Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

nemos

Vakio on 2-alueilmastointi.
Volvo XC60 T8 Inscription

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.05.11 - klo:21:02
Et kai ole, Kukkanen, sentään itsellesi ostamassa 2.0 TDI:tä ? Sinä tarvitset 180 kW 3.0 TDI:n tai 3.0 TFSI:n.

3.0 TDI kelpaisi mainiosti, mutta budjetti ei veny sinne asti. Nykyisen kotteron rinnalle ollaan toista etsimässä, kun arkiajot saattavat lähitulevaisuudessa lisääntyä. Jotain kulutuksen puolesta pihimpää olisi siis alustavasti kiikarissa.

Tosin saattaa kutonen jäädä vain haaveiluasteelle, kun aivan kulimallinakin se on hinnan puolesta aika rajoilla. Ja silloinkin pitäisi tottua elämään multin, valkoisen ulkovärin, kangasverhoilun ja etuvetoisen Audin kanssa ;) Olen nyt vaan nähnyt uusia kutosia liikenteessä ja on se tyylikäs peli. Varsinkin keulan ilme on omaan makuuni jopa 5-sarjaa parempi. Tänään kävin vielä marmorilla renkaita potkimassa ja esitekin jäi käteen, joten asia on nyt vähän pinnalla.

Vakiovarustelu on (tällä kertaa) kyllä hämmästyttävän hyvällä tasolla Suomessa.

Adams,

Oli uusi dokkari minulle, mutta näytti erittäin asialliselta.

Markku J

Kakkosautoksi A6 ihan vakionakin on aika juhlava peli. Minäkin pidän sen ulkonäöstä. Ensivaikutelma oli hiukan vaisu, mutta nyt se näyttää melkeinpä F10:ä paremmalta ainakin keulan ja sivuprofiilin osalta. Bemussa taas takapään muotoilu on onnistuneempi.

Minulla on 2 -alueilmastoinnissa takana etupenkkien välissä suuttimet kahdella ilmamäärän säätöruuvilla. Ei toki lämpötilan säädöllä. Luulisi olevan sama setti kuutosessa.

Tuo näytön kokoasia minua ihmetyttää, kun Saksan ja Suomen varustelistat puhuvat eri kokoisista (6,5" ja 7"). Mittariston väliin kannattaa ehdottomasti ottaa Suomessa vakiona oleva korkearesoluutioinen näyttö. Se on todella monipuolinen ja erittäin tyylikäs.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.05.11 - klo:06:29
Minäkin pidän sen ulkonäöstä. Ensivaikutelma oli hiukan vaisu, mutta nyt se näyttää melkeinpä F10:ä paremmalta ainakin keulan ja sivuprofiilin osalta. Bemussa taas takapään muotoilu on onnistuneempi.


Aiemminkin kommentoinnut uuden A6:n hillityn linjakasta ja onnistunutta sivuprofiilia, vielä kun ovat nyt päässeet tälle 'painonvalvonta' linjalle niin suorituskykykin pysyy hyvällä mallilla. Vielä kun ulkomitatkin ovat kutistuneet voisin jopa itsekin
ajatella tuommousta (hieman käytettynä tosin) alleni.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jusape

Minunkin silmä on hyt hieman jo tottunut tuohon A6:een, mutta ei se itseäni houkuttele siltikään. On sitä mennyt jo vaativaksi.. Syitä on nimittäin useita omalla kohdallani:

-Olen kyllästynyt Audin pintakoviin alustoihin, koska aika paljon tulee ajettua huonoja teitä ja ropelöitä.
Uusi A6 ehdottomasti pitäisi ottaa ulkonäön puolesta sporttialustalla, mutta on aivan liian kova jo minulle.
Vertailuksi; uusi BMW 5-sarja istuu silmää paljon paremmin jo normialustalla. Koeajolla normialustakin pamautteli Audissa jo kaikki tienpinnan katkot sisään.

-Sisämelu: miksi se on aina Audissa kovempi kuin kilpailijoilla?

-Laatu;ainakin Autobild uusimassa numerossa antoi aika paljon sapiskaa viimeistelystä A6:ssa. Toki tämä lienee hoidetavissa, mutta hieman tuollaiset arveluttaa.

-Ulkonäkö: sivulinja on pliisu, tykkään keulasta ja perästäkin, mutta kun ne poistetaan kuvasta niin kylkihän on liki identtinen vanhaan. Jotain pokkauksia olisin kaivannut.

Toki autossa on mittava määrä positiivisiakin asioita, mutta tuo ylenpalttinen sporttisuus ei ehkä ole se minun juttu, kun kaipaan sitä mukavuuttakin paljon ajavana.


VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.05.11 - klo:06:29
Kakkosautoksi A6 ihan vakionakin on aika juhlava peli.

No, ei se nyt sentään kakkosautoksi tulisi, vaan pesueen toiseksi autoksi ;) Itse sisäistän termin kakkosauto sellaiseksi vanhaksi ruosteen raiskaamaksi renuksi, millä vaimo kuskaa itseään ja muksuja ympäri kyliä, kun ukko ajaa uudella Audilla töihin ja sieltä kotiin. Tämä ajatusmalli kun ei ole mennyt minulle ikinä läpi, niin molemmat autot olisi hyvä olla asiallisia ja turvallisia.

LainaaMinäkin pidän sen ulkonäöstä. Ensivaikutelma oli hiukan vaisu, mutta nyt se näyttää melkeinpä F10:ä paremmalta ainakin keulan ja sivuprofiilin osalta.

Näin se vähän kävi täälläkin, kun tietokoneen näytöltä uusi kutonen näytti vähän "tylsältä". Se oli kuin vanhan kopio pienillä muutoksilla. Luonnossa muutokset olivatkin sitten suurempia ja vanhasta sedanista oli muovautunut selvästi urheilullisempi lookki. Passatista tilanne erosi siten, että näytöllä "uuden" Passatin muutokset näyttivät mitättömiltä ja luonnossa tilanne on aivan sama.

LainaaUusi A6 ehdottomasti pitäisi ottaa ulkonäön puolesta sporttialustalla, mutta on aivan liian kova jo minulle

17 tuumaisilla menisi vielä vakioalusta, mutta sitä isommat vanteet vaatii kyllä ulkonäkösyistä jo matalampaa alustaa.

Cyclic Stig

Liekö tällaisesta roadtest:stä Kukkaselle mitään iloa? Kyseessä toki Sumuisen saaren tiet ja spec ja käsin hämmennettävällä lootalla.

http://www.autocar.co.uk/CarReviews/RoadTestsHistory/Audi-A6-2.0-TDI-SE/256835/

Markku J

jusape: ilmajousituksella näköjään saa pintakovuuden pois ja mukaan saa sekä mukavan että dynaamisen alustan. Suosittelen ehdottomasti.

jusape

Tuo ilmajousitus olisi tietysti mukava juttu. Hinta vaan aikamoinen, lähemmäs 4teur.

nemos

Minusta edellisen A6:n alusta vakiopyörillä on jämäkkyydestään huolimatta erinomaisen mukava. Tuskin millään muulla autolla pystyy esim. hidastetöyssyyn ajamaan samalla nopeudella niin, että auton käytös on yhtä miellyttävä. En usko, että uusikaan malli olisi tässä suhteessa 17" pyörillä huonompi sen perusteella mitä olen 18-tuumaisilla ajanut. Paljon epämukavampi on F10:n alusta niillä RFT-pyörillä, mitä koeajoautoissa on.

A6 ei selvästikään vetoa A4:n ostajakuntaan. Ominaisuuksiltaan se on kuitenkin selvästi korkeammalla tasolla, mutta itsekin olisin toivonut hieman nuorekkaampaa ulkonäköä ja tietysti kehitystä äänieristyksessä.
Volvo XC60 T8 Inscription

VWonderman

#220
Näköjään naapureitten pihaan ilmestyny uus A6, tekniikkana tietty 3.0TDI quattrolla ja S-tronicilla. ::) (En tosin tiedä kumpaa viritysastetta) Värinä on joku hopeanharmaa ja vanteet on alkuperäiset 17" tuumaiset. Kyllähän se freesiltä ja jotenkin edustusautomaiselta näyttää neljä vuotta vanhan E60 530xd:n vieressä joka sekin on melkein perusvarustuksella. Pitää viikonloppuna kysyä kiesistä sitten vähän lisää tietoa ja jos kyytiinkin pääsis. ::)

E: kuva

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: nemos - 05.05.11 - klo:20:30
A6 ei selvästikään vetoa A4:n ostajakuntaan. Ominaisuuksiltaan se on kuitenkin selvästi korkeammalla tasolla, mutta itsekin olisin toivonut hieman nuorekkaampaa ulkonäköä ja tietysti kehitystä äänieristyksessä.

Öh, omasta mielestäni tämä uusi koppa on ulkoisesti tyylikkäästi juurikin nuorekkaan oloinen, mutta meillä kaikilla on eri silmät ja eri maku.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jusape

A4 on sinällään ollut loistava paketti, johon on mahdollisuus pienemmälläkin budjetilla lähteä ja saa premium-fiilistä. Itsekin B8:lla reilut 100tkm kurvailleena pidin loistotuotteena ja tuollaiseen 40teur pintaan ihan ok paketti. Sen sijaan A6 maksaa jo sen verran enemmän, että ostajakuntaa ei siinä määrin ole. Lisäksi autot ovat ulkoisesti nyt jotenkin niin samankaltaisia, että A4 omistajat eivät ehkä haikaile A6:n perään. Jos vertaa BMW:tä, niin 3 ja 5 on omasta mielestäni aika erilaiset tuotteet, toki mallisukupolvet nyt limittäin.

Hevosmies

LainaaNäköjään naapureitten pihaan ilmestyny uus A6, tekniikkana tietty 3.0TDI quattrolla ja S-tronicilla.  (En tosin tiedä kumpaa viritysastetta)

Erottaako noita 3.0 TDI:n eri viritysversioita mitenkään ulkoisesti??
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jusape - 06.05.11 - klo:09:35
Jos vertaa BMW:tä, niin 3 ja 5 on omasta mielestäni aika erilaiset tuotteet, toki mallisukupolvet nyt limittäin.

Olisin erittäin yllättynyt, jos BMW ei uudessa 3-sarjassa luopuisi nykyisestä kirveellä veistetystä linjasta ja siirtyisi kohti 5-sarjan tyyliä. Näinhän kävi X3:llekin, kun vanhasta pystymetsästä hakatusta muokatiin oikein tyylikäs maasturi.

Ehkä olen pessimisti, mutta en usko, että näistä sisuskaluista enää nykypäivänä ollaan valmiita maksamaan premiumhintoja:







Limited Business Edition onkin tällä hetkellä enemmän kuin tarpeeseen, koska isolla keskinäytöllä auton sisäilmettä on saatu tekohengitettyä helposti kohti nykypäivää.

MVA


Neppis

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 05.05.11 - klo:22:01
Näköjään naapureitten pihaan ilmestyny uus A6, tekniikkana tietty 3.0TDI quattrolla ja S-tronicilla. ::) (En tosin tiedä kumpaa viritysastetta) Värinä on joku hopeanharmaa ja vanteet on alkuperäiset 17" tuumaiset.

Mitkä tuossa on ensiasennusrenkaina? Itselle on myös tulossa perusfillareilla.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Guuga

#227
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 05.05.11 - klo:22:23
Öh, omasta mielestäni tämä uusi koppa on ulkoisesti tyylikkäästi juurikin nuorekkaan oloinen, mutta meillä kaikilla on eri silmät ja eri maku.

Täysin totta, että sama asia on hyvin erinäköinen katsojasta riippuen, mutta kyllä etenkin tuosta kuvakulmasta on omasta mielestäni hyvinkin "pappa" auto kuten on myös uusi E-mersu edelleen... Jos tuohon hintaluokkaan siirtyisi niin 5-sarjan BMW on tuosta merkkikolmikosta se nuorekas/urheilullinen.

Edit. Ettei pelkästään negatiivista niin edestä tuo uusi A6 S-line on komea, mutta tuo perä tökkii pahasti. Siinä ei edes S-line paketti pelasta.

Vanteet näyttävät hyvin samalta kuin malli, jota näkee monessa A5 Coupessa / SB:ssä. Tuossa autossa ihan jees, mutta A5:ssa rikos ko. autoa kohtaan. Aina ihmetyttää miksi joku on valmis maksamaan A5:n ulkonäöstä extraa verrattuna A4 malliin (eli auton ulkonäkö selvästi kiinnostaa) mutta sitten auton ulkonäköön merkittävästi vaikuttavat vanteet eivät kiinnosta ollenkaan... mutta nyt meni vähän OT puolelle.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Tollo Peloton

#228
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 06.05.11 - klo:10:55
Olisin erittäin yllättynyt, jos BMW ei uudessa 3-sarjassa luopuisi nykyisestä kirveellä veistetystä linjasta ja siirtyisi kohti 5-sarjan tyyliä. Näinhän kävi X3:llekin, kun vanhasta pystymetsästä hakatusta muokatiin oikein tyylikäs maasturi.

Ehkä olen pessimisti, mutta en usko, että näistä sisuskaluista enää nykypäivänä ollaan valmiita maksamaan premiumhintoja:







Limited Business Edition onkin tällä hetkellä enemmän kuin tarpeeseen, koska isolla keskinäytöllä auton sisäilmettä on saatu tekohengitettyä helposti kohti nykypäivää.

Uusissa X3, Z4, X6, F10, F11 malleissa on aivan eri suunnittelija tai suunnittelijat kuin noissa vuonna 2005 esitellyissä E90&E91 malleissa. E90&E91:n sunnittelusta vastasi joku japanilainen? suunnittelija. Hän ei varmaankaan ole enää edes koko yhtiön palveluksessa. E90&E91:n suunnittelun lähtökohtana oli tehdä ns. ajajan auto jossa ei ole vakiovarustein sisustassa mitään erikoisuuksia, isoa näyttöä, sähköistä käsijarrua, lukuisia nappuloita tai mitään ylimääräistä. Se oli BMW:n silloinen tyylisuunta kyseisen mallin kohdalla ja koski muitakin malleja. Navin on saanut tuohon  malliin ihan alusta alkaen mutta todellakin vain lisärahalla. Perusaihio on sisältä karu ja sitä sitten muokataan omien halujen ja varallisuuden mukaan sellaiseksi että siellä viihtyy jos perusversiossa ei viihdy. Varusteita ja sisustaa saa kyllä muutettua vaikka millaiseksi koska lisävarustelista on varsin kattava mutta monesti se ei tunnu kiinnostavan 3-sarjalaisen ostavia. Autohan on kuitenkin edelleen maailman ostetuimpia premiumluokan automalleja joten ilmeisesti "karuus" ei sitten haittaa jos auto on muuten mielyttävä. E90&E91:n ohjauspyörä ei ole ollut enää pitkään aikaan tuollainen kuin noissa kuvissa. Verhoilukin on muuttunut. Noissa kuvissa on myöskin manuaali-ilmastoinnilla varustettu auto tai autot eikä kuvien autossa ole edes säilytyslokeropakettia joka tuo sekin pientä muutosta tuohon kojelautaan. Diskantit näkyvät puutuvan etuovista eli audiokin on perustasoa ja soitin on sekin halvin mahdollinen.

Sisältähän kyseistä mallia ei juurikaan faceliftattu silloin kun puskurit, keula, ajovalot, takavalot, sivuhelmat, raideleveys, ulkopeilit, vannemallit ym. menivät uusiksi. Sisältä auton muotokieli on siis edelleen 5-6 vuoden takaa. Seuraava kolmonen pysynee ulkoa aikalailla samannäköisenä kuin nykyinen. Vain akseliväli ja leveys kasvavat muiden mittojen pysyessä ennallaan. Sisältä auto muuttunee F10:n kaltaiseksi mutta infonäyttö tai navi lienee edelleen lisähintainen ja mm. käsijärru on edelleen perinteinen. 3-sarjan GT on sitten omaleimaisempi malli eli kuin 5 GT mutta sitä pienempi. Se BMW:stä Audin palstalla.

nemos

Esim. X1:n ja uuden X3:n lämmityslaitteen säätimet manuaali-ilmastoinnilla varustettuna ovat erittäin köyhän näköiset. Suomessa noita ei tosin Business-paketin ansiosta X3:ssa näe. Myös esim. F10:ssa äärimmilleen pelkistetyt mittarit ja keskikonsolin yliselkeä nappirivistö ovat ne seikat, jotka tökkivät muuten tyylikkäässä kojetaulussa. Audissa on näiltä osin arvokkaamman näköiset ratkaisut.

A6:n ulkonäön pelastaa tyylikäs keula. Sivuprofiili on esim. A4:ää pappamaisempi. Perä on aika pelkistetty eikä siihen ole löydetty samaa tyylikkyyttä kuin esim. A3 sedan -konseptissa.
Volvo XC60 T8 Inscription

jusape

Pakko oli oikein tarkistaa nuo sivulinjat, on se vaan piru vie aika lailla vanhasta tuttu.
No onhan ovenkahvat erilaiset...

eGetin

Mitäpä sitä hyvää radikaalisti muuttelemaan. Ihan hyvä näin, ettei tule mitään korealaisen näköistä hirviötä.

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: nemos - 07.05.11 - klo:17:28
Esim. X1:n ja uuden X3:n lämmityslaitteen säätimet manuaali-ilmastoinnilla varustettuna ovat erittäin köyhän näköiset. Suomessa noita ei tosin Business-paketin ansiosta X3:ssa näe. Myös esim. F10:ssa äärimmilleen pelkistetyt mittarit ja keskikonsolin yliselkeä nappirivistö ovat ne seikat, jotka tökkivät muuten tyylikkäässä kojetaulussa. Audissa on näiltä osin arvokkaamman näköiset ratkaisut.

A6:n ulkonäön pelastaa tyylikäs keula. Sivuprofiili on esim. A4:ää pappamaisempi. Perä on aika pelkistetty eikä siihen ole löydetty samaa tyylikkyyttä kuin esim. A3 sedan -konseptissa.

Totta mutta eihän X1:stä tai 3-sarjaakaan ole juurikaan manuaali-ilmastoituina missään käytettynä myynnissä jos on kyse siis ns. suomi-autosta eikä uitetusta. Kyllähän ne nyt sentään vähintään Business varusteilla ostetaan johon kuuluu mm. automaatti-ilmastointi kuten se kuuluu Audiinkin. Onhan autojen ikonissa Golfissakin äärimilleen pelkistetty mittaristo, eikä ole isoa infonäyttöä ja sekä automaatti- että manuaali-ilmastoinnin  säätöyksiköt ovat selkeitä ja yksinkertaisia. Sekava mittaristo ja paljon nappuloita esim. Opel Insignian tyyllin ei tee minusta autosta sen tyylikkäämpää kuin yksinkertaisuus. Sen sijaan materiaalit, kankaiden kuosit, muotoilu ja sisustan värit ratkaisevat ja ne ovat F10:ssä tai vaikkapa uudessa X3:ssa astetta laadukkaammat, raikkaammat, modernimmat ja nuorekkaammat kuin jo vanhahtavien E90 ja E91 mallien. Uusi A6 on liikaa edeltäjän kaltainen (ulkonäöltään) joten se ei ainakaan henkilökohtaisesti hirveästi houkuttele.

clima

Tuossa jusapen kuvissa näkyy hienosti kylkilinjan erot, noin verrattuna tuo vanhempi on selkeästi menevämmän näköinen (ja vanteet jätetty huomiotta tässä vertailussa). Tuossa vertailussa uuden mallin perän roikkuminen näkyy selvästi.

jusape

Itseäni tosiaan ulkoisesti tuo kylkilinjan samankaltaisuus rassaa, olenhan omistanut yhden A6 C6:n, joten ei sitä haluaisi palata liian samaan. Toki keula on hieno uudessa, ja omaan makuun tuo peräkään ei paha. Toki voi olla, että se tosiaan hieman on roikkuvan näköinen, kuten tämäkin kuva ehkä näyttää, mutta niinhän on A4 B8:ssakin eikä se autoa pahenna. Katsojan silmiä on niin monia...



VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 07.05.11 - klo:11:02Mitkä tuossa on ensiasennusrenkaina? Itselle on myös tulossa perusfillareilla.
En oo kattonu yhtään, oletus on että jotkut Contit tai Bridgestonet. :P

Ja sitten yleiskysymys, maksaisitko sinä tuonnäköisestä autosta 70kâ,¬? :P
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

nemos

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 07.05.11 - klo:23:41
Ja sitten yleiskysymys, maksaisitko sinä tuonnäköisestä autosta 70kâ,¬? :P

Ehkäpä ulkonäkö ei olekaan tässä se pääasia? Kyseessä lienee eräs miellyttävimmistä vaihtoehdoista taittaa pitemmätkin maantiematkat.
Volvo XC60 T8 Inscription

Tikka

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 07.05.11 - klo:23:41
Ja sitten yleiskysymys, maksaisitko sinä tuonnäköisestä autosta 70kâ,¬? :P
Mikäpäs siinä, jos rahaa niin paljon olisi. Sitä paitsi, uusi A6 on oikeinkin hieno.

jf

Lainaus käyttäjältä: nemos - 08.05.11 - klo:19:53
Kyseessä lienee eräs miellyttävimmistä vaihtoehdoista taittaa pitemmätkin maantiematkat.
Pintakova alusta, joka ei kuitenkaan toimi, kun pedaali painetaan lattiaan? Aika kaukana tulee nykyisten bemarin viitosen ja eemelin perässä mukavuudessa ja ajettavuudessa. Tietty jos tykkää, että jokaisen tienpinnan muodon pitää täräyttää käsille, niin onhan kuutonen tässä ihan hyvä.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 07.05.11 - klo:23:41
Ja sitten yleiskysymys, maksaisitko sinä tuonnäköisestä autosta 70kâ,¬? :P
Riippuu siitä tekniikasta joka tuon näköisen auton sisältä löytyy... ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy