Passat B8, kokemusperäistä faktaa

Aloittaja Mr Vice, 22.01.15 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

peped

Ajovalot näissä on ilmeisesti joko ledit tai halogeenit? Xenoneita ei käsitykseni mukaan ole. Halogeenit kuulostaa kyllä niin eilisen päivän tekniikalta jo ihan ulkonällisesti, että kai nuo ledit on must-have näitä katsellessa.

Ei näemmä pysty muokkaamaan tuota edellistä viestiä...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Herr K

Lainaus käyttäjältä: peped - 16.08.19 - klo:12:23
Ajovalot näissä on ilmeisesti joko ledit tai halogeenit? Xenoneita ei käsitykseni mukaan ole. Halogeenit kuulostaa kyllä niin eilisen päivän tekniikalta jo ihan ulkonällisesti, että kai nuo ledit on must-have näitä katsellessa.

Ei näemmä pysty muokkaamaan tuota edellistä viestiä...

Ledit ja halogeenit ovat tosiaan ainoat vaihtoehdot, xenoneita ei ole ollut tarjolla B8:in. Ledeistä on kaksi versiota eli staattiset ja dynaamiset, jossa valot kääntyvät ohjauksen mukaisesti. Ulkonäöllisesti ledit ovat ainakin omasta mielestä paljon paremman näköiset, mutta valotehon yms. osalta en osaa sanoa kummat olisi paremmat. Itse olen ainakin ollut ledeihin aika tyytyväinen, joskin suuntausta on jouduttu korjaamaan huollossa pariin kertaan.

Webastoon olen ollut myös tyytyväinen, joskaan oma auto ei ole diesel.
VW Passat Variant GTE

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: peped - 16.08.19 - klo:10:05
Tekeekö tavan lämppärillä (säteilylämmitin?) diesel B8:ssa mitään vai onko webasto must? Ajo pääasiassa Keski-Suomessa ja onhan tässä viime talvina melkoisia paukkupakkasiakin ollut.

mun mielestä tuo paistinpannu toimii paremmin kuin osasin uskoa, vaikutus huomattava vs kylmästartti.

peped

Liekköhän tuolls länsinaapurissakaan Xenonit olleet saatavilla, tuntuu vaan joissain Kamuxin yms ilmoituksissa olevan maininta xenoneista...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Subastar

Passat ollut nyt muutaman viikon ajossa ja pääosin tyytyväinen autoon. Pari seikkaa on kiinnittänyt huomion. Aurinkolasikotelo katossa rämisee kuin Ladalla ajaisi.  Saako tuon kotelon hiljaiseksi kotikonstein?

Ja kylmänä liikkeelle lähdöt ovat tuskastuttavia. Auto kyykkää yleensä kaksi kertaa kun lähtee parkkipaikalta varovasti liikkeelle. Onko tuo nyt kylmän moottorin vai dsg:n ominaisuus? Lisäksi kylmällä säällä, n.5 astetta, hiljaa ajaessa auto on muutaman kerran nykinyt n. 30 nopeudessa. Kyseessä 1.5 EVO DSG. Täällä on kerrottu moottorin päivityksistä ja bensan vaikutuksesta. Olen kokeillut Shelliä, Nestettä ja ABC:tä, ei vaikutusta. Jos päivitystä on odoteltu jo 2018, niin luulisi sen olevan jo vm19 käytössä? Ainoa mikä tuntuu auttavan on, että antaa tyhjäkäyntikierrosten asettua käynnistyksen jälkeen 1200 --> 800 rpm.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

passo_s

-19,1.6 TDi DSG
Adaptiivinen vakkari tekee sellaista että lopettaa etäisyyden mittauksen. Ajan 70 km/h nopeudella adaptiivisella vakkarilla ja etäisyyden pito hoituu. Huomioni kiinnittyy radiokanaviin, lähestytään liikennevalo-ohjattua risteystä. Hyvä etten rysäytä edellä ajavan perään kun vakkari ei hidastanutkaan nopeutta edellä ajavan pysähtyessä. Tänään sama toistuu, tosin nyt  katse on ollut liikeneteessä eikä esim keskikonsolin media härvelissä. Ei ole vikailmoituksia.Vien auton huoltoon. En nyt sitten vaimolle huomannut mainita asiasta,  vaimokin säikähti kun oli törmätä kauppareissullaan.

b1mpo

Adaptiivinen vakkari ei aja vielä puolestasi. Keskity liikenteeseen. Adaptiivisen vakkarin virka on ajaa toisen perässä samaa vauhtia. Front assist sitten jarruttaa, jos eteen ilmestyy auto, ellei kuljettaja reagoi. Ensin se varoittaa. Niihin on myös nopeusrajat milloin mitäkin tapahtuu. Kannattaa katsoa ohjekirjasta.

https://youtu.be/6TkVPlDYu4o
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

passo_s

Tuohon tuli väärä vuosiluku, auto on -17. 105 tkm on tullut ajettua.Auto adaptiivisella vakkarilla seuraa edellä olevan nopeutta ja pitää etäisyyttä.kun edellä ajavan nopeus rauhallisesti hiljenee pysähdyksiin, kyllä tuo tähän asti on pysäyttänyt esim liikennevaloihin tultaessa.

Hanksi

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 16.08.19 - klo:22:29
Ja kylmänä liikkeelle lähdöt ovat tuskastuttavia. Auto kyykkää yleensä kaksi kertaa kun lähtee parkkipaikalta varovasti liikkeelle. Onko tuo nyt kylmän moottorin vai dsg:n ominaisuus? Lisäksi kylmällä säällä, n.5 astetta, hiljaa ajaessa auto on muutaman kerran nykinyt n. 30 nopeudessa. Kyseessä 1.5 EVO DSG. Täällä on kerrottu moottorin päivityksistä ja bensan vaikutuksesta. Olen kokeillut Shelliä, Nestettä ja ABC:tä, ei vaikutusta. Jos päivitystä on odoteltu jo 2018, niin luulisi sen olevan jo vm19 käytössä? Ainoa mikä tuntuu auttavan on, että antaa tyhjäkäyntikierrosten asettua käynnistyksen jälkeen 1200 --> 800 rpm.

Ai näissä on vieläkin tuo 1.4 koneista tuttu ominaisuus, jolloin kone käy jonkin aikaa korotettua, pörisevää ja epämääräistä tyhjäkäyntiä? Ainakin minulla se sotkee vaihteiston ja moottorin yhteistyön aika totaalisesti, kun kone ei vastaa kaasuun normaalisti. Hupaisaa on, että ainakaan 1.4sissa tuota ei ilmene talvella eikä kunnon helteillä. Käytös oli läsnä jo ainakin vuoden 2009 1.4tsiissä.

Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

SkodaPirre

Lainaus käyttäjältä: ophaa - 15.08.19 - klo:10:24
Tuo puhdistus kannattaa kyllä tosiaan teettää, juuri teetin omaan ja 86tkm jäljiltä öljy oli kuulemma hyvin likaista ja sihti lähes tukossa. Ei siis aiemmin tehty mitään Haldexille.
Lainaus käyttäjältä: northrob - 15.08.19 - klo:06:50
On eri öljyt. Haldexista voi tarkistaa ja puhdistaa suodattimen, mitä huollossa eivät ilman erilliskäskyä ja -maksua tee.

Harmijuttu tämäkin, tarkoitus olisi seuraavaksi kulkineeksi hankkia semmoinen jossa ei isoja tunnettuja tyyppivikoja olisi. Passat 4motion olisi yksi vaihtoehto, mutta joutuisiko sitten tuommoisessa ~100tkm ajetussa stressaamaan milloin se haldex antaa periksi...

Defrost72

Lainaus käyttäjältä: SkodaPirre - 17.08.19 - klo:15:43
Harmijuttu tämäkin, tarkoitus olisi seuraavaksi kulkineeksi hankkia semmoinen jossa ei isoja tunnettuja tyyppivikoja olisi. Passat 4motion olisi yksi vaihtoehto, mutta joutuisiko sitten tuommoisessa ~100tkm ajetussa stressaamaan milloin se haldex antaa periksi...

Haldexpumpun hajoaminen nyt ei liene katastrofi. Likainen Haldez öljy tai suodatin tuskin muuta rikkoo. Hinnaltaan hieman reilu 300â,¬.

https://www.elekma.com/haldex-gen-v-esipainepumppu---0cq-598549--vag


symb

Lainaus käyttäjältä: peped - 16.08.19 - klo:21:20
Liekköhän tuolls länsinaapurissakaan Xenonit olleet saatavilla, tuntuu vaan joissain Kamuxin yms ilmoituksissa olevan maininta xenoneista...

Autokauppiaat myy näitä tietämättömyyttään "xenon" ajovaloilla.

ophaa

Lainaus käyttäjältä: SkodaPirre - 17.08.19 - klo:15:43
Harmijuttu tämäkin, tarkoitus olisi seuraavaksi kulkineeksi hankkia semmoinen jossa ei isoja tunnettuja tyyppivikoja olisi. Passat 4motion olisi yksi vaihtoehto, mutta joutuisiko sitten tuommoisessa ~100tkm ajetussa stressaamaan milloin se haldex antaa periksi...

Haldex-öljynvaihto ja sihdin puhdistus noin 230â,¬ merkkiliikkeessä 90tkm välein ei lienee autoilun kokonaiskustannuksia ajatellen paha, jos sillä saa pysymään kunnossa. Toki eihän näistä ikinä tiedä...

TeroPee

90tkm on vähän pitkä väli, itse suosin 60tkm väliä. Ja tosiaan sihdin puhdistus on se oleellinen.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

SkodaPirre

Noissa ruotsin tuonneissa joissa ajettu se reilut 100tkm ei varmaan koskaan ole mitään puhdistuksia tehty. Sama tekniikka lienee B9 A4 Audeissakin vai oliko niissä joku eri nelivetototeutus.

Ei tuo mikään epidemia taida olla, mutta kun nykyään ajaa kuiva 7-dsg:llä niin haluaisi semmoisen perusvarman auton ettei aina tarviisi kuulostella että nytkö se on hajoomassa.  ;D

Herr K

Laitetaas vähän kokemuksia, kun kilsoja on taas kertynyt. Mittarissa on nyt reilut 40 tkm:

- Passatilla on mukava taittaa niin pitkää kuin lyhyttäkin matkaa. Kulku on vakaata motarilla ja maantiellä, joskin kovemmat sivuttaiset tuulenpuuskat joskus tuntuvat hieman. Kaupunkien kapeilla kaduilla iso koko ja pitkä akseliväli tietty tuntuvat lievänä kankeutena pienempiin autoihin verrattuna, mutta hyvin tuolla pärjää kaupungissakin
- Comfortlinen ErgoComfort -penkit ovat myös mukavat ja niillä istuu mielellään pitkääkin matkaa
- Auto on aika hiljainen jopa noilla vakioilla Contin EcoContact 5:llä. Varmaan voisi vielä hiljentyä joillakin toisilla renkailla. Talvella nastoilla melua on luonnollisesti enemmän. Tuulensuhinat on vaimennettu hyvin
- Tilaa on vähintäänkin riittävästi meidän perheen tarpeisiin
- Kulutus on ollut kohtuullista eli tankkauksista laskettuna n. 5,8 l/100 km sekalaisessa ajossa. Maantiellä pääsee helposti lähelle viitosen kulutusta
- DSG vaihtaa mukavasti ja pehmeästi. Ei sekään täydellinen ole eli laatikko miettii hetken esim. kun rullauksen jälkeen lähtee kiihdyttämään (esim. kun rullaa punaisiin valoihin ja valon vaihduttua vihreäksi lähteekin kiihdyttämään). Hyvin tuon kanssa on oppinut elämään. Ylämäkeen peruutus on toinen vaikea paikka DSG:lle, mutta itselläni näitä tilanteita tulee todella harvoin. Tuolloin tulee laitettua autohold päälle, niin menee helposti sekin. DSG on hyvä, mutta on niitä parempiakin automaatteja olemassa
- Toistaiseksi ainoa vika on ollut hajonnut ajovalonpesimen läppä, joka korjattiin takuuseen. Huoletonta ajoa ollut siis, tosin niinhän se pitää ollakin.
- Kovimpien helteiden aikana tänä kesänä kävi pari kertaa niin, että ajotietokoneessa nollautui "Tankkauksesta alkaen" -seuranta, vaikka en käynyt tankkaamassa. Kilsojen, kulutuksen ja ajo-ajan laskenta oli siis nollaantunut auton ollessa parkissa. Sen jälkeen ei ole tapahtunut uudelleen. En tiedä miten auto tuon tankkauksen tunnistaa ja oliko tuolla helteellä tekemistä asian kanssa
- 125 hv on riittänyt omalla rauhallisella ajotavalla hyvin, mutta alavääntöä saisi kyllä olla enemmän
VW Passat Variant GTE

Defrost72

Lainaus käyttäjältä: SkodaPirre - 18.08.19 - klo:09:54
Noissa ruotsin tuonneissa joissa ajettu se reilut 100tkm ei varmaan koskaan ole mitään puhdistuksia tehty. Sama tekniikka lienee B9 A4 Audeissakin vai oliko niissä joku eri nelivetototeutus.

Ei tuo mikään epidemia taida olla, mutta kun nykyään ajaa kuiva 7-dsg:llä niin haluaisi semmoisen perusvarman auton ettei aina tarviisi kuulostella että nytkö se on hajoomassa.  ;D

Audi A4:ssä on torsen neliveto eli ei ole koko haldex kytkintä. A3:ssa sitten taas on sama tekniikka nelivedon osalta kuin Passatkin.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: symb - 17.08.19 - klo:22:58
Autokauppiaat myy näitä tietämättömyyttään "xenon" ajovaloilla.

Kyllä Passat B8:aan on saanut tehdasvarusteena Xenonit, mutta Suomeen on tuotu virallisesti vain LEDEjä tai halogeeneja.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

peped

Kuuluuko muuten R-lineen (ulkoasupaketti?) lainkaan matalempaa sport-alustaa tms?

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 18.08.19 - klo:12:19
Kyllä Passat B8:aan on saanut tehdasvarusteena Xenonit, mutta Suomeen on tuotu virallisesti vain LEDEjä tai halogeeneja.

Liekköhän noissa Ruotsin tuonneissa sitten mahdollista olla Xenonit... Tai sitten vaan laitettu "tietämättään" varustelistaan kuten tuossa ylempänä kommentoitiin.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

autoilija14

Lainaus käyttäjältä: peped - 19.08.19 - klo:11:50
Kuuluuko muuten R-lineen (ulkoasupaketti?) lainkaan matalempaa sport-alustaa tms?

Mielestäni ei, sport-alusta tilataan erikseen. R-Line ulkoasupaketilla saa lähinnä muovia ... :D
Passat Variant -17 2.0 TDI 190hv DSG 4M
Ex: Passat Variant -14 2.0 TDI Highline

peped

Lainaus käyttäjältä: autoilija14 - 19.08.19 - klo:14:09
Mielestäni ei, sport-alusta tilataan erikseen. R-Line ulkoasupaketilla saa lähinnä muovia ... :D

Hyvä tietää. Kai nuo myyntikuvien isommat vanteet saa R-Linen näyttämään hieman matalammalta. Aika kovasti tuntuu hinnat pompsahtavan ainakin farkuissa jos on R-Line, joten taidan jättää sen pois must have- listalta autoja selaillessa. Easy Access -paketti (avaimeton keskuslukitus ja sähköinen takaluukku), ledit ja ACC pitäis olla. Plussaa Travel-paketista (navi) ja Dynaudiosta, mutta sitä on harvassa. Muutenhan noissa on comfortlinestä lähtien varusteet kunnossa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

peped

Miten Passatin istuintilat vertautuu III Octaviaan? Octaviassa vähän hiinä ja hiinä pitkän (190cm tai yli) kuljettajan taakse laittaa lasten turvaistuinta/-kaukaloa, että ajoasento on tarpeeksi mukava. Mahtaako Passatissa olla yhtään enempää tilaa?
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Herr K

Passatissa on akseliväli 279 cm ja Octavia 3:ssa 268 cm eli reilut 10 cm eroa. Kyllä tuon eron käytännössä huomaa takapenkin tiloissa, mutta vaikea sanoa onko tuo riittävästi 190 cm kuskille ja lastenistuimelle.
VW Passat Variant GTE

northrob

Passatissa kaasupolkimesta takaistuimen selkänojan alalaitaan on melko tarkalleen 200 cm eli mittanauha esiin :)
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Skeida-Bob

Superb jos pitää kikloopille olla tehty mitat takapenkin selkänojaan jostain kaasupolkimesta. Nää muut on ihan nysiä.
jo läks pazka pihasta.

peped

Kuuluuko 4motionissa (Haldex) öljynvaihtoa huolto-ohjelmaan?
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: peped - 08.09.19 - klo:19:43
Kuuluuko 4motionissa (Haldex) öljynvaihtoa huolto-ohjelmaan?

Taitaa muutamankin kerran olla jo käsitelty tässä mutta kertauskurssi ei ole pahitteeksi.

Kuuluu ohjelmaan, vaihtoväli 3 vuotta, ei km-rajaa.

Pelkkä öljynvaihto ei riitä pitämään haldexia toimintakuntoisena vaan öljynvaihdon yhteydessä on syytä puhdistaa sihti. Varsinaista vaihdettavaa suodatinta ei ole. Tämä ei ole Passat-spesifi asia vaan koskee kaikkia haldex gen5 toteutuksia.
Torni hakusessa / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

tonee

Onko kolemusta 180tkm hinnoista ja sisällöstä? Autona -15 2.0tdi 190hv 4motion dsg

icecold

Sen verrantähän väliin päivittelen tietoja, vm-17 passat variant 1.4 tsi 110kw dsg7 70tkm mittarissa,

Vaihteisto piti pientä resonointi ääntä sekä 8" navi näyttö alkoi vilkkumaan ja ei ottanut kosketusta vastaan, autolla siis takuu umpeutunut 6kk sitten,  nämä korjattiin nopeasti marmorilla uusi ohjelma ja päivitys laatikkoon sekä näyttöyksikön vaihto, selvyyttä en saanut menikö takuuseen enää tuo näyttö mutta huolenpitosopimus piti tästä viimeistään huolen  että kuukausimaksua suurempaa kustannusta ei päässyt syntymään 8)

ptrs57

Tilantarpeen takia tuli vaihdettua Mk7 Golf Passattiin.

Varusteissa on eroja, Park Assist ja Front assist aivan uusia juttuja. Kattelin näistä videoita.
Ilmeisesti Front assist tutka on VW merkissä keulalla, joka talvella jäätyy helposti?

Kääntyvät ledit on, lähivalot näyttää kyllä alas. tämä on ilmeisesti ominaisuus?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy