Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 13.01.12 - klo:09:33
On pakko vielä puhtaan mielenkiinnon vuoksi hieman jatkaa keskustelua tähän parivaljakkoon liittyen eli kenenkä eduksi taisto ratkeaa kulutuspuolella... BMW:n ilmoittama 7,2 l/100km kulutuslukema x35i:lle kolmossarjan korissa on ainakin huikean alhainen.
Tehtaan ilmoittamat kulutukset paperilla on yleensä todella pahasti optimistisia ja siksi itse yleensä mieluummin vertailen todellisia kulutuksia, jos se itseäni kiinnostaa. Etenkin noiden tehomallien kanssa erot on yleensä suurempia. Noissa saattaa syy olla myös kuskin kaasujalassa, mutta miksi ostaa tehokas auto, jos silla sitten ajaa yhtä herkällä jalalla kuin perusmalliakin  ::) Kyllähän Ford sanoo, että minunkin auto pitäisi kulkea 13 litralla/100km kaupungissa, 11 litralla sekalaisessa ajossa ja 9 litralla maantiellä. Siltikin oma lompakko ja kulutusseuranta kertoo jotain ihan muuta :D Kaupungissa pahimillaan menee 18 litraa ja sekalaisessa ajossa reilu 14 litraa ja motarilla lukema on yleensä 11 litran paikkeilla.

Ainakin Fuellyn tietojen mukaan X35i:n ja 3.0T:n välillä ei ero ole kovinkaan suuri. Tuolta noita parivaljakkoja voi itse tutkailla tarkemminkin :)

335xi: http://www.fuelly.com/car/bmw/335xi
S4: http://www.fuelly.com/car/audi/s4/gas%20v6

535xi: http://www.fuelly.com/car/bmw/535xi
A6 3.0T Q: http://www.fuelly.com/car/audi/a6%20quattro/gas%20v6

Itse otin noihin esimerkkilinkkeihin V6 nelivetobensat. Hiukan suppea on otanta, mutta saa edes jonkinlaiset kuvan eroista.

Ranssi

Tänään tarjoutui tilaisuus tutkiskella rauhassa sedan-mallin muotoilua. Auto oli väriltään musta, mikä korosti mielestäni sen jotenkin pliisuja ja varovaisia muotoilululinjoja. Auto on kyllä komea ja ylväs, mutta jollakin tavalla toisaalta vaisu ja tylsä. Yksinkertainen design kestänee kuitenkin hyvin aikaa, mutta jotenkin evoluutiossa on tässä kohdin menty todella hillityin askelin. Hiukan radikaali uusiutuminen ja persoonallisuuden kasvattaminen olisi kuitenkin paikallaan.

vee50

Tuleva RS6 talvitesteissä Ruotsissa.



Avant

Näyttäisi olevan niin, että kutosessa palaa ledit takana päiväsaikaankin. Hyvä niin, sillä näköjään monessa muussa uudessa ei päivällä takavalot pala. Kyllähän näitä takaledejä kelpaakin näytellä.
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Ktk

Kaikissa Suomeen virallisen maahantuojan kautta tulleissa Audeissa palaa takavalot päiväajovalojen kanssa. Kyseinen koodaus kuuluu "suomi-varusteluun"

rob-s

LainaaTuleva RS6 talvitesteissä Ruotsissa.

Näköään ne nykyisen RS6 lokasuojien pullistukset poissa mutta muuten varsinkin takakaaret muhkeat! +
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Pekka T


Käytiin viime lauantaina veljeni kanssa katsomassa A6:sta. Aikaisemmissa suunitelmassa tämä autonvaihdos on/oli tarkoitus toteuttaa vasta myöhemmin, mutta myyjä iski aika pahalla alustavalla tarjouksella kimppuun.
Tarjolla olisi Avant 3.0 TDI 150 kW, joka juuri nyt otetaan esittelyautoksi parin kuukauden ajaksi, hinnasta lähtisi pois n. 10000 â,¬ ja kilometrejä siihen tulisi kuulemma n. 3000. Tämä pikainen kauppa pitäisi sopia nyt, jotta välttyisi tulevalta veronkorotukselta tai odottaa vielä vuoden verran, jolloin autonvaihtorahaa olisi enemmän käytössä, eikä tarvitsisi ottaa lainaksi niin suurta summaa, mutta tulevalla n. 2500 â,¬ veronkorotuksella saisi maksettua isommankin lainan korot parin vuoden ajaksi.
Rahoituksen helpottamiseksi tarkoitus olisi ostaa tämä A6:nen "kimpassa", sillä käytetäänhän me nytkin autojamme ristiin ja varsinkin kesällä toi minun A5 cabrio on kovaa valuttaa.  :D
Auton koeajo on ensi lauantaina, samalla arvioivat vaihdokin arvon, se ratkaisee pääosin päästäänkö kauppoihin vai meneekö homma "puihin".  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Kuulostaa hyvältä, jos tuo esittelyauton nettohinta putoaa kymppitonnin. Yleensähän pudotus on pari tonnia, tai luokkaa "talvirenkaat kaupan päälle". Menisikö Cabrio vaihdossa ?

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.01.12 - klo:20:35
Kuulostaa hyvältä, jos tuo esittelyauton nettohinta putoaa kymppitonnin. Yleensähän pudotus on pari tonnia, tai luokkaa "talvirenkaat kaupan päälle". Menisikö Cabrio vaihdossa ?
Niin herää pienoinen epäilys tästä tarjouksesta, lupasiko myyjä liikaa vai oliko liian suuriperäinen sinne päin tarjous, mutta lauantaina ollaan viisaampia, toivottaessa ei pettyneitä.
Vaihdossa olisi menossa veljeni A4 Avant 2.0 TFSI quattro -08, cabrio ei mene vaihtoon pitkään aikaan, siirtyy tulevaisuudessa sitten pelkästään kesäkäyttöön.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

jusape

Kuulostaa mahtavalta tuollainen tarjous, mutta lienee kuitenkin kyseessä aika raskaasti varusteltu auto? Joskus näitä on itsellekin sattunut kohdalle. Vasta oli mm. uusi A5 SB 3.0tdi q älyttömillä vehkeillä eskarina ja ale oli jotain yli 12teur ovh:sta. Maahantuonnin sponssi. Jos ale olisi perusvarusteisesta autosta, niin todella hurjat ale-eurot.

Jos kuitenkin on Pekka T niin, että auto on kohtuullisen maltilla varusteltu, niin minuakin kiinnostaa...

Pekka T


^ Ei nyt niin hirveän raskaasti varusteltu, mutta hyvin kuitenkin. Tärkeimmät varusteet ovat nahka-alcantara ja metalliväri, MMI navi plus, adaptive light ja 4-alueilmastointi ovat sitten sitä raskasta sarjaa, joita ei ihan uuteen yksilöön ruksaisi varustelistalta. Rattiläpysköjä ei ole, eikä luultavasti jostain syystä sisävalopakettia? Tämä on kuitenkin vielä varmistamatta.

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pekka T


Nyt on koeajot ajettu ja hyvityshinta A4:sta saatu.

Hyvityshinta on hyvä mutta esittelyauton alennus ei kuitenkaan ollut sitä mitä aluksi lupailtiin, eli siitä ei kauppoja syntynyt.

Mutta tänään oli viimeinen  kaupantekopäivä jona vielä sai täysin uuden auton ennen tulevaa veronkorotusta, ja kun vielä Alpine Pro-varustepaketin pystyi ruksaamaan mukaan lähti tilaus uudesta A6 Avant 3.0 TDI 150 kW quattrosta.  ;)
Nyt on tulossa kaikki haluamme varusteet ulkoväriä myöten (Aviator blue) , esittelyauton Navi plus:sta toki jouduttiin luopumaan, mutta tilalle tuli adaptiivinen vakkari, peruutuskamera, sisävalopaketti ja ym. tarpeellista ja vähän tarpeetontakin varustetta.

Tästä autosta voisi tietenkin laittaa jo autotalliin tarkemman esittelyn, mutta kun tämä tulee yhteiskäyttöön, niin en tiedä kehtaako sitä...  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Quality


Ohoh! Mahtavaa! Ja onnittelut nopeasta päätöksestä :). Kunhan veljellesi kerrot, niin mikä ettet voisi esittelynkin laittaa? Päästäisiin paremmin porukalla fiilistelemään, sillä onhan jaettu ilo moninkertainen ilo ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

joukose

Tarkkana sit ton adaptiivisen vakkarin kanssa. Bemmu ainakin ottaa tien reunasta pyöräilijöitä huomioon ja tekee välillä kivoja hätäjarrutuksia :o
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Kvee

Pekka T:llä ei siinä kauaa nokka tuhissut...siisti peli tulossa  :)

SKU

Onnittelut Pekka T:lle, hyvä valinta  :)

On tässä liukkailla (siis keleillä) ollut kiva nautiskella tuosta nelivedosta. Kyllä se vaan on hieno talvella. Kovin liukkaalla mainaa kitkoilla puskea mutkissa, mutta kyllähän se siitä kääntyy jos uskallus ei lopu :P Vaimo välillä valittelee kyydissä kun tämä uusi auto on levottoman tuntoinen, ja onhan tuo "perän eläminen" tietysti uusi elämys ja siihen pitää vaan tottua. Ja onhan tuossa menossa vaarana se, että pido todellinen tuntu katoaa kun eteenpäin mennään aina niin sujuvasti. Ja ei ole perkules kuulunut kutsuja mihinkään talviajoihin...  

Ilmajousituksen nostoasentoa tullut käytettyä muutamaan otteeseen esim. keskustan lumisille parkkipaikoille ajettaessa. Todella kätevä ominaisuus.

Nyt kun täällä etelässäkin on ollut kunnon pakkasia, niin on tuo kutoskoneenkin lämpiäminen hidasta. Webasto on kyllä ihan ehdoton lisävaruste. Kun vaan olisi se tahdasvarusteinen kunnollinen Suomen oloihin, niin olisi tuo ajonaikainen käyttö käyttö hieman jouheampaa. Nyt joutuu kaivamaan avaimet esiin.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Kvee

Lainaus käyttäjältä: SKU - 04.02.12 - klo:19:17
Nyt kun täällä etelässäkin on ollut kunnon pakkasia, niin on tuo kutoskoneenkin lämpiäminen hidasta. Webasto on kyllä ihan ehdoton lisävaruste. Kun vaan olisi se tahdasvarusteinen kunnollinen Suomen oloihin, niin olisi tuo ajonaikainen käyttö käyttö hieman jouheampaa. Nyt joutuu kaivamaan avaimet esiin.

Jep, lämmitintä olen yli 20 pakkasilla käyttänyt ajon aikanakin. Eikö sulle tullut kojelautaan sitä erillistä käynnistynappia? Tänään oli Eberi 1/2 tuntia päällä ja siltikin käynnistyi vasta toisella startin painalluksella...olisko ollut jotain -22a astetta ja auto seisonut n. 18h.

jusape

Aika erikoista on tämä A6:n kylmyys, missähän siellä suunnittelussa on pieleen menty. Tänään tuli ajeltua 300km menopaluu noin -25c kelissä ja mittari pysyi tiukasti yhden ledin lämmössä eli 60c (enkä todellakaan laita keulalle mitään rättejä). Ei siinä kylmä sisällä toki tule eli ihan mmintä puhaltaa, mutta esimerkiksi takaikkunat on jäätymässä. Muutenkin tuo lämmityslaitteen logiikka ei oikein aukene, pitänee katsella manuaalia.

Jos vertaan aiempiin autoihin, niin A4 2.0 tdi multilla oli myös kylmä (niitä muistan nähneeni aika usein rätti keulalla tulevan vastaan), mutta Q5 2.0 tdi S tronicilla jaksoi mukavasti pitää lämpöjä ja ikkunat eivät jäätyneet koskaan. Ja vaikka kyseessä oli jatkuva neliveto+korkea auto, niin kulutus oli vain 0,5l suurempi per 100km. Eli talviautona se oli kyllä reippaasti lämpimämpi jo ihan lähtöviivalla. Lisäksi mitä tiedän noita 5-sarjan Bemareita ja E-koppa mersuja, niin tuntuvat olevan lämpimiä autoja. Onkohan tuo Multi sitten se heikoin lenkki, kun se maantiella jurraa niin pienillä kierroksilla?

Tuo Kvee:n kahteen kertaan startti Eberin käytön jälkeen ei kuulosta normaalilta? Itse olen joutunut laittamaan käyntiin kylmänä ilman moottorinlämmitintä pari kertaa, kovin oli -23 luokkaa ja ihan ok se lähti, tosin tietty melkoinen rytke aluksi. Keskinäyttö ei meinaa jaksaa paljon nousta siinä kyllä. Samoin ohjaus todella kankea.

SKU

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 04.02.12 - klo:21:08
Eikö sulle tullut kojelautaan sitä erillistä käynnistynappia?

Ei tullu ei. Mitään webaston rumaa härpätintä en edes halunnut.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: jusape - 04.02.12 - klo:21:59
Aika erikoista on tämä A6:n kylmyys, missähän siellä suunnittelussa on pieleen menty. Tänään tuli ajeltua 300km menopaluu noin -25c kelissä ja mittari pysyi tiukasti yhden ledin lämmössä eli 60c (enkä todellakaan laita keulalle mitään rättejä). Ei siinä kylmä sisällä toki tule eli ihan mmintä puhaltaa, mutta esimerkiksi takaikkunat on jäätymässä. Muutenkin tuo lämmityslaitteen logiikka ei oikein aukene, pitänee katsella manuaalia.

Jos vertaan aiempiin autoihin, niin A4 2.0 tdi multilla oli myös kylmä (niitä muistan nähneeni aika usein rätti keulalla tulevan vastaan), mutta Q5 2.0 tdi S tronicilla jaksoi mukavasti pitää lämpöjä ja ikkunat eivät jäätyneet koskaan. Ja vaikka kyseessä oli jatkuva neliveto+korkea auto, niin kulutus oli vain 0,5l suurempi per 100km. Eli talviautona se oli kyllä reippaasti lämpimämpi jo ihan lähtöviivalla. Lisäksi mitä tiedän noita 5-sarjan Bemareita ja E-koppa mersuja, niin tuntuvat olevan lämpimiä autoja. Onkohan tuo Multi sitten se heikoin lenkki, kun se maantiella jurraa niin pienillä kierroksilla?

Tuo Kvee:n kahteen kertaan startti Eberin käytön jälkeen ei kuulosta normaalilta? Itse olen joutunut laittamaan käyntiin kylmänä ilman moottorinlämmitintä pari kertaa, kovin oli -23 luokkaa ja ihan ok se lähti, tosin tietty melkoinen rytke aluksi. Keskinäyttö ei meinaa jaksaa paljon nousta siinä kyllä. Samoin ohjaus todella kankea.

Kyllähän nämä kaikki nykyajan automaattivaihteiset autot käyttää maantieajossa pieniä kierroksia. Osa käyttää niitä kapungissakin. Mut ehkä jotkut toiset valmistajat vaan haluaa tehdä edelleen sellaisia autoja joissa on edelleet hyvät lämmityslaitteet ja ne toimii tasaisella lämmönjaolla ja tuotolla. Esim. mersu kuuluu tähän kastiin. Lämmityslaitetta tästä syyttäisin enkä vaihteistoa. Itse en esim. ymmärrä Webaston käyttöä dieseleissä kun minulla on ihan hyvin riittänyt 2h säteilijällä lämmittäminen näissäkin pakkasissa ja en ole palellut. Kyllähän esim. VW:llä on maine kylmänä talviautona ja se maine on ollut olemassa vuosikymmeniä.

Kapa

LainaaWebasto on kyllä ihan ehdoton lisävaruste. Kun vaan olisi se tahdasvarusteinen kunnollinen Suomen oloihin, niin olisi tuo ajonaikainen käyttö käyttö hieman jouheampaa.

Kaikkein jouheinta käyttö on sillä kunnollisella jälkiasenteisella. Taida paljoa sen asennus elämää pilata vaikka siellä kojelaudassa onkin.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: SKU - 04.02.12 - klo:22:04
Ei tullu ei. Mitään webaston rumaa härpätintä en edes halunnut.

Eipä mullakaan mitään isoa kelloa kojelaudassa ole...vaan pikkuruinen nappi, joka on punainen kun lämmitin päällä ja siitä saa sen on/off. Toki ilman sitäkin pärjäisi.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 04.02.12 - klo:21:59
Muutenkin tuo lämmityslaitteen logiikka ei oikein aukene, pitänee katsella manuaalia.

Itsellä se on ollut tasan yhdessä asennossa...22 astetta  ;)

LainaaJos vertaan aiempiin autoihin, niin A4 2.0 tdi multilla oli myös kylmä.
Hmm...musta ei suurta eroa nykyisen ja edellisen välillä ole. Edellisessä tosin lämmöt ajon aikana pikkuisen nousi, ainakin mittarin mukaan.

LainaaTuo Kvee:n kahteen kertaan startti Eberin käytön jälkeen ei kuulosta normaalilta? Itse olen joutunut laittamaan käyntiin kylmänä ilman moottorinlämmitintä pari kertaa, kovin oli -23 luokkaa ja ihan ok se lähti, tosin tietty melkoinen rytke aluksi. Keskinäyttö ei meinaa jaksaa paljon nousta siinä kyllä. Samoin ohjaus todella kankea.
Voipi olla uutuuden jäykkyyttäkin...ehkäpä tuo siitä notkistuu, en ole huolissani.

Q8

Lainaus käyttäjältä: jusape - 04.02.12 - klo:21:59
Aika erikoista on tämä A6:n kylmyys, missähän siellä suunnittelussa on pieleen menty. Tänään tuli ajeltua 300km menopaluu noin -25c kelissä ja mittari pysyi tiukasti yhden ledin lämmössä eli 60c (enkä todellakaan laita keulalle mitään rättejä).

Eikö sinne maskin taakse voi pahvia/muovia pujottaa jos ei räteistä perusta?
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Kvee

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 04.02.12 - klo:22:09
Kyllähän nämä kaikki nykyajan automaattivaihteiset autot käyttää maantieajossa pieniä kierroksia. Osa käyttää niitä kapungissakin. Mut ehkä jotkut toiset valmistajat vaan haluaa tehdä edelleen sellaisia autoja joissa on edelleet hyvät lämmityslaitteet ja ne toimii tasaisella lämmönjaolla ja tuotolla. Esim. mersu kuuluu tähän kastiin. Lämmityslaitetta tästä syyttäisin enkä vaihteistoa. Itse en esim. ymmärrä Webaston käyttöä dieseleissä kun minulla on ihan hyvin riittänyt 2h säteilijällä lämmittäminen näissäkin pakkasissa ja en ole palellut. Kyllähän esim. VW:llä on maine kylmänä talviautona ja se maine on ollut olemassa vuosikymmeniä.
No ei nyt kuitenkaan ole auton sisällä tarvinnut palella, ja se on ainakin minusta tärkeintä  ;). Keleille ei mitään voi, ja auto kuin auto on tehtyä ajettavaksi vaikkei moottorinlämmöt nousisikaan. Kyllä pistokelämppäri riittääkin hyvin...itsellä perusteena Eberille oli nimenomaan kauko-ohjaimen tuoma lisämukavuus, kun lähteminen ei ole aina samaan aikaan. Onhan siitä hyötyä ajon aikana lisälämmön tuottajana, mutta se ei ollut itsellä valintakriteeri.

Pekka T

Kuinka paljon Eberi/Webasto lisää A6:n polttoaineen (dieselin) kulutusta käytännössä? A5/A4 2.0 TFSI:n kulutus ainakin lisääntyy n. 1 litra / 100 km kun lämmintä käytetään 30-40 min ennen 25 km:n ajomatkaa.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 05.02.12 - klo:14:37
Kuinka paljon Eberi/Webasto lisää A6:n polttoaineen (dieselin) kulutusta käytännössä? A5/A4 2.0 TFSI:n kulutus ainakin lisääntyy n. 1 litra / 100 km kun lämmintä käytetään 30-40 min ennen 25 km:n ajomatkaa.

Enpä ole mittaillut...veikkaisin että 0,5 - 1 litraa...

Zoob

Toissapäivänä tuli sitten noudettua uusi A6, ensivaikutelmia: Ajettavuudesta ei ole vielä muodostunut kovin vahvaa mielikuvaa, Nokian 17" nastoilla kulkee vakaasti, melutaso ei ainakaan itseäni järkytä vaikka Nokiat tunnetusti äänekkäät. Olisin ottanut Michelinit mutta niissä tällä hetkellä saatavuusongelmia. Ohjaamo on tekniikkafriikin juhlaa, muutama ilta menee kaikkiin toimintoihin tutustuessa... Laatutaso on hyvä ja sähkösäätöiset mukavuuspenkit loistavat. Nyt kun autoa vähän enemmän katsellut niin perän muotoilu on kyllä aika lähellä edellistä mallia, sinänsä muotoilu ajattoman tyylikäs. Uudella autolla ja renkailla ei tietenkään ole tullut reviteltyä, mutta suorituskyky itselleni riittävä, joskin multitronicilla syntyy vaikutelmaa ettei kiihtyvyys ole kaksinen kun kierrokset pysyy jokseenkin vakiona (d asennossa) Urheilualusta omaan makuun sopivan jämäkkä, koeajoautojen normialustaan verrattuna ei suurta eroa mutta vähän matalampi. Nitinöitä ei aamun 20 asteen pakkasessakaan kuulunut, kuten esim Passatissa jo uuten. Valoista, lämpiämisestä tai kulutuksesta ei ole vielä saanut kunnollista käsitystä...
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

MaI

#898
Lainaus käyttäjältä: Zoob - 08.02.12 - klo:14:01
Toissapäivänä tuli sitten noudettua uusi A6, ensivaikutelmia: Ajettavuudesta ei ole vielä muodostunut kovin vahvaa mielikuvaa, Nokian 17" nastoilla kulkee vakaasti, melutaso ei ainakaan itseäni järkytä vaikka Nokiat tunnetusti äänekkäät. Olisin ottanut Michelinit mutta niissä tällä hetkellä saatavuusongelmia. Ohjaamo on tekniikkafriikin juhlaa, muutama ilta menee kaikkiin toimintoihin tutustuessa... Laatutaso on hyvä ja sähkösäätöiset mukavuuspenkit loistavat. Nyt kun autoa vähän enemmän katsellut niin perän muotoilu on kyllä aika lähellä edellistä mallia, sinänsä muotoilu ajattoman tyylikäs. Uudella autolla ja renkailla ei tietenkään ole tullut reviteltyä, mutta suorituskyky itselleni riittävä, joskin multitronicilla syntyy vaikutelmaa ettei kiihtyvyys ole kaksinen kun kierrokset pysyy jokseenkin vakiona (d asennossa) Urheilualusta omaan makuun sopivan jämäkkä, koeajoautojen normialustaan verrattuna ei suurta eroa mutta vähän matalampi. Nitinöitä ei aamun 20 asteen pakkasessakaan kuulunut, kuten esim Passatissa jo uuten. Valoista, lämpiämisestä tai kulutuksesta ei ole vielä saanut kunnollista käsitystä...

Onneksi olkoon uuden auton johdosta! Parhaat tonnit ja tunnit tulossa. Minulla 2200 nyt mittarissa. Tuon verran tuntuu menevän, että auton kanssa pääsee sinuiksi. Nyt alkaa auton kulmienkin paikat jo löytyä parkkeeratessa.

Rengasmelu ei tosiaankaan ole yleisesti ottaen paha, tuostahan keskusteltiin jo aikaisemminkin. A6:een vain hiljaisena autona kohdistuu melko kovat odotukset tuolta osin. Kuten itse aikaisemmin sanoin, on noiden uusien nastakumien melu hiljentynyt selvästi nastojen hieman pyöristyttyä. Kannattaa tosiaan pyöritellä se 300-500km kevyemmällä kaasulla ihan sisäänajon (varsinkin tällä pakkasella) ja nastojen kiinnipysymisen nimissä. Itse huomasin auton vetreytyvän ensimmäisen 500km jälkeen selvästi - eniten moottorin osalta. Eli kannattaa jättää senkin osalta ne tehotestit lauhoille sisäänajon jälkeisille keleille.

Lämpenemisestä tuon 3.0TDI:n osalta hieman päivitystä aikaisempaan keskusteluun. Nyt on tullut muutama päivä ajettua tuota 20min työmatkaa pihalta, piuhan päästä startaten -30C pakkasesta. Maskit nokassa lämpenee motarinopeuksissa n. 10km ajossa neljään lediin tuona aikana. Taajama-ajossa pysyttelee 3 ledissä. Ilman maskia taajamassa 1-2 lediä noilla pakkasilla, motarilla 2-3. Pidempi seisoskelu ilman esim. parkissa moottori käynnissä pudottaa kyllä noilla keleillä lämpötilan nopeasti 1-2 ledin pintaan. Suosittelen maskia, vaikka esteettinen silmä ei sitä sallisikaan.

Laadusta ja kitinöistä oltava samaa mieltä. Ellei näillä keleillä nitise, niin tuskin sitten ollenkaan.


Titta Jokisen tukka

Kouhiaa lainatakseni: Lisää lämpöö koppiin!

Eli mikäli uuden A6 moottorilämpöjen alhaisuuden kanssa on ongelmia, tarjoaa maahantuoja ilmaiseksi nokan tukkivia lärpäkkeitä. Paketti koostuu kolmesta erillisestä lipareesta: yksi olympiarinkuloiden oikealle ja yksi vasemmalle puolelle. Lisäksi kolmas lipare ala-aukon peittämiseen.
Patentin toimivuudesta on vähäisillä ajoilla paha sanoa vielä mitään muuta, kuin että kaupunkipyörityksessä lämmöt pysyivät nippanappa kolmessa ledissä. Maa- ja moottoritieajossa lämmöt pysyttelivät jatkuvasti asiallisesti yhdeksässäkympissä.
Ulkonäöltäänhän nämä nyt ovat niin ja näin, mutta mielestäni hukkuvat aika hyvin keulan mustaan yleisilmeeseen.

Eli käykääpä kiusaamassa myyjiänne, mikäli lämmöt eivät nouse muualla kuin ratin ja penkin välissä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy