VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

jaripetteri

Auttaisko tuo. Itselläkin näkynyt -08 RäSässä tuota tosi pitkään eikä mielestäni mitään vikaa missään.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

MiJuPe

jeps tuo autto  :).. kiitoksia kovasti!
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

MiJuPe

#512
heti pukkas uutta kyssäriä.. voiko noitten etusumareiden polttimon palamis ilmoitusta ottaa pois käytöstä? vai pitääkö vaihtaa isommat vastukset?

ja saako tähän kytkettyä esim kesällä ikkuna auki ja poistun autosta ja kun kakesta painan ovet lukkoon nii avoimet ikkunat menis samalla kii? tiedän kyl et kaken nappia pohjassa pitämällä nii ikkunat menee kii!!
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Larmatin

Kun siellä valikossa an security access code paikka niin mistä tuon koodin sais?
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

M_M

VCDS osaa yleensä ehdottaa sopivaa koodia kun vie kursorin sen kentän päälle. Jos ei, niin sitten googlella voi yrittää kaivella mutta riippuu ihan ohjainlaitteesta löytyykö sitä koodia sitten ollenkaan.

Itselleni on kaikki tarvittavat löytyneet ihan ohjelmasta itsestään.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 15.01.15 - klo:19:02
heti pukkas uutta kyssäriä.. voiko noitten etusumareiden polttimon palamis ilmoitusta ottaa pois käytöstä? vai pitääkö vaihtaa isommat vastukset?

ja saako tähän kytkettyä esim kesällä ikkuna auki ja poistun autosta ja kun kakesta painan ovet lukkoon nii avoimet ikkunat menis samalla kii? tiedän kyl et kaken nappia pohjassa pitämällä nii ikkunat menee kii!!

Ei minusta saa poistettua tarkistusta mutta en kyllä ihan sata varma ole. Ikkunat ja kattoluukun saa sulkeutumaan automaattisesti jos ovat jääneet auki sateen sattuessa mutta en ole ainakaan huomannut että saisi menemään kiinni aina lukittaessa.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

MiJuPe

Todennäköisesti noita ei saa tehtyä.. Mitä noi "gold diagnos" kohat tarkoittaa??..löytyy mm.olikos se central electrista mis noita valo juttuja on..
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

jaripetteri

Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 16.01.15 - klo:08:19
Todennäköisesti noita ei saa tehtyä.. Mitä noi "gold diagnos" kohat tarkoittaa??..löytyy mm.olikos se central electrista mis noita valo juttuja on..
Se on "Cold diagnosis" ja tarkoittaa että systeemi tarkistaa polttimoita "kylmänä" eli silloin kun ne ei ole päällä. Hot taas päällä ollessa. Vaikka noita saa säädettyä niin koko polttimo tarkistusta ei välttämättä saa pois päältä.
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Larmatin

Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.01.15 - klo:07:20
VCDS osaa yleensä ehdottaa sopivaa koodia kun vie kursorin sen kentän päälle. Jos ei, niin sitten googlella voi yrittää kaivella mutta riippuu ihan ohjainlaitteesta löytyykö sitä koodia sitten ollenkaan.

Itselleni on kaikki tarvittavat löytyneet ihan ohjelmasta itsestään.

saisiko viellä infoa mitä kaikkea tuon valikon jälkeen pääsee muuttamaan?
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Larmatin

Onko tietoa saako tuolla VCDS laitteella koodattu 2002 1.6 golffista katalysaattorin "valvonta rajoa" aavistuksen löysemmiksi?

Nyt noin 3kertaa vuodessa syttyy vika valo ja herjaa katin tehottomuutta:(

Katti uusittu ja päästöt on hyvät.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

dsg220

Moi,
Superb 2014 koodailua kyselen, eli saako pysäköintitutkat automaatisesti aktiiviseksi kun ajaa hitaasti eteenpäin kuin uusissa ocuissa?
sivupeilien automaattinen kääntö kun kessyllä lukitsee ovet?

Telehell

Toimiiko VCDS ohjelma minkä tahansa obd-usb kaapelin kanssa, vai täytyykö sen olla se oma kaapeli?
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Leader dog

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 21.02.15 - klo:19:16
Toimiiko VCDS ohjelma minkä tahansa obd-usb kaapelin kanssa, vai täytyykö sen olla se oma kaapeli?

Pitää olla VCDS kaapeli ja winukka koneessa ko. ohjelma.

miqwe

Onnistuukohan vcds:llä partikkelisuodattimen "poisto"? (jonka jälkeen fyysinen suolistus)

Kun moottorivalikosta voi ottaa rastin pois kohdasta "particle filter installed". Vai poistaako kyseinen rasti pelkästään aktiivisen regeneroinnin...?

Miten voi tarkistaa? Auto polo 1.2 tdi cfwa.
Entiset: Octavia vRS 3.5 2kpl, 3kpl mk7.5 golffeja, e-golf mk7.5, mk7 golffeja, up!,polo6r, jetta, cupra4, F30,.....Lista on loputon .

tekki

Ei onnistu, vaatii ohjelmamuutoksen.

Lainaus käyttäjältä: miqwe - 09.03.15 - klo:19:32
Onnistuukohan vcds:llä partikkelisuodattimen "poisto"? (jonka jälkeen fyysinen suolistus)

Kun moottorivalikosta voi ottaa rastin pois kohdasta "particle filter installed". Vai poistaako kyseinen rasti pelkästään aktiivisen regeneroinnin...?

Miten voi tarkistaa? Auto polo 1.2 tdi cfwa.
1Z5 CFHC, 1Z5 BKD
VCDS, AUTOCOM yms. @ JKL

Lelio

sain alkuviikosta oman VCDSn joten ongelma voi olla myös siinä etten vain osaa mutta koitin koodailla 2009 vuoden Audi A4seen akun varauksen MMI-näytölle mutta jostain syystä VCDS ei anna muuttaa sieltä mitään asetuksia, eikä anna mitään long coding mahdollisuuksia



missä voisi olla vika? autossa, ohjelmistossa vai käyttäjässä?  ::)

Soppa

Ohjelman vika kun ei osaa toimia käyttäjän toivomalla tavalla  :D .
Tässä stemein (http://www.stemei.de/pages/coding/audi-a4-8k/mmi-basic-batterieanzeige.php) ohjeen mukaan tehdään siis radio(56) ja sieltä adaption (10) kanavan 39 arvoon lisätään 16.


    Select STG 56 (radio)
    STG adjustment -> Function 10
    Channel 39
    Increase value by +16

Lelio

ei kun tässä on ongelmana juuri se etten pääse tosta mun lisäämästä kuvasta minnekään eteenpäin jossa saisin koodeja muutettua tai niihin mitään lisättyä  :-\

kun esim instumensissa siinä on long coding-kohta jossa pääse niitä muuttamaan mutta tuolla 56 radiossa edes toi alasvetovalikko ei anna muita mahdollisuuksia.. eipä tuo akun varaustaso nyt oleellisin varuste ole mutta koitin sitä kun olis silti ihan kiva olla siellä :)

M_M

Lainaus käyttäjältä: Lelio - 27.03.15 - klo:19:55
ei kun tässä on ongelmana juuri se etten pääse tosta mun lisäämästä kuvasta minnekään eteenpäin jossa saisin koodeja muutettua tai niihin mitään lisättyä  :-\
Vaikuttaa siltä että olet väärässä valikossa. Olet mennyt valikkoon "Coding - 07" kun pitäisi mennä valikkoon "Adaptation - 10". Nämä ovat siis eri asioita.

VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lelio

Lainaus käyttäjältä: M_M - 27.03.15 - klo:20:52
Vaikuttaa siltä että olet väärässä valikossa. Olet mennyt valikkoon "Coding - 07" kun pitäisi mennä valikkoon "Adaptation - 10". Nämä ovat siis eri asioita.



näimmä, kiitos paljon! ihmekös ettei toiminut  ::) koitin lisätä siihen sitä 16 mutta se ei löytänyt ollenkaan kanavaa 39..

Smigel

Joudun vaihtamaan 2010 RS Octaviaani Body Command Modulin. Vanha moduli oli 1k0 937 087 D ja uusi on 1k0 937 087 E, joka on ETKAn mukaan korvaava tuolle D:lle.

Asennuksen ja koodailuden jälkeen jäi pari ongelmaa:

- Päiväajovalot eivät toimi (RS:ssä on erilliset LED-päiväajovalot)
- Ovet eivät mene lukkoon. Aukeavat kyllä. Eli painaessa avaimesta lukitusnäppäintä, mitään ei tapahdu.

Vanhan modulin autoscan:

Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 1K0-937-08x-09.clb
   Part No SW: 1K0 937 087 D    HW: 1K0 937 087 D
   Component: BCM PQ35  H   103 0541 
   Revision: 00103 AE   
   Coding: 40180AB8F00508C040080080110091E4037800AE622D8560800440040000
   Shop #: WSC 06246 123 104857
   VCID: 3260C6F16D4B09B1A8B-8067

   Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 05090  22  0601
   Coding: 00D7B7

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
   Component: RLS 080909 05  54  0402
   Coding: 0730ED

No fault code found.

Uuden modulin koodaukset:

Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 1K0-937-08x-09.clb
   Part No SW: 1K0 937 087 E    HW: 1K0 937 087 E
   Component: BCM PQ35  H+  103 0575 
   Revision: 00103 AG   
   Coding: 00180AB8F00100E040080080110091E4037800AE622D8560800440040000
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 336EC3F5925100B9A3D-8066

   Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 05090  22  0601
   Coding: 00D7B7

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
   Component: RLS 080909 05  54  0402
   Coding: 0730ED

No fault code found.
VAGwhore.

Nautilus

#531
Tervehdys,

Olen koittanut selvittää, miten vm 2012 Passatin sähkötoimisen takaluukun saisi myös suljettua sekä sisänapista että avaimella. Kufatecin "trunk comfort modulen" avulla homma ilmeisesti toimisi avaimesta ja Bexpro:n vastaava lupaa myös sisänapille sulkemistoiminnon, mutta yhteensopivuudesta mainitaan vain Passat 3C. Törmäsin Skoda-forumilla tietoon, että sulkemisen voisi aktivoida VCDS:n avulla ainakin Octaviaan ja Superbiin, onko kellään tietoa toimisiko tämä myös Volkkareissa (eritoten tuo B7 Passat)? Keskustelua aiheesta täällä:

http://www.briskoda.net/forums/topic/299252-enabling-boot-closing-from-keyfob-and-interior-button-using-vcds/

Yllämainituilla moduuleilla viittaan näihin (vaikkakaan eivät varsinaiseen kysymykseen liitykään):
http://www.kufatec.de/shop/en/Trunk-Modules/Volkswagen/Comfort-Hatch-Module-VW-Passat-B7-Variant
http://www.bexpro-shop.de/en/Comfort-Hatch-Module/Comfort-Hatch-Module-Audi-Q7A4A6A8-VW-Passat-3C


Finnhopper

Lainaus käyttäjältä: Smigel - 02.04.15 - klo:19:20
Joudun vaihtamaan 2010 RS Octaviaani Body Command Modulin. Vanha moduli oli 1k0 937 087 D ja uusi on 1k0 937 087 E, joka on ETKAn mukaan korvaava tuolle D:lle.

Asennuksen ja koodailuden jälkeen jäi pari ongelmaa:

- Päiväajovalot eivät toimi (RS:ssä on erilliset LED-päiväajovalot)
- Ovet eivät mene lukkoon. Aukeavat kyllä. Eli painaessa avaimesta lukitusnäppäintä, mitään ei tapahdu.

Vanhan modulin autoscan:

Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 1K0-937-08x-09.clb
   Part No SW: 1K0 937 087 D    HW: 1K0 937 087 D
   Component: BCM PQ35  H   103 0541 
   Revision: 00103 AE   
   Coding: 40180AB8F00508C040080080110091E4037800AE622D8560800440040000
   Shop #: WSC 06246 123 104857
   VCID: 3260C6F16D4B09B1A8B-8067

   Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 05090  22  0601
   Coding: 00D7B7

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
   Component: RLS 080909 05  54  0402
   Coding: 0730ED

No fault code found.

Uuden modulin koodaukset:

Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 1K0-937-08x-09.clb
   Part No SW: 1K0 937 087 E    HW: 1K0 937 087 E
   Component: BCM PQ35  H+  103 0575 
   Revision: 00103 AG   
   Coding: 00180AB8F00100E040080080110091E4037800AE622D8560800440040000
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 336EC3F5925100B9A3D-8066

   Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 05090  22  0601
   Coding: 00D7B7

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
   Component: RLS 080909 05  54  0402
   Coding: 0730ED

No fault code found.

Coding: 40180AB8F00508C040080080110091E4037800AE622D8560800440040000
Coding: 00180AB8F00100E040080080110091E4037800AE622D8560800440040000


Eiköhän syy löydy tuosta koodauksesta. Oletko kokeillut laittaa tuon vanhan koodauksen uuteen moduuliin?
VW T5 2005 4Motion

ConD

Lainaus käyttäjältä: Nautilus - 03.04.15 - klo:23:51
Tervehdys,

Olen koittanut selvittää, miten vm 2012 Passatin sähkötoimisen takaluukun saisi myös suljettua sekä sisänapista että avaimella. Kufatecin "trunk comfort modulen" avulla homma ilmeisesti toimisi avaimesta ja Bexpro:n vastaava lupaa myös sisänapille sulkemistoiminnon, mutta yhteensopivuudesta mainitaan vain Passat 3C. Törmäsin Skoda-forumilla tietoon, että sulkemisen voisi aktivoida VCDS:n avulla ainakin Octaviaan ja Superbiin, onko kellään tietoa toimisiko tämä myös Volkkareissa (eritoten tuo B7 Passat)? Keskustelua aiheesta täällä:

http://www.briskoda.net/forums/topic/299252-enabling-boot-closing-from-keyfob-and-interior-button-using-vcds/

Yllämainituilla moduuleilla viittaan näihin (vaikkakaan eivät varsinaiseen kysymykseen liitykään):
http://www.kufatec.de/shop/en/Trunk-Modules/Volkswagen/Comfort-Hatch-Module-VW-Passat-B7-Variant
http://www.bexpro-shop.de/en/Comfort-Hatch-Module/Comfort-Hatch-Module-Audi-Q7A4A6A8-VW-Passat-3C
Octaviassa ja Superbissa on täysin eri ohjainnaitteet takakontin sähköille kuin Passatissa. Skodan konttia voi koodata ba adaprationin kautta mukauttaa varsin kivasti, mutta Passatin kanssa tulee vesiperä.

VW on tuon ohjainlaitteen kera ilmeisesti senverta harvinaisempi, ettei VCDS sen päälle ymmärrä. Pari B7 Passattia sähköluukumla on koodaustoiveineen käynyt pihassa, mutta yhtään mitään ei ole saatu tehdyksi. Skodat taas hoituu rutiinilla...

Jos siis tilanne on sellainen että vain bokseilla pääsee haluttuun tuloksiin niin sitten katsella vain sopiva boksi ja rossille lykätä control module mapit sen toivossa että tuki joskus tulisi tuolle Passatin sähköluukulle.

Smigeliä olen tuolla irkin puolella linjoille odotellut... Koodaus kuitenkin hyvä aloittaa, mutta sitten myös adaptationit kuntoon. Koska BCM juttelee myös kauko-ohjainten kanssa, niin nekin pitää parittaa jotta toimivat oikein.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Smigel

Lainaus käyttäjältä: Finnhopper - 04.04.15 - klo:10:24

Coding: 40180AB8F00508C040080080110091E4037800AE622D8560800440040000
Coding: 00180AB8F00100E040080080110091E4037800AE622D8560800440040000


Eiköhän syy löydy tuosta koodauksesta. Oletko kokeillut laittaa tuon vanhan koodauksen uuteen moduuliin?

Laitoin kyllä. Keskuslukon sainkin jo toimimaan. Nyt ongelmana on päiväajovalot/parkit. Valokatkaisin 0-asennossa päiväajovalot palavat himmeästi. Valokatkaisimen ollessa missä tahansa muussa asennossa, ei etuparkit pala. Etuparkit ovat RS:ssä siis samat LEDit, kuin päiväajovalot mutta himmennettynä.
VAGwhore.

Nautilus

Lainaus käyttäjältä: ConD - 04.04.15 - klo:11:30
Octaviassa ja Superbissa on täysin eri ohjainnaitteet takakontin sähköille kuin Passatissa. Skodan konttia voi koodata ba adaprationin kautta mukauttaa varsin kivasti, mutta Passatin kanssa tulee vesiperä.

VW on tuon ohjainlaitteen kera ilmeisesti senverta harvinaisempi, ettei VCDS sen päälle ymmärrä. Pari B7 Passattia sähköluukumla on koodaustoiveineen käynyt pihassa, mutta yhtään mitään ei ole saatu tehdyksi. Skodat taas hoituu rutiinilla...

Kiitokset, tämä selvensi tilanteen eli ei auta muu kuin harkita tuollaisen moduulin ostoa (mikäli edelleen näen tuon ominaisuuden riittävän tärkeänä...) :)

ConD

Olipahan selkeää tekstiä tuo edellinen viesti... kiitos kännykän postimerkinkokoisen näppäimistön. :D

Mutta siis kyllähän tuo takaluukun avaaminen ja sulkeminen kaukosta olisi yksi tärkeimpiä ominaisuuksia mitä sillä pitäisi olla. Pikkuisen vasempaan jalkaan ampumistahan tuo VW:llä on kun elektroniikka on nuin erilaista kuin Superbissa ja Octaviassa.

Skodissa luukun voi ohjelmoida sulkeutumaan joko 2x näppäämällä tai pitkään painamalla kaukosta, ohjaamon napista tai sitten takaluukun napista. Jokotai tai molemmilla tavoilla. Avaamiset myös kaikista näistä kolmesta napista jommalla kummalla tavalla. Lisäksi varoitusäänet saa päälle/pois kaikkiin suuntiin kolmesta napista operoitaessa. Säätömahdollisuuksia siis on aika rutkasti...

Ai niin... ja liikkeessähän eivät näitä koodaile. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

jhj

Moikka! Tuli hommattua fl -12 Audi A5 autossa on bluetooth, mutta ei musiikin streamaus toimintoa. Olisikohan sitä mahdollista koodata päälle?
Autossa on myös audin alkuperäinen taukolämmitin kaukosäätimellä se ei ilmeisesti lämmitä moottoria ollenkaan, mutta olin jostain lukevinani että senkin pystyisi koodaamaan lämmittämään moottorin? Olisiko näistä palstan guruilla tietoa?
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

Peke

Osaako joku neuvoa nopeat vinkit/linkit, kun -10 Seat Leon Fr:stä(2.0TDI) pitäs koodata nämä:
-Takalasin naarmuttajan "AUTO"-asento pois päältä
-ajovalojen pesureita pesemään harvemmin

Oisko muita hyviä muutoksia?
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Smigis

Moro, ensimmäinen virallinen aloitus tänne foorumille. Ja heti kysymyksiä  :D Autona 2010 vuoden farkku golffi highline varustelulla, normi halogeni valot, jossa sisemmät ns. päivänajovaloina. Autossa ei ole automaatti valokytkintä (0, parkit, ajovalot) eikä sadetunnistinta niin onko kukaan saanut koodattua sumareita päivänajovaloiksi sekä CH/LH valoja? Yritetty on jo koodata ja saatu ajotietokoneeseen ks. valikot mutta ei saatu fyysisesti toimimaan, onkohan joko ruksi jäänyt painamatta? Viisaammat auttakoon, kiitos.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy