Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

nemos

Lainaus käyttäjältä: jf - 08.05.11 - klo:21:26
Pintakova alusta, joka ei kuitenkaan toimi, kun pedaali painetaan lattiaan? Aika kaukana tulee nykyisten bemarin viitosen ja eemelin perässä mukavuudessa ja ajettavuudessa. Tietty jos tykkää, että jokaisen tienpinnan muodon pitää täräyttää käsille, niin onhan kuutonen tässä ihan hyvä.

Vaikea verrata viitoseen Suomen oloissa, kun kaikki F10-esittelyautot on varustettu renkailla, joilla niin ajettavuus kuin mukavuus ovat kaukana A6:sta. Täytyy tukeutua AMS:n testiin, jossa A6 voitti kirkkaasti viitosen ajettavuudessa ja oli tasapisteissä jousitusmukavuudessa. E:ssä on mukavampi jousitus, mutta ajettavuus jäljessä kilpakumppaneista ja viimeistään muotoilu pudottaa alle 60-vuotiaat ostajakunnasta.

Minulla on siis vahva mukavuuspainotus autovalinnassa enkä pidä Audia tässä suhteessa mitenkään optimaalisena. Pidin pitkään selvänä, että seuraava autoni on 525/530dX. En ole mitenkään merkkiuskollinen, pikemminkin nyt olisi ollut aika kokeilla, mikä siinä BMW:ssä omistajia kiehtoo. Tulin kuitenkin vakuuttuneeksi siitä, että A6 on paremmin minun painotuksiani vastaava auto Suomen olosuhteisiin.
Volvo XC60 T8 Inscription

skk

Testit ovat jänniä, Autocarissa järjestys:

1. BMW 520d
2. Merc E220 CDI
3. Skoda Superb 2.0 TDI
4. Audi A6 2.0 TDI
5. Saab 9-5 TTID


nemos

Lainaus käyttäjältä: skk - 08.05.11 - klo:23:09
Testit ovat jänniä, Autocarissa järjestys:
1. BMW 520d
2. Merc E220 CDI
3. Skoda Superb 2.0 TDI
4. Audi A6 2.0 TDI
5. Saab 9-5 TTID

Autocarin testit, samoin kuin muutaman muun brittilehden, tuntuvat menevän aika pitkälle fiilispohjalta. Se on selvä, ettei Audin 2.0 TDI ole BMW:n ja MB:n veroinen voimanlähde.
Volvo XC60 T8 Inscription

TTL

OT
Niin. Varsinkin ne vertailut tehdään pelkästään akkojen toimesta ja tunnepohjalla  ;D, joissa Audi jää peränpitäjäksi kuten äskettäisessä Huulilasin pikkumaasturivertailussa.

Totta kirjoittaen, mukavahan noita on lukea mielikuvien saamiseksi, mutta että lähdetään näillä keskustelupalstoilla kiistelemään haaveautoista pelkästään lehtien vertailutestien pohjalta, vaikuttaa monesti aika naurettavalta.

Ihmetyttävät myös joidenkin mielikuvat autojen kategorisista imagoista. Kestoklisee Mersuista varsinkin. Ja jos niikseen tulee, niin kyllä se pappa-look aina pa-lookin pesee.
/OT

Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

skk

Lainaus käyttäjältä: nemos - 09.05.11 - klo:07:10
Autocarin testit, samoin kuin muutaman muun brittilehden, tuntuvat menevän aika pitkälle fiilispohjalta. Se on selvä, ettei Audin 2.0 TDI ole BMW:n ja MB:n veroinen voimanlähde.

Se on on totta. Toisaalta, kaikki testithän ovat hyvin pitälti fiilispohjalta.
Hyviä autoja kaikki.

olympiavolkkari

OT
Ihmetyttää myös nämä Audiin pettyneet, jotka vaan vielä roikkuu täällä.
/OT

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 09.05.11 - klo:11:06
OT
Ihmetyttää myös nämä Audiin pettyneet, jotka vaan vielä roikkuu täällä.
/OT

Ihan hyvä kysymys. Joiltakin 'vieramerkkiläisiltä' on tullut kyllä aika kovaa tekstiä ja kiinnostaisi kyllä tietää että mihinkä kokemukseen ne perustuvat. Asiallinen ja perusteltu arvostelu on toki pelkästään hyvä - ja omasta näkökulmastani myös toivottu - asia.

Itse voisin kyllä kuvitella tuollaisen uuden mallisen kutosen omistavani, mutta vasta joskus myöhemmin - nykyinen pienempi malli maistuu enemmän tässä vaiheessa. Ja sama pätee uuteen 5-sarjaan, jota myös tuli ajeltua nykyistä nelkkua hankittaessa.
Passat GTE Variant

NcP

Lainaus käyttäjältä: skk - 09.05.11 - klo:08:39
Se on on totta. Toisaalta, kaikki testithän ovat hyvin pitälti fiilispohjalta.
Hyviä autoja kaikki.

Tämä tuskin oli tehty fiilispohjalta, koska Skoda ei ollut viimeisenä.  Mikähän oli ollut motiivina ottaa se mukaan tuohon vertailuun, mahtoiko kukaan lukea artikkelia kokonaan?

clima

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 09.05.11 - klo:11:06
OT
Ihmetyttää myös nämä Audiin pettyneet, jotka vaan vielä roikkuu täällä.
/OT
Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 09.05.11 - klo:11:21
Ihan hyvä kysymys. Joiltakin 'vieramerkkiläisiltä' on tullut kyllä aika kovaa tekstiä ja kiinnostaisi kyllä tietää että mihinkä kokemukseen ne perustuvat. Asiallinen ja perusteltu arvostelu on toki pelkästään hyvä - ja omasta näkökulmastani myös toivottu - asia.

Jos ajatellaan esim. nimimerkkejä jf ja TTL niin kyllähän heillä Audikokemusta on runsaasti, eli sitä kautta kompetenssia vastata mm. aiemmin omistamiensa Audiensa osalta esiin tulleisiin ominaisuuksiin/omituisuuksiin.
Se, kuinka hyvin se tietotaito riittää esim. uuden A6:sen ominaisuuksien objektiiviseen arviointiin on tietenkin eri asia.

Molemmat herrat ovat sanoissaan suoria, jopa ajoittain selkeän provokatiivisia, se on tyyliseikka joka saattaa ihastuttaa tai vihastuttaa. Ja vaikka Audi on arvostelun kohde nro yksi niin en minä olisi heitä mihinkään pois ajamassa, molemmilta tulee hyvää ja asiantuntevaa tekstiä jos vaan niin haluavat.  ;)

TTL

Clima vei jalat suustani.

Joskus jäävät nuo merkkilasit päähän liian tiukasti. Vaihtelu virkistää ja automerkin vaihto etenkin. Jos täällä alkavat monet heitellä pappakliseitä ym. muiden ajokeista, niin kestäkööt sitten leikin herneittä nenuissansa.

Aika aikansa kutakin ja sen jälkeen kunhan Audi luopuu epämääräisistä vaihteistokokeiluistaan, parantaa alustojensa äänieristystä, uudistaa hieman muotoilupuoltansa ja ennenkaikkea pistää maahantuojan ruotuun lisävarustehinnoittelussa, on taas aika tsekata niitä hieman tarkemmin. Sinne saakka kelpavat hyvin vaikkapa tähtikeulat.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

fleetwood

Ei tässä toivottavasti olla ketään pois ajamassa, etenkään jos keskustelu on asiallista ja näkemykset perusteltuja - ja painottaen tätä erityisesti kun ollaan keskustelemassa upouudesta mallista. Itse esimerkiksi olen päässyt ajamaan tuota uutta mallia niin lyhyesti, että en vielä katso itselläni olevan kykyä alkaa lyttäämään tai ylistämään mallia sen perusteella.

Ja tuo lisävarustehinnoittelu on todellakin sellainen asia joka myös itseä kiukuttaa. Uudessa A6:ssa tosin vakiovarustelu on hieman kattavampi, mutta vielä on parannettavaa.

Alkaa mennä liian OT:ksi.
Passat GTE Variant

Skula

Kyllähän A6 on helposti lytättävissä. Ulkonäöllisesti.. Onhan se ihan sama kuin mä nyt ja tässä OT:nä lyttään ihan kaikki mersut rumiksi kuin BruceDickinsonin persva-eiku peukalo. Vain 1st gen. CSL on poikkeus ja uusi C-Coupe  8)

Tuokin mersun lyttäminen ei tee esim A4:sta tai A6:sta kauniimpaa.. Mut pakko vaan sanova.. Toki rumiahan nuo kaikki ovat  ::)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

olympiavolkkari

Aikansa kutakin. Jos on Audiin pettynyt, niin pitääkö sitä toistaa koko ajan? Ja miksi se uusi Audi kuitenkin kiinnostaa?

nemos

Lainaus käyttäjältä: TTL - 09.05.11 - klo:07:34
Niin. Varsinkin ne vertailut tehdään pelkästään akkojen toimesta ja tunnepohjalla  ;D, joissa Audi jää peränpitäjäksi kuten äskettäisessä Huulilasin pikkumaasturivertailussa.

Ko. maasturivertailu on hyvinkin asiallinen ja tulos oikeutettu. Hivenen kiinnittää kuitenkin huomiota se, miksi esim. A4:n menestys Tuulilasin testeissä viime vuosina on ollut heikompaa kuin muissa lehdissä.
Volvo XC60 T8 Inscription

jni

Lainaus käyttäjältä: nemos - 09.05.11 - klo:21:29
Ko. maasturivertailu on hyvinkin asiallinen ja tulos oikeutettu. Hivenen kiinnittää kuitenkin huomiota se, miksi esim. A4:n menestys Tuulilasin testeissä viime vuosina on ollut heikompaa kuin muissa lehdissä.

No Tuulilasin taso on mennyt alas kuin lehmän häntä viime vuosien aikana. Valitettavasti. "Vanhaa kaartia" tulee monesti ikävä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: TTL - 09.05.11 - klo:13:46
Joskus jäävät nuo merkkilasit päähän liian tiukasti. Vaihtelu virkistää ja automerkin vaihto etenkin. Jos täällä alkavat monet heitellä pappakliseitä ym. muiden ajokeista, niin kestäkööt sitten leikin herneittä nenuissansa.

Aika aikansa kutakin ja sen jälkeen kunhan Audi luopuu epämääräisistä vaihteistokokeiluistaan, parantaa alustojensa äänieristystä, uudistaa hieman muotoilupuoltansa ja ennenkaikkea pistää maahantuojan ruotuun lisävarustehinnoittelussa, on taas aika tsekata niitä hieman tarkemmin. Sinne saakka kelpavat hyvin vaikkapa tähtikeulat.

Todettakoon heti alkuun, että nyt alla oleva Audi on ensimmäinen VAG-konsernin autoni, joten uskallan väittää että ei ole Audi-laseja päässä tai ne ovat olleet ainakin todella vähän aikaa. Kun itse tuli viimeksi katseltua autoja, niin kyllä nämä kaikki "premiumautot" ovat hyviä, mutta toki niissäkin on paljon eroja. Meillä (vaimo mukaan lukien) tuo mersu rajautui suoraan ulos siitä syystä, että muotoilu ei ole näissä perusmalleissa (C- ja E-sarjat) samalla tasolla Audin ja BMW:n kanssa. Ja BMW rajautui pois oikeastaan kolmesta syystä. 3-sarjan on hieman liian pieni,, vaimo ei pidä BMW:n imagosta ja alle 50 kâ,¬:lla ei saa mitään järkevää konetta. Tästä syystä ainoaksi vaitoehdosi jäi Audi, johon olenkin erittäin tyytyväinen.

Seuraavaksi voi toki tulla alle BMW:kin jos sieltä tulee jotain 2 litran turboja tarjolle uuteen 3-sarjaan ja muotoilu on yhtä onnistunut kuin uudessa 5-sarjassa? Mersua tuskin tulee, koska eivät miellytä ulkoisesti, kaikissa muissa paitsi AMG-paketilla varustetuissa on liian pehmeä alusta ja sisustakaan ei ole Audin tasolla muotoilun osalta (tässä peesaan Esko Kiesiä).
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: nemos - 09.05.11 - klo:07:10
Autocarin testit, samoin kuin muutaman muun brittilehden, tuntuvat menevän aika pitkälle fiilispohjalta. Se on selvä, ettei Audin 2.0 TDI ole BMW:n ja MB:n veroinen voimanlähde.

Tähän on helppo yhtyä, mutta näin bensiiniversioiden kannattajana voin taas todeta, että BMW ja Mersu taas eivät ole 1.8/2.0 bensiinimoottoreissa Audin tasolla.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

ma1ja

Sori. Minä aina innostun linkittämään kaiken mitä näen surffaillessani. Eli jos kuvia on ollut täällä paljonkin, niin anteeksi vaan.

http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/18/de-nieuwe-audi-a6-avant#post-43217
Niin se vaan menee.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 18.05.11 - klo:21:44
Sori. Minä aina innostun linkittämään kaiken mitä näen surffaillessani. Eli jos kuvia on ollut täällä paljonkin, niin anteeksi vaan.

http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/18/de-nieuwe-audi-a6-avant#post-43217
Onkos nää nyt ihan tuoreita kuvia aidosta A6 avantista? Jostain tavasin, että tänäänhän se piti esitellä.... Tuon artikkelin kieli ei kyllä taivu meikäläisellä.

Jos näyttää oikeasti tuolta niin pirun onnistunut farmarimuunnos vaikka perinteinen sedani iskeekin enemmän omaan sytämmeen.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 18.05.11 - klo:21:55
Onkos nää nyt ihan tuoreita kuvia aidosta A6 avantista? Jostain tavasin, että tänäänhän se piti esitellä.... Tuon artikkelin kieli ei kyllä taivu meikäläisellä.
Jos näyttää oikeasti tuolta niin pirun onnistunut farmarimuunnos vaikka perinteinen sedani iskeekin enemmän omaan sytämmeen.

Tässä on lisää virallisia kuvia:
http://www.autozeitung.de/auto-neuheiten/neuer-audi-a6-avant-kombi-der-oberklasse
Volvo XC60 T8 Inscription

Henkku

Kahdeksan sivua kuvia, myös isommalla resolla:
http://www.netcarshow.com/audi/2012-a6_avant/04.htm

Siisti peli, vaikkakin vähemmän olisi voinut antaa deja-vu vaikutelmaa. Varman päälle siis mennään farkussakin ja sekin on varmasti monen mieleen.


Hevosmies





Joo, sama jätkä eri verkkarit!
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Neppis

Näemmä 3.0 TDI:stä tulee tehoversiokin.

"Bensiini- ja dieselmoottoreita sisältävän moottorivalikoiman tehoalue 130 kW:n (177 hv) ja 230 kW:n (313 hv) välillä."
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/tools/news/pool/2011/05__may_/3.html
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

Jännä nähdä, miten hinnoittelevat tuon 313 hv koneen, jos se on TDI. Onko eroa enemmän kuin 5 th, joka on miedompien dieseleiden hintaero. Tuossa taitaa tosin olla kaksi turboa, joten perustetta korkeammalle hintaerolle on. Oma tuntuma 245 hv koneesta sanoo kyllä, että lisätehoa ei Suomen rajoituksilla tarvisi, mutta ainahan tehoreservi on hauska asia ohituksissa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 19.05.11 - klo:16:53
Näemmä 3.0 TDI:stä tulee tehoversiokin.

"Bensiini- ja dieselmoottoreita sisältävän moottorivalikoiman tehoalue 130 kW:n (177 hv) ja 230 kW:n (313 hv) välillä."
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/tools/news/pool/2011/05__may_/3.html

230 kW:n (313 hv) tarkoittanee 3.0 bensakonetta.

puolihop

Tekniikanmaailma ja Auto Motor und Sport kertoo tuon 313hv moottorin olevan diesel.

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/audi-a6-avant-das-ist-der-neue-kombi-a6-3648101.html

nemos

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 19.05.11 - klo:17:59
Tekniikanmaailma ja Auto Motor und Sport kertoo tuon 313hv moottorin olevan diesel.


Aika erikoista, että Porsche Panameraan kirjoitetaan edelleen tulevan 250 hv diesel.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ktk

3.0 TDI:stä tulee +300hp versio syksyllä tuotantoon. Nyt en muista tarkkaa teholukemaa.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: nemos - 19.05.11 - klo:18:03
Aika erikoista, että Porsche Panameraan kirjoitetaan edelleen tulevan 250 hv diesel.
Niinhän siihen tuleekin, joten ei minusta ole kovinkaan erikoista, että asia kirjoitetaan niinkuin se on.

Markku J

#269
Audilla on aika hyvät aseet koossa taisteluun Bemun 5 -sarjan kanssa tämän konepaletin täydennyttyä. Seuraavaksi varmaan nähdään molemmilta yli 200 hv:n 2 -litrainen kone (joka Bemulla jo on, mutta ei 5 -sarjaan tarjolla).

Tehot:

2.0 TDI 177 hv / 520 d 184 hv
3.0 TDI 204 hv / 525 d 204 hv
3.0 TDI 245 hv / 530 d 258 hv (xDrive)
3.0 TDI 313 hv / 535 d 300 hv

Väännöt:

2.0 TDI 380 Nm / 520 d 380 Nm
3.0 TDI 450 Nm / 525 d 450 Nm
3.0 TDI 500 Nm / 530 d 560 Nm
3.0 TDI xxx Nm / 535 d 600 Nm

Sellainen oma havainto täytyy mainita 245 hv 3.0 TDI:n ja 530 d:n 245 hv -koneen (takavetomallissa) välillä, että äänimaailmaa Audi ei ole tehnyt sporttiseksi. Bemussa on miehekäs, hiljainen murina, ja oikein upea ääni. Audin koneen ääni on enemmän vaimennettu, eikä se, mitä kuuluu, ole erityisen sporttista tai korvaa miellyttävää ääntä. Audin kone myös tärisee mielestäni hieman enemmän kabiiniin (siis ravistaa autoa ja tuntuu ratissa hieman). Näistä kahdesta 245 hv:n moottorista valitsisin ilman pienintäkään epäilystä Bemarin koneen.

edit: korjattu 535 d:n teho oikein, eli 220 kW / 300 hv.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy