Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Wagner

Omaan menopeliin vaihettiin jarrut taakse 70tkm kohdalla. 320 eur, josta autokauppa makso puolet.
Etupään jarrut sit todnäk ens kesänä uusiks, kilometrejä sillon arviolta 85 tkm.
Sikamaista menoa since 1975

Natina

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 10.10.19 - klo:10:12
Huonot renkaat tai ajonvakautusta kiusaava ajotyyli kuluttaa takapaloja nopeasti.

Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, pitänee muuttaa ajokäyttäytymistä tulevana talvena. Ei ole vielä kokemusta GTE:stä, miten paljon se holhoaa liukkaalla. B7 ei ollut siinä suhteessa yhtään kiva, heti jarruttelemassa kun rattia käänsi vähän liikaa.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

ophaa

Renkaidenvaihdon yhteydessä ihmettelin minäkin 90tkm ajetussa autossa takajarrupalojen kuluneisuutta. Levyt näyttivät vielä hyvältä, palat aika loppu. Edessä palat olivat huomattavasti paremmassa kunnossa, ne lienee vaihdettu jo edellisen omistajan toimesta.

Onko Passatin takajarrupaloissa tunnistinta, lähinnä pohdin kuinka kauan noilla vielä viitsii ajella ennen vaihtoa?

Banned

Löytyykös passatista nappia millä saa luistonestoa tai ajonvakautusta säädettyä pois vai onko aina päällä.
Passat GTE

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Banned - 10.10.19 - klo:14:47
Löytyykös passatista nappia millä saa luistonestoa tai ajonvakautusta säädettyä pois vai onko aina päällä.
Radion näytöltä: Car nappi, setup (rattaan kuva), eka valinta. Useimmiten on vaihtoehtona vaan vetoluistoneston (ASF OFF) poisto. VCDS saa muokattua erilaisia vaihtoehtoja tarjolle. Itse tein niin.
Joissakin autoissa on vaihdekepin vieressä nappi, josta saa myös ohjattua ajonvakautta/luistonestoa. Nämä ehkä Alltrack yms muut erikoismallit.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Banned

Niinpäs onkin ASR pois valinta.
Passat GTE

Natina

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 10.10.19 - klo:14:49
Radion näytöltä: Car nappi, setup (rattaan kuva), eka valinta. Useimmiten on vaihtoehtona vaan vetoluistoneston (ASF OFF) poisto. VCDS saa muokattua erilaisia vaihtoehtoja tarjolle. Itse tein niin.
Joissakin autoissa on vaihdekepin vieressä nappi, josta saa myös ohjattua ajonvakautta/luistonestoa. Nämä ehkä Alltrack yms muut erikoismallit.

Mulle ihan uutta tietoa että tuommoinenkin onnistuu, mutta eri luistoneston tasojen asetuksen saaminen valikkoon houkuttaisi. Saako sinne optiota, jossa holhous on kokonaan pois ja käsijarrua voisi käyttää liikehtimiseen?   :P
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

TeroPee

Minä koodasin siihen vaihdekepin vieressä olevaan nappiin ESP Off -toiminnon pitkällä painalluksella. Lyhyellä taitaa nyt olla ESP Sport tjsp. Alkuperäinen toiminto oli lyhyellä ASR off ja pitkällä ESP Sport.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Natina - 10.10.19 - klo:15:22
Mulle ihan uutta tietoa että tuommoinenkin onnistuu, mutta eri luistoneston tasojen asetuksen saaminen valikkoon houkuttaisi. Saako sinne optiota, jossa holhous on kokonaan pois ja käsijarrua voisi käyttää liikehtimiseen?   :P
Saa sen koodattua esim: 1) kaikki päällä 2) ESC Sport 3) kaikki pois
Kannattaa etsiä VCDS osiosta auttaja läheltä omaa sijaintiaan, niin saat koodattua.

Käppäriä et pysty muuttamaan - käppärin nyppäys lennosta saa aikaan (neljän renkaan) lukkohätäjarrutuksen. Tätä en tosin ole kokeillut Passatissa, mutta Golfissa luki manuaalissa niin ja käytännössäkin tuli todettua.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Len

Samalla vaivalla olisit laittanut ne ohjeet tänne....
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: Len - 11.10.19 - klo:16:49
Samalla vaivalla olisit laittanut ne ohjeet tänne....

Kuten myös itse olisit voinut lainata viestiä johon viittaat.
Se että joku mainitsee että homman voi koodata ei tarkoita että kyseinen henkilö olisi itse sen tehnyt vaan on mahdollisesti käyttänyt jonkun toisen apua hommassa.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

ptrs57

VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

peped

Onko mutua/faktaa, onnistuuko R-line ulkoasupaketilla varustettuun farkkuun roiskeläppien asennus kuinka helpolla? Ainakin eteen.

Entä viimasuoja keulaan samanlaiseen laitokseen? Ei liene pahaa tekisi talven pakkasille dieselin kaveriksi.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: peped - 20.10.19 - klo:21:32
Onko mutua/faktaa, onnistuuko R-line ulkoasupaketilla varustettuun farkkuun roiskeläppien asennus kuinka helpolla? Ainakin eteen.

Entä viimasuoja keulaan samanlaiseen laitokseen? Ei liene pahaa tekisi talven pakkasille dieselin kaveriksi.
Virallisia kuraläppiä eteen ei ole - ilmeisesti normaaleja puukottamalla jonkinlaiset saisi aikaan. En ole tutkinut asiaa sen enempää. Hyödylliset ne toki olisivat.

Viimasuojaksi ostin normi Passatin viimasuojan "marmorilta" 65e.  vielä asentamatta, ylempi suoja pitäisi ainakin mennä heittämällä - ajattelin puukottaa R-line logon ehkä esiin siitä.
Alempi suoja ei välttämättä sovi nätisti/ollenkaan. Marmorin asentajan mukaan ylempi suoja on olennaisempi, joka mm. suojaa välijäähdytintä ajoviimalta.

Voin raportoida kuvan kera, kun viimasuoja(t) paikoillaan.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

b1mpo

Eihän näissä ole perinteistä välijäähyä, vaan nesteellä toimiva? Alempi rööri on se, joka enemmän ottaa jäähdyttävää vaikutusta näissä vehkeissä ja se kannattaa ensin tukkia. Ylemmällä ei ole niin paljoa vaikutusta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 21.10.19 - klo:09:54
Eihän näissä ole perinteistä välijäähyä, vaan nesteellä toimiva? Alempi rööri on se, joka enemmän ottaa jäähdyttävää vaikutusta näissä vehkeissä ja se kannattaa ensin tukkia. Ylemmällä ei ole niin paljoa vaikutusta.
ainakin 2.0TDI kanssa ylemmällä on väliä enemmän (etenkin ajatellen kondesoituvaa vettä ja moottorin käynnistysongelmia - tosin tämä korjattu softapäivityksellä) - näin keskustelin asentajan kanssa merkkikorjaamolla.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 21.10.19 - klo:12:43
ainakin 2.0TDI kanssa ylemmällä on väliä enemmän (etenkin ajatellen kondesoituvaa vettä ja moottorin käynnistysongelmia - tosin tämä korjattu softapäivityksellä) - näin keskustelin asentajan kanssa merkkikorjaamolla.
Alemmasta ainakin menee ilmaa huomattavasti enemmän läpi, joka jäähdyttää. Moottorin käydessä ja ajossa ei pitäisi näihin mitään kondenssia tulla tuon nesteellä tapahtuvan välijäähdytyksen takia, kuten tuli aikanaan perinteisellä välijäähyllä. Tuo kondenssiongelma tulee siinä tilanteessa näissä, kun auto jäähtyy ja seisoo käyttämättä? Siihen ei siis viimasuojat vaikuta?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 21.10.19 - klo:18:46
Alemmasta ainakin menee ilmaa huomattavasti enemmän läpi, joka jäähdyttää. Moottorin käydessä ja ajossa ei pitäisi näihin mitään kondenssia tulla tuon nesteellä tapahtuvan välijäähdytyksen takia, kuten tuli aikanaan perinteisellä välijäähyllä. Tuo kondenssiongelma tulee siinä tilanteessa näissä, kun auto jäähtyy ja seisoo käyttämättä? Siihen ei siis viimasuojat vaikuta?
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=29618.0
Softapäivitys (vm 17 autot ja siitä eteenpäin) 2016 syksyllä nostanut välijäähyn lämpötiloja jolla kondenssivettä ei pääse(/pääsisi) syntymään.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Joelm

Ovatko muut dsg omistajat huomanneet kolahdusta käynnistäessä? Kolahdus kuuluu ainoastaan kylmänä. Itsellä siis  dq500 eli dsg 7

Toinen asia minkä olen huomannut että kierroslukumittari pomppa vajaa yhden viivan välin kiihdyttäessä ja kaasun päästäessä putoaa taas saman verran vaikka kierrokset  eivät oikeasti kerkeä edes muuttua. Kolahtaa myös kun kaasua painaa reippaasti/päästää pois. Moottorin tuntuu elävän konehuoneessa aika paljon, moottorin tukikumet?

Itsellä tuli oireista kaksoimassa mieleen mutta se on kyllä vaihdettu tammikuussa ja 20tkm sitten.. muilla ollut samanlaisia oireira?

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: peped - 20.10.19 - klo:21:32
Onko mutua/faktaa, onnistuuko R-line ulkoasupaketilla varustettuun farkkuun roiskeläppien asennus kuinka helpolla? Ainakin eteen.

Entä viimasuoja keulaan s
amanlaiseen laitokseen? Ei liene pahaa tekisi talven pakkasille dieselin kaveriksi.
talvi tuli ja viimasuoja asennettu. Yläosaan sopii suoraan mutta R Line merkin joutuu irroittaa talven ajaksi. Saa maskin läpi kun sopivasti taiteilee ja painaa sitä ennen lukitusklipsuja ylöspäin.
alaosaan sopii myös,  mutta täytyy tehdä uudet reiät maskisuojaan josta painaa kiinnikkeet läpi.
alasuoja jättää noin 2cm alamaskista peittämättä alaosuudesta.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

peped

Olikos näissä Haldexin (4Motion) öljynvaihto 60tkm välein? Mitä suunnilleen kustantaa asiantuntevassa liikkeessä teetätettynä? Omaan kippoon on huoltokirjan mukaan vaihdettu 60 ja 120tkm paikkeilla, ja nyt mittarissa on ~150tkm. Lueskelin että syytä olisi myös puhdistuttaa joku sihti tms? Ajattelinkin että voisi Haldex öljyt vaihdattaa ja putsauttaa tuon sihdin ja mitä nyt kannattaakaan samalla vaatia teetättäväksi, kun ainakaan sihdin puhdistuksesta ei huoltokirjassa erikseen mitään mainintaa ole.

Viikonloppuna lakkasi ACC toimimasta kesken ajon, vaikkei lumipyry, tienpinta tai ajokeli ylipäänsä ollut vielä lähellekään pahimmasta päästä. On kyllä todellinen suunnittelun kukkanen VAG:lta tuo, ettei kyseisessä tilanteessa (lumimössö peittänyt tutkan näkyvyyden) voi käyttää edes tavan vakkaria. Ainakin Octaviassa oli sama juttu.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Turbokiisseli

ACC:n saa napista nopeusrajoittimeksi, jolloin voi ns. lappu lattiassa ajaa vaikka 90 km/h. Hätävarana ihan OK ratkaisu jos tutka on pois pelistä.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Japi_

Mitäs öljyjä olette käyttäneet 2.0TDI 140kW moottorissa? Tai yleensä dieseleissä?

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Japi_ - 12.11.19 - klo:22:26
Mitäs öljyjä olette käyttäneet 2.0TDI 140kW moottorissa? Tai yleensä dieseleissä?

Taitaa olla Castrol EDGE Professional LongLife III 5W-30 merkkihuolon käyttämä öljy.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

M_M

Lainaus käyttäjältä: peped - 11.11.19 - klo:21:59
Lueskelin että syytä olisi myös puhdistuttaa joku sihti tms?

Kyllä, haldexin pumpun imusihti on syytä vaatia puhdistettavaksi aina öljynvaihdon yhteydessä. Ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta tehdään kyllä kun erikseen pyytää (ja maksaa jonkun lisähinnan tietysti).

Ilman sihdin putsausta pumppu menee jossain vaiheessa vaihtoon, kun se ei saa enää öljyä tukkeutuneen sihdin läpi ja hajoaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

#timo#

Lainaus käyttäjältä: M_M - 13.11.19 - klo:07:46
Kyllä, haldexin pumpun imusihti on syytä vaatia puhdistettavaksi aina öljynvaihdon yhteydessä. Ei kuulu huolto-ohjelmaan, mutta tehdään kyllä kun erikseen pyytää (ja maksaa jonkun lisähinnan tietysti).

Ilman sihdin putsausta pumppu menee jossain vaiheessa vaihtoon, kun se ei saa enää öljyä tukkeutuneen sihdin läpi ja hajoaa.
Pahimmassa tapauksessa koko Haldex kytkin palaa kun liian alhainen öljynpaine ei enää jaksa puristaa pakkaa kiinni!  :o

R-Inssi

60 tkm asfaltilla pääosin ajettu 3-vuotias. Irrotin renkaanvaihdon yhteydessä etukuraläpät ja kurkkasin etulokarin taakse. Aivan uskomaton määrä n. 20 cm korkeudelta tiukkaan pakattua märkää hiekka- lehtimassaa. Kyllä sai tosissaan kaivaa ennen kuin sai ne ulos ja vesihuuhtelulla loput. Tavaraa oli n. 3 kg puolellaan. Täytyy varmaan aina syksyisin ottaa tavaksi huuhtaista tuo paikka.


jarsiv

Kuinka usein olette joutuneet vaihtaa kaukkariin pattereita?
Halpis merkki kesti 6kk, nyt vw-leimallinen 12kk. Huolto vaihtoi tuon ns.merkkipariston.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

Karikko

Passatin (2017) avaimet koodattiin merkkiliikkeessä uudelleen n. vuosi sitten ja nyt toinen avaimista käskee vaihtaa pariston. Toinen avaimista toimii, koska sitä ei ole käytetty kuin vasta viime viikolla.

Alkuperäisissä avaimissa oli vikaa, sillä paristo kului viikossa loppuun ja siksi ne koodattiin takuukorjauksena.
VW Passat 1,4 TSI DSG Variant 2017

Turbokiisseli

Lainaus käyttäjältä: R-Inssi - 16.11.19 - klo:09:17
60 tkm asfaltilla pääosin ajettu 3-vuotias. Irrotin renkaanvaihdon yhteydessä etukuraläpät ja kurkkasin etulokarin taakse. Aivan uskomaton määrä n. 20 cm korkeudelta tiukkaan pakattua märkää hiekka- lehtimassaa. Kyllä sai tosissaan kaivaa ennen kuin sai ne ulos ja vesihuuhtelulla loput. Tavaraa oli n. 3 kg puolellaan. Täytyy varmaan aina syksyisin ottaa tavaksi huuhtaista tuo paikka.

Tein saman operaation omaani ~55tkm ajettuna ja samat löydökset. Täytyy huuhdella tuo aina syksyisin ja toivottavasti estää suuremmat ruostumiset. Kokemuksieni perusteella A4:ssä, Golfissa, Polossa ja Passatissa kaikissa sama "ominaisuus".
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy