Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Ktk

Taitaa olla lämmön tuntemuksissa eroja kuskien välillä, mulla on kahtena edellisenä kylmänä talvena ollut alla myös A4 B8 Avant TDI multi ilman mitään esilämmityksiä ja ihan ok tuosta koppi lämpesi, osansa toki runsaalla ja reippaalla motariajolla. Maskisuojalla sitten konekkin lämmin myös körököröajossa. Noh en mää normaalisi käytä pitkiä kalsareitakaan...

Kapa

Kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä. Se kerkeää sulaa sitä ennen.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 16.02.12 - klo:19:44
Dieselissä ei varmaankaan, mutta tarkoitin, että A6 TFSi:ssä lämmöt noussee niinkuin bensakoneessa yleensäkin. Tämä tietty vain arvaus koska en ole tuollaista koskaan ajanut. Arvaus perustui vain siihen, että minulla on B8 A4:ssä tuo sama 2.0 TFSi kone.

-Antti

Sori...lukihäiriö  ;). Ja tänä talvena ei ole vielä minunkaan tarvinnut pitkiin kalsareihin pukeutua kuin hiihtäessä-/ulkoillessa.

#miksu#

Hokasin tänään, jotta vänkärin puolen takarenkaan takana roikkuu muoviletkun pää  :o. Letkun halkaisija noin 5mm. Tietääkö joku onko tuo normaalia vai onkohan letku irronnut jostain. Autona siis Audi Avant 2.0 TFSI vm. 2012.


Ktk

Sille letkulle on ihan tarkoitus, avaappas tankin luukku niin siinä korkin alla on reikä josta tuo letku saa alkunsa. Eli siitä valuu vesi/bensaroiskeet pois.

SKU

#935
Kufalla alkaa olla jo hyvä tarjonta uuden kutosen retrofit osista. Esim. tuo sähköisesti avattava takaluukku asennettuna alta tonnin. Tosin, meidän näkövinkkelistä vähän kaukana.

http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p9038_c394_Electrical-hatch-back---complete---Audi-A6-4G.html/beschreibung/#subaction_div

Multimediakilkettä löytyy myös aika paljon.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Skula

Lainaus käyttäjältä: SKU - 28.02.12 - klo:12:03
Kufalla alkaa olla jo hyvä tarjonta uuden kutosen retrofit osista. Esim. tuo avattava takaluukku asennettuna alta tonnin. Tosin, meidän näkövinkkelistä vähän kaukana.


Piti oikein klikata miltä näyttää Avattava takaluukku luulin nimittäin tietäväni  :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Qrainderi

Onko tuossa Bluetooth vakiona vai tarviiko se tuon kalliin MMI-navigation Plussan?
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 28.02.12 - klo:13:36
Onko tuossa Bluetooth vakiona vai tarviiko se tuon kalliin MMI-navigation Plussan?

On A6:ssa ihan vakiona Bluetooth.

-Antti

SKU

Lainaus käyttäjältä: skula - 28.02.12 - klo:12:06
Piti oikein klikata miltä näyttää Avattava takaluukku luulin nimittäin tietäväni  :D

Se on kato rinkulassa tuokin lisävaruste :P
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Quattroll nyt

Mitenkä on tuon ohjauksen osalta uudessa A6, että voiko huoltoportin kautta myöskin säätää sitä?
Esim. ohjauksen tehostus saisi vaimentua aikaisemmin, niin olisi täällä meidän nopeuksillakin toimiva.

JOHANNES

Nyt on auton kylmyys ja auton lämpiäminen, todettu Audin huollossa. Oli aamulla 3 astetta lämmintä ja kesti noin 40 km kovaa ajoa manuaalipuolella 3000 kierroksella ennenkuin lämmöt 90 asteessa. Olivat miten koneen lämmöt 2 lediä = 63, 3 = 77 ja 4 = 81. Olivat olleet yhteydessä maahantuontiin, ja ei ratkaisua. Mielestäni automaatti ilmastoinnin idea on että ei tarvitse säätää, ohje oli että nosta 20stä 22teen ja tosi kylmäällä 24ään ja keskipuhallus päälle. Voi v..., on saksalainen insinööri ollut terävänä. Ihan sama jos ostaisi uuden kylmän asunnon ja jos kylmä rakennuttaja laittaisi styroxit ikkunaan . Siis kyseessä surullisen kuuluisa vähäkulutteinen 2,0 TDI.  ;D ???
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

Zoob

Minulla oli kovimmilla pakkasilla maskisuoja käytössä, sisällä on ollut omaan makuun lämmintä riittävästi ilman sitäkin. Mielestäni ei kannata liikaa fiksoitua noiden ledien tuijotukseen jos sisällä tarkenee ja moottori käy jyrisemättä. Pienin matkakulutus on ollut 5,8 l/100km 4 hengen ja täyden tavaratilan lastilla. Kilometrejä vasta noin 1700 joten ehkä tuo vielä laskee, mielestäni jo nyt siedettävä arvo. Aika paljon nuo eri moodit vaikuttaa auton tuntumaan, e-asennossa kaasua saa polkea ja auto tuntuu tosi laiskalta, dynamicilla ja s-asennossa  suorastaan ripeältä.
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Kvee

Itsellä ei ole maskinsuojaa mutta olen toiminut kuten Zoob eli en ole stressannut liian vähäisistä ledeistä. Kulutukseen kylmä koneella ajo kyllä vaikuttaa. Nyt mittarissa 5500 km, ja keskikulutus 7.1 L keskinopeuden ollessa kylläkin alle 50 km/h. Nätisti yhdeksääkymppiä ajamalla pääsee ajotietokoneen mukaan helposti alle 6 L, mutta esim tänään moottoritiellä 110 km/h nopeudella 7 litran paikkeilla.
En ole vielä tsekannut kuinka paljon ajotietokone valehtelee...veikkaan että helposti luokkaa 0.5 L.

Markku J

Vaikuttaa siltä, että A6:n kanssa on 150 kW V6 järkevä investointi. Lämpöä riittää paremmin ja tehoa löytyy mukavamman käyntiäänen ohella.

jusape

Itselläni kulutus mukailee hyvin tuota TM:n testiä (diesel-automaattifarkut tammikuun 2012 numerossa). Audin kulutus nousee olennaisesti kun nopeus kasvaa 80:sta 100:aan km/h. Tämän olen itsekin huomannut, kuten Kvee myös mainitsi. Keskikulutus on itselläni silti ihan maltillinen 6,3l/100km koko ajalta, reilut 10tkm.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.03.12 - klo:20:48
Vaikuttaa siltä, että A6:n kanssa on 150 kW V6 järkevä investointi. Lämpöä riittää paremmin ja tehoa löytyy mukavamman käyntiäänen ohella.

Ja vieläpä kulutus tuntuu olevan samaa luokkaa kuin 2.0 TDI:ssä. Esim. viime viikonloppuna 600 km keskinopeudella 86 km/h ajotietokoneen mukaan 5,3 l. Todellinen kulutus on osoittautunut olevan tuota 0,1 l suurempi.

Itse olen ainakin tyytyväinen tehokkaaseen letkulämmittimeen ja toisaalta lämmön riittävyyteen matka-ajossa. Minulla tulee paljon lyhyttä pätkää ja pakkotoimisesta polttoainelämmittimestä olisi lähinnä harmia ainakin, jos sen karstoittumistaipumus on samaa luokkaa kuin Volvon Eberissä. Volvohan perustaa lämmön riittävyyden polttoainelämmittimeen ja sen ollessa epäkunnossa kyyti on kylmää. Lämmittimen toimiessa taas keskikulutus nousee muutaman kilometrin pätkiä ajettaessa useammalla litralla.
Volvo XC60 T8 Inscription

jusape

Kyllä tässä nyt veistä käännetään meidän vajakki-multimiesten haavoissa taas, pitänee jättää palstan luku vähemmälle :)... tuo nemosin auto vie siis vielä reilusti vähemmän löpöäkin kuin nää meidän vehkeet...

Markku J

Näinhän se on, että A6 kannattaa ostaa 150kW koneella quattrona. Vajakki painii niin eri sarjassa tuon pikkumoottorin kanssa. Sanokaa mitä sanotte. Eroa on, ja paljon.

Pekka T


^ Noinhan me juuri tehtiin ja vielä viimeisenä päivänä jolloin sai hintatakuun veronkorotuksen varalle.  ;)
Ia kun vielä sai quattrokuun Alpine pro-paketinkin mukaan, niin kauppa kannatti tehdä nyt eikä vasta vajaan vuoden kuluttua mikä oli alkuperäinen suunnitelma.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.03.12 - klo:21:46
Näinhän se on, että A6 kannattaa ostaa 150kW koneella quattrona. Vajakki painii niin eri sarjassa tuon pikkumoottorin kanssa. Sanokaa mitä sanotte. Eroa on, ja paljon.

Jep, varmasti noin. Ja samoilla varusteilla hintalapussa on myös about 11-12 Kâ,¬ enemmän, jos sillä nyt sattuisi jollekin merkitystä olemaan  ;). Jos hyvä haltija olisi tuon summan minulle jostain loihtinut, olisi tilauslapussa ollut tuo paljon puhuttu 3.0.

LainaaKirjoittanut: Pekka T 
^ Noinhan me juuri tehtiin ja vielä viimeisenä päivänä jolloin sai hintatakuun veronkorotuksen varalle. 
Ia kun vielä sai quattrokuun Alpine pro-paketinkin mukaan, niin kauppa kannatti tehdä nyt eikä vasta vajaan vuoden kuluttua mikä oli alkuperäinen suunnitelma.


Teille tulossa hieno paketti, ja kävi vielä tuuriakin tuon verokuvion kanssa.

Zoob

Kannattaa ja kannattaa... noiden mallien hintaerolla saa myös esim 10 000 litraa dieseliä, jolla päässee noin 150 000 km. Jos nykyisestä joskus vielä päivittäisin ylöspäin, (todennäköisesti en) ehdoton valinta olisi tällä hetkellä biturbo. Täytyy nyt vain yrittää kestää tätä kurjuutta upouuden a6:n kanssa.  ;D
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 08.03.12 - klo:08:29
Kannattaa ja kannattaa... noiden mallien hintaerolla saa myös esim 10 000 litraa dieseliä, jolla päässee noin 150 000 km. Jos nykyisestä joskus vielä päivittäisin ylöspäin, (todennäköisesti en) ehdoton valinta olisi tällä hetkellä biturbo. Täytyy nyt vain yrittää kestää tätä kurjuutta upouuden a6:n kanssa.  ;D

Samaa mietin itsekin, että kyllä noiden välillä vielä kuitenkin hintaeroa on... Ja lisäksi monilla, varsinkin työsuhdeautoilijoilla, (kuten myös minulla) tuo 2.0tdi oli ihan siinä kipurajalla hintansa suhteen muutenkin. Yhtään euroa enempää auto ei voinut maksaa...

-Antti

K70

Saman havainnon tein noista dieseleistä aiemmin.

LainaaMinulla ei ole paljoa kokemusta dieseleistä, mutta aika yllättävää oli, että 2.0 TDI:n lämpömittariin ilmestyi toinen palkki vasta vähän ennen koeajon loppumista. 3.0 TDI oli samassa ajassa saavuttanut normaalilämmöt.

Vielä suurempi yllätys oli se, että keskikulutuslukema oli molemissa autoissa suurinpiirtein sama koeajolenkin jälkeen.

Mutta ymmärrän hyvin hintanäkökulman. Itse tarkan euron kaverina jätin koko kiesin kauppaan. :D

jusape

Eiköhän meillä multimiehilläkin ole hyvä peli alla :) ja useimmiten järkisyillä perusteltu se  isomman koneen jääminen tehtaalle. Oma näkemys se, että 70teur summalla en enää "perusfarmarin" näköistä autoa ostaisi.

mho0

Ajelin tänään Tampereelta pääkaupunkiseudulle hyvin rauhallisesti motaria vakkarilla.
Osan matkaa "imussa" adaptiivisella vakkarilla 3:lla pykälällä.

Ajotietokone näytti seuraavat "faktat":

Short term memory:
5.1 l/100km
81km/h
1.57h
158.7km

Sitten long term memory:
7.1 l/100km
53km/h
158:51h
8372km

Tankkauksista mitattu kulutus:
7,68 l/100km
7734km

Viimeviikolla taisi paluumatka Tre:ltä mennä tietsikan mukaan about 105km/h vauhdissa 6.2 l/100km.


Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.03.12 - klo:21:46
Näinhän se on, että A6 kannattaa ostaa 150kW koneella quattrona. Vajakki painii niin eri sarjassa tuon pikkumoottorin kanssa. Sanokaa mitä sanotte. Eroa on, ja paljon.
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

Markku J

Hyvin samanlaisia lukemia, kuin minun ex-A7 tuotti (180 kW). Aika pienellä menee, jos rauhallisesti ajaa. Nykyisella A5 3.0 TDI manuaalilla olen päässyt ajotietokoneen mukaan vielä pienemmillä lukemilla, mutta ero on vain n 0,2 l / 100 km.

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 07.03.12 - klo:19:34
Nyt on auton kylmyys ja auton lämpiäminen, todettu Audin huollossa. Oli aamulla 3 astetta lämmintä ja kesti noin 40 km kovaa ajoa manuaalipuolella 3000 kierroksella ennenkuin lämmöt 90 asteessa. Olivat miten koneen lämmöt 2 lediä = 63, 3 = 77 ja 4 = 81. Olivat olleet yhteydessä maahantuontiin, ja ei ratkaisua. Mielestäni automaatti ilmastoinnin idea on että ei tarvitse säätää, ohje oli että nosta 20stä 22teen ja tosi kylmäällä 24ään ja keskipuhallus päälle. Voi v..., on saksalainen insinööri ollut terävänä. Ihan sama jos ostaisi uuden kylmän asunnon ja jos kylmä rakennuttaja laittaisi styroxit ikkunaan . Siis kyseessä surullisen kuuluisa vähäkulutteinen 2,0 TDI.  ;D ???

Itse sain auton maanantaina ajoon ja kertaakaan ei ole ledit nousseet edes kahteen... Yksi ledihän tuossa palaa aina. Tai no kerran moottoritiellä nousi kahteen lediin, mutta heti moottoritieltä poistuttuani laski takaisin yhteen. Eikä tosiaan mikään paukkupakkanen ollut tuolloin. Sisällä autossa on kyllä ihan lämmin eli siinä suhteessa ei kai niin väliä.

Siinä mielessä ihmetyttää tuo lämpiäminen koska kulutus on kuitenkin aika kova. Eli 10 - 15 litraa satasella näyttää ajotietokone kun ajelee pientä matkaa väliä koti-päiväkoti-työpaikka... Samassa ajossa entinen A4 B8 2.0 TFSi kävi täysillä lämmöillä.

-Antti

MaI

Lainaus käyttäjältä: mho0 - 08.03.12 - klo:20:32
Ajelin tänään Tampereelta pääkaupunkiseudulle hyvin rauhallisesti motaria vakkarilla.
Osan matkaa "imussa" adaptiivisella vakkarilla 3:lla pykälällä.
...


Täällä mittarissa jo n. 4000km, niin se vain aika - ja auto - kuluu :). A6 3.0 TDI 150kW q:lla viimeisin mittausetappi 220km, josta vajaa kolmannes 100km/h rajoituksella, loput jotain sen alle. Tuolla pätkällä vakkariajossa ja muutaman ohituksen seurauksena keskikulutus ajotietokoneen mukaan 5,9l/100km. Matka taittui neljän henkilön kuormalla ja kontti täynnä tavaraa.

Auton alusta alkaen keskikulutus ajotietokoneen mukaan 7,8l/100km. Tuo on jatkuvasti laskussa. Oli lähtöarvot melko korkeat kun heti luovutuksesta alkaen tammikuu ja osa helmikuuta mentiin -20-30C pakkasilla pätkäajoa kaupungissa. Kyllä sekä 2.0l että 3.0l koneiden kulutuksiin voi olla tyytyväinen, vaikka markkinoilta joku himpun pihimpi painoluokassaan ehkä löytyykin.

mho0

Tuossa muutama päivä sitten kun oli  vähän enemmän pakkasta (18 C) niin 20 minuutin ajon jälkeen lämpötila heilui 3:n ja 4:n ledin vaiheilla rauhallisessa (pääasiassa 50 ja 60 rajoituksia).

Vasta kun motarille pääsi, niin sitten pysyi koko ajan 4 lediä.
Eli mun 3.0:ssa se about 20 on rajana, että kone pysyy 4:ssä ledissä.

Mutta sisälle lämmintä tulee kuitenkin aika hyvin kaikissa olosuhteissa, mikä on hyvä ja tavallaan yllättävää, kun koneen lämpö kuitenkin heiluu.

Tietääkö muuten kukaan mitä se jotenkin "advanced" jäähdytysjärjestelmä oikeasti tarkoittaa? Eikös 3.0 koneessa ainakin pitänyt olla joku sellainen.

Kävin myös koeajamassa tuon 3.0 TDI biturbon pari päivää sitten ja itseäni huvitti havainto, että tämä oma 3.0 on ihan kierroskone kun satasen vauhdissa on jo yli 1400 RPM. Biturbossa taisi olla 8-pykälällä vain noin 1200 satasen vauhdissa.

Siinä koneessa on kyllä maaginen määrä voimaa. Mutta omassa on kivempaa yli 2000RPM:n tosi nopea vastaaminen kaasuun. Paikalla sattui olemaan myös maahantuojan tuotepäällikkö ja hän suostui myöntämään vain, että mahdollinen pehmeämpi reagoiminen tullee tiptronicista... ;D, kun kiusasin, että kyllä tämä tavallinen 3.0 vastaa paremmin kaasuun.

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 09.03.12 - klo:17:23
Itse sain auton maanantaina ajoon ja kertaakaan ei ole ledit nousseet edes kahteen... Yksi ledihän tuossa palaa aina. Tai no kerran moottoritiellä nousi kahteen lediin, mutta heti moottoritieltä poistuttuani laski takaisin yhteen. Eikä tosiaan mikään paukkupakkanen ollut tuolloin. Sisällä autossa on kyllä ihan lämmin eli siinä suhteessa ei kai niin väliä.

Siinä mielessä ihmetyttää tuo lämpiäminen koska kulutus on kuitenkin aika kova. Eli 10 - 15 litraa satasella näyttää ajotietokone kun ajelee pientä matkaa väliä koti-päiväkoti-työpaikka... Samassa ajossa entinen A4 B8 2.0 TFSi kävi täysillä lämmöillä.

-Antti
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy