee mitä nopeutta ajaa

Lainaus käyttäjältä: TDInoPWR - 15.07.20 - klo:16:31
Itselläni kaatuu varmasti id.3:n hankinta tuohon käsittämättömän rumaan näyttöön. Muistuttaa jotain 3 vuotiaitten lelu pädiä tuon paksun ja kiiltävän kuoren ansioista. Sitten vielä tuo muoto joka ei ole näytön mukainen ja siinä on ihan törkeän paksuiset bezelit. Vaalean värisenä vielä kauheampi. Eikä siinä nopesmittaristossakaan ole kehumista. Näyttää kunnon budjetti kyhäelmältä!

Voisi kuvitella, että vuonna 2020 osattaisiin ja älyttäisiin tehdä tuollainen irralinen näyttö tyyliin Tesla 3. Kaikki muut ratkaisut on jäätävän rumia.

Mersujakaan ei ole voinut ostaa 10 vuoteen, kun niissä kaikissa on se ihan heeelvetin ruma irralinen lelunäyttö tiskissä, hirveän paksuisilla bezeleillä. Vasta 2017 E sarjassa tuli hieno widescreen mittaristo/ näyttö. Siinä on malliesimerkki miltä mittariston pitäisi näyttää.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

TDInoPWR

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 15.07.20 - klo:17:16
niin tesla3ssahan se nopeus näyttö on siinä keskikonsoliin liimatussa ipadissa ja hud näyttöä ei saa edes rahalla
lisää varmasti liikenne turvallisuutta kun pitää siirtää katse tiestä sivuun että näkee mitä nopeutta ajaa

Itsekin ajattelin, että sitä olisi jotenkin hankala seurata sivusta, mutta ihan samalla tavalla sitä vilkaisee aavistukseen sivuun kuin suoraan eteen. Henk. koht totuin parissa minutissa tuohon muutokseen, kun kävin koeajolla. Teslan 3:ssa hieman kyllä häiritsee yli minimalistinen sisusta, vaikka käyttö on yllättävän kätevää sen näytön kautta.

Porshen Taycan turbo S olisi ratkaisu näihin kompromissi sisustoihin, mutta harmillisesti se Turbo merkki pilaa paketin ja estää hankinnan. :D

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: TDInoPWR - 15.07.20 - klo:18:11

Porshen Taycan turbo S olisi ratkaisu näihin kompromissi sisustoihin, mutta harmillisesti se Turbo merkki pilaa paketin ja estää hankinnan. :D

Kuulostaa tekosyyltä, sillä voihan valita 4S:n ;D

Ukko

Lainaus käyttäjältä: TDInoPWR - 15.07.20 - klo:16:31
Itselläni kaatuu varmasti id.3:n hankinta tuohon käsittämättömän rumaan näyttöön. Muistuttaa jotain 3 vuotiaitten lelu pädiä tuon paksun ja kiiltävän kuoren ansioista. Sitten vielä tuo muoto joka ei ole näytön mukainen ja siinä on ihan törkeän paksuiset bezelit. Vaalean värisenä vielä kauheampi. Eikä siinä nopesmittaristossakaan ole kehumista. Näyttää kunnon budjetti kyhäelmältä!

Voisi kuvitella, että vuonna 2020 osattaisiin ja älyttäisiin tehdä tuollainen irralinen näyttö tyyliin Tesla 3. Kaikki muut ratkaisut on jäätävän rumia.

Tekniikan maailman tuoreen koeajojutun mukaan sisällä on huonompi laatuvaikutelma kuin tavallisessa golfissa.

jamo75

niin on golf gen8:ssakin verratuna golf gen 7:kaan joten oliko muuta ?

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 15.07.20 - klo:19:03
Tekniikan maailman tuoreen koeajojutun mukaan sisällä on huonompi laatuvaikutelma kuin tavallisessa golfissa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

mikaanikko

Se TMn koeajo ei kyllä ollutkaan mikään koeajo. Siinä taidettiin käyttää nimikettä "ajettua".
Eikä sen toimittajan sepustuksista kyllä kunnolla selvinnyt mitään muuta kuin mitat.
Ei istuintuntumaa, mutkatien tuntumaa, rengasääniä, jne.
Kaveri oli saanut ilmeisesti mukavan kevätmatkan Saksaan runsaan olut/viinikestityksen kera.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 15.07.20 - klo:22:56
Se TMn koeajo ei kyllä ollutkaan mikään koeajo. Siinä taidettiin käyttää nimikettä "ajettua".
Eikä sen toimittajan sepustuksista kyllä kunnolla selvinnyt mitään muuta kuin mitat.
Ei istuintuntumaa, mutkatien tuntumaa, rengasääniä, jne.
Kaveri oli saanut ilmeisesti mukavan kevätmatkan Saksaan runsaan olut/viinikestityksen kera.
Nuo TM:n ensimmäiset jutut uusista malleista ovat poikkeuksestta täyisin turhia. Niistä ei selviä yhtään mitään olennaista. Kopioivat lähinnä jonkin mainosesitteen.

jamo75

sitä itsekin olen ihmetellyt että missä on ne oikeat arvostelu esim. autogefur yms.
pääsääntöisesti kuvataan autoa sisältä ja ulkoa, virrat ei saa edes päälle ja luetaan markkinointi prosyyristä tekniset tiedot. ilmeisesti vw pitää salassa pito sopimuksella kaikki ajamiseen ja lataamiseen liittyvät asiat vielä piilossa, tietoja tulee vain virallisita lähteistä. ehkä sitten kun pressi autot saadaan ulos...

volvo sentään lähti aivan päinvastaisella mentaliteella polar2;sen oikeita arvosteluita on netti täynnä, kaikki ylistävät jokaista ominaisuutta mitään negatiivista en ole nähnyt.

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 15.07.20 - klo:23:13
Nuo TM:n ensimmäiset jutut uusista malleista ovat poikkeuksestta täyisin turhia. Niistä ei selviä yhtään mitään olennaista. Kopioivat lähinnä jonkin mainosesitteen.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

SlOrbA

#568
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

jamo75

jos tarkoitat Teslan autopilottia niin ei.

max versiossa pitäisi olla vw kehittynein järjestelmä jossa auto osaa itse ohittaa edessä ajavan auton ja palata kaistalleen. toimiiko se oikeasti jääpi nähtäväksi. peruutus automatiikka on vakiona kait kaikissa tasoissa, oisko dynamic acc ollut myöskin

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 17.07.20 - klo:08:59
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tormays-tallentui-videolle-kuorma-auto-kaatui-moottoritielle-muut-autot-vaistavat-mutta-autopilotilla-painava-tesla-ei-ymmarra-vaaraa/7873122#gs.azwg6p

Tesla tykkää kameroilla toimivasta autopilotistaan. Olihan ID.3:ssakin ihan oikea tutka?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy