VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

RiMa

Kertokaas viisaammat, onko vauhtipyörällä jokin asentoanturi yms. josta voisi päätellä kaksoismassa pyörän kuntoa/väljyyttä?
Kyseessä BKD ja 6vaihteinen manuaali.
Octavia II 2.0 TDI (BKD) *tankkaukset*

VCDS (Oulu)

wille84

Ei ole.. Toki olisi kätevää jos saisi vikamuistista katsoa vikakoodin, vautipyörä paskana..

Korvakuulolla kolahtaako sammuttaessa tai koliseeko tyhjäkäynnillä.

seppotaas

Lainaus käyttäjältä: jaripetteri - 16.02.13 - klo:22:02
Ei sitä koodia kopsaajan puolesta sidota toimimaan yhden softaversion kanssa vaan Ross-Techillä on kloonattujen binäärien sarjanumerot blacklistattu päivitetyssä softassa ja mm. sillä tunnistaa piraatin. Tunnistuksen jälkeen usein fläshää piraatin piloille. Siksi on ihan mahdollista että edellä kuvattua sotkemista tapahtuisi tosin en usko että kuitenkaan ihan noin rajuun kopiosuojaukseen lähtevät. Mutta mahdollista se on.

Tuo kloonaus tapahtuu esimerkiksi sillai että piratti ottaa alkuperäisestä adapterista mikrokontrollerin binäärin ja kopio sitä sitten omiin adaptereihinsa, mikrokontrolleri on joko täsmälleen sama tai hyvin lähellä alkuperäistä että koodi siellä edes pyörii. Muuta rautaa optimoivatkin kustannussäästöihin ja se muun raudan kopioiminen ei sitten mitään rakettitiedettä olekkaan. Ei se alkuperäisen adapterinkaan rauta oikeasti montaa kymppiä maksa, softa noissa adapterissa sen hinnan tekee. Kloonajan on koodiin hakala tehdä muutoksia kun ei ole lähdekoodia mitä muokata ja kääntää binääriksi. Lisäksi Ross-Techillä ovat aina suojanneet softansa hyvin esim. jos PC-ohjelman ja adapterin välisessä keskustelussa on ylimääräisiä viiveitä keskeytyy tiedonsiirto. Tuolla adapterin firmiksessäkin on varmasti tehty koukkuja ettei esim. disassemblereiden käyttö olisi helppoa. Mutta kaikki ihmisen tekemä on myös ihmisen purettavissa ajan kanssa.
Kun konetta katsoo piraatti tai alkuperäisen softan asennuksen jälkeen pyörii koneessa piilotettuna "päivitys palvelu" joka yrittää ottaa yhteyttä yleensä ross teckille ja päivittää adapterin fimiksen jos se ei ole "uusin versio"
Kun kone saa yhteyden tuonne se päivittää tuon microkontrollerin filmwaren... piraattikaapeli lopettaa toimintansa kun se ei toimi kuin sillä yhdellä "kräkätyllä" versiolla. Microkontrollerin pitäisi pystyä päivittämään "takaisin" jos on Atmel osaamista... mulla ei ole...
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

tet

#483
Lainaus käyttäjältä: seppotaas - 03.03.14 - klo:11:23
Kun konetta katsoo piraatti tai alkuperäisen softan asennuksen jälkeen pyörii koneessa piilotettuna "päivitys palvelu" joka yrittää ottaa yhteyttä yleensä ross teckille ja päivittää adapterin fimiksen jos se ei ole "uusin versio"
Kun kone saa yhteyden tuonne se päivittää tuon microkontrollerin filmwaren... piraattikaapeli lopettaa toimintansa kun se ei toimi kuin sillä yhdellä "kräkätyllä" versiolla. Microkontrollerin pitäisi pystyä päivittämään "takaisin" jos on Atmel osaamista... mulla ei ole...

Niin, kyllä kai tuo jaripetterin selitys asialle on se tarkempi? Luulisin että hän tietää asian laidan, kun noita vehkeitä kerran tuo maahan ja myy. ;)

Kyllähän se VCDS yrittää hakea uusimman softaversion netistä, mutta ei se nettipäivitys suoraan kaapelia flashaa vaan se uusi PC-softa. Minulla VCDS pyörii Macin virtuaalikoneessa ja sillä virtuaalisella XP-asennuksella ei ole nettiyhteyttä. Aika ajoin haen Macillä uuden softan ja kopsaan sen virtuaali-windowsin puolelle. Ekan kerran kun uuden softan käynnistää kaapelin ollessa autossa kiinni, se päivittää kaapelin firmiksen jos ko. versiossa sellainen mukana tulee. Ei siis vaadi nettiyhteyttä tuo kaapelin päivitys.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Temex79

Nimimerkilllä "noviisi kyselee hölmöjä"  :o

Eli miten maahantuoja ja liikkeet suhtautuvat näihin koodauksiin? Eli vaikuttaako auton takuuseen tms. jos koodaa muutamia lisätoimintoja  uuteen Octaviaan?   

seatts


Aika vaikea vastata, toiset liikkeet suostuu tekemään koodauksia ja toiset ei.
Ja jos ne valinnat on siellä valikoissa niin miksi se vaikuttaisi esim. tehdas takuuseen.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

tet

Lainaus käyttäjältä: Temex79 - 13.03.14 - klo:21:13
Nimimerkilllä "noviisi kyselee hölmöjä"  :o

Eli miten maahantuoja ja liikkeet suhtautuvat näihin koodauksiin? Eli vaikuttaako auton takuuseen tms. jos koodaa muutamia lisätoimintoja  uuteen Octaviaan?

Jos tarkoitat VCDS:llä tehtäviä muutoksia, niin ei merkkiliike/maahantuoja välttämättä tiedä että sinne mitään muutoksia on tehty. Muutoksessa sinne kontrolleriin kirjoitetaan ns. workshop code, joka periaatteessa kertoo mikä paja muutoksen on tehnyt. Mutta VCDS toimii oletuksena ns. stealth-moodissa eli se kirjoittaa saman workshop coden joka siellä kontrollerissa jo oli ennen muutosta. Sitten jos VCDS:n omistaja on erehtynyt laittamaan ohjelman asetuksiin jonkin workshop coden, niin sitä käytetään sitten aina eikä stealth modeen ole enää paluuta kyseisen VCDS-asennuksen kanssa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Gigaa

Mitä etua käytännössä uuden Octavian ja uuden Golfin haltija saa tämän kaapelin mukana kaapelista ja softapaketista
http://www.ikatech.fi/tuotteet.html?id=7/70
verrattuna tähän
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=117&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=29?

Onko normi-VCDS-softalla mahdollisuus tehdä vaikeamman kautta täysin samat asiat, jos vain joku sattuu yksityiskohtaiset ohjeet tarjoamaan (ts. käyttöliittymä ei tarjoa valmista valikkoa jonkun toiminnon säätämiseksi vaan pitää nysvätä long condign helperillä vai mikä se nyt on)?

Ensisijaisena tarpeena säätää saattovalojen, sähköisen takaluukun, valonpesureiden, takavalojen ja muiden härpäkkeiden toimintalogiikkaa.
Plussana jos pystyy säätämään esim. ajomoodeihin liittyviä valintoja, kun mode selection -lisävarustetta ei autoissa satu olemaan.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

twin


Ei löydä noviisi interwebistä neuvoa, mikä mahtaa olla autossa vikana?

Antaa seuraavanlaista vikakoodia:

Address 19: CAN Gateway        Labels: 1K0-907-530-V4.clb
   Part No SW: 1K0 907 530 S    HW: 1K0 907 951
   Component: J533  Gateway   H07 0071 
   Revision:   H07 01    Serial number: 310109F2000214
   Coding: E9A17F46100A02008002
   Shop #: WSC 01324 020 00200
   VCID: 37451408464E39A66AD-8062

1 Fault Found:
00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
            011 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101011
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 29
                    Mileage: 75656 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 21:52:55

Auto 2009 Touran 2.0TDi (BMM)
iD.4 GTX
1T/BMM
1K/BLS
19E/PG

purtsi83

#489
Oletko irroitellut/asentanut mitään autoon lähiaikoina, josta tuo koodi olisi voinut ilmestyä? Esim. bluetooth-sarjaa tms.

Jonkun moduulin can-piuha on irti tai rikkoutunut. Oikeaa moduulia pystyy hakemaan tuolla osanumerolla, joka on koodilistauksen alussa. Hieman helpompi hahmottaa, että missä suunnassa vika on? Liittyykö tuo autoradioon ja RNS:n asennukseen?

twin


En ole mitään asennellut autoon lähiaikoina.
Tosin ilmojen lämmittyä laitoin sulakkeet (ehjät) takaisin paikoilleen Webaston väliin. Tuota vikakoodia ei ole kuin nyt siis kahtena viimekertana ollut, CAN-väylä poikkastu Webaston välistä lokakuussa.
iD.4 GTX
1T/BMM
1K/BLS
19E/PG

Magemo

#491
Terve.

Eli potilaana Ocu2 RS, jossa on ahtovikaa. Tarkoitus oli VCDS kanssa ottaa ahto ja bensa logeja, mutta homma tyssäsi varsin nopeasti. Päästiin siis kaikkea muuta lukemaan, paitsi moottorin tietoja. Merkkihuollossa kuitenkin pääsivät vikakoodit lukemaan, sekä yhdellä boschin testerillä sai koodit moottorista luettua. Mistähän tämä johtuu, ja mitä sille voi tehdä?

Muilla testereillä antoi vain tälläisen koodin joka ei paljoa kerro: P0299 Ahtopaineen säätö, säätörajat alitettu, pysyvä mekaaninen vika.


Tätä siis herjasi: 01-Engine -- Status: Malfunction 0010

Ja siinä koko komeus:

Saturday,31,May,2014,10:05:31:61230
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.2.0
Data version: 20140212


VIN: TMBEF61Z382063081   License Plate: SKODA
Mileage: 129870km-80697mi   Repair Order:



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 1Z (1K0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 47 52 55 56 62 72

VIN: TMBEF61Z382063081   Mileage: 129870km/80697miles

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: Malfunction 0010
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
47-Sound System -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Xenon Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
   Part No SW: 1K0 907 379 AC    HW: 1K0 907 379 AC
   Component: ESP FRONT MK60      0101 
   Revision: 00H11001   
   Coding: 0004738
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 73EFE484125A0686965-8026

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
            013 - Check DTC Memory - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 1K0-907-044.lbl
   Part No SW: 1Z0 907 044 S    HW: 1Z0 907 044 S
   Component: ClimatronicPQ35 110 0402 
   Revision: 00110021    Serial number: 00000000000000
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 46896D503148C32EE1B-8013

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl
   Part No SW: 3C0 937 049 AJ    HW: 3C0 937 049 AJ
   Component: Bordnetz-SG     H54 2202 
   Revision: 00H54000    Serial number: 00000005082275
   Coding: 49068E130004140000110D000000000000097F065C000000000000000000
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 71E3EE8C68463496649-8024

   Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 200907 022  0601 
   Coding: 00055223
   Shop #: WSC 73430 

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AF  Labels: 1K0-955-559-AF.CLB
   Component: RLS     240907 046  0204 
   Coding: 00471077
   Shop #: WSC 73430 

1 Fault Found:
01504 - Bulb for License-Plate Light (X)
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 11
                    Reset counter: 137
                    Mileage: 129760 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2005.09.13
                    Time: 31:63:63

             Freeze Frame:
                        ON
                    Voltage: 14.30 V
                        ON
                        ON
                        OFF
                        OFF
                        OFF


-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 1K0-909-605.lbl
   Part No SW: 1K0 909 605 AA    HW: 1K0 909 605 AA
   Component: Q2 AIRBAG VW8   027 0900 
   Revision: 11027000    Serial number: 003B5D130PHZ 
   Coding: 0020786
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 6BDFFCE44A6ADE465E5-803E

   Subsystem 1 - Serial number: 6332MSME2C462C17H

   Subsystem 2 - Serial number: 6342MSME2C460B68L

   Subsystem 3 - Serial number: 6351HSME11714D41%

   Subsystem 4 - Serial number: 6361HSME116D6B1CJ

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel        Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
   Part No SW: 1K0 953 549 AP    HW: 1K0 953 549 AP
   Component: Lenksäulenmodul 036 0070 
   Coding: 0000042
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 80053B48D3ECAD1E1B7-80D5

2 Faults Found:
00888 - Wiper Switch for Intermittent Operation (E22)
            014 - Defective - Intermittent
00883 - Ignition Switch (D) Terminal S
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl
   Part No SW: 1Z0 920 842 C    HW: 1Z0 920 842 C
   Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 1612 
   Revision: V1612036    Serial number: SKZ7Z0G4380593
   Coding: 0007101
   Shop #: WSC 04861 000 1048576
   VCID: 3777109446A2AAA66AD-8062

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 1K0-907-530-V3.clb
   Part No SW: 1K0 907 530 L    HW: 1K0 907 951
   Component: J533  Gateway   H07 0052 
   Revision:   H07 01    Serial number: 200907F2000933
   Coding: E9817F061002021302
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 30652B88A3CC7D9E2B7-8065

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer        Labels: 1K0-920-xxx-25.clb
   Part No SW: 1Z0 920 842 C    HW: 1Z0 920 842 C
   Component: IMMO            VD1 1612 
   Revision: V1612036    Serial number: SKZ7Z0G4380593
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 3777109446A2AAA66AD-8062

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver        Labels: 1K0-959-701-MAX3.lbl
   Part No SW: 1T0 959 701 E    HW: 1T0 959 701 E
   Component: Tuer-SG         006 1203 
   Coding: 0000246
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 397316AC70B6BCD69C9-806C

1 Fault Found:
00109 - Left Mirror Turn Signal Lamp (L131)
            012 - Electrical Fault in Circuit

-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist        Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
   Part No: 1K1 909 144 M
   Component: EPS_ZFLS Kl.074 H08 1901 
   Shop #: WSC 73430 000 90108
   VCID: 356B1A9C5CAE58B6781-8060

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: 1K0-959-433-MAX.clb
   Part No SW: 1K0 959 433 BT    HW: 1K0 959 433 BT
   Component:    KSG PQ35 G2  020 0204 
   Revision: 00020000    Serial number: 00000000000000
   Coding: 80801A085283007F3F02050FC0084FD6907C00
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 830F3444C2FAB606065-80D6

   Subsystem 5 - Part No: 1Z0 951 171 A
   Component: NeigungsSensor  009 5003 
   Coding: 00000000
   Shop #: WSC 73430 

   Subsystem 6 - Part No: 1K0 951 605 D
   Component: LIN BACKUP HORN H07 9001

   Subsystem 7 - Part No: 1Z0 951 171 A
   Component: Innenraumueberw.009 5003

3 Faults Found:
00323 - Vehicle Inclination Sensor (G384)
            014 - Defective
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101110
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 96
                    Mileage: 119550 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 15:03:18

01135 - Interior Monitoring Sensors
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 136
                    Mileage: 129846 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 21:05:59

00323 - Vehicle Inclination Sensor (G384)
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 136
                    Mileage: 129846 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 21:05:59


-------------------------------------------------------------------------------
Address 47: Sound System        Labels: 1Z0-035-456.lbl
   Part No SW: 1Z0 035 456     HW: 532 226 800
   Component: SK35-DSP        4   1000 
   Revision:   4         Serial number: 00032236     
   Coding: 0000000001
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: F2E16180ED408F8E1D3-80A7

1 Fault Found:
00419 - Left Front DSP Midrange Speaker (R103)
            011 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101011
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 15
                    Reset counter: 255
                    Time Indication: 0


-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass.        Labels: 1K0-959-702-MAX3.lbl
   Part No SW: 1T0 959 702 E    HW: 1T0 959 702 E
   Component: Tuer-SG         006 1203 
   Coding: 0000246
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 3A7109A075B0B7CE953-806F

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Xenon Range        Labels: 1T0-907-357.lbl
   Part No: 1T0 907 357
   Component: Dynamische LWR      0003 
   Coding: 0000007
   Shop #: WSC 73430 790 08192
   VCID: F4ED6798975481BE0FF-80A1

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio        Labels: 1K0-035-1xx-56.lbl
   Part No SW: 1Z0 035 156 D    HW: 1Z0 035 156 D
   Component: Radio FO3       004 0011 
   Revision: 00004000    Serial number: SKZ7Z4G0005621
   Coding: 0000020
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 336F248452DA4686565-8066

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left        Labels: 1K0-959-703-GEN3.lbl
   Part No SW: 1K0 959 703 J    HW: 1K0 959 703 J
   Component: Tuer-SG         006 1201 
   Coding: 0000144
   Shop #: WSC 73430 790 1012544
   VCID: 3777109446A2AAA66AD-8062

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right        Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl
   Part No SW: 1K0 959 704 J    HW: 1K0 959 704 J
   Component: Tuer-SG         006 1201 
   Coding: 0000144
   Shop #: WSC 73430 790 1012544
   VCID: 387513A84BBCA5DE637-806D

No fault code found.

End   ---------------------------------------------------------------------

Antti

Mistäs se hiukaspöntön täytösaste tarkastettiin ja miten pakkogenerointi tehdään?
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

anaconda

Minkä ohjelman ja kaapelin tarvitsen kun autona on Octavia RS 2014?

Jonttu

Osaako joku kertoo minkä takia octavia III needle sweep toimii vaan sillon tällöin eikä joka käynnistyksellä?
Skoda octavia combi -14 black magic 1.8 tsi elegance dsg

snuff

Morjens,
Sain käsiini vcds kaapelin ja yritin sillä muuttaa -07 Octaviasta kiinteän huoltovälin longlifeksi. SRI resetillä koitin, mutta homma kaatui channel 45 kohtaan, jossa luku ykkönen pitäisi muuttaa kakkoseksi. Manuaalisestikin yritin numeroita muuttaa, mutta sitä softa ei sallinut. Ohessa raportti aiheesta:
Control Module Part Number: 1Z0 920 812 D       Labels:  1K0-920-xxx-17.lbl

Component:KOMBIINSTRUMENT VD1 1610, Coding:0007101
Operation: Please select an operation -- 1/2
************************************************************************************************************************
Channel     Description                                          Unit         Current val.     New val. 
02          Service Reminder Status                                           0                ---       
40          Distance since Service                               km x100      0                ---       
41          Time since Service                                   Days                 0                ---       
42          Minimum Distance to Service                           ---          ---              ---       
43          Maximum Distance to Service                           ---          ---              ---       
44          Maximum Time to Service                              ---          ---              ---       
45          Oil Quality                                                        1                ---       
47          Soot Quantity                                        km x100      0                ---       
48          Thermal Load                                          km x100      0                ---       
49          Minimum Time to Service                              ---          ---              ---       
50          Basic Distance Value for Oil Change        km x100      150           ---       
51          Basic Time Value for Oil Change                 Days         372           ---       
************************************************************************************************************************
Operation: Change to Flexible Intervals (Kilometers/Diesel) -- 2/2
*************************************************************************************************
Channel     Description                                          Unit         Current val.     New val. 
02          Service Reminder Status                                           0                ---       
40          Distance since Service                               km x100      0                ---       
41          Time since Service                                   Days                 0                ---       
42          Minimum Distance to Service                          ---          ---             150       
43          Maximum Distance to Service                           ---          ---              300       
44          Maximum Time to Service                               ---          ---              744       
45          Oil Quality                                                         1                         2         
47          Soot Quantity                                         km x100      0                ---       
48          Thermal Load                                          km x100      0                ---       
49          Minimum Time to Service                              ---          ---              744       
50          Basic Distance Value for Oil Change        km x100      150           ---       
51          Basic Time Value for Oil Change                      Days         372           ---       
*************************************************************************************************
The specified values could not be saved on channel(s):
45

Osaisiko joku kertoa, mitä tein väärin, tai mahdollisesti oikein rautalangasta vääntää ohjeet jolla kaltaiseni aloittelija  tässä hommassa onnistuu?

-snuff

concorde

Lainaus käyttäjältä: snuff - 20.10.14 - klo:01:04
Sain käsiini vcds kaapelin ja yritin sillä muuttaa -07 Octaviasta kiinteän huoltovälin longlifeksi.

Meidän -06 RS Ocu yritettiin eheyttää useampaan kertaan jo takuuaikana Skoda-huollossa LL-autoksi, mutta se pysyi sitkeästi 15tkm kiinteällä huoltovälillä. Tehtiin sitten Skoda-kauppiaan kanssa diili, että joka toinen kerta ne nollaa huoltoväli-ilmaisimen ja tarjoaa pullakaffet (+esittelee uutuudet) ja joka toinen kerta huolletaan.

Jotenkin se oli tehtaan omillakin työkaluilla haastaavaa  mahdotonta.

Jos vinkki löytyy, niin kokeilen kyllä VCDS:llä itsekin.

VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

tet

^ Onhan tuosta asiasta näkynyt mainintoja, että kerran kiinteälle huoltovälille koodattua ei enää takaisin LL-ohjelmaan saa. Toki se, että jossain ohjekirjassa lukee näin, ei välttämättä tarkoita että se olisi ihan teknisesti mahdotonta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

ConD

Lainaus käyttäjältä: snuff - 20.10.14 - klo:01:04
Morjens,
Sain käsiini vcds kaapelin ja yritin sillä muuttaa -07 Octaviasta kiinteän huoltovälin longlifeksi. SRI resetillä koitin, mutta homma kaatui channel 45 kohtaan, jossa luku ykkönen pitäisi muuttaa kakkoseksi. Manuaalisestikin yritin numeroita muuttaa, mutta sitä softa ei sallinut. Ohessa raportti aiheesta:
*snips*
Osaisiko joku kertoa, mitä tein väärin, tai mahdollisesti oikein rautalangasta vääntää ohjeet jolla kaltaiseni aloittelija  tässä hommassa onnistuu?

Olikos tämä Bensa vai Diesel? Oil quality 2 on bensakoneelle. Dieselkoneelle arvo olisi 4. Kokeileppas...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

jonze

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 07.10.11 - klo:09:17
Oletko varma ettei ne nyt olleet CH ja LH ei toimi. Mulla ainakin oli vielä valittavana ruksi CH:n toimintatavalle vanha/uusi jolloin CH:t syttyvät joko viiksestä tai kun vedät avaimet virtalukosta. LH:t syttyvät kaukosta kun avaa lukot.

mistähän tuollanen kohta löytyy mistä voi ruksia toimintatavan ? mulla nyt skodas toimii leaving home kaukosäätimen auki painalluksella mutta coming home ei toimi ollenkaan vaikka se ruksattiin päälle ja ajaksi asetettiin 30sek. oli sitten pimeää tai kirkasta.
hommat ovat paskoja, mutta niin ovat miehetkin

www.amasennustiimi.fi

www.ccldesign.fi

johannes32

Mistä VCDS:llä pääsee lukemaan CAN-väyläisen auton ajovalojen jännitteet? 09- Centrl. Elect. -valikosta löysin Advanced Measuring Values -kohdasta "Headlights", joka näyttää vain prosentuaalisen määrän jostain.
Kyseessä Passat 3C.

tet

Lainaus käyttäjältä: johannes32 - 04.01.15 - klo:00:16
Mistä VCDS:llä pääsee lukemaan CAN-väyläisen auton ajovalojen jännitteet? 09- Centrl. Elect. -valikosta löysin Advanced Measuring Values -kohdasta "Headlights", joka näyttää vain prosentuaalisen määrän jostain.
Kyseessä Passat 3C.

Muistaakseni siellä koodauspuolella on asetus ajovalojen jännitteelle. En ole varma oliko coding vai adaptation-puolella. Kuitenkin pudotusvalikko löytyy josta voi säätää muistaakseni 0,1 V välein. Mittausarvoa en ole löytänyt, tuon asetuksen vain. Golfissa sitä säätelin. Asetus taitaa löytyä vain halogeenivaloilla, ei xenoneilla (luonnollisesti).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

ConD

Vanhemmissa oli %-arvon säätö codingissa, uudemmissa sitten jänniteasteikkonapsut kuten tet mainitsikin.

VCDS ei ole mittalaite siinämielessä, että sillä voisi polttimon yli vaikuttavan todellisen jännitteen mitata. Siihen hommaan kelpaa yleismittari, jolla mittaa polttimon kantojen yli vaikuttavan jännitteen.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Tigulaari

Vcds tänään hankittu ihan ensimmäisen kysyisin kuinka saa tiguaanista webaston ohjelmoitua ettei lähtisi päälle kesken ajon ja toinen kun laittaa pakin päälle lähtee takalasin pyyhin pyyhkimään.

Navipiste

Muutama kysymys VCDSn avulla vaihdettavista biteistä. Kyseessä on Scirocco 06/2010

1) Byte 9 - Bit 7 mitäköhän tuolla saa aikaan eli mitä tuo tarkoittaa??


2) Byte 10 - Bit 3 entäpä tällä - kasvaako autoon siivet?? Mihinköhän tuo siis voisi vaikuttaa?


3) Entäpä sitten Byte 11 - Bit 2 ja 7? Mihin nämä vaikuttavat / mitä ne saavat aikaan?


Kiitos vastaamiseen vaivautuneille jo näin etukäteen.
Kaikkea tarpeellista autoiluun
www.navipiste.fi


Ford Focus 2,0 TDCi 140 hv PowerShift Titanium A6

Ex VW Scirocco 2.0 TDI DSG -10

M_M

Muista en tiedä, mutta takaspoilerin täpän veikkaisin liittyvän lisäjarruvaloon. Jos ruksit siihen täpän niin auto luulee että siellä on sellainen ja saat luultavasti vikakoodin viallisesta valosta kun kerran koko spoileri puuttuu.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Navipiste

Lainaus käyttäjältä: M_M - 14.01.15 - klo:19:49
Muista en tiedä, mutta takaspoilerin täpän veikkaisin liittyvän lisäjarruvaloon. Jos ruksit siihen täpän niin auto luulee että siellä on sellainen ja saat luultavasti vikakoodin viallisesta valosta kun kerran koko spoileri puuttuu.

Juu, mutta kun autossa ON takaspoileri :cD

Kaikkea tarpeellista autoiluun
www.navipiste.fi


Ford Focus 2,0 TDCi 140 hv PowerShift Titanium A6

Ex VW Scirocco 2.0 TDI DSG -10

jaripetteri

Voi liittyä johonkin toiseen malliin jossa sama purkki käytössä. Eikös TT:ssä ole aktiivinen spoileri?
OBD.fi - eXplore Your Car ---  GTE Variant & e-Golf 100kW
Ex.  TwinDoor TDi, vRS TFSi Combi, TFSi Q SB

Tos®

Joutuu itsekin kyseleen
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3346.msg493441#msg493441

LainaaNyt kun itselläkin on taas climatronic 7 vuoden jälkeen....

VCDS:llä tongin auton syövereitä, mitä lie tarkoittavat ilmastoinnin long codingissa byte 2:

00 Air circulation type: Normal
01 Air circulation type: Permanent
02 Air circulation type: Credit

Moottorin ohjainlaitteen long codingista löytyi byte 3:

00 No OR Manual climate control installed
02 Bidirectional climate control (climatic) installed
04 Semi-automatic climate control (climatic) installed
06 Automatic climate control (climatronic) installed

Lihavoidut on aktiivisena, moottorin puolelta tuota ei saa vaihdettua 06:n.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

MiJuPe

1 Fault Found:
02390 - Control / Regulation for Ambience Lighting (E400)
            009 - Open or Short to Ground
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 44
                    Mileage: 194157 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                        ON
                    Voltage: 14.20 V
                        ON
                        ON
                        OFF
                        OFF
                        OFF

mitä tuo tarkoittaa suomeksi? koko ajan pukkaa tuon vika koodin päälle?! voiko tuo tulla jos kun autoon laitoin nuo fabia drl:lät nii jos vastukset on liian pienet mut valot kuites syttyy? toisinaan kyl herjaa palanutta left fog lightia..ja se myös löytyy vcds erikseen vikakoodeista.. nii ja autona vrs ocu2 -06
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy