Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 12.03.21 - klo:12:36
Itse päädyin -16 150 heppaseen 2.0TDi DSG:hen sillä perusteella, että laatikko on kestävä (kop, kop) märkä kutonen ja moottorissa ei ole urearuiskutusta. Käsittääkseni noissa tehokkaammissa on ureajärjestelmä, joka ei välttämättä tykkää pakkaskeleistä ???

Moottorikoodi CRLB ja vaihteisto PZN.
Onhan sinä tehokkaammassakin aina kestävämpi märkä 6- tai 7-lovisena? Ei se huono ole tuo 150 heppanenkaan. Juuri eilen näin, kun tuoreeseen -20 a6:seen lisäsi nesteen pihassa litran pönikän öljyä. Piti ihan mielenkiinnosta katsoa konetyyppi, niin oli DFBA 150kW/204hv parilitrainen dieselmylly.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Pesola

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 12.03.21 - klo:12:36
Itse päädyin -16 150 heppaseen 2.0TDi DSG:hen sillä perusteella, että laatikko on kestävä (kop, kop) märkä kutonen ja moottorissa ei ole urearuiskutusta. Käsittääkseni noissa tehokkaammissa on ureajärjestelmä, joka ei välttämättä tykkää pakkaskeleistä ???

Moottorikoodi CRLB ja vaihteisto PZN.

Jeps. Täytynee asioita harkita - ja tuotakin konetta. Ohituskiihtyvyys ja väännön mukavuus ajossa muutenkin olisi toiveissa, mutta ehkä vieläkin enemmän luotettavuus painaa. Ja vielä mietityttää tuo, kun juurikin VAGeissa ilmeisesti noita jakopäitä mennyt reippaasti tässä Oulun seudulla. Tosiaan kaverilla 60 tkm kohdalla Touranissa aivan hapettunut koko jakopää jo ja remmi pitänyt vaihtaa jo 30 tkm kohdalla. Ilmeisesti muissa autoissa kestää edes vähän paremmin. Mutta tutkitaan...

illapa

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 12.03.21 - klo:12:36
Itse päädyin -16 150 heppaseen 2.0TDi DSG:hen sillä perusteella, että laatikko on kestävä (kop, kop) märkä kutonen ja moottorissa ei ole urearuiskutusta. Käsittääkseni noissa tehokkaammissa on ureajärjestelmä, joka ei välttämättä tykkää pakkaskeleistä ???

Moottorikoodi CRLB ja vaihteisto PZN.
Samat oli kriteerit tai oikeastaan noiden lisäksi piti olla perusjakkaroiden sijaan väh. ErgoComfort penkit ja aktiivinen vakkari. Nelivedot ja ureaversiot raakkasin mahdollisina vikakohteina pois. 

duke7

Lainaus käyttäjältä: illapa - 12.03.21 - klo:17:26
Samat oli kriteerit tai oikeastaan noiden lisäksi piti olla perusjakkaroiden sijaan väh. ErgoComfort penkit ja aktiivinen vakkari. Nelivedot ja ureaversiot raakkasin mahdollisina vikakohteina pois.
Ergot on kyllä hyvät penkit, paljon parempi kuin 3C:n highlinessa oli.
No, parhaat penkit joita olen autoissa tavannut, varmasti parempiakin on tietysti.

vwvwvw

Uusi palstalainen ilmoittautuu!
B8 tulossa ja ensi viikolla luovutus. Pitkä toimitusaika, marraskuussa tilasin. Nykyinen on B8 2015 1.6tdi, harmittomia vuosia ollut. Pesurin kannen tippuminen oli ainoa vika.

o.b.

#1295
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.03.21 - klo:17:39
Ergot on kyllä hyvät penkit, paljon parempi kuin 3C:n highlinessa oli.
Omasta löytyy PR-koodi PB2: ergoComfort seat with electric 14-way adjustment with memory feature and massage function on driver side. Parempi puoliso joutuu siis olemaan ilman hierontaa, muutoin nuo 14 säätöä löytyy ;D

No ei tuo hieronta kovin kummoinen ole. Liikuttelee sitä ristiselän tukea edes takasin.

Kieltämättä kelpo jakkarat kun saa laskettua penkin etu- ja takareunaa miten haluaa ja reisitukikin on säädettävä.

Autossa on tanskankielinen ohjekirja. Pitää vähän opiskella, miten peilit saa peruttaessa näyttämään alaviistoon.

Mittaristo vaihtuu jossain vaiheessa perinteisestä digitaaliseksi ja infotainment näyttö 8":ksi. Eiköhän peräkonttikin jossain vaiheessa saa moottorit.

Lisäys: Ihan kiva ominaisuus kuskin penkissä on se, että se liikkuu taaksepäin kun auton sammuttaa ja avaa oven. Helpottaa ylösnousemusta ::)

duke7

Mulla vain ne perusergot ilman muistia ja vain osin sähköllä mutta saman verran taitaa olla säätöjä. Se reisituen kunnollinen säätö on itselle tärkeä.

Rice

Lainaus käyttäjältä: vwvwvw - 12.03.21 - klo:17:46
Uusi palstalainen ilmoittautuu!
B8 tulossa ja ensi viikolla luovutus. Pitkä toimitusaika, marraskuussa tilasin. Nykyinen on B8 2015 1.6tdi, harmittomia vuosia ollut. Pesurin kannen tippuminen oli ainoa vika.
Millainen Passat tulossa?
Opel Astra
Volvo V60

passo_s

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.03.21 - klo:21:37
Mulla vain ne perusergot ilman muistia ja vain osin sähköllä mutta saman verran taitaa olla säätöjä. Se reisituen kunnollinen säätö on itselle tärkeä.
Onpa sellanen ergo penkki että kun vaihtaa ergo penkillä varustetusta autosta toiseen niin yleensä samalla vaihtaa huonompaan penkkiin.

vwvwvw

Lainaus käyttäjältä: Rice - 12.03.21 - klo:22:22
Millainen Passat tulossa?

R-line variant 2.0 tdi. Moottorivalinta oli vähän hankala mutta lopulta ajomukavuus ratkaisi. Todennäköisesti bensakone olisi ollut luotettavin kun lukee noita adbluen pakkasongelmia. Nykyinen taisi olla viimeisiä joissa kusiputkia ei vielä ollut.
Yhden vuoden extratakuu oli myös lisäbonus tulevan kärryn valintaan.

Pesola

#1300
Eipä ollut kansanauton penkit mun selälle sopivat viitos-Bemarin Comfort-jakkaroiden jälkeen. Sen verran kävin autoliikkeessä noita penkkejä koeistumassa, että siltä otannalta Audin A6ssa ja Bemarin femmoissa sporttipenkit oli kohtuullisen mukavan tuntuiset, tuossa Audissa noista ehkäpä mukavammat. Bemmin Comfortit menee vielä noiden A6n perustepenkkien edelle, mutta jostain syystä olis (taas) autoa vaihtaessa pientä seikkailunhalua. Kuitenkin tässä hetkessä jo alkaa tuntua, että kun mennään saman hintaluokan ja "kategorian" autoissa (BMW vs. Audi), niin pidän Bemarin luotettavuutta Audiin nähden jo sen verran parempana, että saattaa valinta kääntyä taas baijerilaiseen. Toki aion koeajolla käydä ja sehän pelin lopulta ratkaisee. Monesti on kyllä Audi ollut jo lähellä, vaikka Audimiesten murheita olenkin vuosien varrella ehtinyt kuuntelemaan kosolti. Mutta katsotaan mihin päädytään. Passattia tähän perheeseen ei kuitenkaan noilla penkeillä (Comfortline ja Highline kokeiltu) tule. Penkeistä vielä sen verran, että Highline oli yläselästä turhan kapea ja ehkä jopa kumara, tai yhteisvaikutus kuitenkin se, että hieman turhan etukumara olo jäi. Comfortline oli yläselästä parempi, mutta muuten puuttui kyllä sivuttaistuki.

Edit. Harhautuu ehkä väähn aiheesta, mutta osaako kukaan täällä sanoa onko S-Tronicin ja Multitronicin välillä keskenään ja verrattuna DSGhen miten paljon eroa lootissa ja luotettavuudessa? Multitronicilla on omaan korvaan paha kaiku, mutta eikö nuo ole suht samoja lootia Volkkarien kanssa? Jos mielessä 2.0 TDI lähinnä A6 tuolta jostain aikaväliltä noin 2014-2017, niin onko syytä karttaa jotain lootaa/konetta, tai vaihtuuko esim. kesto parempaan jossain kohtaa?

Viitain

Hei,

Kysyisin kokeneemmilta mitä seikkaperäisiä asioita kannattaisi tarkastella B8:ia hankkiessa.

Kiikareihin on iskenyt B8 2.0 BiTDI 240HP Passatti, joka on uitettu Saksasta vuosimallia 2015.

Varusteita on kiitettävästi ja ajokilometrejä rapiat 90tkm, mitkä asiat olisi hyvä tarkastaa ja onko tiedossa suurta kuluerää näille kilometreille.

Ymmärtääkseni jakopäänhihna olisi vaihdettava 120tkm kohdalla ja onko tässä vuosimääräkin vaihdolle? Tästä lukenut montaa mielipidettä ja niin myös hintaakin.

PS. pahoittelut jos väärälle osiolle
(Perhana, että on tuo botinesto haastava   :D)

o.b.

Omassa, 150 heppasessa hihnan vaihtoväli muistaakseni 210 tkm/6 vuotta. Varmaan tuo 6 vuotta on hyvä ottaa huomioon tuossa tehokkaammassa moottorissakin ja Oulun nurkilla lyhentää vielä pariin vuoteen ;D

pekii

Lainaus käyttäjältä: Viitain - 17.03.21 - klo:12:44
Hei,

Kysyisin kokeneemmilta mitä seikkaperäisiä asioita kannattaisi tarkastella B8:ia hankkiessa.

Kiikareihin on iskenyt B8 2.0 BiTDI 240HP Passatti, joka on uitettu Saksasta vuosimallia 2015.

Varusteita on kiitettävästi ja ajokilometrejä rapiat 90tkm, mitkä asiat olisi hyvä tarkastaa ja onko tiedossa suurta kuluerää näille kilometreille.

Ymmärtääkseni jakopäänhihna olisi vaihdettava 120tkm kohdalla ja onko tässä vuosimääräkin vaihdolle? Tästä lukenut montaa mielipidettä ja niin myös hintaakin.

PS. pahoittelut jos väärälle osiolle
(Perhana, että on tuo botinesto haastava   :D)

Oma BiTDI kävi juuri jakopään+vesipumpun vaihdossa ja noin 700â,¬ oli hinta hommalle. Tehtiin tällä kertaa toimitusvaikeuksien takia OEM osilla. Muiden merkkien osilla hinta olisi ollut 100-150â,¬ halvempi, mutta saatavuus heikko. Vaihto tosiaan tuo 120tkm/6v, joten kaikki nuo alkupään BiTDI:t ovat kilometreistä huolimatta vaihdon tarpeessa, joten kannattaa ottaa myyjän kanssa puheeksi.

Viitain

Lainaus käyttäjältä: pekii - 17.03.21 - klo:14:35
Oma BiTDI kävi juuri jakopään+vesipumpun vaihdossa ja noin 700â,¬ oli hinta hommalle. Tehtiin tällä kertaa toimitusvaikeuksien takia OEM osilla. Muiden merkkien osilla hinta olisi ollut 100-150â,¬ halvempi, mutta saatavuus heikko. Vaihto tosiaan tuo 120tkm/6v, joten kaikki nuo alkupään BiTDI:t ovat kilometreistä huolimatta vaihdon tarpeessa, joten kannattaa ottaa myyjän kanssa puheeksi.
Joo kiitos! Vähän väännettävä kättä kun tänään koeajaa ja millainen on myyjän ajatus. Hintahan ei ole paha rempan suuruuteen verrattuna, oliko tehty marmorilla vai jossakin muualla? Saksassa näytti olleen huolto-ohjelmaa seurattu ja esim dsg ja haldex öljyt vaihdettu aiemmin. Nämäkin 30tkm päässä odottamassa, jos lukeman mukaan 60tkm on vaihtoväli.

pekii

Lainaus käyttäjältä: Viitain - 17.03.21 - klo:15:10
Joo kiitos! Vähän väännettävä kättä kun tänään koeajaa ja millainen on myyjän ajatus. Hintahan ei ole paha rempan suuruuteen verrattuna, oliko tehty marmorilla vai jossakin muualla? Saksassa näytti olleen huolto-ohjelmaa seurattu ja esim dsg ja haldex öljyt vaihdettu aiemmin. Nämäkin 30tkm päässä odottamassa, jos lukeman mukaan 60tkm on vaihtoväli.

Remppaa ei tehty marmorilla, marmorin osilla vain. DSG öljynvaihtokin on näissä ns. kevyempi, koska suodatinta ei pääse vaihtamaan ilman purkamista/vaihdelaatikon tiputusta.

Kannattaa kiinnittää huomiota myös vauhtipyörän ääntämiseen. Näissä kun tuppaa vauhtipyörät menemään. Johtuu varmaan noista matalista kierroksista millä nämä haluaa aina mennä.

Ja vinkkinä myös, että haldexin pumpun sihti puhdistukseen vaikka öljyjä olisikin vaihdellut. Noilla kilsoilla voi olla jo ihan tukossa.

petaso

Onkos kellään rikkoutunut ratin volume nappula. Huomasin kaupan teon jälkeen että omastani on nappi toiselta puolelta rikki, ts. roikkuu reunasta, nappi itsessään toimii. Myydäänkö irrallisena vai pitääkö uusia koko ratti? Myyjäliike pitää ns. Kuluvana osana jota toki ihmettelen.

Ps. Yllättävän pieni kulutus bensamotiksi tuo 1.4 tsi, tehokkaampi versio.

petaso

Niin ja mikä tuon autoholdin toimintaperiaate on? Läyttääkö se käsijarrua vai pitääkö se jarrupaineita päällä. Ainakaan ei ajossa kuulu käsijarrun surinoita. Ja jos autohold aktiivisena sammuttaa auton, kuuluu käsijarrun surinaa.

M_M

Autohold pitää auton paikoillaan hydraulisella jarrupaineella.

Se kytkee mekaanisen käsijarrun kun auton sammuttaa tai kuskin oven avaa tai jos auto on seisonut jarrupaineen varassa riittävän kauan (luokkaa kymmenen minuuttia).
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

dwntime

Lainaus käyttäjältä: petaso - 28.03.21 - klo:14:14
Onkos kellään rikkoutunut ratin volume nappula. Huomasin kaupan teon jälkeen että omastani on nappi toiselta puolelta rikki, ts. roikkuu reunasta, nappi itsessään toimii. Myydäänkö irrallisena vai pitääkö uusia koko ratti? Myyjäliike pitää ns. Kuluvana osana jota toki ihmettelen.

Ps. Yllättävän pieni kulutus bensamotiksi tuo 1.4 tsi, tehokkaampi versio.

Rattinappeja saa erikseenkin. Aliexpress tai ebay. Vajaan 100â,¬ maksaa setti. Rattia ei tarvii irrottaa kun vaihtaa napit mutta airbag pitää ottaa pois siksi aikaa.

peped

Mistäs kohti ootte nostellut B8:ia hallitunkilla, tai löytyykö selvästi merkattua kohtaa? Ohjekirjaa ei ole just nyt saatavilla joten se jäi tarkistamatta ;)
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

makelja

Helmassa on sellainen kolmio siinä kohdassa jossa nostokohta on. Ja kun katsoo sinne alle niin sen näkee helposti siitä

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: peped - 15.04.21 - klo:10:53
Mistäs kohti ootte nostellut B8:ia hallitunkilla, tai löytyykö selvästi merkattua kohtaa? Ohjekirjaa ei ole just nyt saatavilla joten se jäi tarkistamatta ;)

Kädellä kun kokeilee helmaa niin siinä nostokohdassa pokkaus tuntuu selkeästi paksummalta.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: peped - 15.04.21 - klo:10:53
Mistäs kohti ootte nostellut B8:ia hallitunkilla, tai löytyykö selvästi merkattua kohtaa? Ohjekirjaa ei ole just nyt saatavilla joten se jäi tarkistamatta ;)
Kyllä tosiaan myös R-linen helmassa on sellaiset pienet kolmiot - tosin auto olla pakko pestynä että ne huomaa :D
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

JJT

Tänään lakkas toimimasta ovenkahva sisäpuolelta, ulkopuolelta kyllä aukeaa, viikko sitten oli sen oven ikkunan vaihdossa.
Olisko siinä vika ???

Ohituskaista

Onko muilta murtunut sisäpuolen ovenkahvojen kovamuovinen ohut reunus? Siis se joka on sitä pehmeää osaa vasten? Ei tunnu kestävän juurikaan puristamista, pehmeä puoli antaa periksi ja ohut kova muovi lohkeaa irti...

ophaa

Kuivat helteiset kelit saapuivat ja sitä myöten alkoi taas Passatissa takaovien tiivisteiden narinat.  >:(

Onko kukaan keksinyt edelleenkään mitään ihmerasvaa, tai löytyykö jostain tiivisteisiin liimattavaksi ohutta nukka/huopatarraa, jolla tiivisteen pinnan saisi samanlaiseksi kuin B7:ssa ja B8:n myöhemmissä vuosimalleissa? Silikoni, saippua ja Wurthin kuminhoitoaine on testattu, mutta apuja ei juurikaan ole.

duke7

Lainaus käyttäjältä: ophaa - 19.05.21 - klo:14:26
Kuivat helteiset kelit saapuivat ja sitä myöten alkoi taas Passatissa takaovien tiivisteiden narinat.  >:(

Onko kukaan keksinyt edelleenkään mitään ihmerasvaa, tai löytyykö jostain tiivisteisiin liimattavaksi ohutta nukka/huopatarraa, jolla tiivisteen pinnan saisi samanlaiseksi kuin B7:ssa ja B8:n myöhemmissä vuosimalleissa? Silikoni, saippua ja Wurthin kuminhoitoaine on testattu, mutta apuja ei juurikaan ole.
Osta fl:n tiivisteet oviin. Luulisi sopivan

makelja

https://www.amazon.com/nextzett-91480615-Gummi-Pflege-Rubber/dp/B004B8GTQG

Tuolla lähtee narinat tiivisteistä.
Tuolla sai tiivisteen narinan pois jopa kaksiovisen 8P A3:n ovista, jotka on kuuluisia siitä että narisevat kokoajan.

Lurkki

Lainaus käyttäjältä: Ohituskaista - 17.05.21 - klo:15:04
Onko muilta murtunut sisäpuolen ovenkahvojen kovamuovinen ohut reunus? Siis se joka on sitä pehmeää osaa vasten? Ei tunnu kestävän juurikaan puristamista, pehmeä puoli antaa periksi ja ohut kova muovi lohkeaa irti...

Jos tarkoitat sitä kohtaa missä kahva lähtee nouseen  yläviistoon niin siitä on lohjennu palanen edellisessä omistajalla. Edellisessä 2015 vuoden Passatissa pysyi ainakin ehjänä kun myin 170tkm kohdalla pois.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy