Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Turbokiisseli

Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

peped

Ã,,lyttömän pienillä kierroksilla kyllä jyrisyttää DSG:llä menemään. Välillä ärsyttää kun sitten vaihtaa "turhaan" pienemmälle esim. loivassa ylämäessä. Samaa ongelmaa tietysti kaikissa, mutta ensikokemusten perusteella korostuu vielä enemmän Passatissa kuin allekirjoituksen RS:ssä. Passatissa siis 2.0tdi 140kw. Saako tuota DSG:tä helposti/järkevästi nollattua ja sopeutettua uudelleen tms? Ajotilan valinnasta voi laittaa esim. kaasun vasteen Sportille, mutta tuskin se tuohon auttaa? Vaihteistoa nyt on normiajossa ihan älytöntä pitää Sportilla (S), sopii vain tarpeen mukaan hetkittäisiin kiihdytys- ja muihin tilanteisiin.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

axu

Missä tilanteessa nuo ajovalojen ulommat ledit pitäisi palaa? Nämä laitettu jälkiasennuksena ja mietin onko koodaukset oikein.



Banned

Palaa aina kun ajovalot on päällä.
Passat GTE

axu

Ok kiitos, mulla nyt koodattu ulommat ledit vain pitkien yhteydessä. Täytyypi korjailla tuo.

passo_s

107 tkm. 1.6 TDi DSG -17. Litran pyysi öljyä, öljynvaihdosta 17 tkm ajettu. Tätä ennen autolla on päässyt merkkiliikkeen tekemän öljynvaihdon jälkeen 27-28 tkm, ja sitten on pitänyt lisätä litra.Soitin huoltoon ja tarkistivat että aina sama castrol öljy on laitettu öljynvaihdoissa. No, auto vaihtuu ja kyseessä on työsuhdeauto. 107 tkm tällä pääsi ennen kuin alkoi öljyn kulutus lisääntyä.

peped

Mitenkä tuonne Oma Volkswageniin pitäisi oikein päästä sisään / rekisteröitymään, vai onnistuuko se ollenkaan jos kyseessä on tuontiauto eikä merkkiliikkeestä ostettu Suomi-kulkine?

Käsittääkseni sieltä näkee esim. onko päivityksiä / kutsuja autolle jne. Tiedä sitten tosiaan jos tuontipeli kyseessä.

https://oma.k-auto.fi/landing/Sivut/default.aspx?b=volkswagen
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Natina

Lainaus käyttäjältä: peped - 19.09.19 - klo:08:46
Mitenkä tuonne Oma Volkswageniin pitäisi oikein päästä sisään / rekisteröitymään, vai onnistuuko se ollenkaan jos kyseessä on tuontiauto eikä merkkiliikkeestä ostettu Suomi-kulkine?

Käsittääkseni sieltä näkee esim. onko päivityksiä / kutsuja autolle jne. Tiedä sitten tosiaan jos tuontipeli kyseessä.

https://oma.k-auto.fi/landing/Sivut/default.aspx?b=volkswagen

Kyllä rekisteröityminen sivulle onnistuu, mutta itse jouduin taiteilemaan eri selaimilla, ennen kuin löysin sellaisen millä sivut toimii. Olisikohan ollut Chrome...

Oman tuontiauton varusteet ei tosiaan näy samassa laajuudessa tuolla kuin edellisen volskun. Sain marmorilta listan auton PR-koodeista josta lisävarusteet selvisi.

Avoimia kampanjoita ei ollut huollonkaan mukaan viime huollon aikana, en tiedä miten ne näkyy palvelussa.
Ei se virhe ole, vaan kauneusvirhe.

Topjanne

#998


Tuo vanhempi kampanja on kuulemma jo hoidettu, mutta ei silti poistunut listalta.

symb

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 18.09.19 - klo:22:56
107 tkm. 1.6 TDi DSG -17. Litran pyysi öljyä, öljynvaihdosta 17 tkm ajettu. Tätä ennen autolla on päässyt merkkiliikkeen tekemän öljynvaihdon jälkeen 27-28 tkm, ja sitten on pitänyt lisätä litra.Soitin huoltoon ja tarkistivat että aina sama castrol öljy on laitettu öljynvaihdoissa. No, auto vaihtuu ja kyseessä on työsuhdeauto. 107 tkm tällä pääsi ennen kuin alkoi öljyn kulutus lisääntyä.

Hmm. Omassa ex - taxissa 240tkm ja vaihdot itsellä nyt 15tkm välein ja öljyä ei katoa mihinkään... 1.6tdi manuaali.

Turbokiisseli

Meillä auttoi Polo 1.6tdi:n lievään öljynkulutukseen Forte-käsittely öljynvaihdon yhteydessä. Sen jälkeen ei ole vaihtovälillä joutunut lientä lisäämään. Ennen vei ~1l / 10 000km.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 11.09.19 - klo:15:50
Ainakin Seat -lla kävi näin - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36723.msg642623#msg642623
kokeilin ilman VCDS, ja kyllä tosiaan säätyivät ylemmäs. Vielä on pimeällä ajaminen testaamatta.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

peped

Omassa farkku B8:ssa on nähdäkseni VW:n oma tavaratilan matto (https://shop.volkswagen.fi/sisapuolen-varusteet/tavaratilan-kaukalomatto-passat-variant-3g9061161 tai https://shop.volkswagen.fi/sisapuolen-varusteet/tavaratilan-matto-passat-variant-3g9061160 en nyt äkkiseltään muista kumpi), joka on osoittautunut järjettömän liukkaaksi. Tiedä sitten onko alkujaan noin liukas vai autoliikkeen pesun/fiksin jäljiltä jotain mömmöä pinnassa.

Oiskohan esim. tämä parempi? https://www.tarvikkeet.fi/tuote/12433/passat/tavaratilamatto-volkswagen-passat-b8-variant-12_2014
Tai millä tuota maton pintaa voisi saada tahmeammaksi... On kuitenkin kiva olla jonkinlainen kumimatto tavaratilassa sen sijaan että kangaspinnan päällä pitäisi kuraisia lastenrattaita yms mahdollista tavaraa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Wagner

^ Liukashan se pirulainen on. Linkkaamastasi matosta en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta ite oon ratkassu ongelman laittamalla mustekalat ristikkäin kinnityslenkkeihin. Lootat / ostoskassit saa niillä jumittua riittävästi paikoilleen. Isomman treenikassin heitän vaan mustekalojen päälle.
Sikamaista menoa since 1975

vmslehtinen

Lainaus käyttäjältä: peped - 26.09.19 - klo:10:15
Tai millä tuota maton pintaa voisi saada tahmeammaksi... On kuitenkin kiva olla jonkinlainen kumimatto tavaratilassa sen sijaan että kangaspinnan päällä pitäisi kuraisia lastenrattaita yms mahdollista tavaraa.

Mulla oli sama ongelma, koirien häkit seilas pitkin kaukaloa. Ostin https://www.motonet.fi/fi/tuote/424161/Kumimatto-12-x-20-m ja leikkelin kaukaloon sopivan pohjan peittävän palasen tuosta. On tahmee, pitää hyvin.

Banned

#1005
Huomasin nyt pimeällä ajaessani, että dynaamiset valot eivät enää pelitä kuten pitää. Vaihtaa suoraan lyhkäsille ilman, että vaan varjostaisi vastaantulijaa. Takana ajaessa sama homma. Muut törmänneet samaan vikaan? Valojen tsekkauksen tekee normaalisti.

Edit: Ilmeisesti eco asennossa toimii noin.
Passat GTE

passo_s

1.6 TDi DSG -17.Tykkäisin ajella eco asetuksella vaihteeksi, auton rullaaminen miellyttää. Vaihdekepin vierestä napilla menin individual asetuksiin ja sieltä vaihteistolle päälle  eco tila. Auton kun käynnistää se kertoo oletuksena nimeni eli tunnistaa profiilini ja individual moodi on päällä,mutta vaihteisto on normi D symbolilla, ei E symbolilla joka kertoisi vaihteiston eco tilasta. Pitää mennä erikseen vaihdekepin vierestä ajotapavalintoihin, individual on valittuna mutta sitä pitää painaa uudestaan. Nyt vasta vaihteisto siirtyy eco tilaan. Pitää ilmeisesti avain asetuksista saakka koittaa konffata eco tila.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 28.09.19 - klo:08:59
1.6 TDi DSG -17.Tykkäisin ajella eco asetuksella vaihteeksi, auton rullaaminen miellyttää. Vaihdekepin vierestä napilla menin individual asetuksiin ja sieltä vaihteistolle päälle  eco tila. Auton kun käynnistää se kertoo oletuksena nimeni eli tunnistaa profiilini ja individual moodi on päällä,mutta vaihteisto on normi D symbolilla, ei E symbolilla joka kertoisi vaihteiston eco tilasta. Pitää mennä erikseen vaihdekepin vierestä ajotapavalintoihin, individual on valittuna mutta sitä pitää painaa uudestaan. Nyt vasta vaihteisto siirtyy eco tilaan. Pitää ilmeisesti avain asetuksista saakka koittaa konffata eco tila.

Eikös tämä liity siihen, että auton pitää olla käynnistyksen jälkeen aina automaattisesti siinä tilassa jolla virallinen NEDC tai WLTP päästömittaus on tehty eli laatikko perus D asetuksella. Eli syynä on joku EU-direktiivi...
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

icecold

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 28.09.19 - klo:08:59
1.6 TDi DSG -17.Tykkäisin ajella eco asetuksella vaihteeksi, auton rullaaminen miellyttää. Vaihdekepin vierestä napilla menin individual asetuksiin ja sieltä vaihteistolle päälle  eco tila. Auton kun käynnistää se kertoo oletuksena nimeni eli tunnistaa profiilini ja individual moodi on päällä,mutta vaihteisto on normi D symbolilla, ei E symbolilla joka kertoisi vaihteiston eco tilasta. Pitää mennä erikseen vaihdekepin vierestä ajotapavalintoihin, individual on valittuna mutta sitä pitää painaa uudestaan. Nyt vasta vaihteisto siirtyy eco tilaan. Pitää ilmeisesti avain asetuksista saakka koittaa konffata eco tila.
Itsellä 1.4tsi 150hv -17vm passat ja itsellä joko individual eco tai pelkkä eco mode päällä ja auto käynnistyy aina eco mode päällä taikka viimeisin mode, poislukien sport mode tai individualilla sport asetus käynnistäessä aina D asennossa

jonatz79

Itseltä löytyy Passat 1.4TSI ja DSG-laatikko (7v kuivakytkin).

Hieman häiritsee paljonko laatikko luistattaa kytkintä. Nyt kun ilmat ovat hieman kylmenneet on kytkin myös lisäksi hieman puistattanut 2 ja 3 vaihteilla kiihdytyksissä. Etenkin tämä ilmenee normaalissa ajossa, eli suht rauhallisilla kiihdytyksillä. Vielä enemmän tämä korostuu loivaan ylämäkeen kiihdyttäessä, jossa pienillä kierroksilla tulee vääntöä laatikkoon. Kierrokset moottorissa ovat tunnetusti D-moodilla matalat. Toki kytkin voi satunnaisesti puistattaa jos kytkintä jatkuvasti luistatetaan. Ei automaatti siinä mielessä varmaankaan manuaalista poikkea. Onko tämä normaalia? Toki tekee ajosta mukavaa kun vaihdot pehmeitä, mutta kytkimen kesto on varmaan lyhyempi tällä menolla mitä autokoulun autossa. Hauskaa seurata kierroslukua kun nostaa kaasun, kierrokset putoaa 200-300rpm, nopeus ei muutu.

Autolla ajettu noin 25tkm ja huolto tulossa. Ajattelin nostaa asian esille mutta toki haluan ymmärtää onko tämä normaalia, eli ns. "mukavuus ominaisuus" vai selkeä vika? Tietää vaan kuka sen uuden kytkimen maksaa 50tkm kohdalla, etenkin kun on huoltosoppari (periaatteessa ylimääräiset maksetut rahat palautetaan jos huoltoja ja/tai korjauksia ei sopimuksen aikana tule).

Muutoin ei autossa ole ollut ongelmia.
Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

teraja

Lainaus käyttäjältä: jonatz79 - 01.10.19 - klo:23:33
Itseltä löytyy Passat 1.4TSI ja DSG-laatikko (7v kuivakytkin).

Hieman häiritsee paljonko laatikko luistattaa kytkintä. Nyt kun ilmat ovat hieman kylmenneet on kytkin myös lisäksi hieman puistattanut 2 ja 3 vaihteilla kiihdytyksissä. Etenkin tämä ilmenee normaalissa ajossa, eli suht rauhallisilla kiihdytyksillä. Vielä enemmän tämä korostuu loivaan ylämäkeen kiihdyttäessä, jossa pienillä kierroksilla tulee vääntöä laatikkoon. Kierrokset moottorissa ovat tunnetusti D-moodilla matalat. Toki kytkin voi satunnaisesti puistattaa jos kytkintä jatkuvasti luistatetaan. Ei automaatti siinä mielessä varmaankaan manuaalista poikkea. Onko tämä normaalia? Toki tekee ajosta mukavaa kun vaihdot pehmeitä, mutta kytkimen kesto on varmaan lyhyempi tällä menolla mitä autokoulun autossa. Hauskaa seurata kierroslukua kun nostaa kaasun, kierrokset putoaa 200-300rpm, nopeus ei muutu.

Autolla ajettu noin 25tkm ja huolto tulossa. Ajattelin nostaa asian esille mutta toki haluan ymmärtää onko tämä normaalia, eli ns. "mukavuus ominaisuus" vai selkeä vika? Tietää vaan kuka sen uuden kytkimen maksaa 50tkm kohdalla, etenkin kun on huoltosoppari (periaatteessa ylimääräiset maksetut rahat palautetaan jos huoltoja ja/tai korjauksia ei sopimuksen aikana tule).

Muutoin ei autossa ole ollut ongelmia.
Itsellä oli 1.2TSI:n perässä Skodassa sama laatikko, ja töihin mennessä puolimatkassa aina samassa ylämäessä hidasteen jälkeen kiihdyttäessä luisti niin pirusti kolmosella. Kierrokset nousi mutta vauhti ei, kunnes lopulta otti kiinni kunnolla.

Auto oli vuoden vanha ja huollossa pyysin tarkistamaan asian. Mitään vikaa ei ollut, kuulemma laatikon ominaisuus. Kyseinen auto lähti kiertoon takuuajan loppuessa (oli paljon muitakin ongelmia).

jonatz79

Soitin tästä huoltoneuvojalle aikaisemmin ja sieltä tuli kommentti seuraile tilannetta ennen huoltoa. Ihan asiallinen keskustelu ja yksi korjaus on ainakin softan päivitys.

Mitä käytännössä tuossa softan päivityksessä tehdään? Varmaankin noissa ainakin voidaan kytkin tehdä aavistuksen terävämmäksi, jolloin ottaa paremmin ja nopeammin kiinni. Voidaanko myös vaihtoja viivästyttää etenkin D-moodissa? Tuntuu että S-moodissa kytkimen luistatusta on vähemmän, kun kierroksia on enemmän. Toki S-moodissa voidaan juurikin varmaan nopeuttaa vaihtoja tekemällä kytkin terävämmäksi. Optimaalinen olisi moodi jostain D- ja S-moodin välimaastosta. En tiedä asiasta enempää. Omia ajatuksia.

Kiitoksia vastauksista etukäteen. Helpottaa asian seuraamista ja osaa kertoa tarkemmin huoltoon "ominaisuudesta".
Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jonatz79 - 02.10.19 - klo:08:47
Mitä käytännössä tuossa softan päivityksessä tehdään? Varmaankin noissa ainakin voidaan kytkin tehdä aavistuksen terävämmäksi, jolloin ottaa paremmin ja nopeammin kiinni. Voidaanko myös vaihtoja viivästyttää etenkin D-moodissa?

Softan päivityksessä sinne laatikon ohjainlaitteeseen laitetaan uusi ohjelmisto minkä tehdas on tehnyt ja sitähän ei välttämättä tiedetä miten uusi ja vanha softa eroavat toisistaan. Se on kuitenkin varma, että uusi softa on varmasti kyseiseen laatikkoon tarkoitettu eli eivät summamutikassa kokeile vaan jotain toista softaa. Toki huolto voi jostain järjestelmästä nähdä mitä asioita uudella softalla korjataan/muutetaan jos tehdas vain on ilmoittanut asian.

Vaihtokarttoja tai kytkimen luistatusta virallisessa huollossa ei voida mitenkään säätää eli kytkintä ei voi tehdä terävämmäksi jos se ei sisälly juuri tuohon päivitykseen. Ainut mitä huollossa voidaan tähän liittyen tehdä, on laatikon uudelleen sopeutus.

Jos vaihto- ja kytkinkarttoja halutaan muokata erilaiseksi niin sitten pitää asioida virityspajalla joka tekee DSG softamuutoksia.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Iro - 24.05.19 - klo:21:53
Vaihtelin taannoin (manuaalin) vaihteistoöljyt kun vaihtaminen oli hieman nahkeaa, öljyksi valikoitui Castrol Syntrans V FE 75W-80.

Vanhat näyttivät ns. käytetyiltä kuten 148tkm jälkeen voi olettaakin...





Vaihdot helpottuivat ja vaihtaminen on lähes täydellistä paitsi kylmänä on vielä pientä nahkeutta joka vanhoihin öljyihin verrattuna on kyllä hyvin pientä.

Vaihteistoöljyn vaihto on kyllä huomattavan helppo homma tähän vaihteistoon.

Seuraavaksi tiivisteiden natinoiden, katon nitinöiden, kaiuttimien ja vaimennuksen kimppuun...
moi. löytyykö tähän ohjeita? 104tkm ajetussa ykköseltä kakkoselta vaihto nahkeahko
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 16.08.19 - klo:12:54
Ledit ja halogeenit ovat tosiaan ainoat vaihtoehdot, xenoneita ei ole ollut tarjolla B8:in. Ledeistä on kaksi versiota eli staattiset ja dynaamiset, jossa valot kääntyvät ohjauksen mukaisesti. Ulkonäöllisesti ledit ovat ainakin omasta mielestä paljon paremman näköiset, mutta valotehon yms. osalta en osaa sanoa kummat olisi paremmat. Itse olen ainakin ollut ledeihin aika tyytyväinen, joskin suuntausta on jouduttu korjaamaan huollossa pariin kertaan.

Webastoon olen ollut myös tyytyväinen, joskaan oma auto ei ole diesel.
huomasin muuten, että B8 on valmistettu myös Xenoneilla mutta ei Suomen markkinoille tuotu. Saksan mobilessa niitä Xenon Passatteja löytyi, niukasti
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Iro

Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

peped

Onko takajarrupalat (ja/tai levyt) menneet millä kilometreillä vaihtoon? Mahtaako olla kallis operaatio, kun on sähköinen käkkäri? Katselin renkaita vaihtaessa että palat on melkoisen kuluneet, edessä hyvät eli sinne varmaan jo aiemmin vaihdettu.

Auto kulkee mielestäni kuin juna mutta kesärenkaat oli aika pahasti sivulta kuluneet, eli varmaan täytyy myös nelipyöräsuuntaus teetättää asian tuntevassa liikkeessä ettei talvirenkaat(kin) pääse kulahtamaan etuajassa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: peped - 07.10.19 - klo:12:55
Onko takajarrupalat (ja/tai levyt) menneet millä kilometreillä vaihtoon? Mahtaako olla kallis operaatio, kun on sähköinen käkkäri? Katselin renkaita vaihtaessa että palat on melkoisen kuluneet, edessä hyvät eli sinne varmaan jo aiemmin vaihdettu.

Auto kulkee mielestäni kuin juna mutta kesärenkaat oli aika pahasti sivulta kuluneet, eli varmaan täytyy myös nelipyöräsuuntaus teetättää asian tuntevassa liikkeessä ettei talvirenkaat(kin) pääse kulahtamaan etuajassa.
VCDS avulla saanee sähkökäppärin käskytettyä auki. (Tämän voi myös ehkä tehdä syöttämällä hetkellisesti käppärin moottorinpään johtoihin 12VDC jännitteen. tästä ei omakohtaisia kokemuksia mutta ilmeisen yleinen kikka)

Ajattelin tsekata ja herkistellä takajarrut. Kesän katsastuksen mukaan takajarruissa eroa jonkin verran, ja etenkin käppärissä. Lienevät jumittavan.
Samalla selviää vaatiiko levynvaihtaminen jarrusatulan irroitusta. Luultavasti.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

psy

Lainaus käyttäjältä: peped - 07.10.19 - klo:12:55
Onko takajarrupalat (ja/tai levyt) menneet millä kilometreillä vaihtoon? Mahtaako olla kallis operaatio, kun on sähköinen käkkäri? Katselin renkaita vaihtaessa että palat on melkoisen kuluneet, edessä hyvät eli sinne varmaan jo aiemmin vaihdettu.

Auto kulkee mielestäni kuin juna mutta kesärenkaat oli aika pahasti sivulta kuluneet, eli varmaan täytyy myös nelipyöräsuuntaus teetättää asian tuntevassa liikkeessä ettei talvirenkaat(kin) pääse kulahtamaan etuajassa.

Omassa 2015 2.0 TDI DSG Variantissa on vaihdettu takalevyt ja palat jo 60tkm huollossa. Hinnasta ei tietoa, koska aiempi omistaja oli sen teettänyt.
Yllättävän äkkiä kuluu takajarrut VAGeissa, sama juttu oli edellisessä 7 Golfissa.

b1mpo

Huonot renkaat tai ajonvakautusta kiusaava ajotyyli kuluttaa takapaloja nopeasti.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy