Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 19.05.11 - klo:18:18
3.0 TDI:stä tulee +300hp versio syksyllä tuotantoon. Nyt en muista tarkkaa teholukemaa.
Jopas jotakin.. 3.0T bensakone jäänee pahasti tuon varjoon.

eGetin

Melkeinpä väittäisin, että se saattaa olla se pointtikin ;)

Neppis

230 kW:n version vääntöä ei ole vielä paljastettu, mutta sitä lienee sen verran reilusti, että S tronic täytyy korvata tipillä. Millekäs maksimiväännölle S tronic on suunniteltu, 550 Nm?

"On the diesel side, the entry-level 2.0 TDI produces 130 kW (177 PS) and 380 Nm (280 lb-ft) of torque. The 3.0 TDI V6 is available with 150 kW (204 PS) and 400 Nm (295 lb-ft) or 180 kW (245 PS) and 500 Nm (369 lb-ft) of torque. Eventually, a third version of the 3.0 TDI will be offered with 230 kW (313 PS).

Depending on which engine is selected, it is paired to a six-speed manual, a seven-speed S tronic, a CVT multitronic or an eight-speed tiptronic transmission."

http://www.worldcarfans.com/111051833501/2012-audi-a6-avant-unveiled-videos
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 19.05.11 - klo:21:39
230 kW:n version vääntöä ei ole vielä paljastettu, mutta sitä lienee sen verran reilusti, että S tronic täytyy korvata tipillä.
Se voi olla ihan just parempikin niin. ::)

vasara

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 19.05.11 - klo:21:39
230 kW:n version vääntöä ei ole vielä paljastettu, mutta sitä lienee sen verran reilusti, että S tronic täytyy korvata tipillä. Millekäs maksimiväännölle S tronic on suunniteltu, 550 Nm?
Kyllä konsernista vääntöä kestäviä laatikkoja löytyy. Vaikkapa Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK). Liekkö sen verran itsenäistä tuo Porschen touhu, että sitä ei lainata?

Ktk

ei niitä vaihteistoja varmaan ihan noin vaan heitellä autosta toiseen varsinkin kun ovat muulta voimansiirroltaan aivan erilaisia.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 19.05.11 - klo:22:05
ei niitä vaihteistoja varmaan ihan noin vaan heitellä autosta toiseen varsinkin kun ovat muulta voimansiirroltaan aivan erilaisia.
Ei kai kukaan kuvitellutkaan että Audissa olisi valmis kolo Porsche-Doppelkupplungsgetriebe:lle.. tuo vaihteiston nimi on niin makoisa, että se on aina toistettava :)

Ranssi

LainaaTehot:

2.0 TDI 177 hv / 520 d 184 hv
3.0 TDI 204 hv / 525 d 204 hv
3.0 TDI 245 hv / 530 d 258 hv (xDrive)
3.0 TDI 313 hv / 535 d 330 hv

Kiitos mielenkiintoisesta vertailusta.

535d:n tehoissa on kyllä pieni erhe, sillä tietääkseni kyseinen kone antaa 300 pollea, ei 330 hv:ta. Joka tapauksessa suorituskyky tuolla motilla on uskomaton, kun 0-100 km/h taittuu 5,7 sekunnissa.

Muistutettakoon, että kovimmat väännöt lyö kuitenkin pöytään MB 350 CDI: 620 Nm.

Markku J

Katoppas vaan, virhehän tuossa on. BMW Suomen ja BMW Ruotsin nettisivuilla on 535 d:n tehoksi ilmoitettu 220 kW / 330 hv, mutta BMW Saksa ilmoittaa tuon oikein, eli 220 kW / 300 hv. Korjaanpa tuon em. viestiini.

TTL

Noita teholukemia katsellessa alkaa Mersullakin olla kiire ruveta sovittelemaan toista ahdinta 350 CDI:n kylkeen. Rupuisilla 265 hevolla saattaa noissa laukkakilpailuissa muuten hävitä...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 20.05.11 - klo:14:26
Muistutettakoon, että kovimmat väännöt lyö kuitenkin pöytään MB 350 CDI: 620 Nm.

Hienoja on taas mekkerin lukemat, paperilla. Mitä tapahtuu kun laitetaan johtotähden rinnalle 20 hepoa ja 120 newtonia heikompi Audi. Varustetaan Audi vielä painavammaksi, leveämmäksi ja korkeammaksi. Ja kaupantekijäisiksi vielä jatkuva nelikko kiihtyvyyttä hillitsemään. No näinhän siinä realielämässä käy ;D

Onkohan Mersu kaapannut Volvolta jonkun PR-henkilön omiin riveihinsä, kun ennen Volvo loisti näissä paperilukemissa?

Markku J

Aivan uskomattoman hieno lukema Audilta tuo 6,1 sek 0-100 kmh painavalla korilla. Eikä tästä 3.0 TDI:stä edes ole raportoitu dynomittauksissa ilmoitettua suurempia tehoja - toisin kuin monissa muissa VAG -koneissa (bensakoneet).

Ranssi

LainaaOnkohan Mersu kaapannut Volvolta jonkun PR-henkilön omiin riveihinsä, kun ennen Volvo loisti näissä paperilukemissa?

Itse luovuttaisin tämän tittelin mieluummin Baijerin suuntaan, ja Audi on seurannut hyvää vauhtia perässä. Kuka voi uskoa esim. uuden Audi A6:n 3.0 TDI Quattron 204 hv:n versiona pääsevän ilmoitettuun 5.7 litran keskikulutukseen sekalaisessa ajossa. Arvo on niin ufo, ettei mitään rajaa: iso auto, 3-litran kone, neliveto - ei onnistu millään >:( Näin sitä vedätetään kuluttajaa ja etenkin verottajaa.

LainaaNoita teholukemia katsellessa alkaa Mersullakin olla kiire ruveta sovittelemaan toista ahdinta 350 CDI:n kylkeen.

Jos väitteesi pitäisi paikkaansa, että 350 CDI:ssä on ainoastaan yksi ahdin, niin BMW:n kaksoisahdetun 35d:n kierrosvälillä 1500-2500 aikaansaama 600 Nm:n vääntö tuntuu lähinnä naurettavalta saavutukselta, sillä MB jenkoo 1600-2400 kierroksilla peräti tuon 620 Nm.

LainaaKatoppas vaan, virhehän tuossa on.

Taulukossasi oli häikkää myös vääntöpuolella, sillä BMW 30d:n maksimivääntö ei ole ilmoittamasi 560 Nm, vaan 20 Nm vähemmän.

Markku J

Uudelle koneversiolle 30 d:stä ilmoitetaan 560 Nm. Tämä uusi kone on lanseerattu xDrive -mallissa 530 d. Vanhemmassa koneessa oli 20 Nm vähemmän.

Vertailuun sopii paremmin tämä uusi, koska A6 on vastaavan tehoisella koneella aina quattro.

Ranssi

LainaaUudelle koneversiolle 30 d:stä ilmoitetaan 560 Nm. Tämä uusi kone on lanseerattu xDrive -mallissa 530 d. Vanhemmassa koneessa oli 20 Nm vähemmän.

Vertailuun sopii paremmin tämä uusi, koska A6 on vastaavan tehoisella koneella aina quattro.

Oikeassa olet! Itse en ollut lainkaan tietoinen tuosta uudesta versiosta. Julkaisuväli on melko tiheä, sillä edellinen painos tuli ulos muistaakseni vuonna 2008.

Uudessa versiossa tehoa näkyy olevan 10 kW aiempaa enemmän eli nyt ollaan lukemissa 190 kW. Uuden myllyn myötä kulutuslukemat ovat uskomattomalla mallilla, sillä yhdistetyn pitäisi olla ainoastaan 5.7 l/100 km ja kaupunkikulutuksenkin niin tajuttoman alhainen kuin 6.6 l/100 km. Uusi motti pätkii aiemman takavedolla varustetun version kaikilla mittareilla eli melkoista kehitystä!

nemos

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.05.11 - klo:11:18
Uudessa versiossa tehoa näkyy olevan 10 kW aiempaa enemmän eli nyt ollaan lukemissa 190 kW. Uuden myllyn myötä kulutuslukemat ovat uskomattomalla mallilla, sillä yhdistetyn pitäisi olla ainoastaan 5.7 l/100 km ja kaupunkikulutuksenkin niin tajuttoman alhainen kuin 6.6 l/100 km. Uusi motti pätkii aiemman takavedolla varustetun version kaikilla mittareilla eli melkoista kehitystä!

Melkoista kehitystä paperilla, vaan ei testien mukaan. Meneeköhän tämä normikulutushuijaus loputtomiin läpi eurobyrokraateille?
Volvo XC60 T8 Inscription

Adams

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.05.11 - klo:09:39
Itse luovuttaisin tämän tittelin mieluummin Baijerin suuntaan, ja Audi on seurannut hyvää vauhtia perässä. Kuka voi uskoa esim. uuden Audi A6:n 3.0 TDI Quattron 204 hv:n versiona pääsevän ilmoitettuun 5.7 litran keskikulutukseen sekalaisessa ajossa. Arvo on niin ufo, ettei mitään rajaa: iso auto, 3-litran kone, neliveto - ei onnistu millään >:( Näin sitä vedätetään kuluttajaa ja etenkin verottajaa.

Keskikulutus ja CO2-päästöt perustuvat standardin mukaiseen ajosykliin ja olosuhteisiin rullien päällä. Testissä ei voi huijata, mutta eiköhän optimointi hyvän testituloksen saamiseksi ole viety jo kohtuullisen pitkälle ja homma on näin ollen tasapainoilua testituloksen ja oikean kulutuksen kesken  ::)

Linkki:http://www.dieselnet.com/standards/cycles/ece_eudc.html

Turha siis itkeä, jos et pääse omassa ajossasi valmistajan ilmoittamiin lukemiin, vaikka se ehkä vedätykseltä tuntuukin.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.05.11 - klo:09:39
Itse luovuttaisin tämän tittelin mieluummin Baijerin suuntaan, ja Audi on seurannut hyvää vauhtia perässä. Kuka voi uskoa esim. uuden Audi A6:n 3.0 TDI Quattron 204 hv:n versiona pääsevän ilmoitettuun 5.7 litran keskikulutukseen sekalaisessa ajossa. Arvo on niin ufo, ettei mitään rajaa: iso auto, 3-litran kone, neliveto - ei onnistu millään >:( Näin sitä vedätetään kuluttajaa ja etenkin verottajaa.

Jos väitteesi pitäisi paikkaansa, että 350 CDI:ssä on ainoastaan yksi ahdin, niin BMW:n kaksoisahdetun 35d:n kierrosvälillä 1500-2500 aikaansaama 600 Nm:n vääntö tuntuu lähinnä naurettavalta saavutukselta, sillä MB jenkoo 1600-2400 kierroksilla peräti tuon 620 Nm.

Pienen perkkauksen jälkeen voin ilmoittaa, että 350 CDI menee yhdellä turbolla myös 265 hv tehoversionaan.

Tuosta muusta edellä kirjoittamastasi olen prikulleen samaa mieltä. Liikenteen verotus voisi hyvin perustua todelliseen kulutukseen eli autovero ostettaessa hiiteen ja pieni lisä polttoaineiden veroihin tuosta. Kohtelisi erittäin reilusti kaikkia autoilijoita eikä harrastettaisi näennäistä maailmanparantamista.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

lortti

Juu, se on kumma kyllä miksi Audin tai Bemun tuottama hiilidioksidi on haitallisempaa kuin esim Dacian... Mutta eikai tässä maassa vero mitään ole jos siinä ei olisi kateuskerrointa.

OT loppuu...

Germera


Well well, nyt löytyy jo Avantillekin hinnat maahantuojan sivuilta. Sellainen reilu 2500 on avantin lisähinta - mitään muita uusia versioita ei hinnastoon ole vielä tullut.

Lisävarustehinnastokin on päivitetty, ei ehkä Avantin panoraamakattoa lukuunottamatta mitään muuta uutta. Mutta silti entistä A6 kuskia alkaa jännästi kuumottamaan poskia tämän hinnaston plaraaminen...
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

Jere#18

Kovasti alkoi kiinnostamaan josko päivittäisi tilaa hiukan lisää. Valinta menee pakosti pikkumoottoriin ja etuvetoon, mutta mitähän varusteita sitä pitäis minimissään ruksata?

(ylppy)

Täytyy itsekkin kun mahd.tulee niin käydä tutustumassa avantiin ja testaamassa miten tuo 565l kontti on toteutettu,korkeus,leveys yms.

Markku J

Uudessa A6:ssa on aika hyvät vakiovarusteet. Minä laittaisin lisukkeiksi nämä:

- 3 -puolainen monitoimiratti (260 eur)
- parkkitutkat eteen & taakse (1400 eur)
- urheiluistuimet eteen (650 eur)

Ja jos mahdollista budjetin puitteissa, niin extraherkuksi ilmajousituksen (3550 eur).


Jere#18

Ratti ja u-penkit täysin selvät ruksittavat. Tutkien lisäksi kiinnostaisi panoraamakatto, kun sellainen nykyisessä on, hinta tosin uhkaa estää ruksimisen, samoin kuin ilmajousien osalla. Katon ohella sähköinen takaluukku on osoittautunut varsin oivaksi varusteeksi, vaikka tuota alkuun täysin turhakkeena pidin.

Vakiovarustelistaan täytyy perehtyä samalla, kun markkinoi ajatusta kotona.

Markku J

Ilmajousista olen itse nyt hiukan täpinöissäni, kun sellaiset ekaa kertaa sain alleni omassa A7:ssa. Niiden myötä saa kivasti 2 erilaista autoa. Comfort ja Dynamic -modet voi nopeasti vaihtaa Drive Selectistä, ja noiden välillä on iso ero nimiensä mukaisesti. Comfortissa on kiva pintapehmeys ja Dynamic tekee autosta reilusti sporttisemman. On tuo ainakin minulle paljon lasikattoa hyödyllisempi varuste.

Jere#18

Olet Markku oikeassa. Ilmajousia puoltaisi myös se, että hyppäys Allroadista ei olisi niin suuri maavaramielessä. Vaikka mitään maasturia en tarvitsekkaan, niin pienenkin mökkitiepätkän ajo on paljon mielyttävämpää kun ei tarvitse varoa pohjakosketuksia.

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 01.06.11 - klo:13:20
Kovasti alkoi kiinnostamaan josko päivittäisi tilaa hiukan lisää. Valinta menee pakosti pikkumoottoriin ja etuvetoon, mutta mitähän varusteita sitä pitäis minimissään ruksata?

Itseä on alkanut ja kiinnostaa uusi A6 Avant. Rahan puutteen vuoksi sitä olisi myös tyydyttävä hinnat alkaen malliin eli Avant Business 2,0 TDI 130 kW multitroniciin, mikä ei sekään varmaan ole huono. Siihen lisäksi olen miettinyt seuraavia lisävarusteita:

1BE Urheilullinen alusta 570
PS1 Urheiluistuimet, edessä Tilattava myös verhoilu N5F 520
N5F Kontur -kangasverhoilu urheiluistuimiin 0
3X2 Läpilastausmahdollisuus ja irrotettava suksi/lumilautapussi 290
1XX 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimi-urheiluohjauspyörä, vaihteenvalitsimilla 380
PXB Audi Adaptive light -ajovalojärjestelmä 960
7X2 Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana 1140
2Z7 Ilman moottorin tyyppimerkintää 0
PAC Säilytyslokeropaketti 150
4E7 Takaluukun automaattinen avaus- ja sulkutoiminto Avant 1010
                                                                                              _____________
                                                                                                      5020
                                                                                    veroineen     6300


Näillä varusteilla auton hinnaksi muodostuisi noin 60kâ,¬. Sitä en tiedä onko ko. paketti 60kâ,¬ arvoinen, mutta jos vertaa BMW 520da, niin BMW on samantapaisilla varusteilla noin 7kâ,¬ kalliimpi (BMW:n moottori on tosin parempi).

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.06.11 - klo:13:36
- 3 -puolainen monitoimiratti (260 eur)

Vakiona on siis 4-puolainen monitoimiratti. Lieneekö 3-puolainen sitten lisähinnan arvoinen?
Volvo XC60 T8 Inscription

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 01.06.11 - klo:13:54
Ratti ja u-penkit täysin selvät ruksittavat. Tutkien lisäksi kiinnostaisi panoraamakatto, kun sellainen nykyisessä on, hinta tosin uhkaa estää ruksimisen, samoin kuin ilmajousien osalla. Katon ohella sähköinen takaluukku on osoittautunut varsin oivaksi varusteeksi, vaikka tuota alkuun täysin turhakkeena pidin.

Vakiovarustelistaan täytyy perehtyä samalla, kun markkinoi ajatusta kotona.

Sähköinen takaluukku kannattaa ottaa, on se niin kätevä varuste. Tosin esim. panoraamaikkunan kohdalla pistää mietiityttämään, että onko se 2 kertaa parempi kuin skodassa....ainakin hinta on melkein... ;)

Quality

LainaaSähköinen takaluukku kannattaa ottaa, on se niin kätevä varuste.

Ammattikäytössä tuo lienee pakollinen, kun joutuu luukkua avaamaan ja sulkemaan kymmeniä kertoja päivässä. Yksityiskäytössä joutuu toki punnitsemaan enemmän. Riippuu tietysti myös luukun painosta ja tasapainotuksesta ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy