VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

Peke

Joo kyllä ne Win10 valikot löytyy, mutta tuo VCDS ottaa päähän. Pitääpä kokeilla noita ajureita, kiitti.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

panu

#811
Uusimman päivityksen asennuksessa vilahti uusi HEX-V2 (muistaakseni ajuri sille tjsp). Piti mennä Ross-Techin sivuille katsomaan että mikäs juttu tää on, niin huomasin samalla että uudet harrastajaversiot on rajoitetulle automäärälle (3 tai 10 kpl, tunnistus VINin mukaan). Sillä on saatu painettua hintaa pikkasen siedettävämmäksi, mutta sellaisella ei paljon kavereita autella  :-\

Saakohan noita vanhoja VINejä jotenkin poistettua uusien tieltä, kun kalusto päivittyy? Ja eihän tämä koske vanhoja (HEX-USB+CAN) johtoja? Pro-versio on huomattavasti kalliimpi...

https://store.ross-tech.com/shop/cat/VCDS

edit: Jaa, on tuosta V2:stakin rajoittamaton versio, mutta hinta pompsahtaa joka tapauksessa vanhaan verrattuna ja vanha ei toimi ihan kaikkien uusien mallien kanssa :(

http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_catalog.php?c=1


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Tos®

Jahas nytkö on sitten piuhan loppu tullut
LainaaMQB paremmin varustelluista malleissa joihin vanha HEX-USB+CAN ei pysty!
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Daatta

Joo, kattelin samaa. Mitähän nuo MLB-2, MQB paremmin varustellut mallit käytännössä on, mihin ei HEX-CAN pysty?

Olisiko nämä tyyriimmät mallit?

Lainaamid-size cars and larger    Audi A4 (B8), Audi A5, Audi Q5, Audi A8 (D4), Porsche Macan

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_platforms

Ei tule omalla kohtaa rajoitukset vastaan, ainakaan heti.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

panu

Tuolla on aika hyvin selostettu asia:
http://vcds.tech/vanha-hex-uusi-hex/

MLB-2 on varmaankin uusia vasta markkinoille tulevia/tulleita pitkittäismoottorisia.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Late

MLB-pohjaan perustuvat mallit

Audi A4 (B8) (Typ 8K)[9]
Audi A5 (Typ 8T)[9]
Audi Q5 (Typ 8R)[9][10]
Audi A6 (C7) (Typ 4G)
Audi A7 (Typ 4G)
Audi A8 (D4) (Typ 4H)
Porsche Macan (Codename Cajun)
Volkswagen Phideon (from February 2016)

MLB Evomallit
Audi A4 B9 (Typ 8W)
Audi A5 F5
Audi Q7 4M
Bentley Bentayga
Lamborghini Urus
Audi Q5 FY
Porsche Macan II

eli olisiko noiden uusi pohja tuo MLB-2?







panu

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 25.01.17 - klo:13:15
Jahas nytkö on sitten piuhan loppu tullut

Vanha toimii edelleen lähes kaikissa autoissa. Lähinnä uusimpien Audien kanssa voi tulla raja vastaan. Pikkuhiljaa pitää ruveta valmistautumaan vaihtoon, muttei sillä mikään kiire ole.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Peke

Onks possuissakin jo VCDS?  :o Ei ainakaan mun mut se onkin vanhus. Mistä ton oman kaapelin "kyvyt" vois tarkastaa?
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Jultsu

Säästötalkoot iskee nähtävästi sillekin merkille, lainataan perhevankkureista teknologiaa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

panu

Possuissa on ollut VAG-osia jo ennen konserniin sulautumista. Ovat sen verran läheistä sukua...


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Daatta

LainaaPorsche:   Although Porsche SE and Volkswagen AG have taken steps to merge, Porsche still does diagnostics quite differently than VW so VCDS does not do OEM diagnostics on most Porsche systems.   However, we've heard good things about Durametric's Diagnostic Tool for Porsche.

http://www.ross-tech.com/vag-com/faq_4.php

Macania ei varmaan lasketa... Porscheksi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: panu - 25.01.17 - klo:10:43
Uusimman päivityksen asennuksessa vilahti uusi HEX-V2 (muistaakseni ajuri sille tjsp). Piti mennä Ross-Techin sivuille katsomaan että mikäs juttu tää on, niin huomasin samalla että uudet harrastajaversiot on rajoitetulle automäärälle (3 tai 10 kpl, tunnistus VINin mukaan). Sillä on saatu painettua hintaa pikkasen siedettävämmäksi, mutta sellaisella ei paljon kavereita autella  :-\

Saakohan noita vanhoja VINejä jotenkin poistettua uusien tieltä, kun kalusto päivittyy? Ja eihän tämä koske vanhoja (HEX-USB+CAN) johtoja? Pro-versio on huomattavasti kalliimpi...

https://store.ross-tech.com/shop/cat/VCDS

edit: Jaa, on tuosta V2:stakin rajoittamaton versio, mutta hinta pompsahtaa joka tapauksessa vanhaan verrattuna ja vanha ei toimi ihan kaikkien uusien mallien kanssa :(

http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_catalog.php?c=1
Saiko tuohon joku vahvistusta, että Rosstech ei rampauta vanhaa johtoa toimimaan vaan pienen määrän kanssa Vinejä?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

panu

Vanha johto toimii kuten ennenkin, mutta firmware päivityksiä siihen ei enää tule.

Automäärän rajoitus koskee uusien johtojen/mokkuloiden suppeampaa (=halvempaa) lisenssiä ja se koskee ainoastaan koodauksia. Vikamuistit ja mittausarvot toimii rajoituksetta. Ennen koodauksiin ryhtymistä kysyy tallennetaanko VIN.

http://vcds.tech/vanha-hex-uusi-hex/


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

jukuh

Aloittelija kyselee:

Mitä tarvitsen, että pääsen kurkistelemaan ja muuttelemaan vuoden 1997 3B passatin asetuksia?

Onko olemassa piuhaa, jolla samaiset touhut onnistuu vuoden 2008 CC passatissa, vai tarvitaanko tuolle eri piuha ja softa?

Kiitokset vastauksista..

Turbokiisseli

Uusi softa toimii myös vanhoissa, mutta ei toisin päin. Tun ikäinen Passat vaatii jo väyläpiuhan ja ohjelmaversion muistaakseni vähintään 704, tms. Suosittelen aitoa Ross-Techin piuhaa niin ei tarvitse miettiä toimiiko.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Jultsu

Kiinapiraattien kanssa ei voi mennä varmaksi sanomaan, voi olla että ne toimivat vain joko-tai, tuo CC vaatii CAN-väylätuen kun taas tuo 3B pelaa K-linjaa käyttäen. Aito johto 300-400 euroa joka toimii kaikkien autojen kanssa, kiinapiraatti 10-40 euroa riippuen ostopaikasta ja versiosta. Sitten kun olet pari-kolme noita piraatteja ostanut ja todennut että ne toimivat joko huonosti tai hyvin huonosti, kannattaa suunnata katse myyntipalstalle ja kärkkyä aitoa johtoa käytettynä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Edi

Octavia II -12 jossa aktivoitu ja loistavasti toimiva Bluetooth-yhteys.
Kysymys kuuluu, tarvitaanko vielä VAG-COM/VCDS-muokkausta, että saa Bluetoothin yli musiikin streamauksen toimimaan, kun MEDIA-kohdassa ei ole näkyvissä kuin CD ja AUX, mutta BT-audio valinta puuttuu?

tet

Lainaus käyttäjältä: Edi - 10.02.17 - klo:08:46
Octavia II -12 jossa aktivoitu ja loistavasti toimiva Bluetooth-yhteys.
Kysymys kuuluu, tarvitaanko vielä VAG-COM/VCDS-muokkausta, että saa Bluetoothin yli musiikin streamauksen toimimaan, kun MEDIA-kohdassa ei ole näkyvissä kuin CD ja AUX, mutta BT-audio valinta puuttuu?

Oliko musan toisto päällä kun katsoit? Omassa Ocussa Swing-soitin ei usein näytä sitä BT-valintaa media-napin takaa kuin vasta silloin, kun audiotoisto on jo puhelimessa päällä. Eli ensin BT-yhteys päälle, sitten poppi soimaan ja vasta tämän jälkeen painat Media-nappulaa soittimesta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Edi

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.02.17 - klo:12:04
Oliko musan toisto päällä kun katsoit? Omassa Ocussa Swing-soitin ei usein näytä sitä BT-valintaa media-napin takaa kuin vasta silloin, kun audiotoisto on jo puhelimessa päällä. Eli ensin BT-yhteys päälle, sitten poppi soimaan ja vasta tämän jälkeen painat Media-nappulaa soittimesta.

Moro, hyvä pointti, taisin kyllä tuon eilen (ainakaan navigoinnissa ei näkynyt) kokeilla, mutta teen vielä testin tänään.

Edi

Lainaus käyttäjältä: Edi - 10.02.17 - klo:13:32
Moro, hyvä pointti, taisin kyllä tuon eilen (ainakaan navigoinnissa ei näkynyt) kokeilla, mutta teen vielä testin tänään.

tet: Olit aivan oikeassa, en ollut testannut BT-yhteyden luomisen jälkeen laittaa ENSIN Spotify-toistoa ja sitten mennyt MEDIA-valikkoon.

Sehän toimii:


  • Puhelimesta BT päälle

  • Auto käyntiin => yhdistää autoon, kun yhdistäminen suoritettu

  • Puhelimesta Spotify toistamaan

  • Kun menee Media-valikkoon siellä oli odottamassa BT-audio-vaihtoehto!

Kiitokset taas kyselijälle, foorumi ROCKS!

Joo-nas

"HEX-USB+CAN - Software updates on this product are not guaranteed to exist for more than one year."

Ross-Tech ilmeisesti vihjailee, että valmistautukaa henkisesti päivitysten loppumiseen.. toivottavasti tulisi reilu alennus uudemman version piuhasta, jos on ostanut kaapelin esim. vuoden tai kahden sisällä.

tet

Lainaus käyttäjältä: Joo-nas - 27.02.17 - klo:19:09
"HEX-USB+CAN - Software updates on this product are not guaranteed to exist for more than one year."

Ross-Tech ilmeisesti vihjailee, että valmistautukaa henkisesti päivitysten loppumiseen.. toivottavasti tulisi reilu alennus uudemman version piuhasta, jos on ostanut kaapelin esim. vuoden tai kahden sisällä.

Onhan siellä jo joku päivityskampanja, HEX-NET 10 auton lisenssillä $249 versus ilman vanhaa piuhaa $449.

https://store.ross-tech.com/shop/RetCAN

Mistä löysit tuon yllä olevan maininnan?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Joo-nas

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.02.17 - klo:12:11
Onhan siellä jo joku päivityskampanja, HEX-NET 10 auton lisenssillä $249 versus ilman vanhaa piuhaa $449.

https://store.ross-tech.com/shop/RetCAN

Mistä löysit tuon yllä olevan maininnan?

Tuolta: https://store.ross-tech.com/shop/vchuc/

Tiesin kyllä ko. kampanjasta, mutta se on käsittääkseni ollut tarjolla siitä asti kun tuo langaton versio on ollut myynnissä. Tuossahan ei käytännössä ole edes alennusta, kun on ensin maksanut HEX-CAN+USB kaapelista sen ~350â,¬.

joni_k

mulla on golf 2002 vuosimallinen. oon vähän kujalla tästä vcds hommelista mutta kiinnostais tilailla. siis jos tuolta rossin sivuilta tilailee niin mikä johto tuohon mun autoon oikein sopii vai onko se liiitin vaan toi hex? siihen kyl käy normi obd2 lukijan johto ja luentakin onnistuu.. laittakaas linkkiä minkä setin pitäs ostaa. kumminkin toi ihana BCB moottori vilkuttelee ties mitä ja sopeutuksia täytyy tehä niin nopeesti maksaa laite ittensä takasin.

wollerii

Löysin suht edullisen, alkuperin Turboteciltä ostetun HEX-CAN-USB kaapelin myynnissä käytettynä, mutta aloin miettimään mitkä ovat käytettynä oston huonot puolet verrattuna uuteen?
En tarkoita nyt V1 ja V2 eroja vaan se mitä alkuperäinen ostaja saa "added value" mitä käytettynä ostaja ei saa. Ross-Techin sivuilla oli mainintaa ainakin asiakaspalvelusta, mutta onko johdon toiminnalla mitään eroja? Entä softan päivityksellä? Ymmärsin ettei V1 kaapeli tule saamaan enää firmware-päivityksiä kun V2 tuli markkinoille, mutta päivittyykö softa kuitenkin ja V1 toimii siinä? Mitä tulisi ottaa huomioon ennen käytetyn kaapelin ostamista?
VW ID.4 Pro Performance Fastlane -22

Ex Skoda Superb 2.0 L&K 220 TSI DSG -16
Ex Skoda Superb 2.0 170 TDI DSG -09
Ex Seat Leon 1.2 TSI DSG -13

Petunet

Itse käytän V1 kaapelia ja toimii moitteetta uusimmalla softaversiolla.
Muistaakseni tuo vanhempi kaapeli ei toimi enää joidenkin uusien ja tulevien VWAG konsernin tuotteiden kanssa, olikohan Audi Q5 tms.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Pupa

Saako 2015 Passat B8:ssa takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa samaan aikaan AUTO asennossa? Faija on sen verran ylivarovainen, että polttaa nyt koko päivän kaikkia ajovaloja, koska takavalot eivät muuten ole päällä päiväsaikaan :D
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

EetuX

#837
Lainaus käyttäjältä: Pupa - 31.07.17 - klo:11:28
Saako 2015 Passat B8:ssa takavaloja palamaan päiväajovalojen kanssa samaan aikaan AUTO asennossa? Faija on sen verran ylivarovainen, että polttaa nyt koko päivän kaikkia ajovaloja, koska takavalot eivät muuten ole päällä päiväsaikaan :D

Kummat takavalot kyseessä. Highlinessä oleviin ledivaloihin laitoin seuraavat:

(9)-Leuchte 16BLK SLB35BLK SL KC9-Lichtfunktion D 16 :not active -> Daytime running lights
(9)-Leuchte 17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR  KC3-Lichtfunktion D 17 :not active -> Daytime running lights

Näillä saa ledivalojen ulkoreunat palamaan. Keskellä olevat kaksi palaa sain myös palamaan, mutta en enää muista mikä muutos oli kun en jättänyt niitä valoihin.

Pupa

Lainaus käyttäjältä: EetuX - 31.07.17 - klo:12:03
Kummat takavalot kyseessä. Highlinessä oleviin ledivaloihin laitoin seuraavat:

(9)-Leuchte 16BLK SLB35BLK SL KC9-Lichtfunktion D 16 :not active -> Daytime running lights
(9)-Leuchte 17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR  KC3-Lichtfunktion D 17 :not active -> Daytime running lights

Näillä saa ledivalojen ulkoreunat palamaan. Keskellä olevat kaksi palaa sain myös palamaan, mutta en enää muista mikä muutos oli kun en jättänyt niitä valoihin.

Kyseessä tietääkseni Comfortline, mutta kiitos kuitenkin. Voihan tuota kokeilla ja katsoa mitä tapahtuu :)
ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI Biturbo 176 kW (240 hv) 4MOTION DSG -15
ex: Golf VII Highline 1.4 TSI ACT DSG -13
ex: Polo Highline 1.2 TSI DSG -11

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: wollerii - 22.04.17 - klo:10:09
Löysin suht edullisen, alkuperin Turboteciltä ostetun HEX-CAN-USB kaapelin myynnissä käytettynä, mutta aloin miettimään mitkä ovat käytettynä oston huonot puolet verrattuna uuteen?

Vanha kysymys, mutta vastataan nyt kuitenkin. Jos edellinen / joku edellisistä omistajista on mennyt rekisteröimään kaapelin sarjanumeron Ross-Techille niin sinä et tod.näk. tule saamaan heidän foorumeillaan tukea ongelmatilanteissa (ellet osaa vakuuttavasti selittää ostaneesi johdon käytettynä henkilöltä X jonka mahdollisesti he voivat varmistaa vertaamalla ex-omistajan nimeä omasta tietokannastaan.)
Mitään muuta eroa tai haittaa ei käytetyn kaapelin ostamisessa ole.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy