VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

Jultsu

Jos kaasuläppä olisi kokonaan kiinni, moottori ei kauaa pyörisi. Toisesta ääripäästä en osaa sanoa mikä siellä ideana.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

deeäxä

arvelin sitä, että tyhjäkäynnille toi arvo voisi olla ok. en tiedä tosin, onko tyhjäkäynti nollakohta vai läppä kiinni nollakohta. toi yläpää lähinnä oudoksutti. eli olisko siellä wot kohdassa mahdollisesti reserviä jäljellä ulos otettavaksi?  ;)

vwp

Työkaverilla on 2010 MK6 Golffi 1.6 TDI:llä ja siinä tuo start/stop-järjestelmä.
Saako VCDS:llä sen joko
-kokonaan pois (long coding täppä?)
-jännitekikkailun avulla pois
-paras vaihtoehto, muistamaan edellisen napin asennon eli pysyisi poissa, kunnes toisin sanotaan?
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

M_M

Sanoisin noin ulkomuistista, että ei saa, ei saa, ja ei saa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

vwp

Lainaus käyttäjältä: M_M - 19.01.17 - klo:08:25
Sanoisin noin ulkomuistista, että ei saa, ei saa, ja ei saa.

:o
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

M_M

Jos se oikein kovasti häiritsee niin ulkomailta saa kyllä tilattua rautaa jolla se muistaa tilansa, mutta satasen paikkeilla pyörii hinta plus sitten asennuksen vaiva.

http://shop.stemei.de/de/start-stopp-automatik-memory-modul-ssam-modul-vw-audi-seat-skoda
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

sakal83

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

M_M

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 19.01.17 - klo:08:43
Eikö saa?

No ei saa. Seiska-golfi on sähköiltään ihan eri laite, jonka ohjeet eivät vie mihinkään kutoskoppaisen kanssa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ConD

Lainaus käyttäjältä: M_M - 19.01.17 - klo:08:25
Sanoisin noin ulkomuistista, että ei saa, ei saa, ja ei saa.
Vahva komppi tälle.

2.0TDI DSG Kutoskoppaa tuli "jonkin verran" parin vuoden aikana kokeiltua, eikä yhtään mikään nuista mahdollisista paikoista VCDS:llä S/S:a disabloinut.

Softavelhot moottorinohjausta puukottamalla sen toki saa pois...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

markusrei

Lainaus käyttäjältä: vwp - 19.01.17 - klo:08:05
Työkaverilla on 2010 MK6 Golffi 1.6 TDI:llä ja siinä tuo start/stop-järjestelmä.
Saako VCDS:llä sen joko
-kokonaan pois (long coding täppä?)
-jännitekikkailun avulla pois
-paras vaihtoehto, muistamaan edellisen napin asennon eli pysyisi poissa, kunnes toisin sanotaan?
Itse olen yhdestä 7 koppasesta muuttanut tuota jännitettä ja ei ole s/s enää sen jälkeen ollut toiminnassa. Luulis olevan mk6:ssa olevan sama mahdollinen.
Skoda superb 2.0TDI elegance DSG. VCDS#Tornio

seatts


7 on jo uudemmalla alustalla ja siinä nyt voi säätää melkeinpä mitä tahansa mihin vaan löytää ohjeet, 6 taas on melkein valovuoden perässä noissa säätö ominaisuuksissa.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Daatta

Niin, Golf 6 on käytännössä face-liftattu Golf 5. Golf 7 tosiaan edustaa MQB alustaa ja kaikki on uutta, paitsi tuttu ulkomuoto.  :D

Itsekin tuohon Golf 6/7 ohjeistukseen haksahtanut VCDS:n kanssa...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

M_M

Lainaus käyttäjältä: markusrei - 21.01.17 - klo:10:29
Itse olen yhdestä 7 koppasesta muuttanut tuota jännitettä ja ei ole s/s enää sen jälkeen ollut toiminnassa. Luulis olevan mk6:ssa olevan sama mahdollinen.
Luulis ja luulis, mutta kun ei vaan ole. Ei tämä ole mikään uskon asia.  ;D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Peke

Miten helv****** VCDS:än saa toimii Windows 10:ssä? Ei vaan asennu ni ei. :(
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

ConD

Lainaus käyttäjältä: Peke - 23.01.17 - klo:19:25
Miten helv****** VCDS:än saa toimii Windows 10:ssä? Ei vaan asennu ni ei. :(
Mikäs kone, mikä piuha, mitä se herjaa kun ei toimi? Minulla on Lenovon x220 ja Win10 siinä, hyvin tuo oma HEX-USB+CAN siinä rokkaa.

Jos ei mikään tunnu auttavan, rekkaa ja kysy täältä: http://forums.ross-tech.com/

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Late


Kameleontti

Ei kyllä itellä ole ollu ongelmia win10 Pro:n kanssa. Hyvin on pelittäny.
VCDS@Helsinki, PM

Petunet

- Lataa asennuspaketti Ross-Techin sivulta.
- Käynnistä Järjestelmänvalvojana (klikkaa hiiren oikealla niin saat valikon esiin.)
Pitäisi onnistua.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Peke

Ei oo Pro ku Home. Kokeilen vielä kerran poistaa ja uusin sisään.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Peke

Ei prkl auta. Tulee Ross-Tech USB Interface Not Found! USB Library Version 03.02.07
Interface: Not Found!
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Cayman

Miten uskallatte tehdä näitä koodauksia,kun Käyttöautossa sanoivat etteivät tee mitään koodauksia kun pari vuotta sitten paukahti jostain autosta moottorin ohjausyksikkö kun olivat koodaamassa asiakkaan autoon sumuvalot päivävaloiksi  ;D
ID.3 Business
Golf VIII

ConD

Lainaus käyttäjältä: Peke - 23.01.17 - klo:21:04
Ei prkl auta. Tulee Ross-Tech USB Interface Not Found! USB Library Version 03.02.07
Interface: Not Found!
Aito vai piraattipiuha? Mitä softaversiota koitat asentaa? Uusimman Ross-techin softaversion viimeisin USB-ajuri on eri versio kuin tuo mainitsemasi... Itse päivitin justiinsa 17.1.2 version omaani ja hyvin pelasi...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

veekoo

Haa, ihan oikein käyttöautolle, kuka nyt sumuvalot koodaisi päivävaloiksi. Muutenkin noiden valojen kaikenlainen virittely kuten se, että takavalot on pimeenä, ei mene jakeluun. Jopa autoissa joissa varmasti auto tulee tehtaalta asetuksissa, että takavalot on aina päällä, niin näkee jonkun vaivautuneen ne pimentämään. Tuli äsken muuten tämmöinen ilmoitus kun kirjauduin sisään Vagarenalle: Resource Limit Is Reached, The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later. Alle kolmesataa käyttäjää ja resurssit loppuu?

Peke

Lainaus käyttäjältä: ConD - 23.01.17 - klo:22:12
Aito vai piraattipiuha? Mitä softaversiota koitat asentaa? Uusimman Ross-techin softaversion viimeisin USB-ajuri on eri versio kuin tuo mainitsemasi... Itse päivitin justiinsa 17.1.2 version omaani ja hyvin pelasi...

Aito Ross-Tech. Uusinta mä oon kokoajan niiden sivuilta yrittäny ja Win 7 läppärissä pelaa ja päivittelee ku unelma. Win 10 läppärissä en pääse tekemään yhtään mitään prkl.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Daatta

Minulla on Ruotsin vagcom-piuha ja sen kanssa on välillä jumpppaa koska vaatii omat ajurinsa. Jos ei tunnista piuhaa niin poistaisin asennuksen ja kokeilisin uudestaan. VCDS asennusohjelma päivittää uusimmat USB-ajurit, eli niitä ei erikseen tarvitse (Ross-Techin piuhaan) asentaa. Myös Device Managerista voi katsella, onko siellä tunnistamattomia laitteita. Jos on, niin poistaa sen (ajurin ja piuhan) ja kokeilee uudestaan. Piuhan pitää olla tunnistunut ja näkyä Device Managerissa ennen kun VCDS sitä löytää. Perus Windows-jumppaa, siis.  ;)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tos®

#805
Lainaus käyttäjältä: Peke - 24.01.17 - klo:06:02
Aito Ross-Tech. Uusinta mä oon kokoajan niiden sivuilta yrittäny ja Win 7 läppärissä pelaa ja päivittelee ku unelma. Win 10 läppärissä en pääse tekemään yhtään mitään prkl.
Oliskohan niin, että win10 vaatii allekirjoitusta piuhan ajurilta?
Omassa VCDS koneessa on win7.

ETKAa kun asenteli, niin piti painaa shift pohjaan ja käynnistää uudelleen.
Aukeaa valikko; josta saa valita asetuksia, sieltä löytyy kohta joka poistaa ohjaimen allekirjoituksen vaatimisen.
Toki sitten näytön oikeaan alanurkkaan lävähtää testitila, siitä pääsee pois googgelin ohjeiden mukaan

edit: löysin linkin http://www.howtogeek.com/167723/how-to-disable-driver-signature-verification-on-64-bit-windows-8.1-so-that-you-can-install-unsigned-drivers/
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Daatta

Ei tarvitse VCDS ja Windows 10 moisia kevätjuhlatemppuja. Asentaa vaan, kunhan admin-oikeudet koneelle löytyy.

Etkan tapauksessa siellä taitaa olla joku kopiosuojauksen ohitusajuri, jota ei ole digitaalisesti allekirjoitettu jostain kumman syystä.  ::) Menelle tuli murhe kun ETkasta loppui tuki Windows XP:lle...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tos®

:D omassakin oli vista pitkään virtuaalikoneena, noh nyt ei tarvii enään
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Peke

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.01.17 - klo:10:45
Minulla on Ruotsin vagcom-piuha ja sen kanssa on välillä jumpppaa koska vaatii omat ajurinsa. Jos ei tunnista piuhaa niin poistaisin asennuksen ja kokeilisin uudestaan. VCDS asennusohjelma päivittää uusimmat USB-ajurit, eli niitä ei erikseen tarvitse (Ross-Techin piuhaan) asentaa. Myös Device Managerista voi katsella, onko siellä tunnistamattomia laitteita. Jos on, niin poistaa sen (ajurin ja piuhan) ja kokeilee uudestaan. Piuhan pitää olla tunnistunut ja näkyä Device Managerissa ennen kun VCDS sitä löytää. Perus Windows-jumppaa, siis.  ;)

Kyl mä noita kattelinkin, tuo 10 on vaan itselle vielä vähän outo ja hidas käyttää. 7 jutut muistaa ulkoa. :)
Mullakin itse asiassa taitaa olla Ruotsi-kaapeli, mutta 4 kertaa oon nyt poistanu ton ja yrittäny asentaa eri versioita. Ei vaan toimi.
7:ssa riitti ku vaan kerran asenti ja kaikki pelaa.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Daatta

Oikealla napilla kun klikkaa Windows 10 Start-menun kohdalla niin alkaa tarvittavat valikot löytyä.  ;)

Ruotsinpiuhaa varten tarvitset erilliset USB-ajurit, ei ihme jos ei pelitä:

http://www.auto-intern.de/dateien/treiber/AIUSB.exe

Tuon jälkeen pitäisi VCDS lähteä tulille. Vanha viestini aiheesta:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=25882.msg502097#msg502097
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy