Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Herr K

Itselläni hajosi toinen lampunpesurin muovisuojus pari vuotta sitten. Osa oli jäänyt roikkumaan pesurin päälle ja selvästi näki, että kiinnikkeet olivat pettäneet. Mukisematta meni takuun piikkiin, kun tapahtui takuuaikana. Keskustelua näistä on ollut ja tuntuu olevan tosiaan jonkinlainen tyyppivika.
VW Passat Variant GTE

peped

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 14.11.20 - klo:11:17
oikeanpuoleinen?

Jos ajovinkkelistä katsotaan niin kyllä, eli apparin puoleinen.

Takuuseen turha varmaan yrittää laittaa kun auto on vm -16 ja tuotu Ruotsista. No, kättä lompakolle.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: peped - 12.11.20 - klo:09:42
Onko muuten niin että jos autoon ei ole ruksattu kääntyviä sivupeilejä (peilipaketti tms?), niin silloin ei ole myöskään automaattisesti himmenevää taustapeiliä? Oma farkku on tuotu Ruotsista ja nyt kelien pimennyttyä hokasin että ei perkele, kylläpä killittää takaa hohkaavien autojen ajovalot kajuuttaan...
Oma 2017vm comfortline on automaattisesti himmenevällä taustapeilillä, peilit ei käänny sähköllä autoa kohti.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

peped

2.0 tdi 140kw:n ajotietokone on näyttänyt viimeisimmillä matka-ajoilla (esim. tänään n. 40km suuntaansa 80km/h tietä) kulutukseksi reilusti yli 6l/100km. Aikaisemmin muistelen että lukema on alkanut aina vitosella, ja toisinaan on päässyt alle 5l. Rengastuskin nyt 17" eli tuuman pienempi kuin kesärenkaissa. Kokeilin kaikki vanteet ja jarrulevyt läpi heti ajon jälkeen eikä tuntunut kuin korkeintaan pientä lämpöä, joten tuon perusteella ei jarrut laahaa.

Mistähän tuota pitäisi lähteä ihmettelemään? Ekana varmaan ainakin mahdolliset vikakoodit lukemaan...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Vekkula

Hiukkaspoltto? Muutaman kerran ihmetellyt ajaessa korkeaa keskikulutusta mutta sitten autosta uloshypätessä tietää siitä kärystä tai flektin päällejäämisestä että siellä on ollut poltto käynnissä.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

duke7

^^ kesärenkaiden vierintävastus on luultavasti pienempi. Ero voi olla aika paljonkin jos ne rullaa oikein hyvin ja talvirenkaat oikein huonosti. Tosi litran ero siitä kuulostaisi jo todella isolta, puoli litraa voisi ehkä tulla.
Monesti tuota eroa ei huomaa kun samalla tulee talvirajoitukset niin se tiputtaa kulutusta.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: peped - 17.11.20 - klo:13:52
2.0 tdi 140kw:n ajotietokone on näyttänyt viimeisimmillä matka-ajoilla (esim. tänään n. 40km suuntaansa 80km/h tietä) kulutukseksi reilusti yli 6l/100km. Aikaisemmin muistelen että lukema on alkanut aina vitosella, ja toisinaan on päässyt alle 5l. Rengastuskin nyt 17" eli tuuman pienempi kuin kesärenkaissa. Kokeilin kaikki vanteet ja jarrulevyt läpi heti ajon jälkeen eikä tuntunut kuin korkeintaan pientä lämpöä, joten tuon perusteella ei jarrut laahaa.

Mistähän tuota pitäisi lähteä ihmettelemään? Ekana varmaan ainakin mahdolliset vikakoodit lukemaan...
Oletko kylmäkäynnistänyt vai esilämmittänyt autoa? noin lyhyillä maantielenkeillä kylmäkäynnistys saattaa nostaa ka-kulutuksen korkeammalle, mutta siitä huolimatta vaikuttaa olevan kovin korkeita.
Talvirenkaiden rengaspaineet kohdallaan, ettei renkaat ole ihan lintassa ja kuluta siksi?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

b1mpo

Eihän esim. webasto ole automaattisena päällä ajon aikana? Näillä keleillä sitä ei kyllä tarvitse, eikä luulisi autonkaan sitä käyttävän, jos se on unohtunut päälle. Tuo matka on kyllä jo sellainen, että auton pitäisi helposti suoriutua pienellä kulutuksella, eli olla riittävän pitkään lämpöisenä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lurkki

Onko muilla autoa käynnistäessä tapahtunu semmosta että auto lähtee starttaan ja sammuu sitte kesken starttauksen? Sitte kun yrittää uudestaan painaa käyntiin niin auto ilmoittaa että vaihteistovika ja ajonesto menee päälle. Pienen hetken kun odottaa ja painaa käyntiin niin auto starttaa normaalisti. Muuten ei ole mitään ongelmia ollu. Auto on vm. 16 Passat 1.4Tsi dsg

peped

Tuohon Lurkin viestiinkin viitaten, on nämä kyllä hienoja vehkeitä. Parin asteen pakkanen, webasto 10-15min päällä, käynnistän auton (joskus muuten starrtauskin "sahaa" tuotakin luvattoman kauan kuin joku 30v vanha rotisko), vaihteistoon R ja lähden kevyellä kaasulla peruuttamaan autoa katoksesta --> auto sammuu liikuttuan parikymmentä senttiä. Kyllähän se tuon jälkeen normaalisti käynnistyy, mutta käsittämätöntä että tuollainenkin ominaisuus autosta löytyy aiheuttaen harmaita hiuksia ja yhden turhan auton käynnistyksen. Ja kyllä, ominaisuus se taitaa olla kun merkkiliike nostaa vain kädet pystyyn. Teki tätä jo viime talvena ja sama näemmä jatkuu. Jos lämmittää pidempään tai ei lämmitä ollenkaan, ei ongelmaa esiinny. Varmaan siellä joku anturi haistelee lämmöt väärin tai ohjelmisto muuten bugaa tms.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Joelm

Nyt toista talvea jo sama ongelma auton kanssa.. ikkunoiden järetön huurtuminen. Sekä plussa että pakkaskeleillä. Auto käynyt tutkimuksissa marmorilla ja itse vaihellut raikkarin, ei ole kosteutta matoissa ja ikkunat pesty moneen otteeseen. Ilmastointihuolto tehty. Vika on ja pysyy. Ei vikakoodeja ja läpät kalibroitu ja automaattinen sisäkierto on pois käytöstä.

Käsittämätöntä on se huurtuminen tuulilasista joka alkaa yhtäkkiä kesken ajon vaikka pakkasta olis -20 astetta. Ja huurre jäätyy lasin sisäpintaan samantien. Kun laittaa maksimipuhalluksen lasille niin sulaa pois. Esim. Oulu-Rovaniemi välillä teki tätä matkan aikana noin kymmenen kertaa.

Lisäksi pakkasaamuina autoon mennessä lasit eivät ole jäässä. Hyvällä tuurilla kerkeää taloyhtiön pihasta pois kun alkaa tuulilasi huurtua ja jäätyä.


Onko muilla ollut vastaavia ongelmia tai ehdotuksia mitä vielä tämän kanssa tekis?




b1mpo

Kuinkas tuo järjestelmä käyttäytyy tuon ilmanlaatusensorin kanssa? Eli vaikka automaattinen sisäkierto on pois päältä, niin voiko sensori heittää sisäkierron päälle missään tilanteessa? Itelle ei tule muuta syytä mieleen, kuin tuo kertomuksen perusteella. Onko tulipellin takaa varmasti kaikki risut ja lehdet poissa ihan joka paikasta, mistä ilma otetaan sisään? Voisiko ilmakanavien tiiveydessä olla sanomista, eli pääseekö ilmaa jostain mukaan, mistä ei pitäisi päästä?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Tonttu66

Osittain taitaa olla ominaisuus. Muistan omasta Passatista, että lasit huurustui helpolla esim. parkkihalliin ajettaessa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

passo_s

#1213
Passat -17
^Ihan samaa teki. Ratkaisu oli että alku syksystä .. alku kesään ottaa joka startissa pois päältä se "ilmanparannus" toiminteen. Kysessä on hienolta kalskahtava nimi asialle jolla tarkoitetaan sisäilmakiertoa. Vetäähään se nyt alku syksystä ... alku kesään lasit huuruun jos autolla ajaa sisäilmakierto päällä. En muista mikä vierasperäinen nimi sisäilmakierrolle on annettu. Lisäksi piti puhallusvoimakkuudeksi automaattiasetuksen nähden kääntää yksi napsu puhallinopeutta lisää, eli ilmastointi putosi siten pois automatiikalta. Jo vain pysyi lasit näillä tempuin auki. Nykysessä Passat GTE:ssä -20 se ilmanparannus toiminne ei mene joka startissa enää automaattiasetuksena päälle ja lasit pysyy oletusarvoisesti ajon aikana auki. Puhallinnopeus on vain niin pienellä että usein joutuu lisäämään yhden napsun jos kuskin kohdalle alkaa pukata huuru läikkää. 

peped

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 12.11.20 - klo:11:44
Meillä on myös tummentuva tausta- ja kuskin peili tehtaalta, mutta ei taittuvia ulkopeilejä. Auto tuotu Ruotsista.

Apparin puoleinen peili ei tummennu? Taitaa tuo olla itselläkin näin, Ruotsista tuotu peli myös
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

duke7

Ilmastoinnissahan on kolme vaihtoehtoa puhallusvoimakkuudelle. Ehkä talvella voisi laittaa kovemmalle? Löytyy siis puhaltimen valikosta sen propellin kuvan alta.
Itse pitänyt keskimääräisellä eikä ongelmia mutta ei oikein kunnon talvea ole vielä tämän auton kanssa ollut.

Mika2

Lainaa"auto sammuu liikuttuaan parikymmentä senttiä"

Oma epäilykseni liittyy siihen, että jäähdytysneste ei kierrä kunnolla webastolla lämmittäessä ja anturin ympärillä oleva vesi on eri lämpöistä, kuin mitä moottorin lämpötila oikeasti on. Viime talvi oli niin leuto, ettei tätä tapahtunut kertaakaan, joten muistikuvat ovat hieman hataria. Sillä saattoi olla jotain vaikutusta, että pitää virtaa päällä hetken ennen kuin starttaa auton. Kannattaa seurata auton lämpömittaria, se ainakin minulla heilahtaa nopeasti lämpimästä kylmään, kun tämä tapahtuu.

Vain kuljettajan puoleinen taustapeili on himmentyvä.

VW-Variantti

Passat -16 BTdi on sama vika, että etulasi huurtuu herkästi kuljettajan kohdalta vas. ylhäältä. Ilmeisesti ominaisuus.
Laitan hetkeksi puhalluksen täysille lasille, niin huurteet katoaa.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: VW-Variantti - 28.12.20 - klo:20:02
Passat -16 BTdi on sama vika, että etulasi huurtuu herkästi kuljettajan kohdalta vas. ylhäältä. Ilmeisesti ominaisuus.
Laitan hetkeksi puhalluksen täysille lasille, niin huurteet katoaa.

Minulla Tiguanissa oli samaa ongelmaa. Päivitin ilmastointipaneelin ohjelmiston uudempaan. Ei ole vielä ollut niin kovia pakkasia että voisin todentaa toimiko. Ilmastoinnin ohjauslogiikkaan ainakin tuli muutoksia jotka huomaa erityisesti esilämmitystä käytettäessä. Paremmin lämpenee sisältä auto.

Joelm

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 27.12.20 - klo:21:47
Kuinkas tuo järjestelmä käyttäytyy tuon ilmanlaatusensorin kanssa? Eli vaikka automaattinen sisäkierto on pois päältä, niin voiko sensori heittää sisäkierron päälle missään tilanteessa? Itelle ei tule muuta syytä mieleen, kuin tuo kertomuksen perusteella. Onko tulipellin takaa varmasti kaikki risut ja lehdet poissa ihan joka paikasta, mistä ilma otetaan sisään? Voisiko ilmakanavien tiiveydessä olla sanomista, eli pääseekö ilmaa jostain mukaan, mistä ei pitäisi päästä?

Minusta tämä vaikuttaa että jollain tapaa climatronicin toimintaan tai sen automaattisäätöön tämä liittyy.

En osaa tarkemmin sanoa kuinka toimii. Jostain muistelen lukeneeni että näissä olisi jokin asetus että ilmastointi/huurteenpoisto toimii vain kun jokin sensori sitä pyytää, vaikka AC olisikin napista päällä. Ilmeisesti tämän saa muutettua. En ole vielä kokeillut mutta ei pitäisi vaikuttaa kun ei kompressori lähde pyörimään pakkaskeleillä.

Tuulilasikaukalo puhdistettu viime syksynä ja ei kyllä ollut roskan roskaa. Tokihan sen voisi uudestaankin katsoa.

Puhallusasetuksen säätöäkin kokeiltu mutta ei vaikutusta. Normaalipuhalluksellakin puhaltaa jo normaalisti puolella teholla ja tuolla intensiivisellä puhalluksen säädöllä alkaa tuntua viima ikävästi.


dwntime mainitsema päivitys laitetaan seuraavaksi testiin. Tämä voisi olla yksi vaihtoehto kun tuntuu tosiaan että vika olisi ohjelmassa ennemmin. Selvitin asiaa ja eivät ole marmorilla päivittäneet mitään. Täytyypä selvittää vielä onko päivitystä saatavilla ja mihin hintaan.

dwntime

Marmorihan ei automaattisesti noista päivityksistä saa mistään tietoa vaan homma menee niin että kuluttaja kertoo vikakuvauksen ja huolto sen perusteella yrittää etsiä tehtaan tietokannasta ko. Auton VIN numerolle kirjatut tekniset ohjeet ja jos sattuu löytymään ja siinä ohjeessa on vieläpä kerrottu että mistä softasta mihin päivitetään, sillon yleensä saavat sen tehtyä.

Onko sulla VCDSää tai jotain muuta vastaavaa jolla saisit sen oman climatronic yksikkösi nykyisen SW version ja SW infon?
Sillä voit tuolta tarkistaa mikä on viimeisin softaversio ko. yksikölle : https://vag-flashinfo.de/

Joelm

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 29.12.20 - klo:16:49
Marmorihan ei automaattisesti noista päivityksistä saa mistään tietoa vaan homma menee niin että kuluttaja kertoo vikakuvauksen ja huolto sen perusteella yrittää etsiä tehtaan tietokannasta ko. Auton VIN numerolle kirjatut tekniset ohjeet ja jos sattuu löytymään ja siinä ohjeessa on vieläpä kerrottu että mistä softasta mihin päivitetään, sillon yleensä saavat sen tehtyä.

Onko sulla VCDSää tai jotain muuta vastaavaa jolla saisit sen oman climatronic yksikkösi nykyisen SW version ja SW infon?
Sillä voit tuolta tarkistaa mikä on viimeisin softaversio ko. yksikölle : https://vag-flashinfo.de/

Juu näinhän se menee, ongelmana aina vaan ollut että työnjohtaja ei välttämättä oikealla oirekoodilla ole osannut etsiä ja ei sitten mitään ole löytänyt vaikka tiedotteita asiasta on ollut.. eräällä toisella merkillä näin suoraan rekisterinumerolla mm. Onko tuoreempia softia kun asiakas soitti ja kertoi oireita.

VCDS löytyy joten pitääpä tarkistaa tuolta sivulta softaversio. Ei ole ennen tullut törmättyä kyseiseen sivustoln.

dwntime

Jos haluat itse koettaa etsiä tehtaan tiedotteista löytyykö ko oireille ohjetta niin rekisteröidy VW Erwiniin ja osta se tunnin oikeus sinne. Pääset kattomaan samat tiedotteet autollesi mitkä huoltokin näkee.
Jos löytyy TPI tuolle oireelle niin siellä on hyvin ohjeistettu mihin versioon vähintään pitäisi päivittää jossa mahdollisesti korjaus ongelmaan.

Mikkeller

Kysellään faktaa, että mitäs pinnan alla piileviä eroja 2016 Passatissa on Comfortline ja Highline varustetasojen välillä?

https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/11630218

Tuohan on muuten näppärä paketti nahkaistuimineen, enkä autoa vähemmän tuntevana äkkiseltään erottaisi Highlinestä, mutta puuttuuko tuosta jotain pikkuhienouksia vrt. Highlineen?
VAG:lla vuodesta 1999.

VW_Johan

Ettei tuossa nyt vain sattuisi olemaan ilmoituksessa virhe ja tuo onkin Highline? Itse ostin 1.4 TSI 4 motion Passatin samoihin aikoihin (Highlinea ei saanut Suomessa rahallakaan). En muista että Comfortlineen olisi saanut kiiltävät kattokiskot, voin olla väärässäkin. Itse otin lisävarusteena ne Highlinen takavalot, mikä tuossakin näyttäisi olevan.

Vastaakseni alkuperäiseen, et jää kaipaamaan paljon mitään.

Mikkeller

Jees. Epäilin itsekin, että siinä on myyjän virheestä, kun kojelautaa myöten kaikki on prikuulleen samannäköistä, kuin Highlineissä.
VAG:lla vuodesta 1999.

Allroadi

Lainaus käyttäjältä: Mikkeller - 07.01.21 - klo:10:57
Kysellään faktaa, että mitäs pinnan alla piileviä eroja 2016 Passatissa on Comfortline ja Highline varustetasojen välillä?

https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/11630218

Tuohan on muuten näppärä paketti nahkaistuimineen, enkä autoa vähemmän tuntevana äkkiseltään erottaisi Highlinestä, mutta puuttuuko tuosta jotain pikkuhienouksia vrt. Highlineen?

Omaan silmään vaikuttaisi tuontiautolta, sitä komppaa myös suomalaisen rekisteritunnuksen puuttuminen ilmoituksesta, joka siis tarkoittaa ettei ole suoraan verrattavissa suomalaiseen comfort- ja highline -varustelutasoon. Autoliikkeet nyt vain valitettevasti tuntuvat ilmoittavan autojensa tietoja väärin todella usein. Tosiaan suomi-comfortlinessä ei ole kiiltäviä listoja ovien alareunoissa/puskureissa, ja käsittääkseni comfortlineen ei ole voinut Suomessa valita näitä heijastinumpioisia LEDejä. (vakiona siis halogeenivalot, tai lisävarusteena dynaamiset LEDit)
Volkswagen Passat 2.0 TSI Alltrack 4Motion -16

arska08

Onko muille tuttua: Kun ulkolämpötila putoaa n. -5 tai kylmempään niin kuskin oven kiinniolotunnistin alkaa häiriköimään. Ovi menee kiinni ihan ok mutta auto luulee että se on auki eli näytössä on avonaisen oven kuva. Tämä taas aiheuttaa sen että auto yrittää rajoittaa ajamista. Hälytysääni raikaa ja tulee kehoitus laittaa vaihde asentoon P. Liikkeelle kyllä pääsee mutta jos pysähtyy esim liikennevaloihin niin käsijarru menee päälle automaattisesti ja saattaa herjata mäkilähtöavustimen viasta. Sisävalot palavat myös. Sitten kun ovi saa lämpöä tarpeeksi niin vika poistuu ja hälytykset lakkaavat.
Auto on Passat 2.0tdi variant 2015 ajettu 160000km
VW huollosta kyselin korjausta niin tunnustivat vian olevan aika yleinen mutta korjausta eivät osanneet neuvoa, oven lukon vaihtoa ei suositeltu koska kuulemma vika uusiutuisi kuitenkin aikanaan. Ostin auton 3v vanhana ja jo viime talvena tuo vika ilmeni. Kosteus ja sen tiivistyminen sekä jäätyminen lukkolaitteeseen lienee syypää mutta ihmettelen että mitään korjausta vikaan ei osata neuvoa.

ai75

Lainaus käyttäjältä: arska08 - 11.01.21 - klo:13:57
VW huollosta kyselin korjausta niin tunnustivat vian olevan aika yleinen

eipä omassa -15 Variant Passatissa tullu koskaan tuollaista eteen vaikka pohjoisessa asun ja pakkasta on talvella reippaasti.
Kerkesin vajaassa parissa vuodessa ajaa n. 130 tkm.
SkodaSuperbCombi iV 1.4TSI PHEV L&K Businessline 160kW(218hp) DSG, 2023
Ex:SkodaKodiaq 2.0TSI Sportline 4x4 140kW(190hp) DSG, 2022
Ex:SkodaKodiaq 2.0TDI Style 4x4 140kW(190hp) DSG, 2019
Ex:SkodaSuperbCombi Style 2.0TDI 110kW(150hp) DSG, 2017
Ex:Audi A4 Avant 2.0TDI Quattro 4x4 140kW(190hp) DSG, 2016
Ex:VWPassat Variant Comfort 1.6TDI 88 kW(120hp) DSG, 2015
Ex:VWGolf Var Highline 1.6TDI 77kW(105hp) DSG, 2013
Ex:BMW 520dA Touring 120kW(163hp), 2006
Ex:VWPassat Var Comfort 1.9TDI 81kW(110hp), 1999

ai75

Lainaus käyttäjältä: Joelm - 27.12.20 - klo:20:09
Nyt toista talvea jo sama ongelma auton kanssa.. ikkunoiden järetön huurtuminen.

ominaisuus näissä nyky VAG-vehkeissä. Samaa teki entiset -15 Passatti ja -17 Superb sekä nykyiset -16 A4 ja -19 Kodiaq.
Toisinaan vähän väliä talvella joutuu käyttää etulasin puhallinta täysillä tai nyt Kodiaqissa kun on lämmitettävä tuulilasi niin se päälle hetkeksi kesken ajon (sama myös Superbissa). Kun sais jotenkin pakotettua tuon tuulilasin lämmittimen pysymään päällä pitempään kuin 10 min. Ehkä sen softaamalla sais?
Sitten saattaa mennää pitkänkin matkaa ilman huurtumista, kun auto on kunnolla lämmennyt. Sitten yhtäkkiä taas alkaa huurtua. Ensin etusivulasit ja sen jälkeen tuulilasi. En muuta yhteistä tekijää ole näille löytänyt kuin: VAG 😁

..ja kaikissa kulkineissa puhallinteho on asetettu kaikkein voimakkaimmaimmalle (intensiivisimmälle).
Kaikkiin seuraaviin autoihin tulee pomminvarmasti lämmitettävä tuulilasi...vielä kun sais lämmitettävät sivulasitkin niin ei tarttis tuohon puhaltimen namikkaan olla koskemassa 🙄
SkodaSuperbCombi iV 1.4TSI PHEV L&K Businessline 160kW(218hp) DSG, 2023
Ex:SkodaKodiaq 2.0TSI Sportline 4x4 140kW(190hp) DSG, 2022
Ex:SkodaKodiaq 2.0TDI Style 4x4 140kW(190hp) DSG, 2019
Ex:SkodaSuperbCombi Style 2.0TDI 110kW(150hp) DSG, 2017
Ex:Audi A4 Avant 2.0TDI Quattro 4x4 140kW(190hp) DSG, 2016
Ex:VWPassat Variant Comfort 1.6TDI 88 kW(120hp) DSG, 2015
Ex:VWGolf Var Highline 1.6TDI 77kW(105hp) DSG, 2013
Ex:BMW 520dA Touring 120kW(163hp), 2006
Ex:VWPassat Var Comfort 1.9TDI 81kW(110hp), 1999

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy