Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

SKU

^kone käyntiin ja parkissa säätö.

En muuten ole löytänyt miten tässä saa virrat päälle ilman käynnistystä. Välillä olisi hyödyllinen fiitseri, jos vaikka ikkuna pitäisi saada auki. Varmaan se lukee jossain manuaalissa, mutta kuka niitä lukee  :P
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: SKU - 17.08.12 - klo:14:13
^kone käyntiin ja parkissa säätö.

En muuten ole löytänyt miten tässä saa virrat päälle ilman käynnistystä. Välillä olisi hyödyllinen fiitseri, jos vaikka ikkuna pitäisi saada auki. Varmaan se lukee jossain manuaalissa, mutta kuka niitä lukee  :P

Eikö virrat mene päälle kun painaa start nappulaa ilman, että painaa jarrupoljinta? Jotenkin muistelen näin. Oletteko muuten huomanneet, että ikkunat saa auki painamalla pitkään kaukosäätimen avausnappulaa (pitää ehkä ensin aktivoida menusta).

-Antti

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Docw - 30.07.12 - klo:05:16
Jotenkin tuo 150kW 3.0tdiq sedan korilla, S-line paketilla ja joillain muilla tarpeellisilla lisukkeilla polttelisi ihan mahdottomasti. Pelottaa että missäköhän vaiheessa joutuu jo laskeskelemaan kuluja mikäli tuon CC:n erehtyy vaihtamaan heti puolen vuoden jälkeen :P

Jos CC:stä saat muuttoautovähennykset, niin kyllähän sillä on silloin käytännössä pakko "kituutella" se 12 kuukauden minimiaika Suomessa. Mutta eikös CC ollut varsin tuore hankinta, joten kolme vuotta ei ole lähelläkään täyttymistä?

SKU

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 17.08.12 - klo:14:20
Eikö virrat mene päälle kun painaa start nappulaa ilman, että painaa jarrupoljinta?

Niinpä tietysti  8)
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

A6 first timer

parkkitutkasta vielä - esim. heinikossa mökkitiellä itse napsautan sen heti pakin kytkeydyttyä pois päältä, siitä kojelaudan nappulasta.

Vastaavasti napsautan sen usein päälle kun lähestyn parkkeeratessa katukiviä eteenpäin ajaen - ei ruhjo etuhelmaa niin helposti.

Neppis

Kotipihaan ajessa avaan kauko-ohjaimella tallin oven, kurvaan keula edellä tallin oviaukkoa kohden, sitten peruutan vähän taaksepäin ja päästän perheen ulos. No siinä takana kasvaa jotain pensaita ja peruutustutka sitten piippailee siinä sekopäisenä, kunnes pääsen taas ajamaan eteenpäin talliin. Eikö tuohon systeemiin olisi voinut laittaa sen verran älyä, ettei se piippailisi auton ollessa paikoillaan, kun painaa jarrua. Hyvinkin tarpeellinen varuste, mutta toiminta tosiaan kaipaisi pientä hiomista.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Avant

Eilen selvisi, että parkkitutkaa voi säätää silloin, kun se on päällä ja näyttö tietysti myös. Oikeasta alakulmasta löytyy valikko, josta voi säätää erilaisia piippauksia ja volyymia myös. Mutta ihan kokonaan ei ääniä taida saada päältä eikä automaattista käynnistymistä, kun parkin laittaa päälle. Mutta hyvä, että edes äänet sai pienemmälle.
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Avant - 20.08.12 - klo:08:43
Eilen selvisi, että parkkitutkaa voi säätää silloin, kun se on päällä ja näyttö tietysti myös. Oikeasta alakulmasta löytyy valikko, josta voi säätää erilaisia piippauksia ja volyymia myös. Mutta ihan kokonaan ei ääniä taida saada päältä eikä automaattista käynnistymistä, kun parkin laittaa päälle. Mutta hyvä, että edes äänet sai pienemmälle.
Kyllä sitä voi säätää ilman "päällä" olemistakin, en vaan muista valikkopolkua. Itse luin ohjekirjan kannesta kanteen - kyllä, lienen siis poikkeus - ja laitoin kaikki säädöt kohdalleen heti uutena istumalla autossa tunnin verran...sen jälkeen ei ole hirveästi tarvinnut säädellä, mitä nyt Audi Drive Selectin säätöjä testaillut, mutta siinäkin olen päätynyt Auto-asentoon :).

Avant

Ok, hyvä tietää. Itselläni oli vaan parking aid valikossa harmaana jossain vaiheessa enkä saanut ko. säätöjä tehtyä. Mutta hyvä, kun joku lukee manuaalit.
Itselläni audi drive select on monien kokeilujen jälkeen päätynyt asentoon comfort.
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

A6 first timer

olemassa olevien toimintojen harmaat valikot muuttuvat aktiiviseksi kun virta on päällä...ja kuten ylempänä kerrattiin, sen sai päälle ilman käynnistystä kun painaa starttia muttei samalla jarrua. Automyyjä näytti tämän heti luovutuksessa ja kait se ohjekirjassakin lukee.

Drive select on minullakin jäänyt Auto asentoon...jokusen kerran jaksoin leikkiä pelkän vaihteiston dyna-asennolla, mutta aika pian kyllästyy kuuntelemaan kovempia kierroksia joka kiihdytyksessä....ihan hauska silti, että saa muutella mieleisekseen.

Avant

Oikeastaan en ole tuota auto-asentoa drive selectissa kokellutkaan kunnolla. Ilmeisesti tietokone säätää autoa sopivaksi kuhunkin tilanteeseen, vai? Lieneekö jopa parempi kuin comfort..
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Avant - 22.08.12 - klo:10:05
Oikeastaan en ole tuota auto-asentoa drive selectissa kokellutkaan kunnolla. Ilmeisesti tietokone säätää autoa sopivaksi kuhunkin tilanteeseen, vai? Lieneekö jopa parempi kuin comfort..
Jep...mielestäni Comfortilla on ohjaus liian kevyt ja tunnoton...

Zoob

Reilut 1/2 v ja noin 11000 km nyt 2,0 tdi multitronicilla takana: Alkuun oudolta tuntunut ohjaus tuntuu tätä nykyä erittäin hyvältä, pyöränsuuntauksia ei tullut tarkistettua. Moodina muistaakseni individual ja sen jäykin asento, renkaat 245/45/18. Suorituskyky on riittävä, tulipa hankittua pitkästä aikaa ylinopeussakotkin  >:(. Melutaso ok näillä rupuisilla teillä, uudella asfaltilla luonnollisesti erittäin hiljainen. Sähkösäätöiset mukavuuspenkit ylivoimaisesti parhaat tähän mennessä. Urheilualusta hyvän näköinen ja sopivan jämäkkä. Ylimääräisiä nitinöitä ohjaamoon ei ole tullut. Korjaamolle ei ole ollut asiaa, öljymittarikin näyttää vielä maksimia. Alimmat kulutukset (näytön mukaan) 5,2, keskikulutus 6,7 joka sisältää suurelta osin taajama-ajoa. Eli siedettäviä lukemia.
Negatiivisena puolena tulee mieleen huono keskipaikka takana ja tavaratilan mataluus suojaverhon alla. Keskinäytön resoluutio on heikko kuten monesti aiemmin jo todettukin. Ainoat tekniset häikät ovat ajottain pätkivä ja rätisevä bluetooth-puhelin yhteys ja kuskin penkin turvavyöanturin toiminta, herjannut muutaman kerran avoimesta vyöstä, vaikka vyö ollut kiinni, täytyy tarkistuttaa huollossa. Muutamia kertoja tullut kokeiltua manuaalivaihtamista ratin läpysköistä ja tuolloin häiritsevän pitkä viive ykköseltä kakkoselle vaihtaessa. Käyttömukavuudessa multi hakkaa DSG:n kyllä mennen tullen.
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Neppis

Mulla on Nokia N9 Blutoothilla paritettu auton kanssa. Kun puhelimen musiikkisoittimessa laittaa levyn soimaan ja MMI:ssä valitsee source:ksi puhelimen, niin musiikki kuuluu auton stereoista. Auton eteen- ja taaksepäin napeilla voi myös vaihtaa kappaleen puhelimen soittimessa, joten tieto/komennot kulkevat kumpaankin suuntaan. Sen sijaan auton keskinäyttöön ei tule mitään levy- ja kappaletietoja, vain pelkkä teksti "N9 audio player connected over Blutooth" tjsp. Näkyykö teillä levytiedot keskinäytössä mistään puhelimesta Blutooth-yhteydellä?
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

SKU

BT:llä näkyy soitettava kappale ja sen detaljit. Ihan sama tuleeko se iPhonen omalla soittimella vai Spotifyllä.

AMI:lla taas näkyy iPhonen oman soittimen biisi grafiikoineen, joka jää myös tököttämään ruutuun vaikka vaihdat soittimeksi Spotifyn.

Molemmat siis valittu Media Sourceksi manuaalisesti ja aina alkaa aakkosissa ensimmäinen biisi soimaan iPhonen omasta soittimesta. Halusit tai et.  ???
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 22.08.12 - klo:20:56
Mulla on Nokia N9 Blutoothilla paritettu auton kanssa. Kun puhelimen musiikkisoittimessa laittaa levyn soimaan ja MMI:ssä valitsee source:ksi puhelimen, niin musiikki kuuluu auton stereoista. Auton eteen- ja taaksepäin napeilla voi myös vaihtaa kappaleen puhelimen soittimessa, joten tieto/komennot kulkevat kumpaankin suuntaan. Sen sijaan auton keskinäyttöön ei tule mitään levy- ja kappaletietoja, vain pelkkä teksti "N9 audio player connected over Blutooth" tjsp. Näkyykö teillä levytiedot keskinäytössä mistään puhelimesta Blutooth-yhteydellä?

Minulla näkyi vanhassa E7:ssa ja nykyisessä Lumia 900:ssa kappaleen ja artistin tiedot bluetoothin kautta. Tosin joskus harvoin käy niin, ettei kappaletiedot näykään. Jotenkin olen yhdistänyt tuon toimimattomuuden siihen, että puhelin löytää 2 Audin BT laitetta, Audi_MMI:n ja BT_Audio_playerin. Silloin kun kappaletiedot eivät näkyneet, yhteys oli vain tuohon Audi_MMi:hin.

Neppis

Täytynee kuuklata, jos N9:iin löytyisi joku päivitys, millä kappaletiedot saa MMI:hin.   ???

Tänään huomasin, että kun musiikkia kuuntelee nysistä ja sammuttaa auton, niin nysin music player keskeyttää soittamisen. Sitten kun autolla lähtee taas ajamaan, niin soitto jatkuu automaagisesti samasta kohdasta - kätevää. Nysissä on erittäin toimiva moniajo ja musiikkisoitin jää taustalle pause-tilaan.   :)
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

CK

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 22.08.12 - klo:18:13
... Sähkösäätöiset mukavuuspenkit ylivoimaisesti parhaat tähän mennessä. ...

Olet ilmeisesti ollut hyvin tyytyväinen mukavuuspenkkeihin. Minulla on myös niitä käytössä, mutta riskiseläntuessa kuuluu välillä pieni naksahdus . Eli kun paine kohdistuu penkkeihin esim. auton kiihdyttäessä, niin (joskus) naksahtelee, ihan kun joku palikka naksuu johonkin paikalle. Tämä on niin omituinen juttu että se esiintyy ainoastaan silloin tällöin, ehkä eniten silloin kun on viileätä säätä. Jos auto on seisonut auringonpaisteessa, niin penkki toimii hyvin. Olen myös vienyt huoltoon, mutta ei ne sielläkään saanut ongelman toistettu.

Onko kellä samanlaista kokemusta mukavuuspenkeistä?

iluvilu

Hyvät on A6:sen mukavuusjakkarat olleet, ei naksahduksia ole tuntunut mutta joskus nimenomaan ristiselän tuki tuntuu liikahtelevan omia aikojaan. Toinen havainto on se että vaikka asentaa ristiseläntuen aivan tappiin kuperaksi ja sivutuet kapeimmilleen ja tallettaa muistinapin taakse, niin kun niitä sitten hakee takaisin niin jäävät vajaiksi..joutuu siis loppukiristyksen tekemään käsipelillä, pikku juttu ei koettele mielenterveyttä pahemmin. Vaimon värivalinta beige ottaa vaan vaatteista väriä kiusallisen helposti - no pysyypä penkit puhtaana kun niitä pinttymiä hinkkaa pois!
Audi A6 Avant TDI 150 kW quattro S-tronic business

CK

Lainaus käyttäjältä: iluvilu - 28.08.12 - klo:08:53
..Toinen havainto on se että vaikka asentaa ristiseläntuen aivan tappiin kuperaksi ja sivutuet kapeimmilleen ja tallettaa muistinapin taakse, niin kun niitä sitten hakee takaisin niin jäävät vajaiksi..joutuu siis loppukiristyksen tekemään käsipelillä, pikku juttu ei koettele mielenterveyttä pahemmin.

Huomasin myös saman jutun, mutta sekään ei häiritse minua niin paljon kuin toi naksakdus...

jusape

Loppuviikosta tullut quattro edition -hinnastoihin. Seisontalämmitys- ja tuuletus saatu tungettua ja hintaakin hiukan silti alaspäin esim. 150kW koneella.

SKU

Lainaus käyttäjältä: jusape - 02.09.12 - klo:17:57
Loppuviikosta tullut quattro edition -hinnastoihin. Seisontalämmitys- ja tuuletus saatu tungettua ja hintaakin hiukan silti alaspäin esim. 150kW koneella.

Helvetin hyvä kysymys...miksi tuo on tuohon ympätty? Moottoriahan tuo ei esilämmitä ja VV-auton tuotepäällikön mukaan ei saa muokattuakaan siihen. No, tutkimattomia ovat....
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Markku J

#1072
Saapa nähdä mikä on tuon webaston nettohintavaikutus. Pyysin tarjouksen tuosta quattro editionista ja tavallisen busineksen tarjous minulla on. Jotain tuo webasto varmaan maksaa, kun nettohintoja verrataan.

jusape

Ai että tuollainen turhakekin on sitten olemassa, huhhuh. Jos tuolla rahalla laitettaisiin jotain muuta kunnollista tykö niin voisi jo kauppaakin miettiä. Toki kuinka moni tyhmä ostaja menee tuossa harhaan?

SKU

Sanopa muuta. Hieno ja hyödyllinen tuo olisi ollut, jos se olisi korvannut jälkiasennetun edes jollain lailla modattuna. Tuo oli jo minulla listalla tilauksessa, mutta kun sen hyöty jää perseen lämmittämiseen, niin jäi sitten ruksimatta. Ehkä tilanne on muuttunut, mutta epäilen.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: SKU - 02.09.12 - klo:19:01
Sanopa muuta. Hieno ja hyödyllinen tuo olisi ollut, jos se olisi korvannut jälkiasennetun edes jollain lailla modattuna. Tuo oli jo minulla listalla tilauksessa, mutta kun sen hyöty jää perseen lämmittämiseen, niin jäi sitten ruksimatta. Ehkä tilanne on muuttunut, mutta epäilen.


Onko tosiaankin noin tuon tehdaswebaston kanssa?
Ennen on kyllä lämmittänyt moottorin ja ohjaamon.

Laakkosen myyjällä oli se tieto, että lämpenee molemmat.

Markku J

Tuota lämmittimen muutosmahdollisuutta pitää vielä tutkia moottorin lämmittämisen osalta. Itse otin sen ilomielin tilaamaani A6:een, koska se todella tuli kaupan päälle, ja quattro edition oli vielä pari sataa vakio Businesta halvempikin. Molemmista pyysin tarjouksen.

Quattroll nyt

Mitenkähän on mahdolista tuon hinnan olevan edullisempi webaston kanssa
verraten jo myynnissä olleeseen busines malliin?
Itse ottaisin tuon webastolla olevan ilman muuta.

SKU

Kyllähän se kannattaa ottaa ilman muuta. Minä tästä tilatessani muutaman kerran kysyin myyjältä, joka vahvisti sen maahantuojan tuotepäälliköltä. Syksyllä 2011 vastaus oli, että ei lämmitä moottoria. Olisin ollut valmis maksamaan tuosta tehdasasenteisesta hieman ylihintaakin, mutta asennutin sen sitten jälkikäteen tästä syystä.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Markku J

Autokaupan kurimus on tuonut paineen luoda lisää kauppaa A6:een ja erityisesti business -asiakkaille. Minä otan mielelläni tuon "ilmaisen" lämppärin vastaan ja tunnustan, että se oli se viimeinen niitti A6:n valinnalle. Ei kai siinä sen kummempaa....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy