Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

pokkus

Tässä uutukais-Audin vertailu uutta 5-sarjan Bemaria vastaan. Audista tykättiin enemmän.

http://www.insideline.com/audi/a6/2012/2012-audi-a6-vs-2011-bmw-535i-comparison-test.html

Titta Jokisen tukka

Laitetaan nyt tämänkin topicin alle toistamiseen tämä eilen itselleni täysin kulman takaa tullut info koskien lisävarusteena saatavaa ylläpitolämmitystä/viilennystä.

Myyjäni vahvisti tänään, että todellakin, em. varuste EI lämmitä lohkoa. Eli varustetta ei pidä mennä sotkemaan Webastoon. Sitä se ei ole.

Olisi vain pitänyt pokalla olla sanomatta myyjälle asiasta mitään (myyjä oli kivenkovaan sitä mieltä, että kyseessä on juurikin Webasto) Auton tullessa maahan virhe olisi tietysti huomattu, mutta lasku oikean Webaston jälkiasennuksesta olisi satavarmasti mennyt jonkun muun, kuin minun maksettavakseni.

Eli olkaahan tarkkoja myyjien puheiden kanssa (lienee sanomattakin selvää)

mho0

Kävin tänään pikaisesti vantaan audi centerissä ja myyjä muisteli, että business paketti sisältäisi ilmajousituksen + parkkitutkat ja hinta pompsahtisi about 1000,.

Mutta sanoi, että pitäisi kuitenkin tarkastaa miten se ihan tarkasti menikään...en tällä kertaa kerinnyt jäämään odottelemaan tätä.

mho

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 16.10.11 - klo:16:46
Mrk tarkoittanee, että ilmajousitus tulee osaksi Business -pakettia 3.0TDI quattro -malleissa. Hinta muistaakseni pompsahti hieman, mutta ei merkittävästi.
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

pokkus

Popular Mechanicsin Jenkkisivustolta bongattu kommentti uuden Audi A6:n eroista Eurooppa- ja Jenkkimallien välillä:

“With the exception of wanting slightly more feel through the steering wheel, what we're missing on the U.S.-spec A6 are the EU-only options; the quick-shifting seven-speed dual-clutch Steptronic gearbox, air suspension and at least one of the EU market's TDI diesel engines (the 3.0-liter, please). The official explanation for the Steptronic and air suspension is that the American market wants a slightly softer Audi than the Europeans. Management is gunning for volume, not the enthusiast fringe. There could be an RS6 in the future to satisfy said enthusiasts; the diesel may come in 2013.”

Diesel-mallin poisjäännin vielä ymmärrän jotenkin, koska bensalla ajaminen ei täällä ole niin paljon kalliimpaa kuin Suomessa. Dieseli on kalliimpaa litrahinnaltaan ja hankintahinnaltaankin diesel-malli olisi luultavasti kalliimpi. Näin ainakin esimerkkinä BMW:n 335i:n ja 335d:n kanssa. Eniten itseäni kuitenkin mietityttää tuo vaihteistohomma. Miksi tänne ei tarjota 7-vaihteista uutta DSG-vaihteistoa? Itse en oikein syö tuota virallista selitystä mukavuudesta, vaikka perinteinen tiptronicci varmasti hiukan mukavampi oikeasti onkin. Jotenkin itse pelkään, että Audi (VW-konserni) ei luota, että uusi vaihteisto selviäisi ongelmitta Jenkkilän pitkät takuuajat (4 vuotta). Tiptronicci siis luotettavampi ja kestävämpi vaihtoehto enemmän valittaville ja vaativimmille asiakkaille :) 2.0T mallissa on siis täällä multitronicci ja 3.0T mallissa tippi.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: mho0 - 17.10.11 - klo:18:31
Kävin tänään pikaisesti vantaan audi centerissä ja myyjä muisteli, että business paketti sisältäisi ilmajousituksen + parkkitutkat ja hinta pompsahtisi about 1000,.

Mutta sanoi, että pitäisi kuitenkin tarkastaa miten se ihan tarkasti menikään...en tällä kertaa kerinnyt jäämään odottelemaan tätä.

mho


Että pyöreesti viiden tonnin varusteet tonnilla - ei paha. Jos toteutuu, niin alkaa kuutonen olemaan aika "kova" paketti. Tietysti vaihdon yhteydessä alennus ja vaihtoauton hyvitys huononevat, mutta kyllä tuossa siltikin mukavasti säästöä tulee.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

Jännä homma vaan, jos ilmajousituksen tuohon laittavat. Se ei monellekaan ostajalle ole arvostuksessa se ykkönen. Olisin luullut, että kauppa kävisi paremmin lisäämällä siihen 3,5 tonnilla "tavallisempaa" lisuketta, kuten sportti-istuimia, isompaa vannetta, tai nahkaverhoilua.

jusape

Huomenna pitäis tuota Avantia lähteä kokeilemaan ja katsomaan saako siitä kauppaa. Maltillinen työkiesi siis hakusessa.
Ehkäpä 2.0 TDI multi Avant pienillä varusteilla. Toinen tietysti olisi tuo 3.0 TDI miedompi jos hieman enemmän satsaisi nautintoon..

Ainoa kapula rattaissa tällä hetkellä tiukka tarjous alkuvuoden -11 BMW 520 dA touringista, käytetty peli 15tkm ajettuna ja autolle jäisi hintaa tollaset 48teur... aika hyvin kun n. 10teur olisi tippunut jo tuossa kohtaa hinnasta.

Ktk

Hinnastoon on myös tulossa A7:n tapaan Comfort-paketti: mukavuusistuimet sähköllä + muistilla, sisä- ja ulkovalopaketti, muistipeilit, Milano-nahka. Hinta semmoisen 3500e-> co2 riippuen.

Markku J

Tuo on hyvä paketti, ja tuolla hinnalla ihan "pakollinen valinta" kaikille A6:n tilaajille. Paljon halvempi kuin A7:ssa, mutta lieneekö istuimet sitten halvemmat ilman näitä paineilmalla täytettäviä tukia istuimessa ja selkänojassa ?

Ktk

On just ne kunnon penkit sivutukien säätöineen. Hinta oli jotain tuota luokkaa, en nyt jaksa tarkkaa muistaa.

Markku J

#580
Upeeta. Tuota Comfort -pakettia kyllä kuutoseen kaivattiinkin. Aika hieno sisältö siinä on. Kalliit penkit ja nahat ovat aika kivaa luksusta kabiiniin. Minulla on seiskassa tuo setti. Hienoa penkeissä on ilmanpainetoiminen säätö tukityynyissä. Jos autossa istuu moottorin sammuttamisen jälkeen muutaman minuutin, päästää systeemi penkeistä paineet pois. Joskus olen puhelimen kanssa kokeillut autossa - puhelun keston istunut. Paineet menee pois, ja penkki "lässähtää". Huomaa aina eron konkreettisesti.

jf

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.10.11 - klo:20:55
Jännä homma vaan, jos ilmajousituksen tuohon laittavat. Se ei monellekaan ostajalle ole arvostuksessa se ykkönen. Olisin luullut, että kauppa kävisi paremmin lisäämällä siihen 3,5 tonnilla "tavallisempaa" lisuketta, kuten sportti-istuimia, isompaa vannetta, tai nahkaverhoilua.
Noo, meitä vähemmän autoista kiinnostuneita ihmisiä riittää, joille tuo perän tasauksen puute ja sen korjauksen hinta ovat olleet este mallin valinnalle... (kilpailijoilla kun tuo on kuulunut farkkuun jo pitkään)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

SKU

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.10.11 - klo:21:14
Tuo on hyvä paketti, ja tuolla hinnalla ihan "pakollinen valinta" kaikille A6:n tilaajille.

Samaa mieltä. Tulee hieno paketti tuosta uudesta 3.0TDI Q businesspaketista lisättynä tällä. Vaikka se itseäni hieman harmittaa, niin silti hieno homma. Tuohon ei paljo muuta tarvitse lisätä. Itse en olisi uskonut että maahantuoja lähtee heti tarjoamaan näin hienoja lisukkeita jo lähtösuoralla.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: SKU - 17.10.11 - klo:23:44
Samaa mieltä. Tulee hieno paketti tuosta uudesta 3.0TDI Q businesspaketista lisättynä tällä. Vaikka se itseäni hieman harmittaa, niin silti hieno homma. Tuohon ei paljo muuta tarvitse lisätä. Itse en olisi uskonut että maahantuoja lähtee heti tarjoamaan näin hienoja lisukkeita jo lähtösuoralla.

Fiksu veto myynniltä. Varustepaketit ovat absoluuttisesti katsottuna hinnakkaita, mutta auton hintaluokka huomioiden perusteltavissa ja sisältöä on niin paljon, että paketit pois jättävä ostaja alkaa pitää itseään enemmän tai vähemmän hölmönä tai väärässä paikassa säästäjänä. Ja näin saadaan kassavirtaa tuhansilla lisää, kun lisäkustannukset varusteista ovat kuitenkin maltilliset. Näistä ehkä nahkaverhoilu on sellainen, joka on kustannuksiltaan edelleen kallis, muut ovat "vain tekniikkaa", jonka yksikkökustannukset laskevat joka vuosi dramaattisesti.

Niin hieno kuin A6 onkin niin hieman vaatimaton ilmestys se on, vaikka Audin rooli aina ollutkin olla vähäeleinen premium. 5-sarjakin uudistui maltilla, joten ainoa särmikkäämpi vaihtoehto on E-sarja, joka näistä vanhimpana tarjoaa kuitenkin eniten sitä jotakin muotoilullisesti ja hengeltään.

WKurki

Osui syyskuun puolivälissä vuokra-autoksi uudenkarhea 3.0 TDI Multitronic Start/Stop -automatiikalla. Kilometrejä kertyi n. 850, joten hyvän käsityksen sai autosta. Rengasmelua tai -ääniä (17'' pyörät) ei autosta käytännössä voinut havaita missään nopeuksissa. Nyt oli hauska huomata, että ohi ajavien autojen rengasäänet sen sijaan kuuluivat silloin tällöin sisälle. Vertailukohtana itsellä on huhtikuiselta Keski-Euroopan reissulta BMW:n 520D A (18'' pyörät), upea tuntuma tiehen, mutta tuumaa pienemmillä pyörillä varmasti mukavampi ja hiljaisempi.

Audin kulutuslukemat olivat äärimmäisen hienot, n. 5 litraa / 100 km. Ajettavuudeltaan Audin nykyinen A6 ja BMW:n 5-sarja ovat huippuja. Käytettävyydeltään Audin audio-navigointikeskus oli ainakin parempi kuin BMW:hen tottumattomalle haastava i-Drive... Lämmitetty ohjauspyörä oli A6:ssa kiva varuste, sellaisia saisi tulla edullisempiinkin autoluokkiin. Autossa oli nahkaverhoilu, mutta tavalliset istuimet, fiilis oli kuin nojatuolissa olisi istunut. Erittäin mukavat, mutta mutkateille saisi olla enemmänkin sivutukea. Sisustan laatuvaikutelmassa väitän BMW:n menevän edelle yksityiskohdissa jne.. Pysäköintitutkan (vakiovaruste tämän hintaluokan autoissa?) näyttö oli BMW:ssä tarkempi, mutta elämää helpottava varuste joka tapauksessa pysäköintihalleissa ja muissa ahtaissa paikoissa pyöriessä, joten voisi jopa huolia seuraavaan omaan autoonkin aikanaan. Itse en pidä Start/Stop -automatiikoista manuaalivaihteisissa saati sitten automaattivaihteisessa autossa. Tunne on koominen, kun automaatti sammuu risteyksessä. Onneksi tällaiset itseä ärsyttävät eko-toiminnot saa nappia painamalla pois käytöstä.

Auton valinta etenkin näin kalliissa autoissa tapahtuu varmasti tunteella jossakin määrin. Audi miellyttää itseäni eniten ulkoasultaan. Muutenkin miellän Audin enemmän sellaiseksi, ettei se herätä samanlaista "kateutta" kuin Mercedes tai BMW. Vaikea valinta olisi, jos pitäisi n. 60 000 eurolla olla ostamassa autoa, isoa sedania tai farmaria ns. premium-merkeistä.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

jusape

Tuli tuossa käytyä kokeilemassa 2.0TDI Avant Multi, ihan tyytyväisin mielin. Hyvä ajaa, kaikki namiskat kabiinissa omaan makuun kohdillaan, ihan hiljainenkin Pirelli 17" pyörillä. Vakioalusta on sekin mukava. Itselleni tuo kone vie kyllä aivan mukavasti autoa, mukava vääntöalue. Ilahduttavasti A6:ssa stereotkin perusvehkeiksi ihan jees, kun subbarikin löytyy. Nyt tosiaan nuo tutkat vakiona ja muuta, mutta se comfort -paketti menee kyllä itselle pitkäksi kun veroineen yli 4000e.

Nuo visuaaliset seikat hieman mietityttää; sporttipenkkien kangas ehkä hieman halvahkon näköinen, vakioalustalla on liian korkealla. Ulkonäkökin tietysti makuasia, mutta kokonaisuutena kaikkiaan ihan ok, joskin hiukan pidän Bemaria paremman näköisenä.

Oikeastaan kaupan esteenä enää tuo alusta-asia, ilmajouset menee kyllä aika hintavaksi eli
onkos kenelläkään nyt kokemuksia sporttialustasta A6 C7:ssa, minkähänlainen kivireki mahtaa autosta tulla?? Jotain linkkejä pitää kaivella ulkomaan testeistä josko saisi siitä kokemuksia...

JOHANNES

Millaisella kulutuksella olette päässeet, minulla 2,0 tdi Multi. 5000km 7,1l/100km, noin puolet reipasta moottoritie ajoa.
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

Neppis

Mulla toi allekirjoituksen mukainen quattro on pihistellyt ajotietokoneen mukaan 6,2 l/100km vajaan 6 tkm:n matkan keskinopeudella 57 km/h - varsin kohtuullinen lukema mielestäni. Näin alkuuhuumassa on ollut melko paljon maantieajoa, joten eiköhän tuo vähän nouse jatkossa.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

nemos

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 18.10.11 - klo:16:55
Mulla toi allekirjoituksen mukainen quattro on pihistellyt ajotietokoneen mukaan 6,2 l/100km vajaan 6 tkm:n matkan keskinopeudella 57 km/h - varsin kohtuullinen lukema mielestäni. Näin alkuuhuumassa on ollut melko paljon maantieajoa, joten eiköhän tuo vähän nouse jatkossa.

6,2 l/100 km on minullakin 8400 kilometrin keskikulutus. Keskinopeus 60 km/h. Paljon lyhyttä pätkää 8-9 litran kulutuksella, mutta selvästi yli puolet kilometreistä kuitenkin matka-ajosta. Pitkän matkan hieman yli viiden litran kulutukset ovat raskaalle nelivetoautolle hyvinkin kohtuullisia.
Volvo XC60 T8 Inscription

jf

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 18.10.11 - klo:16:46
Millaisella kulutuksella olette päässeet, minulla 2,0 tdi Multi. 5000km 7,1l/100km, noin puolet reipasta moottoritie ajoa.
Jos audi on edelleen audi, niin multin kulutus putosi tuossa viiden tonnin jälkeen inan, mutta edellisen mallin farkku multi 4F vei tuon saman 7l/100km. 3.0TDI oli ainakin edellisessä mallissa pienempi ruokainen kuin tuo 2.0TDI.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

9800160

Mitä noi varustepaketit nyt oikein on ja mihin malleihin tarjolla? Audin sivuiltahan löytyy ainoastaan S-line paketit - oonko nyt ihan hukassa?

Passat 2.0 tdi bluemotion menee muuten manuskana tällä hetkellä n. 5,3 litran keskikulutuksella, ajona ripeää moottoritietä ja sitten keskustassa matelua siihen päälle.
Nykyisin:
Audi A6 -12 Avant, 2.0Tdi aut
Toyota Corolla Verso -03, 1.6 bensa man

Ex VAGit:
VW Golf Plus - 06, 1,9Tdi man
Ex - VW Transporter - 95, 2,4D man
Ex - Audi A6 -07 Avant - 2.0T bensa man
Ex - VW Golf -98 HB - 1,6 bensa man

jusape

Aika kovalta kuulostaa nuo 2.0 TDI multin lukemat, jos vertaan vaikka ex. A4 B8 multiin (toki 143hv), joka vei 115tkm matkalla 5,9l/100km. Q5 2.0 TDI vei sitten 7,1l/100km, ollen 170hv.

pokkus

Roadfly:n arvostelu autosta. Aika paljon kiitosta sai kaikilta osin.

RoadflyTV - 2012 Audi A6 Test Drive & Review

Nyt vasta huomasin, että uudessa A6:ssa on "samanlaiset" takavalot kuin Kia Optimassa. Tarkoitan tuota, että takavalot tekevät tuollaisen kielekkeen perään.

Jukikyy

Audin nettisivuille tullut A6:n uudet 24.10.2011 päivitetyt hinnat. Kuten aiemmin ollut juttua Business-varusteluun lisätty akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana vakioksi sekä quattro-malleihin lisäksi mukautuva ilmajousitus, Adaptive Air Suspension.

Markku J

Kertokaapa joku A6 -kauppaa hierova, minkälaisen alennuksen saa vakiohinnaston malleista ja vastaavasti business -versioista. Eli paljonko jää hintaetua parkkitutkille ja ilmajousille oikeasti.

VAG!

Business-hinnoiteluhan muuttui varsin paljon. Eikös aikaisemmin ollut vain yksi malli business-hinnalla, kun nyt businesshinnoiteltuja myllyjä löytyy viisi kappaletta.

jusape

Business-hinnasta saamani alennusprosentti on noin 6,5% verottomasta (sis. alv 23%) hinnasta.

Pumafi

Business-hinnasta 5,4%. Milloin tuo 2.0 TFSI on tullut hinnastoihin ja milloin niiden toimitus alkaa. Elokuusssa kävin asiasta Espoon tilausten vastaanottopisteessä kysymässä ja silloin sanottiin että vasta vuonna 2012 tulee hinnat. Jätin automyyjälle tiedot ja lupasi palata asiaan. No ehdin tilata BMW:n tässä välissä  ;D
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Germera

No niin - hinnastoon on tullut todellakin tänään minunkin odottama suosikkini 2,0 TFSI. Business versiona varsin houkuttelevasti hinnoiteltu. Tsekkailin tuolta saksan konfiguraattorista nelosbensaa ja ilokseni huomasin että sen mukaan 2,0 TFSI:ssä on pakoputket sijoitettu molempiin reunoihin, kuten kuutoskoneisissakin.
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

Markku J

Vielä kun tulisi 2.0 TFSI quattro S tronic 155 kW -versiona, niin olisi aika sopiva tekniikkasetti tähänkin autoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy